Taneli-
☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Tämän päivän parisuhdemarkkinoilla yksi pelko yhdistää monia sinkkuja – Jooa, 34, kertoo, miltä tuntuu, kun on ”liian tavallinen”
31-vuotias Kanerva Jääskeläinen ei ole ollut aikuisiällään kertaakaan pitkässä parisuhteessa. 34-vuotias Jooa Laakso puolestaan ajattelee olevansa liian tavallinen, jotta hänestä kiinnostuttaisiin. Miksi kumppania on niin vaikea löytää, vaikka nykypäivänä on käytössä kaikki keinot uusien...www.is.fi
Tuossa jutussa on muutamia oikein hyviä kohtia joten kannattaa ehkä muidenkin lukea se, esim. itselläni silmään pistivät kohdat:
"
– Kun opin rakastamaan itseäni, tajusin, että minullahan on jo se rakkaus elämässäni. En tarvitse toista ihmistä rakastamaan minua ehjäksi, Kanerva kertoo.
Hän uskoo, että omalla keskeneräisyydellä on ollut osansa sinkkuuteen. Sillä olkoonkin kuinka kulunut fraasi, itseään pitää osata rakastaa ennen kuin voi tarjota rakkautta toiselle. Tämän allekirjoittaa myös Antti Ervasti.
– Kyllä itsensä kanssa pitäisi löytää tasapaino ja onni. Pitäisi olla riittävän selvillä vesillä siitä, mitä toivoo ja haluaa elämältä ja parisuhteelta, ja pitäisi onnistua erottamaan omat toiveet esimerkiksi omien vanhempien tai yhteiskunnan toiveista, Ervasti toteaa.
"
Eli pitää tietää mitä itse haluaa elämältä, suhteelta ja muutenkin sekä tajuta että ITSE on vastuussa siitä että on onnellinen elämässä eikä toinen taho. Eikä pitäisi yrittää kulkea läpi elämän yrittäen mielyttää muita vaan pariutua tai olla pariutumatta niiden omien tuntemusten mukaan.
+
"
– Ihmisellä pitää olla itsereflektointitaitoja. Olen tavannut ihmisiä, jotka kantavat mukanaan vanhojen suhteiden taakkoja eivätkä suostu kohtaamaan omia varjojaan. En usko, että suhde voisi onnistua henkisesti eri tasolla olevan ihmisen kanssa, Kanerva pohtii.
"
Liian moni oikeasti hyppää heti uuteen suhteeseen ja aloittaa sen yrittäen saada terapiaa entisestä suhteesta. Toki sen suhteen ymmärtäminen ja läpikäyminen voi olla terapeuttinen juttu mutta ei sitä saisi kaataa heti toisen päälle eikä saisi olettaa että toinen "on mulle hetken aikaa hän" hieman Juicea mukaillen.
Myös tämä kohta:
"
– Siinä on itse arvostelun kohteena: että tuo on liian kranttu tai tuo on liian sitä tai tätä eikä sillä siksi ole parisuhdetta, Kanerva sanoo.
"
On hyvä muistaa. Oli sitten mies tai nainen, se että on juuri nyt parisuhteessa tai tarkoita että hyväksyisi kenet tahansa tai "kävi vaan säkä". Tai jos et ole parisuhteessa mutta olisit avoin sellaiselle ei tarkoita että "olet liian nirso" tai "alenna vaan standardeja, ota se joka ekana kysyy pannaanko? vaikka sitten 04 aikaan baarissa valomerkin jälkeen narikassa".