Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kai muistit sanoa että ion pojat sanoi näin. Insinööri foorumi on kuitenkin paras paikka parisuhde neuvoille.Keskustelu meni hyvin. Itse asiassa odottamattoman hyvin. Kipeä halu tehdä muutoksia jo itsensä vuoksi, eikä halua taakkaa mulle. Ensimmäisistä askeleista jo sovittu. Ei jää puheen tasolle, oli itsekin sitä mieltä. Kiitos avuista.
Kyllä tuli mainittua. Että pohdin asioita itsekseni ja menin foorumista hakemaan apua ajatuksiin ja siellä oltiin sitä mieltä, että jos menee hyvin niin menee hyvin, mutta ei saisi minun vastuulla kaikki olla. Tosi avoimesti puhuimme kaiken läpi, nainen ei kummemmin reagoinut kuin hihittäen aluksi. Hyvin positiivista kaikki!Kai muistit sanoa että ion pojat sanoi näin. Insinööri foorumi on kuitenkin paras paikka parisuhde neuvoille.
Ketju on niin pitkä etten lukenu sitä läpi, ehkä Tinder-ketju voisi olla myös sopivampi?
Olemme puolison kanssa olleet pidemmän aikaa yhdessä ja eilen tuli puheeksi seksin piristäminen kolmannella pyörällä. Mikä voisi olla tällaiseen hyvä alusta? Io-tech on hyvä foorumi, mutta täältä ei ehkä löydy sitä kolmatta osapuolta. Tinder, Alaston Suomi, joku treffisivusto?
Suomessa on kymmeniä tuhansia parisuhteita missä on sallittua harrastaa seksiä muidenkin kanssa, se että sinä olet sitä vastaan, ei tarkoita että se ainoa vastaus.Jokainen toki tekee omat valinnat, mutta itse en tuollaiseen missään tapauksessa suostuisi. Oliko tämä naisen idea? Olisiko tämä kolmas pyörä joku mies? Mitä mieltä nainen olisi, jos joku sun ehdottama naishenkilö olisi se kolmas pyörä?
Toki jos on huono itsetunto niin voihan seksin harrastaminen kolmannen kanssa olla maailman loppu?!
Ketju on niin pitkä etten lukenu sitä läpi, ehkä Tinder-ketju voisi olla myös sopivampi?
Olemme puolison kanssa olleet pidemmän aikaa yhdessä ja eilen tuli puheeksi seksin piristäminen kolmannella pyörällä. Mikä voisi olla tällaiseen hyvä alusta? Io-tech on hyvä foorumi, mutta täältä ei ehkä löydy sitä kolmatta osapuolta. Tinder, Alaston Suomi, joku treffisivusto?
Jos siis kolmas olisi nainen niin kuinka moni mies suostuisi/haluaisi tuohon lähteä? Tai oikeammin kuka ei haluaisi? Kyllä minulle ainakin kelpaisi.(olettaen tietenkin että tämä ei johda mihinkään muuhun, eli ei niin että tuo sitten johtaisi siihen että toisella kerralla olisi mies tms) Täysin eri asia jos sitten mies, siihen nyt en tietenkään suostuisi, mutta ilmeisesti niitäkin on joille tällainenkin sopii.Jokainen toki tekee omat valinnat, mutta itse en tuollaiseen missään tapauksessa suostuisi. Oliko tämä naisen idea? Olisiko tämä kolmas pyörä joku mies? Mitä mieltä nainen olisi, jos joku sun ehdottama naishenkilö olisi se kolmas pyörä?
Jos siis kolmas olisi nainen niin kuinka moni mies suostuisi/haluaisi tuohon lähteä? Tai oikeammin kuka ei haluaisi? Kyllä minulle ainakin kelpaisi.(olettaen tietenkin että tämä ei johda mihinkään muuhun, eli ei niin että tuo sitten johtaisi siihen että toisella kerralla olisi mies tms) Täysin eri asia jos sitten mies, siihen nyt en tietenkään suostuisi, mutta ilmeisesti niitäkin on joille tällainenkin sopii.
Kyllähän tuo mullekin kävisi.Jos siis kolmas olisi nainen niin kuinka moni mies suostuisi/haluaisi tuohon lähteä?
Mulla olis varmaan selityksenä ihan se, että itse pitäisin mielekkäänä vaihtoehtona seksiä kahden naisen kanssa, mutta en miehen kanssa. Ja joo tavallaan on ehkä vähän sitäkin, että naiseni saa vain minua. Jos haluaa harrastaa seksiä muiden miesten kanssa niin pitää sitten valita haluaako minulta vai muilta. En siis aio pistää vastaan, jos haluaa lähteä nussimaan muualle, mutta kotiin ei tartte enää tulla, eli siten ei nyt ihan niinkään, että minä määrään mitä loppuelämänsä tekee. Voiko tuollaista nyt oikein kohtuudella edes kukaan määrätä?Ihan mielenkiinnosta, miksi nainen kävisi kolmantena, mutta mies ei? Onko tämä joku "naiseni saa vain minua loppuelämänä ja määrään siitä" -tason juttu vai mikä?
Mulla olis varmaan selityksenä ihan se, että itse pitäisin mielekkäänä vaihtoehtona seksiä kahden naisen kanssa, mutta en miehen kanssa. Ja joo tavallaan on ehkä vähän sitäkin, että naiseni saa vain minua. Jos haluaa harrastaa seksiä muiden miesten kanssa niin pitää sitten valita haluaako minulta vai muilta. En siis aio pistää vastaan, jos haluaa lähteä nussimaan muualle, mutta kotiin ei tartte enää tulla, eli siten ei nyt ihan niinkään, että minä määrään mitä loppuelämänsä tekee. Voiko tuollaista nyt oikein kohtuudella edes kukaan määrätä?
Minä en taas ymmärrä, että kaksi naista on ok miehelle, mutta kaksi miestä ei ole ok naiselle. Luulisi näin tasa-arvon aikakautena, olisi tuo jotenkin normalisoitunut siinä mielessä. Jotenkin ei omaan päähän mahdu miksi miehellä on "lupa ja oikeus" sekstata kahden naisen kanssa, mutta taas naisella ei ole oikeutta kuin yhteen mieheen. Eikä 2m1n kuvioissahan miehet keskenään paneskele (ellei molemmat nyt ole bi tai bi-uteliaita), vaan nainenhan on siinä pääosassa. No mutta joo, ei tästä sen enempää.
Koska itse haluaisin olla kahden naisen kanssa yhtä aikaa, mutta en haluaisi miestä mukaan.Ihan mielenkiinnosta, miksi nainen kävisi kolmantena, mutta mies ei? Onko tämä joku "naiseni saa vain minua loppuelämänä ja määrään siitä" -tason juttu vai mikä?
Eihän se nyt noin mene. Ei kenelläkään ole "oikeutta" suoraan mihinkään parisuhteessa. Noihan menee ihan miten sovitaan. Jos nainen haluaa kaksi miestä ja se sopii miehelle niin mikäs siinä ja jos mies haluaa kaksi naista ja se sopii naiselle niin sittenhän se on ok. Sitten jos ei sovi niin jokainenhan on täysin vapaa eroamaan ja etsimään haluamansalaisen parisuhteen, mikäli esim. tuollainen asia on kynnyskysymys.Minä en taas ymmärrä, että kaksi naista on ok miehelle, mutta kaksi miestä ei ole ok naiselle. Luulisi näin tasa-arvon aikakautena, olisi tuo jotenkin normalisoitunut siinä mielessä. Jotenkin ei omaan päähän mahdu miksi miehellä on "lupa ja oikeus" sekstata kahden naisen kanssa, mutta taas naisella ei ole oikeutta kuin yhteen mieheen. Eikä 2m1n kuvioissahan miehet keskenään paneskele (ellei molemmat nyt ole bi tai bi-uteliaita), vaan nainenhan on siinä pääosassa. No mutta joo, ei tästä sen enempää.
Sitä en kyllä osaa arvioida moniko nainen haluaisi kaksi miestä? Sen sijaan luulisin että valtaosa miehistä haluaisi kaksi naista.
En usko, että itsellä ainakaan on emännän lupaa sekstata kahden naisen kanssaMinä en taas ymmärrä, että kaksi naista on ok miehelle, mutta kaksi miestä ei ole ok naiselle. Luulisi näin tasa-arvon aikakautena, olisi tuo jotenkin normalisoitunut siinä mielessä. Jotenkin ei omaan päähän mahdu miksi miehellä on "lupa ja oikeus" sekstata kahden naisen kanssa, mutta taas naisella ei ole oikeutta kuin yhteen mieheen.
Aika kornia puhetta sinulta, jos katsoo aiempaa kontribuutiotasi tähän treadiinJoo. Hullua on ottaa vastentahtoisesti kukaan sänkyynsä sanokaan siitä vässykät mitä tahansa.
Monesti ero on kuin pieni kuolema, ja sitä on lupa surra kunnolla, sillä tavalla kuin itselle tuntuu hyvältä.
Mieti nyt siltä kantilta, että uutta toosaa voi vaikeaa olla hommata. Ei se pelaaminenkaan pitemmän päälle niin kivaa oo, jos ee muuta sisältöä ole elämässä.
Suhde ja pelaaminen. Tuo ikuinen kiistakapula.
Ollaan oltu nelisen vuotta yhdessä puolison kanssa ja nyt viikonloppuna tilanne räjähti käsiin, koska minä pelasin hänen mielestä liikaa.
Tämä pelaaminen on hänelle koko neljän vuoden ajan ollut yhtä myrkkyä, eikä ymmärrä sitä. Olen yrittänyt selittää että oman kohtuullisen rankan arjen vastapainona pelaaminen rentouttaa ja vaikka joskus pelaankin todella paljon, ei se ole häneltä pois. Aina ollaan tehty juttuja yhdessä ja jos hän ehdottaa jotain yhteistä tekemistä, tulee hän kyllä aina ensin.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä hänen logiikkaa. Jos makaan sohvalla 6h putkeen katsomassa telkkaria, se on ihan ok. Mutta jos pelaan 6h, se on jotain ihan sietämätöntä.
Tämän vuoksi en ole halunnut muuttaa yhteen asumaan, vaikka hän sitä on koko ajan toivonut. Tuntuu että minua, aikuista ihmistä, yritetään rajoittaa ja muuttaa ja tarvitsen oman tilani missä saan olla sellaisena kuin olen, ilman syyllistystä.
Nyt tosiaan uhkaillaan erolla jos en muutu.
Olen aina vihannut ajatusta parisuhteesta jossa asioiden tekemiseen tarvitaan toisen lupa. Tasavertaisia tässä pitäisi olla. Kun ei ole mitään vastuita edes lapsista niin koen että minulla on oikeus käyttää vapaa-aikaani niin kuin itse parhaaksi näen enkä sen mukaisesti mitä toinen vaatii. Olenko nyt vain turhan itsekäs tässä?
Ja ihan aikuisia nelikymppisiä ihmisiä tässä molemmat ollaan.
Olemme käytännössä aina hänen luonaan. Nyt olin kaksi viikkoa putkeen kunnes tämä hermojen menetys tapahtui ja tulin kotiini vetämään hieman happea.
Pelailen silloin kun muulta elämältä ehtii. Käydään yhdessä salilla ja lenkillä, tehdään ruuat, ihan sitä normaalia arkea. Tarvitsen myös paljon omaa tilaa, olen luonteeltani sellainen. Ja tästä olemme alussa puhuneet ja hän sen silloin on hyväksynyt.
Ja minä olen siis nainen.
Hän haluaa kieltää sinulta asioita mitkä häntä ei itseään kiinnosta (vaikka teillä on tarpeeksi yhdessä olo aikaa) ja kiristää erolla vielä.Olemme käytännössä aina hänen luonaan. Nyt olin kaksi viikkoa putkeen kunnes tämä hermojen menetys tapahtui ja tulin kotiini vetämään hieman happea.
Pelailen silloin kun muulta elämältä ehtii. Käydään yhdessä salilla ja lenkillä, tehdään ruuat, ihan sitä normaalia arkea. Tarvitsen myös paljon omaa tilaa, olen luonteeltani sellainen. Ja tästä olemme alussa puhuneet ja hän sen silloin on hyväksynyt.
Olemme käytännössä aina hänen luonaan. Nyt olin kaksi viikkoa putkeen kunnes tämä hermojen menetys tapahtui ja tulin kotiini vetämään hieman happea.
Miten menetti hermot sun pelaamiseen jos olitte siellä olleet pari viikkoa? Kännykällä hay day / candy crush maraton menossa ja toinen alko näkemään punaista? Vai kilahti muuten vaan . Vai kilahditko sinä kun vierotusoireet pukkas päälle kun ei ole päässyt näppistä hakkaamaan pariin viikkoon.
Pyydä puolisoa perustelemaan miksi sohvalla makaaminen on ok, mutta pelaaminen ei. Siis ihan oikeasti argumentoimaan kantansa. Ja kun ei sieltä muuta tule kuin "mua ärsyttää", niin siitä voi sitten yhdessä päätellä, että ei ole mitään syytä olla pelaamatta. Sen sijaan on painava syy pelata (rentoutuminen harrastuksen parissa).Suhde ja pelaaminen. Tuo ikuinen kiistakapula.
Ollaan oltu nelisen vuotta yhdessä puolison kanssa ja nyt viikonloppuna tilanne räjähti käsiin, koska minä pelasin hänen mielestä liikaa.
Tämä pelaaminen on hänelle koko neljän vuoden ajan ollut yhtä myrkkyä, eikä ymmärrä sitä. Olen yrittänyt selittää että oman kohtuullisen rankan arjen vastapainona pelaaminen rentouttaa ja vaikka joskus pelaankin todella paljon, ei se ole häneltä pois. Aina ollaan tehty juttuja yhdessä ja jos hän ehdottaa jotain yhteistä tekemistä, tulee hän kyllä aina ensin.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä hänen logiikkaa. Jos makaan sohvalla 6h putkeen katsomassa telkkaria, se on ihan ok. Mutta jos pelaan 6h, se on jotain ihan sietämätöntä.
Tämän vuoksi en ole halunnut muuttaa yhteen asumaan, vaikka hän sitä on koko ajan toivonut. Tuntuu että minua, aikuista ihmistä, yritetään rajoittaa ja muuttaa ja tarvitsen oman tilani missä saan olla sellaisena kuin olen, ilman syyllistystä.
Nyt tosiaan uhkaillaan erolla jos en muutu.
Olen aina vihannut ajatusta parisuhteesta jossa asioiden tekemiseen tarvitaan toisen lupa. Tasavertaisia tässä pitäisi olla. Kun ei ole mitään vastuita edes lapsista niin koen että minulla on oikeus käyttää vapaa-aikaani niin kuin itse parhaaksi näen enkä sen mukaisesti mitä toinen vaatii. Olenko nyt vain turhan itsekäs tässä?
Ja ihan aikuisia nelikymppisiä ihmisiä tässä molemmat ollaan.
Eli siis omista harrastuksista kannattaa luopua pillun takia? Mistä kaikesta muusta ihmiselle ja identiteetille tärkeästä pitäisi luopua? Pitäisikö luopua myös ystävistä? Ja ihanko oikeastiko olet sitä mieltä että sellaiseen suhteeseen kannattaa jäädä, ja antaa toisen kuohia sinut kokonaan?Mieti nyt siltä kantilta, että uutta toosaa voi vaikeaa olla hommata. Ei se pelaaminenkaan pitemmän päälle niin kivaa oo, jos ee muuta sisältöä ole elämässä.
Jos vaikka kappalejako. Hyvää asiaa kyllä.Totta tuokin, että jos kyseessä on aloitekyvytön, perässä vedettävä ihminen (minun mielestäni eri asia kuin sohvaperuna), niin kyllähän se on raskasta. Sellaisen itsekin kokeneena, ei kiitos enää. Mutta tässä tapauksessa ainoa mikä siihen viittaa on se, että kirjoittaja ilmaisee, että lähtee kyllä mukaan kun kumppani ehdottaa. Mutta hän ei kerro, että miten itse ehdottaa asioita ja tuleeko toinen mukaan niihin. Ei siis tarkoita, etteikö kirjoittaja ehdottaisi tai olisi joskus ehdottanut. Voi myös olla tilanne, jossa kirjoittaja on luovuttanut asoiden ehdottamisessa, koska kumppanille ei koskaan mikään hänen ehdottamansa kelpaa. Tämäkin on tullut koettua, joten siinä tulee helposti se, että "vittuako siinä, antaa olla". Ei siis välttämättä tarkoita, että toinen on perässä vedettävä. Ja vaikka olisikin perässävedettävä, ei se silti oikeuta sitä, että puututaan siihen, miten toinen käyttää omaa aikaansa (jolloin sen kumppanin pitäisi pitää myös itse se oma aikansa), varsinkaan jos se sohvalla möllöttäminen yksin omana aikana on täysin hyväksyttävää. Tulee jotenkin mieleen, että kumppani ei siedä sitä, että kirjoittaja ei ole omana aikana kumppanin saavutettavissa (helpompaa sohva+töllö-kombolla kuin esim. WoW-raidia tehdessä tai juuri kun on LoLissa saamassa tappiota käännettyä voitoksi), kun kumppani haluaakin yhtäkkiä huomiota.