@Taneli- on aivan asian ytimessä. Ja ei, kyse ei ole mistään hätävarjelun liioittelusta, ja kumoan myös
@Erkki_erikeepperi väitteen siitä, ettei mikään olisi muuttunut ja samat riskit on naisilla ollut ennenkin. Ehkä, jos on lähdetty sokkotreffeille paikallislehden ilmoituksesta, mutta nimenomaan kaikki on muuttunut sen suhteen, että aiemmin kumppaniehdokkaat kohdattin melkein poikkeuksetta jossain ihmisten ympäröimänä, usein vielä niin että joku tuttu ihminen on ollut mukana; baareissa, kotibileissä, harrastuksissa, töissä. Nyt me naiset lähdetään kohtaamaan täysin tuntemattomia miehiä ensi kertaa aivan yksin. Meille se ON iso juttu, ja suurin osa naisista toimii varoen - tiedostaen tai tiedostamattaan. (Ja taas se sama disclaimer: en edusta kaikkia naisia, poikkeuksia on jne.)
Itse kun tinderöin, minulla oli muutamia periaatteita, jotka eivät ole aivan harvinaisia naisten keskuudessa:
- ekat treffit aina julkiselle paikalle ja joku kaveri tiesi aina missä olen ja kenen kanssa, ilmoitin kun treffit oli ohi
- halusin tietää miehen henkilöllisyyden ennen tapaamista; tsekkasin somen ja googletin etukäteen (harvoin piti kysyä nimeä, yleensä vaihdettiin puhelinnumerot jolla se selvisi tai muuten löysin salapoliisityöllä somesta)
- ei auton kyytiin eikä kummankaan kotiin ekoilla (tai tokillakaan) treffeillä, enkä paljastanut heti osoitettani
Oliko se kiihkeä autokeskustelu toisessa ketjussa, mutta tämä liittyy siihen tuon kohdan kolme osalta. Itsesuojeluvaistoa omaavat naiset eivät ole heti ensimmäisenä lähdössä miehen auton kyytiin metsälammelle kuutamouinnille. Eikä päästä saatille. Jos ehdotat tämmöisiä liian aikaisin, se voi olla jopa syy ettei seuraavia treffejä tule ja siksi nämä asiat on hyvä täysin vilpittömästikin toimivien miestenkin tiedostaa.