Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Mutta miksi näin?? Eihän se ilmavirta oikeastikaan sivusta tule vaikka ajat mutkaan. Eteenpäin se auto silti menee...
Sellainen efekti tuolta SimHub:sta löytyy.
Barry Sim Racing Garage:ssa tuosta jotain höpisi tuulisimu revikassaan
"...that´s to simulate interference at the side of the car creates in the wind when it´s going around the corner real fast..."

Saa toki myös niin ettei mutkaefektiä ole jos tykkää enemmän niin ja myös kyseisen efektin herkkyyttä.

Mainitsin asian koska @china tuossa aiemmin kertoi ettei omalla kyseistä eroa mutkissa huomaa.
 
Viimeksi muokattu:
Sellainen efekti tuolta SimHub:sta löytyy.
Barry Sim Racing Garage:ssa tuosta jotain höpisi tuulisimu revikassaan
"...that´s to simulate interference at the side of the car creates in the wind when it´s going around the corner real fast..."

Saa toki myös niin ettei mutkaefektiä ole jos tykkää enemmän niin.
Manitsin asian koska @china tuossa aiemmin kertoi ettei omalla kyseistä eroa mutkissa huomaa.
Okei, no mikäs siinä jos tykkää. Mutta jos realismia haetaan, niin minusta turha efekti. En toki ole oikeaa formulaa ajanut, mutta ei ainakaan prätkällä tuulen suunta siirry kypärän toiselle puolelle mutkissa.

Ps. Todella hieno setuppi sinulla :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon miettiny miten tuollaine motion alusta oikein käytännössä yhdistetään peliin että saadaan just oikeat "G-voimat" pelistä/peliin mukaan?

Toinen on sit just tuo et siinä liikkuu vaan penkki. Kun siinä pitäis liikkua kaikki mikä siinä on kiinni.
 
Noni, Nyt ois rigi kasassa. Hain Hades Liten eilen Hämeenlinnasta. RSH Companylle suositus, hyvää aspaa ja meininkiä. Tänään UPS toi muutaman Fanatecin paketin ni sai homman maaliin. Aikamoinen päivitys Wheel Standin ja G25:n jälkeen.

ACC:ssa ekat kiekat Spa:ta meni ihan naureskellen, kuinka siistiltä voikaan simu tuntua.

Clubsporttien jarrupoljin vaatii ihan erilailla voimaa vrt G25 lineaariseen ja löysään lärpättimeen. Vaikee kuvitella, että sitä haluis jäykemmäks päivittää niinku monet arvosteluissa tuntuu suosittelevan/tekevän, mut kaikkeen tottuu.

Rigi alustaks löyty alkuun tommonen retkeily makuualusta. Pitää ettiä sopivat renkaat tohon vielä niin kevyempi työnnellä. Aika huonosti suomen rautakaupoissa tuntuu olevan kääntyviä kalustepyöriä missä olis kiinnityksen reikäjako 40mm x jotain. Noi yhen pultin ratkasut ei oikeen herätä luottamusta.
IMG_20210204_181723.jpg
 
Noni, Nyt ois rigi kasassa. Hain Hades Liten eilen Hämeenlinnasta. RSH Companylle suositus, hyvää aspaa ja meininkiä. Tänään UPS toi muutaman Fanatecin paketin ni sai homman maaliin. Aikamoinen päivitys Wheel Standin ja G25:n jälkeen.

ACC:ssa ekat kiekat Spa:ta meni ihan naureskellen, kuinka siistiltä voikaan simu tuntua.

Clubsporttien jarrupoljin vaatii ihan erilailla voimaa vrt G25 lineaariseen ja löysään lärpättimeen. Vaikee kuvitella, että sitä haluis jäykemmäks päivittää niinku monet arvosteluissa tuntuu suosittelevan/tekevän, mut kaikkeen tottuu.

Rigi alustaks löyty alkuun tommonen retkeily makuualusta. Pitää ettiä sopivat renkaat tohon vielä niin kevyempi työnnellä. Aika huonosti suomen rautakaupoissa tuntuu olevan kääntyviä kalustepyöriä missä olis kiinnityksen reikäjako 40mm x jotain. Noi yhen pultin ratkasut ei oikeen herätä luottamusta.
IMG_20210204_181723.jpg

Tyylikäs setti, nyt vaan asentoa hieromaan kohdilleen
 
Noni, Nyt ois rigi kasassa. Hain Hades Liten eilen Hämeenlinnasta. RSH Companylle suositus, hyvää aspaa ja meininkiä. Tänään UPS toi muutaman Fanatecin paketin ni sai homman maaliin. Aikamoinen päivitys Wheel Standin ja G25:n jälkeen.

ACC:ssa ekat kiekat Spa:ta meni ihan naureskellen, kuinka siistiltä voikaan simu tuntua.

Clubsporttien jarrupoljin vaatii ihan erilailla voimaa vrt G25 lineaariseen ja löysään lärpättimeen. Vaikee kuvitella, että sitä haluis jäykemmäks päivittää niinku monet arvosteluissa tuntuu suosittelevan/tekevän, mut kaikkeen tottuu.

Rigi alustaks löyty alkuun tommonen retkeily makuualusta. Pitää ettiä sopivat renkaat tohon vielä niin kevyempi työnnellä. Aika huonosti suomen rautakaupoissa tuntuu olevan kääntyviä kalustepyöriä missä olis kiinnityksen reikäjako 40mm x jotain. Noi yhen pultin ratkasut ei oikeen herätä luottamusta.
IMG_20210204_181723.jpg
Hieno! Mitähän tuollaisen koko paketin mitat on suunnilleen pituus/leveys? Hyvä idea tuo pyörillä liikuteltavuus, en ole näitä edes katsellut, kun ei voi keskellä huonetta pitää kiinteästi. Pyörillä olisi varmaan nopeampi vetäistä TV:n eteen, kuin mitä ratin virittely kiinni pöytään vie aikaa.
 
Hieno! Mitähän tuollaisen koko paketin mitat on suunnilleen pituus/leveys? Hyvä idea tuo pyörillä liikuteltavuus, en ole näitä edes katsellut, kun ei voi keskellä huonetta pitää kiinteästi. Pyörillä olisi varmaan nopeampi vetäistä TV:n eteen, kuin mitä ratin virittely kiinni pöytään vie aikaa.

Tää Hades lite on 120cm x 60cm.

 
Toki tuohon sitten huomioiden vielä istuimen selkänojan tuoma mitta jos se on niin takana että menee pitemmälle kuin runkopalkki. Itellä menee tuo penkin yläosa varmaa puolimetriä pitemmälle mihin alapalkki loppuu, kuten näkyy menevän myös msa:llakin.
Mut joo, lattiapinta-ala on tuo 120x60.

Itellä tuo rigi aiheutti tosiaa sen että sen lisäksi että ajaminen on helvetin paljon parempaa, niin myös ajamaan on helpompi ja vaivattomampi hypätä kun ei tartte alkaa rattia ruuvailee pöytään kiinni. Ihan eri kynnyksellä lähtee ajamaan nyt. :)
 
Juu, ihan totta. Mietin vaan tota ilmotettua lattiapinta-alaa, mutta eihän se ihan koko totuutta kerro. Omassa pituutta suunnilleen 140cm, kun jakkara tulee takaa hieman ulos ja poljintarjotin edestä.

Huomasin myös, että noi lattiata vasten olevat pitkät 40x80 profiilit on mulla 129cm pitkät. Joten oman lattiapinta-ala onkin 129x60.
 
Amazonista yms kannattaa kalustepyörät ostaa(tai suoraan jostain kiinasta, kun sieltä ne kuitenkin on), Suomesta tosiaan tosi huonosti saatavilla. Ja kyllä niissä "kunnollisissa" yhden pultinkin pyörissä on kantoa tyyliin 30/50Kg tms, eli esim 4 tai kuudella kantaa kyllä minkä tahansa normi setupin.

Itsellä omassa Simetekissä 6x pyörät, kulmissa olevissa lukitus ja siinä puolivaiheilla tms vapaasti pyörivät.
 
Bauhausissa on ihan kohtalainen valikoima kalustepyöriä. Löytynee muistakin rautakaupoista. Itselläni oli myös Simetikissä sama setup, eli 6 pyörää, joista 4 lukittavia. Bauhausista ne ostin.
 
Ajaako täällä muut foorumistit kuin @Make73 tuolla Fanatecin McLaren V2 ratilla?

Kertokaas kokemuksia se on melko suosittu ratti.
 
Kattava revikka kyseisestä ratista, kuten Barry:ltä aina:
 
Itse en vaan v1:n kohdalla pääse yli ärsytyksestä jonka ajamisessa tuleva raksahtelu/rutina aiheuttaa. Plus se kuinka vaihdettaessa sellainen muovinen klonksaus tulee.

Miettinyt sitä avaamista ja epoksilla tms taustan jäykistämistä kuten jotkut tehneet mutta ei ole jaksanut ja kun kahvat itsessään naksahtelevat ihan vaan kiinni pitämisestä niin tuskin vaikkapa tuohon vaikuttaisi.

Kunpa fana tekisi metallisen tälläisen ~30-32cm gt/protoratin. Edes kehän hubia varten.
 
Joo ei ole mullakaan rutissut . Ja ton vaihtajan kolinan fixasin jo ennen ekaa testiä. Tosin ei ole dd basea ja supervoimia käytössä.
 
Ei ole täälläkään rutinaa kuulunut ainakaan vielä (DD-base), toisin kuin F1 V2:sta ajoittain kuuluu.
Tuunasin ratin vaihteet hiljaiseksi 23.12. josta löytyy tästä ketjusta kuvien kera.
Ite kyllä tykkään kyseisestä ratista ja voin suositella.
 
Itsellä kans harkinnassa McLaren v2 tai Formula v2.

Mites noitten käyttäjät ajatteko hanskat kädessä vai vedättekö paljaalla? Miten paljain käsin tuo mclarenin kumituntuma?

Onko niin, että alcantaran suojelemiseksi olis hyvä käyttää hanskoja ylipäätään, vai miten se menee?
 
Joo. Alcantara menee paljaalla nopeasti ruman näköiseksi, Ei tarvitse montaa kertaa käsien hiota niin tulee kökköä pintaan.

Mäkin kumi ihan ok käteen, tosin hanskaankin ok, sellaista kumia joka ei hanskallakaan ole liukas.
 
Mulla oli pari vuotta alcantara F1 ratti ja kyllähän se pinta siinä kului kun ilman hanskoja ajelin, mutta ei se mitenkään pilalle mennyt. Jotkut on ainakin onnistunut ostaan uutta grippiä noihin meilaamalla supportiin.

Nyt on 3 eri rattia käytössä ja kaikissa nahkagripit ni ei mitään tarvetta käyttää hanskoja kun tykkään ajaa ilman. F1 rattia ei tietty saa nahkaisena kuin satunnaisesti, tai ainakin viimeksi se kuluvan vuoden special edition oli nahkaa.
 
Kuluminen ei ole ongelma vaan se että pinnasta tulee yksinkertaisesti paskainen. Ts siis sellaista köntsää siihen pintaan vaikka olisi puhtaatkin kädet. Ihan hikoamisesta yms. Siis alcantaran/mokan kanssa. Varsinkin kun se niiden puhdistaminen aikas paljon työläämpää sitten.
 
Ajattelin tehdä tähän omaan rigiin penkin tärinät. Laittelin pari halpaa basso täristintä ja kiinan vahvarin jo tilaten. softapuolella ilmeisesti Simhub on paras valinta.
Nyt mietityttää miten tärinät välittyy tämmösen alumiiniprofiili rigin (RSH Hades Lite) ja putkirunkopenkin (Sparco Sprint) läpi aina omaan takapuoleen asti.

Suoraan penkkiin noita täristimiä ei oikeen helpolla saa rakenteensa takia, eli paras vaihtoehto on varmaan laittaa täristimet jollain DIY telineellä penkin alla lepääviin 40x40 profiileihin kiinni.

Pitkin threadia näitä mainintoja täristin setupeista löytyy, mutta ei pahemmin oo yksityiskohtia vuotanut. Mitähän kaikkea näiden kanssa kannattaa huomioida parhaan lopputuloksen saamiseksi?
 
Kuulemma tuo McLaren V2 on sen verran suosittu malli että se meni eilen tilaukseen. :cool: Tälläkin hetkellä lukee 8.3 päiväyksenä. CSW 2.5 base tilataan sitten myöhemmin.
 
Nyt on kasattuna ja koeajettuna RSH:n Hades Lite Sparco R100:lla höystettynä. Kun vielä ekan kisan jälkeen kiristelin vielä pultteja niin onhan se aivan mahtava Playseat Challengen joka suunnan jouston jälkeen. Olisihan tuollaiselle kasalle rahaa varmasti muutakin käyttöä mutta siinähän on, tällä mennään mukavasti tovi jos toinenkin. Paras hankinta kyllä ikinä. Noutokin kävi sujuvasti "Miesten Ikeasta" Hämeenlinnasta ja itse rigimestari on varsin mukava tyyppi kaiken päälle. On ilo tukea lähes paikallista yrittäjää.
 
Pääsin nyt rakentelee täristintä jakkaraa kun valu romppeet maailmalta. Oli aika simppeli homma saada toimimaan. Vaikeinta oli varmaan kolvin heilutus, jota olin viimeks käsitelly ylä-asteella.

IMG_20210224_162849.jpg


Vahvarina Nobsound NS-01G (Virtalähteenä joku läppärin yleislaturi 90w maksimi outputilla).
Täristimet jotkut Rock Wood 100W, 4Ohm, AS25.

Romppeet kaikkinensa jossai 70e nurkilla.

Sit vaan romut kasaan ja jakkaraan kiinni. Puulevy löyty tallin nurkasta ja on about 20mm paksu, pultteina käytin M8x40 kuusiokolopultteja ja perus m8 muttereita. Helppoa ja hauskaa.

Mietteitä:
-Täristimet vois olla kauempana toisistaan. Illan testiajoilla jäi välillä epäselväks kumpi täristin efektejä tuottaa. Simhubissa etu täristin hoitaa etunakit ja takimmainen takanakit.
-Vois sahaa puulevyn halki, niin olisivat molemmat omalla alustallaan ja sais samalla niitä kauemmaks toisistaan.
-Jokatapauksessa hintaansa nähden 6/5 päivitys. Jo pelkästään vaihteen vaihdon tuottama potku takapuolessa oikeutti tän 70e.

Tältä jäi Rigi näyttämään. Jakkaralle laitoin sivukiinnikkeet ajoasennon parantamiseks ja maalailin tylsyyksissäni rigin kiinnikkeet mustaks:

IMG_20210225_083449.jpg
 
Mulla samat täryttimet käytössä. Hienosti ovat toimineet. Laitoin oman 100w vahvistimen kumpaankin täryyn. Aika lämpimäksi vahvarit tulevat käytössä. Hintalaatu kyllä lyömätön näissä olisko ollut rockwood merkkisissä täryissä.
 
Haluaisiko joku pääkaupunkiseudulla asuva Fanatecin wheelbasen omistava auttaa hiukan ja testata minun McLaren GT3 V2 ratin toimivuuden? Siinä siis tuntui/kuului "lonksahdus" rattia eestaas käännellessä (eli ajaessa :D ).

Huomasin, että QR:n sisälle jäävän liittimen ympärillä olevat ruuvit olivat hiukan löysällä, joten kiristin ne. Nyt haluaisin tietää, että onko tuo täysin toimiva (aion myydä rämän ratin), vai viallinen, jonka joudun lähettämään Fanatecille korjattavaksi. Fanatecilla kesti ylipäätään yli viikon vastata, kun avasin heille support casen tuosta. Ja vastaus oli, että kun en kerran voi näyttää heille videota ongelmasta (olen siis jo myynyt oman Fanatecin wheelbasen), niin voin vain lähettää sen heille tutkittavaksi ja jos siinä ei ole vikaa, niin veloittavat minulta postikulut... Ehdotin, että vain lähettäisivät minulle uuden muovisen QR:n, niin ei tarvitsisi koko ratin matkata eestaas, mutta vastasivat siihen, ettei se käy. Tässäkin vastauksessa toki kesti taas noin viikko...

Tuon ratin paikan päälle ja maksan kyllä korvauksen vaivannäöstä.

Tai sitten jos joku haluaa ostaa sian säkissä, eli ratin tällaisenaan, niin saa myös ilmoittautua :lol:.
 
Uskon olevan kunnossa. Sama ääni kuului omasta ratista. Vaihdoin metalli qr ja ei ole enää kuulunut. Rikki tuo muovinen ei ole mutta saattaisiko joustaa sen verran että se muovissa oleva kuula pääsisi aiheuttamaan äänen ja ontossa muovirakenteessa ääni voimistuu ja kaikuu.
 
Uskon olevan kunnossa. Sama ääni kuului omasta ratista. Vaihdoin metalli qr ja ei ole enää kuulunut. Rikki tuo muovinen ei ole mutta saattaisiko joustaa sen verran että se muovissa oleva kuula pääsisi aiheuttamaan äänen ja ontossa muovirakenteessa ääni voimistuu ja kaikuu.

Siis tuo lonksahdus myös tuntui ikävästi käsissä. Aina kun ratti oli käännettynä forceja vasten esim. oikealle ja sitten käänsi vasemmalle (tai päinvastoin), niin käsissä tuntui selvästi, että jossain on väljää. Ja tuo ei siis tuntunut alusta saakka, vaan vasta muutaman viikon (melko vähäisen) käytön jälkeen. Metallinen QR korjannee ongelman, jos se on vielä olemassa, mutta vaikea tätä on myydä tässä tilassa...
 
Joustoa on varmaan siinä muovi qr osassa. Se metallikuula varmaan pääsee nousemaan basen akselissa olevasta ruuvinreijästä pikkasen ylös ja väännön loputtua kolahtaa paikalleen. En oikein muuta keksinyt äänen aiheuttajaksi. Itsellä siis csl ps4 base.
 
Joustoa on varmaan siinä muovi qr osassa. Se metallikuula varmaan pääsee nousemaan basen akselissa olevasta ruuvinreijästä pikkasen ylös ja väännön loputtua kolahtaa paikalleen. En oikein muuta keksinyt äänen aiheuttajaksi. Itsellä siis csl ps4 base.

Minulla oli sama base. Noin itsekin päättelin, että tuosta sen lonksahduksen on melkeinpä pakko johtua. Ei siinä ole muuta, mikä voisi sen aiheuttaa. Siltikin epäilen, että Fanatec vaan sanoo sen olevan kunnossa, lähettää takaisin ja veloittaa minulta postikulut. Tuo lonksuminen/lonksumattomuus saattaa riippua siitäkin, että kuinka rasvainen se basen akseli on. Prkl.
 
Oisivat lisänneet siihen muovi qr 2kuulaa lisää niin ois ollu tukeva. Muuten kyllä näppärä lukitus. Ratin ff oli mulla 100 ja pelissä 70. Pelinä acc. Ams2 ratissa sama 100 ja pelissä 60 enkä moista ääntä kuullut. Eli pelikohtainen ainakin itsellä oli.
 
Varsin kätevä tuo muovinen QR on käyttää. Mutta ei näemmä toimi kunnolla. Enivei, sain tarpeekseni Fanatecin "tuesta", joten myyn tuon ratin siinä kunnossa kuin se on. Fanatecin suuntaan ei minulta enää rahaa heru.
 
Joo on se vähän nihkeetä toi sp vastaaminen. Tästä videosta näkyy että puristus ei ole tasainen.
 

Liitteet

  • VID_20210225_143604.mp4
    22,4 MB
Itse kun menin viikko sitten tilaamaan tuon McLaren GT3 V2 ratin niin pitäisikö samalla kun CSW 2.5 Basen tilaan niin ottaa mukaan se metallinen QR?

Tavoite siirtyä Fanateciin myös ratin osalta ennen kesää.
 
Itse tilasin metallisen QR:n samalla kun McLaren ratinkin.
Kaapissa siis täysin käyttämätön tarpeeton muovinen QR jos jollain tarvetta...hinnasta kun vaan päästään sopuun, laadusta ei voi luopua ihan halvalla ;)
(edit: Myyty)
Mun mielestä nuo muoviset QR:t voisi poistaa kokonaan, tuo vaan brandille heikomman laadun mainetta.
 
Viimeksi muokattu:
Itse tilasin metallisen QR:n samalla kun McLaren ratinkin.
Kaapissa siis täysin käyttämätön tarpeeton muovinen QR jos jollain tarvetta...hinnasta kun vaan päästään sopuun, laadusta ei voi luopua ihan halvalla ;)
Mun mielestä nuo muoviset QR:t voisi poistaa kokonaan, tuo vaan brandille heikomman laadun mainetta.
Joo pitää se metallinen QR tilata samalla kun sen basen tilaa. Ennen sitä ei pääse koko rattia käyttämäänkään.
 
Noniih...ei siinä kauaa mennyt kun alkoi WSP ottaan päähän liikaa.
Eilen tuli käytyä ilta-ajelulla Jimmssillä kun ostohousut heilahti yhtäkkiä kainaloon asti.
IMG_20210129_094708.jpg
Vielä vähän ajoasennon hakua, mutta pirun tyytyväinen tähän rigiin (NLR F-GT).
Thx @Kridedude suosittelusta.

Edit. Niin ja tosiaan vielä tulon päällä käsijarru ja rullat rigiin.
Onko tämän omistajilla kokemusta miten kestää +140kg ruholla tuo penkki? Vai katonko suosiolla toisen tai teen ricmotechin kun sabluunatkin löytyy. Pitäis vain olla mahdollisimman pieni kun kämpässä ei oikeen ole tilaa.
 
Onko tämän omistajilla kokemusta miten kestää +140kg ruholla tuo penkki? Vai katonko suosiolla toisen tai teen ricmotechin kun sabluunatkin löytyy. Pitäis vain olla mahdollisimman pieni kun kämpässä ei oikeen ole tilaa.
Tuoteselosteessa mainitaan 130kg, joten ei taida soveltua ilman kunnon jumppaa.
Tämä on ollut kyllä tukeva setti vaikka on pyörien päällä ja menee aika pieneen tilaan. Toki sulla se +50kg enempi painoa..
 
Tuoteselosteessa mainitaan 130kg, joten ei taida soveltua ilman kunnon jumppaa.
Tämä on ollut kyllä tukeva setti vaikka on pyörien päällä ja menee aika pieneen tilaan. Toki sulla se +50kg enempi painoa..
No joo. Tuo selkänojahan tuossa varmaan se heikoin osa on. Meneekö tuohon suoraan joku parempi penkki jos tuollaisen laittais ja hajoaa? Simtek hinta oli noussu ja on kuluineen aika kova. Toki vois panostaa heti tukevamman istuimen johonkin toiseen rigiin. Se suomalainen kiinnostais myös, mutta täältä pohjoisesta ei noutomahdollisuutta ole niin liekö kuluineen kallis? No pari kk aikaa miettiä kunnes tulee tulospalkkio.
 
Siinä kuva ps4 elite basen 0 renkaasta. Uus ja vanha. Aika paljon kuluu mikä myös aiheuttaa kolinaa.
 

Liitteet

  • 16144248647959039451720886485252.jpg
    16144248647959039451720886485252.jpg
    2,7 MB · Luettu: 62

Statistiikka

Viestiketjuista
262 664
Viestejä
4 561 420
Jäsenet
75 006
Uusin jäsen
Nahkapip0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom