Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Budjetti luokan polkimet olisi itsellä hakusessa, ja kun rahat ei riitä Heusinkveldeihin niin etsinnässä jotain vastaavaa n.500 rahaan.
Jonkin verran nettiä tutkinut ja 2 vaihtoehtoa löytynyt.
Ranskan lahja Simfeel gpx v5 löytyisi ebaysta kotiin kannettuna reiluun 600e menisi jo vähän yläkanttiin. Ja mitään revikoita en oikein löytänyt noista.

Ja Espanjanpojalta saisi reiluun 500e DC3 Simracing Pedals.

Onko kukaan muu vielä uskaltanut kokeilla noita laitteita. Kun mitään kunnollista en oikein ole löytänyt noista.

Jos rohkeus riittää niin "simforge engineerin" polkimet on aika mielenkiintoset.
Mitään virallista nettikauppaa ei ole vaan toimivat instaramin kautta niinkun moni muukin pieni tekijä.
Jonkun verran viestettilin ja vaikutti ihan ok tuotteelta. Sillon 3pedaalin setti sisältäen ton heelplaten ja kiinnikkeet oli 333e ja toimituskulut noin 70e.
 
Mite se tuntu vrn kanssa? Ei tuu ilmeisesti pahaa oloa?
Sellanen vähän pyörryttävä tuli aluksi, mutta ei kestänyt kuin hetken.
Tuossa on VR kompensointi, voi olla että sitä hienosäätämällä muuttuu mutta kun ei ole mitenkään haitaksi niin en ole koskenut niiden perussäätöjen lisäksi (silmien korkeus ja etäisyys penkinkeikuttajan keskikohdasta).

Pitää testailla DiRT Rally 2:sta ja DCS:ää kunhan tuo selkä tuosta tokenee, ei viitsi nyt pitkään istuskella.
 
Häiritseekö kuinka paljon se, että ratti ja polkimet eivät liiku istuimen mukana? Varsinkin poljinten luulisi olevan vähän hankalat, kun etäisyys niihin muuttuu jatkuvasti?

Ja toinen kysymys liittyen VR:ään: Onko FOV ajaessa sama, kuin mikä näkyy TV:stä? Eli näetkö molemmat eturenkaat ja osittain molemmat sivupeilitkin ilman, että täytyy kääntää päätä? Valven Indexit taisi sinulla olla?
 
Häiritseekö kuinka paljon se, että ratti ja polkimet eivät liiku istuimen mukana? Varsinkin poljinten luulisi olevan vähän hankalat, kun etäisyys niihin muuttuu jatkuvasti?

Ja toinen kysymys liittyen VR:ään: Onko FOV ajaessa sama, kuin mikä näkyy TV:stä? Eli näetkö molemmat eturenkaat ja osittain molemmat sivupeilitkin ilman, että täytyy kääntää päätä? Valven Indexit taisi sinulla olla?
Luulin että häiritsisi, mutta ennen ostoa kahlailin kaikki revikat tuosta Platform V3:sta ja monessa niissä sanottiin että ei haittaa ja ollut positiivinen yllätys tämän suhteen...samaa mieltä, ei häiritse tosiaankaan yhtään.

Penkin liikkeen pistin hyvin maltilliseksi, suurin arvo on 0.75 kun oletuksena kaikki on 1.0
Mielestäni sellainen älytön heiluttaminen ei ole mukavaa eikä tunnu niin realistiselta kuin kohtuullinen liike.
Penkin reagointiaika on todella nopea, en tiedä onko koko rigin liikuttelijat myös.

FOV on se mitä Index tarjoaa ja VR:n voi keskittää kohtaan johon haluaa.
Mulla on kaikissa peleissä rattiin mäpätty VR:n reset ja jos vaikka nojaan hieman eteenpäin ja nousen vähän korkeammalle niin kuvakulma on enemmän takaa ja alempaa. Näin saa hyvin säädettyä mieluisen kuvakulman eteenpäin.
Telkussa on yleensä kuva pois pelatessa, mutta tässä oli päällä videon takia.
En huomannut verrata TV:n ja VR:n kuvaa keskenään, voin huomenna testata.
 
