• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Eli ylipainoinen ei voi olla kaunis :tup:
Ylipainoinen nainen ei koskaan ole kauniimpi kuin sama nainen ei-ylipainoisena. Se nyt on aika kiistämätön fakta, josta aidosti eri mieltä olevat kuuluvat hyvin pieneen ja marginaaliseen vähemmistöön.

Poliittisen korrektiuden nimissä monikin voi tietysti höpöttää mitä sylki suuhun tuo.

Ja naisilta itseltään tai niiden homomieskavereilta ei kysytä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 133
Ylipainoinen nainen ei koskaan ole kauniimpi kuin sama nainen ei-ylipainoisena. Se nyt on aika kiistämätön fakta, josta aidosti eri mieltä olevat kuuluvat hyvin pieneen ja marginaaliseen vähemmistöön.

Poliittisen korrektiuden nimissä monikin voi tietysti höpöttää mitä sylki suuhun tuo.

Ja naisilta itseltään tai niiden homomieskavereilta ei kysytä.
Ylipaino on eri asia kuin lihavuus.

Nainen jolla ylipaino tulee esim. pakaralihaksista, rintalihaksista ja maitorauhasista (ja muitakin lihaksia on kohtalaisesti) voi olla olla esteettinen.
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Ylipaino on eri asia kuin lihavuus.

Nainen jolla ylipaino tulee esim. pakaralihaksista, rintalihaksista ja maitorauhasista (ja muitakin lihaksia on kohtalaisesti) voi olla olla esteettinen.
Teoriassa kyllä, mutta käytännössä on hyvin epätodennäköinen tilanne, jossa ylipainoinen nainen olisi yleispätevästi kauniimpi kuin sama nainen ei-ylipainoisena.

Harva nainen ensinnäkään saa lihaksia kasvattamalla massan niin suureksi, ja toisaalta ei se johtaisi yleispätevään kauneuden lisääntymiseen vaikka saisikin.

Ei miehet keskimäärin pidä "suurista" naisista, oli se massa sitten läskiä tai ylisuuria lihaksia. Eikä se tarkoita, että nainen olisi siltikään välttämättä "ruma", vaan suhteessa vähemmän kaunis kuin massaltaan kevyempänä olevana.

Esimerkiksi 168-senttinen nainen olisi 71-kiloisena hieman ylipainoinen. Voisiko hän silti olla universaalisti kauniimpi kuin olisi selvästi hoikempana? Mielestäni vastaus on ei, ei voi olla. Moni voi tykätä ja tottakai seuraa järjestyy, mutta että hän olisi jokin kaikkien miesten unelmien täyttymys noissa mitoissa, niin ei, ei ole. Vaikka olisi kuinka pakaraa ja rintaa.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 752
Mielestäni tässä pitäisi nyt miettiä on muutama juttu mennyt sekaisin useamman keskustelijan kesken.

a) keskustellaanko täällä nyt siitä miten vaikeaa on pariutua (saada seurustelukumppani, saada se suhde jatkumaan, hankkia lapsia, elää elämä yhdessä) vai saada kerran seksiä random henkilön kanssa mitä ei enää ikinä tapaa?

Mikäli jälkimmäistä miksi ei vaan rehellisesti maksa samaa tai vähemmän kuin käyttää siihen iltaan sekä naisen juomiin ja ruokaan ns. treffeillä (toivoen saavansa) suoraan maksulliseen naiseen?

b) mitä tarkoitetaan "ylipainolla" tms. Minusta esim. "pituus -110cm = maksimi painokilot" ei toimi jos nainen on esim. 150cm en todellakaan tahtoisi että hän olisi alle tai maksimissaan 40kg. Samaten jos hän harrastaa edes jotain sitä painoa voi helposti olla jopa enempi kuin pituus -100cm (esim. tuo 150cm nainen voi helposti painaa päälle 50kg) samaten kuin 170cm mies voi painaa päälle 60 tai 70kg eikä hän ole silti "läski". Toki tiedän esim. alle 170cm pitkän päälle 140kg painavan miehen (joka on, IMO, läski).

Jos nyt halutaan hieman pidempiä esimerkkejä niin esim. se 185cm pitkä mies ei ole vielä minusta läski jos hän painaa 85kg, toki on mahdollista että hieman mahaa löytyy jne. riippuen miten ne kilot ovat jakautuneet. Samaten jos nainen on 170cm ja painoa on vaikka 70kg hän ei automaattisesti ole läski.
 

WildaDLink

Mies, joka ei tiedä mistään mitään!
Liittynyt
02.10.2017
Viestejä
122
Ehkä vähän ot, mutta kiinnostaisi tietää millä tavalla naiset oli ysärillä kauniimpia?
Omasta mielestä ihmisten "feikkiys" oli minimissään 90-luvulla. Tai ainakin kun verrataan nykyaikaan. Nykyään kun katsoo kadulle, meinaa lentää perseelleen kun nuorillakin naisilla on botoxista tehdyt ankan huulet ja rinnat osottaa päiväntasaajaa kohti. En tosin tiedä kiinnitänkö pinnallisesti huomiota tähän :D....Nykyään naisten, varsinkin nuorien ihanne tuntuu olevan se, että näyttää Kardashianin siskoksilta. Eihän noissa tummapäissä tietysti mitään vikaa ole, mutta ylimääräistä ehostetta heilläkin on. Suomessa tietysti on se hyvä asia, että valtaosan päivästä on pimeää varsinkin talviaikaan, joten tulee "huteja".
Tämäkin tietysti makukysymys ;)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 133
Mielestäni tässä pitäisi nyt miettiä on muutama juttu mennyt sekaisin useamman keskustelijan kesken.

a) keskustellaanko täällä nyt siitä miten vaikeaa on pariutua (saada seurustelukumppani, saada se suhde jatkumaan, hankkia lapsia, elää elämä yhdessä) vai saada kerran seksiä random henkilön kanssa mitä ei enää ikinä tapaa?

Mikäli jälkimmäistä miksi ei vaan rehellisesti maksa samaa tai vähemmän kuin käyttää siihen iltaan sekä naisen juomiin ja ruokaan ns. treffeillä (toivoen saavansa) suoraan maksulliseen naiseen?
Minua ei ainakaan yhtään kiinnosta seksi satunnaisen henkilön kanssa. Vaan nimenomaan haluan elämänkumppania, jonka kanssa jakaa elämää, ja mahdollisesti myöhemmin saada sitten lapsia.

Ja tosiaan en koe että pystyisin kunnolla "jakamaan elämääni" kunnolla sellaisen ihmisen kanssa joka ei anna minulle kunnolla "älyllistä vastinetta" tai jonka elämänarvot olisivat täysin erilaiset.

Ja jotta sen kanssa viihtyisi siinä arkielämässä, pitäisi myös kiinnostuksen kohteiden olla ainakin osittain samanlaiset, että olisi molemmille yhteistä mielekästä tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
a) keskustellaanko täällä nyt siitä miten vaikeaa on pariutua (saada seurustelukumppani, saada se suhde jatkumaan, hankkia lapsia, elää elämä yhdessä) vai saada kerran seksiä random henkilön kanssa mitä ei enää ikinä tapaa?
Mielestäni täällä keskustellaan molemmista, eivätkä nämä nyt mitenkään täysin eri asia ole, vaan tottakai asioilla on paljonkin yhtymäpintaa.

Eikä elämänkumppania mistään noin vain saada, vaan jostainhan sekin lähtee liikkeelle, tyypillisesti hieman vähemmän vakavasta yhdessäolosta.

b) mitä tarkoitetaan "ylipainolla" tms. Minusta esim. "pituus -110cm = maksimi painokilot" ei toimi jos nainen on esim. 150cm en todellakaan tahtoisi että hän olisi alle tai maksimissaan 40kg. Samaten jos hän harrastaa edes jotain sitä painoa voi helposti olla jopa enempi kuin pituus -100cm (esim. tuo 150cm nainen voi helposti painaa päälle 50kg) samaten kuin 170cm mies voi painaa päälle 60 tai 70kg eikä hän ole silti "läski". Toki tiedän esim. alle 170cm pitkän päälle 140kg painavan miehen (joka on, IMO, läski).
Et tiedä mitä tarkoittaa ylipaino? No yleensä sillä tarkoitetaan BMI25+. Tietenkään asia ei ole aina ihan niin yksinkertainen, mutta turha tässä nyt käydä sen enempää hiuksia halkomaan.

Viimeisimmän globaalin kyselyn mukaan keskimääräisen miehen mielestä naisen optimi painoindeksi on noin 21, joten tässä on aika turha takertua siihen, että voiko esimerkiksi BMI26 nainen olla kaunis vai ei, ja että millä tavalla mikäkin muhkura missäkin päin kroppaa sitten vaikuttaa ulkonäköön.

Eikä nykyajan katukuvassa ole suurin ongelma jotkut lihaksikkaat bodarinaiset, siihen on turha takertua tässä nyt. Kokonaisuudessaan nykyajan ihmisillä on massaa selvästi enemmän kuin 1990-luvulla. Se tarkoittaa sitä, että yhä enemmän näkyy naisia, jotka eivät missään olosuhteissa "voisi tulla kysymykseen", vaikka olisi itsellä millainen panetus päällä.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Seksiähän harrastetaan vähemmän kuin ennen, joten ei naiset tunne tarvetta olla välttämättä kenenkään kanssa, mutta jos panetus iskee, niin Tinderistä saa tilattua panomiehen kotiovelle tunnissa tai parissa. Tai alistuu katumamun astuttavaksi. Jos tällä tavalla kärjistetään.

Iso erohan on kumminkin siinä, että naisten suhteellinen määrä ja etenkin kauniiden naisten suhteellinen määrä on vähentynyt aiemmasta, joten tavallisten miesten on huomattavasti vaikeampaa löytää mielekästä naisseuraa nykyään.
JormaVeitikka tietää mistä puhuu.

Voin nyt kertoa omista tuttavapiiristä. Pelaan peliä Magic The Gathering ystävien kanssa. 2 ystävistä siinä jengissä jotka pelaa ystävien kesken on tyttöystävä jonka olen tavannut monta kertaa. En väitä että ovat rumia, mutta eivät ole kyllä minun mittapuun mukaan myöskään kauniita ja on reilusti ylipainoa molemmilla naisilla se on ehkä heidän suurin ongelma suhteessa ulkonäköön. Muuten toki mukavia naisia ja kunnioitan heitä koska esim naisia jotka ovat kinnostuneita lautapeleistä ja/tai Magic The Gathering korttipelistä +scifi/fantasia elokuvista ja TV sarjoista niin ei hirveästi ole minusta Suomessa.

Toinen näistä naisista muuten kritisoi TV sarjaa nimeltä Vikings ja valitti että kuinka epärealistista että näyttelijät ovat super komeita tai super kauniita.

Minun veljellä taas on kyllä minun mittapuun mukaan todella kaunis vaimo (vertaa Vikings Tv sarjan super kauniita naisia esim se blondi taistelija nainen Season 1 shieldmaiden) mutta sitten tämä vaimo ei ole tippakaan kiinnostunut lautapeleistä, korttipeleistä, tietokonepeleistä ja ainoa mitä veljeäni ja hänen vaimoaan hieman molempia kiinnostaa on esim kulttuuri klassinen musiikki, teatteri, metsä, luonto, marjojen poiminta.

Veljeni (joka myös pelaa Magic The Gathering aina innokkaasti meidän kanssa kun mahdollista mutta ei asu niin lähellä niin ei pelaa niin usein meidän kanssa) on kuitenkin 9 vuotta nuorempi kuin minä ja hänen vaimo on suurinpiirtein saman ikäinen kun veljeni ja siitä ikäluokasta toki löytyy enemmän kauniita naisia kuin minun ikäluokasta.

Olen syönyt Carnosine noin 15 vuotta nyt...
Carnosine - Wikipedia
"
Carnosine
From Wikipedia, the free encyclopedia
Carnosine (beta-alanyl-L-histidine), featuring the characteristic
Imidazole-ring, is a dipeptide molecule, made up of the amino acids beta-alanine and histidine. It is highly concentrated in muscle and brain tissues.

Carnosine and
carnitine were discovered by Russian chemist Vladimir Gulevich.[2] Researchers in Britain,[3] South Korea,[4] Russia[5][6] and other countries[7][8][9] have shown that carnosine has a number of antioxidant properties that may be beneficial.
"
ja huvittavaa että viime viikolla jouduin itsepintaisesti selitää paikkakuntaiselle että ei en ole minun pikkuveli vaan olen hänen isoveli ja näytän iältäni paljon nuoremmalta.

Mitä minua, veljeäni ja hänen vaimoa kaikki kiinnosta? Noh sanotaan historia jos katsotaan historiaan perustava elokuva. Mitt modersmål är svenska. Meidän esiisämme on Viikinkejä niin pitkäksi taaksepäin pystyn tutkimaan omaa historiaa ja minun, veljeni ja hänen vaimo ja siskoni äidinkieli on ruotsi.

Olen Suomen Vuokranantajat jäsen ja aika varakas ja olen varakkaampi kuin pikku sisko (joka on nuorin) tai pikkuveli. Olen kaikista varakkain meidän Magic The Gathering lähipiiristä tosin siinä ryhmässä ei ole miljonääreitä mutta veljellä on super ura ja ei todellakaan ole myöskään köyhä.

Minä olen se varakas setä, minun veljeni ja sen vaimon pikku lapsille ja kukaan niistä 3 lapsesta ei ole edes lähelläkään kouluikää vielä.
 
Viimeksi muokattu:

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Mä en ole ihan vakuuttunut siitä, että yksittäisellä aminohapolla olisi hirveästi vaikutusta, mutta tottakai elintavat yleisesti ottaen vaikuttaa siihen, kuinka nuorekkaalta näyttää...

Ja painoindeksi on tottakai tähän myös hyvin suoraan kytköksissä. Hoikkuus yhdistetään yleensä nuoruuteen.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mä en ole ihan vakuuttunut siitä, että yksittäisellä aminohapolla olisi hirveästi vaikutusta, mutta tottakai elintavat yleisesti ottaen vaikuttaa siihen, kuinka nuorekkaalta näyttää...

Ja painoindeksi on tottakai tähän myös hyvin suoraan kytköksissä. Hoikkuus yhdistetään yleensä nuoruuteen.
Kummatkin asiat vaikuttaa myös E-vitaamina auttaa, kasvovoiteet ja suoja ihoasi auringolta ja käytä paljon aurinkovoidetta ja älä ole aurinko palvoja. Hyvät elintavat muutenkin en polta ja juon harvoin ja pidän urheilusta ja olen Elixia kuntosali jäsen. En ole bodari painonnostaja mutta spinning/cycling, juoksemien ja toki voi sitä hieman painoja nostaa jos kiinnostaa.
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Kummatkin asiat vaikuttaa myös E-vitaamina auttaa, kasvovoiteet ja suoja ihoasi auringolta käytä paljon aurinkovoidetta ja älä ole aurinko palvoja.
Suomessa oleskelemalla on aika vaikea olla kovin paha "auringonpalvoja", vaikka kuinka haluaisi... ;) Kesälläkin jossei ulkotöitä tee, niin eipä tarvitse paljon UV-säteilystä murehtia.

Toisaalta tämä tarkoittaa myös sitä, että riittävästä D-vitamiinin saannista täytyy huolehtia.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Suomessa oleskelemalla on aika vaikea olla kovin paha "auringonpalvoja", vaikka kuinka haluaisi... ;) Kesälläkin jossei ulkotöitä tee, niin eipä tarvitse paljon UV-säteilystä murehtia.

Toisaalta tämä tarkoittaa myös sitä, että riittävästä D-vitamiinin saannista täytyy huolehtia.
Joo D vitaamina saa kesällä auringosta, mutta muu vuoden aika erityisen hyvä syödä.

Olen myös tehnyt rantalomamatkoja ulkomaille ja siellä niitä auringonpalvoja ihmisiä löytyy enemmän.

Olen muuten hyvin epäkäytällöninen mies. Jos lähetät minut tekemään remonttia johonkin kesämökille niin olen umpisurkea siinä. Jos on tietokone ongelma taas niin siinä voin usein auttaa.

