Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Moro

Missä ajohommissa tarvitaan 180 °:n näkökenttää eli niitä kolmea näyttöä,mieleen tulee vaan drifting,ainakin itsellä ei ole rata eikä rallihommissa ole aikaa ihailla maisemia sivuilta,aika hyvin toi käkökenttä muuttuu melkein putkinäöksi kun radalla on reilu kaks "markkaa" vauhtia :cool: itsellä näyttönä Samsung Odyssey G5 34":n kaareva pelinäyttön. 60 cm:n päässä silimistä.
Ei mulla ole kokemusta muunlaisesta mutta tämä mielestäni toimii hienosti.

Moro

Missä ajohommissa tarvitaan 180 °:n näkökenttää eli niitä kolmea näyttöä,mieleen tulee vaan drifting,ainakin itsellä ei ole rata eikä rallihommissa ole aikaa ihailla maisemia sivuilta,aika hyvin toi käkökenttä muuttuu melkein putkinäöksi kun radalla on reilu kaks "markkaa" vauhtia :cool: itsellä näyttönä Samsung Odyssey G5 34":n kaareva pelinäyttön. 60 cm:n päässä silimistä.
Kyllä maiseman vilinä ihan ääreisnäössä luo vauhdin ja vaaran tunnetta. Jos tätä ei ole niin 100km/h ajo kapealla tiellä tuntuu enemmän 80km/h vauhdilta jne, itsellä on näin 49" superultrawiden kanssa +oikea fov arvo (100 astetta horisonttinäkymä) niin vauhti tuntuu vähän väärältä, liian hitaalta, tieten kaikkien G-voimien puute vaikuttaa myös tähän. Rallissa voi tehdä ajovirheitä ja auto aina liian poikittain silloin niin tarvii lisänäkyvyyttä sivuille.

Jos omistaisin auton niin kokeilisin itsetehtyjä "laseja" naamalla jossa näkyvyys rajattu 100 horisontaali asteeseen ja katsoo vain suoraan eteen (puuttuu 40 astetta sivuilta vs normi ajoon) että onko tällä vaikutusta miltä vaikka 100km/h vauhti silloin tuntuu vaikka jollain leveällä tasaisella valtatiellä.

No tällä superultrawidellä voisi kokeilla pelata 16:9 kuvalla niin tällöinkin vauhdin tunteen olettaisi laskevan kun lähtee pelikuvaa pois sivuilta , tuntuuko vauhti vaikka tasainen 100km/h enää 70km/h nopeudelta eli huononisi entisestään (kun suw kuvalla tuntui sentään 80km/h vauhdilta).

Viimeksi muokattu:
Moro

No eikö niissä ratahommissa juurikin olisi tärkeää vähän paikallistaa, että missä ne muut kuskit painelevat rinnalla?

Ite hommasin tässä hiljattain 39" ultrawiden 800R-kaarevuudella ja kyllä silläkin huomaa, että paljon vielä jää asioita kuolleeseen kulmaan. Esimerkiksi jos tiukan mutkan kohdalla radiosta kuuluu että "there's a slow car ahead", niin usein jää arvailujen varaan, että mihin kohtaa mutkaan edellä ajava on pyörähtänyt.
Sivuille ei myöskään tuo näyttö taivu, joten täytyy spotterin ja nappien avulla paikallistaa, että kuinka lähellä viereinen auto painaa.

Kuitenkin aikamoista eteenpäinmenoa 24" näyttöön verrattuna.

Työreissusta palattu... Tuliaisina uusi base ja sille pöytäkiinnike. Olipa ylläri kun maanantaina paketin aukaisin, nii sielläpä olikin R12 V2. Tilauspäivänä Mozan sivuillakaan (.cn) ei ollut vielä mainintaa V2:sta. No, mutta kelpaahan tuo :D Taitaa olla ensimmäisiä V2-R12 baseja euroopassa, tai kiinan ulkopuolella, kuluttajalla asti :hmm:. Hinta sen verran maltillinen (2699RMB + 199RMB = ~370€), niin hyvillä mielin sai tuoda ilman häslinkejä. Mahdollisten takuuhuoltojen kans voipi sitten olla vaikeampi juttu, kop kop. R12 V2:ssa tosiaan tuo shafti lyhentynyt ykkösversiosta. Mozalla käynyt käpy näiden uusien V2 myyntikuvien kans, siellä on selvästi ykkösversion kaltainen pitkäshaftinen "V2" nähtävillä, sama pätee myyntipakettiin. Ensitestien perusteella ihan mukava päivitys R5:sta.

12-2.jpg

Kämmenellä kokeiltuna näyttöjen lämmön tuntu loppuu jossain 10-15cm päässä ruuduista. Mun mielestä tuo lämmön tuotto on niin vähäistä että jos et olisi asiasta maininnut, en olisi edes kiinnittänyt huomiota koko asiaan. Ei siis haittaa millään tavalla. Eikä lämpö yleensäkään. Kesällä ulkonakin kaikki alle +20 on pakkasta :D Jos lämpö haittaisi, en olis laittanut tietokonettakaan tuohon kuppipenkin taakse pitkittäin koska noin se puhaltaa poistoilman suoraan kuppipenkin selkänojan suuntaan. Antaa varmasti saman efektin kuin ajais keskimoottoriautolla. Kesällä mittasin että niskan korkeudella on ajon aikana lämpöä 35 astetta. Ristiselän korkeudella penkin takapuolella 40 astetta.
Mulla on myös penkissä tuollainen irtoelementti jossa on lämmitys ja hieronta mutta ei oo tarvinnut ajellessa lämmitystä käyttää:rofl:Näytöt sais siis hehkuttaa aika paljon enemmän lämpöä että ne huomaisi tässä kokonaisuudessa.

Kuten varmaan tiedät, kilpa-autoissa on kuuma joten lämpö kuuluu asiaan silloin kun simuloidaan kilpa-autoilua. Moni valittaa vr-lasienkin hiostavan mutta sekin on yks elementti joka kuuluu asiaan siinä kuin kypärä kilpa-autoon. Hiostaa sekin.

Sen enempää en kyllä huomaa vääristymiäkään. Jos niitä olis, huomaisin ne kyllä. Sen verran on perfektionistin vikaa luonteessa että se kyllä häiritsis jos se olis sellainen että sen huomaa.
Mitä pikseleihin tulee, niin ehkä mulla on sit niin huono näkö kun en erota yksittäisiä pikseleitä. Tai sit sulla on joku supernäkö jos ne erotat koska vielä ei ole kukaan asiasta maininut vaikka on tällä käynyt aika paljon porukkaa ajamassa. Mulla on ympärillä sen verran rehellistä porukkaa että joku olis kyllä asiasta sanonut jos ongelma olis olemassa :D

Mun mielestä näytöt on nyt sillä kohtaa kun ne kuuluu ollakin omaan makuun. Ohjaamo on itse rakennettu tyhjästä joten näytöt olisin saanut asennettua mihin kohtaan tahansa. Nyt ne on sillä kohtaa mihin ne halusin. Niiden paikkaa on kuitenkin hierottu juurikin sen takia että mua aina häiritsi g25:lla ajellessa se ettei niitä/rattia saanut täysin oikeaan kohtaan kun logitechin kuoret oli aina tiellä. Vaikka niistä pilkkoi kaiken ylimääräisen pois niin siltikään ei rattia saanut täysin oikeaan paikkaan ja varsinkaan oikeaan kulmaan "auton" kojelautaan nähden, sääteli kuvakulmaa miten tahansa. Ne kuoret kun on liian isot vielä 32" näytölläkin olevaan mittaristoon ja kojelautaan nähden, niin mittasuhteet häiritsi aina vähäsen.
Nykyinen Mozan base on asennettu näytön taakse ja rattiakseli tulee näytön alta. Säädöt kyllä riittää tuomaan basen näytön etupuolellekin jos tulis tarve siirtää. Silloin luonnollisestikin myös välimatka näytöistä naamaan olisi helposti sen 20cm enemmän koska penkkiä joutuisi siirtämään reilusti taaksepäin. Säädöt kyllä riittää siinäkin.

Viimeksi muokattu:
Onko omakohtaisia suosituksia antaa TH8 keppiin päivitys settiä?

Siis että saa tuntuman paremmaksi, tarjollahan noita netti on pullollaan mutta mikähän olisi paras luokassa ~50e?
Itse tykännyt ainakin 3DRAP:in Mod Cambiosta. Eihän tuo nyt siitä yhtäkkiä tee mitään ihmeellistä, mutta ihan huomattavasti lisää tuntumaa kun keppi ei vain heilu eteenpäin vaan porteista tarvitsee vähän voimaakin käyttää. Samaan syssyyn sieltä saa sitten rattien läppiin sopivat magneettimodit, jos ei niitä ennestään ole.

Sitten kun ajetaan rinta rinnan tiukasti kilpaa niin riittää että sivusilmällä näkee missä toinen menee. Tuo aika paljon apua sivunäytöt
Toi on varmaan isoin hyöty. Lisäksi immersio nousee kympillä, kun näytöt peittää koko näkökentän, plus treenaamisen tarve vähenee, kun saa asiat mahdollisimman luonnolliseksi, aivot ei tarttee erikseen adaptoitua niin paljon simuun. Tähän tietysti vaikuttaa moni muukin asia, mutta kun koittaa joka kohdasta tehdä rigistä mahdollisimman luonnollisen oloista, niin jeesaa paljon.

Statistiikka

Viestiketjuista
272 502
Jäsenet
76 912
Uusin jäsen
TeroKi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom