Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Joo, ei se pitkä jatkovarsi liity moottorin aiheuttamaan kuormitukseen, vaan kun pelaaja sitä rattia vääntää ja kääntää, niin siinä tulee ne voimat melkoisen vipuvarren kautta.
Itse olisin samoilla linjoilla että ainakin mige pohjasissa niin rajut teollisuuteen mitotetut laakerit ettei ne ihan pienestä ala kulumaan. Ja sitä rattiahan on tarkotus käännellä eikä roikkua siinä:) Kädetkin väsyy jos siinä pitkään roikkuu:)
 
Auttakaas vähän nyyppää mäessä...

Mulla on nyt vuosien jälkeen sellanen kone jolla pystyis vähän jopa pelaamaan jotain pelejä ainakin perusasetuksilla (läppäri jossa 10th gen. i5 ja gtx 1650 4GB).
En ole koskaan pelejä pahemmin pelaillut, mitä nyt joskus unreal tournamentia botteja vastaan ja auto/rallipelejä on joskus nuorempana ollut kiva tahkota. Etenkin sellaisten kavereiden luona jolla on ollut ratti ja polkimet tuo ajelu oli erityisen hauskaa, joten pikkuisen miettinyt tässä että pitäskö hankkia yks tai kaks autopeliä ja ratti-poljinsetti jotta vois välillä höpsötellä vähän autopelejä pelaillen, ja varmaan tuo jälkikasvukin saattais noista ajelupeleistä tykätä.

Mikähän olis sellanen "minimum viable solution" tällaiseen tarpeeseen, eli joku setti joka olis edullinen mutta sen verran hyvä, että sen kanssa olis kuitenkin hauska pelailla välillä? Onko force feedback jo ihan pakko-ominaisuus fiiliksen kannalta, eli kannattaako noi pelkät jousiratit jättää hyllyyn? Pikaisella googletuksella jotain Thrustmasterin perusratteja saa jopa n. 70 eurolla, mikä on houkuttelevan edullinen hinta, force feedbackeissa hinnat näyttää alkavan parista sadasta.

Olen tietysti totaalisen pihalla myös noista nykyajan peleistä, mikähän nykyään on Se Peli joka kannattaa hankkia jos haluaa ajella rallia tai rällätä vapaammin?

Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan :interested:
 
Kyllä se ehdoton minimi on Logitech G29/G920. Eli se 200-300e.
Jos oikeasti yhtään enempää meinaat pelailla niin Thrustmasterilta TX basea yms. Tosi pelaajat sitten hankkii noita tonnien settejä.

Noi jousiratit on kyllä ihan vitsi. Ei kannata rahoja niihin tuhlata.

Vink vink mulla on myyntipalstalla (konsolipuolella) modattu G920 setti myynnissä. Pistä tarjousta jos kiinnostaa!
 
Jos raha on todella tiukassa niin lisäisin tuohon vielä ihan "minimi-minimi" vaihtoehdoksi käytetyn Logitech DFGT:n. Tuolla aloittelin itse joskus ja ihan ok sillä oli ajella; toki sitten äänekäs kuin mikä, surkeat polkimet ym. halpisratin ongelmat.
 
Mulla on nyt vuosien jälkeen sellanen kone jolla pystyis vähän jopa pelaamaan jotain pelejä ainakin perusasetuksilla (läppäri jossa 10th gen. i5 ja gtx 1650 4GB).

Samaa mieltä muiden ehdotusten kanssa, G25 - nykyiset G-sarjan ratit on aika minimi. Tai Thrustmasterin TX sarja mikä on vähän kalliimpi. Käytettyjä vaan metsästämään.
Toinen on näyttölaite, läppärin oma näyttö ei tule riittämään vaan kuva isommalle monitorille tai tv:lle.
Onneksi valtaosa autopeleistä toimii ihan hyvin nykyläppäreillä, varsinkin jos niissä on erillinen näytönohjain. Muutenkin lienee vain muutama uudehko autopeli mitä en välttämättä tuolla kokoonpanolla aloittaisi, esim. Assetto Corsa Competizione tulee ekana mieleen, kyykyttää tuon koneesi alemmillakin graafisilla asetuksilla. Mutta löytyy monia hyviä pelejä mitkä pyörii varmasti todella hyvin, Project Cars 2, Asetto Corsa, Dirt Rally 1 (2 vähän niin ja näin ehkä) ja näyttävätkin kaikki ihan riittävän hyviltä. Muitakin varmasti on ja varsinkin jos ei hae sellasta realistisempaa simuilua niin jotkut Dirt sarjan pelit on selllasta arkadempaa ajelua esimerkiksi.
 
Ainakin srb:n ultrassa on funky switchejä, kohtuu edullinenkin se on. SRB BB Ultra - SimRacingBay

Edullinen on aika suhteellinen käsite :D.
Mutta tosiaan, tuossa on näemmä 2 funky switchiä ja silti aavistuksen halvempi kuin Ascher Racingin vastaavat (joissa ei funky switchiä ole). SimRacinBay:llä on näemmä myös valmis GT3 ratti (Audi/Lambo replica), jossa funky switch.
Eli kiitos vinkistä. Laitetaan harkintaan.

Edit: Hintoihin näemmä lisätään vielä VAT kun tekee checkoutin. Eli esim. tuo (jo valmiiksi kallis) 790 EUR GT3 ratti maksaa VAT:n ja toimituskulujen kera 1000 EUR :darra:.
 
Viimeksi muokattu:
Edullinen on aika suhteellinen käsite :D.
Mutta tosiaan, tuossa on näemmä 2 funky switchiä ja silti aavistuksen halvempi kuin Ascher Racingin vastaavat (joissa ei funky switchiä ole). SimRacinBay:llä on näemmä myös valmis GT3 ratti (Audi/Lambo replica), jossa funky switch.
Eli kiitos vinkistä. Laitetaan harkintaan.

Edit: Hintoihin näemmä lisätään vielä VAT kun tekee checkoutin. Eli esim. tuo (jo valmiiksi kallis) 790 EUR GT3 ratti maksaa VAT:n ja toimituskulujen kera 1000 EUR :darra:.
Löytyyhän niitä kohtuu hinnallakin ruoreja tuon Ultra button boxin kaveriksi, ks. esim Janicol Racing Oy
 
Motion Platform V3 saapui Saksasta ja pari iltaa meni asentaessa.
Penkki nousi 15cm, joten kaikki säädöt meni tietty uusiksi.
Lyhyempijalkaisten on tehtävä polkimien alle korotus, kuten Sim Racing Garagen revikassa.

Toisen ButtKickerin pistin penkin alle, jolle paikka penkin keikuttimessa ja toinen on rigin rungossa.

Pikaisesti testasin ja hyvin toimii, viikonloppuna sit enemmän testiä.
NLR Motion Platform V3.jpg
Minkälaista meteliä toi motion platform pitää, kun haaveissa olisi itsellekkin hankkia tuollainen heiluva alusta. Jarruna on lähinnä ollut se, että säälin alakerran naapuria ehkä liikaakin kun simuilu hetket sijoittuvat yleensä klo 23.00 jälkeen, ja asuntona on 60-70 lukujen vaihteessa rakennettu neukkukuutio.
 
Minkälaista meteliä toi motion platform pitää, kun haaveissa olisi itsellekkin hankkia tuollainen heiluva alusta. Jarruna on lähinnä ollut se, että säälin alakerran naapuria ehkä liikaakin kun simuilu hetket sijoittuvat yleensä klo 23.00 jälkeen, ja asuntona on 60-70 lukujen vaihteessa rakennettu neukkukuutio.
Hyvin hiljainen, en jaksa uskoa että kantautuu naapureille.
Itse asun luhtitalossa jossa onteloelementti kerrosten välillä ja äänet kantautuu kyllä helposti ja samaa asiaa pohdin ostopäätöstä tehdessä.
Revikoissa kehuttiin hiljaiseksi ja uskalsin tilata.

@china :lla on myös penkinkeikuttaja, mutta eri valmistajan ja ilmeisesti toimii avoimella periaatteella eli ei vaadi tuota valmistajan omaa softaa toimiakseen.

Suosituksia hankinnan puolesta ja vastaan voin antaa kun enemmän testiä takana.
 
Löytyyhän niitä kohtuu hinnallakin ruoreja tuon Ultra button boxin kaveriksi, ks. esim Janicol Racing Oy

Tosin tuosta valikoimasta halvimmat olivat tosiaan aika lähellä ruoria (350mm) ja ne monenlaiseen ajoon sopivat koot sparco p310 jne olivat jo huomattavasti kalliimpia. Mulla on kiinasta tilattu halpisratti, mutta mikä on nahkaa kuitenkin, maksoi 35€. Mutta varmaan saa Suomestakin? vaikka Motamekin ratteja mitkä on ihan edullisia, maksanee satasen suomilisällä, ebaysta saa muistaakseni jollain kuudellakympillä.
 
Budjetti luokan polkimet olisi itsellä hakusessa, ja kun rahat ei riitä Heusinkveldeihin niin etsinnässä jotain vastaavaa n.500 rahaan.
Jonkin verran nettiä tutkinut ja 2 vaihtoehtoa löytynyt.
Ranskan lahja Simfeel gpx v5 löytyisi ebaysta kotiin kannettuna reiluun 600e menisi jo vähän yläkanttiin. Ja mitään revikoita en oikein löytänyt noista.

Ja Espanjanpojalta saisi reiluun 500e DC3 Simracing Pedals.

Onko kukaan muu vielä uskaltanut kokeilla noita laitteita. Kun mitään kunnollista en oikein ole löytänyt noista.
 
Budjetti luokan polkimet olisi itsellä hakusessa, ja kun rahat ei riitä Heusinkveldeihin niin etsinnässä jotain vastaavaa n.500 rahaan.
Jonkin verran nettiä tutkinut ja 2 vaihtoehtoa löytynyt.
Ranskan lahja Simfeel gpx v5 löytyisi ebaysta kotiin kannettuna reiluun 600e menisi jo vähän yläkanttiin.

Ehkä vrs saisi jossain välissä omat polkimensa myyntiin. Mutta eipä noi hessutkaan hirveen kalliita kaasu+jarru 499€ + vat + 30€ postikuluja. Jos haluut kytkinpolkimen niin sitten satasen kalliimpi. En tiedä onko tuohon hintaan parhaimmat, mutta ainakin parhaasta päästä.
Halvemmalla pääsee Fanatekin polkimilla mihin loadcell optio.
 
Ehkä vrs saisi jossain välissä omat polkimensa myyntiin. Mutta eipä noi hessutkaan hirveen kalliita kaasu+jarru 499€ + vat + 30€ postikuluja. Jos haluut kytkinpolkimen niin sitten satasen kalliimpi. En tiedä onko tuohon hintaan parhaimmat, mutta ainakin parhaasta päästä.
Halvemmalla pääsee Fanatekin polkimilla mihin loadcell optio.
Hessut kolmella polkimella ja aluslevyllä kotiin toimitettuna näyttäis kustantavan 820e menee jo liikaa yli budjetin☹☹
 
Budjetti luokan polkimet olisi itsellä hakusessa, ja kun rahat ei riitä Heusinkveldeihin niin etsinnässä jotain vastaavaa n.500 rahaan.

Budjettiluokkakin on näköjään suhteellinen käsite. Enivei, eikö Fanatec ClubSport pedals V3 jostain syystä kelpaa?
Itselläni on nuo, enkä oikeastaan keksi niistä mitään valitettavaa. 500 euron budjetilla jäisi rahaa vielä reilusti ylikin.
 
Fanatecin Podium-basen omistajat, onko teillä tullut tilannetta vastaan jossa base ilmoittaa "low torque' vaikka torque key olisi kytkettynä ?

Itseäni tämä ei siis koske muuta kuin myyjän roolissa mutta setin @TeSL9 ostajaa kylläkin.

Ymmärtääkseni yhteensopivuustila on tarkistettu, testattu toisella Podium-ratilla sekä varmistettu oikea portti,

Setti siis kävi juuri Fanatecilla huollettavana koska motor firmware ei suostunut päivittymään, nyt tullessaan takaisin oli viimeisin versio v40 asennettuna mutta herjaa low torquesta vaikka mitä yrittäisi.
 
Ei ole tullut Low Torque ilmoitusta kertaakaan, mulla sama setti jonka myit.
Onpa nyt harmitusta matkassa vähän liikaa :sad:

Tuleeko siihen alussa se varoitusilmoitus?
Kokeillut kuitata sen kääntämällä rattia 90 astetta oikealla ja sitten odottaa kunnes se palkki menee oikeaan laitaan?

Ei varmaan auta kuin olla taas yhteydessä tekniseen tukeen.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole tullut Low Torque ilmoitusta kertaakaan, mulla sama setti jonka myit.
Onpa nyt harmitusta matkassa vähän liikaa :sad:

Tuleeko siihen alussa se varoitusilmoitus?
Kokeillut kuitata sen kääntämällä rattia 90 astetta oikealla ja sitten odottaa kunnes se palkki menee oikeaan laitaan?

Ei varmaan auta kuin olla taas yhteydessä tekniseen tukeen.

Ei herjaa mitään kun poistan keyn tai laitan takasin. lowtrq vaan lukee eikä mitään muuta edes hetkellisesti.
Oon jo ollut yhteydessä. Jos nyt alkuunsa vaikka lähettäisivät uuden torque avaimen :(

Jos jotai positiivista hakee, niin onhan tää base low torquellakin ihan eri maailmasta kuin vanha ts tx!!! :)
 
Budjetti luokan polkimet olisi itsellä hakusessa, ja kun rahat ei riitä Heusinkveldeihin niin etsinnässä jotain vastaavaa n.500 rahaan.
Jonkin verran nettiä tutkinut ja 2 vaihtoehtoa löytynyt.
Ranskan lahja Simfeel gpx v5 löytyisi ebaysta kotiin kannettuna reiluun 600e menisi jo vähän yläkanttiin. Ja mitään revikoita en oikein löytänyt noista.

Ja Espanjanpojalta saisi reiluun 500e DC3 Simracing Pedals.

Onko kukaan muu vielä uskaltanut kokeilla noita laitteita. Kun mitään kunnollista en oikein ole löytänyt noista.

Niii fanatec v3 pedaalei kannattaa kans miettiä.
Mulla on näistä 2 pedaalin versio: http://bjsimracing.com/index.php?id_product=72&controller=product&id_lang=1
Ihan ok ja jämäkät polkimet. Ei ainakaan viellä ole temppuillut mitään. Kerran säädetty mieleiseksi eikä sen jälkeen oo tarvinnu koskea. Myyjä vastaili watsapissa heti kun oli kysymyksiä.
 
Ei herjaa mitään kun poistan keyn tai laitan takasin. lowtrq vaan lukee eikä mitään muuta edes hetkellisesti.
Oon jo ollut yhteydessä. Jos nyt alkuunsa vaikka lähettäisivät uuden torque avaimen :(
Tarkoitin siinä kohdin kun kytket virran baseen ja se on pyöräyttänyt rattia 360 astetta, senhän pitäisi siinä kohdin ilmoittaa varoituksella:
DD1.jpg
jonka saa kuitattua ratin painikkeella tai kuten todettu rattia 90 astetta oikealle kääntämällä.

Jos tuota ei tule, niin sitten lienee syytä epäillä viallista Torque avainta :hmm:

Toivotaan että asia selviää nopeasti ja pääset lopulta nauttiman loistavasta ratistasi!
 
Joo ei o tommosta.. Sillon ennen rma:ta oli tuo teksti. Toivon kans että olisi pelkkä avain rikki.
 
Joo ei o tommosta.. Sillon ennen rma:ta oli tuo teksti. Toivon kans että olisi pelkkä avain rikki.
No voi perkule!

Mulla uusin ajuri ja sen mukaiset fw-päivitykset eikä ongelmia.
Tietty vois kokeilla fläshätä manuaalisesti uudestaan jos siinä on mennyt joku bitti poikittain kun siellä Fanalla ovat sen kanssa touhuneet.
Vaan senpä kanssa taisikin juuri aiemmin olla ongelmia, mahtaakohan se nyt toimia kunnolla.

No mut tsemppiä, ilmottele miten kävi :thumbsup:

edit:
Lämpötila on toinen joka vaikuttaa tuohon vääntöön, varmaan Sulla system info näyttää ihan normaalilämpöjä?
Valikkoon pääsee kun pidät Tuning Menu painiketta (se pieni) pohjassa jonkun aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Simlabilla pari rigiä pienessä alessa.

Tähän liittyen. Onko tosiaan näin, että simlabin hinnat on alv 0% hintoja? OIin siinä käsityksessä, että paikallinen 21% alv olisi jo mukana hinnoissa, mutta ostoskorissa kuitenkin tulikin vielä 24% veroja päälle...
 
Jep, rahteineen tolle halvimmalle, 329e rigillekin tulee sitten kuitenkin hintaa 470e ja alkaa erotus olemaan Ronin rigeihin niin pieni (Hades Lite 60e kalliimpi+rahdit ellei itse hae Hamptonista) että ei tartte kauaa miettiä tuenko mieluummin kotimaista pienyrittäjää joka vieläpä on todella avulias tuolla Fisran Discossa ja jaksaa vastailla tyhmiinkin kysymyksiin. :interested:
Sanoisin että kannattaa vähän jokaisen miettiä minne niitä rahoja työntää muutaman kympin hintaerolla.. ;)
 
Tähän liittyen. Onko tosiaan näin, että simlabin hinnat on alv 0% hintoja? OIin siinä käsityksessä, että paikallinen 21% alv olisi jo mukana hinnoissa, mutta ostoskorissa kuitenkin tulikin vielä 24% veroja päälle...
Vuosimyynti tainnut ylittää sen tietyn rajan jolloin niiden pitää periä alvi ostomaan mukaan. Itse maksoin GT1-EVO:sta 449€+toimitus helmikuussa 2019 jolloin alvia taisi olla vain 21%. Eli nyt 329€ +24% alv = 408€+toimitus
edit: vai missä maassa tuo sim-lab on koska Saksan alv on 19%
 
Viimeksi muokattu:
Jotain kummallisuutta kyllä noissa sim-labin hinnoissa. Black fridayn aikoihin olisi gt1 evo tullut kuluineen halvemmalla kuin nyt, vaikka alennusprosentti ei silloin mikään huikean iso ollut. Melko varma myös että aiemmin hinta näkyi sivuilla suoraan veroineen. Saksan verolla varmaan toki, mutta nythän se näkyy kokonaan verottomana.
 
Yritin kirjautua SimLabin sivustolle mutta en enää päässyt, eikä salasanan resetointikaan tunnista käyttäjänimeä.

Ilmeisesti asiakaskanta nollattu sivuston uusimisen myötä ?

Itse sain aikoinaan mustan P1:sen ekasta 10kpl erästä, olisin vertaillut hintaeroa nykyiseen P1-X.
 
Jotain outoa noissa hinnoissa on. Jälleenmyyjällä näkyy normihinta verojen kanssa olevan 411€ (Sim-Lab GT1 Evo Chassis | G-Performance) joka mielestäni oli linjassa tuon simlabin oman normihinnan 399€ kanssa eli jotenkin vaikea uskoa 399€ olevan alv 0%. No pistin nyt vielä kyselyä menemään.

Tässä samallapa kysyn mielipiteitä gt1-evo vs P1X ja muut vastaavat järeämmät mallit, riittääkö gt1-evon kaltainen rigi vai alkaako heti tehdä mieli parempaa? Suunnitelmissa päivitellä csw 2.5 -> direct driveen jossain vaiheessa ja tarkoitus olisi nyt hankkia sellainen rigi joka senkin kanssa toimisi ongelmitta.
 
Budjettiluokkakin on näköjään suhteellinen käsite. Enivei, eikö Fanatec ClubSport pedals V3 jostain syystä kelpaa?
Itselläni on nuo, enkä oikeastaan keksi niistä mitään valitettavaa. 500 euron budjetilla jäisi rahaa vielä reilusti ylikin.

Ei tuossa Fanatecissa mitään vikaa ole. Mutta kun riginrakennus alkaa olemaan siinä kunnossa, niin seuraava vaihe on polkimien rakentaminen ja virittely. :D Niin noi linkkaamani sopivat paremmin siihen tarkoitukseen. Eikä tohon ghetto viritykseen Fanatecit sovi mitenkään mun silmään.
IMG_20210114_203746.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Low Torque mode voi ymmärtääkseni johtua myös pikakiinnityksen alla olevasta kytkimestä. Joillain tuo herja on loppunu kun ovat käyttäneet pikakiinnitystä irti ja painelleet sitä kytkintä siellä. Clubsport V3 polkimiin kannattaa suoraan ostaa se brake performance kit, ne vakiot jarrun sisällä olevat vaahtomuovit on aika pehmeet. En ainakaan itse saanu niillä vakiomuoveilla tuntumaa itselle mieluisaksi. Modasin samalla polkimet sopivammaksi formulakäyttöön ja siirsin jarrun kytkimen paikalle ja poistin kytkinpolkimen käytöstä.
 
Viimeksi muokattu:
ei toiminut, piti palata edelliseen 381RC versioon. Csl elite ps4 +ClubSport Pedals V3. molemmista ensin sanoo että firmis päivitetttävä ja kun hyväksyy antoi virheen:
1610719044444.png
antoi myös virheen vaikkei päivittänyt ja meni update välilehdelle ja koitti käynnistää sieltä. näkyy tuolla foorumilla jollain olevan samaa.
 
Noin, pistetty rigi tilaukseen Ronilta.. toivottavasti sais pian, alkaa tää pöytäajelu ottamaa jo nilkkoihin ja tässä olis ens viikolla jo Daytonan 24h kisa iRallissa.. :darra:
 
Low Torque mode voi ymmärtääkseni johtua myös pikakiinnityksen alla olevasta kytkimestä. Joillain tuo herja on loppunu kun ovat käyttäneet pikakiinnitystä irti ja painelleet sitä kytkintä siellä
En oikee tiedä mistä puhut. Oisko jotain linkkiä videoon tms kesksuteluun aiheesta?
+ että f1 rim oli kiinni kun lähetin sen niille ja sitä ennen toimi hyvin. MIelenkiintoista jos reissulla se on hajonnut..
 
Mulla päivitti tuon versions.xml herjan jälkeen kyllä Formula V2 firmiksen v40:n, mut ei suostu päivittämään polkimien firmistä. Se kiinnostais eniten, koska vissiin paranneltu LC:n jouhevuutta.
 
En oikee tiedä mistä puhut. Oisko jotain linkkiä videoon tms kesksuteluun aiheesta?
+ että f1 rim oli kiinni kun lähetin sen niille ja sitä ennen toimi hyvin. MIelenkiintoista jos reissulla se on hajonnut..
Tässä on McLaren ratin mukana tuleva Quick Release.
Siinä on tuo tappi joka estää High Torque moden DD-basella.
Onko se sitten yksi QR:n pinneistä jota pitkin kyseinen tieto kulkee, en tiedä.
McLaren QR.jpg

Mutta Sinähän testasit kahdella eri ratilla joissa on normaali QR, en jaksa uskoa että olisi tuosta johtuvaa.

Tuon uusimman ajurin mukana tuli tälle baselle uusi versio, olisko kokeilemisen arvoista päivittää pelkästään basen fw ?
Muuten ei taida olla suositeltava, sen verran buginen.

Joko ne vastasivat teknisestä tuesta?
 
Joo testasin myös universal hub rimmillä ja sama homma. Päivitin tuossa kaikki jo uusimpiin. Low torque silti kokoajan. Vielä. Kerran katsoin (5kertaa jo) että key on oikeassa paikassa :)
Jatkoin samaan spostiketjuun jossa tuosta aikaisemmasta vaivasta puhuttiin ja rma sta. Pitää varmaam tehdä uusi ketju tuonne foorumiin ja uusi supportticketti pian. Kirjotin myös marcelille suoraaan viestiä, jonka viime vastailussa kesti viikko ainaki. Kaikki kestää siellä aivan hiton kauan.
 
Joo testasin myös universal hub rimmillä ja sama homma. Päivitin tuossa kaikki jo uusimpiin. Low torque silti kokoajan. Vielä. Kerran katsoin (5kertaa jo) että key on oikeassa paikassa :)
Jatkoin samaan spostiketjuun jossa tuosta aikaisemmasta vaivasta puhuttiin ja rma sta. Pitää varmaam tehdä uusi ketju tuonne foorumiin ja uusi supportticketti pian. Kirjotin myös marcelille suoraaan viestiä, jonka viime vastailussa kesti viikko ainaki. Kaikki kestää siellä aivan hiton kauan.

Tämä kyllä on varsin mielenkiintoinen ongelma.

Itse oletan että Fanatec ainoastaan päivitti motor firmwaren tavalla johon kuluttajalla ei ollut mahdollisuutta, @TeSL9 kun teki kaikkensa päivittääkseen motor firmwaren, mukaanlukien Fanatecin ohjeistuksen mukaiset toimenpiteet.

Torque key oli kuulemma irrallaan laatikossa mutta en jaksa uskoa että lähetyksen myötä olisi mennyt rikki.

Luulisi että tuki olisi tehnyt päivityksen jälkeen tiettyjä testirutiineja mutta sitähän emme koskaan tule tietämään.

Itse sain Marcelilta aikoinaan samana päivänä vastauksen mutta saattaapi olla että nykyisin on enempi ongelmia ja tämän myötä toisenlaiset kiireet.

Toivottavasti suostuisivat lähettämään torque keyn suoraan ilman turhia mutinoita, saati alkuperäisen lähettämistä ensin.
 
Fanan foorumilla jollain ollut vastaava ongelma ja olivat vastanneet tuesta että yleisimmin vika johtuu Quick Releasin pinnistä joka vääntynyt tai poikki, käskivät tarkistaa.
Jos näin, niin ovat sössineet sen siellä testaessaan.

Kuinkahan paljon ovat purkaneet basea huollossa eli olisko vain QR:n liitin huonosti jommassa kummassa päässä :hmm:
Vaikea tässä on enempää arvuutella, tuskallisia nuo takuuhuollot etenkin kun siinä menee aina aikaa ja on vaiva sitä lähetellä + että ratin uudella omistajalla lykkääntyy ajonautinto.
Ilmeisesti kaikki muut ratin painikkeet yms toimii eli vika on vain ja ainoastaan tuossa Low Torque modessa?!

Onkohan siinä Torque Key:ssä jotain elektroniikkaa vaiko vain jumpperi sisällä, koittanut netistä etsiä mutta ei löydy siitä tietoa.
 
Fanan foorumilla jollain ollut vastaava ongelma ja olivat vastanneet tuesta että yleisimmin vika johtuu Quick Releasin pinnistä joka vääntynyt tai poikki, käskivät tarkistaa.
Jos näin, niin ovat sössineet sen siellä testaessaan.

Kuinkahan paljon ovat purkaneet basea huollossa eli olisko vain QR:n liitin huonosti jommassa kummassa päässä :hmm:
Vaikea tässä on enempää arvuutella, tuskallisia nuo takuuhuollot etenkin kun siinä menee aina aikaa ja on vaiva sitä lähetellä + että ratin uudella omistajalla lykkääntyy ajonautinto.
Ilmeisesti kaikki muut ratin painikkeet yms toimii eli vika on vain ja ainoastaan tuossa Low Torque modessa?!

Onkohan siinä Torque Key:ssä jotain elektroniikkaa vaiko vain jumpperi sisällä, koittanut netistä etsiä mutta ei löydy siitä tietoa.

Kiitos @Make73, pelkkää arvailua toki vain kaikki, voipi olla ettei ole ollut minkäänlaista tarvetta purkamiselle, softalla vain korjattu, ehkä tuen kaveri laittoi erheellisesti viallisen torque key mukaan kun piti laittaa alkuperäinen tai muuten vain toimiva, mistä näitä tietää :(
 
Mahtaakohan tuohon käydä joku ihan tavallinen rj12 plugi ja ajaa saman asian? :lol:
Pitäisi tehdä sille ruumiinavaus, voi hyvin olla että siellä on vain kaksi liittimen pinniä jumpattu.
Piipparillahan tuota voisi testailla...töissä olis mut meni taas selkä paskaksi eikä ole sinne vähään aikaa asiaa, eikä myöskään testaamaan Motion Platform V3:sta :cautious:

Tietty kuitenkin kun takuu voimassa, niin kannattaa miettiä lähteekö tekemään DIY juttuja, ei ihan halpa vekotin.
 
Mahtaakohan tuohon käydä joku ihan tavallinen rj12 plugi ja ajaa saman asian? :lol:

Eikö sanontakin jo sano että kaikkea pitää kokeilla paitsi :)

@TeSL9 jos itse haluat vain mainita asuinpaikkasi tänne, niin hyvällä tuurilla joku reipashenkinen simuilija saattaisi lähistöltä käydä avittamassa oman torquen keyn kera tai vaikkapa toistepäin.
 
Eikö sanontakin jo sano että kaikkea pitää kokeilla paitsi :)

@TeSL9 jos itse haluat vain mainita asuinpaikkasi tänne, niin hyvällä tuurilla joku reipashenkinen simuilija saattaisi lähistöltä käydä avittamassa oman torquen keyn kera tai vaikkapa toistepäin.
Täällä Porin seudulla olen Ulvilassa. Helpostihan kävis tsekkaamalla ton keyn jossain tms. :)
 
edit:
Selkäkipuisena saikulla, mutta en malttanut olla testaamatta tuota NLR Motion Platform V3:sta.
Viikolla asennuksen jälkeen tein pikaisen testin näytöltä, mutta kyllä se VR:llä kuuluu pelata.
Hieroin asetukset omaan makuun sopivaksi ja tuo kyllä ihan loistavasti lisää immersiota.
Kaksi ButtKicker Gamer 2:sta sopii hyvin tuon kanssa kuin myös vyöt mustekaloilla rigin runkoon tuo lisää g-voiman tuntua.
Selkäkipu ei juuri haitannut eikä pahentunut eli kyllä tuollainen penkinkeikutin sopii hyvin huonoselkäisellekin.

Jostain tällaisesta aikoinaan haaveilin ja nyt kelpaa ajella kun on vihdoin valmis.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom