Parhaat itsepuolustuslajit

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Rehellinen_lapinmies, 13.04.2019.

1. HoM0 Materialismus

HoM0 Materialismus BANNATTU BANNED

Rekisteröitynyt:
    02.12.2019
    Ihan tosissaan? Sinulla on helvetin pitkät kädet jos pystyt suojaamaan pään sekä maksan.
    Ja itsesuojelutilanne on ihan eri asia kuin joku thaiboxing. Thaiboxingissa on säännöt ja tuomari.

Itsesuojelutilanteessa potkaisen tietysti munille ensin. En tietenkään lähde hakemaan jotain teatraalista komboa.

2. ATE

ATE

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Käsiä voi myös pitää rennosti rinnan päällä siten että eivät ole ristissä vaan toistensa päällä. Tästä on se etu että saat näytämään itsesi myös pienemmältä ja siten vähemmän uhkaavalta ja siitä ne on nopeasti liikkeellä toimintaan.

Hartialinjan voi kääntää vähän sivusuuntaan ja paino takajalalle niin siinä on jo aika hyvä stance lähtemään nopeasti liikkeelle mihin suuntaan tahansa. Katse tietenkin "vastustajan/uhkaajan" keskiruumiiseen ja käsiin ja voi sitä vastustajan jalkojen asentoakin tarkkailla jos siitä osaa päätellä asioita, eikä mihinkään apinatyyliin silmiin. Siitä voi päätellä tajuaako vastustaja kamppailusta mitään jos tämä katsoo vaan sinua silmiin vai käsiin/keskiruumiiseen.

Hartialinjasta ja apinoinnista puheenollen niin järkkärikoulutuksessa painotettiin paljon tätä että ei se ole pelkästään läppää vaan ihmisapinoilla ja siis ihmisillä on oikeasti vaistoihin viritetty piuhoja tähän ja toisen hartialinjaan asettuminen rintakehä vastakkain suoraan eteen on ns. suora haaste ja saa aikaan niitä reaktioita aivoissa. Eli jos haluat vaikuttaa vähemmän agressiiviselta niin käännät sen hartialinjan aina poispäin toisesta ja menee niin pitkälle että jopa tilanteisiin mennään aina sivusta mikäli mahdollista eikä suoraan edestä. Veikkaisin että poliisienkin koulutuksessa käydään tätä paljon läpi.

Viimeksi muokattu: 05.12.2019
  3. Vaakuna

Vaakuna

Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Itse olen joskus huomannut, jos otteluasento on suora tai takakenoinen niin kädet ei riitä suojaamaan joka paikkaa. Pyrinkin olemaan jalat koukussa ja vähän etukenossa.

4. JaySon

JaySon

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Nyt kun aloit pätemään niin kerrohan samaan hengenvetoon lisää niistä maksaosumista minun käsieni pituuden arvelun sijaan.

5. HoM0 Materialismus

Rekisteröitynyt:
    02.12.2019
    Sinä nyt et edes tiedä missä on maksa ja pää. Niin se on sama kuin kertoa sialle satelliitista.

6. HoM0 Materialismus

Rekisteröitynyt:
    02.12.2019
    Näissä kähinöissä aloitteen merkitystä ei voi ylikorostaa.

Koulussa tuli jotain erimielisyyttä jonkun isokokoisen punttijuntin kanssa. Itse olin 60kg laiheliini siihen aikaan. Tämä vastustaja ~90kg lihaskimppu.
    Tein aloitteen ja kaadoin tämän apinan maahan. Kuristin hänet ulos takakuristuksella / "Rear Naked Choke".

Olin treenannut tätä jalkapyyhkäisyä ja takakuristusta aika paljon jo siinä vaiheessa. Se tuli selkärangasta. On sitä tarvittu paljon myöhemminkin. :)

Vähän väliä hän yritti rimpuilla voimalla irti kuristuksesta, mutta ihan turhaan.
    Kun saan takakuristuksen kunnolla kiinni, niin siitä ei pääse kukaan irti. Siinä tilanteessa minulla oli vielä bonuksena side mountti.
    Seisaaltaan takakuristus on hivenen vaarallinen headbuttingin takia. Sen takia vien takakuristuksen maahan mahdollisimman nopeasti.

Pidin tätä apinaa niin kauan kuristuksessa kunnes hän rauhoittui. Puhumatta selvää, että vittuilut loppuivat siihen paikkaan.

TL;DR: Ilman tätä aloitetta olisin ollut helisemässä.

7. ?..

?..

Rekisteröitynyt:
    06.04.2018
    Kai sentään itsepuolustuksesta oli kyse?

Viimeksi muokattu: 07.12.2019
  8. HoM0 Materialismus

Rekisteröitynyt:
    02.12.2019
    Kyllä

9. JaySon

JaySon

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kun argumentit loppuu niin mennään henkilökohtaisuuksiin. En siis ihmettele jos on ollut paljon käyttöä "rear naked chokelle" ja pyyhkäisyille. Sääli jos et osaa avata asiaa yhtään enempää. Tuossa sinun esimerkissäkään ei ollut kyse itsepuolustuksesta vaan kävit päälle.

Viimeksi muokattu: 11.12.2019
    draco76 tykkää tästä.
  10. TemeV

TemeV

Rekisteröitynyt:
    02.09.2017
    Vatsalihastreeniähän se vain. Melkopitkälti joka lajissa treenin lopuksi tehdään pientä jumppaa ihan vain (lihas)kunnon kohottamiseksi. Vatsaan mäiskiminen aktivoi lihaksia vähän eri tavalla kuin pelkät istumaannousut ja samalla totuttaa vähän ottamaan iskuja sinne. Aika yleinen harjoite tuo on eikä liity mihinkään tiettyyn lajiin. Joskus hakataan potkutyynyllä, joskus ihan hanskoilla. Mitä nyt sitten sattuukin olemaan käsillä.

JaySon tykkää tästä.
  11. teppo mörkö

teppo mörkö

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    ja totuus oli joko

a) sitten sä heräsit

tai

b) seuraava päivänä sait kunnolla turpaan kun et päässytkään enää yllättämään. ja seuraavana uudestaan. ja sitä seuraavana...