Tämä on suurinsyy miksi pidän kerrostalo sijoittamisesta koske en ole talorakentaja/remonttimies. Minä maksan ja taloyhtiön miehet hoitaa putkiremontit, jos ovikello ei toimi, tai esim ovenkahva on kulunut niin paljon että pitää vaihtaa ja taloyhtiö hoitaa ja minun tarvitsee vain maksaa, mutta esim ovikello ja ovenkahva ja taloyhtiö ei edes veloita siitä rahaa minulta erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Voisko Stargaten jo bannata? Vitsi toimi sen noin 10 kertaa mutta ei tartte enää varmaan tarttua noihin juttuihin.

Muuten tuohon edelliseen niin kyllä se nähdäkseni on aika eri asia jos pohditaan jonkun 20 viimeistä vuotta sarjapokailleen lääninkairan heikentynyttä saantia kun maailma on muuttunut totaalisesti mm. vapaa-ajanviettotapojen osalta ja oma ikäkin mittarissa tuplaantunut ja sitten taas ujojen ja hiljaisten kavereiden ilmeisesti elämänkestänyttä elämänkumppanin puutetta. Ensin mainittuun lähinnä nyt tekee mieli sanoa "DWI" mutta jälkimmäisiä voi oikeasti vielä joku auttaakin tällaisessa keskustelussa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Voisko Stargaten jo bannata? Vitsi toimi sen noin 10 kertaa mutta ei tartte enää varmaan tarttua noihin juttuihin.

Muuten tuohon edelliseen niin kyllä se nähdäkseni on aika eri asia jos pohditaan jonkun 20 viimeistä vuotta sarjapokailleen lääninkairan heikentynyttä saantia kun maailma on muuttunut totaalisesti mm. vapaa-ajanviettotapojen osalta ja oma ikäkin mittarissa tuplaantunut ja sitten taas ujojen ja hiljaisten kavereiden ilmeisesti elämänkestänyttä elämänkumppanin puutetta. Ensin mainittuun lähinnä nyt tekee mieli sanoa "DWI" mutta jälkimmäisiä voi oikeasti vielä joku auttaakin tällaisessa keskustelussa.
Jos itse keskustelisit asiallisesti ja et arvostele muita.

Jorma Veitikka ja minun keskutelu ulkonäöstä pohjautui lähinnä siihen että miten pysyt suhteellisen "nuoren" näköisenä. Ulkonäöllä on merkitystä jos iskee naisia ja vaikka olisi jo se vakituinen nainen niin varmaan nainen on tyytyväinen jos kumppani on suhteellisen komea mies.

Kun olet niin nuori Jurppii. Selitäs minulle miksi nuoret harrastaa vähemmän liikuntaa kuin 15 vuotta sitten? Toki on ihmisiä jotka on super kiinnostuneita urheilusta. Se sanottuna ylipaino on naisten suuri ongelma jos puhutaan siis ulkonäöstä 20-35 vuotias nainen ja kas kummaa juuri nämä naiset jotka ovat ylipainoisia eivät myöskään ole kiinnostuneita säännöllisestä liikunnasta minun ystäväpiirissä.

No joo toki ymmärrän näitä käytännöllisiä miehiä jotka tekee taloremonttia ja jos on fyysinen työ niin ei tarvitse erikseen liikuntaa jos ei halua. Myös esim. tarjoilija saa usein riittävästi liikuntaa työstään.

Minä en ole käytännöllinen, mutta pidän urheilusta ja minulla ei ole mitään 15 kg ylipainoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 420
Jos itse keskustelisit asiallisesti ja et arvostele muita.

Jorma Veitikka ja minun keskutelu ulkonäöstä pohjautui lähinnä siihen että miten pysyt suhteellisen "nuoren" näköisenä. Ulkonäöllä on merkitystä jos iskee naisia ja vaikka olisi jo se vakituinen nainen niin varmaan nainen on tyytyväinen jos kumppani on suhteellisen komea mies.

Kun olet niin nuori Jurppii. Selitäs minulle miksi nuoret harrastaa vähemmän liikuntaa kuin 15 vuotta sitten? Toki on ihmisiä jotka on super kiinnostuneita urheilusta. Se sanottuna ylipaino on naisten suuri ongelma jos puhutaan siis ulkonäöstä 20-35 vuotias nainen ja kas kummaa juuri nämä naiset jotka ovat ylipainoisia eivät myöskään ole kiinnostuneita säännöllisestä liikunnasta minun ystäväpiirissä.

No joo toki ymmärrän näitä käytännöllisiä miehiä jotka tekee taloremonttia ja jos on fyysinen työ niin ei tarvitse erikseen liikuntaa jos ei halua. Myös esim. tarjoilija saa usein riittävästi liikuntaa työstään.

Minä en ole käytännöllinen, mutta pidän urheilusta ja minulla ei ole mitään 15 kg ylipainoa.
Varmaan siksi että nykyään on enemmän muutakin tekemistä kuin liikunta. Ei se silti tarkoita että olisi lihava, vaikka ei harrastaisi liikuntaa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kun olet niin nuori Jurppii. Selitäs minulle miksi nuoret harrastaa vähemmän liikuntaa kuin 15 vuotta sitten? Toki on ihmisiä jotka on super kiinnostuneita urheilusta. Se sanottuna ylipaino on naisten suuri ongelma jos puhutaan siis ulkonäöstä 20-35 vuotias nainen ja kas kummaa juuri nämä naiset jotka ovat ylipainoisia eivät myöskään ole kiinnostuneita säännöllisestä liikunnasta minun ystäväpiirissä.
Mä olen menossa jo kovaa vauhtia kohti viidenkympin rajapyykkiä, valitettavasti.

Tuoreen kouluterveyskyselyn mukaan 18,9 prosenttia 8.–9.-luokkalaisista on ylipainoisia. THL:n raportin mukaan jopa neljännes 2–16 -vuotiaista pojista ja 16 prosenttia tytöistä oli vähintään ylipainoisia. Pojista 7 ja tytöistä 3 prosenttia oli lihavia.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 752
Selitäs minulle miksi nuoret harrastaa vähemmän liikuntaa kuin 15 vuotta sitten?
En ole @Jurppii enkä erityisen nuori mutta jos nyt ihan miettii omaa lapsuuttaan ja nuoruuttaan vs. mitä nyt luulen tietäväni nuorista seuraavia eroja löytyy:

Kun olin nuori niin herättiin kun herättiin, mentiin ulos kavereiden kanssa ja leikittiin. Vanhemmat kävi huutelemassa meitä sisälle syömään sieltä mäeltä. Oli toki TV, missä pari kanavaa mutta kukas niitä nyt olisi katsellut? Samaten muutamassa paikassa oli puhelinta mutta kun kavereita näki sovittiin silloin koska nähdään seuraavan kerran ja niistä sopimuksista pidettiin kiinni.

Myös joku 3-5km tms. kävelyreissu oli ihan OK, siis ihan pelkkä kävelyreissu missä käytiin katsomassa onko kaveri kotona vai ei ja pääseekö ulos leikkimään metsään / puistoon, koulun pihaan, jonnekin kerhotiloihin tms.

Jos oli sovittu että kotona oltiin tiettyyn aikaan niin yleensä noin 5-10min vaille lähdettiin juoksemaan / polkemaan täysiä että sinne ehdittiin, kun oli syöty lähdettiin taas ulos.

Aina oltiin siis ulkona, leikittiin, kiipeiltiin, tehtiin tyhmiä juttuja, pyöräiltiin, uitiin, varasteltiin omenoita, kiipeiltiin kallioilla, leikittiin jonkun taskupeilin (sillä pystyi esim. heijastamaan valonsäteitä), puhallusputkien (kuivatut herneet tai pihlajanmarjat olivat hyviä ammuksia, kardemumma putkista tai henkarin tukiputkista sai hyviä puhallusputkia), ritsojen, suurennuslasin tms. kanssa tai esim. katseltiin autojen ikkunoista sisälle mitä numeroita nopeusmittarista löytyi ja mietittiin sen perusteella mikä auto oli "paras". Potkittiin tyhjää mehukanisteria missä oli täytteenä hieman soraa alas rinnettä ja mentiin versiota piste pelistä (rönttöä). Eli yksi haki sen "röntön" ja muut menivät piiloon, sitten yritti etsiä piilossa olevia ja piilossa olevat yrittävät päästä "röntölle" ja huutaa "oma rönttö kotona, kaikki pelastettu". Toki tennispallot/muoviset jalkapallot jne. olivat myös ahkerassa käytössä.

Vanhemmat olivat yleensä töissä tai sitten nukkuivat 3-vuorotyön uuvuttamina joten tietysti lapset hoitivat lumityöt, veivät koirat ulos, tekivät itse ruokaa (myöhemmin tuli jopa mikroaaltouuni mikä helpotti ruuan tekemistä) ja olivat omatoimisia. Sisällä ei tietysti leikitty koska se häiritsi vanhempia.

Myöhemmin vanhemmiten käytiin esim. 3+ kertaa viikossa elokuvissa koska hinta oli luokkaa 15-25mk/kerta, ei siis hirmuisen paljon. Itseltäni se loppui käytännössä kuin seinään kun hinnat joskus 90-luvun alkupuolella nousivat 35-40mk paikkeille.

Nykyisin aika moni "leikkii" yksin kotona, on tietokonetta, pelikonetta, DVD/blueray soitinta, katsotaan telkkaria tai yleensä vaan istutaan ehkä ohjain tai kulho popkornia kädessä. Kaikilla on kännykät, millä paitsi pelataan myös ollaan jatkuvasti muihin yhteydessä. Jos lapsi pitää ääntä niin vanhemmat tunkevat rahaa kouraan "mene leffaan ja osta karkkia tai osta uusi peli itsellesi".

Ilmeisesti nykyisin myös vanhemmat vievät lapsensa erilaisten harrastusten pariin, lapset eivät enää kävele. Samaten nykyisin bussiyhteydet ovat yleistyneet ja kakaroilla on mopoautoja polkupyörien sijaan. Pöyristyttävästi myös nykyisin joku alle tunnin kävelymatka kouluun johtaakin siihen että (esim. joku 5km) vanhemmat tai jopa taksi hoitaa matkan. Sehän vaan kasvattaa kuntoa kun itse kantaa kirjansa ja päivästä tunti tai pari menee kävelyyn...
 
Viimeksi muokattu:

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Liikunnan väheneminen on yksi asia, ja toinen asia on sitten se, että ruuasta saadaan energiaa vähintään yhtä paljon kuin ennenkin, vaikka liikutaan vähemmän. Senhän tietää mihin se johtaa.

Lihavuus myös "periytyy" (lainausmerkeissä, mutta ilmeisesti osittain myös ilman lainausmerkkejä), joten yhä lihavammat aikuiset kasvattavat yhä lihavampia lapsia.

Juuri uutisoitiin, että jopa 60 prosentilla raskaana olevista naisista olisi raskausajan diabeteksen vaara: Raskausdiabetes on yleistynyt rajusti – jo 60 % odottajista ohjataan sokerirasitukseen

Globaali ilmiöhän lihavuuden lisääntyminen toki on, eli ei sinänsä rajoitu suomalaisiin mitenkään eikä edes länsimaalaisiin, mutta Suomi nyt kumminkin on esimerkiksi Pohjoismaiden lihavin maa eli ei meillä hyvin mene.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
108
No sepä siinä baaripokailussa juuri onkin, että se vaatii helvetin kovaa naamaa koska jo lähtökohtaisesti tulee jatkuvasti pakkeja varatuilta ja sellaisilta, jotka muuten vaan eivät ole siellä seuraa hakemassa vaan esimerkiksi kaveriporukalla iltaa viettämässä (kuten vähän vanhempana usein homma on). Lisäksi törmäät väistämättä ylimielisiin ja tahallaan ilkeisiin ihmisiin kun randomilla pistät menemään. Ei ollut itsestänikään mukavaa hommaa vaikka välillä homma toimikin, ei kukaan tykkää pakeista. Lisäksi se on ihan sokkopeliä sen suhteen, että jos jotain saakin niin mitä haaviin oikein jää. Lopulta kun onnistaa niin aamulla heräätkin sen kielitaidottoman, MV-lehteä fanittavan hoitsun vierestä, jolla on yllärilapsi isänsä luona hoidettavana (kaksi viimeistä nyt ei itselleni realisoitunut mutta ymmärtänet pointin). Ei siellä mitään mielekästä dialogia aleta käymään tai tutustumaan toiseen ensin paremmin.

Edelleen suosittelen panostamaan sosiaaliseen elämäänsä ensin ihan ilman mitään taka-ajatusta pokailusta. Harrastuksia ja muita aktiviteetteja jos ei naama riitä ollenkaan tinderiin ja vastaavaan. Ei naiset muutenkaan oikein lämpene miehiin, joilla ei ole mitään "piirejä".
Sulla on joku outo käsitys tuosta, että baari/tinder pokailu vaatii hyvää lärviä. Kyllä mä väittäisin, että kaikessa pokailussa se lärvin taso merkkaa paljon tai todella paljon. Se on aivan sama vaikka olisit maailman mukavin ja kivoin persoona mutta jos ei ulkoisesti miellytä toista niin se oli sitten siinä, max kaveriks voi päästä.

En tiedä ootko pokannu sun seuralaiset narikkajonosta vai taksi tolpalta jos et mitään keskusteluja ole kohteiden kanssa käynyt, varsinkin jos tulee jotain kielitaidottomia ylläreitä (noista muista puhumattakaan). Luulisi että siinä illan aikana kerkee asiasta jos toisesta puhumaan. Tuo mikä on kenenkin "mielekästä" keskustelua on aina vähän suhteellinen juttu, eihän siitä ole mitään takeita että treffeillä tai muuallakaan saisi mielekästä keskustelua.

En oikein ymmärrä tota sun "ratkaisua", että sosiaaliseenelämään pitäisi panostaa ja unohtaa naiset kokonaan eikös naiset ole osa sosiaalistaelämää(?) Tuo että naisille pitäisi olla piirejä miehellä valmiina, niin nuo on sellaisia tapauksia jotka voi skipata muutenkin. Menevät samaan kategoriaan kun nämä joiden miehillä pitää olla tietty koulutus, esimies asema tms jotta on kelvollinen.

Miten tuo harrastuksiin/aktiviteetteihin keskittyminen poistaisi naisongelmia mitenkään, ei nämä toimi poissa mielestä logiikalla. Tässä thredissä vai tinder thredissä oli useampikin jamppa jotka oli noudattaneet nuorena tuota, että keskity kouluun tms ja naiset tulee sitten myöhemmin ja myöhemmin oli sitten paljastunut ettei ollutkaan ihan niin helposti tullut.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sulla on joku outo käsitys tuosta, että baari/tinder pokailu vaatii hyvää lärviä. Kyllä mä väittäisin, että kaikessa pokailussa se lärvin taso merkkaa paljon tai todella paljon. Se on aivan sama vaikka olisit maailman mukavin ja kivoin persoona mutta jos ei ulkoisesti miellytä toista niin se oli sitten siinä, max kaveriks voi päästä.

En oikein ymmärrä tota sun "ratkaisua", että sosiaaliseenelämään pitäisi panostaa ja unohtaa naiset kokonaan eikös naiset ole osa sosiaalistaelämää(?) Tuo että naisille pitäisi olla piirejä miehellä valmiina, niin nuo on sellaisia tapauksia jotka voi skipata muutenkin. Menevät samaan kategoriaan kun nämä joiden miehillä pitää olla tietty koulutus, esimies asema tms jotta on kelvollinen.

Miten tuo harrastuksiin/aktiviteetteihin keskittyminen poistaisi naisongelmia mitenkään, ei nämä toimi poissa mielestä logiikalla. Tässä thredissä vai tinder thredissä oli useampikin jamppa jotka oli noudattaneet nuorena tuota, että keskity kouluun tms ja naiset tulee sitten myöhemmin ja myöhemmin oli sitten paljastunut ettei ollutkaan ihan niin helposti tullut.
En naaman kovuudella viitannut siihen, että naama olisi kovatasoinen vaan siihen, että kestät päin naamaa tulevia tylyjäkin pakkeja.

Jos et suotu hyväksymään ajatusta sosiaalisen elämän tärkeydestä niin ei sitten. Jos sä et tunne ketään tai liiku missään kaveripiireissä, et oikein voi tavata naisia noiden yökerhohelvettien ulkopuolella. Samaten naiset pitää sua jonain ihmeellisenä hyypiönä jos olet aina yksin tai sinulla ei ole mitään sosiaalista elämää.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
557
En naaman kovuudella viitannut siihen, että naama olisi kovatasoinen vaan siihen, että kestät päin naamaa tulevia tylyjäkin pakkeja.

Jos et suotu hyväksymään ajatusta sosiaalisen elämän tärkeydestä niin ei sitten. Jos sä et tunne ketään tai liiku missään kaveripiireissä, et oikein voi tavata naisia noiden yökerhohelvettien ulkopuolella. Samaten naiset pitää sua jonain ihmeellisenä hyypiönä jos olet aina yksin tai sinulla ei ole mitään sosiaalista elämää.
Mitä nähnyt maailmaa niin ei sillä ulkonäöllä ole niin paljoa merkitystä jos vaan sosiaalinen puoli on kunnossa. Aika monella vaan se alle ihanteen ulkomuoto syö motivaatiota edes yrittää eikä ujompia rohkaise useampaan kertaan yrittämään täkäläisten tyttöjen innostus paikoitellen hyvinkin tylyihin pakkeihin.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 752
harrastuksiin/aktiviteetteihin keskittyminen
Tuo on yksi aika tärkeä tekijä miten tavata uusia (myös naispuolisia) henkilöitä.

Eli: hanki esim. kissa/koira. Liity facebookin asuinpaikkakuntasi annetaan/kirppari sekä mahdollisiin eläin jne. ryhmiin. Käy aktiivisesti paikallisessa koirapuistossa (jos koira) sekä ulkoiluta häntä. Kun tilaat / ostat useampia erilaisia ruokia osa on sellaista mitä lemmikkisi ei syö, laita ilmoitusta "annetaan ilmaiseksi, tule hakemaan" ja kas, tutustut taas uusiin ihmisiin. Toki liity muutenkin "asuinpaikkasi fb ryhmään" ja kun siellä esim. tarvitaan apua jossain ilmoittaudu paikalle. Eihän se tarkoita että saisit automaattisesti siitä muuttavasta opiskelijatytöstä elämänkumppania tai edes tuttavaa mutta se on varmaa että et saa myöskään jos et koskaan häntä edes näe tai mitään puhu. Siellä voi myös kysellä (olen moisia nähnyt) tyyppejä mukaan kimppa matkoille ympäri eurooppaa tms. ja valita keitä haluat mukaan.

Yksi mitä kehoittaisin tekemään ihan yleisesti on:
Naispuoleisen henkilön kommentit, oli se sitten oma äiti, sisko, kaveri, kaverin puoliso, kaverin sisko jne, jne.
Eli ihan reippaasti pyydät käymään ja kommentoimaan ns. ventovieraan silmin "mieti että et tuntisi mua, mitä mieltä olet?" asuntoa, sisustusta, omistajaa. Mitä hän muuttaisi ja miksi?

Tätä ennen on tietysti hyvä kysyä itseltään muutamia peruskysymyksiä kuten:
Koska viimeksi pesin lattiat, matot, pinnat?
Koska viimeksi imuroin, koska vaihdoin lakanat, pussilakanat, tyynynliinat (jos en tiedä mitä ne ovat tässä yksi syy miksi ei ole seurustelukumppania)?
Onko kasvit kasteltu ja elossa, onko verhot koska viimeksi vaihdettu?
Onko siistiä eikä mitään epämääräisiä kasoja missään? Miltä huone näyttäisi vierailulle tulevan naisen silmin?

Mikä on oma tyyli, millaista naista etsit?
Jos esim. olet 60-luvun kasvatti ja idoleina Nancy jne. korvassa lävistyksenä kuivattu variksen jalka, kulmakarvasta huuleen menee ketjua, sateenkaaren väreissä oleva mohikaani on muuten kaljussa päässä rasvattuna pystyssä jne. se rajaa melkoisesti henkilöitä pois. Nykyisin punkkareita liikkuu vähemmän ja esim. 80-luvulla syntyneitä naisia jotka ovat myös punkkareita vielä vähempi...

Toinen mitä heille (ei nyt omalle äidille tai mistä minä tiedän minkä ikäistä naista kukin tavoittelee...) voisi vinkata on se että olet sinkku mutta et haluaisi olla. Aika monikin nainen lähtee kaverinsa (myös nainen) järjestämälle sokkotreffille, sellaisen miehen kanssa mitä tämä nainen uskaltaa edes jotenkuten suositella.

Hankkia harrastuksia, sellaisia missä on MYÖS naisia. Kuntopiiri, lautapelit tms. EI kuitenkaan ns. pelkkiä naisia koskeva harrastus (ihan vinkkinä, oma kauniimman sukupuolen edustaja epäilee vahvasti että samassa ristipistoryhmässä FB:ssä oleva ainoa poika/mies on homo...). Bonusta tietysti jos se harrastus myös kiinnostaa itseä koska jos sieltä löytyy se seurustelukumppani hän tuskin ilahtuu jos samantien lopetat harrastuksen ja selityksenä on että halusit vaan naisen...
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Tuosta tuli mieleen, että joillain tanssikursseilla on nykyään kuulemma paljon miehiä juuri siksi, että haluavat päästä pukille. Ja jos totta puhutaan, niin miksi ihmeessä miehet muuten haluaisivatkaan oppia tanssimaan jotain paritansseja... Siksi, että humpan tanssiminen on niin mukavaa hommaa? Niin varmaan joo.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tuosta tuli mieleen, että joillain tanssikursseilla on nykyään kuulemma paljon miehiä juuri siksi, että haluavat päästä pukille. Ja jos totta puhutaan, niin miksi ihmeessä miehet muuten haluaisivatkaan oppia tanssimaan jotain paritansseja... Siksi, että humpan tanssiminen on niin mukavaa hommaa? Niin varmaan joo.
No sulla on varmaan sitten hyvät selitykset myös sille, miksi naiset tai pariskunnat harrastavat paritansseja. Tai kukaan ylipäätään harrastaa mitään, mikä ei ole miehen seksiä edesauttavaa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
557
Tuosta tuli mieleen, että joillain tanssikursseilla on nykyään kuulemma paljon miehiä juuri siksi, että haluavat päästä pukille. Ja jos totta puhutaan, niin miksi ihmeessä miehet muuten haluaisivatkaan oppia tanssimaan jotain paritansseja... Siksi, että humpan tanssiminen on niin mukavaa hommaa? Niin varmaan joo.
Kyllä sitä kautta varmaan paremmin saa piparia kuin krav magaa treenaamalla luonnollisesti
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Sitä paitsi miehillä ulkonäön vaikutus vetovoimaan on paljon monimutkaisempi asia kuin naisilla, joilla se puolestaan on aika yksiselitteistä.

Ei hieman kookas mies ole lähtökohtaisesti mitenkään "epäviehättävä", vaan jopa päinvastoin. Vähän riippuu. Toki jos on aivan reilusti läski, niin sitten se kyllä tekee hallaa miehellekin.
Monimutkaista? Avaa hieman tuota. Mitä tarkoittaa "hieman kookas mies", gorillamaista miesraskautta?

Ja naisilta itseltään tai niiden homomieskavereilta ei kysytä.
No sittenpä ei myöskään miehiltä kysytä että millainen mies on hyvännäköinen. :kahvi:

Ylipaino on eri asia kuin lihavuus.

Nainen jolla ylipaino tulee esim. pakaralihaksista, rintalihaksista ja maitorauhasista (ja muitakin lihaksia on kohtalaisesti) voi olla olla esteettinen.
Ylipainolla tarkoitetaan poikkeuksetta rasvakudoksesta johtuvaa ylipainoa.

Harva nainen ensinnäkään saa lihaksia kasvattamalla massan niin suureksi, ja toisaalta ei se johtaisi yleispätevään kauneuden lisääntymiseen vaikka saisikin.
Harva myöskään tajuaa kuinka suuri osa hyvinmuotoutuneesta vartalosta on treenattua lihasta. Pyöreä pylly joka ei roiku, takareiden kaari,
sekä muodokkaat pohkeet puuttuvat kaikilta laihaläskeiltä, ja edellä mainittujen eteenkin saa tehdä vuosikausien treenin.

Mielestäni tässä pitäisi nyt miettiä on muutama juttu mennyt sekaisin useamman keskustelijan kesken.

a) keskustellaanko täällä nyt siitä miten vaikeaa on pariutua (saada seurustelukumppani, saada se suhde jatkumaan, hankkia lapsia, elää elämä yhdessä) vai saada kerran seksiä random henkilön kanssa mitä ei enää ikinä tapaa?

Mikäli jälkimmäistä miksi ei vaan rehellisesti maksa samaa tai vähemmän kuin käyttää siihen iltaan sekä naisen juomiin ja ruokaan ns. treffeillä (toivoen saavansa) suoraan maksulliseen naiseen?
Monesti katkerat miehet väittävät kivenkovaan että huorissa käynti tulee halvemmaksi kuin parisuhde. En tiedä mistä ne sellaisen käsityksen saavat, elleivät oleta että heidän
täytyisi maksaa kaikki naisen henkilökohtaiset menot parisuhteessa. Kodin ja lapsien menojen jakamisen ymmärrän, mutta kuka nyt toisen harrasteita yms. menoja alkaa maksamaan?
Tietysti seurusteluaikana miehelle tarjoutuu tilaisuuksia ostaa naiselle lahjoja ja maksaa illallisia.

Mä en ole ihan vakuuttunut siitä, että yksittäisellä aminohapolla olisi hirveästi vaikutusta, mutta tottakai elintavat yleisesti ottaen vaikuttaa siihen, kuinka nuorekkaalta näyttää...

Ja painoindeksi on tottakai tähän myös hyvin suoraan kytköksissä. Hoikkuus yhdistetään yleensä nuoruuteen.
Stargaten viestihän on selvää spammia mihin on upotettu kaikenlaista mainontaa, olisi jo aika sulkea koko tunnus.
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Monimutkaista? Avaa hieman tuota. Mitä tarkoittaa "hieman kookas mies", gorillamaista miesraskautta?

No sittenpä ei myöskään miehiltä kysytä että millainen mies on hyvännäköinen. :kahvi:
En mä usko, että yleensä naisia kiinnostaakaan kysyä miehiltä, mikä on miesten mielestä hyvännäköinen mies. Me miehet taas saamme keskenämme jutella ihan mistä haluamme, vaikkapa miesten komeudesta. Joka tapauksessa mieskomeus ei ole niin yksiselitteinen ja universaali asia kuin naiskauneus. Mies voi olla komea monilla eri tavoilla. Ja älykkyyskin "komistaa" jo sinällään.

Mietipä vielä hetki, että mitä mahdoin tarkoittaa "hieman kookkaalla miehellä". Saatat päätyä johonkin mielekkääseen johtopäätökseen. En jaksa nyt käydä joka pilkkua avaamaan uusavuttomille aivoille kädestä pitäen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
En mä usko, että yleensä naisia kiinnostaakaan kysyä miehiltä, mikä on miesten mielestä hyvännäköinen mies. Me miehet taas saamme keskenämme jutella ihan mistä haluamme, vaikkapa miesten komeudesta. Joka tapauksessa mieskomeus ei ole niin yksiselitteinen ja universaali asia kuin naiskauneus. Mies voi olla komea monilla eri tavoilla. Ja älykkyyskin "komistaa" jo sinällään.
Mahtaakohan tuossa olla kyse samasta ilmiöstä jonka mainitsin aikaisemmin, eli että naisilla on enemmän massasta poikkeavia subjektiivisia preferenssejä mieskauneuden suhteen, kuin
päinvastoin?

Mietipä vielä hetki, että mitä mahdoin tarkoittaa "hieman kookkaalla miehellä". Saatat päätyä johonkin mielekkääseen johtopäätökseen. En jaksa nyt käydä joka pilkkua avaamaan uusavuttomille aivoille kädestä pitäen.
Eikun selitä nyt uusavuttomalle, tuo "hieman kookas mies" on sen verran epämääräinen.
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Mahtaakohan tuossa olla kyse samasta ilmiöstä jonka mainitsin aikaisemmin, eli että naisilla on enemmän massasta poikkeavia subjektiivisia preferenssejä mieskauneuden suhteen, kuin
päinvastoin?
Mieskomeus ei ole niin yksiselitteisesti määriteltävissä kuin naiskauneus, eli ei ole periaatteessa olemassa mitään "massan preferenssejä" mieskomeuden suhteen, joskin tottakai tietyt piirteet on universaalisti aika suosittuja, kuten korkea pituus. Kuitenkin lyhytkin mies voi olla jonkun naisen silmissä komea.

Suomessa toki suositaan tummia miehiä (hiusten suhteen, miksei myös ihonvärinkin suhteen), mutta globaalissa mielessä vaaleus on kyllä valttia. Vaalealle miehelle Suomen Tasavalta saattaakin olla maailman huonoin mahdollinen paikka tässä suhteessa.

Eikun selitä nyt uusavuttomalle, tuo "hieman kookas mies" on sen verran epämääräinen.
Löytyy lihaksia tai löytyy hieman läskiä... Mikä tuossa nyt niin ihmeellistä on. Miesten komeudessa toleranssit ylipainon suhteen on korkeammalla kuin naiskauneudessa. "Raskasrakenteisuus" ei välttämättä ole haitaksi miehelle, voi olla jopa päinvastoin. Jossain se raja silti menee, eli kovin näkyvästi roikkuva keskivartalo tuskin on hyödyksi.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
557
Mieskomeus ei ole niin yksiselitteisesti määriteltävissä kuin naiskauneus, eli ei ole periaatteessa olemassa mitään "massan preferenssejä" mieskomeuden suhteen, joskin tottakai tietyt piirteet on universaalisti aika suosittuja, kuten korkea pituus. Kuitenkin lyhytkin mies voi olla jonkun naisen silmissä komea.

Suomessa toki suositaan tummia miehiä (hiusten suhteen, miksei myös ihonvärinkin suhteen), mutta globaalissa mielessä vaaleus on kyllä valttia. Vaalealle miehelle Suomen Tasavalta saattaakin olla maailman huonoin mahdollinen paikka tässä suhteessa.


Löytyy lihaksia tai löytyy hieman läskiä... Mikä tuossa nyt niin ihmeellistä on. Miesten komeudessa toleranssit ylipainon suhteen on korkeammalla kuin naiskauneudessa. "Raskasrakenteisuus" ei välttämättä ole haitaksi miehelle, voi olla jopa päinvastoin. Jossain se raja silti menee, eli kovin näkyvästi roikkuva keskivartalo tuskin on hyödyksi.
Täysin alueellinen juttu toi kuinka vaalea tai tumma saa/pitää olla. Suosittelen rannikolla käyntiä ja muumi-ruotsin hallintaa jos kokee olevansa liian vaalea jossainpäin suomea.

Syy miksi mieskauneudesta ei ole samanlaista standardia kuin naiskauneudesta johtuu täysin eriävistä parinhaku kriteereistä. Miehet kulttuurista riippumatta hakee hedelmällisyyttä lupaavia piirteitä kumppanista ja naiset sosiaalista statusta, johon nyt on muitakin keinoja kuin raudan pumppaaminen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Mieskomeus ei ole niin yksiselitteisesti määriteltävissä kuin naiskauneus, eli ei ole periaatteessa olemassa mitään "massan preferenssejä" mieskomeuden suhteen, joskin tottakai tietyt piirteet on universaalisti aika suosittuja, kuten korkea pituus. Kuitenkin lyhytkin mies voi olla jonkun naisen silmissä komea.
Syy miksi mieskauneudesta ei ole samanlaista standardia kuin naiskauneudesta johtuu täysin eriävistä parinhaku kriteereistä. Miehet kulttuurista riippumatta hakee hedelmällisyyttä lupaavia piirteitä kumppanista ja naiset sosiaalista statusta, johon nyt on muitakin keinoja kuin raudan pumppaaminen.
Kyllä vaan mieskauneudesta löytyy standardi aivan kuten naiskauneudestakin.


Klassiset komeuteen liitetyt kasvonpiirteet tulevat aika selvästi esille naisten preferensseissä. Heteromiehenä mieskasvojen analysointi ja luokittelu
ei varmaankaan tapahdu samalla tavalla kuin heteronaisilla. Tästä johtuen esimerkiksi heteronaiset saattavat arvostaa maskuliinisia piirteitä naiskasvoissa
kun heitä pyydetään valitsemaan mahdollisimman viehättävät naiskasvot. Heteromiehet yleensä pitävät heteronaisia enemmän "lapsenpyöreistä" naiskasvoista (nuoruuden ja hedelmällisyyden merkki), kun vastaavasti heteronaiset pitävät hieman kulmikkaammista naiskasvoista.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 556
Tuosta tuli mieleen, että joillain tanssikursseilla on nykyään kuulemma paljon miehiä juuri siksi, että haluavat päästä pukille. Ja jos totta puhutaan, niin miksi ihmeessä miehet muuten haluaisivatkaan oppia tanssimaan jotain paritansseja... Siksi, että humpan tanssiminen on niin mukavaa hommaa? Niin varmaan joo.
No mitä vittua nyt taas? Oikeasti? Itse harrastan kilpatanssia ja lattareita ihan vain *harrastusmielessä* ja pareinani on eri naiset + vaimo kotona. Voi herranen aika miten mustavalkoinen ja 60-luvulle jämähtänyt mies/naiskuva sullakin on. Naisten kanssa voi tiiäks ihan ollaki, ilman et haluaisi niitä panna tai vain sen takia et yrittää pillua saada. Ei helvetti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
No mitä vittua nyt taas? Oikeasti? Itse harrastan kilpatanssia ja lattareita ihan vain *harrastusmielessä* ja pareinani on eri naiset + vaimo kotona. Voi herranen aika miten mustavalkoinen ja 60-luvulle jämähtänyt mies/naiskuva sullakin on. Naisten kanssa voi tiiäks ihan ollaki, ilman et haluaisi niitä panna tai vain sen takia et yrittää pillua saada. Ei helvetti.
Jotkut taitoluistelijamiehetkin ovat heteroita! Eivätkä välttämättä parisuhteessa pariluistelu-parinsa kanssa! :eek:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 556
Jotkut taitoluistelijamiehetkin ovat heteroita! Eivätkä välttämättä parisuhteessa pariluistelu-parinsa kanssa! :eek:
Piilohomoja kaikki! Ei mut oikeasti, tässä tuntuu jotenkin siltä että eräiden tahojen on mahdotonta edes lähestyä naista siten, että ymmärtää kohteen olevan ihminen. Ihmekö jos ei saa seuraa, kun kuolaa valuen ja silmät kiiluen tulee jostain takahikiän pilluringiltä "kyselee kuulumisii". :tup:
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Kyllä vaan mieskauneudesta löytyy standardi aivan kuten naiskauneudestakin.
No joo, tottakai tietyt miehen (kasvon-)piirteet on universaalisti komeita ja toiset piirteet vähemmän, mutta ensinnäkin miehen komeus on muutakin kuin kasvot, ja toisekseen komeus ylipäätään on jossain määrin alisteinen miehen muille ominaisuuksille kuten älykkyys, varallisuus, supliikki ja niin edelleen.

Jos noi muut ominaisuudet on kunnossa, niin se automaattisesti "komistaa" miestä suhteessa siihen, että ne eivät ole kunnossa. Varmaan joku Hjallis Harkimo on tästä hyvä esimerkki.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
No joo, tottakai tietyt miehen (kasvon-)piirteet on universaalisti komeita ja toiset piirteet vähemmän, mutta ensinnäkin miehen komeus on muutakin kuin kasvot, ja toisekseen komeus ylipäätään on jossain määrin alisteinen miehen muille ominaisuuksille kuten älykkyys, varallisuus, supliikki ja niin edelleen.

Jos noi muut ominaisuudet on kunnossa, niin se automaattisesti "komistaa" miestä suhteessa siihen, että ne eivät ole kunnossa. Varmaan joku Hjallis Harkimo on tästä hyvä esimerkki.
Tässä sekoitat kaksi eri asiaa, ulkonäön ja arvon parisuhdemarkkinoilla. Harkimoa ei kukaan pidä komeana, mutta ulkonäöstä voidaan tinkiä jos kyseessä on "hyvä elättäjä". Tajuan kyllä muuten mitä ajat takaa, mies voi kompensoida ulkonäköpuutteita huomattavasti helpommin kuin nainen, koska naiset arvostavat muutakin kuin ulkonäköä miehiä enemmän.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 295
No joo, tottakai tietyt miehen (kasvon-)piirteet on universaalisti komeita ja toiset piirteet vähemmän, mutta ensinnäkin miehen komeus on muutakin kuin kasvot, ja toisekseen komeus ylipäätään on jossain määrin alisteinen miehen muille ominaisuuksille kuten älykkyys, varallisuus, supliikki ja niin edelleen.

Jos noi muut ominaisuudet on kunnossa, niin se automaattisesti "komistaa" miestä suhteessa siihen, että ne eivät ole kunnossa. Varmaan joku Hjallis Harkimo on tästä hyvä esimerkki.
Eli naisen kauneus on vain se naama?
 
Liittynyt
19.08.2017
Viestejä
2
Kyllä nämä parisuhteen haasteet- tai pikemminkin saantikeskustelut ovat tällaisilla palstoilla hyvin värittyneitä. Tosielämässä suurin osa ihmisistä on kuitenkin parisuhteessa, mikäli elämä on jotenkuten hallinnassa ja työpaikka löytyy yms. Aika haastavaa sellaisen ikisinkun löytäminen olisi, jolla muuten on kulissit täysin kunnossa. Luulenpa että ikuisesta sinkuudesta kärsiviä yhdistää elämänhallinnan puutteen lisäksi myös koko sosiaalisen kanssakäymisen epämielyttävyys. Vaikka sosiaalinen kanssakäyminen käy voimille ja viettäisi aikansa mieluummin yksin, voi silti elättää toiveita siitä että saisi toiselta hellyyttä ja seksiä, eli siis parisuhteen erotuksena maksullisesta seksistä. Tuo yhdistelmä vaan harvoin toimii todellisuudessa.
Näin minäkin luulin ennen, mutta ilmeisesti huono ulkonäkö itsessään riittää torppaamaan pariutumisen, vaikka duuni, koulutus, elämänhallinta jne. olisivat kondiksessa. Varsinkin kaupungeista löytyy fiksuja, hyvin toimeentulevia ja sosiaalisilta taidoiltaan normaaleja ikisinkkumiehiä, jotka eivät ilmeisesti saa herätettyä kenessäkään naisessa seksuaalista kiinnostusta pääasiassa ulkonäkönsä vuoksi
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Tässä sekoitat kaksi eri asiaa, ulkonäön ja arvon parisuhdemarkkinoilla. Harkimoa ei kukaan pidä komeana, mutta ulkonäöstä voidaan tinkiä jos kyseessä on "hyvä elättäjä". Tajuan kyllä muuten mitä ajat takaa, mies voi kompensoida ulkonäköpuutteita huomattavasti helpommin kuin nainen, koska naiset arvostavat muutakin kuin ulkonäköä miehiä enemmän.
Kyllä mä olen oikeasti sitä mieltä, että menestys "huokuu" miehen kasvoista ja olemuksesta, ja siinä mielessä komistaa esimerkiksi Hjallis Harkimoa, tuoden pikkaisen lisäextraa muutoin hyvin keskinkertaiseen ulkonäköön.

Tottakai komea mies näyttää vielä komeammalta, jos muutkin puitteet on kunnossa... Toisaalta jos muut puitteet on ihan hunnigolla, niin sitten komea mies ei enää näytäkään niin komealta. Jos esimerkiksi älykkyysosamäärä on alhainen ja miehen olemus jotenkin outo. Kyllä aika moni nainen sanoo "ei kiitos", jos mies vaikuttaa omituiselta ja vähälahjaiselta, vaikka olisi "paperilla" komea.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Näin minäkin luulin ennen, mutta ilmeisesti huono ulkonäkö itsessään riittää torppaamaan pariutumisen, vaikka duuni, koulutus, elämänhallinta jne. olisivat kondiksessa. Varsinkin kaupungeista löytyy fiksuja, hyvin toimeentulevia ja sosiaalisilta taidoiltaan normaaleja ikisinkkumiehiä, jotka eivät ilmeisesti saa herätettyä kenessäkään naisessa seksuaalista kiinnostusta pääasiassa ulkonäkönsä vuoksi
Niin, jos on 5/10 tai alle voi olla aika haastavaa löytää kumppania, etenkin kun rumatkaan eivät kelpuuta toista rumaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Kyllä mä olen oikeasti sitä mieltä, että menestys "huokuu" miehen kasvoista ja olemuksesta, ja siinä mielessä komistaa esimerkiksi Hjallis Harkimoa, tuoden pikkaisen lisäextraa muutoin hyvin keskinkertaiseen ulkonäköön.
Sillä tavalla pitää paikkansa että hieman harvemmin menestyneiden kasvoissa näkyy huonoista elämäntavoista ja geeneistä johtuvan rappion piirteitä. Menestyksen tuoma
itsevarmuus voi ehkä saada miehen vaikuttamaan komeammalta suggestion voimalla, vaikka ulkonäössä ei tapahdu muutosta. Vaikuttaahan nainenkin kauniimmalta hymyillessään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 160
Jotkut taitoluistelijamiehetkin ovat heteroita! Eivätkä välttämättä parisuhteessa pariluistelu-parinsa kanssa! :eek:
Melkein tähän liittyen, tapasin kerran ulkoisesti täydellisen naisen 10/10 , joka teki suunnilleen tokassa lauseessa selväksi, että hän seurustelee kilpaluistelijan kanssa. Hän oli osa 4 naisen seuruetta, niin siinä hengailin hieman pidempäänkin. Nähtävästi luistelijat ovat kuitenkin niitä urheilullisia miehiä, jotka vetoavat naisiin, vaikka laji ei ole hirveän maskuliininen.

Ehkä siinä on sekin, että mies uskaltaa rohkeasti olla erilainen ja tehdä juttuaan itsevarmasti, niin siitäkin saa naisilta pisteitä..

--

Intissä oli myös yksi miessairaanhoitajaopiskelija. Naisia oli kuulemma 10 yhtä miestä kohden, ja hän ei ollenkaan pitänyt sitä huonona asiana.Tästä on kyllä aikaa ja nykyään opiskelut kai suoritetaan puoliksi etänä ja ei olla niin tiiviissä vuorovaikutuksessa opiskelijatovereihin..
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Intissä oli myös yksi miessairaanhoitajaopiskelija. Naisia oli kuulemma 10 yhtä miestä kohden, ja hän ei ollenkaan pitänyt sitä huonona asiana.Tästä on kyllä aikaa ja nykyään opiskelut kai suoritetaan puoliksi etänä ja ei olla niin tiiviissä vuorovaikutuksessa opiskelijatovereihin..
Tämä ei liene mitään rakettitiedettä, ja on selvää, että naisvaltaisissa oppilaitoksissa on miesten markkinat. Ja päinvastoin.

Lähtökohtaisesti tosin hoitajaksi opiskelevat miehet tuskin on niitä kaikkein "miehekkäimpiä" ja eniten testosteronia tihkuvia, syystä että hoivavietti on oikeastaan käänteinen ominaisuus sille. Ne ei siis välttämättä ole sellaisia miehiä, jotka kaikkein innokkaimmin ovat ympärillään olevia naisia kaatamassa...

Toisaalta vaikkei hoiva-ala kiinnostaisi sinänsä pätkän vertaa, niin tosi pelimies voisi siitä huolimatta mennä opiskelemaan alaa ihan vaan siksi että pääsee kukoksi tunkiolle ja opiskelukavereita panemaan... Voisihan sitä ihminen elämästään esimerkiksi yhden vuoden huonomminkin käyttää. Vaihtaa sitten vaikka insinööriopintoihin ja muistelee kaiholla niitä aikoja, kun oli naisia paljon elämässä ja sai helposti pillua...
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 556
Lähtökohtaisesti tosin hoitajaksi opiskelevat miehet tuskin on niitä kaikkein "miehekkäimpiä" ja eniten testosteronia tihkuvia, syystä että hoivavietti on oikeastaan käänteinen ominaisuus sille. Ne ei siis välttämättä ole sellaisia miehiä, jotka kaikkein innokkaimmin ovat ympärillään olevia naisia kaatamassa...
Vaihda titteliksi lääkäri, joka tekee jossain terkkarissa melkein samoja hommia, niin ollaankin yhtäkkiä haluttavuuden kärkikastissa. Kaksoisstandardit ja silleen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Lähtökohtaisesti tosin hoitajaksi opiskelevat miehet tuskin on niitä kaikkein "miehekkäimpiä" ja eniten testosteronia tihkuvia, syystä että hoivavietti on oikeastaan käänteinen ominaisuus sille. Ne ei siis välttämättä ole sellaisia miehiä, jotka kaikkein innokkaimmin ovat ympärillään olevia naisia kaatamassa...
Kaveri kyllä osaa yleistää aika reippaasti näitä asioita :D Jos tuon tasoisten yleistysten antaa vaikuttaa omaan toimintaansa muutenkin, ei ihme jos ei ole ihan kartalla miten esim naishommatkin nykypäivänä menee.

Tai sitten vaan elän täysin eri ulottuvuudessa. Ainakin omalla kohdalla tilanne on tyystin erilainen, hoiva-aloilla työskentelee useampi frendi, niin koulunkäyntiavustajina, "hoitsuina", ja jumalauta jopa päiväkodissa muiden hommien ohessa! :D Kaverit ovat fiksuja, lähes kaikki heistä isoja äijiä, tatskoja, partoja, prätkiä, rokkia. Todella kaukana feminiinisistä hiirulaisista. Luulisin että ennemmin hoiva-alalle hakeutuisi miehiä jotka eivät paskaakaan välitä siitä että hoiva-alaa pidetään joidenkin uunojen mielestä "akkojen hommana".
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kyllä vaan mieskauneudesta löytyy standardi aivan kuten naiskauneudestakin.
. Heteromiehet yleensä pitävät heteronaisia enemmän "lapsenpyöreistä" naiskasvoista (nuoruuden ja hedelmällisyyden merkki), kun vastaavasti heteronaiset pitävät hieman kulmikkaammista naiskasvoista.
Mitä itse spammaat kuvia miehistä? Anyway liityen siihen edellisen sivun just ugly eivät olleet minusta rumia vaan average ja se average oli kyllä keskivertoa parempi ulkonäkö.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 752
Sillä tavalla pitää paikkansa että hieman harvemmin menestyneiden kasvoissa näkyy huonoista elämäntavoista ja geeneistä johtuvan rappion piirteitä
En nyt tiedä mitä ihan tarkalleen tuolla tarkoitat mutta harvempi näyttää sisäsiittoiselta banjon soittajalta tai kuppa tms. on reikiä naamaan nävertänyt. En tiedä onko esim. tämän henkilön (menestynyt, huippu älykäs, palkintoja saanut, tunnettu julkkis ja todella arvostettu) ulkonäkö jotenkin sellainen että sitä erityisesti pitäisi kadehtia:confused:
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Varmaan siksi että nykyään on enemmän muutakin tekemistä kuin liikunta. Ei se silti tarkoita että olisi lihava, vaikka ei harrastaisi liikuntaa.
Kyllä se riippuu ihan yksilöstä. Kun sanoin muuten nuoret en tarkoittanut ihan kouluikäisiä vaan 18+ vähintäin esim 18-22 ikäluokka. Kasvuiässä kroppa kuluttaa energiaa kasvamiseen.

On olemassa myös ihmisiä jotka luonnostaan pysyy aina hoikkina. Mitä vanhemmaksi tulet niin tapaat enemmän sinun ikäisiä jotka on paksuja. Diabetes 1 ja 2 ovat ikäviä tauteja ja jos mennään todella vanhaksi selvästi eläkeikään niin siellä on myös monet kuolleet veri, sydän sairauksiin ja diabetekseen.

Edelleen jos on fyysinen työ esim. nainen tarjoilija tai mies rakennusmies niin kuluttaa rasvaa/energiaa ilman että liikuntaa tarvitsee.

Minulle lihavat ihmiset voivat olla ystäviä, mutta lihava ei ole minun ihanne naisissa jos mennään sänkyyn.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
322
Kyllä menestyneiden kasvoilla näkyy työstressi ja länsimaisen elämäntavan haitat. Jos siis puhutaan menestyksestä siinä mielessä, mitä se on länsimaisessa arvomaailmassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 140
Viestejä
4 209 560
Jäsenet
71 022
Uusin jäsen
Slerbbaliini

Hinta.fi

Ylös Bottom