Parhaat itsepuolustuslajit

Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
108
Ei se päähän potkiminen mitään överiä venymistä tarvi, enemmän tekniikkaa. Sivupotkun jos haluaa laittaa päähän, niin sitten tarvii spagaattivenytyksiä tehdä.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ei se päähän potkiminen mitään överiä venymistä tarvi, enemmän tekniikkaa. Sivupotkun jos haluaa laittaa päähän, niin sitten tarvii spagaattivenytyksiä tehdä.
Sivupotkun päähän olen ennen pystynyt niin että polvi nousee suoraan ylös ei sivuttain ja sitten käänäät jalkaa että jalkaterää työnnät. Nyt pystyn suoraan eteenpäin potkimaan päähän (2 eri tapaa maegeri Karate ja sitten erikseen Tae Kwon Do potku jonkka nimeä en muista koreaksi) (työntö japanilainen nimi muistaakseni maegeri tai sitten Tae Kwon Do potku potkit niin alhaalta ylös että osut vastustajan leukaan) mutta ei kierto (jalka taipuu kierotpotkussa kuin jalakapallossa potkit sivulta kiertäen) potkua tai sivupotkua päähän. Kiertopotku japanilainen nimi taisi olla mavashigeri pystyn vetää kyllä säkkiin voimalla nyt, mutta ei pään korkeudelle.

Kun potkasin säkkiin suoraan eteenpäin työntypotku (maegeri) räjähtävällä voimalla niin Pt hämmästyi minun voimasta...

Selitys PT oli ehkä hieman ylimielinen ajatteli tuossa on vain kehuva asiakas joka ei osaa yhtään mitään enää mutta tuli kyllä toisiin ajatuksiin. Sanoi että ei haluaisi olla se säkki... Pt nämä kevyet hyökkäykset minua vastaan mikään niistä ei onnistunut ja väistin tai torjusin ne helposti.

Nyt on lähetetty tämä video Personal Trainerille äsken:
https://www.youtube.com/watch?list=PLFeqc8OMfwIH26NOyOVsZyajx2t0nxsUa&time_continue=28&v=AlAVHzIZZvIvI

Kirjoitin sen näin:
Tässä on tavoite se lyhyempi vastustaja Jet Li... en tarkoita että voisin voittaa mitään turnausta haluan vain kehittää notkeutta:
Videolinkki
Jojoo tavoitteet taivaissa mutta ainakin voi parantaa.

PT ei ole vastannut yhtään mitään että se siitä. Juolahtiko myös mieleen teille että PT:lle olen maksava asiakas? Vaikuttaa julmetun paljoin PT omiin tuloihin jos sanon että en tee uutta sopimusta hänen kanssa. Luultavasti PT hyväkysyisi jos lähetän videon pingviineistä ja sanon haluan oppia kalastamaan yhtä hyvin minun hampailla kuin pingviinit tekevät hehe:rolleyes:.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Stargate tapaa mustavöisen Sensei mestarin vaikka Karate mestari.

Stargate: Haluan yksityisoopetusta vain minulle 50 kerran paketti.

Sensei: Ei en halua opettaa koska se on vaivaa antaa yksityisopetusta.

Stargate: Maksan 3400 euroa siitä minus verot ja työnantaja kulut mutta saat nettona yli 2400 euroa verojen jälkeen. Se on 48 euroa nettona /h siis verojen jälkeen. Tämä siis lisänä muille tuloille mitä mahdollisesti tienaat!

Sensei: Aloitetaan tänään!
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Stargate tapaa mustavöisen Sensei mestarin vaikka Karate mestari.

Stargate: Haluan yksityisoopetusta vain minulle 50 kerran paketti.

Sensei: Ei en halua opettaa koska se on vaivaa antaa yksityisopetusta.

Stargate: Maksan 3400 euroa siitä minus verot ja työnantaja kulut mutta saat nettona yli 2400 euroa verojen jälkeen. Se on 48 euroa nettona /h siis verojen jälkeen. Tämä siis lisänä muille tuloille mitä mahdollisesti tienaat!

Sensei: Aloitetaan tänään!
Tämän kun löydät niin kerro toki kenen oppiin pääsit. Termi sensei kuitenkin tarkoittaa vaan opettajaa ja näitä löytyy ko. lajissa ihan laidasta laitaan oikeasti osaavista kavereista ihan perus janttereihin jotka on vyön päälle pukeneet.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tämän kun löydät niin kerro toki kenen oppiin pääsit. Termi sensei kuitenkin tarkoittaa vaan opettajaa ja näitä löytyy ko. lajissa ihan laidasta laitaan oikeasti osaavista kavereista ihan perus janttereihin jotka on vyön päälle pukeneet.
No niin en ole rikas miljonääri. Todellisuudessa voisin ajatella tosissaan tuota palkkaamista kun PT kerrat käytetty loppuun ja sitten en uusi PT kanssa uudestaan.

Ei siinä mitään vikaa tietysti mennä nuorena kamppailulajeihin. En ole enää nuori. Minulla on osa-aikainen työ ja vuokratuolot. En jaksaisi tyylin vähintään 3 kertaa viikossa niin et saa valita milloin trenaat vain esim. tiistai, torstai ja lauantai nyt trenataan ja et saa valita mihin aikaan vaan esim. tiistai kello 18.00, torstai kello 18.00 ja lauantai kello 15.00.

Minulle on sanottu monta kertaa ennen että jos haluat kehittyä kamppailulajeissa itse alkeiskurssin jälkeen niin vähintäin 3 kertaa viikossa pitäisi jaksaa. Alkeiskursilla 2 kertaa viikossa kelpaa.

Muu asia mikä minua ärsytti kun aikoinaan harjoittelin Turussa niin oli siellä aina myös naisia salissa. Kerran kokeilin menin Espoossa saliin ja lopetin heti kun 100% miehiä vain oli siinä salissa.

En halua mitään vain ja ainoastaan miehiä jos menen ryhmäliikuntaan varsinkin kamppailulajeissa. Kaiken lisäksi jos se on joku Jujutsu niin silloin sitä painitaan ja minusta se on homo tapahtuma jos vain ja ainoastaan painitaan miesten kanssa että se siitä.

Siitä puheen ollen minun PT se joka on mukana Kickboxing niin hän on nainen. Enemmistö Body Combat tapahtumassa Elixiassa on naisia:).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Muu asia mikä minua ärsytti kun aikoinaan harjoittelin Turussa niin oli siellä aina myös naisia salissa. Kerran kokeilin menin Espoossa saliin ja lopetin heti kun 100% miehiä vain oli siinä salissa.

En halua mitään vain ja ainoastaan miehiä jos menen ryhmäliikuntaan varsinkin kamppailulajeissa. Kaiken lisäksi jos se on joku Jujutsu niin silloin sitä painitaan ja minusta se on homo tapahtuma jos vain ja ainoastaan painitaan miesten kanssa että se siitä.
Mitä ihmettä juuri luin.. Siis et treenaa porukassa missä on "pelkkiä äijiä" koska se on homoa? Onkohan sinulla mikä tuo motiivi treenaamiselle, hämmentävää jos joku lähtee treeneihin saadakseen kiksejä joistain mimmeistä. Ja homoahan ei miesten välisistä treeneistä tee mikään muu kuin omat homoseksuaaliset ajatukset. Vai onko muut kaverit siellä niin alfoja että oma miehisyys rapistuu? :)

En ymmärrä ajatusmaailmaasi yhtään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Ketjuun kirjoittajat voisivat ehkä miettiä onko tietyillä kommenteilla mitään annettavaa itse aiheeseen. Tekee pahaa katsoa, kun polulla tallustelun sijaan jotkut konttaavat ryteikössä.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kannattaa rohkeesti mennä jiu-jitsutreeneihin kokeilemaan miten eroottinen olo on kun joku tosissaan prässää päälle.
No selitän hieman olen 100% hetero. Olen joskus vain vetänyt Jujutsu alkeiskurssin Turussa. Opetettiin otetaan esim syliote takapäin vastustajan peffa sinua vastaan. Sitten vastustajan tehtävä on irtautua siitä otteesta.

Olen myös Jujutsussa lämmittelynä paininut ihmisten kanssa. Hauskempi lämmittely oli työnnä tai heitä vastustaja uloos alueesta mutta potkuja ja iskuja ei silloin saa käyttää.

Joku Karate tai Taekwon Do tapahtuma ei tunnu homo tapahtumalta jos on vain miehiä. Silloin käytetään iskuja ja potkuja ja torjuntoja.

Espoossa kerran menin Jujutsu alkeiskursille ja kun huomasin että sali oli täynnä vain miehiä niin lopetin heti.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 924
No selitän hieman olen 100% hetero. Olen joskus vain vetänyt Jujutsu alkeiskurssin Turussa. Opetettiin otetaan esim syliote takapäin vastustajan peffa sinua vastaan. Sitten vastustajan tehtävä on irtautua siitä otteesta.

Olen myös Jujutsussa lämmittelynä paininut ihmisten kanssa. Hauskempi lämmittely oli työnnä tai heitä vastustaja uloos alueesta mutta potkuja ja iskuja ei silloin saa käyttää.

Joku Karate tai Taekwon Do tapahtuma ei tunnu homo tapahtumalta jos on vain miehiä. Silloin käytetään iskuja ja potkuja ja torjuntoja.

Espoossa kerran menin Jujutsu alkeiskursille ja kun huomasin että sali oli täynnä vain miehiä niin lopetin heti.
Kannattaa rohkeasti mennä kokeilemaan miesporukkaan eikä antaa omien ennakkoluulojen häiritä. Kreikkalais-roomalainen paini on hyvä jos haluaa kunnon ihokontaktia ja rajusti iskeä toiseen kiinni takaa päin. Kyllä siinä testosteronin katku on ilmassa ja tunteet pinnassa monella kun miehistä otetaan mittaa vain ohueiden painitrikoiden ollessa välissä.

Oma suosikki on turkkilainen öljypaini.

 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Alkaa mennä jo offtopic hieman threadissa. Houkutellaan homouteen kuten joulusauna thredissa. Olen 100% hetero. Ei tuo innosta yhtään miehen kanssa. En osallistu sellaiseen.

Hieman huumoria Jet Li tulkinta American Football elokuvassa Romeo Must Die:

Aha Jet Li on yhdistänyt parhaimpia kamppailulajeja amerikkalaiseen jalkapalloon heh:).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Sama homma, en koe BJJ:tä millään muotoa eroottisena, olipa painikaverina mies tai nainen. Ja jos totta puhutaan niin aivan hullu ajatuskin, kertoo vain sen että kommentoina ei ole lajia oikeasti harrastanut.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Ja jos totta puhutaan niin aivan hullu ajatuskin, kertoo vain sen että kommentoina ei ole lajia oikeasti harrastanut.
Kertoi käyneensä kurssilla, jossa oli joutunut vasten vastustajan peffaa. Mikäli hänellä on tuossa tilanteessa alkanut jäykistelemään niin kyllähän se homolta saattaa hyvinkin tuntua.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kertoi käyneensä kurssilla, jossa oli joutunut vasten vastustajan peffaa. Mikäli hänellä on tuossa tilanteessa alkanut jäykistelemään niin kyllähän se homolta saattaa hyvinkin tuntua.
Ei ole jäykistynyt miehestä, mutta naisesta on kyllä jäykistynyt heh.

Jos nyt palataan aiheseen kiitos? Kyllä kunniotan Brasilian Jujutsua vaikka juuri siinä en ole koskaan ollut mukana. Tavallinen Jujutsu peruskurssi ja sitten erikseen vuosia Karate ja Tae Kwon Do. Nyt? Bodycombat ja Personal Trainer joka haroittelee Kickboxinga aktiivisesti.

Mahdollisesti tulevaisuudessa palkkaan jonkun mustavöisen antamaan yksityisopetusta sen PT sijaan.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Alkaa mennä jo offtopic hieman threadissa. Houkutellaan homouteen kuten joulusauna thredissa. Olen 100% hetero. Ei tuo innosta yhtään miehen kanssa. En osallistu sellaiseen.

Hieman huumoria Jet Li tulkinta American Football elokuvassa Romeo Must Die:

Aha Jet Li on yhdistänyt parhaimpia kamppailulajeja amerikkalaiseen jalkapalloon heh:).
Jos miesten kanssa painimisesta tulee sinulle homoseksuaalisia viboja niin sehän tarkkoittaa, että olet homoseksuaali.

Uskallatko muuten käydä saunassa miesten kanssa?
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Asiaa sivuten niin viime vuoden puolella minun ja kaverin treeneihin tuli mukaan yksi kaverin puolituttu. Hänellä oli kuulemma toisen danin musta vyö jossain karaten kaltaisessa ja viime kisoissa sijoittui hopealle. Hän oli minua noin 30 kiloa kevyempi mutta toisaalta yli kymmenen vuotta nuorempi. Ottelimme joitakin eriä lähinnä nyrkkeilyn säännöillä. Ei olisi kaveri mahtanut minulle mitään, jos olisimme tosissaan otelleet. Hän oli käsistään nopea mutta ei niin nopea, että olisi päässyt suojauksen läpi ja hänen iskunsa olivat sellaisia läppäisyjä. Itse kuitenkin pystyin lyömään hänen suojauksensa läpi näin tahtoessani. Laittaisin siten rahani likoon sen puolesta, että nyrkkeily on myös hyvä itsepuolustuslaji.
Vaikuttaisi myös olevan pituuseroa, jos nopea ei ole riittävän nopea. Voi tietysti mennä myös niin, että hän on nopea, mutta sinä ennakoit tarpeeksi. Tehot voi hävitä väärään asentoon, jalat ei toimi niin ei toimi kädetkään, kyynerpäät reilusti sivuilla tai muita virheitä.

Kyllä ne hanskat nimenomaan suojaa käsiä matseissa. Sparreissa käytetään toki isompia hanskoja, jotka pehmentää iskua myös vastaanottajalle, mutta matsihanskat on kyllä ehkäisemässä rystysten murtumista.
Eikös ne matsihanskat ole mallia 10oz? Seuran 14oz nyrkkeilyhanskoilla ainakin omat rystyset tulee selvästi "läpi", ei muuten suojaa. Hommasin sparrihanskat, kun välillä tuli sanomista, ei mene enää "läpi", mutta lyönnin voimakkuutta on vaikeampi määritellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Jos nyt palataan aiheseen kiitos? Kyllä kunniotan Brasilian Jujutsua vaikka juuri siinä en ole koskaan ollut mukana. Tavallinen Jujutsu peruskurssi ja sitten erikseen vuosia Karate ja Tae Kwon Do. Nyt? Bodycombat ja Personal Trainer joka haroittelee Kickboxinga aktiivisesti.
Body Combatilla ja itsepuolustuksella on suunnilleen yhtä paljon tekemistä keskenään kuin Mustanaamiolla ja maksalaatikolla. Mutta hyvä ymmärtää pari juttua virallisesta lajikuvauksesta.

Lajiesittely: BODYCOMBAT - taistele itsesi hyvään kuntoon - GOGO Liikuntakeskus

Body Combat on niin monipuolinen laji, että siitä on vaikea valita yhtä parasta asiaa. Yksi asia mikä erottaa sen mielestäni muista lajeista on se, että se on tavallaan roolileikkiä: tunnilla voi kuvitella olevansa kuka vain tai mikä vain ja pystyvänsä tehdä mitä vain!

Näköjään myös tuntien ulkopuolella.

Se sopii myös niille, jotka eivät välitä tavallisesta jumpasta tai aerobicista. BODYCOMBAT ei ole varsinaisesti kumpaakaan niistä, vaan ryhmäliikuntatunti, joka on saanut vaikutteita edellä mainituista lajeista. Laji sopii siis erittäin hyvin myös miehille, ja lähes joka tunti salissa onkin miehiä asiakkaina ja/tai ohjaajana.

Huom. myös miehille. No-homo jos sinne menee. Mutta piti kuitenkin sanoa erikseen.

4. Toinen combat-track: Yleensä potkupainotteinen, usein jollakin musiikillisella tai harjoituksellisella teemalla (esim. Lord of the Rings tai keskitytään esimerkiksi kehonhallintaan tai jalkatreeniin).
6. Kolmas combat-track: Viimeaikoina ollut usein keski- ja alavartalotreeniin painottuva track sisältäen usein esim. capoeiraa. Tässäkin trackissa on usein jonkinlainen teema, suosituimpia ovat olleet esimerkiksi Pirates of the Caribbean. Nykyisessä ohjelmassa tämä track sisältää Matrix-potkun!


Gimilille, Jack Sparrowlle, ja Morpheukselle terkkuja ja jaksuhalit mieheen!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
38
Harmi kun tuo yksi rölli tai muuten vaan omalaatuinen kaveri vie koko ketjun ihan sivuraiteelle, eihän minkäänlaista itsepuolustustaitoa voi oppia ilman kontaktia suunnilleen samankokoisten tai isompien kavereiden kanssa pl. puhejudo tai pikajuoksu.

Omiin kokemuksiin peilaten puhtaasti itsepuolustuksen kannalta parhaat ovat ketjussa mainitut Defendo ja Krav Maga, kamppailulajeista pitääkin sitten rakentaa jo jonkunsortin paletti jos haluaa pärjätä tilanteessa kuin tilanteessa. Nyrkkeilystä lyönnit, Thaista potkut ja (brassi)jujutsusta maassanujuaminen ja alasviennit nyt tulee selkeimpänä settinä mieleen. Tärkeintä tekniikoiden päälle on kuitenkin sparri ja tilanteiden harjoittelu, ei mistään tekniikoista ole mitään riemua jos lannoitteen osuessa ropeliin tuleekin täytenä yllätyksenä että se nakkikiskan jonon katiskalippiskaveri runnookin täydellä voimalla päälle kun itse yrität arpoa miten se treeneissä hienosti 50kg tyttösen kanssa toiminut tekniikka menikään.

edit. kyllä pitää olla ei-niin-latenttia taipumusta taustalla jos kamppailusta jotain homoviboja saa, itse tunnen yhden umpihomon hepun joka harrastaa lajeja ja omien sanojensa mukaan ei voisi kauempana olla kovettumisen tunteet matossa äheltäessä. Sama on oman itsen kohdalla jos sattuu naisenpuolikas pariksi, sukupuoliasiat on kyllä treenatessa kauimpana mielestä vaikka kuinka iholla oltaisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Tarkoitin kuinka notkea tuo Jet Li vastustaja tuo saman pituinen mies ei se 2 metrien veli. Nyt voin potkia suoraan eteenpäin pään korkeudelle mutta että voisin tehdä kierto ja muita potkuja pään korkeudelle vielä minun pitää kehittää notkeutta. Ennen olen siihen pystynyt.

Pt veti myös hieman sparrausta hyökkäsi minua kohtaan, mutta ei mitään FULL contact ottelua ja tuskin haluan sellaista kuin PT harjoittelee Kick Boxinigia aktiivisesti.

Ei minun tässä iässä tarvitse voittaa mitään kilpailuja enää. Pari hopea mitallia on ennen aikusikää paras saavutukseni 17 vuotiaana hopea kun oli 16+ osaanottajaa Tae Kwon Do tournamentissa. Alle 18 vuotiaden ryhmässä ei tullut noita kivenkovia mustavöitä vastaan ja aikusiässä en ole saanut mitalleja.

Harjoittelen nyt ollakseeni kunnossa en siksi että saisin jotain kilpailumenestystä.

Sanoin kuitenkin veljelleni että 3 veljenpoikaa voi koettaa saman tuloksen tai paremman saada vähintäin hopea jos on 16+ osanottaja esim Karate tai Tae Kwon Do kilpailussa. Voin kertoa heti että se on todella haastavaa.
Miksi ihmeessä pidät saavutuksena jotain alaikästen paikallisesta taek won do turnauksesta saatuja hopeamitaleja? Eli et olis pärjänny jos olis ollu edes isompi turnaus.
Toisekseen ne kunnon kisat ja saavutukset vasta alkaa siitä mustasta vyöstä, mihin asti et päässyt tai pärjänny edes alemman luokan kilpailijoille. En ite kehtais kyllä leveillä noin moneen kertaan tollasella ”saavutuksella”.
Miksi lähettelet sun PT:lle jotain youtubevideoita leffoista? Meinaakko että sitä ihan hirveesti kiinnostaa keskustella sun kanssa muusta kun treenaamisesta, mistä sille maksat. Sillä on varmasti parempaakin tekemistä vapaa-ajalla.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Miksi ihmeessä pidät saavutuksena jotain alaikästen paikallisesta taek won do turnauksesta saatuja hopeamitaleja? Eli et olis pärjänny jos olis ollu edes isompi turnaus.
Toisekseen ne kunnon kisat ja saavutukset vasta alkaa siitä mustasta vyöstä, mihin asti et päässyt tai pärjänny edes alemman luokan kilpailijoille. En ite kehtais kyllä leveillä noin moneen kertaan tollasella ”saavutuksella”.
Miksi lähettelet sun PT:lle jotain youtubevideoita leffoista? Meinaakko että sitä ihan hirveesti kiinnostaa keskustella sun kanssa muusta kun treenaamisesta, mistä sille maksat. Sillä on varmasti parempaakin tekemistä vapaa-ajalla.
No siis olin 17 vuotias melkein aikuinen. Ne jotka voittaa miesten sarjoissa on myös usein alle 30 tai ei ainakaan yli 35.

On se hyvä saavutus.

Body Combatilla ja itsepuolustuksella on suunnilleen yhtä paljon tekemistä keskenään kuin Mustanaamiolla ja maksalaatikolla. Mutta hyvä ymmärtää pari juttua virallisesta lajikuvauksesta.

Lajiesittely: BODYCOMBAT - taistele itsesi hyvään kuntoon - GOGO Liikuntakeskus

Body Combat on niin monipuolinen laji, että siitä on vaikea valita yhtä parasta asiaa. Yksi asia mikä erottaa sen mielestäni muista lajeista on se, että se on tavallaan roolileikkiä: tunnilla voi kuvitella olevansa kuka vain tai mikä vain ja pystyvänsä tehdä mitä vain!

Näköjään myös tuntien ulkopuolella.

Se sopii myös niille, jotka eivät välitä tavallisesta jumpasta tai aerobicista. BODYCOMBAT ei ole varsinaisesti kumpaakaan niistä, vaan ryhmäliikuntatunti, joka on saanut vaikutteita edellä mainituista lajeista. Laji sopii siis erittäin hyvin myös miehille, ja lähes joka tunti salissa onkin miehiä asiakkaina ja/tai ohjaajana.

Huom. myös miehille. No-homo jos sinne menee. Mutta piti kuitenkin sanoa erikseen.

4. Toinen combat-track: Yleensä potkupainotteinen, usein jollakin musiikillisella tai harjoituksellisella teemalla (esim. Lord of the Rings tai keskitytään esimerkiksi kehonhallintaan tai jalkatreeniin).
6. Kolmas combat-track: Viimeaikoina ollut usein keski- ja alavartalotreeniin painottuva track sisältäen usein esim. capoeiraa. Tässäkin trackissa on usein jonkinlainen teema, suosituimpia ovat olleet esimerkiksi Pirates of the Caribbean. Nykyisessä ohjelmassa tämä track sisältää Matrix-potkun!


Gimilille, Jack Sparrowlle, ja Morpheukselle terkkuja ja jaksuhalit mieheen!
En ole ihan samaa mieltä. Se Bodycomat vaatii julmetusti notkeutta. Sanotaan esim. potkaise päähän. Kaikki tosin ei pysty kaikenlaisia potkuja potkimaan päähän mutta sitten potkitaan niin korkealle kun pystyy.

Iskusarja myös kehittää lihaksia.

Yhdessä asiassa olen toki samaa mieltä. Bodycombat ei ole samalla tavalla puolustaminen kuin jos ottelet tai sparraat vastustajaa.

Kyllä olen samaa mieltä sinun kanssa että esim Karate kurssi on parempi kuin Bodycombat. Bodycombat käytännössä että osaat jo jotain ja että olet notkea.

Annan myös krittiikiä viime Bodycombat harjoittelulle että minusta venyteltiin aivan lian vähän.

Unohdat yhden asia toisaalta.

Kickboxer PT nainen on sparranut (tarkoittaa hyvin kevyttä ei lähelläkään full contact) hieman minua vastaan ja olen puolustautunut.

Jos ideasi oli että Karate tai Taekwondo tai BJJ tai perinteinen Jujutsu kurssi on parempi tapa oppia puolustamaan itseänsä olen samaa mieltä. Osaan jo jotkut potkut ja miten puolustautaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Miksi ihmeessä pidät saavutuksena jotain alaikästen paikallisesta taek won do turnauksesta saatuja hopeamitaleja? Eli et olis pärjänny jos olis ollu edes isompi turnaus.
Toisekseen ne kunnon kisat ja saavutukset vasta alkaa siitä mustasta vyöstä, mihin asti et päässyt tai pärjänny edes alemman luokan kilpailijoille. En ite kehtais kyllä leveillä noin moneen kertaan tollasella ”saavutuksella”.
Miksi lähettelet sun PT:lle jotain youtubevideoita leffoista? Meinaakko että sitä ihan hirveesti kiinnostaa keskustella sun kanssa muusta kun treenaamisesta, mistä sille maksat. Sillä on varmasti parempaakin tekemistä vapaa-ajalla.
Äläs vähättele. Kyllä noissa turnauksissa yleensä ainakin neljä osallistujaa on, jos mitaleita jaetaan.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Äläs vähättele. Kyllä noissa turnauksissa yleensä ainakin neljä osallistujaa on, jos mitaleita jaetaan.
Kyllä ja TaeKwon dossa oli 16+ osaanottajaa. Karate kilpailussa tosin vähän osaanottajia.
Karate kilpailu 15 vuotiaana ja Tae Kwon Do 17 vuotiaana. Molemmista sain hopea mitallin. Loppuottelussa oli aina kivenkova vastus joka toki ansaitsi kultansa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
38
Mee nyt Stargate pois ja tee vaikka joku jumppahumppaketju noille bodycombateille ja homofantasioille, sinulla ei ilmiselvästikään ole hajuakaan itsepuolustuksesta tai kamppailusta ylipäänsä (olettaen että et ole vain tavan rölli). Jos et ole valmis harjoittelussa ottamaan kontaktia tulee kuka tahansa vähänkään isompi ja/tai osaavampi kadun kaveri vetämään sinut tositilanteessa tonttiin niin että raikaa. Tavan tallaaja nyt ei tietty moisiin tilanteisiin koskaan joudukaan, itsekään en koskaan vaikka uhkaaviin tilanteisiin on jouduttukin mutta jos ketjun aihe on itsepuolustuslajit niin jotkut teemoitetut aerobictunnit eivät tänne kuulu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
108
Eikös ne matsihanskat ole mallia 10oz? Seuran 14oz nyrkkeilyhanskoilla ainakin omat rystyset tulee selvästi "läpi", ei muuten suojaa. Hommasin sparrihanskat, kun välillä tuli sanomista, ei mene enää "läpi", mutta lyönnin voimakkuutta on vaikeampi määritellä.
Taitaa tuo 10oz olla suhteellisen yleinen, mutta riippuu tietysti lajista ja tasosta. Vaparissa on "vähän" kevyemmät, jossain salikisoissa saatetaan otella painavammillakin.

Eihän se hanska tietenkään rajattomasti suojaa sitä vastustajaa, mutta mitä isompi hanska niin sitä enemmän suojaa. Painavammalla hanskalla lyöntikin on, ainakin teoriassa, vähän hitaampi samalla voimalla lyödessä. Tietysti sparrit pitää aina otella hanskoista riippumatta sellaisella voimalla, että molemmilla on kivaa. Isollakin hanskalla saa kyllä tyrmättyä, varsinkin jos vastustaja ei osaa yhtään ottaa lyöntejä vastaan.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
No siis olin 17 vuotias melkein aikuinen. Ne jotka voittaa miesten sarjoissa on myös usein alle 30 tai ei ainakaan yli 35.

On se hyvä saavutus.
Kyse ei ollu kuinka vanhoja ne turnauksien voittajat on... Kyse oli siitä, että taso on vähän kovempi kun kisataan isommissa kisoissa, eikä missään paikallisissa pubikisoissa.
Vai meinaakko että jos voitan kaveriporukan kesken jonkun sparri-mma turnauksen ja päätetään siinä sit jakaa oikeen mitalit voittajille, niin olen vähintään Connor McGregorin tasonen, ellen jopa parempi, koska sainhan sentään turnauksesta kultaa!
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kyse ei ollu kuinka vanhoja ne turnauksien voittajat on... Kyse oli siitä, että taso on vähän kovempi kun kisataan isommissa kisoissa, eikä missään paikallisissa pubikisoissa.
Vai meinaakko että jos voitan kaveriporukan kesken jonkun sparri-mma turnauksen ja päätetään siinä sit jakaa oikeen mitalit voittajille, niin olen vähintään Connor McGregorin tasonen, ellen jopa parempi, koska sainhan sentään turnauksesta kultaa!
Annas kun selitän sinulle hieman. Taas sitä mennään. Sinun mielestä ei ole varakas jos ei ole vähintäin miljonääri ja sitten on ilmeisesti surkea jos ei vähintäin saa SM kultaa suurinpiirtein.

Tae Kwon Do oli julmetun iso kilpailu sinne tuli koko Suomesta väkeä.
Tae Kwon Do:ssa on painoryhmän mukaan. En minä otellut jotain 13 vuotiasta vastaan joka on 15 kg kevyempi.

Useimmat ihmiset joitakin poikkeuksia ottaen hyvin harvoin ottelevat missään. Minä olen otellut vain 2 kertaa ennen 18 vuoden ikää (hopea molemissa!) ja vain 1 kerran kokeilin aikusiässä jolloin aikuisiässä menestys oli keskinkertainen tai hieman enemmän voitin kun hävisin silloin.

Luulet vain että kaikki mukavaa ja turvallista vai? Voin kertoa että Tae Kwon Do:ssa on suojuksia kilpailussa. Siitä huolimatta erikseen on pakko olla vakuutus juuri sitä tapahtumaa varten ja mikään kotivakuutus ei auta tippakaan.


Tae Kwon Do suosio Suomessa on alle 1% jos katsoo kuinka paljon harrastaa esim. jääkiekkoa.

Muistan myös kun näin aikuisen miehen joka itki luultavasti tämä nuori mies oli saanut urheiluvamman. Ambulanssi tuli myös joku oli aikuisten ryhmässä pahemmin loukannut itsensä.


Toki on joitakin jotka usein kilpailevat.

Voin heti kertoa että enemmistö jotka harrastaa kamppailulajeja ei todellakaan saavuta edes minun saavutusta.

Jos idea olisi että ei ole kehumisen arvoista noh jaa totta siinä mielessä että olen aivan surkea jos vertaa esim. Chuck Norris tulokseen noin 6 mailman mestaruutta kultaa Karatessa.
En ole missään vaiheessa myöskään väittänyt että olen Suomen parhaimpia.

Se on siitä riippumatta julmetun hyvä tulos varsinkin se iso Tae Kwon Do kilpailu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Annas kun selitän sinulle hieman. Taas sitä mennään. Sinun mielestä ei ole varakas jos ei ole vähintäin miljonääri ja sitten on ilmeisesti surkea jos ei vähintäin saa SM kultaa suurinpiirtein.

Tae Kwon Do oli julmetun iso kilpailu sinne tuli koko Suomesta väkeä.
Tae Kwon Do:ssa on painoryhmän mukaan. En minä otellut jotain 13 vuotiasta vastaan joka on 15 kg kevyempi.

Useimmat ihmiset joitakin poikkeuksia ottaen hyvin harvoin ottelevat missään. Minä olen otellut vain 2 kertaa ennen 18 vuoden ikää (hopea molemissa!) ja vain 1 kerran kokeilin aikusiässä jolloin aikuisiässä menestys oli keskinkertainen tai hieman enemmän voitin kun hävisin silloin.

Luulet vain että kaikki mukavaa ja turvallista vai? Voin kertoa että Tae Kwon Do:ssa on suojuksia kilpailussa. Siitä huolimatta erikseen on pakko olla vakuutus juuri sitä tapahtumaa varten ja mikään kotivakuutus ei auta tippakaan.


Tae Kwon Do suosio Suomessa on alle 1% jos katsoo kuinka paljon harrastaa esim. jääkiekkoa.

Muistan myös kun näin aikuisen miehen joka itki luultavasti tämä nuori mies oli saanut urheiluvamman. Ambulanssi tuli myös joku oli aikuisten ryhmässä pahemmin loukannut itsensä.


Toki on joitakin jotka usein kilpailevat.

Voin heti kertoa että enemmistö jotka harrastaa kamppailulajeja ei todellakaan saavuta edes minun saavutusta.

Jos idea olisi että ei ole kehumisen arvoista noh jaa totta siinä mielessä että olen aivan surkea jos vertaa esim. Chuck Norris tulokseen noin 6 mailman mestaruutta kultaa Karatessa.
En ole missään vaiheessa myöskään väittänyt että olen Suomen parhaimpia.

Se on siitä riippumatta julmetun hyvä tulos varsinkin se iso Tae Kwon Do kilpailu.
Ei herranjumala taas... varakkaat on varakkaita ja miljonäärit miljonäärejä, ja sinä et ole kumpaakaan, kuten ollaan aiemmin se jo keskusteltu. Sitä ei tarvi tässä ketjussa uudelleen avata.
Kukaan ei ole sanonut että on paska jos ei voita isoo kilpailua, vaan palautin sut maanpinnalle siitä, että kuvittelet ton sun pubiturnauksen olleen jotenkin iso saavutus, kun samoilla taidoilla todennäkösesti et olis edes päässyt osallistuun isompiin kisoihin.
Tolla mittapuullahan minäkin sitten oon erittäin menestyny ja kova taek won do:ssa, kun joskus 7v voitin meidän ryhmän leikkimielisen turnauksen ollessani valkosella vyöllä.
Ketään ei kiinnosta kuinka iso prosentti kansasta harrastaa kyseistä lajia.

Mitä veikkaat mistä johtuu ettei suurin osa harrastajista kilpaile? Koska ne harrastaa sitä muista syistä... vai pyritkö nyt johkin arnold classiciin kilpaileen kehonrakennuksessa kun alotit käymään salilla?
Jokainen halukas pääsee kilpaileen kamppailulajeissa, jos niin haluaa, mutta jokainen ei pääse kovalle tasolle, vaikka haluais.
Kyllä toi kilpailu missä oot ollu, on pieni, valitettavasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Kannattaa rohkeasti mennä kokeilemaan miesporukkaan eikä antaa omien ennakkoluulojen häiritä. Kreikkalais-roomalainen paini on hyvä jos haluaa kunnon ihokontaktia ja rajusti iskeä toiseen kiinni takaa päin. Kyllä siinä testosteronin katku on ilmassa ja tunteet pinnassa monella kun miehistä otetaan mittaa vain ohueiden painitrikoiden ollessa välissä.

Oma suosikki on turkkilainen öljypaini.

Voiko tuossa turkkilaisessa öljypainissa työntää kätensä vastustajansa persvakoon ja tarttua kunnolla palleista kiinni?
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Eikö tämä homo(pelko|kelpo)isuus ole nyt jo käsitelty, hyvät herrat? Annetaan threadin jatkaa aiheessa, vaikkakin miehisin tuoksuin :kahvi:
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
En ole ihan samaa mieltä. Se Bodycomat vaatii julmetusti notkeutta. Sanotaan esim. potkaise päähän. Kaikki tosin ei pysty kaikenlaisia potkuja potkimaan päähän mutta sitten potkitaan niin korkealle kun pystyy.

Iskusarja myös kehittää lihaksia.

Yhdessä asiassa olen toki samaa mieltä. Bodycombat ei ole samalla tavalla puolustaminen kuin jos ottelet tai sparraat vastustajaa.

Kyllä olen samaa mieltä sinun kanssa että esim Karate kurssi on parempi kuin Bodycombat. Bodycombat käytännössä että osaat jo jotain ja että olet notkea.
Jos nyt ihan itsepuolustusta ajatellaan niin mikään mitä et pysty tekemään farkut jalassa ilman lämmittelyä ja miettimistä, ei toimi itsepuolustustilanteessa.

Miksi muutenkaan ottaisit turhia riskejä potkimalla jaloillaan olevaa vastustajaa päähän? Eikä helpompaa, varmempaa ja itselle turvallisempaa olisi potkia reisiin, munille tai polven ulkosivulle?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
410
Tähän ei varmaan ole kamalasti ole tullut vastauksia.
Kaipa se lähi-käsikähmässä ois kyynärpäätä nassuun, siitä maihin vientiä ja pois paikalta. Jos siis oikeasti vaarallinen tilanne, eikä "äijäpainia".
Pystypaini/clinch Kyynärpäät, polvet, o-soto-gari, te guruma, chinjab
Pystyottelu-etäisyys Suorat lyönnit, oikea yläkoukku, whiplash, suora potku polveen "chasse bas"
Mattopaini Selän ottaminen + takakuristus, kimura, americana
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
108
Jos nyt ihan itsepuolustusta ajatellaan niin mikään mitä et pysty tekemään farkut jalassa ilman lämmittelyä ja miettimistä, ei toimi itsepuolustustilanteessa.

Miksi muutenkaan ottaisit turhia riskejä potkimalla jaloillaan olevaa vastustajaa päähän? Eikä helpompaa, varmempaa ja itselle turvallisempaa olisi potkia reisiin, munille tai polven ulkosivulle?
Päähän potkiminen ei tosiaan kuulu itsepuolustukseen, mutta sitä on hauskaa harjoitella ihan vain muuten vain.

Paras on potkia munille/munasarjoille. Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin siinä tulee vähiten todennäköisesti pysyvää vahinkoa. Osuman mennessä perille kohde lamautuu heti ja kumartuu/kaatuu eteen päin jossain määrin hallitusti. Vertauksena vaikka päähän osuva lyönti. Vaikka se itse lyönti ei aiheuta pysyvää tuhoa, niin siitä helposti seuraava kaatuminen ja pään lyöminen asvalttiin tekee pahaa jälkeä. Yksittäinen osuma munille ei hyvin isolla todennäköisyydellä tee muuta kuin sattuu pirusti.

Polveen potkaiseminen saattaa rikkoa sen polven, ei hyvä, ikävä selittää tuomarille miksi teit sen.

Reiteen pitää taas potkaista kohtalaisella voimalla, että tulee vaikutusta. Yllättävässä tilanteessa ja kylmiltään ei ihan niin helppoa kuin miltä se kuulostaa. Toki jos harrastaa vaikkapa Muay Thaita, niin tuo on peruskamaa ja lähtee varmasti voimalla, ja takaa kyllä riittävän etumatkan karkuun pääsemiseen.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Voiko tuossa turkkilaisessa öljypainissa työntää kätensä vastustajansa persvakoon ja tarttua kunnolla palleista kiinni?
Krav Magassa ainakin vedetään "pallit irti", jos se on sun juttus. Toki treeneissä on munikset alla, joten suoraan pussikontaktiin pitää jossakin muualla hakeutua...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Krav Magassa ainakin vedetään "pallit irti", jos se on sun juttus. Toki treeneissä on munikset alla, joten suoraan pussikontaktiin pitää jossakin muualla hakeutua...
Jos karhu hyökkää niin siltä sitten. Sen verran paksuniskaisia, että kaulasta pureminen ihan turhaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 020
Jos karhu hyökkää niin siltä sitten. Sen verran paksuniskaisia, että kaulasta pureminen ihan turhaa.
En tiedä oliko karhuviittaus tahallinen. Jos tilanne oikeasti sitä vaatii, niin ei kannata aliarvioida ihmisen purentavoimaa. Aikuisen purentavoima on luokkaa keskikokoinen koira... (purentaamme rajaa kivun tunne, joten nuo purentavoimatestit todennäköisesti hieman aliarvoivat ns. tositilanteessa saatavaa voimaa).

Mittakaavaa siitä mitä hampailla saa aikaan konkreettisesti karhun kaulassa, klassikkotarina, joka saattaa olla tai saattaa olla olematta totta:

This man might be the most badass man that has ever lived. : funny
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
En tiedä oliko karhuviittaus tahallinen. Jos tilanne oikeasti sitä vaatii, niin ei kannata aliarvioida ihmisen purentavoimaa. Aikuisen purentavoima on luokkaa keskikokoinen koira... (purentaamme rajaa kivun tunne, joten nuo purentavoimatestit todennäköisesti hieman aliarvoivat ns. tositilanteessa saatavaa voimaa).

Mittakaavaa siitä mitä hampailla saa aikaan konkreettisesti karhun kaulassa, klassikkotarina, joka saattaa olla tai saattaa olla olematta totta:

This man might be the most badass man that has ever lived. : funny
Karhukoirat pyrkii puremaan karhua munista, että kyllä se toimivin eikä tartte tappaa karhua.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 924
Niille jotka luulee että judo ei sovellu itsepuolustukseen tai että sillä ei pärjäisi muita lajeja vastaan niin ei voisi varmaan enempää olla väärässä. Se on täynnä brutaalin tehokkaita ja yksinkertaisia liikkeita joita vastaan on vaikea puolustautua edes vaikka tarkkaan tietäisi mitä vastustaja on tekemässä.

 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Niille jotka luulee että judo ei sovellu itsepuolustukseen tai että sillä ei pärjäisi muita lajeja vastaan niin ei voisi varmaan enempää olla väärässä. Se on täynnä brutaalin tehokkaita ja yksinkertaisia liikkeita joita vastaan on vaikea puolustautua edes vaikka tarkkaan tietäisi mitä vastustaja on tekemässä.

Usein myös itse harrastaja merkitsee aika paljon. Judokat ovat usein räjähtävän voimakkaita ja nopeita, joten helpolla ei pääse, jos yrittää leipoa pitempään harrastaneita pataan.
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
108
En usko että mikään "perinteinen" laji riittää sellaisenaan itsepuolustukseen, jos oletetaan että hyökkääjäkin osaa jotain. Eihän judossa mitään vikaa ole, ja sen takia "modernimmat" lajit ottaakin sieltä paljon vaikutteita.

Judossa nyt vain keskitytään siihen painimiseen, niin saattaa olla vaikeuksia päästä riittävän lähelle, jos hyökkääjä tykkääkin lyödä ja potkia. Sama ongelma on tietysti päin vastoin, esimerkiksi kick boxingissa, vaikeuksia tulee jos tappelu päätyy mattoon. Kannattaakin treenata molempia, tai sitten jotain lajia joka yhdistelee sekä pystyä että mattoa (MMA, Krav Maga, yms.).
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Oma tausta on karate (2 eri tyylisuuntaa, junnuna), aikido (joku 6kk kokeilu), thainyrkkeily, hokutoryu jujutsu ja Krav Maga. Lisäksi erilaiset asetekniikat sekä hermopisteet on aina olleet kiinnostavia itseopiskelussa.

KM on sinällään ollut hauskinta, koska tekniikoissa voi vapaasti hyödyntää eri juttuja noista kaikista, eikä ole niin orjallisesti tietyn kaavan mukaan tekemistä. Esim. jujutsun lukot/irtautumiset on kovassa käytössä, toki erilaiset kuristukset ja mattovääntö, thaikku taas antaa aika erilaiset aseet pystyotteluun.

Parasta itsepuolustuksen kannalta on harrastaa useaa eri lajia, jolloin tilanteiden ymmärrys sekä toiminta tosipaikan tullen on fuusio siitä mitä osaa. Yksi laji ei mielestäni riitä pitkälle, toki nyrkkeily/thaikku/kb antaa ehkä parhaan lähtökohdan selvitä ehjin nahoin, koska sparraus on niin oleellinen osa lajeja ja otat iskuja vastaan monta kertaa viikossa.

Monen lajin vika on myös keskittyä pelkkään puolustautumiseen. Senkin harjoittelu tehostuu oleellisesti, kun ymmärtää miten kannattaa hyökätä. Ei voi olettaa että jokainen tulee snagariheijarilla päälle, ja toisaalta on hyvä itsekin sisäistää mitä voi ja kannattaa hyödyntää jos vaikka useampi kaveri tulee päälle. Esim. Isolenkkinen, pitkä teräsketju jossa päässä avainnippu ja kulkee aina mukana, voi olla ihan hyödyllinen joskus, jos haluaa pitää jonkun loitolla.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
696
Usein myös itse harrastaja merkitsee aika paljon. Judokat ovat usein räjähtävän voimakkaita ja nopeita, joten helpolla ei pääse, jos yrittää leipoa pitempään harrastaneita pataan.
Joo ja sen perusteella mitä ite oon paininu treeneissä (bjj) judotaustasia vastaan niin se pystypaini tuntuu samalta kuin yrittäis kaataa päälle tulevaa tavarajunaa. Ei onnistu ja sit huppista, ollaankin selällään.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Judossa nyt vain keskitytään siihen painimiseen, niin saattaa olla vaikeuksia päästä riittävän lähelle, jos hyökkääjä tykkääkin lyödä ja potkia. Sama ongelma on tietysti päin vastoin, esimerkiksi kick boxingissa, vaikeuksia tulee jos tappelu päätyy mattoon. Kannattaakin treenata molempia, tai sitten jotain lajia joka yhdistelee sekä pystyä että mattoa (MMA, Krav Maga, yms.).
Sanoisin, että judossa keskitytään ennemminkin mahdollisimman nopeaan maahan viemiseen ja siellä pitämiseen siten, ettei vastustajalla ole mahdollisuutta alkaa painimaan. Jos on lyöntietäisyydellä, on riittävän lähellä tullakseen heitetyksi.

En silti sanoisi, että judo olisi erityisen tehokasta nimenomaan itsepuolustukseen, koska mielestäni paras itsepuolustus on sellainen, ettei vastustaja voi enää jatkaa hyökkäystään. Maahan saattaen viety pystyy vielä ainakin yrittämään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
En silti sanoisi, että judo olisi erityisen tehokasta nimenomaan itsepuolustukseen, koska mielestäni paras itsepuolustus on sellainen, ettei vastustaja voi enää jatkaa hyökkäystään. Maahan saattaen viety pystyy vielä ainakin yrittämään.
Riippuu puhutaanko modernimmasta kilpailuun painottuvasta judosta vai alkuperäisemmästä joka sisälsi lukuisia itsepuolustustekniikoita pelkkien heittojen lisäksi.

Minulla ei ainakaan tekisi mieli joutua heittosäkiksi asfaltilla tai muulla kovalla alustalla, vaikka kaatumista olenkin harjoitellut ja kykenisin ehkä minimoimaan vahinkoja.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
696
Imo judo on itsepuolustukseen siinä mielessä hyvä laji, että jos nappaa hyökkääjää nopeasti jostain kiinni, on tämän hankalaa esimerkiksi lyödä ja kun hyökkääjän heittää kovalle alustalle niin kyllä keskivertoihminen joutuu siinä keräilemään sen verran, että saa otettua jalat alle. Lisäksi kuten sanoin, judokaa on erittäin vaikea kaataa joten kasan alimmaiseksi joutuminen on epätodennäköisempää.

Mun käsityksen mukaan nykyään judon harjoittelusta 90% keskittyy nimenomaan heittoihin kun kisoissa suurin osa otteluista voitetaan ipponilla, eli tyylipuhtaalla heitolla/vastaheitolla.

edit: Itsepuolustuksesta puhuttaessa pitäisi ehkä olla ylipäätään erotella se, puhutaanko jostain nakkikioskitappelusta jossa hengenlähtö tai vakava vammautuminen on keskimäärin aika epätodennäköistä vai tilanteesta, jossa joku yrittää nimenomaan tappaa, raiskata tms. jolloin ne itsepuolustukseenkin soveltuvat tekniikat ovat hieman erilaisia.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jos nyt ihan itsepuolustusta ajatellaan niin mikään mitä et pysty tekemään farkut jalassa ilman lämmittelyä ja miettimistä, ei toimi itsepuolustustilanteessa.

Miksi muutenkaan ottaisit turhia riskejä potkimalla jaloillaan olevaa vastustajaa päähän? Eikä helpompaa, varmempaa ja itselle turvallisempaa olisi potkia reisiin, munille tai polven ulkosivulle?
Oikeassa tilanteessa hyökätään eri korkeuksille... ja jos osut päähän voit mahdollisesti tyrmätä vastustajan.

Tässä olet oikeassa. Se nyt on vain niin että olen kehittänyt paljon notkeutta viime aikoina venytellyt paljon jne.
Nyt potkut sujuu jo paremmin. Helpompaa minulle kun olen ollut vuosia mukana ennen kamppailulajeissa. Tämän lisäksi Karate ja Tae Kwon Do muistuttaa toisiansa julmetun paljon.

Jos nyt puhutaan tosi tilanteista varsinkin jos on liukasta talvella pää potkiminen usein ei ole järkevää. Notkeus antaa nopeuttaa ja tekniikka sujuu hyvin. Saan hieman kovemalla voimalla myös potkittua keskivartaalon.

Miksi ei polviin potkita?

A. Tosi tilanne toinen hyökkää puukko kädessä ja aikoo tappaa sinut ymmärrän nyt potkitaan polville ja muniin.
B. Kamppailulajissa saat niin julmetun ankaran varoituksen heti... vähän kuin keltainen kortti jalkapallossa.
C. Jos on tosi tilanne mutta perus tappelu nyrkein niin nyt ei enää olla peruskoulussa. Pahimassa tapauksessa jos potkaiset toista polven rampautat sen loppuiäksi. Tämä sinun vastustaja voi sitten haastaa sinut oikeuteen ja vaatia korvausta.

Munille potkimista? Se on aika helppoa suojata. Entäs jos vastustaja on nainen:)? Feministit vaativat tasarvoa hehee.

Sanoisin näin jos joku kännikala halua tapella ja minua vastaan reilusti lyö nyrkeillä en nyt tiedä jos haluan murtaa sen polven tai jalan. Siitä voi tulla syyte ja korvausvaatimus jos loppuiäksi aiheutat vakavan vamman.

Sinun palautteesi oli toki parempi kuin joku väite että joku forum jäsen 7 vuotiana antoi köniin muille sitä ei voi verrata minun savutuksiin heh ei taida se jätkä tietää mistä puhuu laitan ignoren.

Se on myös totta että minun saavutukset verrattuna Chuck Norris on mitätöntä. Kyllä ne minun 3 veljenpoikaa saa kovasti yrittää jos kukaan heistä voisi saavuttaa niitä minun saavutuksia...

Body Combatissa muuten ei ole vain Karate ja Tae Kwon Do vaan on myös muista hieman vaikutteita ja vaihtelee riippuen vetäjästä olen huomannut.

Minusta on vaikea sanoa mikä on paras itsepuolustus laji? Varmaan yhdistelmä esim. 2 eri lajista ehkä.
 
Viimeksi muokattu:

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Miksi ei polviin potkita?

A. Tosi tilanne toinen hyökkää puukko kädessä ja aikoo tappaa sinut ymmärrän nyt potkitaan polville ja muniin.
B. Kamppailulajissa saat niin julmetun ankaran varoituksen heti... vähän kuin keltainen kortti jalkapallossa.
C. Jos on tosi tilanne mutta perus tappelu nyrkein niin nyt ei enää olla peruskoulussa. Pahimassa tapauksessa jos potkaiset toista polven rampautat sen loppuiäksi. Tämä sinun vastustaja voi sitten haastaa sinut oikeuteen ja vaatia korvausta.

Munille potkimista? Se on aika helppoa suojata. Entäs jos vastustaja on nainen:)? Feministit vaativat tasarvoa hehee.

Sanoisin näin jos joku kännikala halua tapella ja minua vastaan reilusti lyö nyrkeillä en nyt tiedä jos haluan murtaa sen polven tai jalan. Siitä voi tulla syyte ja korvausvaatimus jos loppuiäksi aiheutat vakavan vamman.
Itse näen itsepuolustustilanteen sellaisena, että mitään sääntöjä ei ole ja kyse on vain ja ainoastaan selviytymisestä. Miksi ryhtyä matsaamaan reilusti jonkun ryöstäjän/raiskaajan/satunnaisia vastaantulijoita hakkaavan vajukin kanssa? Paskasakki yleensä etsii helppoja uhreja joten parempi tehdä heti ja varoittamatta selväksi, että sellainen ei nyt ole vastassa. Oma keinovalikoimani ei varmasti mahdu lain rajoihin (koska taskusta löytyy yleensä jotain voimakerrointa myös) mutta toisaalta en ole myöskään koskaan joutunut niitä keinoja käyttämään, koska katson missä liikun ja milloin liikun. Ikävien tilanteiden välttäminen ja/tai ennakoiminen onkin kaikkein tehokkain itsepuolustuslaji.

Tilanne jossa pari känniläistä ilmoitaa baarikeskustelussa toisilleen olevansa kaupungin alfauros ja sitten yhteiselä päätöksellä siirtyvät testaamaan toistensa hypoteesejä parkkipaikalle, ei minusta ole itsepuolustustilanne ollenkaan vaan kirjoittamattomat säännöt omaava rituaalitaistelu. Lapsellista ja naurettavaa toki myös.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Itse näen itsepuolustustilanteen sellaisena, että mitään sääntöjä ei ole ja kyse on vain ja ainoastaan selviytymisestä. Miksi ryhtyä matsaamaan reilusti jonkun ryöstäjän/raiskaajan/satunnaisia vastaantulijoita hakkaavan vajukin kanssa? Paskasakki yleensä etsii helppoja uhreja joten parempi tehdä heti ja varoittamatta selväksi, että sellainen ei nyt ole vastassa. Oma keinovalikoimani ei varmasti mahdu lain rajoihin (koska taskusta löytyy yleensä jotain voimakerrointa myös) mutta toisaalta en ole myöskään koskaan joutunut niitä keinoja käyttämään, koska katson missä liikun ja milloin liikun. Ikävien tilanteiden välttäminen ja/tai ennakoiminen onkin kaikkein tehokkain itsepuolustuslaji.

Tilanne jossa pari känniläistä ilmoitaa baarikeskustelussa toisilleen olevansa kaupungin alfauros ja sitten yhteiselä päätöksellä siirtyvät testaamaan toistensa hypoteesejä parkkipaikalle, ei minusta ole itsepuolustustilanne ollenkaan vaan kirjoittamattomat säännöt omaava rituaalitaistelu. Lapsellista ja naurettavaa toki myös.
Menee jo melkein offtopic.... jos tulee ryöstäjä taloon. Ensimmäiseksi soitan polisille ja menen sen jälkeen vastaan heitä jotain mukana ja ei tyhjin käsin. Luuletko kun varsinkin voi olla jopa 2-3 miestä että menen sinne kun joku Bruce Lee tyhjin käsin? Muut mahdolliset perheenjäsenet, tyttöystävät ja sellaiset? On aika onnekas jos he osaavat taistella hyvin.

Raiskaus? Pidän sitä niin epätodennäköisenä koska olen mies ja en ole USA vankilassa.
Kyllä noi raiskaajat koettaa valita yksinäisen naisen ja kun ei ole muita silminnäkijöitä.

Ryöstö kadulla? Mahdollista varsinkin ulkomailla. Koetan välttää kaikken pahimmat slummit ja pimeät kadut ulkomailla varsinkin jos olen yksin.

Suomessa ryöstöjä kadulla ei niin paljon tapahdu.

Joku hullu hutaa Allah Akbar ja tappaa ihmisiä veitsellä kadulla? Se on tositilanne!

Jujutsussa opetetaan jonkin verran aseita ja miten puolustautua aseita vastaan.
Tämä alfauros tapahtuma ei vain tapahdu elokuvissa ja baareissa kuules asia on niin.

Koko tappeleminen en minä sellaista hae koetan välttää ja hyvin on vältetty on ollut kovia sanoja mutta ei en tappele jos ei sitten ole kyse joku kamppailulaji sparraus. En kuulu baaritappelijoihin ja harvoin menen baareihin. Jos joku nyt todella hyökkää minua vastaan niin sitten saa maistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 215
Viestejä
4 194 762
Jäsenet
70 873
Uusin jäsen
Temmikael

Hinta.fi

Ylös Bottom