F(x)tec Pro1 ja Pro1-X näppäimistöpuhelin

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 232
USB-portti tuntuu tässäkin vähän epämääräiseltä. Laturi menee kyllä napakasti kiinni, mutta jotenkin se portti kokonaisuudessaan tuntuu aavistuksen heiluvan eri suuntiin. Ei paljoa, mutta herättää epäilyksen, ettei ehkä ole kovin pitkäikäinen laitos.
Itse liitin ja piirilevy on sama mutta sijaintia muutettu 2mm ylemmäs (kts. kuva alla). Pro1:ssä liitin on enemmän kaarevan pinnan kohdalla, jolloin USB-kaapeli saattaa vääntää liitintä. Pro1-X:ssä liittimen kohdalla on tasaisempi pinta, niin ei väänny yhtä helposti. Itse en nykyään käytä laitetta, jos se on asetettu laturiin. Jospa ehkäisisi hajoamasta uudelleen. Moni on myös hankkinut magneettiliittimiä, niin liittimelle ei tule niin paljon rasitusta käytön aikana. Toki tuo magneettiliitin voi sitten käytön aikana tarttua johonkin, kun on ulompana. Sekin voi aiheuttaa ongelmia.

 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 430
Pro1-X:ssä liittimen kohdalla on tasaisempi pinta, niin ei väänny yhtä helposti. Itse en nykyään käytä laitetta, jos se on asetettu laturiin.
Hyvä huomio. Täytyy muistaa kiinnittää piuha varovasti ja antaa latautua rauhassa. Latauksesta puheen ollen kuminauhakikka toimi, nyt on puhelin käytössä. Vaikuttaa oikein kelvolliselta, mutta Android 11 pitää kyllä päivittää johonkin muuhun.

P. S. Nyt vasta huomasin, että F(x)tecille olisi ihan omakin ketjunsa. Jatkan siellä, jos tai kun tulee asiaa.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
962
Ei tullut jouluiloa kovassa paketissa. Vasta tässä on 3 vuotta kärvistelty - kai vaan pitää jaksaa optimistisesti uskoa joulun ihmeeseen.
Itselle kapsahti eilen postiin. Joten toivoa vielä on. Lykkäsin myyntialueelle kaupaksi molemmat luurini. Saa nähdä kumpi jää kätern Zenfone 10 vai Pro1 X
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
962
Ihmeiden aika ei ilmeisesti vielä ole ohi


Tosin enpä tiedä mitä tällä enää tekis, ehkä leikin Lineagella vähän ja sitten kaapin perukoille
No itsellä tämä jäi daily driveriksi, kun zenfone meni kaupaksi. Ihan hyvin riittää perus juttuihin, kun en puhelimella mitään pelaile. Pieni miinus kyllä täytyy antaa näppiksen välilyönnistä kun se on vähän tunnoton ja muutenkin aikanaan tykkäsin pienemmästä qwertystä. Tätä vähän hankala käyttää peukaloilla puhelin kädessä, jos vertaa esim. n900. No kaipa tähän tottuu. Mukava tietty pöydällä näppäillä ja kiva täytellä nettisivujen lomakkeita, kun ei oo puoli ruutua piilossa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 350
Mulle tuli upsilta tekstiviesti että haluavat alvin ja parikymppiä voitelurahaa että laitteen saa.

Tuohan on teknisesti ottaen eu:n sisältä ostettu, alvia ei pitäisi joutua maksamaan.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 232
Mulle tuli upsilta tekstiviesti että haluavat alvin ja parikymppiä voitelurahaa että laitteen saa.

Tuohan on teknisesti ottaen eu:n sisältä ostettu, alvia ei pitäisi joutua maksamaan.
En tiedä miten pitäisi oikeasti mennä mutta Pro1:n kohdalla ei tarvinnut maksaa alveja mutta Pro1-X:n puolestaan maksoin. Pro1:n sain ennen Brexittiä ja Pro1-X:n viime vuonna (DHL toimitti). Liekkö Brexitillä jotain merkitystä tässä?

Joka tapauksessa, jos tullauksen tekee itse verkkopalvelussa, niin kuriirille ei tarvitse maksaa mitään.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 430
Mulle tuli upsilta tekstiviesti että haluavat alvin ja parikymppiä voitelurahaa että laitteen saa.

Tuohan on teknisesti ottaen eu:n sisältä ostettu, alvia ei pitäisi joutua maksamaan.
Minulle tuli myös UPS:n tekstiviesti, että toimitus on tulossa EU:n ulkopuolelta ja siksi pitää tehdä tulliselvitys. Kuljetusasiakirjassa luki lähetyspaikkana Hongkong. Ehkä sen olisi jotenkin saanut selitettyä, että kyseessä on alunperin EU:n sisällä tehty ostos, mutta en viitsinyt edes yrittää.

Joka tapauksessa homma oli helppo tehdä omatoimisesti. Ensin sähköpostia UPSille, sieltä tullaustiedot ja sitten tullin sivuilla itse tullaus. Merkkasin tuotteeksi ja hinnaksi kuljetusasiakirjan mukaiset tiedot - eivät olleet ihan totuudenmukaisia, mutta annoin olla :cool: - ja maksoin muutaman kympin alvia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 963
Viestejä
4 294 788
Jäsenet
71 756
Uusin jäsen
Topsuuu

Hinta.fi

Ylös Bottom