Parisuhteen kiemurat

Omista kokemuksistani suhteessa tosiaan keskustelin ystäväni kanssa, näistä on myös aiemmin keskusteltu naisystäväni kanssa. Siksipä hämmästelin reaktiota kun viesteissä ei ollut mitään uutta mitä hän ei jo entuudestaan tiennyt.

Nyt sitten kävi jo ilmi että puhelimella oli käyty useampana kertana, vaikka alunperin puhe oli vain yhdestä kerrasta ja tämänkin piti olla koko totuus. Tämäkin tuli esille vasta kun ynnäilin että kuinka hän tiesi etukäteen koska ja mistä olen ystäväni kanssa keskustellut. Kuulemma katalyytiksi oli riittänyt hänen ystävänsä huono kokemus miehensä uskottomuuden kanssa, josta sitten jollain perverssillä logiikalla voitiin johtaa yhtälö koskien kaikkia miehiä.

Totesinkin hänelle yksioikoisesti että nyt kaikki valheet ja kertomatta jättämiset kerralla pöydälle jos meinaa jotain jatkoa joskus haluta. Itse käytän tämän hetken omien tuntojeni tarkasteluun ja pohdin onko suhteella mitään jatkon mahdollisuutta, tällä hetkellä vaikuttaa varsin mahdottomalta ajatukselta kun ei tiedä kuinka syvälle valheiden verkko ulottuu.
Muija terapiaan vanhoista traumoista ja jatkuvasta tarpeesta valehdella tai sitten heihei. Ei tuo mustasukkaisuus itsestään mihinkään lähde. Mustasukkaisuuskin on joskus ihan ymmärrettävää ja sille on joskus pätevät syynsä, mutta ei nyt siltä tässä kohtaa vaikuta.

En. Etkö keskustele ystäviesi kanssa suhteestanne? Ihan normaalia vuorovaikutusta läheisten ystävien kesken IMO.

Tämä, mun on pirun vaikea kuvitella luottavani häneen jatkossa, kun todistusaineistosta huolimatta valheita kasataan valheiden päälle. Vasta sitten kun korttitalo sortuu niin saadaan aikaiseksi tunnustaa.
No voi nyt perkele.. Taas näitä daamien sekoiluja. Kerran olin suht saman kaltaisessa tilanteessa että mimmi oli lukenut mun puhelinta ja jäi siitä kiinni lipsauttaessaan asian josta olin jutellut tasan kaverini kanssa. No, nopeasti tuli tunnustus että puhelinta on luettu. Hän myös tiesi miten suhtaudun asiaan ja vaikka sillä hetkellä meni suhteessa ihan hyvin niin laitoin hommalle stopin ja vihelsin pelin poikki. Tämä ei ole sijoitusneuvo mutta kertaakaan en ole katunut. :thumbsup:

Kuulemma katalyytiksi oli riittänyt hänen ystävänsä huono kokemus miehensä uskottomuuden kanssa, josta sitten jollain perverssillä logiikalla voitiin johtaa yhtälö koskien kaikkia miehiä.

Tämä on kummallisen yleinen homma noin 30-40 vuotiaiden naisten keskuudessa. Yhden mies pettää, kaikki miehet automaattisesti sikoja - nyt on lupa tonkia puhelinta! Yksi nainen löytää kivan sivusuhteen, yhtäkkiä on koko kaveripiirillä joku pikku säätö meneillään K-Kaupan lihanleikkaaja-Karin kanssa. Ihan niin kuin jossain kohtaa poistuisi se oma harkinta päästä ja toimivat kuin parvi päättömiä kanoja. Joo, ei saisi yleistää mutta olen nähnyt tämän toistuvan kerta toisensa jälkeen juuri tuossa ikäluokassa naisilla joilla on tiiviit kaveripiirit.

juuri tuossa ikäluokassa naisilla joilla on tiiviit kaveripiirit
Mielenkiintoinen teoria. Pitäisikö tätä kenties tarkentaa siten, että kysymys on naisista jotka muutenkin elävät keski-iän kynnyksellä samantyylistä elämää kuin teininä ja/tai kaksikymppisenä? Silloin voisin uskoakin. Ei siis niin, että tiivis kaveripiiri olisi syy mihinkään, vaan että jatkettu nuoruus ja pimeä käytös olisivat molemmat seurauksia samasta syystä, eli keskenkasvuisuudesta.

Ei paljoa naurata kun molemmat on neljänkympin päälle. Tässä vaiheessa pitäisi olla jo ihmissuhteista sen verran kokemusta että osaa suhteuttaa asiat jollain järkevällä tavalla.
Jaa, no sitten ehkä ei ole kaikkein paras tilanne, varsinkin näiden lisätietojen (aiemminkin katsottu) jälkeen.

No voi nyt perkele.. Taas näitä daamien sekoiluja. Kerran olin suht saman kaltaisessa tilanteessa että mimmi oli lukenut mun puhelinta ja jäi siitä kiinni lipsauttaessaan asian josta olin jutellut tasan kaverini kanssa. No, nopeasti tuli tunnustus että puhelinta on luettu. Hän myös tiesi miten suhtaudun asiaan ja vaikka sillä hetkellä meni suhteessa ihan hyvin niin laitoin hommalle stopin ja vihelsin pelin poikki. Tämä ei ole sijoitusneuvo mutta kertaakaan en ole katunut. :thumbsup:

Mä sanoin kans tälle daamille kun tiesin hänen valehdelleen, että nyt on viimeinen mahdollisuus tunnustaa, jolloin voisin ehkä kuvitella antavani anteeksi. Tästäkin huolimatta päätti sitten valehdella päin naamaa kiistäen koko osuutensa, en voi vaan ymmärtää mitä kuvitteli tuolla saavuttavansa?

Ihailtavaa suoraselkäisyyttä. :thumbsup:

Miten toisen puhelimeen edes pääsee käsiksi? Tai mulla ainakin on pinkoodi käytössä.

Mä oon jakanut oman PIN koodiin toiselle kun välillä jotai pitänyt tsekkaa puhelimesta, kuvaa ottaa, tms. Ja tiedän naisen puhelimen koodin myös. Mut ei kävis mielessä mennä toisen puhelinta sen enempää katselemaan.

Muija terapiaan vanhoista traumoista ja jatkuvasta tarpeesta valehdella
Tuo ei välttämättä auta. Traumat voivat kyllä hajottaa aikuista ihmistä ja tehdä tästä vaikkapa ahdistuneen, epäluuloisen tai hermoheikon. Sen sijaan kusipääksi ei noin vaan muututa, se vain tulee esiin pidäkkeiden kadotessa. Manipuloiva valehtelija ei tule terapialla moraalisesti eheäksi välittäväksi ihmiseksi, koska on tuskin koskaan terve aikuinen ollut.

Monien psykologien ja psykiatrien puheista olen ymmärtänyt, että tietyn tyypin persoonallisuudet "hyötyvät" terapiasta siten, että oppivat valehtelemaan ja manipuloimaan entistä paremmin, manipuloivat terapeuttiakin. Lopputuloksena kukaan ei parane ja myrkyllinen yksilö saa käyttäytymiselleen tukea ja vahvistusta.

Oikein pahasti oksasilppuriin mennyt käsi saattaa taitavan kirurgin ja parhaiden terapeuttien jäljiltä tulla kuntoon, mutta jos sitä kättä ei ole koskaan sikiölle muodostunut, mikään määrä kuntoutusta aikuiselle ei saa sellaista torson kylkeen kasvamaan.

Mielenkiintoinen teoria. Pitäisikö tätä kenties tarkentaa siten, että kysymys on naisista jotka muutenkin elävät keski-iän kynnyksellä samantyylistä elämää kuin teininä ja/tai kaksikymppisenä? Silloin voisin uskoakin. Ei siis niin, että tiivis kaveripiiri olisi syy mihinkään, vaan että jatkettu nuoruus ja pimeä käytös olisivat molemmat seurauksia samasta syystä, eli keskenkasvuisuudesta.

Ehkä pitäisi tarkentaa. Siis olen tähän törmännyt oman ex-vaimon kanssa joka lähti lasten kasvaessa isommiksi elämään nuoruuttaan uudelleen frendiensä kanssa jotka olivat molemmat juuri eronneet. Ei mennyt kauaa että meilläkin oli ero vireillä. Toinen esimerkki on isommasta kaveriporukasta missä viidestä naisesta yksi narautti miehensä parisuhteen ulkopuolisista sekoiluista. Ei mennyt aikaakaan kun ongelmia oli olevinaan muillakin porukan naisilla, oli niitä oikeasti tai ei. Ja kolmas esimerkki oli neljän naisen porukasta joista yksi sai myöhäisiän ADHD diagnoosin. Eipä mennyt kauaa kun kolme muutakin ramppasivat lanttumaakareilla penäämässä omaa diagnoosiaan. Joku omituinen sopuli-ilmiö tuntuu esiintyvän naisilla, ainakin useammin kuin miehillä. Ja olen kyllä onneksi päässyt kokemaan myös naisseuraa jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja tekevät omat päätöksensä vaikka heillä ystäviä onkin.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 115
Jäsenet
76 980
Uusin jäsen
RRojo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom