• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
322
Kyllä mä olen oikeasti sitä mieltä, että menestys "huokuu" miehen kasvoista ja olemuksesta, ja siinä mielessä komistaa esimerkiksi Hjallis Harkimoa, tuoden pikkaisen lisäextraa muutoin hyvin keskinkertaiseen ulkonäköön.

Tottakai komea mies näyttää vielä komeammalta, jos muutkin puitteet on kunnossa... Toisaalta jos muut puitteet on ihan hunnigolla, niin sitten komea mies ei enää näytäkään niin komealta. Jos esimerkiksi älykkyysosamäärä on alhainen ja miehen olemus jotenkin outo. Kyllä aika moni nainen sanoo "ei kiitos", jos mies vaikuttaa omituiselta ja vähälahjaiselta, vaikka olisi "paperilla" komea.
Miksi menestys ei sitten toimi naisilla samaan tapaan? Hjalliksen ulkonäkö on keskinkertaista selvästi rumempi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Miksi menestys ei sitten toimi naisilla samaan tapaan? Hjalliksen ulkonäkö on keskinkertaista selvästi rumempi.
Tartteeko tuota trollia enää ruokkia? Kaverihan tietää, mitä naiset haluaa miehiltä, mitä miehet naisilta ja kaiken muunkin aiheesta mutta ongelmaksi jää vain heikko saanti :facepalm:
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Tai sitten vaan elän täysin eri ulottuvuudessa. Ainakin omalla kohdalla tilanne on tyystin erilainen, hoiva-aloilla työskentelee useampi frendi, niin koulunkäyntiavustajina, "hoitsuina", ja jumalauta jopa päiväkodissa muiden hommien ohessa! :D Kaverit ovat fiksuja, lähes kaikki heistä isoja äijiä, tatskoja, partoja, prätkiä, rokkia. Todella kaukana feminiinisistä hiirulaisista. Luulisin että ennemmin hoiva-alalle hakeutuisi miehiä jotka eivät paskaakaan välitä siitä että hoiva-alaa pidetään joidenkin uunojen mielestä "akkojen hommana".
Insinööritkö on "testosteronia tihkuvia"? :rofl:

Tuskin hoitsumiesten testosteroni on insinöörejä alhaisempi. :confused:
No, taannoisen norjalaisdokun mukaan nimenomaan testosteroni on ainakin osasyypää siihen, miksi naiset tyypillisesti suuntautuvat naisellisille aloille ja miehet miehisille.. Tästä voisi johtaa, että mieshoitsuilla saattaa olla keskimääräistä alhaisempi testosteronitaso.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No, taannoisen norjalaisdokun mukaan nimenomaan testosteroni on ainakin osasyypää siihen, miksi naiset tyypillisesti suuntautuvat naisellisille aloille ja miehet miehisille.. Tästä voisi johtaa, että mieshoitsuilla saattaa olla keskimääräistä alhaisempi testosteronitaso.
SIKIÖAIKAINEN testosteroni, Jorma.
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
322
No, taannoisen norjalaisdokun mukaan nimenomaan testosteroni on ainakin osasyypää siihen, miksi naiset tyypillisesti suuntautuvat naisellisille aloille ja miehet miehisille.. Tästä voisi johtaa, että mieshoitsuilla saattaa olla keskimääräistä alhaisempi testosteronitaso.
Onhan se toki. Epäilen kuitenkin, että se ei ole tekijä siinä, meneekö mies insinööriksi tai hoitsuksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Sikiöaikainen testosteronitaso varmaankin korreloi aikuisiän tasojen kanssa...

Eniveis, en minä tiedä hoitsupoikien hormonitoiminnasta yhtään mitään, kunhan esitän valistuneita teorioita.
Näidn kommenttien perusteella tulee jotenkin väistämättä (eikä millään pahallakaan tosiaan) mieleen että onkohan sinulla JormaVeitikka jotain (en sano että ongelmia mutta) haasteita tai epävarmuuksia oman miehisyytesi kanssa? Jotenkin jännä profiili muodostuu tuosta nimimerkistä kommentteineen omaan tajuntaani. Ja tämä ei todellakaan ollut pahalla sanottu. :)

Ja nyt kun tuli mieleeni että jos itse koen näin kommenttien perusteella niin miten sitten naisena kokisin asian? Uskoisin etten varmaan houkuttelevimpana mahdollisena. Tosin en ole varma keskustelisitko näistä asioista tähän tyyliin naisseurassa vai et sillä enhän tosiaan tunne sinua yhtään.
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Ja nyt kun tuli mieleeni että jos itse koen näin kommenttien perusteella niin miten sitten naisena kokisin asian? Uskoisin etten varmaan houkuttelevimpana mahdollisena. Tosin en ole varma keskustelisitko näistä asioista tähän tyyliin naisseurassa vai et sillä enhän tosiaan tunne sinua yhtään.
Hah, vuosisadan vitsi. Naisten kanssa ei todellakaan keskustella mistään miesten asioista, siinä ei voi voittaa. :)

Naisten kanssa ei voi keskustella edes politiikasta, siinäkään ei vaan voi voittaa, siinä voi vaan hävitä...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Aika kumma juttu Jorma, jollei vähitellen ala valkenemaan huonon naisonnen syyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
835
No, taannoisen norjalaisdokun mukaan nimenomaan testosteroni on ainakin osasyypää siihen, miksi naiset tyypillisesti suuntautuvat naisellisille aloille ja miehet miehisille.. Tästä voisi johtaa, että mieshoitsuilla saattaa olla keskimääräistä alhaisempi testosteronitaso.
Siis testosteroni on syypää myös siihen, että naiset hakeutuvat naisvaltaisille aloille? Muutenkin aika kova yleistys ja "auktoriteettiin vetoaminen"; koska norjalaisdokkari noin kertoo, niin perusteet väitteen uskomiselle vahvistuvat? Ei ainakaan minun kohdallani. Tieteellisesti osoitettua faktaa pöytään, niin katsotaan.
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Siis testosteroni on syypää myös siihen, että naiset hakeutuvat naisvaltaisille aloille?
Niin siis testosteronin puute.

Norjalaisdokkarissa juteltiin tutkijoiden kanssa ja tieteestä on kysymys mitä suuremmissa määrin. Dokkarissa kyseenalaistettiin femakoiden näkemystä siitä, että sukupuolierot olisi kiinni lähinnä ympäristötekijöistä eli että tytöt ja pojat kasvatetaan erilaisiin rooleihin...

Itse en tunne yhtään mieshoitajaa henkilökohtaisesti enkä varmaan ole koskaan ollut edes sellaisen "asiakkaana", joten mulla ei ole siinä mielessä mitään henkilökohtaista kokemusta aiheesta - paitsi siis sikäli, että mieshoitajat on hyvin harvinaisia.

Lääkärit tekee saman alan hommia, mutta se on sitten paljon miehekkäämpi ammatti. Valta ja vastuuhan sen tekee... Toisaalta alan "hoivaluonteisuuden" vuoksi se sopii luonnostaan hyvin myös naisille. Joskin parhaimmat kirurgit ja muut asiantuntijat taitaa silti yleisemmin olla miehiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
835
Niin siis testosteronin puute.

Norjalaisdokkarissa juteltiin tutkijoiden kanssa ja tieteestä on kysymys mitä suuremmissa määrin. Dokkarissa kyseenalaistettiin femakoiden näkemystä siitä, että sukupuolierot olisi kiinni lähinnä ympäristötekijöistä eli että tytöt ja pojat kasvatetaan erilaisiin rooleihin...

Itse en tunne yhtään mieshoitajaa henkilökohtaisesti enkä varmaan ole koskaan ollut edes sellaisen "asiakkaana", joten mulla ei ole siinä mielessä mitään henkilökohtaista kokemusta aiheesta - paitsi siis sikäli, että mieshoitajat on hyvin harvinaisia.

Lääkärit tekee saman alan hommia, mutta se on sitten paljon miehekkäämpi ammatti. Valta ja vastuuhan sen tekee... Toisaalta alan "hoivaluonteisuuden" vuoksi se sopii luonnostaan hyvin myös naisille. Joskin parhaimmat kirurgit ja muut asiantuntijat taitaa silti yleisemmin olla miehiä.
En ota kantaa, kun minulla ei asiasta ole faktaa. Ajattelisin kuitenkin esim. ensihoidossa, psykiatrisissa sairaaloissa ja vankisairaaloissa työskentelevän miehiä vähintään 50% henkilökunnasta. Eli suurin osa suuntautunee muille, kuin hoivapainotteisille vastuualueille. Tilastoja tosiaan ei ole esittää.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Suonpää: Jarmo ja miehiä sortavat parisuhdemarkkinat
Miehet luovat kysynnän, naiset tarjonnan, uskoo pastori Jarmo. Jotkut seikat eivät kuitenkaan kerro naisten nirsoudesta vaan rakenteellisesta epätasa-arvosta.

  • 27.09.2017 16:40
  • Samuli Suonpää
Muutama päivä sitten kuuntelin jälleen, Luoja ties kuinka monetta kertaa, monologin miesten huonosta asemasta parisuhdemarkkinoilla. Tällä kertaa äänessä oli eräs Jarmo, mutta yhtä hyvin hän olisi voinut olla Jorma, Joonas tai vaikka Jali, sillä näitä parisuhdeoikeudenmukaisuudesta huolta kantavia jarmoja on jokainen ikäluokka täynnä.

Jankutus alkoi, kuten nämä jankutukset useimmiten alkavat, oikeudenmukaisuuskysymyksestä. On epäoikeudenmukaista, että miehet eivät saa seksiä. Näissä monologeissa, sillä keskusteluahan tuosta poraamisesta ei yleensä synny, parisuhteet muodostuvat markkinatalouden pelisäännöin. Kysyntä on tässä mallissa aina miehillä, tarjonta naisilla, ja koska miehet eivät saa riittävästi, naisissa on jotakin vikaa. Taas miehiä sorretaan.



Huojuvaksi rakennelmaksi evoluutiopsykologian yleistysten päälle kasattu parisuhteiden markkina-arvoteoria on enemmänkin baarianekdootti kuin teoria. Jarmojen parisuhdemarkkinoilla miehet ostavat lähtökohtaisesti seksiä ja haluavat kauniin nuoren naisen, naiset puolestaan satsaavat kauneuteensa saadakseen menestyneen ja varakkaan miehen eli turvallisuutta. Nyt kun Jarmolla ei ole rinnallaan kaunista morsianta, on syy naisten.

Ei Jarmo kokonaan väärässä ole. Esimerkiksi hänen huomionsa siitä, että ”naiset naivat ylöspäin, miehet alaspäin”, oli ihan tarkkanäköinen. Naisilla on parisuhteissa keskimäärin huonommat tulot kuin miehillä ja valtaosassa parisuhteista miehen sosiaalinen asema tosiaan on korkeampi kuin naisen. Mikään muu ei toki olisi mahdollistakaan niin kauan, kun naisten tulot ylipäänsä ovat miesten tuloja alhaisemmat ja johtajanpaikat menevät lähtökohtaisesti miehille niin kirkossa kuin yhteiskunnassa muutenkin. Ei se naisten nirsoudesta kerro, vaan rakenteellisesta epätasa-arvosta. Jarmon orastava feminismi se tässä vasta etsii muotoaan.



Mies haluaa seksiä, nainen jotakin muuta, mutta ei selvästikään Jarmoa.

Pahimmin tämä epäoikeudenmukaisuus korostuu yöelämässä, vakuutti Jarmo ja kertoi, miten usein hän joutuu lähtemään yökerhosta kotiin tyhjin, mutta onneksi käyttökelpoisin käsin. Jarmon peliliike yökerhossa on tarjota naiselle drinkki ja ehdottaa seuraavaa kotonaan. Yllättävän huonosti kuulemma lähtevät mukaan. Yritin ehdottaa Jarmolle, että tuossa ei varsinaisesti ole kyse drinkin tarjoamisesta vaan maksutapahtumasta ja että osa naisista, ehkä ihan ymmärrettävästikin, pitää ajatusta jokseenkin loukkaavana. Jarmon mielestä tänä kuitenkin kertoo siitä valtavasta biologisesta erosta miesten ja naisten välillä. Mies haluaa seksiä, nainen jotakin muuta, mutta ei selvästikään Jarmoa.

Helppohan se Jarmon onkin olla valmiina seksiin heti ensi kohtaamisella, miehille kun on koko heidän elämänsä ajan kerrottu, että menestyvä sankari kaappaa naaraan mukaansa, tiesi se nainen sitä haluavansa tai ei. Näille Jarmon tavoittelemille naisille taas ovat heidän isänsä, oman elämänsä jarmoja ehkä hekin, opettaneet päinvastaista. Naisen ei kuulu suostua – sillä halustahan ei naisella saa olla kyse – seksiin ensimmäisellä tapaamisella. Jarmon mielestä oli silti ihan hyvä, että naisia on kasvatettu näin, sillä ei hänkään pappina haluaisi parisuhdetta sellaisen naisen kanssa, jolla on ollut monia kumppaneita. Pastori Jarmo haluaisi olla naiselle se ensimmäinen jarmo.



Yritin lopuksi tarjota Jarmolle sitäkin selitystä, että ehkäpä jotkut naisista saattavat pitää häntä hiukan päällekäyvänä. Osa naisista, näin luulen, saattaa vierastaa tai hiukan pelätäkin miestä, joka ilmestyy tyhjästä kertomaan, että on naisen velvollisuus antaa hänelle seksiä. Väärässä olin, tiesi Jarmo. Naiset nimenomaan haluavat pahan pojan ja Jarmokin, drinkkilaseineen ja seksiehdotuksineen, on pikemminkin liian kiltti ja kiltit miehet jäävät ilman. Jarmo pelkää, että ajautuu ”kaverivyöhykkeelle”, eli nainen pitää häntä ystävänä. Se olisi kamalaa. Ystävyys on miesten kesken ihan terve asia, sillä ystävyys on yhteenkuuluvuutta ilman seksiä. Naisen kanssa Jarmo ei halua ystävystyä, nimenomaan tästä samasta syystä. Miksi satsata naiseen, kysyi Jarmo, jos ei ole varma, johtaako se parisuhteeseen eli seksiin? Se vaihtoehto, että ihmiset ensin tutustuisivat ja ystävystyisivät, on ilmeisesti kokonaan poissuljettu, kun ihmissuhteita käsitellään markkinahyödykkeinä.

Kun Jarmo nousi junasta, hän kysyi, onko minulla tarjota hänelle mitään vinkkejä. Ehdotin, ettei ainakaan ihan kaikille kailottaisi olevansa pappi. En tiedä, onko siitä parisuhdemarkkinoilla apua. Mutta ainakin minua, seurakuntalaista, hävettää vähän vähemmän.
No olipa huono kirjoitus. Naisten nirsostuminen on fakta jota ei mukanokkelilla kolumneilla pyyhitä.
Ja tää arvoasteikko siis alkaa ykkösestä eli sun alla on 6-7 tasoa liittyen harhaisuutesi asteesta ja sä et saa naisia jotka sulle kelpaisi? Arvioit luultavasti tavoittelemiasi naisia alakanttiin tai itsesi yläkanttiin. Kannattaa huomioida, että niistä 90-luvun kultaisista vuosista on jo keskimäärin se 20-25 vuotta aikaa. Aika on voinut tehdä tehtävänsä ja elelet edelleen haavemaailmoissasi joissa 19-22 vuotiaat naiset olivat se oma potentiaalisin kohderyhmä.

Sikäli hassua, että olen aina ajatellut, että olen itse varmaan joku 8 eikä mulla ole ollut mitään kuvailemiasi ongelmia. Kasi on hyvä jo kouluarvosananakin, puhumattakaan siitä, että lähdetään nollasta liikkeelle. Eihän siihen päälle mahdu enää kuin ysejä ja kymppejä ja niissä on KAIKKI mallit, näyttelijät, urheilijat, muusikot ja muut miljonäärit joiden kanssa meidän lopulta aika taviksien tyyppien kuuluukin varmaan olla ihan eri tasolla. Veikkaan että olet jossain 5-6 välillä ja tavoittelet vaan turhan korkealle.
No tämä. Tiedän ihan asiallisia kavereita jotka jostain kumman syystä yrittävät saada kaikkein kireimpiä akkoja. Joillakin ei yksinkertaisesti ole käsitystä siitä miltä itse näyttää ulospäin.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
No mitä vittua nyt taas? Oikeasti? Itse harrastan kilpatanssia ja lattareita ihan vain *harrastusmielessä* ja pareinani on eri naiset + vaimo kotona. Voi herranen aika miten mustavalkoinen ja 60-luvulle jämähtänyt mies/naiskuva sullakin on. Naisten kanssa voi tiiäks ihan ollaki, ilman et haluaisi niitä panna tai vain sen takia et yrittää pillua saada. Ei helvetti.
Minä kävin tassi kurssin sillä ajatuksella että päsee pukille. Tois
Hah, vuosisadan vitsi. Naisten kanssa ei todellakaan keskustella mistään miesten asioista, siinä ei voi voittaa. :)

Naisten kanssa ei voi keskustella edes politiikasta, siinäkään ei vaan voi voittaa, siinä voi vaan hävitä...
Nuo keskustelu aiheet mitä naiset ovat kiinnostuneita keskustelee vaihtelee aika paljon iän myötä ja itse yksilöstä.

Nuorena 18-20 vuotiaana ei politiikka kiinnostanut minua tippakaan. Tänä päivänä politiikka kyllä kiinnostaa mutta sitä ei useimmiten ole tyytyväinen poliittiisiin muutoksiin ja siellä missä tarvittasiin muutosta niin sitä ei tehdä muutosta. FIASKO Merkel valittiin taas Saksassa ja myös näen että tietyt maat vaikuttavat Suomen tulevaisuuteen ja silloin heidän politiikka kiinnostaa jonkin verran.

Sanotaan klische... naiset ovat kiinnostuneita muodista ja shoppaamisesta, mitkä usein ei kiinnosta miestä.

Miehet ovat ehkä jonkun verran enemmän kiinnostuneita politiikasta se on kyllä totta.

Se vain on asia näin että omassa ystävä piirissä ei nyt hirveästi aleta väittelemään poliitikasta kun pidetään hauskaa varsinkin kun poliittinen näkökanta on niin erilainen.

Tällaiset hyvät neutraalit keskusteluaiheet naisten kanssa mitä nyt olen tehnyt jos ei ole sitä nyt isketään repliikkiä niin esim ollan keskusteltu että mitkä TV sarjat ovat hyviä juuri nyt jne.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Naiset jos annan hieman kritiikkiä ne mitkä olen tavannut eivät ole olleet kiinnostuneita keskustelemaan rahasta ja sjoittamisesta. Minulla on toki idea minne menen että tapaisin sellaisia naisia jotka on kiinnostuneita keskustelemaan rahasta ja sijoittamisesta. Toinen asia jos siellä on sellaisia jotka ei ole naimisissa ja kauniita ja halukkaita sänkyyn. Se sanottuna keskustella heidän kanssa noista asioista voi varmaan tehdä vaika aviomies seisoisi vieressä varsinkin jos miestä myös kiinnostaa se aihe.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
En nyt tiedä mitä ihan tarkalleen tuolla tarkoitat mutta harvempi näyttää sisäsiittoiselta banjon soittajalta tai kuppa tms. on reikiä naamaan nävertänyt. En tiedä onko esim. tämän henkilön (menestynyt, huippu älykäs, palkintoja saanut, tunnettu julkkis ja todella arvostettu) ulkonäkö jotenkin sellainen että sitä erityisesti pitäisi kadehtia:confused:
Hawking on keskivertotapaus?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No Hawkingilla ei pitäisi olla ainakaan mitään biologialla ja "luonnollisuudella" perusteltavaa etua naismarkkinoilla ja niiden nimeenhän monet täällä vannoo.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Vaihda titteliksi lääkäri, joka tekee jossain terkkarissa melkein samoja hommia, niin ollaankin yhtäkkiä haluttavuuden kärkikastissa. Kaksoisstandardit ja silleen?
Joo tämä todisti että et tiedä mistä edes puhut ja sinut pitäisi laittaa ignoren.

Jos tietenkin valehtelee naiselle tämä onnistuu hyvin. Ei voi verrata lääkärikoulutusta johonkin hoitaja koulutukseen. Lääkäriksi pääseminen on julmetun vaikeata Suomessa siis kivenkovaa edes päästä lääkärikouluun ja kova pääsykoe. Jos et menesty opinnoissa vaikka pääsisit sisään niin sinut potkitaan uloos lääkärikoulusta. Lääkärikoulutus on minimi noin 7 vuotta ja se on siis peruslääkäri koulutus.

Minä olen IT -alan insinööri. Eka vuosina minun Ammattikorkeakoulusta potkittiin ulos sellaisia jotka ei menestynyt opinnoissa.

Vaikka opiskelisit diploomi insinööriksi IT (tietokone) alalla niin on helpompaa päästä sisään kuin lääkärikouluun.

Tiedoksi lääkäri kouluun pääsee tavallisesti ne joilla on lukiossa huippu paperit.

Lääkäri bruttopalkat ovat tuosta 5000 euroa/kuukausi alkaen ylööspäin ja taivas on raja siihen mihin voi nousta. Parhaat parhaista pääsee lääkäriksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Hop. Täähän olikin hyvä. Siivoiskohan mode tänne taas lapasesta lähtenyttä keskustelua Tinder-ketjusta.

Edit. Ja vaikka ei siirrettäisikään sieltä viestejä tänne niin sama vääntöhän täällä näyttää jo olevankin. Mitä nyt joku nimimerkki vaan välillä ehkä vaihtunut...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Hienoa että olet päässyt elämässä noinkin pitkälle ja saanut asiasi järjestettyä noinkin hyvin. Ongelma vaan tulee siinä että kaikille sinunkaltaisillesi ei samanveroisia miehiä vaan riitä. Samalla tavalla kun miehet preferoisi sitä nuorta ja hedelmällistä naista, niin sinä taas vähintään "samanveroista". Ei ole tarkoitus syyllistää vaan tuoda esiin tuo yhtenevä periaate. Sinun ikäiset miehet jotka tosiaan olisivat veroisiasi riittää se sosiaalinen pääoma myös siihen nuorempaan lisääntymishaluiseen ja kykyiseen naiseen. Nämä siis parisuhteen kannalta. Kaikenikäiset miehet varmasti seksihommiin kanssasi haluaisivat.

Deittailusta puhuttaessa ja jotain haluttavuutta pohtiessa olisi ihan hyvä mainita että haluttavuus parisuhteeseen vai seksiin. Mielestäni iso ero.



Aloitin tuon aiheen joskus kun valitettiin offtopiccia täällä. Nettideittailusta puhuttaessa keskustelu aina eskaloituu tähän parinvalintakeskusteluun.
Vastaan tänne, vaikka original on Tinder-ketjussa:

Ongelma? Ongelma kenelle? Syyllistää?? :confused: Mulla, eikä monella kaltaisellani ole ongelmaa olla yksin, mutta ilmeisesti pitäisi olla (jotta naisia riittäisi kaikille miehille)? Realiteetit tiedostaen ja niitä puntaroituani mä olen aikalailla sinut sen tosiasian kanssa, etten ehkä koskaan tule enää parisuhteessa olemaan. On siis ihan tietoinen valinta, etten hanki sarjakorttia kuntosalille ja kosmetologille vain tasoittaakseni iän tuomaa markkina-arvon tippumista.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 175
Lapsettomilla naisillahan yleensä se harmitus tulee sitten viimeistään 5-kympin jälkeen kun yksinäinen vanhuus alkaa siintää horisontissa. Että kannattaa tarkkaan miettiä, olisiko kumminkin kiva, että olisi perhettä siinä vaiheessa. Mutta jokainen toki elää elämänsä kuten parhaaksi katsoo.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Lapsettomilla naisillahan yleensä se harmitus tulee sitten viimeistään 5-kympin jälkeen kun yksinäinen vanhuus alkaa siintää horisontissa. Että kannattaa tarkkaan miettiä, olisiko kumminkin kiva, että olisi perhettä siinä vaiheessa. Mutta jokainen toki elää elämänsä kuten parhaaksi katsoo.
:lol:
Tähän vois sanoa, että opetatkohan nyt äitiäs panemaan, ellei se kuullostais niin oudolta tän ketjun kontekstissa :hammer:
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Vastaan tänne, vaikka original on Tinder-ketjussa:

Ongelma? Ongelma kenelle? Syyllistää?? :confused: Mulla, eikä monella kaltaisellani ole ongelmaa olla yksin, mutta ilmeisesti pitäisi olla (jotta naisia riittäisi kaikille miehille)? Realiteetit tiedostaen ja niitä puntaroituani mä olen aikalailla sinut sen tosiasian kanssa, etten ehkä koskaan tule enää parisuhteessa olemaan. On siis ihan tietoinen valinta, etten hanki sarjakorttia kuntosalille ja kosmetologille vain tasoittaakseni iän tuomaa markkina-arvon tippumista.
Harva mieskään lähtee kuntosalille markkina-arvonsa takia. Mutta naisilta sitä jotkut odottavat.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Lapsettomilla naisillahan yleensä se harmitus tulee sitten viimeistään 5-kympin jälkeen kun yksinäinen vanhuus alkaa siintää horisontissa. Että kannattaa tarkkaan miettiä, olisiko kumminkin kiva, että olisi perhettä siinä vaiheessa. Mutta jokainen toki elää elämänsä kuten parhaaksi katsoo.
Ei nyt läheskään kaikki naisista tai miehistä siksi sitä seurustelukumppania etsi että saisi lapsia / perillisiä itselleen.

Lisäksi sen voi hankkia (esim. adoptio tai naisena iskee yhdelle illalle miehen ja hankkiutuu raskaaksi, ei kerro isää = siinä on lapsi jos sen haluaa, myös uusioperhe aina optiona niitä löytyy myös nuoremmilla lapsilla jotka oppivat pitämään sinua isänä / äitinä) enempi tai vähempi helposti myöhemminkin.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Harva mieskään lähtee kuntosalille markkina-arvonsa takia. Mutta naisilta sitä jotkut odottavat.
Eiks tää "mee salille ja käy parturissa" ole jo ihan klassikko-ohje täälläkin. Ja ilmeisen moni sitä noudattaakin, mikä ei tietysti ole huonokaan asia. Paitsi jos kaikki henkisempi itsensä kehittäminen unohtuu kokonaan, niin ei se timmimpi kroppakaan välttämättä pysyvää menestystä tuo.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Ei nyt läheskään kaikki naisista tai miehistä siksi sitä seurustelukumppania etsi että saisi lapsia / perillisiä itselleen.

Lisäksi sen voi hankkia (esim. adoptio tai naisena iskee yhdelle illalle miehen ja hankkiutuu raskaaksi, ei kerro isää = siinä on lapsi jos sen haluaa, myös uusioperhe aina optiona niitä löytyy myös nuoremmilla lapsilla jotka oppivat pitämään sinua isänä / äitinä) enempi tai vähempi helposti myöhemminkin.
Osa on tyytyväisempiä ilman lapsia. Henkilökohtaisesti minusta on mukavaa, että on oma lapsilauma.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 398
Ei kai nyt puhuttu että miehen tulisi olla naisen yläpuolella? Eikö tässä etsitty enemmän (koulutukseltaan) tasavertaista kumppania?

Vaikka jokainen ihminen on individuaali, kertoo ihmisen koulutustausta hänestä paljon. Olen huomannut, että ero voi olla monestikin suuri.
Mitä se kertoo, ahkeruudesta koulutuksen suhteen? Välttämättä mitään muuta positiivista ei ole.

Onkohan tuo koulutusvaatimus naisilla yleisempää kuin miehillä?
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Vapaaehtoinen lapsettomuus on jo niin laajalle levinnyt ilmiö, ettei luulis olevan enää päivittelemisen aihe kenellekään. Mutta se ei ole tämän ketjun aiheena, muuta kuin tietysti siltä osin, että meidän lapsettomana tsrkoituksella pysyttelevien ei tarvitse senkään puolesta kokea painetta parisuhteen löytymisestä.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Tähän voisin vielä kommentoida:
Mun mielestäni keskiverto 39- voi saada aika hyvänkin miehen itselleen, jos on valmis "tinkimään" eräästä asiasta mikä loppupelissä on hyvin luonnollista. Eli miehen iästä. Jossei omanikäistä sopivaa löydy, niin ehkä sitten 10+ vuotta vanhempi löytyisi? Kuka sen sanoo, että miehen on syytä olla juuri omanikäinen? Miksi pitäisi olla? Suurikaan ikäero ei välttämättä ole mikään ongelma, ellei siitä ongelmaa itselleen kehitä. Vanhoissa miehissä on sitä paitsi puolensa, kysykää vaikka mun exiltä... :D

Se kyllä rajoittaa valikoimaa aika paljon, jos on kovin tiukka ikävaatimustensa kanssa. Sama toki pätee miehiinkin, ei siinä. Mutta pääasiassa miehiä kiinnostaa nuoremmat naiset ja naisia kiinnostaa hieman vanhemmat.
Mä olen tässä asiassa kai jotenkin outo, kun mulle ei ole oikeastaan koskaan ollut iällä juuri minkäänlaista merkitystä, asenteella ja luonteella sitäkin enemmän. Mulla on aina ollut kavereita ja ihastuksia tosi laajalla ikäskaalalla, pääasia että on aikuinen, eikä vanhukseksi tai kakaraksi laskettavissa. Ulkonäönkään suhteen ei ole juurikaan preferenssejä eikä pieni ylipainokaan haittaa, joskin on myönnettävä että merkittävä ylipaino on turn off. Mulle merkitsee melkein pelkästään henkinen yhteys, jota en sitten ihan helposti koekaan.

Tämä on kai aika harvinaista ja musta se on kurjaa. Monet parisuhdetta kaipaavat varmasti löytäisivät kumppanin helpommin jos iälle ja ulkonäölle ei asetettaisi niin paljon painoarvoa. Mutta kait se on se biologia...
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Mitä se kertoo, ahkeruudesta koulutuksen suhteen? Välttämättä mitään muuta positiivista ei ole.

Onkohan tuo koulutusvaatimus naisilla yleisempää kuin miehillä?
Mun ja lähipiirin korkeastikoulutettujen naisten näkemys on, että koulutus korreloi vahvasti muun arvomaailman kanssa. Vielä merkittävämpi ja ihan omiin kokemuksiinkin perustuva havainto on kuitenkin se, että hyvin usein miehen matalampi koulutustaso ja sitä kautta mahdollisesti matalampi palkkataso muodotuu ongelmaksi miehen itsetunnolle, vaikka nainen ei mitenkään asiaa korostaisi. Niin syvässä on vielä asenteet miehestä perheen päänä, sivistyneimpänä auktoriteettina ja elannon tuojana. Siksi olisi helpointa, että koulutustaso ja tulotaso olisivat osapuilleen samat.

Mä itse arvostan duunariammatteja paljonkin, siitä ei ole kyse.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Vastaan tänne, vaikka original on Tinder-ketjussa:

Ongelma? Ongelma kenelle? Syyllistää?? :confused: Mulla, eikä monella kaltaisellani ole ongelmaa olla yksin, mutta ilmeisesti pitäisi olla (jotta naisia riittäisi kaikille miehille)? Realiteetit tiedostaen ja niitä puntaroituani mä olen aikalailla sinut sen tosiasian kanssa, etten ehkä koskaan tule enää parisuhteessa olemaan. On siis ihan tietoinen valinta, etten hanki sarjakorttia kuntosalille ja kosmetologille vain tasoittaakseni iän tuomaa markkina-arvon tippumista.
Silloin tällöin ponnahtelee niitä uutisia että miehistä on pulaa, varsinkin pääkaupunkiseudulla ja sitten selviää että siellä on lähinnä sinun kanssasi samantapaisesssa tilanteessa olevilla naisilla se ongelma. Vastaus kysymyksiin että ongelma on niille sinunkaltaisillesi ketkä eivät ole sinut sen asian kanssa että ovat loppuelämän yksin. Niin ei ollut tarkoitus syyllistää että jos niitä "vertaisia" tai parempia miehiä ei vaan ole tarpeeksi niin onko omissa kriteereissä sillon vika. Sinä nyt tietenkin olet näemmä sujut mutta useat vastaavassa tilanteessa olevat naiset eivät ole.

Harva mieskään lähtee kuntosalille markkina-arvonsa takia. Mutta naisilta sitä jotkut odottavat.
Minä käyn ja uskoisin että moni muukin. Tosin onhan tästä muitakin hyötyjä.

Avioliittojen määrä on kasvanut vuodesta 1990.
Aika yllättävä tieto itselle, sitä on vain olettanut että on ollut katoavaa perinnettä. Onko tuo solmitut avioliitot / vuosi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 210
Mitä se kertoo, ahkeruudesta koulutuksen suhteen? Välttämättä mitään muuta positiivista ei ole.

Onkohan tuo koulutusvaatimus naisilla yleisempää kuin miehillä?
Se onkin jännä, mitä kumppanin koulutuksesta haetaan. Minulla tulee mieleen vain kolme vaihtoehtoa.
  1. Raha.
  2. Sivistys.
  3. Titteli ja status, eli jokin minulle hyvin vieras pinnallisuuden alalaji.
Suomalaisessa yhteiskunnassa onkin sellainen jännä ominaispiirre, että 1. ja 2. korreloivat heikohkosti koulutuksen kanssa. Kolmas kuulostaa vähän rantaruotsalaiselta onnelalta. Ehkä sukunimi tai äidinkieli on sittenkin se, mitä haetaan.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 259
Se onkin jännä, mitä kumppanin koulutuksesta haetaan.
Tilastollisesti korkeakoulutetulla on huomattavasti paremmat elintavat (ruokailu, liikunta, päihteet, rikostilastot) ja muutenkin arvot.

Yksittäisen ihmisen kohdalla ei sinänsä siis ole väliä, mutta kumppania haettaessa se korkeakoulutettu on todenäköisesti halutumpi kumppani monin puolin.
Ja on Suomessakin koulutusasteella ja tuloilla selvä yhteys, vaikka ero ei ole amerikanmallinen, missä insinööri asuu hienolla alueella kartanossa ja duunari parhaimillaan jotain rintamamiestaloa vastaavassa rötiskössä melko slummissa. Suomessa asuinalueet molemmille samat, mutta korkeakoulutetulla on varaa uuteen bemariin kun duunarilla 10v vanhaan :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 210
Luonnollisesti se tilastollisesti onkin näin, mutta tarkoitinkin kriteeeinä. Toisaalta ylipäänsä selkeästi määritellyt kriteerit ovat nimellinen ja lapsellinen ilmiö, jota ihmiset eivät pariutumisessaan oikeasti noudata.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 175
Pohjimmiltaan kyse on siitä, että naiset haluaa tietoisesti tai alitajuisesti paremman statuksen miehen kuin itse ovat, ja tämä on tavallaan maailman luonnollisin asia eikä mitään uutta auringon alla.

Toki miehenkin egoon voi sattua paremminkoulutettu/korkeamman statuksen nainen, mutta en usko että sattuu niin paljon kuin naiseen.

Minun tietääkseni sinkkumiehet eivät valita kuorossa, kuinka kaikki vapaat naiset on liian hyvin koulutettuja! Ei toi asia ole miehelle mikään ehdoton kynnyskysymys yleensä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Se onkin jännä, mitä kumppanin koulutuksesta haetaan. Minulla tulee mieleen vain kolme vaihtoehtoa.
  1. Raha.
  2. Sivistys.
  3. Titteli ja status, eli jokin minulle hyvin vieras pinnallisuuden alalaji.
Suomalaisessa yhteiskunnassa onkin sellainen jännä ominaispiirre, että 1. ja 2. korreloivat heikohkosti koulutuksen kanssa. Kolmas kuulostaa vähän rantaruotsalaiselta onnelalta. Ehkä sukunimi tai äidinkieli on sittenkin se, mitä haetaan.
Mulle se tarkoittaa tietynlaista elämäntapaa joka ei suoraan liity koulutukseen mutta josta koulutus on aika hyvä indikaaattori. Kaikki koulutus ei tuo rahaa eikä varmaa työpaikkaa ja sitten taas rahakkaat ja sitä hakien suoritetut tutkinnot eivät välttämättä kerro ihmisen sivistyksestä mitään. Koulutettu ihminen luultavasti ei ole ihan elämänkallu, puhuu muutamaa vierasta kieltä niin, että pärjää niillä maailmalla, ymmärtää kulttuurista jotain muutakin kuin että se rikastuu ja että lätkä on sitä, ei käytä lomiaan missään teneriffalla lojuen jne. Ennakkoluuloista suodattamista siis :D

Pohjimmiltaan kyse on siitä, että naiset haluaa tietoisesti tai alitajuisesti paremman statuksen miehen kuin itse ovat, ja tämä on tavallaan maailman luonnollisin asia eikä mitään uutta auringon alla.

Toki miehenkin egoon voi sattua paremminkoulutettu/korkeamman statuksen nainen, mutta en usko että sattuu niin paljon kuin naiseen.

Minun tietääkseni sinkkumiehet eivät valita kuorossa, kuinka kaikki vapaat naiset on liian hyvin koulutettuja! Ei toi asia ole miehelle mikään ehdoton kynnyskysymys yleensä.
Hyvä esimerkki viestistä, joka on puhdasta mutua, spekulointia ja kokemusasiantuntijuutta.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 292
Pohjimmiltaan kyse on siitä, että naiset haluaa tietoisesti tai alitajuisesti paremman statuksen miehen kuin itse ovat, ja tämä on tavallaan maailman luonnollisin asia eikä mitään uutta auringon alla.

Toki miehenkin egoon voi sattua paremminkoulutettu/korkeamman statuksen nainen, mutta en usko että sattuu niin paljon kuin naiseen.

Minun tietääkseni sinkkumiehet eivät valita kuorossa, kuinka kaikki vapaat naiset on liian hyvin koulutettuja! Ei toi asia ole miehelle mikään ehdoton kynnyskysymys yleensä.
On kyllä aivan helvetin hienoa yleistystä taas :D
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 259
Kiinnostaisi kyllä @Drinkkeri ja @Jurppii selitykset sille, miksi naiset tilastollisesti keksimäärin ovat heikommin koulutettu osapuoli suhteessa myös ikäluokissa (alle 40v) joissa naisten korkeakoulutus on yhtä yleistä tai jopa yleisempää kuin miesten.

Omasta kokemuksestani on täysin ilmeistä, että naiset tietoisesti hakevat korkeamman statuksen miehiä ja ihan suoraan on sanottu minullekin, että yhteenkään amikseen en koskisi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kiinnostaisi kyllä @Drinkkeri ja @Jurppii selitykset sille, miksi naiset tilastollisesti keksimäärin ovat heikommin koulutettu osapuoli suhteessa myös ikäluokissa (alle 40v) joissa naisten korkeakoulutus on yhtä yleistä tai jopa yleisempää kuin miesten.

Omasta kokemuksestani on täysin ilmeistä, että naiset tietoisesti hakevat korkeamman statuksen miehiä ja ihan suoraan on sanottu minullekin, että yhteenkään amikseen en koskisi.
Mikä nyt on aika eri asia kuin "naiset haluaa tietoisesti tai alitajuisesti paremman statuksen miehen kuin itse ovat". Just kirjoitin itse tuossa, että koulutus on epämääräinen tae siitä, että perusasiat on kunnossa ja ihminen ei ole pahimman sortin kallu.

Harvapa ei halua niin korkean tason kumppania kuin vain pystyy saamaan eikä siihen tarvita mitään alitajuntaa.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 292
Kiinnostaisi kyllä @Drinkkeri ja @Jurppii selitykset sille, miksi naiset tilastollisesti keksimäärin ovat heikommin koulutettu osapuoli suhteessa myös ikäluokissa (alle 40v) joissa naisten korkeakoulutus on yhtä yleistä tai jopa yleisempää kuin miesten.

Omasta kokemuksestani on täysin ilmeistä, että naiset tietoisesti hakevat korkeamman statuksen miehiä ja ihan suoraan on sanottu minullekin, että yhteenkään amikseen en koskisi.
Jos nyt edes sen tilaston viitsisit laittaa.

Tai ei sun varmaan kannata kun tilanne on päinvastainen

Naiset ovat useammin korkeasti koulutettuja

Samalla tuore tutkimus vesittää entisestään myyttiä korkeasti koulutetusta sinkkunaisesta, joka on niin nirso, ettei hän kelpuuta ketään.

Jo aiemmin on tutkittu, että kaikkein todennäköisimmin liittojen ulkopuolelle jäävät matalasti koulutetut miehet ja naiset.
– Näyttää siltä, etteivät korkeasti koulutetut naiset jää liittojen ulkopuolelle, vaan he ottavat itseään matalammin koulutetun miehen, Mäenpää toteaa.

Tutkimuksesta selvisi, että ylemmän korkea-asteen suorittaneilla naisilla joka toisella on myös ylemmän korkea-asteen suorittanut puoliso. Lisäksi sellaisissa tapauksissa, joissa puolisot ovat eri koulutustasolta, yleensä naisella (35 % pareista) on korkeampi koulutus. Tutkituista pareista vain joka viidennen kohdalla miehellä on parempi koulutus.


Nyt se on tutkittu: Koulutus näkyy puolison valinnassa
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ja kun miehet ja naiset arvostavat toisissaan eri asioita eri määrin niin mitä muuta voi todeta kuin, että jokaisen oma taso on se, mitä saa? Jos nuori nainen haluaa miehen, joka on koulutettu ja sen kaveri ottaa mieluummin koulut skipanneen yrittäjän jolla iso tili ja nämä kaksi sitten pariutuu miesten kanssa, joista toinen arvosti nuoruutta ja hedelmällisyyttä ja toinen isoja tissejä niin kuka tässä lopulta nai ylös ja kuka alas?

Kaiken subjektiivisuuden keskellä saa olla aika vahvat argumentit jos haluaa määritellä ihmisten statukset ja järjestää ne jotenkin yleispätevästi keskenään.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 175
Harvapa ei halua niin korkean tason kumppania kuin vain pystyy saamaan eikä siihen tarvita mitään alitajuntaa.
Niin, mutta eri sukupuolilla se "taso" tarkoittaa eri asioita. Miehiä kiinnostaa etenkin siis nuoret ja kauniit naiset. Naiset puolestaan arvostaa "statusta". Äärimmilleen yleistettynä tietenkin.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Pohjimmiltaan kyse on siitä, että naiset haluaa tietoisesti tai alitajuisesti paremman statuksen miehen kuin itse ovat, ja tämä on tavallaan maailman luonnollisin asia eikä mitään uutta auringon alla.
Yleensä (ainakin kun ikää tulee hieman enempi) pyrkivät sekä miehet että naiset etsimään sellaista kumppania että heillä olisi jotain yhteistäkin.

Esimerkkinä jos itse käy ainakin kerran kuukaudessa oopperassa, muutaman kerran museoissa, tykkää tehdä kotiruokaa ja nauttia viinistä. Joskus myös käy ulkona syömässä ja samalla voi ottaa hieman viiniä mutta ei yleisesti tykkää käydä baareissa => tälläinen henkilö ei vaan halua jakaa elämäänsä yleensä vähintään kerran, ehkä parikin viikossa tappiin asti bilettävän henkilön kanssa joka tulee sen karvakäden kautta kotiin taksilla ja illan ehkä on viettänyt vetäen kalsareillaan pohjia kuunnellen suomiräppiä voluumi täysillä ennen baariin lähtöä.

Myös yhteinen musiikkimaku, kirjallisuus, keskustelunaiheet jne. nousevat helposti esille. Aluksi vastakohdat voivat viehättää mutta pitkällä tähtäimellä ne alkavat ärsyttämään yleensä molempia osapuolia.

Ikä kysymykseen taas, moni nuorempi mies on monen samanikäisen naisen mielestä epäkypsä vintiö joka tahtoo lähinnä bilettää ja jahdata naisia joten siinä mielessä (suurelle osalle) miehille asiat ovat hyvin. Jos he niin tahtovat yleensä se itseä nuorempi nainen on sinusta kiinnostunut koska etsii kokeneempaa miestä joka ei ole heti vaihtamassa häntä nuorempaan vaan osaa arvostaa häntä juuri itsenään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 795
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom