• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Kysykääpä huviksenne äideiltänne, paljonko ne on painaneet joskus parikymppisinä (ennen kuin niistä tuli äitejä).
Kysykääpä muuten huviksenne äideiltänne, ovatko he olleet huolissaan painostaan, jättäneet ruokia väliin, kokeneet huonoa omaatuntoa syömisestä, ahdistuneet siitä ym. Onko se ehkä jo loppunut, vai vielälö tulee ostettua Iltis kun lööppi kertoo, että näin pääset joulukiloista? Sitten miettikää, oliko teille tärkeää, että äiti oli laiha. Oliko mukavaa, että äiti oli/on ahdistunut. Jos vanhempanne erosivat ja se harmitti, olisiko isä jäänyt, jos äiti olisi ollut laihempi?
Kertokaa myös äidillenne, että lapsenlapsia ei tule, koska suomalaisnaiset ovat liian läskejä ja yksikään ei kelpaa teille. Ja kertokaa ihmeessä reaktio tänne. ;)

(Ja joo, voi olla huolissaan, jos vanhemmat ovat lihavia. En usko, että heitä kuitenkaan auttaa, jos suoraan latelee, että hyihitto sua ei kukaan kyllä ottais johan sen biologia määrää.)
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 563
Liikkumattomuus tuottaa yhteiskunnalle kuluja MYÖS keski-ja alipainoisten osalta. Se on vaarallista kaikille. Tämä on tietysti ikävä fakta nörttifoorumille.
Enää ei juuri sellaisia klassisia nörttejä ole jotka eivät liiku joten vähän huono stereotyyppinen yl(e)istys io-tekkiläisistä. Nykyajan nörtti treenaa vapaaottelua, käy Aalto-yliopiston, menee hyväpalkkaisiin töihin ja on sosiaalinen sekä ”omistaa” tyttöystävän/vaimon.

Muuten viestisi oli asiaa.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Enää ei juuri sellaisia klassisia nörttejä ole jotka eivät liiku joten vähän huono stereotyyppinen yl(e)istys io-tekkiläisistä. Nykyajan nörtti treenaa vapaaottelua, käy Aalto-yliopiston, menee hyväpalkkaisiin töihin ja on sosiaalinen sekä ”omistaa” tyttöystävän/vaimon.

Muuten viestisi oli asiaa.
No noi nyt on YkSiTtÄiStApAuKsIa. Anteeksi. :lol:
Kyllähän se painokin taitaa jakautua epätasaisesti ja on kallellaan maakuntiin. Nörtti ei oo yhtä kuin teekkari.
Maakunnissa toki saattaa olla enemmän arjen fyysistä työtä ja vähemmän woltattavaa, mutta silti.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 883
Ensinnäkin, sulle ei heviErkki nyt ilmeisesti mennyt jakeluun se, että se liikunnan merkitys on ihan about kaikki muu paitsi laihtuminen. Mä en puhunut mitään sellaista, että joko liikkuu tai laihduttaa. Liikkumattomuus tuottaa yhteiskunnalle kuluja MYÖS keski-ja alipainoisten osalta. Se on vaarallista kaikille. Tämä on tietysti ikävä fakta nörttifoorumille.
Ylipaino taitaa kuitenkin olla vielä isompi ongelma kuin liikkumattomuus. Jos on normaalipainoinen, niin kevyt arkiliikuntakin (esim. kävelee tai pyöräilee autoilun sijaan) riittää melko pitkälle.

Mutta joo, aikoinaanhan stereotyyppinen nörtti oli hoikka tietokoneen ääressä istuva nuori mies, eikä nykymalliin pelituolissa istuva plösö. :hmm:
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Täällä on käsitetty homma aivan väärin. Kokemattomien miesten tulee aloittaa grindaaminen.
0 / 10 naisista eli 200-kiloisista läskeistä ja vammaisista. Siitä sitten.
1 / 10 naisiin eli 35kg poikavartaloisiin patalapputisseihin. Jne.
Heti ei kannata yrittää Erna Huskon, Elina Tervon tai Sanna Marinin pikkuhousuihin. Tulee vaan paha mieli.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
568
Täällä on käsitetty homma aivan väärin. Kokemattomien miesten tulee aloittaa grindaaminen.
0 / 10 naisista eli 200-kiloisista läskeistä ja vammaisista. Siitä sitten.
1 / 10 naisiin eli 35kg poikavartaloisiin patalapputisseihin. Jne.
Heti ei kannata yrittää Erna Huskon, Elina Tervon tai Sanna Marinin pikkuhousuihin. Tulee vaan paha mieli.
Ilmeisesti edelliset bannit eivät hillinneet trollaushaluja?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Tuo on totta että myös miehellä olisi syytä olla ne elintavat ja liikkuminen kunnossa koska vaikka joku random Erkki ehkä kertookin että naiselle tärkeintä on se lompakon koko, kallis asunto sekä auto (ellei kyse ole kielitaidottomasta maahanmuuttajasta jolla ei ole rahaakaan koska tämä kiilaa kaikkien edelle ja varastaa jopa Kimi Räikköseltä vaimon ennenkuin Kimi ehtii kissaa sanoa).

Se rahalla saatu nainen on kuitenkin vain hetken vierellä jos hän on urheilullinen, nätti ja pitää huolta kunnostaan jos mikään muu kuin raha ei yhdistä ja mies istuu tietokoneen sekä TV:n edessä naisen kuntoillessa. Eli uskoisin että jos kumpikin osapuoli pyrkii huolehtimaan paitsi omasta myös toisen liikkumisesta ja he käyvät esim. yhdessä kävelyillä useamman kerran viikossa tuloksena on pidempi ja terveempi parisuhde kuin sillä "rahalla ja asunnolla" hankitun ehkä itärajan takaa haetun vaimon kanssa.

Toki sille satunnaiselle Erkille sillä ei ole väliä koska hän haluaa vain yhden nimen kasvavaan luetteloonsa ja on ylpeä siitä faktasta ettei ole koskaan asunut naisen kanssa yhdessä tai yksikään suhde ole kestänyt kuin keskimäärin sen yhden yhdynnän ajan, maksimissaan muutaman vuoden tai siihen saakka kun nainen kysyy missä hän asuu tai osoittaa mitään muuta mielenkiintoa minkä voisi edes erehdyksessä lukea pariutumisviettiin liittyväksi.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 563
Lisäksi mä itse en ole mikään "työntö ja tuijotus" -tyyppi, joten seksi kyllä käy ihan liikuntasuorituksesta. Tunti-pari menee helposti.
Tutkimuksen mukaan mediaani aika on reilut 5 ja puoli minuuttia.Tunneista jos puhutaan niin käy kyllä (kevyestä) liikunnasta.

Ehkä tämä on yksi selitys miksi sulla jää ne kerrat usein yhteen, veikkaan että useimmille naisille riittäisi vähän lyhyempikin aika? Naisiakin on toki joka lähtöön.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Tutkimuksen mukaan mediaani aika on reilut 5 ja puoli minuuttia.Tunneista jos puhutaan niin käy kyllä (kevyestä) liikunnasta.

Ehkä tämä on yksi selitys miksi sulla jää ne kerrat usein yhteen, veikkaan että useimmille naisille riittäisi vähän lyhyempikin aika? Naisiakin on toki joka lähtöön.
Keskiarvo näyttäisi olevan selvästi suurempi (8 min) kuin mediaani, mikä viittaa siihen, että kyllä meitä nautiskelijoitakin on ja nostamme sitten keskiarvoa huomattavasti, vaikka mediaania emme niin nostakaan... ;)

Ja kyynikko sanoisi, että eikö muka kannata nautiskella pitkän kaavan mukaan, kun ei koskaan tiedä milloin saa seuraavan kerran? :smoke: Tällainen alitajuinen mentaliteetti mulla on ollut jo "pienestä pitäen", vaikka aina ei tilanne niin paha olisi ollutkaan. Ja sitten taas toisaalta, seksi on kiva harrastus. Jos ihminen jaksaa katsoa jotain elokuvaa passiivisesti 2 tuntia putkeen sohvalla, niin miksei sitten voi seksiäkin harrastaa yhtä pitkään? Onhan se paljon mielekkäämpää puuhaa. Ja terveellisempää. Läskejäkin höyrystyttävämpää.

Kyllä nainenkin jaksaa kun saa hyvää käsittelyä ja nauttii. Jälkikäteen voi tietysti olla vähän ikäviä tuntemuksia jos pimppi on ihan puhki parrutetun oloinen. Kesälläkin luonani vieraillut nainen joutui ennen lähtöään ravaamaan vessassa vähän väliä kun pissitti koko ajan, oli varmaan paikat sen verran ärtyneet kaikesta höyläämisestä (ja ei, ei ollut sukupuolitauti).

Mutta en mä kyllä sellaista naista halua, jolle seksi on joku yhdentekevä parin minuutin suoritus.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
170/70 nainen on lähellä keskiverto suomalaisnaista. Onko nätti? No ei ole. Normaalipainon ylärajoilla. Peruspläski perusnainen. Annetaan 5/10.

Edelleenkin ihan älytöntä laittaa liikuntaa ja painonhallintaa jotenkin "vastakkain". On järkevää syödä järkevästi (samalla laihtuen) ja liikkua riittävästi.

170/70 naiselle olisi varmastikin järkevää olla ainakin hieman hoikempi. Itsensä ja terveytensä kannalta. Ulkonäön kannalta olisi järkevää olla selvästikin hoikempi. Miehet ei yleisesti ottaen preferoi jotain lähemmäs BMI25 peruspläskiä, vaan hoikempaa, piukempaa.
BMI on todella huono mittari yhtään mihinkään. Niinkuin cooper-testi. BMI riippuu vartalotyypistä. Joku 60kg normaalinainen voi olla laihaläski. Vaikka BMI on laihan rajoissa. Hennot luut + valkoista rasvaa + rasvoittunut maksa. BMI mukaan laiha. Minä kutsun laihaläskiksi.

Joku 5% rasvat omaava testoapiikittävä 70kg bodarinainen ei ole yhtään parempi. Ääni madaltunut, rintakarvat kasvaa, rinnat häviää ja klitoris pullottaa housuissa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
BMI on todella huono mittari yhtään mihinkään. Niinkuin cooper-testi. BMI riippuu vartalotyypistä. Joku 60kg normaalinainen voi olla laihaläski. Vaikka BMI on laihan rajoissa. Hennot luut + valkoista rasvaa + rasvoittunut maksa. BMI mukaan laiha. Minä kutsun laihaläskiksi.

Joku 5% rasvat omaava testoapiikittävä 70kg bodarinainen ei ole yhtään parempi. Ääni madaltunut, rintakarvat kasvaa, rinnat häviää ja klitoris pullottaa housuissa.
Kyllä BMI on väestötasolla ihan hyvä mittari. Sanat "jos" ja "voi olla" eivät asiaa muuksi muuta.

Jos joku poikkeusyksilö on lihaksikas kehonrakentaja, niin siinähän sitten on, ja voi olla vaikka ihan kuumakin pakkaus, mutta ei mitenkään peilaa kokonaistilannetta. Lisäksi on oma kysymyksensä, että onko erityinen lihaksikkuus edes naisellista. Jos hyvin laihoja naisia haukutaan "pikkupojan näköisiksi", niin eikö sitten lihaksikkaita naisia voisi haukkua samalla tavalla "roteviksi äijiksi"...? Voi, mutta vielä parempi kun ei haukuta ketään.

Nyt muuten väestötason BMI on taas ihan valtakunnan otsikoissakin kun on juuri uutisoitu, että lihavia (BMI30+) suomalaisia on jo 1,2 miljoonaa. Teksti-TV:n etusivun otsikko juuri nyt. Toki samassa yhteydessä sanotaan, että vyötärölihavuudesta kärsii yli puolet. Sitä siis mitataan mittanauhalla eikä vaa'alla.

Jos jotain, niin ehkä BMI on liiankin armollinen mittari ja päästää monet keskivartalolihavat "pälkähästä"...

Näyttökuva 2023-12-04 122259.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 569
Nyt kun kaikki tiedämme mitä Erkki kaipaa, niin mitkäs on ne Erkin ominaisuudet, minkä takia hänet pitää naikkosen valita muiden sijasta?
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 610
Kyllä nainenkin jaksaa kun saa hyvää käsittelyä ja nauttii.
Onhan tässä nyt pieni paradoksi, miten ne naiset saa hyvää käsittelyä mistä nauttivat, mutta eivät halua antaa sinulle toista kertaa?

Voihan se tietysti olla niin, että Erkki antaa niin hyvät kyydit ettei naiset seksiä enään loppuelämän aikana tarvitse, ovat tyydytetty hautaan saakka.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Onhan tässä nyt pieni paradoksi, miten ne naiset saa hyvää käsittelyä mistä nauttivat, mutta eivät halua antaa sinulle toista kertaa?

Voihan se tietysti olla niin, että Erkki antaa niin hyvät kyydit ettei naiset seksiä enään loppuelämän aikana tarvitse, ovat tyydytetty hautaan saakka.
No se paradoksi on siinä, että maailmassa on komeampiakin miehiä kuin minä, ja joka kulman takana 10 lisää. En luule olevani mikään chad. Moni niistä asuu sitä paitsi paremmilla pelipaikoilla kuin minä ja saavat siis logistiikassakin etumatkaa.

Harvalla sen sijaan on yhtä isoa ja perusteellista parrutinta. Joten tämä luonnollisesti voi aiheuttaa dilemmoja neidin korvienvälissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 386
Voisiko BMI:stä mussuttamisen viedä vaikka omaan ketjuunsa? Pariutumisen osalta kun tämän yhden laihuusfetissillä ei ole mitään tekemistä, kun pariutumisessa muut asiat ratkaisevat enemmän.

Oletteko tapailleet aiemmin ihmisiä, joita voisi kuvailla sanalla tylsä sen kummemmin kaunistelematta? Mä oon tässä reilun kuukauden verran tapaillut erästä daamia ja vähän arveluttaa jo nyt, että mitä tästä oikein tulee. Fyysinen puoli toimii, mutta sitten henkinen yhteys vaan tuntuu puuttuvan. Kaikki aloitteet yhteisen tekemisen ja keskustelujen osaltakin tulee omasta takaa, niin hieman olen alkanut miettimään onko tästä yhtään mihinkään pidemmässä juoksussa.

Voihan toki olla että mimmi on hitaasti avautuvaa sorttia, mutta aiempiin kokemuksiin peilaten on jotenkin vaikea nähdä että meno tästä muuttuu olennaisesti, jos toisen luonne on vain hiljaisempi ja passiivisempi. Yleensä nämä eloisammat tapaukset ovat olleet jo aktiivisempia tuomaan omia juttuja esille heti alusta alkaen.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Varmaan sama mitä tähän ketjuun, parrua ja siinä se.
Sivistynyttä ja huumorintajuista seuraa. Komeaa naamaa ei niinkään.

Mutta siis jos pariutuminen olisi mulle joku iso prioriteetti, niin muuttaisin kyllä keskeisemmille pelipaikoille. Logistiikka on perin hankalaa kun asuu hieman korvessa.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 563
Sivistynyttä ja huumorintajuista seuraa. Komeaa naamaa ei niinkään.

Mutta siis jos pariutuminen olisi mulle joku iso prioriteetti, niin muuttaisin kyllä keskeisemmille pelipaikoille. Logistiikka on perin hankalaa kun asuu hieman korvessa.
Eikö sulla kuitenkin ollut lapsiakin mutta et paljon näe niitä? Vai sekoitanko nyt johonkin toiseen henkilöön. No lapsia voi toki tulla vaikka ei olisi parisuhde mielessä. Parisuhde ei todellakaan sovi kaikille.

Vähän kyllä ristiriita sun viesteissä kun monesti valitat ettet saa siellä korvessa (ainakaan hoikkia) ja sitten välillä kerrotaan monista tuntien sessioista ja kuinka nainen on ikionnellinen mutta ei tapaa toista kertaa. Koita nyt päättää :giggle:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
sitten henkinen yhteys vaan tuntuu puuttuvan. Kaikki aloitteet yhteisen tekemisen ja keskustelujen osaltakin tulee omasta takaa, niin hieman olen alkanut miettimään onko tästä yhtään mihinkään pidemmässä juoksussa.
Pitäisi selvittää löytyykö häneltä se intohimo johonkin, eli mistä hän on kiinnostunut, mitä hän harrastaa, mistä tykkää puhua vaikka tuntikausia?

Toki voi olla ettei sellaista ole mikä olisi sääli. Mutta suurimmalla osalla ihmisistä löytyy jotain sellaista mistä he ovat intohimoisen kiinnostuneita ja haluavat puhua, oppia lisää jne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 386
Pitäisi selvittää löytyykö häneltä se intohimo johonkin, eli mistä hän on kiinnostunut, mitä hän harrastaa, mistä tykkää puhua vaikka tuntikausia?

Toki voi olla ettei sellaista ole mikä olisi sääli. Mutta suurimmalla osalla ihmisistä löytyy jotain sellaista mistä he ovat intohimoisen kiinnostuneita ja haluavat puhua, oppia lisää jne.
Ei ole vielä sellaista tullut häneltä esiin. Samalla hieman ihmetyttää kun mielenkiintoa ei tunnu löytyvän edes yleisistä asioista keskusteluun, vaan monesti ikäänkuin peesataan toisen mielipidettä asiasta. Vähän ikäänkuin varottaisiin kertomasta omaa näkemystä..?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Vähän ikäänkuin varottaisiin kertomasta omaa näkemystä..?
Tuosta puheenollen... Treffasin aiemmin tänä vuonna ruotsinopettajan, ja mulla oli kyllä pikkaisen vaikeaa pitää mölyjä mahassani ja olla sanomatta vahvaa mielipidettä ja perusteluja pakkoruotsiin liittyen... =) Itse asiassa pelkkä sana "pakkoruotsi" tuntui triggeröivän häntä aika rankasti.

Mutta pääasiassa siis vaikenin. Se on sitä "sosiaalista älykkyyttä" osata luovia näissä tilanteissa.... :smoke:

PS. En saanut.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Ei ole vielä sellaista tullut häneltä esiin. Samalla hieman ihmetyttää kun mielenkiintoa ei tunnu löytyvän edes yleisistä asioista keskusteluun, vaan monesti ikäänkuin peesataan toisen mielipidettä asiasta. Vähän ikäänkuin varottaisiin kertomasta omaa näkemystä..?
En tiedä onko kyseessä sellainen ihminen, mutta niitähän on, jotka eivät tosiaan oikein anna itsestään mitään ja itse ainakin kuvittelen, että eivät olekaan mitään. Mulla menee jostain syystä nuppi totaalisen jumiin tällaisten kanssa, vaikka yleensä yritän erikoisuuksia sietääkin. Kaikki on just tota peesaamista, pahimmassa tapauksessa löytyy vaikka mitä samoja kokemuksia.

Tällaisia löytyy jo lapsista. Yhdellä on maha kipeä, niin toisellakin on. Leikkii mitä tahansa muut haluaa, menee joka trendiin mukaan. Aikuisena sit se oma juttu joko löytyy, tai sit ei vaan millään. Musta on aivan käsittämättömän rasittavaa, kun kolmekymppinen ihminen kärsii samoista vaivoista kuin muut, on jännästi harrastanut samaa soitinta kuin keskustelutoverinsa, pitää samasta ruuasta ja musiikista, mistä oli puhe... En ole tutustunut kovin läheisesti tällaisiin, joten en tiedä tuleeko sieltä mitään persoonallista enää selville ajan kanssa. Pidin lähinnä juhlaseurana, nyt ei enää kuulu sellaisiinkaan. Ainakin somepreesens on aivan uskomattoman tylsää, hajutonta ja mautonta.

Riippuu ihan omasta jaksamisestasi, kestääkö kuunnella tollaista vuosia, tai kestääkö odottaa ehkä vielä kuukausia, tuleeko sieltä muuta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
522
Miten tää nyt vastaa mihinkään? Mä sanoin, että yksi kiloraja on naurettava, ja sä vastaat, että painoindeksin haitari X on hyvä. Joo? Silloinhan ei ole kilorajaa, jos se kerta riippuu pituudesta? Edelleenkään kukaan ei ole sanonut, etteikö saisi olla mieltymyksiä tiettyyn tyyppiin.

Vielä alumiinia, mäkään en halua läskiä (liikkumatonta) miestä, en kuitenkaan voi asettaa mitään kilorajaa, enkä kyllä oikein painoindeksirajaakaan. Mulle paras mittari silmän edellekin on oma käsi. Ikävä kyllä valtaosa miehistä on läskejä, ja iso osa heistä selittelee sitä lihaksilla, kun kuitenkin kävi 17-vuotiaana salilla puoli vuotta.
Niin, BMI painoindeksi antaa normaalipainolle vaihteluvälin missä ollaan vielä normaalipainoisia ja valtaosan mielestä normaalipainoisia ja täten niin viehättäviäkin. BMI on aika hyvä määritelmä koska se ottaa myös pituuden huomioon olematta yksiulotteinen määre.

Jos et edes BMI:llä mitaten osaa sanoa rajoja itsellesi vs. yksiulotteinen kiloraja, niin se kertonee ettei sinulla ole ns. "vartatyyppiä" painon suhteen jonka koet vastakkaisessa sukupuolessa puoleensavetäväksi.

Ei toki BMI:täkään kannata yksiulotteisesti tulkita ja olettaa että se on esimerkiksi terveyden mittari, sitä se ei ole, mutta hyvällä terveydellä ja normaalilla painolla on kyllä vahva korrelaatio noin niinkuin suurissa määrissä jos väestöä tutkitaan.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
No nyt on kyllä kovaa settiä täällä. :D

Betaesimies olisi minulle antanut androidilla varustetun työkännyn, mutta sonnina päädyin pitämään oman android-puhelimeni.
Kiitos päivän nauruista :D Samaa olin sanomassa, että nyt ei ole mitään betojen kitinää vaan aiheesta kuin aiheesta keskustelemaan kykenevien intelligenttien provider-alfojen viiltävää analyysiä. Jatkakaa :kahvi:

T. Alfa-lammas
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 386
En tiedä onko kyseessä sellainen ihminen, mutta niitähän on, jotka eivät tosiaan oikein anna itsestään mitään ja itse ainakin kuvittelen, että eivät olekaan mitään. Mulla menee jostain syystä nuppi totaalisen jumiin tällaisten kanssa, vaikka yleensä yritän erikoisuuksia sietääkin. Kaikki on just tota peesaamista, pahimmassa tapauksessa löytyy vaikka mitä samoja kokemuksia.

Tällaisia löytyy jo lapsista. Yhdellä on maha kipeä, niin toisellakin on. Leikkii mitä tahansa muut haluaa, menee joka trendiin mukaan. Aikuisena sit se oma juttu joko löytyy, tai sit ei vaan millään. Musta on aivan käsittämättömän rasittavaa, kun kolmekymppinen ihminen kärsii samoista vaivoista kuin muut, on jännästi harrastanut samaa soitinta kuin keskustelutoverinsa, pitää samasta ruuasta ja musiikista, mistä oli puhe... En ole tutustunut kovin läheisesti tällaisiin, joten en tiedä tuleeko sieltä mitään persoonallista enää selville ajan kanssa. Pidin lähinnä juhlaseurana, nyt ei enää kuulu sellaisiinkaan. Ainakin somepreesens on aivan uskomattoman tylsää, hajutonta ja mautonta.

Riippuu ihan omasta jaksamisestasi, kestääkö kuunnella tollaista vuosia, tai kestääkö odottaa ehkä vielä kuukausia, tuleeko sieltä muuta.
Mä luulen että hänellä vaikuttaa taustalla aiempi huono parisuhde, jossa hänen sanomisillaan ei ole kuulemma ollut arvoa toiselle osapuolelle.

Kieltämättä tilanne meinaa käydä jo vähän raskaaksi nyt, kun itse pitää vetää ohjaksista jatkuvasti. Ehdotin tuossa yksi päivä käyntiä yhdessä kylpylässä, ei maistunut, mutta mitään vastaehdotustakaan ei sitten tullut. En kuitenkaan haluaisi olla jatkuvasti se, joka päättää mitä tehdään ja milloin tehdään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 737
Löytyykö laihaa naista, joka nauttii ruuasta ja erityisesti ruuanlaitosta ja leipomisesta? Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.

Löytyy varmasti, mutta harvemmassa ovat,
:confused: Miksi lihavat tykkäisivät tai osaisivat kokata laihoja paremmin tai miksi he ymmärtäisivät enemmän hyvän ruoan päälle? Lihavat vain syövät enemmän, ei muuta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 737
Eiköhän lihavat nimenomaan panosta syömisessä määrään eikä laatuun.
Niin, voi olla peräti näin eli päinvastoin kuin edellä esitetty. En kuitenkaan lähde arvaamaan tällaistakaan korrelaatiota. On paljon lihavia jotka tykkäävät nimenomaan hyvästä ruoasta eikä ruoasta ylipäänsä, ja on paljon hoikkia ihmisiä jotka eivät kulinaarisesti ymmärrä ruoasta mitään vaan syövät jollain juttajussilan ohjeilla punnittua mautonta paskaa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Niin, voi olla peräti näin eli päinvastoin kuin edellä esitetty. En kuitenkaan lähde arvaamaan tällaistakaan korrelaatiota. On paljon lihavia jotka tykkäävät nimenomaan hyvästä ruoasta eikä ruoasta ylipäänsä, ja on paljon hoikkia ihmisiä jotka eivät kulinaarisesti ymmärrä ruoasta mitään vaan syövät jollain juttajussilan ohjeilla punnittua mautonta paskaa.
Mutta jos mietitään ihan käytännön kannalta ja taloudenkin kannalta, niin määrä ja laatu on hankalampi yhtälö kuin pienempi määrä ja laatu.

Sitä paitsi lihavuus korreloi alemman koulutustason kanssa, joten hoikilla ihmisillä on oletetusti enemmän rahaakin käytettävissään.

Pääasiassa siis lihavat ihmiset eivät ole lihavia siksi, että "söisivät hyvin". Vaan koska syövät huonosti ja liikaa.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Niin, BMI painoindeksi antaa normaalipainolle vaihteluvälin missä ollaan vielä normaalipainoisia ja valtaosan mielestä normaalipainoisia ja täten niin viehättäviäkin. BMI on aika hyvä määritelmä koska se ottaa myös pituuden huomioon olematta yksiulotteinen määre.

Jos et edes BMI:llä mitaten osaa sanoa rajoja itsellesi vs. yksiulotteinen kiloraja, niin se kertonee ettei sinulla ole ns. "vartatyyppiä" painon suhteen jonka koet vastakkaisessa sukupuolessa puoleensavetäväksi.

Ei toki BMI:täkään kannata yksiulotteisesti tulkita ja olettaa että se on esimerkiksi terveyden mittari, sitä se ei ole, mutta hyvällä terveydellä ja normaalilla painolla on kyllä vahva korrelaatio noin niinkuin suurissa määrissä jos väestöä tutkitaan.
Juu siis mun mielestä BMI ei nimenomaan toimi yksilötasolla, ja koska mulla ei ole miehille mitään pituusrajaa ja lihaksien määräkin tuppaa kasvamaan siihen persoonallisen aihion päälle, niin painon kanssa se BMI heittelee varmaan niin paljon, ettei voi antaa mitään haarukkaa. Todennäköisesti joku 30 ylittävä menee mun preferenssien yli, mutta etenkin miehillä luvut voi heittää vaikka mitä prinkkalaa päin. Eikä se kaksinumeroinen luku naisillakaan kerro kehonmuodosta -tai mitoista. Vähänniinku kuppikokokaan ei kerro hirveästi mitään, etenkään pelkkä kirjain. :D
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 164
:confused: Miksi lihavat tykkäisivät tai osaisivat kokata laihoja paremmin tai miksi he ymmärtäisivät enemmän hyvän ruoan päälle? Lihavat vain syövät enemmän, ei muuta.
Jos tekee hyvää tuokaa, niin sitä mieluusti myös syö. Lihoo sitä itsekin, jos joku tekee hyvää ruokaa.

Lihavuus ei toki toimi käänteisesti ja tarkoita hyvää ruokaa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Juu siis mun mielestä BMI ei nimenomaan toimi yksilötasolla, ja koska mulla ei ole miehille mitään pituusrajaa ja lihaksien määräkin tuppaa kasvamaan siihen persoonallisen aihion päälle, niin painon kanssa se BMI heittelee varmaan niin paljon, ettei voi antaa mitään haarukkaa. Todennäköisesti joku 30 ylittävä menee mun preferenssien yli, mutta etenkin miehillä luvut voi heittää vaikka mitä prinkkalaa päin. Eikä se kaksinumeroinen luku naisillakaan kerro kehonmuodosta -tai mitoista. Vähänniinku kuppikokokaan ei kerro hirveästi mitään, etenkään pelkkä kirjain. :D
Miehillä varmaan lihasten määrä vaihtelee enemmän kuin naisilla, joten BMI lienee vieläkin enemmän suuntaa-antava mittari kuin naisilla.

Lisäksi rotevuus on "miehekästä" eli miehelle on jossain määrin "sallittuakin" ja suorastaan "hyödyllistä" olla hieman kookas.

Naisilla puolestaan viehätysvoima käytännössä korreloi käänteisesti BMI:n kanssa, yleisellä tasolla. Mitä pienempi BMI, sitä parempi, yleisellä tasolla. Näin se vaan menee. Ja jos yleisen mielipiteen mukaan vaikkapa BMI18 on huonompi kuin BMI19, niin ei sillä tässä "yleisen tason" logiikassa ole mitään merkitystä, koska yleinen taso huitelee keskimäärin jossain BMI27:ssä...
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Tuosta puheenollen... Treffasin aiemmin tänä vuonna ruotsinopettajan, ja mulla oli kyllä pikkaisen vaikeaa pitää mölyjä mahassani ja olla sanomatta vahvaa mielipidettä ja perusteluja pakkoruotsiin liittyen... =) Itse asiassa pelkkä sana "pakkoruotsi" tuntui triggeröivän häntä aika rankasti.

Mutta pääasiassa siis vaikenin. Se on sitä "sosiaalista älykkyyttä" osata luovia näissä tilanteissa.... :smoke:

PS. En saanut.
Siis olet treffeillä ruotsinopettajan kanssa, ja käytät sanaa "pakkoruotsi"?

Ja jälkikäteen onnittelet itseäsi, miten "sosiaalisesti älykkäästi" osasit luovia tilanteessa... mitä nyt toinen tuntui jotenkin triggeröityvän rankasti. Siis voi tsiisus :facepalm:

Voin vain kuvitella, kuinka ko. ruotsinopettaja on noin viiden sekunnin kohdalla osannut sun sanattomasta ja sanallisesta viestinnästä lukea ne vahvat mielipiteesi - jotka omasta mielestäsi hienosti piilotit, luovien tilanteen herrana sosiaalisen älykkyytesi turvin.

Vinkki: naiset osaa keskustelussa lukea tällaiset asenteet kuin ne olisi kirjoitettu naamaasi isoin punaisin kirjaimin...
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Siis olet treffeillä ruotsinopettajan kanssa, ja käytät sanaa "pakkoruotsi"?

Ja jälkikäteen onnittelet itseäsi, miten "sosiaalisesti älykkäästi" osasit luovia tilanteessa... mitä nyt toinen tuntui jotenkin triggeröityvän rankasti. Siis voi tsiisus :facepalm:
En tiennyt ensin, että hän oli ruotsinopettaja. Tiesin vain että oli opettaja. Ja sitten tuli muuten vaan puhetta lasten opiskelumotivaatiosta ja heitin pakkoruotsi-asian kehiin (huumorilla). Selvisi kyllä pian, että oli paha virhe. =)

No, se ei ollut vielä maailmanloppu vaan sain pelastettua tilanteen sen jälkeen. Myöhemminkin sivuttiin aihepiiriä ja yritin olla niin hellävarainen kuin osasin.

Oli kyllä hyvin aivopesty ja oikein stereotyyppinen pakkoruotsin puolustelija ja selittelijä. Veti nämä perinteiset pakkobiologiat yms. kehiin. Ja "eihän sitä koskaan voi tulevaisuudesta tietää tarvitseeko ruotsia". Närpiöön muuttamista ja ruotsalaista tyttöystävää ei kuitenkaan maininnut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Siis olet treffeillä ruotsinopettajan kanssa, ja käytät sanaa "pakkoruotsi"?

Ja jälkikäteen onnittelet itseäsi, miten "sosiaalisesti älykkäästi" osasit luovia tilanteessa... mitä nyt toinen tuntui jotenkin triggeröityvän rankasti. Siis voi tsiisus :facepalm:

Voin vain kuvitella, kuinka ko. ruotsinopettaja on noin viiden sekunnin kohdalla osannut sun sanattomasta ja sanallisesta viestinnästä lukea ne vahvat mielipiteesi - jotka omasta mielestäsi hienosti piilotit, luovien tilanteen herrana sosiaalisen älykkyytesi turvin.

Vinkki: naiset osaa keskustelussa lukea tällaiset asenteet kuin ne olisi kirjoitettu naamaasi isoin punaisin kirjaimin...
Tämä, niin tämä :facepalm: Mielessäni ajattelin sanasta sanaan samoin, mutten viitsinyt enää alkaa vääntää. Olen yrittänyt täällä ennenkin sanoa, että kaikenlaiset asennevammat paistaa kilometrien päähän, vaikka niitä yrittäisi deitille peitelläkin. Tässä esimerkissä ei edes yritetty.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Ehkä ruotsinopettaja on sinkku syystä... ;) ;)

Jos oletetaan, että miehistä esimerkiksi 75% vastustaa pakkoruotsia, niin kuka tuollaista kumppania jaksaa... (Ja päinvastoin.)
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 563
Jos tekee hyvää tuokaa, niin sitä mieluusti myös syö. Lihoo sitä itsekin, jos joku tekee hyvää ruokaa.
Olen huomannut sen kun itse kokkaan (omasta mielestä) hyvää ruokaa ja näen siinä paljon vaivaa niin sitä ei tule välttämättä itse syötyä kovin paljon. Jotenkin tulen kylläiseksi jo tuoksusta. Voisin myös pelkästään haistella jälkiruokaa ja jättää sen syömättä jos se olisi sosiaalisesti ja hävikin kannalta hyväksyttävää.

Joskus googlasin asiaa niin tiede sanoo kyllä ihan päinvastaista. Eli kun haistelet ruokaa etukäteen niin syöt sitä enemmän ja lisäksi kehon rasvavarastot myös ottavat siitä enemmän energiaa talteen (jonkun hormoonin kautta) = lihot enemmän. Tämä tutkimus tosin oli tehty hiirillä. En ole hiiri.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
568
Ehkä ruotsinopettaja on sinkku syystä... ;) ;)

Jos oletetaan, että miehistä esimerkiksi 75% vastustaa pakkoruotsia, niin kuka tuollaista kumppania jaksaa... (Ja päinvastoin.)
Eihän miehillä pitänyt olla nykypäivänä enää lainkaan varaa olla kranttu naisten suhteen? Ja nyt jo karsitaan ruotsinopettajia ammatin perusteella vilttiketjuun?
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 563
Mutta pääasiassa siis vaikenin. Se on sitä "sosiaalista älykkyyttä" osata luovia näissä tilanteissa.... :smoke:

PS. En saanut.
Et olllut tarpeeksi älykäs. Mielistely ei yleensä toimi jos se ei ole aitoa. Olisit vaan ollut rehellinen mies niin olisit voinut kuulla siltä opelta härregud huudon sängyssä kun metrinen halko painaa tuntikausia!
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Eihän miehillä pitänyt olla nykypäivänä enää lainkaan varaa olla kranttu naisten suhteen? Ja nyt jo karsitaan ruotsinopettajia ammatin perusteella vilttiketjuun?
Siis kemiat tuskin toimii puolin ja toisin, ja mies tuskin pääsee viimeistä sanaa edes sanomaan.

Eikä ammatti sinänsä ole ongelma, jos asenne on järkevä, mutta jos se on noin ehdoton ja sadistinen, niin vaikeaa tulee varmasti olemaan monen miehen kanssa.

Et olllut tarpeeksi älykäs. Mielistely ei yleensä toimi jos se ei ole aitoa. Olisit vaan ollut rehellinen mies niin olisit voinut kuulla siltä opelta härregud huudon sängyssä kun metrinen halko painaa tuntikausia!
En mä sinänsä mielistellyt, vaan vältin puheenaihetta ja se vähä mitä puhuttiin, niin yritin järkeillä niin hienotunteisesti kuin osasin.

Samapa tuo, tuskin hommasta olisi tullut joka tapauksessa mitään, joten yhtä hyvin olisin voinut sanoa mielipiteeni kunnolla. Mutta mitä väliä. Käy nyt uskovaisten kanssa väittelemään uskonnosta. Tai putinistien kanssa Ukrainan sodasta. Ajanhukkaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 737
Siis olet treffeillä ruotsinopettajan kanssa, ja käytät sanaa "pakkoruotsi"?
Se, onko tuo tyhmää, riippuu ihan deittailun tavoitteesta. Jos ruotsinopettaja ei pahastu tuon sanan käytöstä, hän saattaa olla erittäin hieno ja tavoiteltava yksilö. :hmm:

Jos ei siis olla pelkästään pimppitouhuja katsomassa, tuo on hyvä karsintatesti. Ihminen, jonka mielestä ei saa sanoa "pakkoruotsi" on niin täynnä paskaa etten kestäisi moisen hapenkuluttajan seuraa.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
568
Et olllut tarpeeksi älykäs. Mielistely ei yleensä toimi jos se ei ole aitoa. Olisit vaan ollut rehellinen mies niin olisit voinut kuulla siltä opelta härregud huudon sängyssä kun metrinen halko painaa tuntikausia!
Etteivät vain olisi kansankynttilänkin kielipoliittiset arvopohjat menneet tyystin uusiksi, kun sosiaalisen älykkyyden suurlähettiläs ja sanan säilää taitavasti heilutteleva muskettisoturimme olisi kaivanut housuistaan maakunnan kohutuimman parrukyrvän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
522
Juu siis mun mielestä BMI ei nimenomaan toimi yksilötasolla, ja koska mulla ei ole miehille mitään pituusrajaa ja lihaksien määräkin tuppaa kasvamaan siihen persoonallisen aihion päälle, niin painon kanssa se BMI heittelee varmaan niin paljon, ettei voi antaa mitään haarukkaa. Todennäköisesti joku 30 ylittävä menee mun preferenssien yli, mutta etenkin miehillä luvut voi heittää vaikka mitä prinkkalaa päin. Eikä se kaksinumeroinen luku naisillakaan kerro kehonmuodosta -tai mitoista. Vähänniinku kuppikokokaan ei kerro hirveästi mitään, etenkään pelkkä kirjain. :D
No tuota, itseasiassa ei, BMI toimii niin yksilöillä kuin massoillakin. On olemassa joitain harvinaisia poikkeuksia missä se ei ehkä päde ja ne tapaukset on käytännössä jotkin ahkerat kuntosaliharrastajat tai sillä saralla kilpailevat tyypit ja näitä on aniharva.

Esimerkiksi naiselle, esimerkkinä 165cm pitkä, BMI:llä normaali paino on vaihteluvälillä 52kg - 67 kg. Se on melko löysä 15 kg vaihteluväli ja jos ei tuohon mahdu niin se johtunee valtaosalla vaan siitä ettei ole joko tahdon lujuutta hallita sitä mitä syö tai sitten sitä tahdon lujuutta on paljon esim. siellä kuntosalin puolella että on lihasta varsin reilusti. Aniharvalla BMI ei sellaisenaan antaisi oikean suuntaisia tuloksia ja dataa. Siis harvalla tilanne on se, että se lievä tai selvä ylipaino olisi lihasta eikä ylenpalttista läskiä.

Itsekin joskus kyllä ajattelin, jostain kuultuna, ja halusin kai siihen uskoa että "ei tämä BMI ole oikein hyvä mittari koska ja koska" koska se on vain helpompaa sillä verukkeella sivuuttaa koko asia ja sen antama "totuus". Omalla kohdalla muutos tänä vuonna lievän ylipainon yläreunalta -> lievän ylipainon alarajalle sinne normaalin painon ylärajalle ja itsellä on selvästi miehenä vielä mahdollisuuksia laihduttaa noin 3-4kg ja niin aionkin tehdä... koska elämän laatu mielestäni vaan paranee. Se että teoriassa muuttaisin tuon 3-4 kiloa omasta painosta aidosti lihakseksi niin se veisi vuosia, mutta läskin poistossa kyse on noin 2kk projektista, 0,5kk per viikko.

Eniveis, aika offtopic. BMI on kyllä varsin hyvä. Tyypillisesti ne jotka siitä eivät tykkää eivät halua kuulla / tiedostaa totuutta.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Jos oletetaan, että miehistä esimerkiksi 75% vastustaa pakkoruotsia, niin kuka tuollaista kumppania jaksaa... (Ja päinvastoin.)
Jos lähdetään siitä oletuksesta ettei ammatti heijastu siviiliin niin onko sillä väliä onko se serusutelukumppani poliisi, parturikampaaja tai opettaja? Vaikkei tietyssä elämänvaiheessa ehkä noita erityisesti arvostanut tai itse moista uraa miettinyt...

Muistelisin jopa että naiselle olisi ollut tärkeämpää se miehen palkka, status ja siten myös se työ kuin miehelle naisen vastaava...

Toki totta että ei se kenestäkään tunnu varmasti mukavalta jos naureskellaan ja vinoillaan sille omalle työlle (vaikka toinen ei vielä sitä tietäisi) ja varmasti se vaikuttaa siihen mitä toisesta ajattelee. Lähinnä tulee mieleen tarvitseeko edes ekoilla treffeillä alkaa naureskelemaan ja tekemään pilkkaa joistakin ammateista ja siten pönkittää itseään enempi tai vähempi suorasti (koska on tietysti parempi kuin nuo tarjoilijat tai homot ruotsinopettajat tai tulkit jotka vaan nuolevat niitä pakolaisia tai...)
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Jos lähdetään siitä oletuksesta ettei ammatti heijastu siviiliin niin onko sillä väliä onko se serusutelukumppani poliisi, parturikampaaja tai opettaja? Vaikkei tietyssä elämänvaiheessa ehkä noita erityisesti arvostanut tai itse moista uraa miettinyt...
Niin mutta kun heijastuu. Sehän oli juuri se pointti. Kyseessä oli aika intohimoinen pakkoruotsittaja.

No tuota, itseasiassa ei, BMI toimii niin yksilöillä kuin massoillakin. On olemassa joitain harvinaisia poikkeuksia missä se ei ehkä päde ja ne tapaukset on käytännössä jotkin ahkerat kuntosaliharrastajat tai sillä saralla kilpailevat tyypit ja näitä on aniharva.

Esimerkiksi naiselle, esimerkkinä 165cm pitkä, BMI:llä normaali paino on vaihteluvälillä 52kg - 67 kg. Se on melko löysä 15 kg vaihteluväli ja jos ei tuohon mahdu niin se johtunee valtaosalla vaan siitä ettei ole joko tahdon lujuutta hallita sitä mitä syö tai sitten sitä tahdon lujuutta on paljon esim. siellä kuntosalin puolella että on lihasta varsin reilusti. Aniharvalla BMI ei sellaisenaan antaisi oikean suuntaisia tuloksia ja dataa. Siis harvalla tilanne on se, että se lievä tai selvä ylipaino olisi lihasta eikä ylenpalttista läskiä.

Itsekin joskus kyllä ajattelin, jostain kuultuna, ja halusin kai siihen uskoa että "ei tämä BMI ole oikein hyvä mittari koska ja koska" koska se on vain helpompaa sillä verukkeella sivuuttaa koko asia ja sen antama "totuus". Omalla kohdalla muutos tänä vuonna lievän ylipainon yläreunalta -> lievän ylipainon alarajalle sinne normaalin painon ylärajalle ja itsellä on selvästi miehenä vielä mahdollisuuksia laihduttaa noin 3-4kg ja niin aionkin tehdä... koska elämän laatu mielestäni vaan paranee. Se että teoriassa muuttaisin tuon 3-4 kiloa omasta painosta aidosti lihakseksi niin se veisi vuosia, mutta läskin poistossa kyse on noin 2kk projektista, 0,5kk per viikko.

Eniveis, aika offtopic. BMI on kyllä varsin hyvä. Tyypillisesti ne jotka siitä eivät tykkää eivät halua kuulla / tiedostaa totuutta.
BMI:hän on suorastaan liian armollinen mittari, koska monella "normaalipainoisellakin" on keskivartalolihavuutta. Esimerkiksi naisilla terveysraja menee 80 senttimetrissä ja varsinaisen keskivartalolihavuuden raja 90 sentissä. Ja "ulkonäköraja" menee sitten senttimäärässä X, vähän jokaisen preferensseistä riippuen...

Anyway. On erittäin yleistä, että masu on liian suuri. Ihan riippumatta siitä mitä BMI näyttää.

BMI siis "valehtelee" lähinnä sillä tavalla, että se antaa liikaa anteeksi. Harvemmin toisinpäin. Vaikka kovat on aina selitykset, että mutku sali ja mutku lihasten kasvatus. Joo joo.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
No tuota, itseasiassa ei, BMI toimii niin yksilöillä kuin massoillakin. On olemassa joitain harvinaisia poikkeuksia missä se ei ehkä päde ja ne tapaukset on käytännössä jotkin ahkerat kuntosaliharrastajat tai sillä saralla kilpailevat tyypit ja näitä on aniharva.

Esimerkiksi naiselle, esimerkkinä 165cm pitkä, BMI:llä normaali paino on vaihteluvälillä 52kg - 67 kg. Se on melko löysä 15 kg vaihteluväli ja jos ei tuohon mahdu niin se johtunee valtaosalla vaan siitä ettei ole joko tahdon lujuutta hallita sitä mitä syö tai sitten sitä tahdon lujuutta on paljon esim. siellä kuntosalin puolella että on lihasta varsin reilusti. Aniharvalla BMI ei sellaisenaan antaisi oikean suuntaisia tuloksia ja dataa. Siis harvalla tilanne on se, että se lievä tai selvä ylipaino olisi lihasta eikä ylenpalttista läskiä.

Itsekin joskus kyllä ajattelin, jostain kuultuna, ja halusin kai siihen uskoa että "ei tämä BMI ole oikein hyvä mittari koska ja koska" koska se on vain helpompaa sillä verukkeella sivuuttaa koko asia ja sen antama "totuus". Omalla kohdalla muutos tänä vuonna lievän ylipainon yläreunalta -> lievän ylipainon alarajalle sinne normaalin painon ylärajalle ja itsellä on selvästi miehenä vielä mahdollisuuksia laihduttaa noin 3-4kg ja niin aionkin tehdä... koska elämän laatu mielestäni vaan paranee. Se että teoriassa muuttaisin tuon 3-4 kiloa omasta painosta aidosti lihakseksi niin se veisi vuosia, mutta läskin poistossa kyse on noin 2kk projektista, 0,5kk per viikko.

Eniveis, aika offtopic. BMI on kyllä varsin hyvä. Tyypillisesti ne jotka siitä eivät tykkää eivät halua kuulla / tiedostaa totuutta.
Aika off topic tosiaan siihen, että olen vain sanonut, että mulla ei ole pituus-/kilo-/bmi-rajaa kumppaneille, koska mun mielestä luvut eivät itsessään kerro mitään. Ja omasta näkökulmasta oma mielipiteeni on se, että muiden asettamat numerorajat ovat typeriä. Muut voivat silti tehdä mitä lystäävät.

Lisättäköön nyt vielä hevierkinkin sanoman jälkeen, että mielestäni siis keskipainoinenkin bmin mukaan voi olla kehonkoostumukseltaan sellainen, että en preferoi. Ei tässä siis ole kysymys siitä, että väittäisin kaikkien alle 27 omaavien olevan ehdottomasti hyvässä kunnossa. Ei, se skaala kun ei toimi jokaisella yksilöllä samaan suuntaan ollenkaan. Ihan turha lukea viestejäni tietyn linssin läpi.

Tarkemmin luettuani olen siis - huh sentään - osittain samaa mieltä Erkin kanssa. Tämän saliselityksen annoinkin jo, sehän on siis yleinen miehillä. "Mutta kun mulla on lihaksia", on varmasti, mutta myös läskiä ja huono kunto. Naiset sentään kantavat itsensä rehellisesti. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Niin mutta kun heijastuu. Sehän oli juuri se pointti. Kyseessä oli aika intohimoinen pakkoruotsittaja.
Noh täytyy myöntää että kertaakaan elämässäni kukaan turisti ei ole koskaan kysynyt minulta mitään ruotsiksi vaan aina on yritetty englantia millä myös pärjätty.

Koska sitä ei ole tarvinut se oma osaamiseni menee luokkaan "hauskat jutut" mitä voi kertoa luokkaa "Hej på dej knulla mig" (ei, se ei ole oikeasti hauska enkä kertoisi sitä esim. treffeillä, mutta se on sinänsä hauska koska sen voi kertoa tyylillä "tämä on tärkein lause mikä tarvitsee osata ruotsinkielellä, ilman sitä ruotsalaiset olisivat kuolleet jo sukupuuttoon joten opettele se ennenkuin matkustat ruotsiin" tms. jos siis keskustelukumppaneina on esim. jenkki, ruotsalainen ja suomalainen ja puhutaan englanninkielellä vaikka jossain peliserverillä ja tunnetaan toisiamme jo jonkun verran että voidaan vitsailla)
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Naiset sentään kantavat itsensä rehellisesti. ;)
Kyllä taitaa itsepetos olla aika yleistä tässä asiassa, ja peilikuvaankin turrutaan. Deitti-appeihin laitetaan kuvia, joista ei selvästi erota vartalopoliittista kokonaistilannetta.

Kaikki kyllä sisimmässään tietävät, että olisi parempi olla hoikempi, mutta aina löytyy selitykset ja tekosyyt miksei se juuri nyt onnistu tai sitä muka halua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 646
Viestejä
4 288 256
Jäsenet
71 709
Uusin jäsen
ibem

Hinta.fi

Ylös Bottom