Parisuhteen kiemurat

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Avoliitossa on se etu että voi testamentata kaiken lapsilleen, eikö niin? Välttää veroja jos se kesämökki on kuitenkin sinne menossa tms.
Öö, ei avioliitto estä testamanttaamatta lapsille.

Avioliiton/reksiteröidyn parisuhteen etu tulee siinä että jos haluaa sille kumppanille jakaa omaisuutta.

Mutta jos ei tahdo sille puolisolle antaa mitään ja haluaa sen siitä kämpästäkin mäkeen, niin avioliitto (tai nykyään pitkä avoliittokin) voi vaikeuttaa, vs kuvio missä "salattu" kumppani asuu "rehdisti" jossain vuokrakämpässä lapsineen.

Naimisiinmenon ainoa tarkoitus oli turvata naisen "varallisuus" eron hetkellä,
Huomenlahja vai mikä se oli ?

Avioliitolla ollut vähän muutkin merkitykset, toki jos se mies kuoli aiemmin kuin vaimo, niin kai siitä jotain etua, miehen nimissähän kaikki jossain vaiheessa oli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Piheillä ihmisillä voi olla erikoisia järjestelyjä piheyden maksimoimiseksi. Entinen työkaveri oli kirjoilla kakkoskämppäpaikkakunnalla 100km päässä ja töissä täällä. Asui kuitenkin täällä ja vaimo toisin päin tai siis ex vaimo kun ottivat eron juuri jonkun kikkailun takia. Oli siinä varmaan yhtä ja toista säätämistä muutakin. Ainakin sai täydet kilometrit joka vuosi vaikka työmatka olikin pari kilometriä oikeasti. Kaiken kruunasi se, että heitti lusikan nurkkaan 1v päästä eläkkeellä. Jäi hirssi mökit sun muut mammonat käyttämäti. Lapsia ei ollut, mutta kai siellä joku veljenpoika hymyilee matkalla pankkiin jahka aika jättää tästä exvaimosta jos sille nyt oli edes mitään testamentissa kirjoitettu tai sitten purkivat tuon erikoisen ero järjestelyn eläkkeen jälkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Avoliitossa on se etu että voi testamentata kaiken lapsilleen, eikö niin? Välttää veroja jos se kesämökki on kuitenkin sinne menossa tms.
Mitäköhän minun oli tarkoitus sanoa tuohon aikaan pari kaljaa nauttineena :hmm:
Lapsethan perivät joka tapauksessa kaiken (ilman testamenttiakin) :think:
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
580
Läähpuuh, täytyy kyllä sanoa, että on tämä maa yks helevetin esikartano isälle, joka jää selväksi kakkoseksi vuoden perseenjakajan ja lasten kustannuksella omaa etuaan ajavan äidin suhteen.

Kaikista pahiten se korostuu 50/50 ja lähes vastaavissa järjestelyssä, jossa "systeemi" ei toistaiseksi tunne kahden kodin elämää. Paperilla oleva lähivanhempi saa kaiken, kun etävanhempi maksaa käytännössä kokonaan toisen kodin lapsille ja sitten ekstraa lähärille "lapsista".

Ja isähän on ihan toisen luokan kansalainen, vaikka äiti olisi tehnyt mitä tahansa pl. päihteet jne.
Kaikista "parasta" on lastenvalvojan asenne sen suhteen, että kun isä tuo jonkun epäkohdan esille niin todetaan,että "ei äällä päätetä, että onko joku toiminut oikein ja väärin".
Seuraavassa lauseessa kysytäänkin sitten, että kuinka isä on hoitanut eron käsittelyn lasten kanssa, mitä hän on tehnyt ja onko se ollut lapsen kehitystason mukaista.
Äidin kohdalla riittää, että luku- ja kirjoitustaidottomille lapsille on lainattu kirjastosta kirja.

Kaiken kruunaa muut viranomaiset eli dvv, joka hyväksyi lasten osoitteenmuutooksen ilman minun nimenomaista suostumusta ja kuten heidän sivuillaan lukee tyyliin "paperilomake ja molempien vanhempien allekirjoitukset".
Tästä oli mukava kuulla vasta lvn luona, että jaahas, lapset ovat vaihtaneet osoitetta...

Mun mielestä jossain on kyllä ihan tusti vikaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Ja isähän on ihan toisen luokan kansalainen, vaikka äiti olisi tehnyt mitä tahansa pl. päihteet jne.
Kaikista "parasta" on lastenvalvojan asenne sen suhteen, että kun isä tuo jonkun epäkohdan esille niin todetaan,että "ei äällä päätetä, että onko joku toiminut oikein ja väärin".
Seuraavassa lauseessa kysytäänkin sitten, että kuinka isä on hoitanut eron käsittelyn lasten kanssa, mitä hän on tehnyt ja onko se ollut lapsen kehitystason mukaista.
Äidin kohdalla riittää, että luku- ja kirjoitustaidottomille lapsille on lainattu kirjastosta kirja.
No ei se lastenvalvojalle kuulu, että kuka aikuisista on nussinut tai nussii ja kenen kanssa ja milloin.
Kaiken kruunaa muut viranomaiset eli dvv, joka hyväksyi lasten osoitteenmuutooksen ilman minun nimenomaista suostumusta ja kuten heidän sivuillaan lukee tyyliin "paperilomake ja molempien vanhempien allekirjoitukset".
Tästä oli mukava kuulla vasta lvn luona, että jaahas, lapset ovat vaihtaneet osoitetta...
No missä osoitteessa lapset sitten asuvat, jos eivät lähivanhemman luona?
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
580
No ei se lastenvalvojalle kuulu, että kuka aikuisista on nussinut tai nussii ja kenen kanssa ja milloin.
Ei niin vaan pikemminkin lasten asiat miten niissä on menetelty, muttei nekään.
Ja nussimiset nyt ei kuulu tähän mitenkään vaan lasten asiat.
No missä osoitteessa lapset sitten asuvat, jos eivät lähivanhemman luona?
No katsos, kun asiasta ei ollut mitään sopimusta vielä silloin eikä silloin, kun toinen vanhempi päättää lähteä yhteistaloudesta pitäisi voida noin vain viedä lapsia samalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
Jos ne nussimiset ei kuulu, niin kovasti kuitenkin viestissä nussimisesta puhuttiin :confused: Ymmärrän kyllä, että on vaikeaa ja katkeraa, mutta jos syöte on ollut viranomaisille vastaavanlaista, niin äkkiäkös siitä ”neutraalimpi” osapuoli hyötyy. Ulkopuolelta kun asiaa katsovat satojen tapausten kokemuksella, niin voipi olla hieman kyynisyyttä tullut petettyjen valituksia kohtaan. Hiertääkö sinua ihan oikeasti lasten asiat vai onko vain kunniaasi verisesti loukattu?

e: En odota näihin vastauksia. Lähinnä vaan pohdittavaksi sen perusteella mitä kauan sitten itse prosessoin. Toki ”teini”suhde nyt oli paljon kevyempää kamaa kuin tämä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
580
Jos ne nussimiset ei kuulu, niin kovasti kuitenkin viestissä nussimisesta puhuttiin :confused: Ymmärrän kyllä, että on vaikeaa ja katkeraa, mutta jos syöte on ollut viranomaisille vastaavanlaista, niin äkkiäkös siitä ”neutraalimpi” osapuoli hyötyy. Ulkopuolelta kun asiaa katsovat satojen tapausten kokemuksella, niin voipi olla hieman kyynisyyttä tullut petettyjen valituksia kohtaan. Hiertääkö sinua ihan oikeasti lasten asiat vai onko vain kunniaasi verisesti loukattu?

e: En odota näihin vastauksia. Lähinnä vaan pohdittavaksi sen perusteella mitä kauan sitten itse prosessoin. Toki ”teini”suhde nyt oli paljon kevyempää kamaa kuin tämä.
No ketju on eri asia kun viranomainen. En nyt ymmärrä, että miksi siihen nussimiseen tartutaan jatkuvasti? Siitäkö puute?
Olen puhunut lapsista enkä nussimisesta enkä varsinkaan nussimista yhdistettynä lapsiin.

Kyse on siitä, että äitiä pidetään automaattisesti parempana pl. perheneuvola, jonka kanssa olen keskutellut ja jotka ovat olleet melko hämillään tapahtumista.
Ajattelivat, että ehkä viranomaisen mielipide painaisi enemmän kuin minun, mutta eivät "saaneet kiinni", joten turha toivo.

Se, että toinen esittelee heti uuden kumppanin, käyttää lapsia aseena esim. jos jokin ei miellytä, niin vie kostoksi lapset uuden kumppanin luo jne.
Kaikki on vieläpä niin läpinäkyvää esim. viestit ym. Hän haluaa olla lähivanhempi, mutta kas kummaa, kun pitäisi olla lasten vuoksi esim. töistä pois, niin "en halua, että tulee ongelmia töissä, joten voitko hoitaa" :rofl:
Ja noita vastaavia keissejä on tusina kymmenessä, joissa hakee aina vain omaa etuaan tai uuden kumppanin eikä lapsilla väliä.
Esim. minulla oli koronakaranteeni päällä, niin kuulemma lasten oli pakko tulla minun luokseen, koska hän ei voinut muuttaa vapaa-ajan suunnitelmiaan (perus työpäivän jälkeistä eikä lomaa tms).
Aina puhuu joustamisesta, muttei itse jousta - ei edes terveysasioissa.

Kun tietäisitte tosiasiat, niin ei teitä enää mitkään wanhat nussimiset kiinnostaisi, mutta se vaan tuntuu olevan jotenkin tärkeä aihe vaikka meneekin ihan ohi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Muistaakseni itse ainakin taisin sulle kirjotella kesällä, että kannattaa niellä se vaan se tappion katkera kalkki ja yrittää sopia asiat ajoissa ja kirjallisesti kun exäsi oli hurmos tilassa uudesta kumppanista ja ehkä koki jotain omatunnontuskia sua kohtaan jollain tasolla niin paperit voisi saada parhaimpaan mahdolliseen malliin. Sekä pitää hyvät välit vaikka koit vääryyttä. Joudut kuitenkin sen naisen kanssa olemaan tekemisissä aika monta vuotta. Niihin sopimisiin et lastenvalvojaa tartte vain siihen lopulliseen hyväksyntään. Ilmeisesti jäi tekemättä ja yritit hakea tukea lastenvalvojalta omaan tulkintaan.

No mitäs tässä sitten kun paska tuulettimessa enää sen enempiä taputella kakkua kun seilata eteenpäin ja niellä mitä vastaan tulee.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
580
Muistaakseni itse ainakin taisin sulle kirjotella kesällä, että kannattaa niellä se vaan se tappion katkera kalkki ja yrittää sopia asiat ajoissa ja kirjallisesti kun exäsi oli hurmos tilassa uudesta kumppanista ja ehkä koki jotain omatunnontuskia sua kohtaan jollain tasolla niin paperit voisi saada parhaimpaan mahdolliseen malliin. Sekä pitää hyvät välit vaikka koit vääryyttä. Joudut kuitenkin sen naisen kanssa olemaan tekemisissä aika monta vuotta. Niihin sopimisiin et lastenvalvojaa tartte vain siihen lopulliseen hyväksyntään. Ilmeisesti jäi tekemättä ja yritit hakea tukea lastenvalvojalta omaan tulkintaan.

No mitäs tässä sitten kun paska tuulettimessa enää sen enempiä taputella kakkua kun seilata eteenpäin ja niellä mitä vastaan tulee.
Sehän tässä oli pointtina, ettei asioille voi mitään (osin kärjistäen). Tapahtuu viranomaistaholtakin sellaisia asioita, jotka automaattisesti heikentävät minun oikeusasemaa.
Se on aika vaikea lähteä siinä vaiheessa vaatimaan lapsia tai lasta itselleen, kun viranomainen on nimennyt toiselle eikä ole kertonut tästä mitään.
Eli onhan se nyt merkillistä, että Suomessa 2020 ihminen ei tiedä, että missä lapset ovat kirjoilla (tosiasiassa) ja se selviää vasta lastenvalvojan luona.

Pianhan alkaa (esi)koulu ja varmaan siinä vaiheessa jommasta kummasta tulee pakostakin se vkloppu- tai joka toinen vkloppuvanhempi.
Siihen saakka lapset voisi "jakaa"...

EDIT: Ja oikeusaputoimiston jantteri oli toisaalta ihan pätevä kertoessaan, että mitä se sossutantat mulle "valehtelee" ja kuinka päinvastoin esim. ruotsissa on toimittu jo iät ja ajat eikä lapsilla ole ongelmia.
Se on se ongelma, kun ei suomalainen viranomainen kykene uudistumaan vaan pidättäytyy vanhassa kannassa ihan vain oman perseen takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Nyt on varmasti vittumainen tilanne ja tunteet kovastikin pinnassa. Pettymyksen, vihan ja loukatuksi tulemisen tunteet kääntyy helposti katkeruudeksi. Siitä ei ole hyötyä tilanteessa jossa mukana on lapset jotka ovat ilmeisen tärkeitä.
Tilanne on perseestä, nyt pitää hengittää syvään ja rupea avaamaan itselleen ajatuksiaan ja tunteitaan ettei ne purkaudu sitten jonkun lastenvalvojan edessä vittumaisena käytöksensä. Itse voi kokea sanansa oikeutetuksi ja ehkä asianmukaisiksi, muttei ne ehkä ulkopuolisen sivusta seuraajan mielestä sellaisia ole.
Äiti on aina vahvoilla, hyväksy se. Sotaan ei kannata lähteä jos häviö on varma. Se pieni hyvän olon tunne mitä saattaa saada siitä kun pääsee näyttämään toista niin saattaa kääntyä lopulta itseään vastaan. Nyt on aika rauhoittua ja miettiä neuvottelutaktiikkaa. Lopeta toisen haukkuminen, kerää kaikki viestit yms. talteen jotka voit ajatella nähtävän sinun edun mukaisiksi.
Viesteistä puskee niin läpi tuo vihaisuus että lastenvalvojan saattaa miettiä mitä sinä isänä puhut lapsille heidän äidistään. On olemassa sellainen termi kuin vieraannuttaminen, joka on henkisen väkivallan muoto jossa yhtenä esimerkkinä esim. toinen vanhempi mustamaalaa toista vanhempaa lapselle. En siis sano että sinä niihin tekisit, mutta jos lastenvalvojan näkee, tai on näkevinään, vihaa ja katkeruutta täynnä olevan isän niin varmaan laittaa miettimään asioita.

Itse lähtisin miettimään niitä asioita mistä lapsille on haittaa, ja tuomaan ne esiin ja oman surun ja lasten kaipuun. Eikä niin että listaat asioista jotka todistaa että äiti on ihan paska, vaan asioita jotka eivät ehkä mielestäsi ole menneet lapsen edun mukaisesti. Ne on varmaan lopulta melko samoja asioita, mutta sillä on merkitystä miten ne tuodaan esiin.

En tiedä millainen olet lasten kanssa, mutta lapset ovat hyvin valppaina näissä tilanteissa, ne seuraa vanhempien reaktioita ja tunteita. Lapset sitten miettivät mitä voivat sanoa tai tehdä ettei toisi lisää pahaa mieltä. Se on kuormittavaa ja stressaavaa lapsille.

Ja jos on menetelty selkeästi vastoin lakia, tee asianmukainen valitus.

Tldr:
Rahoitu, hyväksy tilanne, mieti erilainen tapa lähestyä tilannetta, ajattele miltä lapsista tuntuu nähdä vihainen ja katkera isä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
Kylläpäs porukka vetää täällä tiukkoja analyysejä J45U:n tilanteesta. Aivan asiallista kirjoittelua joista selvästi näkyy tyytymättömyys asioita käsittelevän järjestelmän suuntaan. Kyllä kai täällä saa mieltään purkaa?

J45U näyttää nimenomaan ajattelevan lasten parasta ja varmasti ärsyttää jos asiat eivät mene oikeasti järkevällä tavalla.

Ei tämä tasa-arvoinen yhteiskunta edisty sillä jos kaikki ajattelisi, että "äiti on aina vahvoilla, hyväksy se" yms... Ei sellaista tarvitse hyväksyä mikä ei ole tasapuolista ja kohtuullista.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
No ketju on eri asia kun viranomainen. En nyt ymmärrä, että miksi siihen nussimiseen tartutaan jatkuvasti? Siitäkö puute?
Olen puhunut lapsista enkä nussimisesta enkä varsinkaan nussimista yhdistettynä lapsiin.

Kyse on siitä, että äitiä pidetään automaattisesti parempana pl. perheneuvola, jonka kanssa olen keskutellut ja jotka ovat olleet melko hämillään tapahtumista.
Ajattelivat, että ehkä viranomaisen mielipide painaisi enemmän kuin minun, mutta eivät "saaneet kiinni", joten turha toivo.

Se, että toinen esittelee heti uuden kumppanin, käyttää lapsia aseena esim. jos jokin ei miellytä, niin vie kostoksi lapset uuden kumppanin luo jne.
Kaikki on vieläpä niin läpinäkyvää esim. viestit ym. Hän haluaa olla lähivanhempi, mutta kas kummaa, kun pitäisi olla lasten vuoksi esim. töistä pois, niin "en halua, että tulee ongelmia töissä, joten voitko hoitaa" :rofl:
Ja noita vastaavia keissejä on tusina kymmenessä, joissa hakee aina vain omaa etuaan tai uuden kumppanin eikä lapsilla väliä.
Esim. minulla oli koronakaranteeni päällä, niin kuulemma lasten oli pakko tulla minun luokseen, koska hän ei voinut muuttaa vapaa-ajan suunnitelmiaan (perus työpäivän jälkeistä eikä lomaa tms).
Aina puhuu joustamisesta, muttei itse jousta - ei edes terveysasioissa.

Kun tietäisitte tosiasiat, niin ei teitä enää mitkään wanhat nussimiset kiinnostaisi, mutta se vaan tuntuu olevan jotenkin tärkeä aihe vaikka meneekin ihan ohi.
Näin 18v kokemuksella en nyt ihan kaikkea allekirjoita, toki aina kannattaa mennä siihen peilin eteen ja ihan ensin miettiä "miksi tein lapsia tuon kanssa".

Me ollaan käyty exän kanssa tasan kerran lastenvalvojan luona sopimassa vain perusasiat ja että viranomaiset näkee että kahden aikuisen erossa ei ole mitään draamaa. Esimerkiksi raha-asiat on hoidettu ilman viranomaisia, lapsi on saanut olla mulla niin paljon kuin haluaa tai minä haluan ja koskaan ei olla eron jälkeen mistään tapeltu, päinvastoin.

Toki on olemassa ihmisiä ketkä ei pysty sopimaan mistään asioista keskenään vaan se on tappelu alle 2s.

Työkaverilla vähän vastaava tapaus missä exä heittäytyi hankalaksi, ukko oli täysin tyyni, nauhoitti puhelut, tallensi kaikki viestit, rahaliikenteet, kaikki sopimukset piti akan puolelta tasan kuukauden ja taas alkoi marina kun ukko ei muka maksa tarpeeksi. Sitten kerran kaunis päivä mies otti 5v arkiston mukaan neuvotteluihin ja kappas, nyt on allekirjoitettu sopimus mikä on voimassa lasten 18v päivään asti ja sitä ei mikään enää muuta ja tämän ilmoitti viranomainen äidille mikä sai täyden raivarin, nyt mies maksaa minimimaksua 50/50 huoltajuudella ja jos haluaa ostaa jotain lapsille niin voi toki ostaa, mutta exä ei ole yksin oikeutettu mihinkään lapsia koskeviin päätöksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Itselläni ei ollut tarkoitus että alistuisi kohtaloonsa, vaan että pitää huomioida ja hyväksyä asetelma jossa ollaan, eli altavastaajana. Sotaan ei kannata lähteä, mutta neuvotella ja suunnitella sen sijaan kannattaa.
Epäkohdat pitääkin nostaa esiin, mutta sillä on merkitystä miten ne nostetaan esiin.

Kuvittelisin omalle kohdalle tilanteen olevan hirveä. Vituttaisi varmasti suunnattomasti jos lapsille esitellään uusi kumppani samantien varsinkin jos ero on johtunut siitä. Siinä ei kuitenkaan ole enää järki mukana, vaan tunteet vievät.
En tiedä mitä AP mielessään käy.

Ulkopuolisen silmin eihän sillä lopulta ole väliä vaikka tapaisivat ja kävisivät kylässä nopeastikin. Kyseessä on äidille tärkeä ihminen johon lapsien pitääkin tutustua. Lapsille on kuitenkin tärkeä tietää kenen kanssa se äiti viettää aikaa. Toki siis äiti voi olla vittumainen ja oikein myllyttää asiaa kun tietää että se loukkaa isää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
564
Kylläpäs porukka vetää täällä tiukkoja analyysejä J45U:n tilanteesta. Aivan asiallista kirjoittelua joista selvästi näkyy tyytymättömyys asioita käsittelevän järjestelmän suuntaan. Kyllä kai täällä saa mieltään purkaa?

J45U näyttää nimenomaan ajattelevan lasten parasta ja varmasti ärsyttää jos asiat eivät mene oikeasti järkevällä tavalla.

Ei tämä tasa-arvoinen yhteiskunta edisty sillä jos kaikki ajattelisi, että "äiti on aina vahvoilla, hyväksy se" yms... Ei sellaista tarvitse hyväksyä mikä ei ole tasapuolista ja kohtuullista.
Tässä on tosiaan vähän foorumihistoriaa takana. J45U tuli asian kanssa esiin täällä aiemmin ja useampi nimimerkki neuvoi pitämään pään kylmänä ja hoitamaan sopimukset kuntoon ennen kuin alkaa pilaamaan välejä exään lopullisesti. Elmokin tätä taisi muistella jo. Neuvojat tiesivät, että Suomen järjestelmä on aina äidin puolella ja koittivat varoitella tästä.

Nyt näyttää siltä, että tilanne pääsi aika huonoksi kuitenkin. Onnea ja jaksamista J45U, toivottavasti pääsette vielä molempia osapuolia tyydyttävään sopimukseen
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Avioehdon tekeminen kuulostaa aina palstoilla ja talouslehdissä helpolta. Käytännössä aika harvoilla tuntuu avioehto olevan. Omallakin kohdalla kävi niin, että asiasta puhuminen ennen häitä nostatti kunnon myrskyn, eikä sitä lopulta sitten otettu. Vaimon argumentteihin kuului epäromanttisuus ja että ajattelen avioeroa jo ennen kuin ollaan namisissa, eli ei varmaan tarvitse mennä naimisiin ollenkaan. Aikalisät ja uuden puolison etsiminen käytännössä aika raskaita vaihtoehtoja. Itselle ainakin oli tärkeämpää päästä elämässä "eteenpäin" eli käytännössä hankkia lapsia rakastamani naisen kanssa, sen sijaan että optimoin raha-asioita. Toisaalta kovin merkittävää omaisuutta ei itseltäni edes löydy, perintönä saattaa joskus jotain tulla.
Toisaalta, eihän siitä avioehdosta haittaakaan ole, jos ei ole ajatellut erota... :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Nyt on varmasti vittumainen tilanne ja tunteet kovastikin pinnassa. Pettymyksen, vihan ja loukatuksi tulemisen tunteet kääntyy helposti katkeruudeksi. Siitä ei ole hyötyä tilanteessa jossa mukana on lapset jotka ovat ilmeisen tärkeitä.
Tilanne on perseestä, nyt pitää hengittää syvään ja rupea avaamaan itselleen ajatuksiaan ja tunteitaan ettei ne purkaudu sitten jonkun lastenvalvojan edessä vittumaisena käytöksensä. Itse voi kokea sanansa oikeutetuksi ja ehkä asianmukaisiksi, muttei ne ehkä ulkopuolisen sivusta seuraajan mielestä sellaisia ole.
Äiti on aina vahvoilla, hyväksy se. Sotaan ei kannata lähteä jos häviö on varma. Se pieni hyvän olon tunne mitä saattaa saada siitä kun pääsee näyttämään toista niin saattaa kääntyä lopulta itseään vastaan. Nyt on aika rauhoittua ja miettiä neuvottelutaktiikkaa. Lopeta toisen haukkuminen, kerää kaikki viestit yms. talteen jotka voit ajatella nähtävän sinun edun mukaisiksi.
Viesteistä puskee niin läpi tuo vihaisuus että lastenvalvojan saattaa miettiä mitä sinä isänä puhut lapsille heidän äidistään. On olemassa sellainen termi kuin vieraannuttaminen, joka on henkisen väkivallan muoto jossa yhtenä esimerkkinä esim. toinen vanhempi mustamaalaa toista vanhempaa lapselle. En siis sano että sinä niihin tekisit, mutta jos lastenvalvojan näkee, tai on näkevinään, vihaa ja katkeruutta täynnä olevan isän niin varmaan laittaa miettimään asioita.
Taitaa tuo vieraannuttaminen olla kuitenkin yleisempää nimenomaan naisten toimintana? (Eikä myöskään taida viranomaisia usein paljoakaan kiinnostaa, ainakaan silloin (tai nyt?))

Ulkopuolisen silmin eihän sillä lopulta ole väliä vaikka tapaisivat ja kävisivät kylässä nopeastikin. Kyseessä on äidille tärkeä ihminen johon lapsien pitääkin tutustua. Lapsille on kuitenkin tärkeä tietää kenen kanssa se äiti viettää aikaa. Toki siis äiti voi olla vittumainen ja oikein myllyttää asiaa kun tietää että se loukkaa isää.
Näitä voi varmaan katsoa monilla silmillä. Ymmärtääkseni lapsille on tärkeää, että asiat ovat vakaita ja turvallisia. Nopeat muutokset eivät ole vakaita eivätkä turvallisia. Lapsia tuskin kiinnostaa kenen kanssa äiti viettää aikaa. Niitä kiinnostaa äiti ja isä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Sehän tässä oli pointtina, ettei asioille voi mitään (osin kärjistäen). Tapahtuu viranomaistaholtakin sellaisia asioita, jotka automaattisesti heikentävät minun oikeusasemaa.
Se on aika vaikea lähteä siinä vaiheessa vaatimaan lapsia tai lasta itselleen, kun viranomainen on nimennyt toiselle eikä ole kertonut tästä mitään.
Eli onhan se nyt merkillistä, että Suomessa 2020 ihminen ei tiedä, että missä lapset ovat kirjoilla (tosiasiassa) ja se selviää vasta lastenvalvojan luona.

Pianhan alkaa (esi)koulu ja varmaan siinä vaiheessa jommasta kummasta tulee pakostakin se vkloppu- tai joka toinen vkloppuvanhempi.
Siihen saakka lapset voisi "jakaa"...

EDIT: Ja oikeusaputoimiston jantteri oli toisaalta ihan pätevä kertoessaan, että mitä se sossutantat mulle "valehtelee" ja kuinka päinvastoin esim. ruotsissa on toimittu jo iät ja ajat eikä lapsilla ole ongelmia.
Se on se ongelma, kun ei suomalainen viranomainen kykene uudistumaan vaan pidättäytyy vanhassa kannassa ihan vain oman perseen takia.
Tässä vaiheessa on tosiaan vähän turha sorkkia mennyttä, mutta tosiaan nää kannatta sopia sen eukon kanssa ilman viranomaisia. Kun tulee tollaset viestikapulan viejäksi niin olet enää 25% vaikuttamassa asioihin. Jos sä olisit malttanut mieleisi vaikka toisen naama olisi vituttanut enemmän kuin mikään ja yrittänyt rauhassa heti alussa sopia kahden kesken kuviot paperille. Sun vaikutusvalta olisi ollut 50-75%. Olisit ollut rikki ja paskana näyttänyt sen, mutta jättänyt sen vihan ja katkeruuden taustalle vaikka olisi vituttanut kuin pientä oravaa. Exä olisi varmaan sympannut ja olisitte saaneet hyvät paperit tehtyä. Lastenvalvojalta vaan nimi niihin. Lastenvalvoja ei päätä näitä asioita vaan vanhemmat. Lastenvalvoja vahvistaa vanhempien tekemän sopimuksen jolloin se saa lainvoiman. Takki auki lastenvalvojan luo vääntämään peistä on aika väärä menettelytapa.

Jos muksuja on 2x niin toinen kirjoille sulle ja toinen exälle. Tätä järjestelyä ei tartte edes kertoa lapsille vaan ne voi asua vuoroviikon samassa osoitteesssa tai miten ikinä tykätään. Tällöin molemmat on lähivanhempia ja vaikka olisi skitso natsi eksä niin tuskin läthee vetämään mitään sooloa kun toisella on vastaavat aseet. Eli vähän kuin kylmänsodan aikana molemminpuolisen ydintuhon mahdollisuus :). Ootteko sopineet ositukset sun muut elarit yms. kuviot vai onko nää kaikki vielä väännön aiheena?

Tärkeintä näissä olisi, että vanhemmat säilyttää keskusteluyhteyden ja jos on haisua ettei sellainen tule onnistumaan niin sitten paperille kaikki. Toki mieluusti paperille muutenkin kun se mieli voi muutta ties mistä syystä ja ilman mustaa valkoisella on vähän vaikea yrittää penätä oikeuksiaan. Tyyliin kyllä se exä erotessa sano, että ei elareita ja kulut puoliksi. 2v päästä se onkin sitten täpö elarit ja kulut silti puoliksi :).

Mulla on kokemuspohjainen pakki aika auki tuohon tilanteeseen enkä osaa sanoa mitään muuta kuin onnea ja jaksamista koitokseen. Ehkä en tiedä kuinka paljon olet sotakirvestä jo tässä välissä heilutellut, mutta silti kannataisi varmaan haudata ja yrittää sopia ne asiat sen eukon kanssa kahdestaan. Tai sitten valmistaudut johonkin vääntöihin ties missä asioissa. Harvoin on kenenkään etu, että erosta saadaan riitaisa, varsinkaan lasten. Fiksumpi osapuoli nielee vähän enempi paskaa kunhan asia säilyttää järkevät mittapuut.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
580
Jos muksuja on 2x niin toinen kirjoille sulle ja toinen exälle. Tätä järjestelyä ei tartte edes kertoa lapsille vaan ne voi asua vuoroviikon samassa osoitteesssa tai miten ikinä tykätään. Tällöin molemmat on lähivanhempia ja vaikka olisi skitso natsi eksä niin tuskin läthee vetämään mitään sooloa kun toisella on vastaavat aseet. Eli vähän kuin kylmänsodan aikana molemminpuolisen ydintuhon mahdollisuus :).
Oiotte kyllä nyt mutkia. Alunperin lähdin neuvottelemaan "kahden kesken" juuri tästä jaosta eikä se käynyt.
Ja nyt, kun viranomainen on oikonut muuttoasiassa, niin se lienee jo mahdotonta, koska exä ei taatusti suostu sellaiseen.
Exän olisi pitänyt saada minulta allekirjoitus osoitteenmuutokseen, mutta koska tiesi, ettei tule sitä saamaan, niin teki sähköisenä ja se jostain syystä hyväksyttiin ilman allekirjoituksia tai suostumusta.
Tuo osoitteenmuutos heikensi asemaani niin merkittävästi, että taatusti ainoa keino palauttaa tilanne ennalleen, on tuomioistuimen päätöksellä.

Kyllä tässä on yritetty sopia, mutta aina vaan tulee kaikenlaisia tempauksia ja näitä ihmeellisiä viranomaismenettelyjä, joille en ole voinut enkä voi mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
Kylläpäs porukka vetää täällä tiukkoja analyysejä J45U:n tilanteesta. Aivan asiallista kirjoittelua joista selvästi näkyy tyytymättömyys asioita käsittelevän järjestelmän suuntaan. Kyllä kai täällä saa mieltään purkaa?

J45U näyttää nimenomaan ajattelevan lasten parasta ja varmasti ärsyttää jos asiat eivät mene oikeasti järkevällä tavalla.

Ei tämä tasa-arvoinen yhteiskunta edisty sillä jos kaikki ajattelisi, että "äiti on aina vahvoilla, hyväksy se" yms... Ei sellaista tarvitse hyväksyä mikä ei ole tasapuolista ja kohtuullista.
Jos löydät sen ketjunpätkän, jossa kohtaa prinsessa muuttuu jakajaksi ja luet siitä seuranneet keskustelut, niin ymmärrät että tarkoitus ei ole vittuilla vaan takoa vähän tolkkua tunteiden repimään kaveriin. Jarruttelu epäonnistui surkeasti kuten näistäkin jutuista on nähtävissä. Oli jo nähtävissä kyllä silloin, kun teksti muuttui siihen muotoon, että lasten äiti tekee kaiken kiusallaan ja ilkeyttään. Ja itse ollaan jalo pyhimys. Sama mustavalkoinen meno jatkuu edelleen, tuska varmasti kova.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
580
Jos löydät sen ketjunpätkän, jossa kohtaa prinsessa muuttuu jakajaksi ja luet siitä seuranneet keskustelut, niin ymmärrät että tarkoitus ei ole vittuilla vaan takoa vähän tolkkua tunteiden repimään kaveriin. Jarruttelu epäonnistui surkeasti kuten näistäkin jutuista on nähtävissä. Oli jo nähtävissä kyllä silloin, kun teksti muuttui siihen muotoon, että lasten äiti tekee kaiken kiusallaan ja ilkeyttään. Ja itse ollaan jalo pyhimys. Sama mustavalkoinen meno jatkuu edelleen, tuska varmasti kova.
No menneet on menneitä enkä ole missään kohdin viitannut noihin?
Täyttää asiaa olen koittanut kirjoittaa järjestelmän valuviasta ja/tai hetkellisesti häiriöstä?
Ja muutaman poikittaisen sanan ihan vain vuoksi, että korostaisin niiden merkityksettömyyttä järjestelmässä ja tuon esille toisen osapuolen roolin, jossa voi pelkällä tekemättömyydellä joutua huonompaan asemaan ts. lupaa ei kannata kysyä ja yhtälailla anteeksi saa helpommin kuin luvan.
Ja mitä tulee tahallaan/kiusallaan tekemisiin, niin mustaa valkoisella(ei omat txtit) puhuu sen puolesta aika vahvasti eikä kyse ole siis tulkinnasta tai että joku olisi loukkaantunut.

Että jos nyt muutkin voisivat päästää irti menneistä, niin voidaan keskittyä nykyisyyteen/tulevaisuuteen.
Eihän tässä ole muuten mitään mieltä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
No menneet on menneitä enkä ole missään kohdin viitannut noihin?
Täyttää asiaa olen koittanut kirjoittaa järjestelmän valuviasta ja/tai hetkellisesti häiriöstä?
Ja muutaman poikittaisen sanan ihan vain vuoksi, että korostaisin niiden merkityksettömyyttä järjestelmässä ja tuon esille toisen osapuolen roolin, jossa voi pelkällä tekemättömyydellä joutua huonompaan asemaan ts. lupaa ei kannata kysyä ja yhtälailla anteeksi saa helpommin kuin luvan.
Ja mitä tulee tahallaan/kiusallaan tekemisiin, niin mustaa valkoisella(ei omat txtit) puhuu sen puolesta aika vahvasti eikä kyse ole siis tulkinnasta tai että joku olisi loukkaantunut.

Että jos nyt muutkin voisivat päästää irti menneistä, niin voidaan keskittyä nykyisyyteen/tulevaisuuteen.
Eihän tässä ole muuten mitään mieltä?
Vuoden perseenjakaja kommentit ja muu vastaava ei nyt anna viitteitä siitä, että irti olisi päästetty. Samaa se valvojakin yritti varmaan vihjata.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
Jos löydät sen ketjunpätkän, jossa kohtaa prinsessa muuttuu jakajaksi ja luet siitä seuranneet keskustelut, niin ymmärrät että tarkoitus ei ole vittuilla vaan takoa vähän tolkkua tunteiden repimään kaveriin. Jarruttelu epäonnistui surkeasti kuten näistäkin jutuista on nähtävissä. Oli jo nähtävissä kyllä silloin, kun teksti muuttui siihen muotoon, että lasten äiti tekee kaiken kiusallaan ja ilkeyttään. Ja itse ollaan jalo pyhimys. Sama mustavalkoinen meno jatkuu edelleen, tuska varmasti kova.
Olenko ainoa jonka mielestä J45U:n jutuissa nimenomaan on tolkkua?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
168
Olenko ainoa jonka mielestä J45U:n jutuissa nimenomaan on tolkkua?
Et ole! Nimimerkillä kaksi vuotta pystyi vastapuoli välttelemään omassa tapauksessani käräjäistuntoa, jossa laskettiin elatusmaksut uudelleen.

Itseäni vietiin elatusmaksuasioissa kuin litran mittaa ääripuolueellisen naistuomarin toimesta ekalla kierroksella heti eron jälkeen. Luulin pärjääväni istunnon ilman avustajaa. Seurauksena meni luottotiedot ja u-miehestä sai hyvän kirjekaverin.

Tokalla käräjärundilla viimein asiat asettui kuten lain henki on, ja se oli yksin hyvän juristin ansiota.

Omasta rumbasta voin antaa J45U:lle vain yhden vinkin: mene sinne käräjille asap ja palkkaa itsellesi hyvä juristi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
Olenko ainoa jonka mielestä J45U:n jutuissa nimenomaan on tolkkua?
Puhuuhan vihreätkin niin totta kuin osaavat, mutta ei se silti ulkopuolisen silmin ole koko totuus. Mun on vähän vaikea luottaa täysimääräisesti noihin kirjoituksiin, kun matkan varrelle kuitenkin mahtui salamannopea täyskäännös suhtautumisessa ex-naiseen. Sydän menee rikki ja ”huora” tekee kaiken väärin, siitä ne rikkaat lakihenkilöt on tehty. Kyllä mä uskon, että omasta mielestä kirjoitetaan niin totta kuin sillä hetkellä tuntuu. Sit 20 vuoden päässä saunassa kaverille kaljapäissä surkutellaan, että kun olis tajunnut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 645
Olenko ainoa jonka mielestä J45U:n jutuissa nimenomaan on tolkkua?
Noup. Ei ole omalle kohdalle osunut, mutta lähipiirissä nähty muutama vastaava juttu missä eukko vetää ihan omillä säännöillä. Jotkut päättyi hyvin tai kohtuullisesti, kerran eukko jäi maksajaksi. Hyvä juristi on ihan järkevä ajatus.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Olenko ainoa jonka mielestä J45U:n jutuissa nimenomaan on tolkkua?
Jotenkin tulee mielikuva, että ilmeisesti joillain keskustelijoilla naiset ovat maailmankuvassa automaattisesti pyhimyksiä ja vian on siten pakko löytyä varmasti miehestä. Tämähän on toki usein se Suomessa ainoa julkisesti hyväksyttävä maailmankuva...
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
Jotenkin tulee mielikuva, että ilmeisesti joillain keskustelijoilla naiset ovat maailmankuvassa automaattisesti pyhimyksiä ja vian on siten pakko löytyä varmasti miehestä. Tämähän on toki usein se Suomessa ainoa julkisesti hyväksyttävä maailmankuva...
Samaa ajattelin, mutta en kehdannut sanoa. Jotenkin nöyristelyn kulttuuri tai vastaava näkyy monessa kommentissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Onko näihin lakeihin tulossa edes mitään muutoksia? Jotenkin epäreilua sekin että vaikka olisi 50-50 niin silti käytännössä mies maksaa naiselle ja nainen saa kaikki tuet ja edut vielä päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Onko näihin lakeihin tulossa edes mitään muutoksia? Jotenkin epäreilua sekin että vaikka olisi 50-50 niin silti käytännössä mies maksaa naiselle ja nainen saa kaikki tuet ja edut vielä päälle.
Eroperheissä vanhemmat joutuvat edelleen vääntämään, kuka saa olla lähivanhempi – Hallituksen tavoitteena on mahdollistaa kaksi virallista kotia tuon uutisen mukaan jotain ollaan suunnittelemassa. Onhan tossa kaikkea mitä ei tule ajatelleeksi ennen kuin osuu omalle kohdalle, esim. koulukuljetukset, koulumatkakustannukset, päiväkoti ja terveydenhuolto. Eri asioihin vaikuttaa jos toinen asuu vielä eri paikkakunnalla.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Onko näihin lakeihin tulossa edes mitään muutoksia? Jotenkin epäreilua sekin että vaikka olisi 50-50 niin silti käytännössä mies maksaa naiselle ja nainen saa kaikki tuet ja edut vielä päälle.
Maksimaalisen feministisosialistihallituksen aikana? Hehheh... :asif: Eiköhän se porukka aja omaa etuaan tässä asiassa.
 

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
347
Et ole! Nimimerkillä kaksi vuotta pystyi vastapuoli välttelemään omassa tapauksessani käräjäistuntoa, jossa laskettiin elatusmaksut uudelleen.

Itseäni vietiin elatusmaksuasioissa kuin litran mittaa ääripuolueellisen naistuomarin toimesta ekalla kierroksella heti eron jälkeen. Luulin pärjääväni istunnon ilman avustajaa. Seurauksena meni luottotiedot ja u-miehestä sai hyvän kirjekaverin.

Tokalla käräjärundilla viimein asiat asettui kuten lain henki on, ja se oli yksin hyvän juristin ansiota.

Omasta rumbasta voin antaa J45U:lle vain yhden vinkin: mene sinne käräjille asap ja palkkaa itsellesi hyvä juristi.
Nopea toiminta asian oikaisemiseksi on avainroolissa. Jos asian koittaa muuttaa vaikka kahden vuoden kuluttua on onnistumisprosentti jo kokolailla olematon. Jos laput laittaa sisään heti, mahdollisuudet on jo paremmat. Omassa tapauksessa oli ex vaimon etäännytysyritykset ratkaisevassa roolissa. Juuri vastaava osoitteenmuutos, muutto +200km päähän, pahan puhuminen mukuloille ja aiheettomat lastensuojeluilmoitukset.

Eli:
-Hyvä juristi
-Tyyni ja asiallinen käytös itseltä
-Laput huomenna vetään
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
Aiemmin tänä vuonna herättelin keskustelua isyystestin tekemisen järkevyydestä tuolla tyhmät ihmiset-ketjussa. Aika paljon tuli eri mieltä olevia kommentteja. Itse näen testissä vain positiivisia puolia. :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Oiotte kyllä nyt mutkia. Alunperin lähdin neuvottelemaan "kahden kesken" juuri tästä jaosta eikä se käynyt.
Ja nyt, kun viranomainen on oikonut muuttoasiassa, niin se lienee jo mahdotonta, koska exä ei taatusti suostu sellaiseen.
Exän olisi pitänyt saada minulta allekirjoitus osoitteenmuutokseen, mutta koska tiesi, ettei tule sitä saamaan, niin teki sähköisenä ja se jostain syystä hyväksyttiin ilman allekirjoituksia tai suostumusta.
Tuo osoitteenmuutos heikensi asemaani niin merkittävästi, että taatusti ainoa keino palauttaa tilanne ennalleen, on tuomioistuimen päätöksellä.

Kyllä tässä on yritetty sopia, mutta aina vaan tulee kaikenlaisia tempauksia ja näitä ihmeellisiä viranomaismenettelyjä, joille en ole voinut enkä voi mitään.
Okei hyvä homma jotenkin jäi vähän erillainen kuva.

About ekoista viesteistä osu tällänen silmiin:

"Ero on jo tavallaan pöydällä, kun hän ehdotti, että pitäisikö niistä käytännön asioista puhua, vaikka sitä eroa ei tulisikaan.
En sitten ryhtynyt siihen lauantai-iltana parin jälkeen ja ilman ennakkopohdintoja vaan totesin, ettei tulisi kovin hedelmällistä keskustelua."

Sitten paljon setämies viestiä ja siitä tilitystä vähän joka suuntaan. En sano, että sinä, mutta aika usein miehetkin sekoaa näissä. Tiedän yhden joka soitti about puolen kylää läpi ero uutisen jälkeen ja haukkui tulevan exän suunnilleen firmansa palkanlaskijallekkin. Tämän kaltaisella toiminnalla luodaan oikein hyvät lähtöasetelmat tuleville neuvotteluille.

Mistäpä näitä nyt ulkopuolelta tietää, mutta jos 10v takana, parit muksut, talot ja muut synttärisetit saatu yhdessä aikaiseksi niin olettaisi, että keskustelemaan pystysi eron jälkeenkin. Sen jälkeen kun on puolelta ja toiselta huudettu ja haukuttu tarpeeksi eikä voi enää sitä parisuhteen sovintoseksiä harrastaa ja taputella villaisella niin saadaan kerros kerrokselta lisää paskaa väliin eikä tasan varmaan keskusteluyhteys toimi. Koska kumpikin on koston kierteessä ja oikeassa omasta mielestään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669
Sivuaa tämän ketjun aihetta.

Tulipa katseltua Areenasta tämä Sinkut paljaana -setti

Ohjelman idea siis että otetaan kuusi vahvasti pakkeloitua naista, poistetaan pakkelointi ja laitetaan nämä speed dating -tyyppisesti tapaamaan neljä henkilöä ulkoisesti omina itseinään. Mukana Amanda Harkimo, Kelly Kalonji, Kaisa Nieminen, Johanna Marjomaa, Saara Kemiläinen ja Isabell Jansson. Kaksi ensimmäistä tiedän, muut on ihan neverheard.

Siinä mielessä ohjelma täytti tarkoituksena, että selvensi hyvin sen, miksi ainakin Harkimolla, Kalonjilla ja Marjomaalla on suhteet epäonnistuneet. Etsitään sitä prinssi Uljasta, joka on pitkä, komea, bisnesmies/toimari, varakas, heittäytyjä mutta kuitenkin rauhallinen, luotettava, viisas jne. Onnea etsintään. Marjomaalla alkaa olla jo kiire kun käy viidettäkymmentä.

Nieminen vaikutti kyllä jotenkin traagiselta tapaukselta. Miten jollakulla voi olla noin vääristynyt kuva omasta ulkoisesta olemuksestaan? Vollotti katsoessaan itseään peilistä ilman meikkiä ja kyseli että miten kukaan voisi tällaisen kanssa olla. Moniko parisuhde jää syntymättä sen takia, että ihan OK näköinen nainen tälläytyy viimeisen päälle kuvitellessaan olevan kiinnostamaton kevyemmin ehostettuna ja lopputulos onkin se, että menee överiksi, jolloin se muovinen olemus karkottaa ne kaikki kosijat. Osan miehiä siitä syystä että pakkelimainos ei kiinnosta ja loput siitä syystä etteivät uskalla lähestyä. Tämä nainen vaikutti muilta osin jalat maassa olevalta.

Kemiläisessä vaikutti ainoa ongelma olevan se, ettei tiedä, pitääkö miehistä vai naisista. Neljästä deitistä kaksi oli miehiä ja kaksi naisia. Olisi aika ikävää olla suhteessa tällaisen henkilön kanssa, kun ei ikinä tiedä, milloin tulee se päivä että toinen puolisko sanookin että sori, musta tuntuu että tää meidän suhde ei voi nyt jatkua ku tykkäänki vaihteeksi enempi naisista. Ei itselläni mitään homoseksuaalisuutta vastaan ole, mutta vähän huono homma parinmuodostuksen kannalta, jos ei tiedä, kumpi sukupuoli kiinnostaa enemmän.

Janssonista ei oikein ottanut selkoa. Ei ole ohjelman perusteella mitenkään bimbon oloinen, jota odotin ottaen huomioon että on ollut Temptation Islandissa. Täydellistä miestä etsii hänkin, vaatimuslista oli pitkä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kemiläisessä vaikutti ainoa ongelma olevan se, ettei tiedä, pitääkö miehistä vai naisista. Neljästä deitistä kaksi oli miehiä ja kaksi naisia. Olisi aika ikävää olla suhteessa tällaisen henkilön kanssa, kun ei ikinä tiedä, milloin tulee se päivä että toinen puolisko sanookin että sori, musta tuntuu että tää meidän suhde ei voi nyt jatkua ku tykkäänki vaihteeksi enempi naisista. Ei itselläni mitään homoseksuaalisuutta vastaan ole, mutta vähän huono homma parinmuodostuksen kannalta, jos ei tiedä, kumpi sukupuoli kiinnostaa enemmän.
Mä en nyt sanois, että se menee oikeasti biseksuaalien kanssa noin. Tuntemani tapaukset ovat ihan yhtälailla monogamisia tai ovat olematta eikä se sukupuoli ole mikään swing-factor joka heilahtelee laidalta toiselle ja pakottaa etsimään uuden. Tietty sellainen tapaus, joka ei vaan vielä tiedä, kumpi on oma juttu voi päätyä siihen toiseen lopullisesti ja sinä edustit sitä toista mutta niin voi käydä heterosuhteessakin että sinä et ole se lopullinen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Tulipa katseltua Areenasta tämä Sinkut paljaana -setti

Nieminen vaikutti kyllä jotenkin traagiselta tapaukselta. Miten jollakulla voi olla noin vääristynyt kuva omasta ulkoisesta olemuksestaan? Vollotti katsoessaan itseään peilistä ilman meikkiä ja kyseli että miten kukaan voisi tällaisen kanssa olla. Moniko parisuhde jää syntymättä sen takia, että ihan OK näköinen nainen tälläytyy viimeisen päälle kuvitellessaan olevan kiinnostamaton kevyemmin ehostettuna ja lopputulos onkin se, että menee överiksi, jolloin se muovinen olemus karkottaa ne kaikki kosijat. Osan miehiä siitä syystä että pakkelimainos ei kiinnosta ja loput siitä syystä etteivät uskalla lähestyä. Tämä nainen vaikutti muilta osin jalat maassa olevalta.
Sarjaa katsomatta tai siitä mitään tietämättä, niin ovatko he lähtökohtaisesti kotonakin aina paksussa pakkelissa? Onko ajatus että jos se mies löytyy niin ei voi edes saunassa käydä kuin meikit menee ja ei enää tykkää? :hmm:

Menee vähän off-topiciksi ja makujakin on monenlaisia, mutta esim. Sara Sieppi näyttää käytännössä aina umpimuoviselta kuvissa. Jossain kuitenkin näin kuvan ilman kummoisia meikkejä, niin hänhän oli oikein hyvännäköinen :eek: Eihän nuo mainoskuvat kerro miten pakkeloi kotioloissa, mutta jännä miten kuviin pitää saada se sentin kerros aina.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
668
Sarjaa katsomatta tai siitä mitään tietämättä, niin ovatko he lähtökohtaisesti kotonakin aina paksussa pakkelissa? Onko ajatus että jos se mies löytyy niin ei voi edes saunassa käydä kuin meikit menee ja ei enää tykkää? :hmm:

Menee vähän off-topiciksi ja makujakin on monenlaisia, mutta esim. Sara Sieppi näyttää käytännössä aina umpimuoviselta kuvissa. Jossain kuitenkin näin kuvan ilman kummoisia meikkejä, niin hänhän oli oikein hyvännäköinen :eek: Eihän nuo mainoskuvat kerro miten pakkeloi kotioloissa, mutta jännä miten kuviin pitää saada se sentin kerros aina.
Nuo someprinsessat sun muut teinit (oikeat ja teiniyteen jääneet) käyttävät myös hyvin vahvoja filttereitä kuvissaan. Enkä siis puhu kuvan sävyn vaihtamisesta, vaan tujuimmat filtterit muuttavat ihan konkreettisesti kasvokuvia - jopa niin, että ilman filtteriä henkilö hädin tuskin näyttää samalta. Hämmästyin itsekin, kun näin ekan kerran kyseiset modaukset omin silmin. Joka tapauksessa, kuviin ei siis välttämättä tarvitse eikä kannata meikata, kun voi lojuilla darrassa verkkareissa sohvalla ja modailla itse kuvia haluamansa lopputuloksen saamiseksi
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669
Sarjaa katsomatta tai siitä mitään tietämättä, niin ovatko he lähtökohtaisesti kotonakin aina paksussa pakkelissa? Onko ajatus että jos se mies löytyy niin ei voi edes saunassa käydä kuin meikit menee ja ei enää tykkää? :hmm:

Menee vähän off-topiciksi ja makujakin on monenlaisia, mutta esim. Sara Sieppi näyttää käytännössä aina umpimuoviselta kuvissa. Jossain kuitenkin näin kuvan ilman kummoisia meikkejä, niin hänhän oli oikein hyvännäköinen :eek: Eihän nuo mainoskuvat kerro miten pakkeloi kotioloissa, mutta jännä miten kuviin pitää saada se sentin kerros aina.
Kyllä nuo kaikki totesivat että usein tälläytyvät myös tilanteissa, joissa ei tarvitsisi tälläytyä. Harkimo on kuulemma joskus uuden treffikumppanin vierestä herättyä mennyt tekemään kevyen meikin että muka näyttäisi heti herätessä "hyvältä". Ja Nieminen totesi että menee vanhempiensa luonakin käymään vain täydessä tällingissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Kyllä nuo kaikki totesivat että usein tälläytyvät myös tilanteissa, joissa ei tarvitsisi tälläytyä. Harkimo on kuulemma joskus uuden treffikumppanin vierestä herättyä mennyt tekemään kevyen meikin että muka näyttäisi heti herätessä "hyvältä". Ja Nieminen totesi että menee vanhempiensa luonakin käymään vain täydessä tällingissä.
Katsoin ekan jakson tuota ja noi mimmit ovat niin hukassa. Aika kaukana strong independent womaneista - lähinnä tuli mieleen huonolla itsetunnolla varustetut, aivan liikaa itseään ympäristönsä mukaan arvottavat ihmisrauniot jotka yksinkertaisesti meikkiä enemmän kaipaisivat psykologia. Silkkaa red flagia. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Menee vähän off-topiciksi ja makujakin on monenlaisia, mutta esim. Sara Sieppi näyttää käytännössä aina umpimuoviselta kuvissa. Jossain kuitenkin näin kuvan ilman kummoisia meikkejä, niin hänhän oli oikein hyvännäköinen :eek: Eihän nuo mainoskuvat kerro miten pakkeloi kotioloissa, mutta jännä miten kuviin pitää saada se sentin kerros aina.
Miss Suomi -kisoissa on muistaakseni meikitön kierros eli sieltä tuskin voittajaksi mikään pakkelin varaan rakennettu monsteri nousee.
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
387
Harkimolta kysyttiin Ilta-Sanomissa että voisiko seurustella bussikuskin kanssa, ei kuulemma ellei se kuski ole sen firman toimitusjohtaja, eli rahaa pitää olla. Harkimon ongelma on vain se että hän on jo 30-vuotias, se bussifirman TJ rahoineen voi aina käydä hakemassa sen 20-vuotiaan version Harkimosta, ja seuraavalla viikolla niitä 10 vielä lisää.

edit. Eihän toi Amanda pahalta näytä ilman meikkiä, mutta kun se mieli on tuollaisella naisella aivan vääristynyt ja pilalla. Ei jatkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2020
Viestejä
64
Harkimolta kysyttiin Ilta-Sanomissa että voisiko seurustella bussikuskin kanssa, ei kuulemma ellei se kuski ole sen firman toimitusjohtaja, eli rahaa pitää olla. Harkimon ongelma on vain se että hän on jo 30-vuotias, se bussifirman TJ rahoineen voi aina käydä hakemassa sen 20-vuotiaan version Harkimosta, ja seuraavalla viikolla niitä 10 vielä lisää.

edit. Eihän toi Amanda pahalta näytä ilman meikkiä, mutta kun se mieli on tuollaisella naisella aivan vääristynyt ja pilalla. Ei jatkoon.
Tää on kyllä totta. Miksi se toimitusjohtaja valitsisi juuri Harkimon kun nuorempia ja kauniimpia on maapallo täynnä. Näillä prinsessoilla on kyllä kauheat vaatimuslistat aina vaikkei niillä itsellä ole paljoakaan tarjottavaa. Noh, siihen on syynsä miksi ovat telkkarissa "rakkautta" etsimässä. :rofl:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Tää on kyllä totta. Miksi se toimitusjohtaja valitsisi juuri Harkimon kun nuorempia ja kauniimpia on maapallo täynnä. Näillä prinsessoilla on kyllä kauheat vaatimuslistat aina vaikkei niillä itsellä ole paljoakaan tarjottavaa. Noh, siihen on syynsä miksi ovat telkkarissa "rakkautta" etsimässä. :rofl:
Ja eiköhän ne oo kohta sit jossain Annassa tai Kodin kuvalehdessä "tilittämässä" kuinka ohjelman vuoksi joutuivat "korostamaan" huonoja asioita ja oikeasti ovat vaikeasti masentuneita mutta parantuivat heti pian.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Vhän yli vuoden oltu yhdessä (yh äiti, 1 muksu). Aikamoinen rooli oli astua heidän elämään, varsinkaan kun itselläni ei ole muksuja ja ikää 29v. On tässä yhteistä muksuhaavetta ollut kyllä. No ei siinä mitään mutta pidemmän aikaa jo ahdistanut tilanne ja tänää oli pakko ottaa puheeksi. Itsekään en ole täydellinen, mutta toisen käytös/tunnepurkaukset osoittautuneet niin, että etääntymispiste oli jo siinä vaiheessa, ettei voinut enää pitää mitää sisällä.

Noh, siinä tuli keskusteltua paljon ja naisystävä odottaa mielenterveysammattilaiselta soittoa - ilmeisesti lääkitystä toivoo. Hän mainitsi, että ei ole yhtään oma itsensä tällä hetkellä kun kaikki on synkkää, vaikka hän oikeasti yrittää.

Itsensä kehittämisen maisterina neuvoin jo kuinka paastoa dopamiinin ynnä muuta. Semmosta mistä lähteä liikkeelle lääkityksen kanssa, pikkuhiljaa. Vaikeaa tulee olemaan, mutta neuroplastiset aivot kyllä muokkautuu pahimpienkin addiktien ympäriltä. En tosin tiedä onko hänelle jotai käsittelemätöntä traumaa tms, johon varmasti vielä palataan.

Mutta siis pointtina se, että haluan auttaa häntä ja että meidän suhde kestää. En kuitenkin voi jäädä jos hän ei ole halukas muutokseen. Vaikea tilanne. Hänelle kerroin, että tulen pysymään ja auttaa häntä. Mutta luulisi hänenkin tietävän, että ilman muutoksia suhde ei kestä.

Vähän sai ajatuksia ulos.. Lisää myöhemmin ehkäpä.

Toista kun rakastaa ja en muista kuinka olisin näin paljon kyyneleitä purkanut hänen kanssaan kun toisiamme tuijotettiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
@Markqq, neppaa helvettiin hänet. Kuulostaa pahalta mutta jos et aio itseäsi omaksi iloksesi kiduttaa niin nosta kytkintä. Nuo mimmit joilla tuntuu jokapäiväinen selviytyminen olevan suuren luokan haaste ovat lähes poikkeuksetta pohjimmiltaan liian sekaisin mihinkään kunnolliseen ja tasapainoiseen suhteeseen. Älä ainakaan hyvä mies lasta ala tusaamaan moisen kanssa!

Ja PS. En väheksy mielenterveysongelmia, en vaan yksinkertaisesti jaksa ainakaan itse katsella kumppania jolle kaikki on haaste. Ei perkeleessä sellaista.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Noissa mielenterveysongelmissa on se hauska juttu, että vaikka ne kemikaalit saataisiin kuntoon nyt niin tulevaisuudessa ne saattaa mennä suurella todennäköisyydellä sekaisin ja niitä ei enää korjatakaan. Sanoisin että juokse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Noh, siinä tuli keskusteltua paljon ja naisystävä odottaa mielenterveysammattilaiselta soittoa - ilmeisesti lääkitystä toivoo. Hän mainitsi, että ei ole yhtään oma itsensä tällä hetkellä kun kaikki on synkkää, vaikka hän oikeasti yrittää.

Itsensä kehittämisen maisterina neuvoin jo kuinka paastoa dopamiinin ynnä muuta. Semmosta mistä lähteä liikkeelle lääkityksen kanssa, pikkuhiljaa. Vaikeaa tulee olemaan, mutta neuroplastiset aivot kyllä muokkautuu pahimpienkin addiktien ympäriltä. En tosin tiedä onko hänelle jotai käsittelemätöntä traumaa tms, johon varmasti vielä palataan.

Mutta siis pointtina se, että haluan auttaa häntä ja että meidän suhde kestää. En kuitenkin voi jäädä jos hän ei ole halukas muutokseen. Vaikea tilanne. Hänelle kerroin, että tulen pysymään ja auttaa häntä. Mutta luulisi hänenkin tietävän, että ilman muutoksia suhde ei kestä.
Ongelmaa tai niitä traumoja ei todennäköisesti selvitetä sellaisella lääkityksellä tai psykoterapialla mitä jostain julkisesta terveydenhuollosta saa. Siten "lääkityksen odottaminen" tai jonkun todennäköisesti yhdentekevän "soiton odottaminen" on vähän liikaa sellaista että odotetaan simppeliä ratkaisua asiaan joka ei laukea noin simppelisti. Ja omat kommenttisi tuossa viittaavat siihen että ajattelet suunnilleen samoilla linjoilla. Mutta jos olet valmis pitkään prosessiin niin onnea vaan, ja jos se siitä muuttuu hyväksi taas niin tulet todennäköisesti palkituksi elämässä tavalla tai toisella.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
@Markqq

Tää on sitten ihan viimeinen paikka kysellä apuja tuollaiseen. Edgeloordit on jättämässä jokaisen jolla on paha paikka elämässä. Jos haluat oikeasti että suhde kestää, puhukaa ja puhukaa ammattilaiselle.
Juu. Ei. Kyllä nuo ihan asianeuvoja ovat. Jos suhde ei ole kestänyt erityisen pitkään, kannattaa ilman muuta häippäistä suhteesta, jossa toinen osapuoli on mt-ongelmainen.

Kyseinen kysyjä ei pysty millään tavoin auttamaan tuon henkilön eheytymisessä. Siihen pystyy vain ja ainoastaan henkilö itse. Rakkaus ei mielenterveysongelmia paranna.

Puhun kokemuksesta. Olin tasan samalla asenteella 3 vuotta erään vakavasti masentuneen kumppanina. Tuin, autoin kotihommissa ja kaikessa mahdollisessa. Lopputuloksena päädyin itsekin masennuksen kierteisiin, rakkaus lopahti häneltä ensin, ja lopputuloksena käsiin ei jäänyt mitään. Ja tuo aika ei todellakaan ollut mitään hyvää. Kysyjän tapaus kuulostaa tutulta. Olin lähinnä kohde, johon sitä pahaa oloa oli helppo purkaa ja kohdella kuin paskaa sillä verukkeella, että masentaa.

En ainakaan itse enää lähde seukkaamaan minkäänlaisen mt-tapauksen kanssa, jos jossakin vaiheessa selviää, että henkilö on joko persoonallisuushäiriöinen (ei voi parantaa) tai mieleltään sairas (vuosien taistelu).

Kukaan ei voita tuollaisessa suhteessa. Ei edes sairastaja itse, koska kumppani lähtee helposti myös toimimaan mahdollistajana ja purkautumiskanavana.

Sellaiset Disney-ritarikuvitelmat kannattaa samantien heittää helvettiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 458
Viestejä
4 162 682
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom