Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

En ymmärrä itse ollenkaan konepelti, puskuri ja leijumista auton perässä kuvakulmia ja mihin niitä tarvitaan. Pakko olla autossa sisällä kuvakulma, että ajaminen tietokoneen ääressä tuntuisi edes vähän oikealta ajamiselta.
Samaa mieltä, mutta tässä tapauksessa (Dirt Rally) oli tosin se ongelma että normaalinäytöllä sisäkuvakulma näyttää siltä että istuttaisiin takapenkillä kuskin paikan sijaan. Siksi olin päätynyt käyttämään vähän lähempänä tietä olevaa kuvakulmaa että näki tulossa olevat mutkat paremmin. VR lasien kanssa ongelmaa ei ole, kuvakulma auton sisällä asettuu oikeaan paikkaan.
 
VR lasien kanssa ongelmaa ei ole, kuvakulma auton sisällä asettuu oikeaan paikkaan.
VR resetin kun bindaa jollekin ratin painikkeelle, niin voi vielä hienosäätää itselleen mieluisammaksi.

DiRT Rally 2 ei ole VR:llä ehkä mikään kirkkain helmi, kokeilepa AMS2:sta jos peli muuten kiinnostaa (olis nyt puoleen hintaankin).
Jos vain ralli iskee, niin myös ilmainen Richard Burns Rally kannattaa katsastaa VR:llä (pelille on oma keskusteluketju).
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä, mutta tässä tapauksessa (Dirt Rally) oli tosin se ongelma että normaalinäytöllä sisäkuvakulma näyttää siltä että istuttaisiin takapenkillä kuskin paikan sijaan. Siksi olin päätynyt käyttämään vähän lähempänä tietä olevaa kuvakulmaa että näki tulossa olevat mutkat paremmin. VR lasien kanssa ongelmaa ei ole, kuvakulma auton sisällä asettuu oikeaan paikkaan.
Dirt Rally 1.0 ja 2.0:ssa voi säätää fovia ja penkkiä jolloin istutaan oikeammassa kohtaa. Fov (field of view) säädetään näytön koon ja katseluetäisyyden mukaan ja tähän löytyy laskureita netistä ja pelissä se säätö on vertikaalinen ja asteet 30-70 siinä liukusäädössä (4 asteen muutos joka pykälällä) ja tuon jälkeen laitat penkin etäisyyden+korkeuden+kallistuksen vähän oman maun mukaan (esim. että näet mittariston tmv. ja ratin+animoidut kädet saa pois jos ne blokkaa näkymää mittaristoon liikaa) Kun nuo on kunnossa niin kaiken pitäisi näyttää oikealta ja uudemmissa ralliautoissa kuten R5:ssa kuskin+kartturin penkit ovat hivenen taaempana (oisko n. 20-30cm) kuin 2000-luvun alkupuolen autoissa joten tuo voi hieman hämätä että istutaan aika takana.
 
Viimeksi muokattu:
Ei nyt ihan suoraan liity ketjun aiheeseen, mutta liippaa vierestä: olisiko jotain suosituksia isommista näytöistä tai telkkareista simukäyttöön? Olen yrittänyt löytää n. 40"-50" tv:tä 100hz paneelilla järkevään hintaan, mutta ei tunnu paljoa alle tonnilla löytyvän. Onko 50hz paneeleistä mihinkään? Epäilyttää miten kokemus huonontuu kun nyt on 27" 144hz G-sync näyttö, mutta isompaa kuvaa olisi kiva saada.
49' 32:9 super-ultrawidejä saa 144hz paneelilla suht. edullisesti jo +300€ käytettynä.
 
Dirt Rally 1.0 ja 2.0:ssa voi säätää fovia ja penkkiä jolloin istutaan oikeammassa kohtaa. Fov (field of view) säädetään näytön koon ja katseluetäisyyden mukaan ja tähän löytyy laskureita netistä ja pelissä se säätö on vertikaalinen ja asteet 30-70 siinä liukusäädössä (4 asteen muutos joka pykälällä) ja tuon jälkeen laitat penkin etäisyyden+korkeuden+kallistuksen vähän oman maun mukaan (esim. että näet mittariston tmv. ja ratin+animoidut kädet saa pois jos ne blokkaa näkymää mittaristoon liikaa) Kun nuo on kunnossa niin kaiken pitäisi näyttää oikealta ja uudemmissa ralliautoissa kuten R5:ssa kuskin+kartturin penkit ovat hivenen taaempana (oisko n. 20-30cm) kuin 2000-luvun alkupuolen autoissa joten tuo voi hieman hämätä että istutaan aika takana.


Näyttäisi olevan gigantissa outletissa yksi 144Hz malli 670€
 
Itsellä polkimina tällä hetkellä CSL Elite LC ja harkinnassa päivitys ClusSports Pedals V3 -versioon. Onkohan mitään järkeä? Jos täältä löytyy kokemusta ko. polkimien eroista, niin otan kommentit mieluusti vastaan. :)
 
Itsellä polkimina tällä hetkellä CSL Elite LC ja harkinnassa päivitys ClusSports Pedals V3 -versioon. Onkohan mitään järkeä? Jos täältä löytyy kokemusta ko. polkimien eroista, niin otan kommentit mieluusti vastaan. :)

Kyllä. Muita syitä tai perusteluja ei tarvita.
No tsoukit sikseen, mutta isot pojat kertoo että V3:t on todella paljon paremmat joten kyllä kannattaa.
 
Kyllä. Muita syitä tai perusteluja ei tarvita.
No tsoukit sikseen, mutta isot pojat kertoo että V3:t on todella paljon paremmat joten kyllä kannattaa.

Isoihin poikiin on aina voinut luottaa joten V3:t lähtee lähipäivinä tilaukseen. :smoke:

Lisäksi harkinnassa CSW 2.5 basen päivitys DD-baseen. Jos vaikka löytäisi jostain DD1/2 käytettynä sopivaan hintaan.
 
Noiden V3:n mukana kandee ilmeisesti ottaa sit myös se brake performance kit.

Ehdottomasti kannattaa ottaa V3-polkimille kaveriksi myös tuo Brake Performance Kit, tuo kitti nostaa V3:n jarrupolkimen aivan uudelle tasolle. Ja puhun nyt ihan omasta kokemuksesta. ;)
 
Mulla V3 jarrupolkimessa jäykimmät kumit (polkimessa ei käytännössä liikettä muutamaa milliä enempää).
 
Viimeksi muokattu:
En itse oikein ymmärrä, että miksi sen jarrupolkimen pitäisi olla mahdollisimman jäykkä? Kyllähän oikeassakin autossa on jarrupolkimessa liikerataa ihan reilusti (tietty ei ole itsellä kokemusta esim. GT3 luokan kilpureista, joten en tiedä niiden jarrupolkimien liikeradasta :lol:).
 
En itse oikein ymmärrä, että miksi sen jarrupolkimen pitäisi olla mahdollisimman jäykkä? Kyllähän oikeassakin autossa on jarrupolkimessa liikerataa ihan reilusti (tietty ei ole itsellä kokemusta esim. GT3 luokan kilpureista, joten en tiedä niiden jarrupolkimien liikeradasta :lol:).

Jäykkyys lienee osittain makuasia. Kirjassa The Mechanic Presley mainitsi, että esimerkiksi Kimi halusi todella jäykän jarrupolkimen. Anekdoottina Kimi halusi vielä jäykemmän jarrupolkimen, vaikka jarru oli kiilattu työkalulla paikoilleen.

Ymmärtääkseni Performance Kitin suurempi hyöty on siinä, että se parantaa jarrupolkimen tuntumaa lähemmäs hydraulisen jarrun tuntumaa.
 
samaa kanssa tuon perfkitin erinomaisuutta ihmettelen. ostin kyllä ja asensin suoraan ensin sen taulukon softin (en siis kokeillut alkuperäisillä). joka oli pitkään käytössä jotenkin se vaan ei tuntunut hyvälle, vaihdoin ne orggis pötikät ja no ei sekään maistunu. sitten laitoin taulukossa ei mainitun ja oletin eli 12mm punaisen ja 12mm vihreän. no ei oikein sitten vakuuttanut sekään.
nyt ajoin pitkään raceroomilla ja dirtillä 13mm vihreä+punainen ja säätö ihan minimissään. eli käytännössä ei vaikuta ne pötikät juurikaan. se on aika hyvä ollut..
kisat loppui niin uskaltauduin nyt kokeilemaan ja säädin 1 asentoon sen tiukkuuden ja kyllä sillä ajaa mutta vielä lihasmuisti vetää välillä lukkoon.
ratissa bli vai brf kumpi se nyt onkaan siihen liikeen nopeuteen on 60.
 
Niin no, kisavehkeissä on hyvinkin jäykät. Jossain oli joku video esim kun joku ranskis esitteli LMP(2 tai 3?) autoaan ja siinä taidettiin mainita että jossain 100kg pyöritään jäykkyydessä, eikä liikerata ollut kuin tosi vähän. Muutenkin saa olla jarrureisi kuskeilla kunnossa, ja kun simuissa kysymys reaalin saavuttamisesta niin tottakai hipovehkeissä on jäykkyyttä ja lyhyt liikerata.
 
...liikeen nopeuteen on 60.
Asetus 100 vaatii 90kg voiman jarrun pohjaan painamiseen.

Performance Kit:ssä on erilaisia kumeja joilla saa sitä "pneumatiikan jäykkyyttä" säädettyä, liikeradalle on myös ruuvi joka ruuvataan niin että se turha löysä liike pois.

Mulla BRF 80, jäykimmät kumit ja liikeradan säätö arvossa 4, siihen nyt tottunut ja tosiaan kilot ne merkkaa ei liike.
 
Onkos porukalla kokemusta noista Hamrockin rigeistä? Rigit | RSH E-Sport Company

Ilmeisesti Suomessa tehtyjä ja tuli pongattua OfficialKristianSohlberg striimistä. Vaikuttaa ihan päteviltä ja varsinki tuo Hades Lite pieneltä fyysiseltä kooltaan kiinnostaa.

Lisäosia ja laajennusvaraakin näyttäisi olevan ihan mukavasti.
 
Erittäin päteviä rigejä ja palvelu on täyden kympin arvoista Ronilla. Itse tullut juurikin Hades lite hankittua ja DD base (VRS), yms muita satunnaisia profiilin pätkiä kun omaa rigiin rakennellut lisäosia. Kannattaa olla yhteydessä Roniin ja kysäistä asiasta. Tavoittaa kyllä puhelimella, sähköpostilla tai discordissa melkeimpä aina :)
 
Onkos porukalla kokemusta noista Hamrockin rigeistä? Rigit | RSH E-Sport Company

Ilmeisesti Suomessa tehtyjä ja tuli pongattua OfficialKristianSohlberg striimistä. Vaikuttaa ihan päteviltä ja varsinki tuo Hades Lite pieneltä fyysiseltä kooltaan kiinnostaa.

Lisäosia ja laajennusvaraakin näyttäisi olevan ihan mukavasti.
Just tilasin Hades 2.0 Prestigen pitkälti tämän ketjun positiivisten kommentien ansiosta. Maanantaina pitäs saapua.
 
Onkos porukalla kokemusta noista Hamrockin rigeistä? Rigit | RSH E-Sport Company

Ilmeisesti Suomessa tehtyjä ja tuli pongattua OfficialKristianSohlberg striimistä. Vaikuttaa ihan päteviltä ja varsinki tuo Hades Lite pieneltä fyysiseltä kooltaan kiinnostaa.

Lisäosia ja laajennusvaraakin näyttäisi olevan ihan mukavasti.

Hades Lite löytyy täältäkin, on tosiaa hyvän kokoinen, jämäkkä ja Ronin palvelu on kyllä 5/5.
 
Onpas Fanan melkein kaikkien tuiotteiden varastotilanne olematon tällä hetkellä. Myivätkö aiemman euroopan varaston ja nyt ei monesta syystä aikaan tule korvaavaa stokkia? Onneksi ei nyt juuri varsinaisesti mitään tarvitse, mutta pistänyt sivuillaan silmään tuo.
 
Onpas Fanan melkein kaikkien tuiotteiden varastotilanne olematon tällä hetkellä. Myivätkö aiemman euroopan varaston ja nyt ei monesta syystä aikaan tule korvaavaa stokkia? Onneksi ei nyt juuri varsinaisesti mitään tarvitse, mutta pistänyt sivuillaan silmään tuo.

Eiköhän se syy ole sama kuin monessa muussakin tuotteessa. Komponenttipula.
 
Ei ole noista kokemusta mutta eiköhän mikä tahansan profiilista tehty rigi ole turvallinen ostos kun voi standardiosilla laajentaa mikäli valmistajalta ei löydy tarpeellista palaa.
 
Tiedän että tällä foorumilla on muitakin jotka ajaa tuolla McLaren GT2 V2 ratilla.

Mitä käyttöä ootte keksiny noille mustille ratin takana oleville vivuille? Ite en oo sinne vielä keksiny mitään käyttöä. Minua ei häiritse tuo vaihdeläpän vähän kovempi ääni. Peleistä äänet niin kovalla etten edes kuule koko asiaa.
 
Tiedän että tällä foorumilla on muitakin jotka ajaa tuolla McLaren GT2 V2 ratilla.

Mitä käyttöä ootte keksiny noille mustille ratin takana oleville vivuille? Ite en oo sinne vielä keksiny mitään käyttöä. Minua ei häiritse tuo vaihdeläpän vähän kovempi ääni. Peleistä äänet niin kovalla etten edes kuule koko asiaa.

Siis tarkoitatko ratin takana olevia tuplakytkimien vipuja? Käytän niitä tuplakytkimenä.
 
Löytyy ratin mukana tulleesta pikaoppaasta:
1618071958985.png
 
Viimeksi muokattu:
Tiedän että tällä foorumilla on muitakin jotka ajaa tuolla McLaren GT2 V2 ratilla.

Mitä käyttöä ootte keksiny noille mustille ratin takana oleville vivuille? Ite en oo sinne vielä keksiny mitään käyttöä. Minua ei häiritse tuo vaihdeläpän vähän kovempi ääni. Peleistä äänet niin kovalla etten edes kuule koko asiaa.
Harvoin muuten niin selkeää kilpailuetua saa varusteista, kuin tuosta dual clutch bite point modesta, joka esim. McLaren Gt3:ssa on.
Seisova lähtö iRadicalilla tuntuu melkein cheatiltä, kun yleensä pari sijaa nousee.
 
Tuli tänään vihdoin jarrumodi T3PA Pro polkimiin, ovat ihan orkkikset kun edellinen omistaja oli hukannut. Tilasin ihan Thrustmasterilta huokeaan 15€ hintaan, joka sisälsi kaksi modia ja muutenkin vähän kaikkea varaosaa polkimiin.
Jaarittelu sikseen, on muuten paljon parempi tuntuma jarruun kun on tuplasti raskaampi ja jonkun verran lyhempi liikerata.
Toinen modeista on vielä raskaampi ja taitaa rajoittaa liikerataa entisestään, joten katellaan joskus jaksaako testata.

Tulipa otettua iRacing vihdoin testiin kun sai 7€/kk. Aika hyvältähän tuo kisailu tuolla vaikuttaa. Sai sigun vehkeillä lyödä graffatkin aikalailla tappiin (90hz). Siitä sitten mahd enempi omassa ketjussaan.
 
Eikös nuo ole jäänteitä menneisyydestä, joskus ECCI:n kanssa olivat "hipo"-osastoa, samaa aikaa kun punainen Momo oli se halvemman puolen kingi. Mutta sitten kävi vähän toisin.
 
Oliko täällä kellään käytössä NLR:n GTtrack rigiä? Jos on, niin pitääkö se kovissa väännöissä tai kanttareiden yli ajaessa melua? Itsellä ollut ko. tuote käytössä syksystä lähtien ja nyt tuo kolina/natina on käynyt ärsyttämään. En tiedä olenko sitten kasannut tuon jotenkin vituralleen vai onko vain ominaisuus. Muuten mielestä on kyllä tukeva eikä ainakaan häiritsevää flexiä ole. Baseina ollut ensin Fanan CSW 2.5 ja nyt DD1.
 
Oliko täällä kellään käytössä NLR:n GTtrack rigiä? Jos on, niin pitääkö se kovissa väännöissä tai kanttareiden yli ajaessa melua? Itsellä ollut ko. tuote käytössä syksystä lähtien ja nyt tuo kolina/natina on käynyt ärsyttämään. En tiedä olenko sitten kasannut tuon jotenkin vituralleen vai onko vain ominaisuus. Muuten mielestä on kyllä tukeva eikä ainakaan häiritsevää flexiä ole. Baseina ollut ensin Fanan CSW 2.5 ja nyt DD1.
Mulla kyseinen rigi.
Mua vituttaa kaikenlainen ylimääräinen hiljainenkin nitinä, natina ja kolina esim autossa eli yliherkkä sellaisille.
Pelaan kotiteatterin kajareilla eli ei ole kuulokkeet vaimentamassa ympäristöä.

Ainoa mikä pitää ääntä on istuin johtuen sen rakenteesta ja selkänojan taittomahdollisuudesta.
Ei kuitenkaan niin paljoa että se häiritsisi.
Johtuu osittain omalla kohdalla myös siitä että vöiden alapää menee rigiin ja yläpää liikkuvaan istuimeen, elopainoa mulla noin 100kg.

Tietty myös Motion Platform V3 pitää omaa ääntään, mutta ei mitään ylimääräistä ja on niin hiljainen ettei se ainakaan naapureita voi häiritä mitenkään huterammassakaan kerrostalossa.

Rigin kasasin nyloc-muttereilla alunpitäen, joilla saa liitoksista tukevia eikä ne löysty.

V3 polkimet piti natinaa, mutta se oli helppo korjata irroittamalla levy jonka päällä kantapäät lepää ja laittamalla sen metalli vs metalli pintoihin vaseliinia.

Istuimen eteen/taakse kiskoon myös suihkutin alussa silikonia kun sieltä kuului joitain ylimääräistä, sen jälkeen ollut hiljaa.

Rigissä 2kpl Buttkicker täryttimiä eli kaikki löysät liitokset tulisi kyllä niiden kanssa esille hyvin nopeasti.

Osaatko yhtään paikallistaa mistä ääni voisi kuulua?
 
Viimeksi muokattu:
Osaatko yhtään paikallistaa mistä ääni voisi kuulua?

Kiitos kattavasta vastauksesta! Natina/kolina kuuluu siitä palkista jossa wheel plate on kiinni. En ole ihan varma tuleeko pelkästään siitä liitoskohdasta, jossa palkki on kiinnittyy alaosaan vai myös siitä kohtaa, missä wheel plate on kiinni. Ja tulee ajopenkistä katsottuna vasemmalta puolelta ainoastaan, oikea puoli ei näyttäisi pitävän ääniä. Itse käytin vain rigin mukana tulleita osia.

Pitänee jaksaa vähän purkaa tuota ja kiinnitellä uudestaan tai jotain.
 
...Natina/kolina kuuluu siitä palkista jossa wheel plate on kiinni. En ole ihan varma tuleeko pelkästään siitä liitoskohdasta, jossa palkki on kiinnittyy alaosaan vai myös siitä kohtaa, missä wheel plate on kiinni...

No juu itseasiassa nyt kun mainitsit ja katsoin tarkemmin, niin:

Palkki on putken kanssa vähän väljä, itse tungin sinne väliin sopivan paksun prikan:
NLR 2.jpg

Tosiaan kaikki pulttien kiinnitykset laitoin nyloc-muttereilla (mutteri jossa toisessa päässä muovirengas joka varmistaa ettei mutteri löysty):
NLR 3.jpg

Wheel Platen kiinnitykseen tein muutaman lisäreijän jotta kallistuksessa on enemmän säätövaraa:
NLR 4.jpg

Tasolla hiirimatto oikealla ja näppistaso vasemmalla, ei kolise nekään:
NLR 1.jpg
 
Palkki on putken kanssa vähän väljä, itse tungin sinne väliin sopivan paksun prikan:

Ei hemmetti, miksen ole aiemmin tajunnut tätä! Tungin nyt itsekin tuonne täytettä ja rigi hiljeni (käytin pulttien aluslevyjä vai mikä niiden oikea nimi onkaan). Enää ylikovissa kanttareiden ylityksissä tulee jotain ääntä, mutta ei enää todellakaan niin korkeaa ja häiritsevää. Nyt pitää vain toivoa, että nuo täytteet eivät tipu tuonne putken syövereihin jos joskus pitää säätää korkeutta. :)

Iso kiitos sinulle!
 
Joskus ratkaisut on yksinkertaisia ;)

Jonkinlainen kiila olisi yksi vaihtoehto, jonka sitten naputtelet sinne väliin tiukasti, sen saisi sitten vielä tarvittaessa vedettyä sieltä pihdeillä pois.
Mulla saa nuo prikat kammettua ruuvarilla pois jos tarvetta säätää korkeutta.

Jos tuossakin kohtaa olisi läpipultit, niin ei ongelmaa olisi.

Toinen vastaava prikkaviritys on shifterin telineen kiinnityksessä rigiin, se ei pärrännyt ennen kuin pistin ButtKickerit rigiin.

Noista DIY tuulisimuista löytyy tästä ketjusta aiemmin, halpa keino tuoda vähän lisää immersiota ja mukavaa viilennystä.

Joo mut näemmä näitä vekottimia saa aina itse vähän fiksata paremmaksi, Fanateciltakin löytynyt luvattoman paljon löysiä ruuviliitoksia ym.
 
Jonkinlainen kiila olisi yksi vaihtoehto, jonka sitten naputtelet sinne väliin tiukasti, sen saisi sitten vielä tarvittaessa vedettyä sieltä pihdeillä pois.
Mulla saa nuo prikat kammettua ruuvarilla pois jos tarvetta säätää korkeutta.

Joo tosiaan pitää jollain työkalulla kammeta nuo ulos ensin jos joskus tulee säädettyä korkeutta.

Tässä samalla muistin, että silloin kun kasasin tuon muutaman saunaoluen nauttineena, niin onnistuin sähläämään pienen kuusiokoloavaimen sinne putkeen jossa penkki on kiinni. Siellä se on vieläkin kun totesin, että liian iso vaiva lähteä purkamaan jotta sen saisi ulos. :)
 
Joo kyllähän ton kasauksessa hommaa on, ettei sitä jaksa huvikseen lähteä purkamaan.
Jos joskus laitat ButtKickerin tai vastaavan (suosittelen lämpimästi etenkin jos PC käytössä), niin se avain saattaa siellä alkaa helistä ja pakko kaivaa pois.

Muuten ainakin ite ollut pirun tyytyväinen tähän rigiin, toki suunnilleen samalla hinnalla saa alumiiniprofiilisen jos tykkää sellaisesta enemmän.

Jäänyt vaan pelaaminen nyt vähiin, josko tästä taas innostuu enemmän :)
 
Jos joskus laitat ButtKickerin tai vastaavan (suosittelen lämpimästi etenkin jos PC käytössä)

Joo tuollainen tulee varmaankin harkintaan joskus tulevaisuudessa. Sen verran rahaa palanut tähän harrastukseen viime aikoina, että nyt vain nautitaan tästä. Ensin siis syksyllä tuli ostettua CSW 2.5 (tämän laitan varmaan tänään myyntiin -palstalle jos jotain sattuu kiinnostamaan) + tämä rig, nyt alkuvuodesta muutama tonni paloi uuteen koneeseen ja sitten vielä viikko sitten tuli päivitettyä CSW 2.5 -> tähän DD:hen. :)
 
Eiköhän tuo CSW 2.5 mene nopeasti jos vaan hinta kohdillaan.
Itellä oli hetken CSL Elite ennen DD1:seen siirtymistä.
Rahaa palaa tosiaan helposti jos alkaa enemmän varustelemaan, alle 200eur budjetilla aloitin ja lopulta sitä meni rigiin useampi tuhat.

Mitäs itse pidit siirtymisestä CSW 2.5 --> DD1 ?
Oliko rahansa väärti?

Omat täryttimeni tilasin täältä.
 
Mitäs itse pidit siirtymisestä CSW 2.5 --> DD1 ?
Oliko rahansa väärti?

Tämä on tietysti vähän makuasia. Ei toki DD nopeammaksi tee, mutta onhan tällä ajaminen äärimmäinen nautinto kun jaksaa säätää asetukset ratista kuntoon. Alkuun ihmettelin kun kääntäessä tuntui, että joku ottaisi johonkin kiinni tms. eikä tuntuma ollut niin smooth kuin oletin. Mutta onneksi löysin Fanan foorumeilta topicin, jossa neuvottiin olemaan käyttämättä moottorin kalibrointia asetuksista. Vedin sitten sen erase motor calibration - toiminnon ja sen jälkeen tuntuma ollut täydellinen. On siis mielestäni rahansa väärti. :)
 
...Alkuun ihmettelin kun kääntäessä tuntui, että joku ottaisi johonkin kiinni tms. eikä tuntuma ollut niin smooth kuin oletin. Mutta onneksi löysin Fanan foorumeilta topicin, jossa neuvottiin olemaan käyttämättä moottorin kalibrointia asetuksista. Vedin sitten sen erase motor calibration - toiminnon ja sen jälkeen tuntuma ollut täydellinen...
Aha, tuollaisesta en ole kuullukaan :oops:
Tarttiskohan kokeilla mitä vaikuttaa, olen kyllä ollut tyytyväinen tuntumaan muutenkin kunhan saa säädöt kohdilleen.
Uusin ajuri ja sen firmwaret käytössä.
 
Täytyy kokeilla, mut tosiaan en ole huomannut mitään pykältämistä tms keskialueella.
DD:n ominaisuutenahan on sellainen tietynlainen hyvin vaimea tärinä, jotkut sen huomaa ja toiset ei.

edit: Kokeilin, en huomannut eroa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 806
Viestejä
4 566 223
Jäsenet
75 024
Uusin jäsen
Tähtisaari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom