20v - seurustelu ei kiinnosta, paneminen kiinnostaa
30v - parisuhde kiinnostaa, perheen perustaminen harkinnassa
40v - naimisissa, lapsia, seksi kiinnostaa mutta lapset, väsymys, ura yms vie usein voiton, ei huvita (vaimoa)
50v - ero, nuorempi pano hakusessa
Tässä pähkinäkuoressa miehen elämä yleistettynä.
Itse tosin naimisissa edelleen nuoruuden rakkauden kanssa, yhdessä oltu 30+ vuotta. Kriisit käyty ja pari kertaa eropaperit olleet jo pöydällä 8v ja 10v sitten.
Kaikki kavereiden suhteet päättyneet eroon.
Kaunista on kuulla, että aitoa rakkautta on vielä ilmassa. Siitähän on kyse, kun pystyy omat tarpeet asettamaan hieman sivuun toisen tai yhteisten tarpeiden vuoksi. Taputan ja hymyilen täällä nyt.
Omalla kohdallani sitä olin miettinyt, lähdenkö suuremmin korjaamaan parisuhdettani, mutta ratkaisuni oli päästää irti. Lopulta en välttämättä ollut itsekään aidosti valmis sitoutumaan, enkä tiedä olisinko koskaan.
Meitä on kuitenkin erilaisia, jokainen tekee tavallaan. Rehellisesti en näkisi siinäkään väärää, jos 10 vuoden päästä viettäisin vähemmän aikaa Suomessa kuin ulkomailla matkustellessani, käyden lomakohteissa maksullisissa ikään kuin harrastuksena.
Sanon tämän siksi, koska olen joutunut miettimään elämää viime aikoina paljonkin. Moneen suuntaan olisi voinut päätyä. Aikanaan tyhjensin ASP-tilinikin siksi, että pääsisin Saksaan vaihto-opiskelun merkeissä, enkä kadu sitä päätöstä lainkaan. Vuokralla sitten loppuelämän.
Lähipiiri on kaventunut vuosien varrella, mutta kovin monta iloista tapausta ei ole. Kundit valittavat, etteivät ehdi enää pelata videopelejä tai käydä siellä täällä eri harrastuksissa. Muksujakin on hankittu siksi, että pysyisi parisuhde kasassa, ym. Yksi tuttuni nyt oli tilaamassa seksinukkeakin kotiin. Peukut sillekin, miksi ei?
Eli klassikkoon olen päätynyt, 30-vuotiaan havahtuminen maailman menoon ja ettei millään lopulta ole hirveästi väliä. Haluanko sitten tyytyä, tehdä kompromisseja, olla surkeana? Tämä kaverikin, joka seksinuken oli hankkimassa, on erittäin atleettinen ja komea jätkä, mutta sen verran nörtti, ettei halua harrastuksestaan luopua. Keräilee figuureja, yms., eikä sopivaa typykkää ole löytynyt.
Ja sinkkuna oleminen ei tarvitse tarkoittaa, että rankaisee itseään seksuaalisista haluistaan. On seksinuket, maksulliset naiset, Thaimaa, sekä perinteinen jahti keksitty. Itse nautin nyt siitä, että pyörittelen treffejä ja jos syttyy kipinä, niin sitten päädytään sänkyynkin. Katsotaan, jaksaako tätä kuinka pitkään. Vähän "harrastusmielessä", vaikka aidosti pidän auki parisuhteen mahdollisuutta.
Mutta siis, sinkkunakin on kivaa!