Vähän koen asian samoin, mutta kokemuksia toisaalta on monenlaisia myös Tinderin ulkopuolella...
Joka tapauksessa eräs typykkä löytyi Tinderistä ja kemiat kohtasivat upeasti. Hän lähti Uppsalaan opiskelemaan ja vietettiin sielläkin oikein viehättävä viikonloppu, kaunis tuo kaupunki. Sitten Helsinkiin palatessaan porukoilleen, ei enää suhde kelvannut. Oli tarkoitus tutustua kavereihinsa ja häneltä yhtäkkiä tuli (onneksi sentään kasvotusten) kommentti: "me tavattiin Tinderissä, se on mun mielestä outoa". Eikä sitten kontaktia enää sen jälkeen. Suhde ehti syventyä kuitenkin jo melko pitkälle jo ennen muuttoaan Ruotsiin, vaikka lyhyestä haitarista oli kyse (noin pari kk). Seksikin ehti maistua, mutta ei niin ei.
Nyt taannoin tutustuin naapuriini, joka vaikutti tosi innokkaalta tutustumaan. Näin, kun hän lähti pesulaan viemään pyykkejään ja teennäisen tyylikkäästi puin nopeasti kivat kuteet päälle, jotta istuskelisin kuin muina miehinä ulkoportailla. "Cool" piti paikkansa ja keskustelu lähti käyntiin "hei, sähän oot mun naapuri, millos muutit tänne?" Kehuin kokkaustaitojani ja ehdotin, että saapuisi illalliselle. Innostui kovasti, sanoi haluavansa parasta kanaa, mitä planeetalta löytyy. Lupasin, että saa. Hän otti numeroni, minulla siis ei ollut hänen numeroaan vielä. Parin päivän päästä hän yllättää viestillä ja kyselee kaikkea horoskoopista ikään ja siltä väliltä.
Keskustelu tuntui sujuvan todella hyvin. Lopulta hän lupasi katsoa aikatauluaan ja kertoo, kun on vapaata. Noh, reilu viikko on pyörähtänyt, eikä häneltä ole tullut mitään. Välissä laitoin ehdotuksen mennä viereiseen kapakkaan drinkille, mutta sitä viestiä hän ei ole lukenutkaan. Tänään tuli vastaan, taas kerran pyykkireissulta, mutta tuntui olevan vaikean oloinen jo kun tervehdin pelkällä "hei":llä. Viesti meni perille: ei häntä kiinnosta sittenkään. Ihmettelen vaan, kun hän vaikutti niin innokkaalta, hän laittoi viestiä ensimmäisenä, kemiat tuntuivat täsmäävän liiankin hyvin jo Netflix-katseluhistoriasta lähtien ja sitten vain tyhjää.
Noh, en koe saaneeni "turpaan", mutta molemmat kokemukset tuntuvat turhan yleisiltä. Olen jo 30v, olen yrittänyt monesti myös "livenä" rupatella ja joskus ihan ruokakaupassakin puhuttanut leidejä. Ei siltikään tunnu kaikesta innokkuudesta koskaan etenevän mihinkään, vaikka pallo on aina ollut naisella, mitään painostamista ei minun puolelta. Tinder-heilat taas usein valittavat, että vakavan suhteen kehittyminen Tinder-tuttavuudesta tuntuu väärältä. Tiedä ja ihmettele, on se vika jossain, en tiedä onko minussa?
Oli se erilaista kakskymppisenä, kun vuosi oli tyyliin 2012-2015. Menin tytölle kuin tytölle ja vähän teinisävyyn "hei oot kiva, mennääks treffeille?" ja loppu on historiaa. Yksikään noista ei sitten kuitenkaan kelvannut pidempään suhteeseen, ihan minun takiani. Olen ehkä turhan vaativa, kaipaisin kuitenkin jotain muuta kuin vain iloa silmälle... No, yksi sellainen löytyi n. 3 vuotta sitten ja uskalsin sen pohjalta jo avioituakin, mutta nyt olen toipumassa erosta. Nainen ei ollutkaan valmis sitoutumaan, kaikista puheistaan huolimatta. (edit: enemmän oli naisen toive yhteinen elämä). Hän kuitenkin oli reilut 5 vuotta mua nuorempi, niin ei lopulta tullut yllätyksenä.
Mitä lääkkeeksi?