Metatyöstä löytyy paljon asiaa netistä. Omassa huushollissa se jakautuu suht ok ja pääasiassa sovitusti: puolisolla keittiö ja kämpän isot asiat, mulla pyykit ja yleissiivous, mukana toki kämpän asioissa. En sanoisi organisoinniksi, se on aika aktiivista tekemistä, mutta jonkinasteista päässä olevaa excelöintiä tää on. Eli tieto esim. siitä, milloin lakanat on vaihdettu, paljonko niitä on pyykkikorissa, onko puhtaita, milloin on aikaa (kotoa ei poistuta koneen ollessa käynnissä & muiden pyykkien tarve) ja pörssisähköä pestä, missä kuivatus (kämpän kosteusprosentti/ulkokuivatuksessa siitepölykausi/hellesade). Tää ei siis vaadi täsmällistä ajattelua päivittäin, mutta aivoissa on lokero sille. Ja kuitenkaan niitä lokeroita ei ole aivan mahdottomasti ja monen tällaisen asian kanssa kuormitus voi olla suurta. (Ja tää on taas virhe kirjoittaa tästä, koska väärinymmärtäjät kuittailevat seuraavat kolme kuukautta, kuinka naiset uupuvat lakanoiden pesusta.) Ja ei mulla oikeastaan ole vaihtoehtoa olla ajattelematta tätä, koska muuten ei lakanat vaihtuisi tai jos yrittäisi vaihtaa, ei olisi puhtaita kaapissa. Puhumattakaan sitten vaatteista, jotka tarvii myös ennakointia työn ja harrastusten takia.
Toisaalta sitten mulla ei oo mitään hajuakaan, mitä jääkaapin lokeroissa on. Eikä tarvitse, se ei ole mun tonttia. Itselle myös eroaminen olisi tosi iso juttu ja sinkkuus tai yksinasuminen olisi kuormittavampaa, koska pitäisi ottaa kokonaisuus haltuun. Ehkä 100 % etätyönä olisi helpompaa, mutta mulla on ollut paljon reissuilua tässä, ja on kiva tulla kotiin, kun ei ole jääkaapissa pelkkää hometta tarjolla.
Niin, miksi noita metatöitä olisi enemmän (lapsettomassa) parisuhteessa kuin sinkkuillessa ellei mies kirjaimellisesti ole tottunut täysihoitoon? Musta ainakin kuulostaa aika erikoiselta tuo @AnnaKoo :n väite, että naisen odotetaan muistavan myös kumppanin sukulaisten merkkipäivät.