No ketju on eri asia kun viranomainen. En nyt ymmärrä, että miksi siihen nussimiseen tartutaan jatkuvasti? Siitäkö puute?
Olen puhunut lapsista enkä nussimisesta enkä varsinkaan nussimista yhdistettynä lapsiin.
Kyse on siitä, että äitiä pidetään automaattisesti parempana pl. perheneuvola, jonka kanssa olen keskutellut ja jotka ovat olleet melko hämillään tapahtumista.
Ajattelivat, että ehkä viranomaisen mielipide painaisi enemmän kuin minun, mutta eivät "saaneet kiinni", joten turha toivo.
Se, että toinen esittelee heti uuden kumppanin, käyttää lapsia aseena esim. jos jokin ei miellytä, niin vie kostoksi lapset uuden kumppanin luo jne.
Kaikki on vieläpä niin läpinäkyvää esim. viestit ym. Hän haluaa olla lähivanhempi, mutta kas kummaa, kun pitäisi olla lasten vuoksi esim. töistä pois, niin "en halua, että tulee ongelmia töissä, joten voitko hoitaa"

Ja noita vastaavia keissejä on tusina kymmenessä, joissa hakee aina vain omaa etuaan tai uuden kumppanin eikä lapsilla väliä.
Esim. minulla oli koronakaranteeni päällä, niin kuulemma lasten oli pakko tulla minun luokseen, koska hän ei voinut muuttaa vapaa-ajan suunnitelmiaan (perus työpäivän jälkeistä eikä lomaa tms).
Aina puhuu joustamisesta, muttei itse jousta - ei edes terveysasioissa.
Kun tietäisitte tosiasiat, niin ei teitä enää mitkään wanhat nussimiset kiinnostaisi, mutta se vaan tuntuu olevan jotenkin tärkeä aihe vaikka meneekin ihan ohi.