Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 345
Itse kun noita vastaavia tarvitsin niin totesin pian että tarjonta suomessa on srukea ja taisin sitten saksan amaonin kautta tilata.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
siihen ku joku keksis hyvän ratkasun wheel stand pro ja työtuoli (pyörillä) ettei jarruttaessa lähde ajelemaan itse :)
kuitenkin että se olisi normi käytössä yhtä vaivaton,samassa pisteessä teen töitä (kotona). nyt on menty tommosella kiristyshihnalla joka kyllä toimii...
pyörien alla näkyvät jarrupalikat (Wheel holder for racing office chair by Alex_IT) kokeilin tulostaa mutta ei ne pitänyt yhtään (pedaaleina Clubsport v3 brakeperfkit medium).
olen päissäni miettiny vanerista semosta missä olisi kolot kahdelle pyörälle ja sitten joku kiinnitys WHP:lle

1611651464289.png
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
625
siihen ku joku keksis hyvän ratkasun wheel stand pro ja työtuoli (pyörillä) ettei jarruttaessa lähde ajelemaan itse :)
kuitenkin että se olisi normi käytössä yhtä vaivaton,samassa pisteessä teen töitä (kotona). nyt on menty tommosella kiristyshihnalla joka kyllä toimii...
pyörien alla näkyvät jarrupalikat (Wheel holder for racing office chair by Alex_IT) kokeilin tulostaa mutta ei ne pitänyt yhtään (pedaaleina Clubsport v3 brakeperfkit medium).
olen päissäni miettiny vanerista semosta missä olisi kolot kahdelle pyörälle ja sitten joku kiinnitys WHP:lle

No just samaa varten tilasin ne tapit E-villestä, mutta oli väärän kokoiset.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 345
Eikös jossain noissa standeissä ole sellainen tanko/koukku jolla ne "lukitaan" pysymään tuolin kanssa synkassa? Onkohan niitä osia erillisenä?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 340
siihen ku joku keksis hyvän ratkasun wheel stand pro ja työtuoli (pyörillä) ettei jarruttaessa lähde ajelemaan itse :)
kuitenkin että se olisi normi käytössä yhtä vaivaton,samassa pisteessä teen töitä (kotona). nyt on menty tommosella kiristyshihnalla joka kyllä toimii...
pyörien alla näkyvät jarrupalikat (Wheel holder for racing office chair by Alex_IT) kokeilin tulostaa mutta ei ne pitänyt yhtään (pedaaleina Clubsport v3 brakeperfkit medium).
olen päissäni miettiny vanerista semosta missä olisi kolot kahdelle pyörälle ja sitten joku kiinnitys WHP:lle

Itellä toimii vanhasta hiirimatosta leikatut (kumimaiset) palaset rullien takana kiilana. Alustana muovimatto, sen kanssa ainakin pitää (T3PA pro polkimet).
Täällä sitten taas mietinnässä miten lukita konttorituolin pyöriminen...
Mitään teippivirityksiä en ala edes kokeilla, pitäisi olla nopea ja helppo tapa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
no seolisi kanssa hyvä saada kuriin. tosin pienempi haitta kuin tuo luisu.. eilen kyllä hieman alkoi hymyilyttämään kun ekaa kertaa raceroomilla ajoin Knutsportin rataa ja kanttailin kuin Rossi konsanaan :D
olisihan noita pelituoleja lukituksella mutta nykyinen iskun 2004 ostettu vielä pelaa ja on uusittu kangaskin m05 kuviolle, iskari vaatisi ainoastaan enää huoltoa.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 065
Tuli itekin haettua vihdoin rigi Ronilta tuossa viime viikolla ja onhan tuossa ny aika hiton mahtava ajella verrattuna pöytäajeluun. Ihan eri motivaatio alkaa ajamaankin kun ratti on valmiina paikallaan eikä tartte alkaa pöytään pulttailemaan kiinni. :comp:
Viikonloppuna tulikin rigin neitsytkisaksi kevyesti Daytona 24h kisa iRacingissa, sellanen kevyt koeponnistus. :cigar2:
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
54
Onkos täällä kukaan rakennellut rigiinsä tuulisimulointia?
Minulla on playseat challengessa itsetehty moinen: http://junk.kegetys.fi/tuulisimu1.jpg & http://junk.kegetys.fi/tuulisimu2.jpg

Tuulettimena toimii 12V tunnelipuhallin joka vaatii useamman ampeerin virtaa, joka tulee polkimien alla olevasta vanhasta läppärin virtalähteestä. Teensy mikrokontrolleri ohjailee tuota VNH2SP30 moottoriohjaimen avulla, softat mikrokontrolleriin ja windowsiin tein itse.

Ilman nopeus putken suulla on jotain 60km/h ja pään kohdalla vielä ~35km/h. Tuota saisi luultavasti parannettua vielä jatkoputkella ja tuollaisella samanlaisella "kuristimella" kun tuossa videon setissä on. Myös jännite voisi olla korkeampi kun 12V koska tuuletin ei pyöri kun lyhyitä aikoja täysillä. Mutkapalakin varmaan syö nopeutta, mutta sen tarvitsee että jakkara taittuu vielä kasaan.

Tuuletin vastaa "kaasuun" erittäin nopeasti joten tuollasta lagiongelmaa ei niinkään ole, tuossa joskus aikanaan tehty testivideo: www.youtube.com/watch?v=Z75fSucvaEo

Negatiivisena puolena sitten puhaltimen pitämä meteli, joka muistuttaa pölynimuria. VR kakkulat päässä ei se tosin itseä haittaa.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Omaan tulevaan tuulisimulointirakennelmaan päädyin näihin tuulettimiin, joissa ilmaa tulee max ~65 l/s.
Tuskin ovat ihan äänettömät nuokaan.
Vanhoja modeemeja kaappi täys ja sieltä löytyi 2A ja 5A 12V powerit, 2A pitäs riittää.
Arduin koteloksi suunnittelin ABB:n jakorasiaa.
Sormisuojat taakse muutaman euron ja eräs foorumilainen lupasi tulostaa etusuulakkeet pientä vaivanpalkkaa vastaan.
Muutaman kympin tuo tekee, nähtäväksi jää tuleeko pysyväksi rigiin.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
509
Rigi Sorsan (r)evoluutio.

Eilen tuli haettua NLR G-GT, toistaiseksi erittäin ok joskin vain muutamat tunnit alla, mutta nekin putkeen.

NLR on vissiin päivitellyt F-GT pakettiaan sillä ei kyllä fleksaa mihinkään suuntaan... lisäpalikat ilmestyneet pakettiin mm. pedaalitarjottimelle ja rattitelineelle vs mitä internet revikoita lueskelin etukäteen joissa muutama harva valitteli pedaalitarjottimen fleksausta.
Rattitelineen vahvistukset jätin pois, koska ei fleksaa tuollaisenaankaan.

ps foto on kiva ylläri

20210126_160850.jpg
20210126_162222.jpg


20210126_223331.jpg
20210127_145352.jpg
20210127_150341.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
336
Tänään kaikenlaisen kyselyn ja kuvien lähettämisen jälkeen postittavat lähipäivinä kuulemma uuden torque keyn.
Semmone väliaikatieto.
Ei nyt ihan nopeinta toimintaa ole.
Uusi torque key näyttää toimivan. Jospa nämä säädöt olis nyt tässä! :rolleyes::coffee:
@Make73 @Vision

edit. Mites te dd1&dd2 käyttäjät. Nyt kun tuo LIN on päällä defaulttina ja esim fanalabin recommended settingseis offilla (esim acc&ams2) ... miten tää nyt menee.. onko tuntuma suht sama esim off ja overallforce 40 tai on ja overall force 70? isoja peakkeja ei sit vaa pääse sattumaan?

Ja vielä, että onko eroa , säätääkö pelissä vai ratissa overall forcea?

edit2
fanafoorumilta
"With LIN on the bases get limited to the rated holding torque, rather than the actual max torque they could output.

So the DD1 has a peak and holding torque of 15Nm, instead of a peak of 20Nm and the DD2 has a peak and holding torque of 20Nm, instead of 25Nm of peak. The whole FFB strength is adjusted to the new max torque available with LIN on.

So with LIN on 50% of FFB on a DD1 is 15/2 = 7,5Nm of max torque while LIN off it's 20/2 = 10Nm of max torque. So overall FFB is weaker and to reach the same forces you need to set the FFB higher.

The recommended settings simply aren't updated yet to this change."

TL;DR: with LIN on the difference between peak force and holding force is way closer than with LIN off.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
edit. Mites te dd1&dd2 käyttäjät....

Ja vielä, että onko eroa , säätääkö pelissä vai ratissa overall forcea?
Loistavaa että nyt pelittää, näemmä vääntöavainkin voi vikaantua :redface::thumbsup:

Muutaman kerran lukenut että ratista voima 100% ja pelistä pienemmälle, näin ei tulisi mitään suodatuksia.
En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta tähän olen pyrkinyt.

LIN asetusta en ole pitänyt päällä kuin iRacing:ssä, jossa voi satuttaa kolareissa kätensä.
(Tuo lainauksesi on vastaus mun kysymykseen Fanan foorumilla).
Kannattaa itse kokeilla tykkääkö pitää päällä vai pois.

Ps.
Jos meinaat hävittää sen vanhan rikkinäisen Torque Key:n, niin olisi mielenkiintoista nähdä sen sisältö eli josko pieni ruumiinavaus... ;)
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 340
Nyt voi paremmin mielin osallistua ketjuun kun tuli hommattua G27 tilalle T500RS, T3PA PRO ja TH8A. Asensin sen samaan Wheelstand Prohon, kun se mahtuu vielä ok seisomatyöpöydän alle ja sen ansiosta jää tilaa roomscale VR peleille. Tuolina Martelan kunnon (painava) konttorituoli.
WSPhen tein jo aiemmin korokkeen etupäähän ja mountin seinään niin ei pääse liikkumaan. Ei ole enää niin helposti liikuteltava kun painoa "rigillä" yhteensä 25kg.
Tää on siis kompromissi kun haluaa säilyttää roomscale mahiksenkin.
Käsijarru olisi vielä tarkoitus hommata (spottaa kuvasta "kolmen markan käpäri" ;) )

Noniih...ei siinä kauaa mennyt kun alkoi WSP ottaan päähän liikaa.
Eilen tuli käytyä ilta-ajelulla Jimmssillä kun ostohousut heilahti yhtäkkiä kainaloon asti.
IMG_20210129_094708.jpg
Vielä vähän ajoasennon hakua, mutta pirun tyytyväinen tähän rigiin (NLR F-GT).
Thx @Kridedude suosittelusta.

Edit. Niin ja tosiaan vielä tulon päällä käsijarru ja rullat rigiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Noniih...ei siinä kauaa mennyt kun alkoi WSP ottaan päähän liikaa....
Semmosta se vähän näiden kanssa on jos simukärpänen purasee ;)

~Pari vuotta sitten totesin:
...Ite ostin täältä 1kk vanhan G29:n 140 eurolla ja oon ollut siihen tosi tyytyväinen.
Wheel stand pro myös täältä käytettynä 50 eurolla, joka sekin ihan loistava mun tarpeisiin!
Jarrupolkimen kumi (load cell imitaatio) arvellutti, mutta mun mielestä se on just hyvä!
Tuskin jaksan tästä enempää innostua ja päivitellä...
Nyt on mennyt pelkästään rigiin ja sen varusteisiin yli 30 kertaa enemmän rahaa kuin tuo harrastuksen alkusijoitus :shy:

Harmi kun Arduino osat ei ehtineet viikonlopuksi, olisi ollut kiva rakentaa tuulisimulointi loppuun.
Tuulettimista toki puuttuu vielä 3D-tulosteetkin.
Tuulettimet sai kiinni basen sivuilla oleviin M8 reikiin kulmaraudalla joita saa tarvittaessa helposti myös suunnattua.
Simfans.jpg
Tuulettimet jo testasin, eikä nuo nyt mielestäni pahaa ääntä pidä 12V:llakaan.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 340
Semmosta se vähän näiden kanssa on jos simukärpänen purasee
Joo, viitisen vuotta tässä mentiin G27 ja WSP (2018 -> VR:llä) linjalla, kun ajeli niin satunnaisesti ja sen sai jemmaan vielä pöydän alle.
Mutta nyt kun tullut ajeltua enemmän ja ostin T500RS, niin ei tuo WSP enää ollut linjassa yhtään ratin kanssa ja Jimmssillä oli näitä rigejä varastossa -> antaa pikkusormen, se vie koko käden.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
394
Nojuu. Itekkin myin kaikki pois joskus kun tuli enemmän ajettua crossia. Sitten jossain vaiheessa tuli taas tunne että välillä ois kiva ajella. Ostin t300rs minkä ruuvasin aina pöytään kiini kun halusi ajella. No sattumusten kautta istuin overpowerin formula rigiin ja vaimo yllytti että osta. Sitten tulikin uudet polkimet ja vrs dd ratti :D
 
  • Tykkää
Reactions: T0m

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Nojuu. Itekkin myin kaikki pois joskus kun tuli enemmän ajettua crossia. Sitten jossain vaiheessa tuli taas tunne että välillä ois kiva ajella. Ostin t300rs minkä ruuvasin aina pöytään kiini kun halusi ajella. No sattumusten kautta istuin overpowerin formula rigiin ja vaimo yllytti että osta. Sitten tulikin uudet polkimet ja vrs dd ratti :D
Melkoinen vaimo sulla, pidä kiinni :)
 
Liittynyt
28.06.2018
Viestejä
44
Moi,

Oon seuraillu tätä threadia sivusta jonkun aikaa, kun simukärpänen puras tossa kuukaus takaperin. Vuosia sit tullu pelailtua paljonkin näitä (Lfs, Rfactor, GTR, RBR), joten kaapista löyty Wheelstand Pro ja vanha Logitechin G25, jolla harrastusta nyt jatkettiin ACC:ssa.

Viikonlopun aikana homma lähti sen verran lapasesta, että tilasin Fanatecin Clubsport wheelbasen BMW GT2 ratilla ja Clubsport polkimet.

Tää setti tarvii nyt mielestäni rigin jo kaveriks, joten kiikarissa on NLR Gttrack setti. Vaikuttais arvosteluiden perusteella pätevältä hinta/laatu suhteeltaan, kun jakkarakin sisältyy pakettiin. Olis mahis ostaa tommonen reiluun 600e vähän ajettuna. Onko parempia vaihtoehtoja olemassa tohon hintaan?

TLDR: Paras Simrig jakkaralla n. 600-700 hintaan?
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Moi,

Oon seuraillu tätä threadia sivusta jonkun aikaa, kun simukärpänen puras tossa kuukaus takaperin. Vuosia sit tullu pelailtua paljonkin näitä (Lfs, Rfactor, GTR, RBR), joten kaapista löyty Wheelstand Pro ja vanha Logitechin G25, jolla harrastusta nyt jatkettiin ACC:ssa.

Viikonlopun aikana homma lähti sen verran lapasesta, että tilasin Fanatecin Clubsport wheelbasen BMW GT2 ratilla ja Clubsport polkimet.

Tää setti tarvii nyt mielestäni rigin jo kaveriks, joten kiikarissa on NLR Gttrack setti. Vaikuttais arvosteluiden perusteella pätevältä hinta/laatu suhteeltaan, kun jakkarakin sisältyy pakettiin. Olis mahis ostaa tommonen reiluun 600e vähän ajettuna. Onko parempia vaihtoehtoja olemassa tohon hintaan?

TLDR: Paras Simrig jakkaralla n. 600-700 hintaan?
 
Liittynyt
28.06.2018
Viestejä
44

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 065
Kiitos,

Toi Hades olis varmaan hyvä vaihtoehto, mutta tohon tarttee vielä tuolin, mikä on helposti sen 200-400e.
Gttrackissa myös toi liikuteltavuus houkuttaa. Sais tönästyä huoneen nurkkaan kätevästi kun kisa päättyy.
Itse hain juuri tuon Hades Liten sen halvimman jakkaran kera, 700e tasan koko paketti kun noudin itse Hämptonista.
 
Liittynyt
28.06.2018
Viestejä
44
Itse hain juuri tuon Hades Liten sen halvimman jakkaran kera, 700e tasan koko paketti kun noudin itse Hämptonista.
Hmm, selasin aluksi näköjään sivun enkku versiota, jossa ei toi lite ollut näkyvillä. Toihan vois olla just mitä tartten. Shifteri mountti tosta puuttuu, mutta eipä ole shifteriäkään alkuun, joten senhän tohon voi varmaankin rakennella myöhemmin.

Pitääpä laittaa kyselyä, kiitos!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
775
Toi Hades olis varmaan hyvä vaihtoehto, mutta tohon tarttee vielä tuolin, mikä on helposti sen 200-400e.
Gttrackissa myös toi liikuteltavuus houkuttaa. Sais tönästyä huoneen nurkkaan kätevästi kun kisa päättyy.
Hadeksesta ja muistakin heidän rigeistä kuullut pelkkää hyvää ja palvelu a-luokkaa. Ostat jonkun autonpenkin romikselta niin pääset halvalla :D
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 065
Kyllä, Ronin palvelu on 5/5 ja mukava tukea suomalaista pienyrittäjää joka väsää näitä päivätyön ohessa. :)
 
Liittynyt
28.06.2018
Viestejä
44
Tää kävikin näppärästi, kiitos vinkeistä. Hades Lite tilattu, nyt kuumeisesti odottamaan koska tulee kutsu noutamaan.

Jos jollain sattuu uudenmaan nurkilla olemaan hyvää jakkaraa ylimääräisenä, niin olen kiinnostunut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129

Tuolta ostin itse penkin rigiin, kaikkia malleja pääsee koeistumaan ja saattaa saada hyviä tarjouksia vanhoista malleista joista leima mennyt vanhaksi
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Nyt olis tuulisimulointi rigissä valmis ja tyytyväinen olen.

Arduino kortit ( 1 & 2) mahtui kivasti ABB:n mustaan AP9 jakorasiaan (~3eur Tokmannilla), joka tuli nätisti basetason alle piiloon:
SimFan Arduino case.jpg

SimHub:sta piti laittaa tuulettimille minimiksi 40%, koska muuten pitää ikävää sirinää lähtiessään pyörimään:
SimFan SimHub 2.jpg

Muuten päädyin näihin asetuksiin:
SimHub SimFan settings.jpg

Äänitasosta, niin sellaista pientä tuulenhuminaa, ei ainakaan itseäni millään tavalla häiritsevää.
SimFan.jpg

12V 2A virtalähde löytyi kaapista joka jonkun vanhan kaapelimodeemin/ADSL:n.
Win10 ei löytänyt ajuria eli se piti ladata (liite).
Muuten suurinpiirtein tämän ohjeen mukaan paitsi Arduinon moottoriohjain on eri, "DK MOTOR SHIELD" ja molemmat valinnat päällä.

Hyvä lisäys rigiin noin 50 eurolla :thumbsup:

edit 07/2021
DK Shield moottorinohjain ei kestä sellaisenaan noita tuulettimia koska syö enemmän virtaa kuin DK antaa.
Kytkemällä kortin kanavat rinnakkain niin että 4-kanavaisesta tuleekin 2-kanavainen, niin kortti toimii hienosti.
Jos ei halua juotella 8kpl lankoja piirien pohjaan, niin kannattaa ostaa Adafruit V2.3 ohjainkortti jolla homma toimii kaikkein helpoiten, maksaa toki vähän enemmän.
edit: Kokeilin Adafruit V2.3 korttia ja sillä tuulettimet piti ääntä käynnistyessään Hz alueella 200-300Hz.
Summa summarum, paras on tuo modattu DK Shield kortti, täysin äänetön ja toimii hienosti!
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Auttaako tuo naaman hikoiluun vrllä? Hommasin indexille sen chilldexin, mutta ei se oikein riitä.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Auttaako tuo naaman hikoiluun vrllä? Hommasin indexille sen chilldexin, mutta ei se oikein riitä.
Luulisi kun sen verran mukavasti hönkii :)

ChillDex vaatii sen että Frunk:sta leikkaa sen chilldex:n tuulettimen kokoisen palan pois pohjasta.
Suurinpiirtein siis tuon punaisen alueen kohdalta:
Index Frunk.jpg

Itse leikkasin 3D-tulosteesta koko kupin pohjan pois.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
596
Mistä kannattaisi etsiä kohtuuhintaista käsijarrua? Suomessa näyttäisi olevan myynnissä vain Thrustmasterin ~300€ härpäke, joku halvempi ja yksinkertaisempi riittäisi. Tarkoitus käyttää siis vain käsijarruna, mutta analoginen pitäisi olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Mistä kannattaisi etsiä kohtuuhintaista käsijarrua? Suomessa näyttäisi olevan myynnissä vain Thrustmasterin ~300€ härpäke, joku halvempi ja yksinkertaisempi riittäisi. Tarkoitus käyttää siis vain käsijarruna, mutta analoginen pitäisi olla.
Riippuen vähän vaatimustasosta varmaan halvin mahdollinen vaihtoehto on tämän tyyppinen joko ostettuna tai DIY:
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 340
Mistä kannattaisi etsiä kohtuuhintaista käsijarrua? Suomessa näyttäisi olevan myynnissä vain Thrustmasterin ~300€ härpäke, joku halvempi ja yksinkertaisempi riittäisi. Tarkoitus käyttää siis vain käsijarruna, mutta analoginen pitäisi olla.
Tämmönen tulossa itelle:

Kaverilla kokeillut ja oikein jämäkän oloinen anakässäri. Toimii suoraan plug&play, win asentaa ajurit mukisematta kirjastostaan.
 
Viimeksi muokattu:

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Itsekin katselin tuota tohtistko tilata. Ilmoittelehan kokemuksista kun olet paketin saanut.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
596
Laitoin itsekin riskillä tilaukseen, onhan tuossa vaarana saada ihan rihkamaa mutta eipä ole kovin iso taloudellinen menetys jos niin käy.

Tätä katselin myös, hintaa olisi tullut vajaa pari satkua adapterin kanssa:
ClubSport Handbrake V1.5
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Luulisi kun sen verran mukavasti hönkii :)

ChillDex vaatii sen että Frunk:sta leikkaa sen chilldex:n tuulettimen kokoisen palan pois pohjasta.
Suurinpiirtein siis tuon punaisen alueen kohdalta:


Itse leikkasin 3D-tulosteesta koko kupin pohjan pois.
tein tuosta uuden stl:n chilldexiä varten. voin laittaa vaikka thingiverseen jakoon jahka saan tehtyä yhden version ja todettua että mahtuu.
1612252740633.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
775
Mistä kannattaisi etsiä kohtuuhintaista käsijarrua? Suomessa näyttäisi olevan myynnissä vain Thrustmasterin ~300€ härpäke, joku halvempi ja yksinkertaisempi riittäisi. Tarkoitus käyttää siis vain käsijarruna, mutta analoginen pitäisi olla.
Hessut ei liene ihan surkeita käsijarruinakaan. Toki menee toimitettuna lähelle 300€ varmaan.

Mutta noi ebay jarrutkin on ihan päteviä.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
tein tuosta uuden stl:n chilldexiä varten. voin laittaa vaikka thingiverseen jakoon jahka saan tehtyä yhden version ja todettua että mahtuu.
Hieno homma, laita vaan jakoon jos viitsit :)

Koitin itsekin jollain FreeCAD ohjelmalla muokata, mutta en saanut sillä tehtyä mitään ja tuhersin sitten mattoveitsellä sen palan pois.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Tuolta löytyy, Valve Index Frunk for Chilldex by pumo
editoin sen fusion360:lla sillä sain sen usb palikankin pois helposti.
Tulostin sen yläreuna petiä vasten, ja tuki materiaalit oli vähän tiukassa ja se upotuksen ritilikkö meni huonoksi. testaan tulostaa sisäpuoli alaspäin.
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
2
Mun ratti ja polkimet on tullu ihme vika...Jumittuu kesken ajon tai toimii viivellä.Kestää pari sekunttia ja toimii taas , kaikki resetit ja calibroinnit tehty merkki on Hori apex wireless tietokonella pelaan enimmäksee Ets2 ja Ats2
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 340
Mun ratti ja polkimet on tullu ihme vika...Jumittuu kesken ajon tai toimii viivellä.Kestää pari sekunttia ja toimii taas , kaikki resetit ja calibroinnit tehty merkki on Hori apex wireless tietokonella pelaan enimmäksee Ets2 ja Ats2
Tuossa nimessä jo mainitaan missä vika: wireless.
Eli lähtisin tuota bluetooth yhteyttä selvitteleen.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Minulla on playseat challengessa itsetehty moinen: http://junk.kegetys.fi/tuulisimu1.jpg & http://junk.kegetys.fi/tuulisimu2.jpg

Tuulettimena toimii 12V tunnelipuhallin...

Tuuletin vastaa "kaasuun" erittäin nopeasti joten tuollasta lagiongelmaa ei niinkään ole...
Sain tänään nuo tuulettimen suulakkeet ja nyt hönkii ihan reippaasti!

Testasin Automobilista 2 formulalla ja todella hyvin vastaa vauhtiin ilman tuulen lagittelua ja todella selkästi mutkissa vain toiselta puolelta tuntuva puhallus, puhaltimet suunnattu niin että toinen puhaltaa oikealle ja toinen vasemmalle puolelle.

Kesäkuumalla tuo mukavaa viilennystä :cool:

Eiköhän se rakentelu ole nyt sitten siinä, voi keskittyä ajamiseen :)

Tuulisimu DIY 2.jpg
Tuulisimu DIY 1.jpg
Make73.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
todella selkästi mutkissa vain toiselta puolelta tuntuva puhallus, puhaltimet suunnattu niin että toinen puhaltaa oikealle ja toinen vasemmalle puolelle.
Mutta miksi näin?? Eihän se ilmavirta oikeastikaan sivusta tule vaikka ajat mutkaan. Eteenpäin se auto silti menee...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 269
Viestejä
4 189 703
Jäsenet
70 717
Uusin jäsen
Diavolo

Hinta.fi

Ylös Bottom