Luulin että häiritsisi, mutta ennen ostoa kahlailin kaikki revikat tuosta Platform V3:sta ja monessa niissä sanottiin että ei haittaa ja ollut positiivinen yllätys tämän suhteen...samaa mieltä, ei häiritse tosiaankaan yhtään.

Penkin liikkeen pistin hyvin maltilliseksi, suurin arvo on 0.75 kun oletuksena kaikki on 1.0
Mielestäni sellainen älytön heiluttaminen ei ole mukavaa eikä tunnu niin realistiselta kuin kohtuullinen liike.
Penkin reagointiaika on todella nopea, en tiedä onko koko rigin liikuttelijat myös.

FOV on se mitä Index tarjoaa ja VR:n voi keskittää kohtaan johon haluaa.
Mulla on kaikissa peleissä rattiin mäpätty VR:n reset ja jos vaikka nojaan hieman eteenpäin ja nousen vähän korkeammalle niin kuvakulma on enemmän takaa ja alempaa. Näin saa hyvin säädettyä mieluisen kuvakulman eteenpäin.
Telkussa on yleensä kuva pois pelatessa, mutta tässä oli päällä videon takia.
En huomannut verrata TV:n ja VR:n kuvaa keskenään, voin huomenna testata.

Joo, veikkaan että hyvin maltillinen liikerata tuossa penkissä on hyvä. Varsinkin kun vain se penkki liikkuu. Varmasti hauska vehje joka tapauksessa :D.

Jos viitsit tosiaan verrata VR:n ja TV:n FOVia keskenään. Kiinnostaa myös, että mihin asti VR:ssä ruudun reunat ylettää koppiautoissa. Näkyykö esim. kaikissa GT3 autoissa vasen taustapeili? Oikea ei varmastikaan näy?
Koska mitä leveämpi FOV, niin sitä suurempi vauhdin tuntu.
 
Itseä häiritsi oculus rift S:sä juurikin tuo FOV, tuntui että olisi ollut sellaiset laput silmien sivuilla.
Ilmeisesti Pimaxeissa on FOV kohdillaan, se on huomattavasti laajempi
 
Joo, veikkaan että hyvin maltillinen liikerata tuossa penkissä on hyvä. Varsinkin kun vain se penkki liikkuu. Varmasti hauska vehje joka tapauksessa :D.

Jos viitsit tosiaan verrata VR:n ja TV:n FOVia keskenään. Kiinnostaa myös, että mihin asti VR:ssä ruudun reunat ylettää koppiautoissa. Näkyykö esim. kaikissa GT3 autoissa vasen taustapeili? Oikea ei varmastikaan näy?
Koska mitä leveämpi FOV, niin sitä suurempi vauhdin tuntu.
Näätkö oikeassa autossa taustapeilit kunnolla ilman pään kääntämistä? Vasen näkyy, mutta sumeana ääreisnäkönä.
 
Joo, veikkaan että hyvin maltillinen liikerata tuossa penkissä on hyvä. Varsinkin kun vain se penkki liikkuu. Varmasti hauska vehje joka tapauksessa :D.

Jos viitsit tosiaan verrata VR:n ja TV:n FOVia keskenään. Kiinnostaa myös, että mihin asti VR:ssä ruudun reunat ylettää koppiautoissa. Näkyykö esim. kaikissa GT3 autoissa vasen taustapeili? Oikea ei varmastikaan näy?
Koska mitä leveämpi FOV, niin sitä suurempi vauhdin tuntu.
Vertailu on tietty vähän haastavaa kun TV seuraa VR laseja ja kun otan lasit pois päästä pitäs ne saada aika tarkalleen samaan kohtaan missä ne on naamalla.
Toi paneelin FOV ja VR lasien FOV ei mielestäni vertaudu keskenään kun puhutaan vauhdin tunnusta.
Ainakin näissä Indexeissä on kyllä vauhdintuntua ja siten realismia enemmän kuin missään paneelilta pelaamassani pelissä vaikka kuinka säätää FOV:tä.
Tuossa mun 77" telkussa tuolta etäisyydeltä iRacing:n laskuri antaa jotain FOV 50 arvoa.
Jos vaan mahdollista, niin VR ainakin kokeiluun!

Tässä video joka otettu niin että VR:n molemmat linssit on yhdistetty:


Jos viitsit tosiaan verrata VR:n ja TV:n FOVia keskenään.
Kyllä se näyttäisi vastaavan aika hyvin tuota videon TV kuvaa.
Siinä olin vähän säätänyt virtuaalista penkkiä luonnottoman taakse, mutta kun keskitän VR:n normaalisti istuen niin kyseisessä formulassa näen noin puolet peileistä molemmin puolin mutta katse pitää kääntää peiliin että siitä saa selvän, kuten normaalissakin autossa.
 
Viimeksi muokattu:
Simracingissä tilanne on vielä hyvä kapean FOV:n kanssa, kun tarvittaessa voi larpata kypärä päässä ajamista.
 
Näätkö oikeassa autossa taustapeilit kunnolla ilman pään kääntämistä? Vasen näkyy, mutta sumeana ääreisnäkönä.

Vaikka näkökentän äärialueet eivät terävinä näkyisikään, niin siellä maisema vilistää nopeimmin ja laaja FOV lisää siten vauhdin tuntua.
 
Joo, veikkaan että hyvin maltillinen liikerata tuossa penkissä on hyvä. Varsinkin kun vain se penkki liikkuu. Varmasti hauska vehje joka tapauksessa :D.

Jos viitsit tosiaan verrata VR:n ja TV:n FOVia keskenään. Kiinnostaa myös, että mihin asti VR:ssä ruudun reunat ylettää koppiautoissa. Näkyykö esim. kaikissa GT3 autoissa vasen taustapeili? Oikea ei varmastikaan näy?
Koska mitä leveämpi FOV, niin sitä suurempi vauhdin tuntu.
Itsellä Indexin kanssa näkyy vasen peili suoraan katsoessa. Oikea peili jää just piiloon.
Pimax laseilla näkyy kummatkin peilit.
 
Joo ei sinne sivuille mitään tarvitse terävänä nähdäkään, sen verran että tietää missä vihulainen menee.

EDIT: Periaatteessa jos tuki moiselle löytyisi ni tripseillä reunanäytöillä vois hyvin olla pykälää alempi resoluutio
 
Fanan foorumilla joku kyseli tähän NLR GTtrack rigiin DD1 basen kiinnitystä jolla saa kulmaa suurennettua että saa laskettua tasoa alaspäin niin että 3kpl 32" näyttöjä mahtuu eteen.
Tein huvikseni kokeilun ja muutamalla lisäreiällä saa kyllä kulmaa ihan reilusti, en sen enempää suunnitellut mitään kulmia kun itsellä ei moiselle tarvetta.
Miksi niin monella kuitenkin on melkoinen kulma, kun eikös siinä mene sitten taas ranteen kulma suureksi jonka luulisi rasittavan pidemmän päälle :hmm:
NLR Base Desk Modification.jpg

Ps. Tuossa em videolla kyseinen rata on pirun pomppuinen, vetää vertoja Sebringille.
Näkyy myös penkin hytkymisenä vaikka pomput säädetty tasolle 0.15 :)
 
Itsellä Indexin kanssa näkyy vasen peili suoraan katsoessa. Oikea peili jää just piiloon.
Pimax laseilla näkyy kummatkin peilit.

Ja (virtuaalisen) penkin asentoa ei ole vedetty epäluonnollisen taakse ja FOV on suurin piirtein todellisuutta vastaava?

Jos näin, niin FOV on Indexeillä leveämpi kuin 49" super ultrawide näytöllä. Oletin, että olisi toisinpäin. Pitäisi päästä jossain testaamaan Valven Indexejä, tai HP:n Reverb 2:ia. Jälkimmäisessä on tosin ilmeisesti kapeampi FOV (mutta korkeampi resoluutio).

Vaikka +5 vuotta sitten tuollaista 49" 32:9 näyttöä olisi varmaan pidetty tajunnan räjäyttävänä kokemuksena, niin kyllä minä vaan kaipaan lisää näkökenttää niin leveys- kuin pystysuunnassakin sen kanssa.
 
... Pitäisi päästä jossain testaamaan Valven Indexejä, tai HP:n Reverb 2:ia....
Olet kuitenkin testannut ajamista joillain VR-laseilla?
Onhan se ihan eri istua siellä autossa kuin katsella tasaiselta pinnalta.

Kiitos @Edqar ja @Flow_77 kun kannustivat kokeilemaan PC:llä laseja, PSVR aiheutti niin pahan olon ettei puhettakaan autopelien pelaamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Olet kuitenkin testannut ajamista joillain VR-laseilla?
Onhan se ihan eri istua siellä autossa kuin katsella tasaiselta pinnalta.

Kiitos @Edqar kun kannusti kokeilemaan PC:llä laseja, PSVR aiheutti niin pahan olon ettei puhettakaan autopelien pelaamisesta.

PSVR laseja Dirt Rallylla --> Suttuinen kuva ja tajuton pahoinvointi.
Oculus Rift S laseja Project Cars 2:lla työkaverin luona peliohjaimella sohvalla istuen: Ei juurikaan pahoinvointia, mutta resoluutio (ja kuvanlaatu muutenkin) tuohon Samsungin 49" 5120x1440 näyttöön tottuneena jätti aivan liian paljon toivomisen varaa.
 
Mistähän pk-seudulta löytyisi hyllystä joko lukittavat pyörät 11mm tapilla tai kiinteät tapit työtuoliin?
 
onko kukaan saanut toimiaan noita uusia firmiksiä?
sama ku 399 herjaa että pitäisi päivittää firmis ja avataanko päivitys softa, 399 se kaatui. mutta tässä 400 ei tapahdu mitään.
sammutin virustorjunnankin kokeeksi ei apua.
eventlogissa herjaa:
Faulting application name: FanatecFirmwareManager.exe, version: 1.0.0.0, time stamp: 0xd6a0effb
Faulting module name: KERNELBASE.dll, version: 10.0.19041.746, time stamp: 0x197b16c5
Exception code: 0xe0434352
Fault offset: 0x0012a842
Faulting process ID: 0x1588
Faulting application start time: 0x01d6f0cf49317e04
Faulting application path: C:\Program Files\Fanatec\Fanatec Wheel\fw\FanatecFirmwareManager.exe
Faulting module path: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll
Report ID: 26b3893e-5287-4ce6-b870-bad3e7031a2f
Faulting package full name:
Faulting package-relative application ID:
 
Mulla meni kaikki muut hyvin 400 versiossa paitsi V3 polkimia en saa päivitettyä.
Kun kytkee pelkällä USB:llä PC:lle niin tunnistuu ok ja Fanan paneelista kaikki toimii, mutta Firmware Update Assistant ei suostu aukeamaan, kun kaapelin irroittaa se aukeaa mutta kun kytkee kaapelin takaisin ei pysty edes manuaalisesti päivittämään.
Kokeilin päivittää käsin mutta en saa Bootloader modeen kun se ei tunnista laitetta, ei jummarra :oops:
No eipä tuo toimivuuteen vaikuta mitään, mutta olisihan ne pedaalitkin voinut flashata.
 
no mikähä ihme, samaa tekee polkimilla clubsport v3 ja basella fanatec csl elitellä. aikasemmat oli 381RC versiot, kokeilin jo sitäkin että latasin ne viralliset 381 ajurit päivittää, sekä poistin kaikki ajurit ja uusi 400 asennus mutta ei vaan aukea.
en fanatecin foorumin perusteella ole kyllä ainut kenellä näin käy.
niin ei tosiaan toimivuuteen vaikuta. jotain smoothia oli pedaaleihin mikä vähä kiinnosti. tosin laitoin tänään brake perfomance kitin mediumin. ajoin aluksi softilla, mutta halusin vähän vapaa liikettä enemmin. no tuli todettua pc2 kisassa eilen ettei se ole hyvä menee lukkoon turhan herkästi joten medium setti tilalle.
 
Sain toimimaan kun poistin ajurit.
Sammutin virran basesta.
Kytkin V3:sta USB kaapelin PC:lle (RJ kaapeli irti siksi aikaa!).
Asensin 400 ajurin, käynnistin uudelleen ja pari kertaa piti klikata päivitystä ja päivitys meni ok.
 
juu on tuo rj kaapeli ollut irti. mutta kokeilenpa tuota yhdistelmää myös..
edit. ni tuo usbilla kytkentä oli jossain ohjeessakin mainittu. ei oleva vaan toiminut.
 
Ainakin edellisissä ajureissa (oliko nyt 399), että piti vaihtaa windowsin localesta alue saksaksi, niin meni ilman herjoja firmware update assistantille. En tiedä onko tässä uusimmassa sama "ominaisuus".
 
Nyt voi paremmin mielin osallistua ketjuun kun tuli hommattua G27 tilalle T500RS, T3PA PRO ja TH8A. Asensin sen samaan Wheelstand Prohon, kun se mahtuu vielä ok seisomatyöpöydän alle ja sen ansiosta jää tilaa roomscale VR peleille. Tuolina Martelan kunnon (painava) konttorituoli.
WSPhen tein jo aiemmin korokkeen etupäähän ja mountin seinään niin ei pääse liikkumaan. Ei ole enää niin helposti liikuteltava kun painoa "rigillä" yhteensä 25kg.
Tää on siis kompromissi kun haluaa säilyttää roomscale mahiksenkin.
Käsijarru olisi vielä tarkoitus hommata (spottaa kuvasta "kolmen markan käpäri" ;) )

IMG_20210122_111320.jpg
 
Viimeksi muokattu:
ehkä viisaampi odotella virallista versiota kun jumpata noita nyt. se 400 ei toimi ton basen kanssa kuitenkaan..
 
En oikein ymmärrä tuota uusimman ajurin päivittämistä jos kaikki on kunnossa ja tuntuma on hyvä
 
ehkä viisaampi odotella virallista versiota kun jumpata noita nyt. se 400 ei toimi ton basen kanssa kuitenkaan..
400 on RC, 381 on virallinen.
En huomannut eroa mitä päivityksen jälkeen vähän testailin.

Brake Force oli nollautunut eli sen heitin takaisin 80 missä itse tykännyt pitää V3:lla.
LIN on uusilla ajureilla oletuksena ON, itsellä ei ollut kuin iRacing:ssä se ON ja tässä uudessa ajurissa voi säilyttää vanhat asetukset basessa joka on hyvä toiminto, kirjoitin silti varmuuden vuoksi ylös. Sais ne kait FanaLab:lla tallennettua, mutta ei ole softalla ollut käyttöä sen jälkeen kun siirryin VR:ään.
edit: Itse LIN toiminnallisuuteen ei ole tullut muutosta eli pidän kuten ennenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Se uskomaton vitutuksen tunne, kun 3d tulostin huutanut n.30h ja lopputulos on että se ei sovi. :(
ratti.jpg

Laita ratin ja hubin väliin 5mm spaceri. Monen ratin mukana tulee tööttiä varten sellainen, se nostaa juuri sen verran tuota ettei napin kehykset ota rattiin.
 
Nyt voi paremmin mielin osallistua ketjuun kun tuli hommattua G27 tilalle T500RS, T3PA PRO ja TH8A. Asensin sen samaan Wheelstand Prohon, kun se mahtuu vielä ok seisomatyöpöydän alle ja sen ansiosta jää tilaa roomscale VR peleille. Tuolina Martelan kunnon (painava) konttorituoli.
WSPhen tein jo aiemmin korokkeen etupäähän ja mountin seinään niin ei pääse liikkumaan. Ei ole enää niin helposti liikuteltava kun painoa "rigillä" yhteensä 25kg.
Tää on siis kompromissi kun haluaa säilyttää roomscale mahiksenkin.
Käsijarru olisi vielä tarkoitus hommata (spottaa kuvasta "kolmen markan käpäri" ;) )

IMG_20210122_111320.jpg

Jos haluat parantaa TH8A shifteriä poistamalla seiska vaihteen.
Download free STL file TH8A 7th gear block (no tools) • 3D printable template ・ Cults (cults3d.com)
 
Onkos täällä kukaan rakennellut rigiinsä tuulisimulointia?

Tilasin piruuttani ebay:stä Arduinoa vastaavat kortit (yht 13eur kotiin tuotuna), virtalähde löytynee kaapista ja puhaltimia saan napattua töistä.
Tarkoitus tehdä sellainen kompaktin kokoinen ilman mitään hirmuisia putkiviritelmiä.
Siis vähän tähän tyyliin:
 
Minulla on sellainen kaupallinen versio tuosta Windsimistä, en jaksanut itse rakentaa. Tuuli on minusta hankalasti vähän viiveellä, eli hieman kallis tuleetinratkaisu tuota minulle tuli eikä niinkään immersiota lisäävä juttu.
 
Minulla on sellainen kaupallinen versio tuosta Windsimistä, en jaksanut itse rakentaa. Tuuli on minusta hankalasti vähän viiveellä, eli hieman kallis tuleetinratkaisu tuota minulle tuli eikä niinkään immersiota lisäävä juttu.
Ok, millä softalla ohjaat?
Onko tuulettimien päissä putket joka aiheuttaa viivettä, vaiko tuollaiset pöytämalliset?

Itellä takoitus ohjata SimHub:lla jos ja kun tuon joskus saa kasaan.
Ihan vaan kokeilumielessä, kaupallisiin verrattuna selviää taskurahoilla.

Aika paljon vaikuttaa tuo "turbo-suulake" puhaltimen päässä, miltei kolminkertaistaa ilmavirran nopeuden.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Onkos täällä kukaan rakennellut rigiinsä tuulisimulointia?

Tilasin piruuttani ebay:stä Arduinoa vastaavat kortit (yht 13eur kotiin tuotuna), virtalähde löytynee kaapista ja puhaltimia saan napattua töistä.
Tarkoitus tehdä sellainen kompaktin kokoinen ilman mitään hirmuisia putkiviritelmiä.
Siis vähän tähän tyyliin:


Itsellä on ollut jo toista vuotta tää SymProjectsin FanController ja softa kun on noita muitakin SymProjectsin kortteja käytössä noitten analogisten mittareiden kanssa,Ihan Hyvä tuote on ollut ja viilentää mukavasti ajoa.

SymProjects Fan Controller
 
Ok, millä softalla ohjaat?
Onko tuulettimien päissä putket joka aiheuttaa viivettä, vaiko tuollaiset pöytämalliset?

Itellä takoitus ohjata SimHub:lla jos ja kun tuon joskus saa kasaan.
Ihan vaan kokeilumielessä, kaupallisiin verrattuna selviää taskurahoilla.

Aika paljon vaikuttaa tuo "turbo-suulake" puhaltimen päässä, miltei kolminkertaistaa ilmavirran nopeuden.

SimHubilla ohjaan ja tuulettimet on ratin vieressä kiinni ja suulakkeet löytyy. Se on yksinkertaisesti niin, että vaikka SimHub ohjaa ihan oikein niin tuulettimien kiihdyttäminen ja hidastaminen vie aikaa niin että mutkissa ne on aina jossain määrin epäsynkassa. Se on sitten eri asia häiritseekö se. Viilentimenä toimii ihan ok ja kesällä käytin sitä vaan tasaisella puhalluksella, VR-lasien kanssa joku tuuletus on tarpeen.

Tuolta ostin sen omani: AlphaWindSim.eu | Race with our windsimulator, ultimate immersion
 
SimHubilla ohjaan ja tuulettimet on ratin vieressä kiinni ja suulakkeet löytyy. Se on yksinkertaisesti niin, että vaikka SimHub ohjaa ihan oikein niin tuulettimien kiihdyttäminen ja hidastaminen vie aikaa niin että mutkissa ne on aina jossain määrin epäsynkassa. Se on sitten eri asia häiritseekö se. Viilentimenä toimii ihan ok ja kesällä käytin sitä vaan tasaisella puhalluksella, VR-lasien kanssa joku tuuletus on tarpeen.

Tuolta ostin sen omani: AlphaWindSim.eu | Race with our windsimulator, ultimate immersion
No tuo ei ole niin paha hinta kun löytyy kerran noin läheltä että ei vaaraa tullille ja alville.
Sulla ilman noita haitariputkia?

Tollasen olis voinut melkein tilata DIY versiona, mutta kun Arduino kloonit tuli jo tilattua, niin ainakin testaan minkälaisen saan itse tehtyä.

Joo samaa se Barry puhui tuossa videolla tuulettimien nopeudenvaihteluista mutkissa.

ChillDex on ollut hyvä Index lasien kanssa, pysyy linssit kuivana.
 
No tuo ei ole niin paha hinta kun löytyy kerran noin läheltä että ei vaaraa tullille ja alville.
Sulla ilman noita haitariputkia?

Tollasen olis voinut melkein tilata DIY versiona, mutta kun Arduino kloonit tuli jo tilattua, niin ainakin testaan minkälaisen saan itse tehtyä.

Joo samaa se Barry puhui tuossa videolla tuulettimien nopeudenvaihteluista mutkissa.

ChillDex on ollut hyvä Index lasien kanssa, pysyy linssit kuivana.

Joo, otin itse tuon valmiin setin ilman haitariputkia. En oikein ole rakentelija niin tuo oli helppo ratkaisu.

Ne toimii parhaiten sellaisella radalla jossa on pitkät suorat ja selkeät yksittäiset kurvit ja hitaammalla autolla kuten Skippyllä. Minulle on jäänyt mieleen huonona esimerkkinä vaikka ne Norssin ekat kurvikombinaatiot nopealla autolla, tuulettimet ei yhtään pysy perässä ja se tavallaan syö immersioita.
 
Vastaava ollut mielessä, kun onhan tuossa aika pitkät välit vaihteilla ja eipä tuo seiska vaihde tule tarpeeseen.
Ei ole printteriä niin voisi tilata samalla kun tilaa käsijarrun (Aliexpressistä varmaan).
Voin halukkaille tulostaa noita. Seiska vaihteen blokkaus ja lyhyemmät vaihdot mikä on tos kuvassa myös.
5€ + postit. Kirjeenä yhteensä 6,75€
 
Kumpiakaan printtifiluja ei näköjään sais käyttää kaupallisessa mielessä, vaikka ei kyllä oo tiedossa miten noita voitaisiin käytännössä valvoa. Meinasin vaan vähä tohon hintaan peilata, kun seiskavaihteen blokkaukseen menee näköjään 7 sentin edestä petgiä, tulostusaika suositelluilla asetuksilla 10min , pla:lla pääsee vielä vähemmällä.
 
Kumpiakaan printtifiluja ei näköjään sais käyttää kaupallisessa mielessä, vaikka ei kyllä oo tiedossa miten noita voitaisiin käytännössä valvoa.
Mitä tuolla nyt olisi edes väliä jos joku koittaa auttaa fellow foorumilaista vaikka siitä tekisikin muutaman egen voittoa. Ihme ulinaa. Ei saisi käyttää kaupallisessa mielessä, huh huh :confused2:
 
Viimeksi muokattu:
Jos siitä nyt 3e saa vaivanpalkkaa että tulostaa noi, paketoi ja kantaa postiin ja joku siitä vetää herneet nokkaan niin suomessa on asiat aivan liian hyvin.
Väitän että tuossa menee enemmän kuin 5min myös tulostajan aikaa.

Tekisin ihan keskustelun takia mieli tilata, vaikka mulla on jo short throw. Mikä on mielestäni aika turha, koska ei lyhennä sivuttaista liikettä mikä on mielestäni aivan liian suuri.
 
Tilasimpa e-villestä tapit työtuolin pyörien tilalle, mutta tuotekuvauksessa oli kiva virhe. Tekstissä lukee, että 11mm tappi, mutta noiden koko olikin 10mm ja työntömitalla näyttäisi olevan lähempänä 9.9mm. Ja takaisin lähtee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom