Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

taitaa karata tämäkin rattiostos lapasesta.. tuo clubsport wheel gt ja siihen universal hub for xbox, eivan selviä onko siinä tuo quick release adapteri mukana.
ja no saatavuus vasta toukokuussa.

Eikös tuo Fanatecin ClubSport GT kehä ole Motamecin kehä Fanatecin logolla? Sitähän saa ilmeisesti selvästi halvemmalla ilman Fanatecin logoa.

Mutta kuten itsekin aiemmin jo mainitsit, niin P1 on hyvä kehä CSL Elite wheelbaseen. Mielestäni siihen ei muuta pyöreää kehää kannata ostaa, kun kaikki muu on painavampaa, ja CSL:stä loppuu voima niiden kanssa. Se Fanatecin WRC kehä lienee hyvä, mutta toisaalta sen on ihan sama kehä kuin P1 ja se muovinen QR on susi. Eli jatka P1:llä ja sitten kun tulee pakottava tarve saada jokin hienompi rattikehä, niin wheelbase vaihtoon samalla :D
 
Ei tarvii välttämättä basea vaihtaa, tehoa riittää. Miksi pitäisi vääntää niin että ranteissa tuntuu? Mulla on esimerkiksi universal hubissa kiinni podium R300 rim ja podium advanced paddle module ja csl elite vääntää ihan tarpeeksi. Asetuksista on teho tiputettu 70% ja vastus on suurinpiirtein sama kun omassa henkilöautossa.
 
Kyse on siitä kun ajosimuissa, siis meillä normaaleilla ihmisillä joilla ei rahaa kymmenien tuhansien liikejuttuihin, ratin kautta tulee kaikki(renkaiden kosketus tiehen, jousituksen/auton liikkeet, luistot yms yms) feedback ajamisesta, siksi se täytyy olla napakkaa ja tarpeeksi voimakasta. Ja olen ymmärtänyt, varsinkin kun köyhänä/surkeana edelleen ihan CSW 2:lle ajan että tuossa juuri DD-ratit on ylivoimaisia jo periaatteeltaan.
 
Viimeksi muokattu:
Juu se hub/ratti-hinta Fanan mittapuulla mahtava tarjous. Fanatec kun ei pahemmin ole muuten tunnettu alennuksistaan. Toki hubin hinta voisi olla muuta kuin se mitä se on...
 
DD:ssä on kyllä voimaa turhankin paljon, tänään taas vihlasi ikävästi ranteeseen kun vasen käsi ratissa, oikea vaihdekepiillä kun takaa tuuppasi takakulmaan ja sen jälkeen kylkeen.
Kiire tulee välillä irrottaa kädet ratista, etenkin iRacing:n kolariefektejä kun ei saa säädettyä erikseen.

Itellä oli myös CSL Elite eikä huono aparaatti ole sekään, suurin ero DD:hen on efektien erottelevuus eli sillä vaan tuntee kaiken paljon paremmin...en edelleenkään kyllä voi vilpittömästi sanoa onko se sen koko hintaeron edestä.

ButtKicker tms tuo paljon immersiota simuiluun ja myös hyötyä kun vaikkapa Wheel Slip efektillä tunnet koska autosta katoaa pito, on helpompi ajaa limiitillä.

Motioneista tuskin on hyötyä nopeuteen, onhan se kiva lelu joskin turhan kallis.
Ite löysin käytetyn (uusi, takuuvaihdettu, ilman takuuta) Saksasta josta sain vielä tingattua huomattavasti, oli ilmeisen pakkoraossa myydä.

PS. AMS2:lle FFB efektien kehittely on jatkunut ja todella hyvältä tuntuu tuo tuorein Silver Raw:
Automobilista 2 Custom Force Feedback - Overview & Recommendations
 
Kiire tulee välillä irrottaa kädet ratista, etenkin iRacing:n kolariefektejä kun ei saa säädettyä erikseen.
Eikös tuohon tullu viimeisimmässä päivityksessä jonkunsortin vaimennus?

Force Feedback

- A new force limiter has been implemented that reduces force feedback (FFB) generated when a strong vehicle crash or other extreme force event occurs. This system is designed to protect you from your wheel when it generates potentially dangerous levels of force.
- - A new limiter indicator on the 'F' meter illuminates when the limiter is engaged.
- - By default, this system is enabled. It may be disabled by setting the new "FFBUseForceLimiter=0" within the [Force Feedback] section of the "app.ini" file.
- - A new telemetry output, "SteeringWheelLimiter" has been added that indicates the force limit percentage being applied.
 
Joo se 50e ratti hubin kanssa houkuttelee. P1 siis on nyt nivottu läjään klemmarilla ja halkeamaan reikä.
Dd:tä en tule ikinä ostamaan kun se vaatii sitten jo rigiä ja muuta. Nyt ajan wheelstandprolla ja työtuolilla kun ei ole tilaa kiinteään asennukseen.
Ddn hintakin on niin älytön. Clubsport 2.5 voisi vielä tulla kysymykseen mutta vasta kun tuo csl sanoo sopimuksen irti.
 
VRllä kun pelaan ni kaks rattia riittää täysin sama mikä rillukka siellä on kunhan on pyöreä :D .
ralleissa ja raceroomin scirocco liigassa pitää olla pyöreä ei vaan suju muuten.
GT*t ja formulat yms menee sitte tolla f1 2020 ratilla, kun on riittävästi nappeja.
 
Tulee tuota dirttiä ajettua tosi pienillä voimilla,peli 100 ja ratista 30 nurkilla. Acc ratti 100 ja pelistä 65.
 
Ei tarvii välttämättä basea vaihtaa, tehoa riittää. Miksi pitäisi vääntää niin että ranteissa tuntuu? Mulla on esimerkiksi universal hubissa kiinni podium R300 rim ja podium advanced paddle module ja csl elite vääntää ihan tarpeeksi. Asetuksista on teho tiputettu 70% ja vastus on suurinpiirtein sama kun omassa henkilöautossa.

CSL Elite tuntui voimakkaalta T300:n jälkeen hetkisen, mutta sen jälkeen toivoin jatkuvasti, että siinä olisi enemmän vääntöä. En tiedä millä henkilöautolla ajat, mutta ainakaan itse en ajele esim. GT3 luokan Porschella, jossa slicksit alla. Ratin kautta tulevat voimat lienee vähän toista kuin Toyota Priuksella kehä 1:n ruuhkassa.

Mutta nää on makuasioita.

VRllä kun pelaan ni kaks rattia riittää täysin sama mikä rillukka siellä on kunhan on pyöreä :D .
ralleissa ja raceroomin scirocco liigassa pitää olla pyöreä ei vaan suju muuten.
GT*t ja formulat yms menee sitte tolla f1 2020 ratilla, kun on riittävästi nappeja.

Jos kerran vielä VR:llä ajat, niin kalliimmassa/painavammassa ratissa ei mielestäni ole pienintäkään järkeä. Kuluisi vaan turhaan rahaa ja forcet huononisi. Ja huonommat forcet painavammalla rattikehällä on fakta, sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Itsekin kokeilin joskus CSL Elitessä BMW GT2 rattia, ja forcet katosi tyystin. Aivan onnettomalta tuntui sillä vs. sillä kevyellä P1 kehällä.

Parsit sitä P1:stä vaan kasaan sitä mukaan kun se prakaa :D. Ja jos hajoaa lopullisesti, niin noita on aina välillä käytettynä edullisesti myynnissä ja jos ei ole, niin sitten se WRC kehä.
 
Viikon on ollut käytössä Thrustmaster Ferrari Red Legend edullinen ratti/poljin -yhdistelmä ja alkoi varsinkin kaasupoljin pitämään natinaa. Youtuben vinkkien perusteella pedaali auki ja vaseliinia jousiin. Loppui nitinät ja natinat ja tuntuvat toimivan pehmeämmin muutoinkin rasvauksen jälkeen. Hieman huolestutti, että meneeköhän potentiometrit ihan sekaisin, mutta pedaali tuntuu toimivan normaalisti. Ilmeisesti ajurit osaavat kalibroida automaattisesti polkimet..?
 
On mennyt jotenkin kyllä eteenpäin. Mitkä säädöt sulla on ddssä muuten ams2:ssa?
SEN = AUTO
FFB = 100
LIN = OFF
NDP = 40
NFR = 3
NIN = 10
INT = 1
FEI = 100
FOR = 100
DPR = OFF
BLI = OFF
SHO = OFF
MPS = AUTO
BRF = 80

Pelissä FFB Gainia piti tällä uudella nostaa 33-->55 ja autokohtaisesti sitten tekee hienosäätöä.
FX muistaakseni 15 tai 20
Low force boost 5
Damper 0
Josko jatketaan ajopeliketjussa.
 
Viimeksi muokattu:
SEN = AUTO
FFB = 100
LIN = OFF
NDP = 40
NFR = 3
NIN = 10
INT = 1
FEI = 100
FOR = 100
DPR = OFF
BLI = OFF
SHO = OFF
MPS = AUTO
BRF = 80

Pelissä FFB Gainia piti tällä uudella nostaa 33-->55 ja autokohtaisesti sitten tekee hienosäätöä.
FX muistaakseni 15 tai 20
Low force boost 5
Damper 0
Herranjumala. ... Ompa isolla voimat :hmm::coffee:
 
SEN = AUTO
FFB = 100
LIN = OFF
NDP = 40
NFR = 3
NIN = 10
INT = 1
FEI = 100
FOR = 100
DPR = OFF
BLI = OFF
SHO = OFF
MPS = AUTO
BRF = 80

Pelissä FFB Gainia piti tällä uudella nostaa 33-->55 ja autokohtaisesti sitten tekee hienosäätöä.
FX muistaakseni 15 tai 20
Low force boost 5
Damper 0
Josko jatketaan ajopeliketjussa.
Hui. Miten tämmöisillä voi ajaa? o_O
 
kyselinpä fanatecilta tota P1:n varaosaa, taustamuovia siis.
arvioi että 2kk sisään tulisi, hinta ja kun mainitsin että jos on liian kallis niin ostan sitten mieluummin käytettynä jos tulee eteen:
"The current price for the CSL P1 (Elite/PS4) Back Cover is €15.00 . If you want my personal advise, I would purchase another CSL Elite P1 Steering Wheel and resell it when I get the back cover for the old one. I mean in case it's urgent."

kyllä tuon nyt maksaa jos niitä vaan saa..
 
Hui. Miten tämmöisillä voi ajaa? o_O
:confused:
Mikä tuossa on ihmeellistä?
Pelissä FFB asetuksissa (profiilina custom) ja vielä pelin sisällä autokohtaisesti säädöt on niin ettei käsi kipeydy edes pidemmässä ajosessiossa eli kovasti kummaksun teidän kummaksuntaa :hmm:

Nuo on siis Silver Raw modauksella (itsellä nyt Silver Raw - rFuktor 3.0) ja sen tuoreimmat versiot laski voimaa noin puolella pelin säädöissä.

Monesti on mainittu että basesta täydet voimat ja pelikohtaisesti säädetään sopivaksi, näin ei kuulemma leikkaudu mitään.

Olisin tosiaan jatkanut mieluummin tuolla ajopeliketjussa, mutta oli näemmä huono idea eli pistetään sitten offtopicia rattikeskusteluun.
Lupasivat Fanatecilta lähettää uuden vibran V3 jarrupolkimen alle, josko sillä tärinä palautuisi.
Lukkojarrutuksiin ja luistoon tärisee myös ButtKicker, ettei se nyt iso murhe ole vaikkei saisikaan enää kuntoon.

edit:
Uusi vibramoottori tuli ja asennettu (oli vähän työläs kun piti poljin saada pois akseleiltaan, että johdon liittimen sai kulkemaan oikeaa reittiä)...ei auttanut :sad:
Mahtoiko V3 polkimien uusin ja se ainoa fw-päivitys heikentää polkimen tärinää, jotkuthan ovat valitelleet että tärinä on liian voimakas.
No pitää katsoa josko kokeilee vielä vanhalla firmwarella joku päivä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: T0m
Olisko Fanan McLaren v2 mukana pitänyt tulla noi värikkäät nappien vaihtonupit?

Ei löytynyt pakkauksesta kuin jotain mustia symboolinuppeja. Firman tuotesivulla toisessa kuvassa. Nuo xbox napit tekee lelumaisen vaikutelman, vaikka vrssä ei sinällään mitään väliä.
 
Ah, kiitos!

Aika hämäävä tuo fanan sivusto, kun tuotekuvassa nuo on ja lukee myös, että "racing style button caps included".

Mutta vehje itsessään mainio, kiitos kaikille suosituksista.
 
Joo ite myös ollut rattiin todella tyytyväinen, F1 V2 jäänyt kaappiin pölyttymään.

Jos vaihteen kolina alkaa häiritsemään, niin se irtoaa helposti akselitapin ulosvetämällä ja laittaa sinne alle jotain pehmustetta, itse laitoin pienet palat Armaflex:a (putkieristettä).
McLaren V2 modded with Armaflex.jpg
 
Mitkäs ruuvit tuohon G923 + Shifter settiin menee jos haluaa nuo vähän tukevammin asentaa kiinni tuollaiseen telineeseen, joka tukee ruuveilla kiinnitystä?
 
Heippa, en pahemmi ole netistä ostellu mitää ja voin olla hiema väärällä alueella kysemässä,


tommosta kattelin et onko iha turvallista tilata ja onko järkevämpää hiema enemmä siottaa ja ostaa käytettynä, esim t500rs paketteja ollu kivoja tarjolla, tai jopa TS-PC ? Itselle isoin tekijä on varmaan kestävyys.
 
On turvallista tilata. Amazon on luotettava kauppa. Itse olen tilannut paljonkin tavaraa sieltä ja pari kertaa jopa joutunut palauttamaan ja kaikki on toiminut mallikkaasti. Tuossa lukee "Dispatched from and sold by Amazon" eli on Amazonin itse myymä ja toimittama.
 
On turvallista tilata. Amazon on luotettava kauppa. Itse olen tilannut paljonkin tavaraa sieltä ja pari kertaa jopa joutunut palauttamaan ja kaikki on toiminut mallikkaasti. Tuossa lukee "Dispatched from and sold by Amazon" eli on Amazonin itse myymä ja toimittama.

Ok kiitoksia vastauksesta. Pitää tuo laittaa kunnolla harkintaan, tai jopa jo tilaukseen. Polte kova saada hajonneen vanhan tilalle uutta, harmittaa kun en kerenny vaan varautuu ja kerää rahoja suoraa parempaan.
 
Heippa, en pahemmi ole netistä ostellu mitää ja voin olla hiema väärällä alueella kysemässä,


tommosta kattelin et onko iha turvallista tilata ja onko järkevämpää hiema enemmä siottaa ja ostaa käytettynä, esim t500rs paketteja ollu kivoja tarjolla, tai jopa TS-PC ? Itselle isoin tekijä on varmaan kestävyys.
Ja on järkevä laite hintasekseen. Voisin sanoa että paras euro/hinta suhde trustmastereilta. Itellä oli sama ratti kovassa rääkissä monta vuotta, ja oli vielä raskas aliexpressin kehä kiinni. Eikä mitään merkkejä hyytymisestä tullut.
 
Onkohan tuo Logitech vaihdekepin päällä olevat kiristysnupit noin onnettomia, ei tahdo millään lukittua pohjaan kun painaa niitä nuppeja alaspäin. Ratin kanssa ei ongelmaa, meneeköhän sitten tuo vaihdekeppi heti takuuseen.
 
Onkohan tuo Logitech vaihdekepin päällä olevat kiristysnupit noin onnettomia, ei tahdo millään lukittua pohjaan kun painaa niitä nuppeja alaspäin. Ratin kanssa ei ongelmaa, meneeköhän sitten tuo vaihdekeppi heti takuuseen.
Pitääkö paina alas ja kääntää? G25:ssa oli jotain sellaista.
Joo, G27:lla ainakin piti painaa alas asti ja kiinni päin pyörittää niin lukittui. Tässä ei ollut juttua mistä ratista kyse, mutta luultavasti sama tyyli pitäisi toimia.
 
VRS on julkaissut speksit polkimistaan. Tämä ei ole aprillipila...


Here are the available configurations for purchase:
  • Throttle and brake pedals only: USD 649 / EUR 549 VAT incl.
  • Optional clutch: USD 249 / EUR 199 VAT incl.
  • Optional throttle, brake, and clutch hydraulic damper kit (to available later): USD 149 / EUR 149 VAT incl.
  • Damper kit description: The DirectForce Pro Pedals Damper Kit consists of three hydraulic dampers for the VRS DirectForce Pro Throttle, Brake, and Clutch pedals. Recommended for people who’d like their sim racing pedals to feel a bit more like real-life hydraulic pedals. These dampers will provide extra resistance against rapid input changes which can help to smoothen out your inputs but can add unwanted friction and take away some responsiveness, which is why we offer them as an optional add-on rather than pre-installing them on our damper-less Throttle, Brake and Clutch pedals.
Here are just some of the highlights and features of the VRS DirectForce Pro Pedals:
  • Extensive pedal face adjustability, including height, angle, and depth
  • Custom PTFE inserts for even smoother operation
  • Fully shielded pedal controller, cables, and grounded load cells throughout
  • Customized and refined hydraulic dampers with minimal free-play
  • Rodless throttle redesign to completely eliminate friction

These highlights come in addition to the following features we’ve had from the start:
  • FEA optimized laser cut stainless steel construction to minimize weight
  • Coil springs throughout for consistent and friction-free response
  • Shielded and flanged ball bearings encapsulated within tolerance rings, eliminating free-play from the construction
  • Special cam assembly design with adjustable linkage for progressive brake feel
 
Kyllä on järkyttävä ero tuohon T300RS rattiin mikä eilen meni pariinkin paikkkaan myyntiin. Ihan eri tavalla tuntee radan joka pompun ja pystyy oikeasti kaasulla viemään autoa. Pystyihän sitä T300 ratillakin viemään kaasun kanssa mutta se saattoi nykäistä ihan millon tahansa jompaan kumpaan suuntaan. Ja sitten ollaan varsinkin Montrealin tyyppisillä radoilla seinässä.

CSW 2.5 ei muutaman Daytonan radalla ajetun iRacing kisan perusteella nyi millään tavalla. Ei lyö tuossa T7 entryssä käsille vaikka se tärähtää samasta kuopasta joka siinä nyt edelleen on.
Asetukset hain tähän Fanatecin foorumilta melkein toimi yks yhteen.

McLaren GT3 V2 ratti on kans aika timanttinen selkeästi parempi kun hinta antaa olettaa.
Tähän pitää sit rallia varten ostaa joku pyöreä rimmi kun tuon T300RS ratin saan pois myytyä.



Fanatec_CSW.jpg
 
Ei nyt ihan suoraan liity ketjun aiheeseen, mutta liippaa vierestä: olisiko jotain suosituksia isommista näytöistä tai telkkareista simukäyttöön? Olen yrittänyt löytää n. 40"-50" tv:tä 100hz paneelilla järkevään hintaan, mutta ei tunnu paljoa alle tonnilla löytyvän. Onko 50hz paneeleistä mihinkään? Epäilyttää miten kokemus huonontuu kun nyt on 27" 144hz G-sync näyttö, mutta isompaa kuvaa olisi kiva saada.
 
Ei nyt ihan suoraan liity ketjun aiheeseen, mutta liippaa vierestä: olisiko jotain suosituksia isommista näytöistä tai telkkareista simukäyttöön? Olen yrittänyt löytää n. 40"-50" tv:tä 100hz paneelilla järkevään hintaan, mutta ei tunnu paljoa alle tonnilla löytyvän. Onko 50hz paneeleistä mihinkään? Epäilyttää miten kokemus huonontuu kun nyt on 27" 144hz G-sync näyttö, mutta isompaa kuvaa olisi kiva saada.
Suoraan sanottuna: hommaa VR-vehkeet, jos vain nuppi/perse kestää. Toki jos olet ajatellut sille muutakin käyttöä ja PeeCeetä ei löydy pyörittämään VRää, niin sitten ehkei.
 
Suoraan sanottuna: hommaa VR-vehkeet, jos vain nuppi/perse kestää. Toki jos olet ajatellut sille muutakin käyttöä ja PeeCeetä ei löydy pyörittämään VRää, niin sitten ehkei.
Tälle ääni mikäli koneessa riittää tehot. Et tartte edes näyttöä jos tuo on mahdollista.
 
Ei nyt ihan suoraan liity ketjun aiheeseen, mutta liippaa vierestä: olisiko jotain suosituksia isommista näytöistä tai telkkareista simukäyttöön? Olen yrittänyt löytää n. 40"-50" tv:tä 100hz paneelilla järkevään hintaan, mutta ei tunnu paljoa alle tonnilla löytyvän. Onko 50hz paneeleistä mihinkään? Epäilyttää miten kokemus huonontuu kun nyt on 27" 144hz G-sync näyttö, mutta isompaa kuvaa olisi kiva saada.
Tveistä yleensä vasta 55 ja ylöspäin tuumakoot on esim samsungilla 120hz. Ainakin 1-2v sitten.(saattaa olla toisin 2020 malleissa)
Sitten on superultrawidejä toki näyttöpuolella.

Mulla on 49' superultrawide ja kaapissa on vrlasit joita en oikee käytä... Että ei se vr ole ihan itsestään selvä suositus.
 
Mulla 77" 4k HDR 120Hz G-Sync OLED, jota en pelaamiseen ole käyttänyt Index VR lasien hommaamisen jälkeen.
Jos tyytyisi kuulokkeilla pelaamiseen niin voisi siirtää rigin toiseen huoneeseen, mutta tykkään pelata 7.1 äänillä joka on joissain toteutettu hyvin, ainakin AMS2:ssa.
 
Mulla on 49' superultrawide ja kaapissa on vrlasit joita en oikee käytä... Että ei se vr ole ihan itsestään selvä suositus.

Samaa mieltä kanssasi olen tästä asiasta. Tammikuussa hommasin HP Reverb G2 -VR headsetin ja lopulta parin kuukauden omistuksen jälkeen päätin myydä sen eteenpäin, koska itselläni ei sittenkään ollut niille tarpeeksi paljon käyttöä.

VR:ssä immersio on kyllä hieno ajosimulaattoreissa, se on myönnettävä, mutta ei ne VR-lasit kuitenkaan automaattisesti tee käyttäjästään parempaa/nopeampaa kuskia. Ainakin omalla kohdallani VR:n kanssa kierrosajat alkoivat vastoin odotuksia vain huonontua, en päässyt enää edes lähelle omia parhaita kierrosaikojani AMS2:n Time Trial -moodissa. Ja muutenkaan noiden VR-lasien kanssa ei jaksanut ajella kovinkaan pitkiä aikoja kerrallaan kun ne alkoivat ensinnäkin hiostamaan päässä aika paljon melko lyhyenkin käytön aikana (painotan, että tämä on siis vain oma henkilökohtainen mielipide perustuen omiin kokemuksiin VR-laseista) ja toisekseen VR-session jälkeen tunsin oloni usein oudon väsyneeksi ja silmäni rasittuneiksi ja kävikin usein niin, ettei koko loppupäivänä enää sitten jaksanutkaan palata takaisin ajosimun pariin. Nämä VR-kokemukset näyttäisivät olevan hyvin henkilökohtaisia, jonkun toisen VR-kokemus saattaa olla hyvin kaukana omasta kokemuksesta, vaikka VR-headset olisi molemmilla sama käytössä.

Ennen VR:n hommaamista minulla on ollut joulukuusta 2017 lähtien käytössä 49" 4K HDR Sony Bravia KD-49XE9005 -televisio, jossa aito 120Hz paneeli (joka PC-käytössä tukee 1080p@120Hz). Tämä on kyllä ollut simukäytössä erittäin hyvä laite ja VR-omistusaikanakin huomasin hyvin usein ajelevani mieluummin simulaattoreita tuon kyseisen telkun kautta kuin VR-laseilla. Ehkäpä vain enimmäkseen mukavuussyistä, mutta varmaankin ainakin osittain myös siksi, että itse pystyn keskittymään ajamiseen paremmin television kautta ja olen sitä kautta kilpailukykyisempi virtuaaliradoilla.

Mutta, mutta... puhtaasti makuasioitahan nämähän ovat, että haluaako simulaattorielämyksensä kokea näytön/television vai VR-lasien kautta, itse omiin kokemuksiini perustuen valitsen mieluummin ensin mainitun. En tietystikään sano, etten välttämättä enää koskaan hommaisi VR-laseja tulevaisuudessa, mahdolliset tulevat uutuusmallit voivat hyvinkin saada minut taas kokeilemaan VR:ää uudemman kerran. Samaa asiaa pohtiville suosittelen kokeilemaan molempia, se on kuitenkin ainoa keino varmistaa, kumpi vaihtoehto omalla kohdalla paremmin. Ainakaan itse en simulaattorikäyttöön suosittelisi VR-laseja aivan täysin varauksetta, testaamaan toki suosittelen ensin ennen ostopäätöstä, jos se vain suinkin on mahdollista.
 
Pitääkö paina alas ja kääntää? G25:ssa oli jotain sellaista.
Joo, G27:lla ainakin piti painaa alas asti ja kiinni päin pyörittää niin lukittui. Tässä ei ollut juttua mistä ratista kyse, mutta luultavasti sama tyyli pitäisi toimia.
G923, siinä nuo tapit lukittuu kun painaa alas (pyörähtää itsestään kiinni, ainakin suurimmassa osissa kokeiluja). Mutta testailin noilla ohjeilla uusiksi ja näyttää tosiaan että vaihdekepin osalta viimeiset kiristykset pitää tehdä tuo tappi pohjaan painettuna, jolloin se sitten aika tukevasti sitten lukittaa ala-asentoon kun muutaman kerran saa pyöräytettyä tuota ruuvia/tappia.

Hieman hämäävästi tuossa paperisessa ohjeessa vain vihjattu, että lukittuu itsestään kun painaa tapin pohjaan.
 
Vr-laseille kans vahva suositus täältä. Kannattaa totutella pikku hiljaa, jopa jollain vähemmän intensiivisellä jutulla kuin simut, jos uusi juttu. Ja mullakin puhaltaa pöytätuuletin naamaan, muuten ois hiki ja lasit huurus.

Harvoin muuten niin selkeää kilpailuetua saa varusteista, kuin tuosta dual clutch bite point modesta, joka esim. McLaren Gt3:ssa on.
Seisova lähtö iRadicalilla tuntuu melkein cheatiltä, kun yleensä pari sijaa nousee.
 
Kiitos kommenteista VR-laseista simukäytössä. Tänään tuli hommattua Oculus Rift S VR-lasit ja vähän päässyt testaamaan niitä Dirt Rallyssa. Onhan siinä melkoinen ero immersiossa ja sanoisin että ei välttämättä heti paranna suorituksia, mutta ehkä johtuu osittain siitä että olen tottunut pelaamaan kuvakulma konepellin päällä ja lasien kanssa istutaan auton sisällä (muut kuvakulmat ei oikein toimi). Grafiikan tasoa joutuu tietysti hieman pudottamaan aiemmasta, mutta melko pienillä muutoksilla sain pysymään lasien maksimissa 80Hz.
Tuntui että ainakin tiukemmissa sladeissa laseista on hyötyä kun pystyi siirtämään katsetta sivuikkunaan mikä aiemmin ei ole ollut mahdollista (eli vähän sokkona on joutunut aiemmin vetämään kurveja).

Laseille on varmaankin myös muuta käyttöä, joten tässä tapauksessa oli parempi hankinta kuin vain pelikäyttöön hommattu isompi näyttö/tv.
 
....olen tottunut pelaamaan kuvakulma konepellin päällä ja lasien kanssa istutaan auton sisällä...

Jos saisit vaikka tilaisuuden kokeilla oikeaa wrc autoa, niin sanoisit varmaan että: "en istu tuohon penkiin ikinä, kun olen tottunut ajamaan konepellin päällä mahallaan"?

En ymmärrä itse ollenkaan konepelti, puskuri ja leijumista auton perässä kuvakulmia ja mihin niitä tarvitaan. Pakko olla autossa sisällä kuvakulma, että ajaminen tietokoneen ääressä tuntuisi edes vähän oikealta ajamiselta. Esimerkiksi mielestäni paras ets2 kuvakulma on sillätavalla, että molemmat sivupeilit näkyy ohjaamossa, kuten oikeastikin. En ole kyllä nähnyt että kukaan muu ajaisi ets2 samalla tavalla, mutta jokatapauksessa kukin tyylillään :)
ets2_20201224_134549_00.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 705
Viestejä
4 563 160
Jäsenet
75 011
Uusin jäsen
Pro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom