Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Thrustmaster T3PA----> Fanatec v3 polkimet. Varmaan tyhmä kysymys mut kannattaako päivitys?
Täällä sama mietinnässä, mutta T3PA-PRO polkimista. Ehkä talvella heilahtaa ostohousut kainaloihin. Tosin sitten varmaan nälkä kasvaa syödessä ja Fanaa saatava T500 tilallekin...
Kannattaa, jos raha ei ole este. Nopsaan olen V3 testannut, mutta siinä oli muutkin parempaa tieriä niin ei niin niihin pelkästään keskittynyt..
 
Täällä sama mietinnässä, mutta T3PA-PRO polkimista. Ehkä talvella heilahtaa ostohousut kainaloihin. Tosin sitten varmaan nälkä kasvaa syödessä ja Fanaa saatava T500 tilallekin...
Kannattaa, jos raha ei ole este. Nopsaan olen V3 testannut, mutta siinä oli muutkin parempaa tieriä niin ei niin niihin pelkästään keskittynyt..
Juu itelläki ajatus toi T300 vaihtaa jossainvaiheessa CSL DD:hen mut ajattelin ton päivittämisen alottaa polkimista.
 
Fanatec saisi V3:iin jotenkin enabloida mahdollisuuden siirrellä polkimia toisiinsa nähden sivusuunnassa. Siksi pitänyt enemmän muutaman vuoden käyttämistäni CSL Elite LC:eistä kuin vaikka vanhoista CSP v1;stä jotka ennen oli, kun polvi ei oikein kestä jos joutuu pitää vinossa jarruttaessa. Mutta kun voi säätää kaasun/jarrun välin leveämmäksi niin jarrujalka on suorempi eikä polvi kipeydy.
 
Toki näin, katu-uskottavuus toki kärsii kahdella pedaalilla.
Ja siinähän menetää load cellin jos kytkinpoljinta alkaa käyttämään jarruna eli ei järkeä.

Oletko siirtänyt jarrun (+kytkimen) faceplateja ihan vasemmalle? Ehkä jollain adapterilla(isompi faceplate?) sen saisi vieläkin sivummalle, lähes kytkimen varren kylkeen kiinni.
Tekee vaikka itse jostain 4-10mm paksusta alumiinista/teräksestä uuden leveämmän faceplaten jarrulle jos e löydy jostain ebaysta tmv jonkun toisen tekemänä.

Vai käytätkö niitä muovisia kaarevia faceplateja joita ei voi liikuttaa sivusuunnassa?

Itse olen siirtänyt metallisia pykälän molempia vasempaan, sen enempää ei voi siirtääkään noilla faceplateilla ja siitä jarrun faceplatesta on kytkimeen 3-4cm eli tuo jarrun levy voisi olla ainakin 2,5cm leveämpi vasempaan.
 
Viimeksi muokattu:
Selkävikasen setti.
Nyt saa suht suoraan painettua jarrua. Kytkinpolkimesta laikattu puolet pois. Sai pikkasen lähemmäksi vielä.
 

Liitteet

  • 16294003007695279417453708557558.jpg
    16294003007695279417453708557558.jpg
    2,6 MB · Luettu: 190
Pitää olla iso räpylä heel & toe vaihtamiseen ;)
Mulle tulee kanssa 440mm pitkä profiilinpätkä johon polkimet kiinni, ni saa helposti siirreltyä.
 
Ja siinähän menetää load cellin jos kytkinpoljinta alkaa käyttämään jarruna eli ei järkeä.

Kyllä sen jarrunkin sinne vasempaan reunaan saa, vaatii vaan purkamista, kasaamista ja spacerit

Esim
 
T-LCM polkimet ehtivät vuoden jo olla ja toivottavasti ei tullut ihan hukkaostosta tehtyä mutta aikahan sen lopulta kertoo. DR2 mitä lähinnä tulee pelattua ja oma helmasynti on on/off kaasu.

dc2.jpeg
 
Asennushommia tässä vähän ollut täälläkin :)

Kävin illalla Espoosta hakemassa Timo Koskelalta hänen suunnittelemansa SimGrade R7 polkimet.
Oikein mukava kaveri oli vastassa ja kuten Vision totesi, niin ei varmasti jää hänestä kiinni jos polkimista tulee kysymyksiä, ongelmia, kehitysideoita tms.

Sen verran piti ruuvailla että sai rigiin kiinni.
Huomenna täytyy perehtyä säätöihin joita näissä riittää enemmän kuin tarpeeksi, että varmasti löytyy jokaiselle oma sopiva jalan asento ja polkimen tuntuma.
Jarrun perf kittiä en vielä asentanut, kokeilen ensin ilman.

SimGrade R7 1.jpg

SimGrade R7 2.jpg

SimGrade R7 3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Asennushommia tässä vähän ollut täälläkin :)

Kävin illalla Espoosta hakemassa Timo Koskelalta hänen suunnittelemansa SimGrade R7 polkimet.
Oikein mukava kaveri oli vastassa ja kuten Vision totesi, niin ei varmasti jää hänestä kiinni jos polkimista tulee kysymyksiä, ongelmia, kehitysideoita tms.

Sen verran piti ruuvailla että sai rigiin kiinni.
Huomenna täytyy perehtyä säätöihin joita näissä riittää enemmän kuin tarpeeksi, että varmasti löytyy jokaiselle oma sopiva jalan asento ja polkimen tuntuma.
Jarrun perf kittiä en vielä asentanut, kokeilen ensin ilman.

SimGrade R7 1.jpg

SimGrade R7 2.jpg

Polkimet ovat varmaan kylläkin jokaisen "säätäjän" unelmapolkimet, kyllä nyt kelpaa :)

Ps. onko Lohjalla keskustaa edes ;)
 
Polkimet ovat varmaan kylläkin jokaisen "säätäjän" unelmapolkimet, kyllä nyt kelpaa :)

Ps. onko Lohjalla keskustaa edes ;)
Kirkon kupeessa on "keskusta" :D

Joo kaasupolkimen muutin nyt alkuun niin että liike mahdollisimman pitkä, oletuksena oli lyhyen tuntuinen josta joku arvostelijoistakin heidän sivuillaan mainitsi. edit: Manuskan mukaan rajoitinta ei saa poistaa, pistin takas, tottumiskysymys luulen.
Mukavan tuntuinen kyllä että kantapää keinuu mukana, noin meinaan jättää vaikka fiksatut tuet tulivatkin mukana (yksittäiset ja pedaaleille yhtenäinen levy).
 
Viimeksi muokattu:
Kirkon kupeessa on "keskusta" :D

Joo kaasupolkimen muutin nyt alkuun niin että liike mahdollisimman pitkä, oletuksena oli lyhyen tuntuinen josta joku arvostelijoistakin heidän sivuillaan mainitsi.
Mukavan tuntuinen kyllä että kantapää keinuu mukana, noin meinaan jättää vaikka fiksatut tuet tulivatkin mukana (yksittäiset ja pedaaleille yhtenäinen levy).
Täh?
 
Liittyen mihin?
Jos paikkakuntaan, niin Vision haki Motion Systems:ltä mustaa profiilia rigiinsä ja päätti sitten samalla vinoilla kyläpahaista ;)
Jos kaasupolkimeen, niin se on itse käyttämiäni lyhyempi ja poistin siitä rajoittimen, mutta manuska sanoo että ei saa poistaa ni antaa olla. Lyhyempään liikerataan varmaan tottuu, jalan kontrolli tuossa kuitenkin loistava.
Jos taas kantapään liikkeeseen, niin


Kannattaa katsastaa myös muut lyhyet SimGrade videot:
https://www.youtube.com/user/kosketi81/videos

Sen verran haastattelin miestä, että ei ollut Heusinkveld Ultimate polkimiin tyytyväinen ja lähti kehittämään polkimia omiin tarpeisiinsa. GT Planet:n foorumilla löytyy hänen kirjoituksiaan aiheesta.
Olikohan tämä kaupallinen versio nyt hänen parin vuoden kehittelyn tulos.
Päivätyönään mekaniikkasuunnittelija, joten CAD:ä on kuulemma tullut pyöriteltyä.

Nämä tulossa kunnon revikkaan, mutta koska on salaisuus niin ei siitä sen enempää...odotellaan :)

edit:
Aloin säätöjä hieromaan itselle sopivaksi.
Kätevä kun saa hetkessä pedaalit irti, ni ei tartte lattialla könytä.
Mulla tuo profiilin pätkä kolmella M8 pultilla tasossa kiinni.
Koko pedaalien kallistuksessa on kaasussa ja kytkimessä pienet holkit, jotka pitää kärkipihdeillä saada paikalleen kun säätö tehty. Helpompi tehdä pöydällä.
SGR R7 NLR.jpg

NLR:n poljintasossa on aavistuksen joustoa kun jarrua survoo noin 70kg voimalla.
Pitää tukea taso kulmaraudoilla runkopalkkia vasten niin loppuu sekin jousto.

edit:

Polkimet on kuitenkin aika simppelit säätää mieluisaksi vaikka näyttää monimutkaiselta.

Meni siinä tosin hetken aikaa ennen ku löyty omalle jalalle mukavat asetukset eli koko pedaalin kallistus, päkiän ja kantapään tuet sopiville kohdille.
Olin vähän skeptinen noihin polkimen "lautasiin", mutta nehän onkin ihan hiton hyvät sukkasiltaan.
Ei kaipaa yhtään koko jalan mittaista läpyskää kaasulla kun tuo ajaa saman asian, tuki alhaalla ja ylhäällä + että ei tarvitse akillesjännettä kauheasti taivutella kun koko poljin liikkuu.

Heel & Toe pitänee joskus opetella ja siihen pitää sit hakea omat asennot ylälautasille.
En tosin tiedä kestääkö polvi sellasta pidemmän päälle kun kierukat paskana molemmista polvista.

Mukana tulleita kumeja ja jarrun Advanced Kitin osia en ole kokeillut, jää johonkin myöhempään ajankohtaan.
Jarru tuntuu hiton hyvältä noillakin osilla mitä oli valmiiksi kiinni.

Kallis oli, mutta onhan nämä ihan eri maata mitä aiempia polkimia olen käyttänyt.
Nyt ajamaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Olin tuossa valmistelemassa G29 myyntiin ja kannatti kokeilla. Ollut siis nyt 3kk käyttämättömänä kiinni DIY-rigissä, rigi olohuoneen nurkassa. Nyt kun iskin läppäriin kiinni ja virran seinään niin koko rinkula on aivan pimeänä. Winkkari tunnistaa äänellä että jotain kytkit USB-porttiin mutta ei lue mitään. Rinkula ei pyöri eikä reagoi mihinkään. Kokeiltu pari eri pistorasia - poweri johtoa, pelkkää rattia ilman polkimia jne. Tuleeko näistä SER-jätettä itsekseen :confused:

Edit. liitinten putsaus ja muutaman kerran johtojumppaa niin lähti pelittämään :D
 
Viimeksi muokattu:
Mitähän grippinauhaa nuo noissa reaali-GT/Protoissa kierittää grippeihin kun ainakin paksumpaa kuin fillari-grippinauha tms. Onko erikseen jotain spesifistä ihan normi-ihmisillekin myynnissä vai jotain spessukamaa jota vain ammattilaiset voi hankkia? Tuli vaan näin mieleen kun näitä Le Mansin kisaa edeltäviä treenejä yms katsellut ja toki kisaa odotellessa.
 
Mitähän grippinauhaa nuo noissa reaali-GT/Protoissa kierittää grippeihin kun ainakin paksumpaa kuin fillari-grippinauha tms. Onko erikseen jotain spesifistä ihan normi-ihmisillekin myynnissä vai jotain spessukamaa jota vain ammattilaiset voi hankkia? Tuli vaan näin mieleen kun näitä Le Mansin kisaa edeltäviä treenejä yms katsellut ja toki kisaa odotellessa.
Vaikee sanoo. Mutta erinäisiin mailapelimailoihin myydään ainaki useempaa paksuutta. Jotain "overgrippiä" mikä on ohuempaa ja tarkoitus vetää vanhan gripin päälle ja sitten ihan perus grippiä mikä on paksumpaa. Tohon omaan diy rattiin koittin jotain sählymailan grippiä mikä oli liian paksua omaan makuun. Nyt siinä on joku sulkkismailan ohuempi grippi.
 
En ole ajanut kilpa-autoja, joten en tiedä miten niissä polkimet menee, mutta olenko ainoa jota häiritsee polkimien liikerata, joka on väärinpäin verrattuna autoon?
 
En ole ajanut kilpa-autoja, joten en tiedä miten niissä polkimet menee, mutta olenko ainoa jota häiritsee polkimien liikerata, joka on väärinpäin verrattuna autoon?

Monissa kilpa-autoissa polkimet ovat nimenomaan lattiassa. Ja toisaalta simupolkimiakin on ylhäältä saranoituna, esim T3PA Pro, Fanan v3 inverted. Ja monet polkimet on mahdollista asentaa rigiin "väärin päin".
 
Eilen tuli ajettua useampi tunti ja samalla polkimia säätäen.

Päkiä tuli jarrun painamisesta kipeäksi, käytän samaa noin max 70kg voimaa mitä Fanan V3:llakin.
Lautasen optimaalinen asento on näissä tärkeä eli pitää jatkaa säätöä.

Ehdotin kuitenkin kehittäjälle että tekisi optioksi ainakin jarrupolkimelle sellaisen tasaisen Fanan V3 alumiinilautasen tyylisen, joka olisi myös nykyistä SimGrade R7:n lautasia hieman leveämpi.
Kun kantapää liikkuu mukana, niin ei lautasen kaarevuudella ole niin merkitystä, päinvastoin se kohdistaa painetta pienemmälle alalle jalkapohjaa.
Tykkään ajaa sukkasiltaan, tossuilla ei tietty tätä ongelmaa olisi.

NLR:n poljintaso ei sitten ollutkaan täysin tukeva ja piti kehitellä tuentaa.
Reunoille kulmaraudat ja eteen vielä palkki, tilasin pari profiilin pätkää, että saa molemmille sivuille.
Käytännössä tuolla yhdelläkin 40x40 putkella jo todella tukeva.

Profiilirigi on kyllä siitä erinomainen että siinä ei joustoja ole, toki jos harrastuksen tässä vaiheessa pitäisi päättää, niin se olisi mustasta profiilista rakennettu.
Tuskin kuitenkaan vaihdan, tuon ongelman kun saa vielä hierottua hyväksi niin ei moitteita.

NLR pedalplate support.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin asentaa penkin alustaan bodyshakerit ja tulostaa niiden päälle suojakupit. Niissä kuvissa joita olen nähnyt bodyshakerit on yleensä ilman mitään suojaa eli elementti on näkyvillä. Osaako joku sanoa onko jotain haittaa bodyshakerin toiminalle, jos se on koteloitu? Esimerkiksi lämpenevätkö ne käytössä tai joko muu syy miksi niillä ei näytä olevan yleensä koteloa?
 
En ole ajanut kilpa-autoja, joten en tiedä miten niissä polkimet menee, mutta olenko ainoa jota häiritsee polkimien liikerata, joka on väärinpäin verrattuna autoon?

Monissa kilpa-autoissa polkimet ovat nimenomaan lattiassa. Ja toisaalta simupolkimiakin on ylhäältä saranoituna, esim T3PA Pro, Fanan v3 inverted. Ja monet polkimet on mahdollista asentaa rigiin "väärin päin".

Ja monessa urheilullisessa autossa on kaasupoljin lattiassa. (Alfa Romeo, BMW...).

1629627696264.png
 
Kilpureissa huollettavuus, säätömahdollisuus ja saa koko paketin ns pöydälle helpommin.
 
Tuolla budjetilla menisin varmaan: VRS (900€), Polsimer(400€), Fanatec V3(380€)
Hieman budjetti ylittyy mutta on varmasti hintansa väärtti
Kiitos vinkeistä, tällä kertaa hankintaan meni kuitenkin Fanatecin tuotteet CSL DD 8Nm boost kitillä, CSL Elite WRC ratti ja Clubsport V3 pedaalit brake performance kitillä. Päälle tonni tuli noillekin hintaa, mutta varmaan eron huomaa tuohon G920 settiin.
Muutama kuukausi pitää vielä tosin odotella että tavarat saapuu :)
 
Vielä vähän spekulointia kun load cell modia ei vielä kenelläkään ole mutta mitäs porukka tuumailee täysin pimpattujen (metallipolkimet+kytkin+load cell modi) CSL polkimien eroista suhteessa Clubsport V3:n? CSL polkimet pimpattuna varmaan tulee hinnallisesti vähän halvemmaksi (tavoitehinta ilmeisesti ~200e) ja on kuitenkin täysmetallirunko hall sensoreilla mutta menettääkö jotain merkittävää?
 
Viimeksi muokattu:
CSL DD tulilla. testasin fanatecin sekä youtubesta Ermin Hamidovicin säätöjä

- raceroom vähän vaisu kokeiltava säätää. tässä ei toimi Sensitivyn Auto asetus vaan pitää säätää autoa vastaavaksi.
- AMS2 : paranee vaan tää peli!. joku bugi tai en tiedä mikä, poistin konfis tiedoston mäppäilin napit kaikki ok, ajaessa ei anna kuitenkaan vaihtaa isommalle tai pienemmälle. ratteina kokeilin vasta csl elite ja csw2.5
-ACC: sama juttu huikeet forcet ja tuntee tiestä töyssyt

ei tämä turhaa hypetystä ole ainakaan näin csl elitestä tultaessa..

muoks: AMS2 alkoi pelaamaan kun laittoi wheeliks custom
muoks2: raceroomista joku tiesi Gamermusclen livestreamissä kertoa että CSL DD pitäisi ajaa Compatibility modessa jotta se auto sensitivy pelaa, ja niinhän tuolla fanatecin sivullakin sanotaan RaceRoom (PC) - Fanatec Recommended Settings täytyy huomenna testata.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on peak forcet korkeimmillaan dd1:llä siellä 10-12nm
Luulen että jos vielä olis tuo ts tx enkä olisi ostanut dd1stä, niin päivittäisin nyt tuohon csl dd 8nm powerille ja olisin todennäkösesti tosi tyytyväinen.
 
Mulla on peak forcet korkeimmillaan dd1:llä siellä 10-12nm
Luulen että jos vielä olis tuo ts tx enkä olisi ostanut dd1stä, niin päivittäisin nyt tuohon csl dd 8nm powerille ja olisin todennäkösesti tosi tyytyväinen.

Itse ottaisin myös alla olevan huomioon (voi olla tuttukin video) enkä vain max piikkien erotusta. (Linkin videon pitäisi alkaa kohdasta 13:38).

Mutta varmasti totta, suurin on osa ostajakunnasta on hyvinkin tyytyväinen CSL DDn tarjoamaan.

 
Viimeksi muokattu:
Voiko tuohon DD2 basen näyttöön luottaa noitten forcejen suhteen?

Itellä näytti huiput monesti yli 20nm ja kaksi numeroisia lukuja muutenkin pyöri, kun sitä nyt vähän videoi, kun ei normaalisti näe VR-lasit päässä. iRacing ja ohjaustehostiton Radical SR8, millä nyt tullut muutenkin paljon ajettua.

Onhan siinä voimaa, mutta ei se nyt tunnu mitenkään ylettömän jäykältä kuitenkaan.
 
Voiko tuohon DD2 basen näyttöön luottaa noitten forcejen suhteen?

Itellä näytti huiput monesti yli 20nm ja kaksi numeroisia lukuja muutenkin pyöri, kun sitä nyt vähän videoi, kun ei normaalisti näe VR-lasit päässä. iRacing ja ohjaustehostiton Radical SR8, millä nyt tullut muutenkin paljon ajettua.

Onhan siinä voimaa, mutta ei se nyt tunnu mitenkään ylettömän jäykältä kuitenkaan.

En ole ainakaan aiheisiin törmännyt jossa tuota olisi epäilty.
Ja kuulostaa kyllä mahdolliselta nuo numerot tuolla simu ja auto combolla. Jos on ruista ranteessa ja mahdollisesti iso ratin halkaisija niin ei noi kaksinumeroiset voimat mitään sietämättömiä ole.
 
En ole ainakaan aiheisiin törmännyt jossa tuota olisi epäilty.
Ja kuulostaa kyllä mahdolliselta nuo numerot tuolla simu ja auto combolla. Jos on ruista ranteessa ja mahdollisesti iso ratin halkaisija niin ei noi kaksinumeroiset voimat mitään sietämättömiä ole.
Aivan, muistan vaan hämärästi, ettei suositella ajamaan muuta kuin logo näyttö päällä (tähän oli nyt vissiin viimein luvattu jotain korjausta tulevan).

DD2:sesta olikin iReiskan vanhalla foorumilla, että vaikka markkinoidaan 25nm, niin se antas vähän vajaa 26nm. Siihen peilaten korkein peak 25,6nm omalla testissä olis myös uskottava.

Joka tapauksessa omalla kohdalla DD2 valinta näyttäs puolustavan paikkansa.
 
Kuinkahan kauan menee sen Clubsport DD:n tuloon. Nythän fanalla on törkeä aukko mallistossa kun tämä CSL DD ei maksa oikein mitään ja Podiumit sitten suoraan kalliita. joku ~700-800€ base olisi tarpeen mallistoon.
 
Olis kanssa mietinnässä toi CLS dd base ralliin riittää toi vääntö hyvin .Ei mitään hajua fanasta kun ei tarvitsisi mitään muuta kun basen niin onko muuta kuin toi podium hub millä saa normi ratin kiinni tohon aika kallis toi podium.Onko tossa käytössö eroo jos ei ratin nappulat ole käytössä.Näyttäs videoissa säätelevän ratista noita arvoja .
 
Olis kanssa mietinnässä toi CLS dd base ralliin riittää toi vääntö hyvin .Ei mitään hajua fanasta kun ei tarvitsisi mitään muuta kun basen niin onko muuta kuin toi podium hub millä saa normi ratin kiinni tohon aika kallis toi podium.Onko tossa käytössö eroo jos ei ratin nappulat ole käytössä.Näyttäs videoissa säätelevän ratista noita arvoja .

Samat säädöt löytyy Fanalab-softasta eli rattinappulat ei sen puoleen ole pakolliset. Podium hub taitaa olla edukkain tapa saada ekosysteemin ulkopuolinen ratti kiinni.

Edit: onhan siellä myös dullisempi CSL Hub, jossa tulee sitten nappulat mukana, mutta se on vähän rimpula.

Edit2: Sitten on nämä, mutta saatavuus kehno: Sim Racing Machines. Wheel Emulators
 
Viimeksi muokattu:
Olis kanssa mietinnässä toi CLS dd base ralliin riittää toi vääntö hyvin .Ei mitään hajua fanasta kun ei tarvitsisi mitään muuta kun basen niin onko muuta kuin toi podium hub millä saa normi ratin kiinni tohon aika kallis toi podium.Onko tossa käytössö eroo jos ei ratin nappulat ole käytössä.Näyttäs videoissa säätelevän ratista noita arvoja .

Eikös tällä?

Edit: niin no, edullisempi ei, ainakaan jos ei tarvii mitään nappeja.
 
Kiitti täytyy varmaan mennä tuolla podium hubilla käsittääkseni siihen saa jotain kiinni melavaihtimia ja jotain.
 
Kiitti täytyy varmaan mennä tuolla podium hubilla käsittääkseni siihen saa jotain kiinni melavaihtimia ja jotain.

Halvemmaksi tuo CS Universal Hub kyllä tulee sitten, jos se oli pointti.

Edit: Muutamalla taitaa noita Podium Hubeja olla täällä niin kommentoinee tarkemmin
 
Onkos porukalla heittää suosituksia 300mm proto/formula rimmistä, joka menis hyvin podium hubin, endurance modulen ja podium paddlejen kera?

Clubsport funky switchiä ei taida saada erikseen tilattua? Menee tui endurance module vähä hukkaan kyllä VRssä, jos sen tilaa.

Eikä vissiin oo QR2 aikataulua (paitsi "soon") vuodettu? Jaksasko sitä odotella...
 
Taitaa ihan sama #soon aikataulu olla noille kahdelle vähän kalliimmalle ratille BMW ja Bentley saa molemmat oman Fanatec rattinsa.

Kukaan ei tunnu vaan tietävän milloin?
 
On hiljaista ollu noiden rattien kanssa. Hinnat olis kiva tietää missä mennään,edes suunnillen.
On nämä hubit kyllä ovelasti suunniteltu asiakkaiden rahastamiseksi. Halvin ratkaisu taitaa olla unihub.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 996
Viestejä
4 542 628
Jäsenet
74 913
Uusin jäsen
PatrikV

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom