Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
424
Jos budjettina on 200€ joko käytettyyn näyttöön tai käytettyihin Vr-laseihin, mitä vr laseja suosittelisitte tohon rahaan vai piisaako tuommonen budjetti oikee minkäänlaisiin? Esim Oculus Rift S?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 312
Jardierin aatokset n. vkon jälkeen CSL DDn parissa ja vertailua/mielipide mm. muihin Fanatecin baseihin.


Olipa yliampuva "testi", jardierin tyylillä. Erikoista kyllä että tiputti tehoja tolla 8nm versiolla. Näitä on nyt tullut muillekin testiin esim gamermuscle, boosted media yms.

Oma csl dd 8nm malli näyttää 15.9.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
415
Olipa yliampuva "testi", jardierin tyylillä. Erikoista kyllä että tiputti tehoja tolla 8nm versiolla. Näitä on nyt tullut muillekin testiin esim gamermuscle, boosted media yms.

Oma csl dd 8nm malli näyttää 15.9.
Koska laittelit tuosta sisään tilausta?
Vielä en omaani ole tilannut kun toimitus näyttää olevan marraskuussa, eikä tässä vielä hoppu ole hankinnan suhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Vähän mietityttää, onko CSL Elitestä järkevää päivittää CSL DD:hen. Olisihan se hiljainen ja tarkempi, mutta poweria en äkkiseltään kaipaa lisää. 75% tehoilla taitaa nyt olla Assetto Corsassa Elite.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Jos budjettina on 200€ joko käytettyyn näyttöön tai käytettyihin Vr-laseihin, mitä vr laseja suosittelisitte tohon rahaan vai piisaako tuommonen budjetti oikee minkäänlaisiin? Esim Oculus Rift S?
Täältä ääni VR:lle, huomattavasti immersiivisempi kokemus, varsinkin tuolla rahalla.
Saattaa olla hankala löytää Rift S:ää ihan tuohon hintaan, 250€ alkaa jo liikkua. Olen kokeillut Ässää ja oikein mukiin menevä kokemus on.
Tuohon hintaan saisi alkuperäistä Riftiä ja Viveä, mutta niissä kuva on epätarkempi ja siksi en niitä oikein suosittelisi (vaikkakin niissä on 10hz enempi virkistystaajuutta).
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
513
Olipa yliampuva "testi", jardierin tyylillä. Erikoista kyllä että tiputti tehoja tolla 8nm versiolla. Näitä on nyt tullut muillekin testiin esim gamermuscle, boosted media yms.

Oma csl dd 8nm malli näyttää 15.9.
En ole muita viel tiirannut, mahtaakohan muillakin olla vastaava kokemus tuosta tunnottomasta keskialueesta? Toki voi mennä säätöjenkin piikkiin...
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
513
Eipä taida olla kuin se OLED näytön ruutu josta voi seurata, varsinaista loki tiedostoa ei saa ulos.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
424
Täältä ääni VR:lle, huomattavasti immersiivisempi kokemus, varsinkin tuolla rahalla.
Saattaa olla hankala löytää Rift S:ää ihan tuohon hintaan, 250€ alkaa jo liikkua. Olen kokeillut Ässää ja oikein mukiin menevä kokemus on.
Tuohon hintaan saisi alkuperäistä Riftiä ja Viveä, mutta niissä kuva on epätarkempi ja siksi en niitä oikein suosittelisi (vaikkakin niissä on 10hz enempi virkistystaajuutta).
Ok, kiitos vinkeistä, tuki hyvin pitkälti sitä tietoa mitä olen lukenut ! Täytyypi alkaa metsästämään tommosta Rift S:ää siis
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 312
Koska laittelit tuosta sisään tilausta?
Vielä en omaani ole tilannut kun toimitus näyttää olevan marraskuussa, eikä tässä vielä hoppu ole hankinnan suhteen.
Se oli heti sen ensimmäisen ilmoituksen aikana joka tuli vanhoille asiakkaille. Se päivä oli jossain välissä 31.8.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Uusi penkki tuli SimGrade:lta ja sain alkuperäisen penkin kiinnityskehikon tilalle tehtyä uuden alumiiniprofiilista.
Australialaiset jostain syystä laittaneet Next Level Racingiin sivusuunnassa 10mm poikkeaman standardiin verrattuna.

Harmi että penkin pahvilaatikkoon muovikelmulla kiinnitetty Sparcon liukukiskosarja on hävinnyt Postin matkalla ja asennus taitaa jäädä myöhempään ajankohtaan ellei sit laita NLR:n kiskoilla sitä kiinni.
Nyt vaan nostettu profiilikehikon päälle.

NLR.jpg

Alkuperäinen penkin kiinnityskehikko.
NLR alkuperainenkehys.jpg

Aluprofiilista tehty:
NLR profiilikehys.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Miltäs satula tuntuu. Onko parannus vanhaan huomattava.
En pääse rigin päällä testaamaan, mutta mitä lattialla sen päällä istuu niin huomattavasti jämäkämpi kuin tuo NLR:n vakio istuin.
Itse 186cm noin 100kg ja hyvin tukee sivuilta, mutta ei kuitenkaan ahdista tai purista mitenkään epämiellyttävästi.
Kartturin istuimeksi tuosta ei mun kokoiselle olisi, mutta kun kädet ratissa niin just sopiva.

Kunhan saa sen pultattua kiinni, ni laitan passiiviset vyöt takas ni näkee kuuluuko mitään kitinöitä selkänojasta kun siihen kohdistuu voimaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Onko GT Omegan penkeistä täällä kokemuksia? Penkin kera Prime-rigi olisi ihan kivan hintainen. Toinen vaihtoehto olisi hankkia edullisempi rigi ja esim Sparcon R100 penkiksi.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Onko GT Omegan penkeistä täällä kokemuksia? Penkin kera Prime-rigi olisi ihan kivan hintainen. Toinen vaihtoehto olisi hankkia edullisempi rigi ja esim Sparcon R100 penkiksi.
Mulla on ollut nyt niiden R9 penkki käytössä vähän yli kuukauden. Tullut ajeltua ehkä semmonen 20h, kuumilla säillä ei paljon ole huvittanut...
Olen ollut tyytyväinen, suhteellisen jämäkkä ja huokea hinta. Itelle tuo on aika nafti leveyssuunnassa (ottaa kiinni reisistä ja hartioista), pituus ei ole este, mutta strodeimmille kavereille ei pysty suosittelemaan (ite 180/85). Heiltä löytyy sitten vielä se XL malli tän jälkeen.
Ei puudu paikat, eli saa oikein mukavan asennon.

Aiempi kommentti penkistä:

Hyvä läpikäynti R6 ja R9 penkistä:


Tuotesivu:
 
Liittynyt
24.04.2018
Viestejä
211
Tuli ennakkotilattua bmw gt2 ratti. Tästä v2 mallista näköjään tärymoottorit poistettu. Onko suurikin puute tossa v2 mallissa. Tosin tässä paremmat vaihtimet. Onko niistä kahvamoottoreista mihinkää,eikös niitä ole jossain f1 ratissakin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Ihan turhat ne moottorit. V1 oli ihan naurettavan painava, ihan hyvä että ovat karsineet tuommoisia pois ja saaneet painon käyttökelpoiselle tasolle tuossa V2:ssa.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
415
Onko GT Omegan penkeistä täällä kokemuksia? Penkin kera Prime-rigi olisi ihan kivan hintainen. Toinen vaihtoehto olisi hankkia edullisempi rigi ja esim Sparcon R100 penkiksi.
Tuohon penkki hommaan en ota kantaa muuta kuin annan suositukseni Sparcon R100 jakkaralle.

Mutta,

Vastaavan rigin kasaat n. puoleen hintaan kun tilaat profiilit itse motedikselta. Itse suunnittelin oman rigini ja samaa suosittelen myös muille, tuleepa sellainen paketti kun haluaa ja jää muutama kolikko vielä käteen.
Motediksella myös valmiita rigejä, mistä voi hakea ideaa tai sitten ihan netistä kuvista.
Puutteena ko. paikassa se, että mustaa profiilia ei löydy tietääkseni.



Omaan silmääni tarttuu tuosta Prime rigistä tuo 40x160 base mikä on lattiaa vasten. Se on mielestäni aivan järjetön ns. käytännön kannalta. Nimittäin jos tuota 160mm leveää profiilia verrataan jäykkyydeltään esim. 120mm tai hyvin suunniteltuun 80mm leveään simurigi käytössä ja tuossa paikassa, niin sillä ei saavuteta muuta kuin todella marginaalisesti jäykempi rakenne mitä et käytössä huomaa, hintaan on sitten isompi vaikutus.

En tiedä kuinka tuon kanssa menee tullimaksu kun tullia ei oteta jos tuotteen alkuperämaa on Iso-Britannia, mutta profiileista valmistettu rigi, niin ota siitä nyt sitten selvää mikä on alkuperämaa.. :D
Alv. tuon 650€ päällehän tulee vielä joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Tuohon penkki hommaan en ota kantaa muuta kuin annan suositukseni Sparcon R100 jakkaralle.

Mutta,

Vastaavan rigin kasaat n. puoleen hintaan kun tilaat profiilit itse motedikselta. Itse suunnittelin oman rigini ja samaa suosittelen myös muille, tuleepa sellainen paketti kun haluaa ja jää muutama kolikko vielä käteen.
Motediksella myös valmiita rigejä, mistä voi hakea ideaa tai sitten ihan netistä kuvista.
Puutteena ko. paikassa se, että mustaa profiilia ei löydy tietääkseni.



Omaan silmääni tarttuu tuosta Prime rigistä tuo 40x160 base mikä on lattiaa vasten. Se on mielestäni aivan järjetön ns. käytännön kannalta. Nimittäin jos tuota 160mm leveää profiilia verrataan jäykkyydeltään esim. 120mm tai hyvin suunniteltuun 80mm leveään simurigi käytössä ja tuossa paikassa, niin sillä ei saavuteta muuta kuin todella marginaalisesti jäykempi rakenne mitä et käytössä huomaa, hintaan on sitten isompi vaikutus.

En tiedä kuinka tuon kanssa menee tullimaksu kun tullia ei oteta jos tuotteen alkuperämaa on Iso-Britannia, mutta profiileista valmistettu rigi, niin ota siitä nyt sitten selvää mikä on alkuperämaa.. :D
Alv. tuon 650€ päällehän tulee vielä joka tapauksessa.
Hyvä huomio toi alv. näemmä tulee disclaimeri aiheesta, kun menee ostoskoriin. Kuvittelin varastonkin olevan EU:ssa, kun surffasin eu-päätteisellä sivulla. Eipä tuo enää niin halvalta vaikutakaan, vaikka onkin "free shipping".

Näkisin, että tuo korkeampi "pohja" mahdollistaa jykevämmän pystypalkkien kiinnityksen ja varmaankin myös liikealustan tms käytön tulevaisuudessa (ei kyllä ole suunnitteilla).
 
Liittynyt
24.04.2018
Viestejä
211
Ihan turhat ne moottorit. V1 oli ihan naurettavan painava, ihan hyvä että ovat karsineet tuommoisia pois ja saaneet painon käyttökelpoiselle tasolle tuossa V2:ssa.
Kiitos. Pelkäsin jo et joutuu moottorinasennus hommiin. Joo aika hyvin painoa saatu pois. Jos laittaa tuotteen osiin ei ite ratille ja elektroniikalle paljon hintaa jää. Qr ja vaihtimet n 200e.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Itse ostin profiilia ja niihin hilppeitä Easy Systems:ltä.
Löytyy myös mustaa profiilia, oli ottanut valikoimiin juurikin rigirakentajien takia. Toimittaa myös eräälle suomalaiselle firmalle joka myy rigejä.
En tiedä onko hinta kilpailukykyinen, mutta piti tukea oman kylän yrittäjää ja oli vaivatonta hakea parin kilometrin päästä.

Sain Sparco R333 penkin nyt kiinni ja hyvältä tuntuu.
Pistin myös vyöt takaisin ja nekin toimii nyt paremmin koska eivät hinkkaa selkänojaa kuten NLR vakioistuimen kanssa.
rig.jpg

edit:

Next Level Racing F-GT Elite profiilirigi tulee viimein ensi kuussa myyntiin, hinnasta ei vielä tietoa:
NLR Elite Rig.jpg
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: T0m
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
52
Moro

Tänne väliin tällänen kysymys kun taas pitkän tauon jälkeen innostunu ajosimu peleistä PS5 siirtymisen myötä että:
Kun kiinnostaisi heti vähän paremmat vehkeet lähinä Fanatec CSL Elite setti joka käsittääkseni sopii myös PS5? Ja näitä ei vissiin uutena enää saa niin missä hinnoissa tuollainen Ratti + Base + Poljin setti pyörii käytettynä? Jonkun linkin kautta nähnyt uuden setin hinnan joka oli 600€ tietämissä jos en väärin ymmärtänyt.
Tarjonta näistä seteistä ilmeisesti vaan nihkeää tällä hetkellä ainakin?

Mutta myös toinen ääripää eli se ns. aloitus setti vaihtoehtona niin onko tuo G29 ihan "so last season" vai onko vielä aivan pätevä? Olisi 200€ tarjouksessa nyt Citymarketissa.
Tai vaihtoehtoisesti vähän lisää rahaa ja T300 RS setti?
Ehkä turha kysyä näistä kumpi olisi parempi, luulen tietäväni vastauksen että T300 saa enemmän ääniä mutta lukemani mukaan nuo T300 vakio polkimet olisi huonompi laatuiset kuin Logitechin vakiot?

Kiteytettynä:
- Alustana PS5
- Olisiko Fanatecia saatavilla käytettynä mihin hintaan ja käykö PS5 kanssa?
- Jos mennään minimi budjetilla onko paras vaihtoehto G29?
- Jos laittaakin vähän lisää rahaa 300€-400€ niin ehdottomasti T300 RS vai mitä niitä päätteitä oli RS GT tms.?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Jos nyt heti pakko saada niin melkein ottasin tuon g29:n parilla sadalla ja päivittäisin myöhemmin Fanatecin CSL dd:hen, josta jossain kohtaa tulossa myös pleikkarille yhteensopiva versio. Ihan antiikkiahan nuo Logitechin vehkeet on tekniikaltaan, mutta suht päteviä entry level -laitteita kumminkin.

Tuo CSL dd tulee kuitenkin olemaan aika merkittävä parannus verrattuna mihinkään tämän hetkiseen markkinoilla olevaan halvemman pään settiin.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
52
Jos nyt heti pakko saada niin melkein ottasin tuon g29:n parilla sadalla ja päivittäisin myöhemmin Fanatecin CSL dd:hen, josta jossain kohtaa tulossa myös pleikkarille yhteensopiva versio. Ihan antiikkiahan nuo Logitechin vehkeet on tekniikaltaan, mutta suht päteviä entry level -laitteita kumminkin.

Tuo CSL dd tulee kuitenkin olemaan aika merkittävä parannus verrattuna mihinkään tämän hetkiseen markkinoilla olevaan halvemman pään settiin.
Tuo DD olisi kyllä kiinnostava totta tosiaan, mutta tässä on sekin kolikon kääntö puoli että kauanko tuota innostusta riittää vai onko alku huumaa ja sitte vehkeet pölyyntyy nurkissa taas pidemmän aikaa. Niin kävi aikanaan PS3 kanssa johon ostin tuolloin Driving Force GT ratti setin, hetken huumaa sitten hyllyyn pölyyntymään. Sitä perua ajatellen tuo G29 olisi varmasti aivan asiansa ajava.
Kuitenkin sen verran "hifistelijän" vikaa on että pitäisi saada aina ne parhaat tai lähes parhaat vehkeet ja siksi Fanatec kiinnostaisi.
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Moro

Tänne väliin tällänen kysymys kun taas pitkän tauon jälkeen innostunu ajosimu peleistä PS5 siirtymisen myötä että:
Kun kiinnostaisi heti vähän paremmat vehkeet lähinä Fanatec CSL Elite setti joka käsittääkseni sopii myös PS5? Ja näitä ei vissiin uutena enää saa niin missä hinnoissa tuollainen Ratti + Base + Poljin setti pyörii käytettynä? Jonkun linkin kautta nähnyt uuden setin hinnan joka oli 600€ tietämissä jos en väärin ymmärtänyt.
Tarjonta näistä seteistä ilmeisesti vaan nihkeää tällä hetkellä ainakin?

Mutta myös toinen ääripää eli se ns. aloitus setti vaihtoehtona niin onko tuo G29 ihan "so last season" vai onko vielä aivan pätevä? Olisi 200€ tarjouksessa nyt Citymarketissa.
Tai vaihtoehtoisesti vähän lisää rahaa ja T300 RS setti?
Ehkä turha kysyä näistä kumpi olisi parempi, luulen tietäväni vastauksen että T300 saa enemmän ääniä mutta lukemani mukaan nuo T300 vakio polkimet olisi huonompi laatuiset kuin Logitechin vakiot?

Kiteytettynä:
- Alustana PS5
- Olisiko Fanatecia saatavilla käytettynä mihin hintaan ja käykö PS5 kanssa?
- Jos mennään minimi budjetilla onko paras vaihtoehto G29?
- Jos laittaakin vähän lisää rahaa 300€-400€ niin ehdottomasti T300 RS vai mitä niitä päätteitä oli RS GT tms.?

Tuo Logitech on vallan mainio millä pääsee hyvin "alkuun" ja pystyy tunnustelemaan että onko tämä minun juttu...
Sitten jos simukärpänen purasee ja haluaa päivittää parhaaseen niin menee suoraan syvään päätyyn (DD)
Itse läpikäyneenä (G920>CSW2.5>Simucube pro2) niin en tuohon keskitason/ alkuvaiheen kalustoon laittaisi kovin paljon rahaa...
Eli G29 on vallan mainio setti tuohon hintaan
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
52
Tuo Logitech on vallan mainio millä pääsee hyvin "alkuun" ja pystyy tunnustelemaan että onko tämä minun juttu...
Sitten jos simukärpänen purasee ja haluaa päivittää parhaaseen niin menee suoraan syvään päätyyn (DD)
Itse läpikäyneenä (G920>CSW2.5>Simucube pro2) niin en tuohon keskitason/ alkuvaiheen kalustoon laittaisi kovin paljon rahaa...
Eli G29 on vallan mainio setti tuohon hintaan
Kiitos tästä vastauksesta.
Tällainen kokemus pohjainen vastaus luo kyllä vahvan fiiliksen että haen tosiaan tuon G29 ja katson kauanko innostusta riittää. Ei ole sitten suuria määriä rahaa kiinni kalustossa joka pölyyntyykin nurkissa. :)
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Logitechin kalustoa löytyy varmaan paljon käytettynäkin kun monella se innostus lopahtaa alkumetreille.
Tosin jos on jo aiempaa kokemusta näistä rattaiden ronksuttajista, niin oma suositus on ostaa vähän parempi heti alkuun, josta saa kyllä omansa pois ainakin melkein jos innostus taas lopahtaa.
Paremmalla kalustolla pelaaminenkin on kivempaa ja kiinnostus harrastukseen saattaa pysyä pidempään.

Fanan PS yhteensopivaa DD-settiä joudut tosiaan odottelemaan, mutta täälläkin on joitain joilla PS yhteensopiva CSL Elite löytyy kenties tyhjänpanttina...eri asia on raaskiiko myydä ja jos, niin millä hinnalla kun niitä ei enää saa ;)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 640
Fanan PS yhteensopivaa DD-settiä joudut tosiaan odottelemaan,
Podium on yhteensopiva mutta vähän turhan syvään päätyyn, vaikka luulenkin että sen aika hyvään hintaan saisi myytyä jos ei innostukkaan. Mutta jos mikään kiire ei ole niin hetken voi kytätä niitä halvempia Fanatecejä kun käyttäjät päivittelevät DD:hen. Luulen että sellaisesta saa melkein omansa pois jos ei innostukaan enempää ajelemaan.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
52
Logitechin kalustoa löytyy varmaan paljon käytettynäkin kun monella se innostus lopahtaa alkumetreille.
Tosin jos on jo aiempaa kokemusta näistä rattaiden ronksuttajista, niin oma suositus on ostaa vähän parempi heti alkuun, josta saa kyllä omansa pois ainakin melkein jos innostus taas lopahtaa.
Paremmalla kalustolla pelaaminenkin on kivempaa ja kiinnostus harrastukseen saattaa pysyä pidempään.

Fanan PS yhteensopivaa DD-settiä joudut tosiaan odottelemaan, mutta täälläkin on joitain joilla PS yhteensopiva CSL Elite löytyy kenties tyhjänpanttina...eri asia on raaskiiko myydä ja jos, niin millä hinnalla kun niitä ei enää saa ;)
Joo on jonkin verran kokemusta tosiaan tuosta rattaiden rutinasta ja velipoika osti juuri tuon G29 äskettäin, äänet oli tutut mutta vähän miedommat kuitenkin kuin Driving Force GT:ssä aikanaan.
Totta varmasti tuokin että paremmilla vehkeillä voisi olla paremmat mahdollisuudet kiinnostuksen pysymiseen.

Mutta jos tätä joku lukee jolla voisi olla PS yhteensopivat CSL Elite vehkeet myynnissä niin olen kiinnostunut. :D
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Jep, PS yhteensopivaa CSL DD:tä tarkoitinkin, jota ei ole edes vielä julkaistu.

Oma kokemus G29-->CSL Elite oli todella iso ero ja jokaisen euron arvoinen.
CSL Elite-->DD1 (Podium Racing Wheel F1) ero mielestäni tätä pienempi, mutta toki hyvä päivitys sekin vaikkakaan ei niin suurta eroa jos euroja laskee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
52
Podium on yhteensopiva mutta vähän turhan syvään päätyyn, vaikka luulenkin että sen aika hyvään hintaan saisi myytyä jos ei innostukkaan. Mutta jos mikään kiire ei ole niin hetken voi kytätä niitä halvempia Fanatecejä kun käyttäjät päivittelevät DD:hen. Luulen että sellaisesta saa melkein omansa pois jos ei innostukaan enempää ajelemaan.
Ei varsinaisesti kiire mutta polte olisi tietenkin juuri NYT saada ratti ja polkimet. Että katsotaan riittääkö kärsivällisyys vai pitääkö hakea tuo G29 poltteen lievittämiseksi. :D
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Itse ostin juurikin tuon logitechin ekaksi ratiksi ja sillä oli vallan mainio ajella, ei pahaa sanottavaa.
Sitten kun tajusin että tämä on harrastus jota haluan jatkaa ja mihin olen valmis panostamaan niin hankin Fanatecin CSW:n koska ajattelin että tämä "riittää" minulle vallan mainiosti.
Noh, se riitti vähän reilu vuodeksi kunnes päivitin Simucubeen.... Pakko sanoa että ero tuohon CSW:hen on aikamoinen...
Itse ostin tuolloin tuon Logitechin tarjouksesta 200 ja myin 170
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Hyvä olisi jos pääsisi testaamaan parempaa kalustoa ennen ostopäätöstä.
Käsittääkseni onnistuu ainakin SimGrade (Espoo), RSH e-Sport (Hämeenlinna) ja Janicol (Pirkkala).

Ite haluaisin testata vaikka Heusinkveld tai SimGrade R7 polkimia, muuten ajattelin pitäytyä tässä kalustossa mitä on.
Fanan V3 polkimet on hyvät, mutta onko nuo kalliimmat polkimet sitten niin paljon paremmat että niihin kannattaisi tonni uhrata :hmm:

Kalliimpien myynti voi olla vähän takkuisempaa kuin nuo parin satkun setit joita ostetaan hetken mielijohteesta, kun tulee se himo päästä ajamaan ratilla pädin sijaan.
Mitä myyntipalstaa katsoo, niin ei Logitech ja Thrustmaster siellä kauaa vanhene, mutta 2000eur ja yli niin myynnissä voikin kestää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Kyllä myös noi kalliimmat simukamat liikkuu nopeasti, ei ne myynti-ilmoitukset kauaa vanhene tuolla FISRA n myyntipalstalla, Heusinkveldit tai cubet menee hetkessä
Itsellä meni Fanan CSW n, Formula V2 ratin ja Simetikin rigin myynnissä muutama pv
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
52
Hyvä olisi jos pääsisi testaamaan parempaa kalustoa ennen ostopäätöstä.
Käsittääkseni onnistuu ainakin SimGrade (Espoo), RSH e-Sport (Hämeenlinna) ja Janicol (Pirkkala).

Ite haluaisin testata vaikka Heusinkveld tai SimGrade R7 polkimia, muuten ajattelin pitäytyä tässä kalustossa mitä on.
Fanan V3 polkimet on hyvät, mutta onko nuo kalliimmat polkimet sitten niin paljon paremmat että niihin kannattaisi tonni uhrata :hmm:

Kalliimpien myynti voi olla vähän takkuisempaa kuin nuo parin satkun setit joita ostetaan hetken mielijohteesta, kun tulee se himo päästä ajamaan ratilla pädin sijaan.
Mitä myyntiplastaa katsoo, niin ei Logitech ja Thrustmaster siellä kauaa vanhene, mutta 2000eur ja yli niin myynnissä voikin kestää.
Täälä lakeuksilla Seinäjoen suunnilla ei ole kyllä tietoa testaus mahdollisuuksista.
Mutta varmasti vaikuttaisi ostopäätökseen jos pääsisi testaamaan G29, T300 ja vaikka sen CSL Eliten (tai jonkun muun Fanan ratin/polkimet) peräkkäin.
Käytetty Fanatic CSL Elite PS4 Starter kit sopu hintaan kun kävelis nyt just vastaan niin ei varmaan kauheesti tarvisi miettisi. :lol:
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
385
Onko GT Omegan penkeistä täällä kokemuksia? Penkin kera Prime-rigi olisi ihan kivan hintainen. Toinen vaihtoehto olisi hankkia edullisempi rigi ja esim Sparcon R100 penkiksi.
Mulla on ollu nyt noin 14 kuukautta tuossa Omegan Art simulaattoris kiinni tuo Omegan oma R9 seatti. Ei oo muuta ku hyvää sanottavaa. :)
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Itse ostin alkuun G29 (tai mikä sen pc vastine onkaan) kun ei ollut varmuutta miten innostuu ajelemaan. Muutama kuukausi myöhemmin tuli hankittua penkki ja vr-lasit ja nyt ajaminen maistuu jo aika hyvin. Pääasiassa tullut ajettua Dirt Rallya ja vähän tullut nyt ajettua myös rata-autoilua Project Cars 2:lla.

Nyt alkaa polttelemaan että pitäisi rattia päivittää ja varmaan se olisi joku parempi hihnavälityksellä tai CSL DD jos niitä joskus saa. Samalla varmaan tarvii sitten polkimetkin vaihtaa. Mitähän saisi tai kannattaisi hankkia suunnilleen 1 - 1,5k€ budjetilla?
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Itse ostin alkuun G29 (tai mikä sen pc vastine onkaan) kun ei ollut varmuutta miten innostuu ajelemaan. Muutama kuukausi myöhemmin tuli hankittua penkki ja vr-lasit ja nyt ajaminen maistuu jo aika hyvin. Pääasiassa tullut ajettua Dirt Rallya ja vähän tullut nyt ajettua myös rata-autoilua Project Cars 2:lla.

Nyt alkaa polttelemaan että pitäisi rattia päivittää ja varmaan se olisi joku parempi hihnavälityksellä tai CSL DD jos niitä joskus saa. Samalla varmaan tarvii sitten polkimetkin vaihtaa. Mitähän saisi tai kannattaisi hankkia suunnilleen 1 - 1,5k€ budjetilla?
Tuolla budjetilla menisin varmaan: VRS (900€), Polsimer(400€), Fanatec V3(380€)
Hieman budjetti ylittyy mutta on varmasti hintansa väärtti
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 464
Ostin SimGrade R7 kolmen polkimen setin :oops:
Aika rohkea päätös kun ei ainuttakaan revikkaa vielä ulkona, onneksi sentään harkitsit päätöstäsi pitkään ja hartaasti ;)

Onneksi olkoon, teknisesti ovat taatusti loistavat, kyse on varmaan enempikin siitä miten omaksut nuo Fanatecin jälkeen, totuttautumisessa voi mennä useampikin päivä tai sitten ei.

Hieno juttu kun suosit suomalaista osaamista !

Revikkaasi odotellessa :)
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Onhan siellä SimGrade sivulla jo 4kpl arvosteluja ;)
Joku vaihtanut Heusinkveld Ultimate:sta noihin.

Varsinaista hankintaa pohdin tunnin :redface:, mutta onhan nuo Hessut ollut mielessä jo pitkään ja parikin kertaa ollut joskus ostoskorissa, vaan tullut aina järkiini.
Kait tuollaiset pedaalit aika hyvin hintansa pitää.

Palvelu SimGrade:lla kyllä loistavaa, nopeaa yhteydenpitoa näin sunnuntaisinkin ja Fisra:n discossahan Timo kirjoittelee myös aktiivisesti.

Aluprofiililla pitää laittaa tuohon NLR:n alustaan kiinni, ni on etäisyydet säädettävissä.
Rigiä en halua vaihtaa ku tyytyväinen tähän.

Se mikä arvelutti että pitääkö ostaa tossut, mutta Timo kertoi että hyvin sopii myös sukkasiltaan ajamiseen.
Tässä parempi kuva josta voi hahmottaa lautasen kokoa ja muotoa:
R7 vs H.jpg
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: T0m

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 464
Onhan siellä SimGrade sivulla 4kpl arvosteluja ;)
Joku vaihtanut Heusinkveld Ultimate:sta noihin.

Varsinaista hankintaa pohdin tunnin :redface:, mutta onhan nuo Hessut ollut mielessä jo pitkään ja parikin kertaa ollut joskus ostoskorissa, vaan tullut aina järkiini.
Kait tuollaiset pedaalit aika hyvin hintansa pitää.

Palvelu SimGrade:lla kyllä loistavaa, nopeaa yhteydenpitoa näin sunnuntaisinkin ja Fisra:n discossahan Timo kirjoittelee myös aktiivisesti.

Aluprofiililla pitää laittaa tuohon NLR:n alustaan kiinni, ni on etäisyydet säädettävissä.
Rigiä en halua vaihtaa ku tyytyväinen tähän.
Palvelusta ja asiantuntemuksesta ei varmaan mahdollinen tuen tarve jää kiinni.

Juhani SimGradelta soitteli kun Sprinttien toimitus myöhästyi päivällä ja mikään kiire ei ollut lopetella puhelua vaan olisi varmastikin jutustellut pidempäänkin.

Toivottavasti R7 saadaan arvostelijoiden käsiin ja revikoita ulos niin tulee paremmin tunnetuksi, hankintoja toki monen kohdalla vaikeuttaa korkeahko hinta mutta kun puhutaan High End tuotteista, tuollahan ne hinnat valitettavasti pyörivät.

En usko että kilpailevat samoista ostajista esim. HE Sprintin kanssa vaan nimenomaan HE Ultimaten ja muiden vastaavien kanssa.

Otahan muuten ylös suosikki rata/auto kombinaatiosi paras kierrosennätys ylös ja kerrohan sitten miten kävi ennätyksen kanssa.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Hydraulinen BJ Steel oli myös mielessä, mutta luin että nestetoimiset voivat alkaa ruikkia ajan mittaan.
Boosted Media ainakin tykkäsi noista.

Varmaan myös SimGrade:sta kiinni lähettääkö tuotteita arvosteluun, Barry ilmeisesti rahastaa nykyään revikoistaan.

Noissa muutamassa käyttäjien revikoissa toinen oli saanut vähän aikojaan parannettua, mutta toinen ei.
Mulla ajotaidot vielä siinä pisteessä että en usko polkimilla olevan kauheasti sen kanssa merkitystä.
Vähän on kuitenkin kehitystä tapahtunut tässä parin kolmen vuoden aikana :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 950
Viestejä
4 215 152
Jäsenet
70 982
Uusin jäsen
Lahtaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom