Mistä sä kuvittelet, että se mielenkiinto Tekniikan maailmaan tulisi noin vaan, jos ei ole sanalla tai eleelläkään annettu mahdollisuutta tutustua tällaiseen? Todella harvassa ne yksilöt, jotka lapsesta asti havittelevat tietoa kaikesta uudesta. Enkä mä nyt ole missään sanonut, että jotain olisi kielletty. Vaikea vain pohdiskella täysin tuntemattomia asioita.
Ja vaikka tarjoot sitä omalle tyttölapselle ja sitä ei kiinnosta, ei tarkoita, etteikö sitä nyt lähtökohtaisesti kiinnosta. Se on jo ehdollistettu tyttöjen maailmaan, eikä tekniikan, etenkin jos on ollut päiväkodissa. Puheista huolimatta siellä enemmistö kasvattajista on aika perinteen naisia.
Eta tähän väliin: nää asiat on mullekin vaikeita. Mä koetan ajatella laajasti, mutta silti olen 30+ vuotta elänyt tässä sukupuolijaossa ja herkästi ajattelen, että sopiikohan nyt kukkalippis pojalle vai ei, vaikka se sen haluaisi. Tähän kyllä vaikuttaa sekin, että kiusattaisko sitä sitten.
Tää puhe valinnoista oikeastaan kertoo, että ette nyt ollenkaan hokaa sitä, miten ihmismieli rakentuu, mutta enpä taida käyttää turhaa aikaani siihen, kun on semisti OT kuitenkin.
Ja vaikka poika haluaisikin ostaa sen heppalehden, ympäristön antama paine on aivan järjettömän suuri. Edelleen, harva kasvava nuori on niin rohkea, että lähtee leuka pystyssä olemaan erilainen. Nykyään vähän paremmin, mutta kyllä se turpaan saamisen sekä ryhmästä jättämisen uhka on iso.
Mutta niin, jos se toisiin töihin hyppääminen kerta on niin helppoa, niin mikä estää miestä lähtemästä naisvoittoisiin töihin tapaamaan järjettömästi naisia? Jos se kerta on tärkeintä. Naisia on jo tullut enemmän miesvaltaisille aloille. Voisko miehetkin tehdä jotain