Vaikuttaa, että tiedät mitä haluat ja olet sinut tilanteen kanssa. Olisitko onnellisempi toisen naisen kanssa? No, ei sitä tiedä. Ehkä tulee jonain päivänä se häkellyttävä tapaus vastaan ja sitä kokeilleena toteat, tajunnan räjäyttävästä seksistäkin huolimatta, että se sun lääkärisnainen on silti jostain syystä kivempi pitää ympärillä.
Tarviiko edes aina painaa menemään? Ei. Itsekin jo kertaalleen olen sanonut, ettei seksi ole kaikki kaikessa. Esim. vallan tunne voi hyvinkin viehättää, vaikkei muuten kiinnostaisi toinen tyyppi sillä tavalla. Tärkeintä, että tietää missä raameissa suhtautumista on molemmilta, eikä mitään yllätyksiä ole. Tuo naisesi kuulostaa sellaiselta, että tekisi ns. "mitä vain" pitääkseen miehensä tyytyväisenä. Hyvä niin!
Tässä minun vaimossani viehätti myös monet muutkin asiat kuin ulkonäkönsä, vaikka välillä tuli ihan senkin takia jyystettyä jopa holtittomasti. Esim. töissäkin olisi pitänyt käydä eräänä päivänä, mutta "rakkauden osoituksena" levitin naisen sängylle ja painoin menemään. Hän sanoikin jo parisuhteen alussa, että on "käytettävissä" tarpeisiini "milloin vain". Välillä sitten tällaisia temppuja, niin loppupäivän hän kikattaakin jo, kun on niin totisesti himoitsemani, etten varmasti koskaan pettäisi. Hassuja otuksia...
Kateutta silti oli ilmassa jatkuvasti. Meilläkin töissä tosiaan vain naisia, yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Välillä tuli kommenttia, mitä pikkujouluissa nyt tapahtuikaan. Käskin olla ikinä mitään kyselemättä, niin en minäkään lähde valvomaan esim. hänen someaan. Sain myös muuttamaan tapojaan, vähän kuin sinä akkasi kanssa,
@Civis Bonus. Esim. kuiskaisin korvaansa ulkona ollessamme, että tuon leidin kesämekko on mielestäni upea kukkineen ja väreineen. No, eipä montaa päivää kestänyt, niin nainen tulee kotiin kasan kirppisvaatteiden kanssa, mitkä näistä mekoista olisi minun silmään sopivat!
Ylipäänsä oli helvetin hauskaa yhdessä ja pidin häntä aina varpasillaan myös. Monet naisystävänsä ja myös ventovieraitakin naisia tulivat häneltä kysymään, mistä minut oli löytänyt. Teeskentelin aina, etten tiedä mistä puhuttaisiin, mutta naurahdin asiasta jälkeenpäin, "pelkäätkö, että löydän paremman?" Näitä juttuja riittää. Osaanpa nyt kertoa kultaiseen sävyyn muistoja, kun vielä kolme kuukautta sitten päätös erosta sotki ajatuksia.
Nainen mielestäni innostui liikaa, halusi yhtäkkiä lapsiakin ja kaikkea. Koitin tahtia rauhoittaa, että opiskelisi ensin kandinsa loppuun asti, katsotaan sitten suunnitelmia. Eihän kummallakaan ole edes varoja vaikka omistusasuntoon tai mihinkään, mikä kiire tässä nyt sitten olisi. Koki ilmeisesti vahvaa painostamista perheeltään ja myös tuttujen piiristä, ovat perinteisen uskonnollisesta yhteisöstä alun perin. Ei siinä, äitinsä kanssa tulimme hyvin juttuun ja ehkä siinä epähuomiossa samaistuin myös äitinsä näkemyksiin asioista, jotka varmasti tuntuivat siltä, kuin olisimme lyöttäytyneet tätä naistani vastaan.
Kyllä sen haistoin ilmassa, kun viimeiset kuukaudet olivat jo keskustelunkin pohjalta vähän kuivemmat. Seksikään ei kiinnostanut, vaikkei koskaan kieltäytynyt. Lopulta kaikki tämä oli ihan hyvästä. Asiat, joista naiseni oli epävarma, olivat sellaisia, että hänen olisi pitänyt selvittää jo reilusti ennen avioitumista. Kun hetki oli saapuakseen, että ottaisimme seuraavan askeleen parisuhteessamme, niin se luultavasti tuntui liian todelta liian vauhdikkaasti. Enkä oikein syytä häntä tästä, päinvastoin. Hänen ehdoilla suunnitelmiani muutin viimeiset kolme vuotta, vaikka sivusta välillä huutelin, että voisimme elää nykyajassakin, ei 10 vuoden päässä.
Naiset kiirehtivät ja tekevät päätöksiään vähän, miten sattuu. Lopulta, kun hän pamautti asian esiin, ettei rakastakaan minua enää, eikä halua avioliittoa, pysyin tyynenä. Tämä oli eleistään selvää. Hän haluaa elää vielä yksin omaa elämäänsä ja tehdä asioita, joista muuten jäisi paitsi, omasta mielestään. En koskaan rajoittanut menoa, menimme jopa helmikuussa Sansibariin asti lomamatkalle synttäreitään viettämään, hänen valinnastaan. Sanoin, että vietetään yö hotellissa ja eletään kivasti pari päivää, sijainti vapaa. Hän ei ollut uskoakseen, että tarkoitin totisesti, että sijainti on vapaa. Sitten toteutettiin haaveensa lähteä rantalomalle, ex tempore.
Siellä palmupuiden keskellä tein kaksi havaintoa. Ensimmäinen niistä oli, että naiseni oli jo hieman ennen Sansibarin matkaa muuttanut mieltään parisuhteestamme. Halusin siitä huolimatta nauttia lomasta. Seksiä emme siellä harrastaneet, mikä on hyvä asia myöskin. En halunnut antaa seksin tai tunteiden sotkea naisen päätöstä. Olin tietoinen, vaikka hän kovasti piti teatteria minulle leikitelläkseen, ettei mikään ole vialla. Hän olisi kaivannut itse tienata rahansa matkalle, kun alkoi havahtua sellaiseen ajatukseen, että ei olisi minun siivilläni aina, vaikkei rahaa koskaan pyytänytkään.
Ymmärsin tämän, vaikkemme asiasta koskaan puhuneet. Hän on minua reilut 5 vuotta nuorempi, eli täytti tänä vuonna 24. Kehotin häntä kokeilemaan oman elämänsä rajoja. Älä roiku minussa. Minun silmääni tämä nainen oli vähintään 9/10 ulkonäössä. Söpöin peppukin, mitä olen kunnialla saanut nauttia. Todella kaunis edestä kuin takaakin. Olisin aivan varmasti voinut pitää hänet, mutta päätin irroittaa otteeni. Toinen havainto nimittäin, jonka tein palmupuiden alla, oli se, ettei minullakaan ole kiire mihinkään. Ehkä ensi kesänä teen paluun Sansibariin. Tahtoisin sieltä vaikka kesäheilan, kun iloa silmälle riitti, vaikka viimeksi olin yhä vihkisormuksen alaisuudessa siellä ollessani.
Kipeästi toivoin lapsia ennen tätä kokemusta, mutta nyt ajattelenkin toisin: olen vielä todella nuori. Mä haluan kuitenkin vielä rakennella ATK:ta kasaan, pelata videopelejä, matkustaa eri mantereille, tehdä ns. poikien juttuja. Eihän mikään estäisi tehdä näitä parisuhteessa, mutta nautin erityisesti vapaudestani nyt. Aina välillä tykkään myös palata jahtiin saadakseni treffiseuraa naisista, koska se on hauskaa myöskin, kohtuullisessa määrin. Jos jokin typykkä saa kipinän aikaan, kyllä kaipaan rakastella häntä myöskin ja katsotaan sitten, mihin sitä päädytään. Voisin ehkä huoletta myös käydä siellä maksullisessa, kun ei ole vielä ollut kummempaa kutinaa tehdä sitä. Mitä, jos vaikka kaksikin samalla erää, kaventaen bucket listiä.
Tällaisia näkemyksiä täältä. Olen erittäin tyytyväinen elämääni. Kaipaan toki myös, että viralliset asiat hoituisivat pois alta, niin ei olisi mitään syytä pitää kontaktia tulevaan ex-vaimooni. Molemmat haluavat kuitenkin kulkea omia reittejään, niin teemme niin.