Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Pitäisi pysyä vaan suunnitelmissa. Ostat tänään huippupuhelimen ja huomenna se onkin jo vanha malli, myyt puhelimen pois ja ostat toisen, mutta seuraavana päivänä toinen valmistaja julkaisee vielä paremman, siis loputon oravanpyörä tämä kehitys.

Ymmärrän mitä ajat takaa ja noinhan se yleensä menee.

Uusia puhelimia tulee tosiaan vuosittain, mutta Fanatecilla on ollut tuo sama alkuperäinen QR myynnissä varmaan 10 vuotta. Jos nyt on piakkoin tulossa uusi, niin haluan ennen DD-wheelbasen ostamista ainakin tiedon siitä, että vaatiiko se uuden akselin/adapterin tms. ostamisen jälkikäteen, että saa sen siihen kiinni. Eikä huvittaisi nyt maksaa Podium Hubista 199 EUR ja sitten muutaman kuukauden päästä todeta, että sen QR ei ole yhteensopiva uuden kanssa. Potentiaalisesti useamman sadan euron lisälasku jälkikäteen.

Tuon BMW ratin voi siis ottaa GT3 kilpa-autosta irti ja tökätä sen sellaisenaan Fanatecin wheelbaseen. Olen aika varma siitä, että BMW:n kilpa-autoon ei tule samaa akselia kuin Fanatecin nykyisissä wheelbaseissa :D. Joten Fanatecin nykyiset wheelbaset vaatii joko uuden akselin, tai sitten siihen akseliin jonkun lisäadapterin. Ja ratti, jossa vanha QR, ei varmasti sovi siihen enää sellaisenaan. Eli pitää olla kaikki ratit joko uudella, tai vanhalla QR:llä, jos haluaa vaihtaa ratteja ilman työkaluja.

Lisäksi, olen kaivannut Fanatecilta jo pitkään tuollaista GT3 tyyppistä rattia. Formula V2 ratti on mainio, mutta se on minun makuun liian pieni. Minulla oli Fanatecin McLaren GT3 ratti jonkin aikaa ja vaikka se olikin muovinen halpis, niin ajotuntuma oli loistava. Laatu vain oli niin surkeaa, että Fanatec veti sen lopulta kokonaan pois markkinoilta (omakin kävi korjattavana ja kesti korjauksen jälkeen muutaman tunnin, jonka jälkeen alkoi taas oikuttelemaan). Tuo uusi BMW GT3 ratti tulee varmastikin maksamaan maltaita. Veikkaan, että +1500 EUR ja olisin todella ihmeissäni, jos hinta jäisi alle 1000 euron. Ja jos se jää ainoaksi vaihtoehdoksi Fanatecilta tuon tyyppisistä ohjauspyöristä, niin DD2 + tuo + jokin pyöreä ratti tulee jo niin kalliiksi, että voisi lopulta harkita myös Simucubea...

Vaikeaksi menee :darra:.
 
En jaksa uskoa että wheel baset menee uusiksi tuon uuden tyyppisen QR:n myötä.
Melko vaisuksi jää myynti jos yhtä rattia varten pitää ostaa myös uusi base.
 
En jaksa uskoa että wheel baset menee uusiksi tuon uuden tyyppisen QR:n myötä.
Melko vaisuksi jää myynti jos yhtä rattia varten pitää ostaa myös uusi base.

Varmastikin saa tuon uuden ratin kiinni nykyisiin wheelbaseihin. Enkä oikein itsekään usko, että tulee uusia wheelbaseja, mutta jonkinlaisen adapterin se kuitenkin vaatinee, että saa tuon BMW ratin kiinni. Ja ehkäpä kyseinen adapteri tulee jatkossa wheelbasen mukana. Tai sitten tuon ratin mukana.
 
Tuon DD:n QR:n saa vaihdettua melko helposti, siitä on jopa ohjeet manuskassa.
Olisi kuitenkin aika työlästä näprätä sen vaihdon kanssa yhden ratin käytön ajaksi eli eiköhän sieltä jonkinlainen adapteri tosiaan tule.
Jos hinta on ~1000eur tai ylikin mikä varmaan realistista, niin eipä sitä tule kuitenkaan hommattua.

Ei muuta kuin painat nyt sitä tilauspainiketta ja pääset nautiskelemaan tarkasta ajotuntumasta ;)

"QR2"
1607264614535.png
 
Viimeksi muokattu:
Tuon BMW ratin voi siis ottaa GT3 kilpa-autosta irti ja tökätä sen sellaisenaan Fanatecin wheelbaseen. Olen aika varma siitä, että BMW:n kilpa-autoon ei tule samaa akselia kuin Fanatecin nykyisissä wheelbaseissa :D.
GT2 ruoria mainostivat samaan tapaan. Tosin kohdassa 0.55 näkyy selkeästi erilainen rattiakseli.

 
Varmastikin saa tuon uuden ratin kiinni nykyisiin wheelbaseihin. Enkä oikein itsekään usko, että tulee uusia wheelbaseja, mutta jonkinlaisen adapterin se kuitenkin vaatinee, että saa tuon BMW ratin kiinni. Ja ehkäpä kyseinen adapteri tulee jatkossa wheelbasen mukana. Tai sitten tuon ratin mukana.
Kyllä tämä omaan silmään näyttää niin erilaiselta että jos tuo tulee niin yhteensopivuus katkeaa nykyisten rattipohjan ja rattien kanssa ilman erikseen ostettavia lisäosia. Lisäksi tulee huomioida se can bus, onkos niissä vanhoissa tai nykyisissä se ominaisuus saatavilla..? Fanatecin liitinpinnit siis urospuoleiset on rateissa ja rattipohjassa on se naaraslitin. Tietty siellä rattipohjan puolella voi olla enemmän naaraspuoleisia kytkentäpinnejä ja kytkentöjä mitä tarvitaan / käytetään nykyisin (mutta itsellä ei ole niistä mitään hajua).
 
Viimeksi muokattu:
GT2 ruoria mainostivat samaan tapaan. Tosin kohdassa 0.55 näkyy selkeästi erilainen rattiakseli.

Kyllä ja nyt kertoivat, että silloin tuo oli pelkkä markkinointitemppu, jonka kaikki varmaan ymmärsi jo hinnan takia.
Tällä kertaa näin ei ole, vaan Fanatec ja BMW ovat kehittäneet kyseisen ratin yhdessä ja se on ihan oikeasti sama ratti. Esiteltiin nyt livenä siten, että BMW M3 GT3 auto ajettiin sisään, otettiin siitä ratti irti ja tökättiin se DD-wheelbaseen.
 
Kyllä tämä omaan silmään näyttää niin erilaiselta että jos tuo tulee niin yhteensopivuus katkeaa nykyisten rattipohjan ja rattien kanssa ilman erikseen ostettavia lisäosia. Lisäksi tulee huomioida se can bus, onkos niissä vanhoissa tai nykyisissä se ominaisuus saatavilla..? Fanatecin liitinpinnit siis urospuoleiset on rateissa ja rattipohjassa on se naaraslitin. Tietty siellä rattipohjan puolella voi olla enemmän naaraspuoleisia kytkentäpinnejä ja kytkentöjä mitä tarvitaan / käytetään nykyisin.

CAN-väylän ohjaus toimii Fanalabin (eli softan) kautta. Eli ei ongelmaa sen suhteen. Mutta liitäntä on pakosti eri.
 
Veikkaan, että +1500 EUR ja olisin todella ihmeissäni, jos hinta jäisi alle 1000 euron.

Bodnarin ratti (joka otettiin samalta linjalta kuin pikku-formuloihin menevät ratit) ei näytä enää olevan myynnissä mutta sehän maksoi pari tai kolme tonnia, jos toi olisi puolentoista tonnia niin se olisi melkeinpä halpa.
 
Montakohan asiakasta meinaavat löytää jotka ihan oikeasti käyttävät samaa rattia oikeassa GT3 autossa ja simuillessa. Nostaa ihan turhaan tuon simu version hintaa.
 
Tuon DD:n QR:n saa vaihdettua melko helposti, siitä on jopa ohjeet manuskassa.
Olisi kuitenkin aika työlästä näprätä sen vaihdon kanssa yhden ratin käytön ajaksi eli eiköhän sieltä jonkinlainen adapteri tosiaan tule.
Jos hinta on ~1000eur tai ylikin mikä varmaan realistista, niin eipä sitä tule kuitenkaan hommattua.

Ei muuta kuin painat nyt sitä tilauspainiketta ja pääset nautiskelemaan tarkasta ajotuntumasta ;)

"QR2"
1607264614535.png

Juuri näin, eli tuon QR:n saa vaihdettua suhteellisen helposti.
Manuaalissa jo nyt ohjeet kuinka vaihto käy
 
Juuri näin, eli tuon QR:n saa vaihdettua suhteellisen helposti.
Manuaalissa jo nyt ohjeet kuinka vaihto käy

Varmasti saa vaihdettua. Mutta se on lähinnä kertaluonteinen operaatio, jolla sitten vaihdetaan vanha QR uuteen. Ei tuota kukaan halua tehdä joka kerta, kun haluaa vaihtaa ratista toiseen. Eli kaikkien rattien - mitä omistat - on oltava joko uudella QR:llä, tai vanhalla. Yhdistelmä molempia on käytännössä aivan liian hankala.

Fanatec on ilmoittanut julkaisevansa vielä 2 uutta tuotetta Tammikuun loppuun mennessä. Ennen kuin ostan mitään, niin haluan nähdä ainakin nuo julkaisut ja lisätietoa siitä, että miten meinaavat hoitaa yhteensopivuuden uuden QR:n ja nykyisten rattien/DD-yksiköiden välillä.
 
Onko kenelläkään kokemuksia Cube Controlsin rateista? Itselläni on Simucube 2:n kanssa tuo Ascher F28-SC joka sinällään on loistava, mutta kiinnostaisi hommata lisäksi tuollainen 320mm kehällä oleva ratti, joko GT Sport Wireless tai GT Pro OMP Wireless.
 
Ei ole kokemusta mutta jos olet tyytyväinen Ascheriin niin sen button boksien kanssa yhteensopivien rattien listahan on aika pitkä, luulisi että sieltä löytyisi mieluinen.
 
Onko porukka modannu onnistuneesti Playseat Pro F1 rigistä ratin kiinnitystä (keskitolppaa) tukevammaks jotenki stealthisti? Korkeussäädöstä se on ihan tukeva, mut toi alakiinnitykseen/säätöön menevä prässätty pelti elää vähä turhan paljo DD:llä.

Huomasin myös että polkimien kiinnitys antaa kans load cell jarrun kanssa aavistuksen periks, mut se on kyllä niin pientä että sille en rupee mitään virityksiä tekemää, kun ei häiritse. Omilla settingseillä joustaa ehkä jonkun muutaman millin.

Toinen mikä tossa rigissä on alkanu vähä ärsyttämään, on toi istuimen keinonahka. Ei hengitä ei sitten yhtään. Simuloi vissiin oikeessa formulassa hikeentymistä... :D

Ratin pikakiinnitys on kans alkanu ääntää joillain kanttareilla ajaessa (F1 2020).

Rigissä kiinni siis Fanatecin DD1 + Formula V2 + ClubSport V3 + damper kit.

Huikee setti kyllä edelliseen G920:n verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Onko porukka modannu onnistuneesti Playseat Pro F1 rigistä ratin kiinnitystä (keskitolppaa) tukevammaks jotenki stealthisti? Korkeussäädöstä se on ihan tukeva, mut toi alakiinnitykseen/säätöön menevä prässätty pelti elää vähä turhan paljo DD:llä.

Huomasin myös että polkimien kiinnitys antaa kans load cell jarrun kanssa aavistuksen periks, mut se on kyllä niin pientä että sille en rupee mitään virityksiä tekemää, kun ei häiritse. Omilla settingseillä joustaa ehkä jonkun muutaman millin.

Toinen mikä tossa rigissä on alkanu vähä ärsyttämään, on toi istuimen keinonahka. Ei hengitä ei sitten yhtään. Simuloi vissiin oikeessa formulassa hikeentymistä... :D

Ratin pikakiinnitys on kans alkanu ääntää joillain kanttareilla ajaessa (F1 2020).

Rigissä kiinni siis Fanatecin DD1 + Formula V2 + ClubSport V3 + damper kit.

Huikee setti kyllä edelliseen G920:n verrattuna.
Ketjua aktiivisesti seuranneena en ole huomannut että täällä olisi kukaan muu kirjoittanut omistavansa kyseisen rigin.
Tonnin hintaan ei kuulosta laadukkaalta jos joustoa noin paljon, ei mun mielestä joustoa saa olla yhtään :hmm:

Mikä siinä ratin pikakiinnityksessä ääntää?
Voisko olla joku ruuvi löysällä, ei olisi ensimmäinen Fanatecin löysä ruuvi?!
Ensin se kiristysruuvi löysälle, ratti paikoilleen, ruuvi kiinni ja kiristys, viimeisenä kiristetään se kullanvärinen kiristysruuvi joka tiivistää sen kumin sinne niin ettei pitäisi olla klappia yhtään joka pääsisi ääntämään.
Itse F1 V2 voi alkaa jossain vaiheessa pitää pientä muovista natinaa joka tulee kohdasta jota puristetaan.

Keinonahkapenkkiin ostin mustan puutarhatuolinpäällisen joka osoittautunut oikein hyväksi, ei hiosta lainkaan niin paljon. Torkkupeite tms ajanee saman asian.

Ajohanskoista...meillä on töissä monenmoista työsormikasta jotka on hyviä myös ajohommiin, niistä raaskii tarvittaessa leikata sormenpäät pois että näppiksen käyttö helpompaa.
Wurth, Etra, Motonet, K-Rauta jne...

Esim tämän tyyppinen sormikas jossa kämmenessä pehmeä nahka maksaa 2 - 5eur/pari:
sormikas.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Moi,

mun kautta saa tilattua Freemin simuajoihin kehittämät hanskat! Freem on karting ja ralli/rata ajovarusteisiin erikoistunut firma joka tehnyt nyt hanskat simuiluun. Mun tilaamat tuli tällä viikolla postissa. Hanskat maksaa 55€ + rahti. Mun discossa officialkristiansohlberg on Freem ajohanska osio mihin kiinnostuneet voi laittaa viestiä. Tai sitten Kristian.sohlberg@gmail.com

yritän tilata kerralla enemmän jotta rahti on pienempi! Mitä ite nyt ajanut niin suosittelen lämpimästi!
 

Liitteet

  • 78AA71F0-696F-4835-96A4-E9F4305EB90E.jpeg
    78AA71F0-696F-4835-96A4-E9F4305EB90E.jpeg
    251,2 KB · Luettu: 86
Wurth synthex kromivapaat hanskat.
Hyvä vaihtoehto mokkaratille. Suositus näille.
 

Liitteet

  • 16077685537458685236732752829642.jpg
    16077685537458685236732752829642.jpg
    2,7 MB · Luettu: 106
Wurth synthex kromivapaat hanskat.
Hyvä vaihtoehto mokkaratille. Suositus näille.
Mulla itellä kans just tuota tällä hetkellä :thumbsup:
Ei hikoa oikeastaan yhtään kuten nuo em nahkapintaiset meinaavat pidemmässä sessiossa vähän kostua.
Wurth peruskasine.jpg
Hinta lienee muutama euro parille, voi ostaa kavereille omat kun tulevat testailemaan ;)

Tietty jos haluaa hipostella ja maksaa "oikeista" ajohanskoista, niin mikäs siinä.
Simuhommissa ei vaan tarvitse niiden suojausominaisuuksia :)
 
Viimeksi muokattu:
Iitse pitkäsormisia fillarihanskoja(mtb/maantie) aina käyttänyt. Niitä jotka mahdollisimman ohuita muuten ja ohut toppaus kämmenpuolella, clarinno yms materiaalit pitää hyvin rateissa. Viimeksi taisin pari paria Enduran light-hanskoja ostaa, niin ja toki voi fllaroidessekin niitä käyttää jos haluaa...
 
Näissä mtb kintaissa liian paksu toppaus kämmenessä , muuten ok.10e maksoi alissa.
 

Liitteet

  • 16077755447176162625656258321443.jpg
    16077755447176162625656258321443.jpg
    4 MB · Luettu: 29
Siksi juuri itse, kuten sanoin, käytän niitä joissa ei varsinaista toppusta, tai vaan se clarino/tms nahka kämmenessä.
 
100% iTrackit ostin viime talvena Motonetista. Ohuimmat mitä ajahanskahyllyltä löytyi. Sopivan napakat, niin ratin napit löytyy mainiosti näppituntumalla (VR). Puhelimen näprääminenkin onnistuu tarvittaessa hanskoja riisumatta.


Oikeestaan pitäs hommata palosuojatut ajovarusteet, kun ajelee VR-kuuppa ja headsetti päässä. Eihän sitä kilpailun huumassa huomaa vaikka talo palaa ympäriltä! :p
 
Motonetista kans aikanaan tullut hommattua, ok valikoima ja oli tarjouspoistoja. Ohuet ja hengittävät
 
10 vuoden simuilun jälkeen tuli aika päivittää pelit ja rensselit. G25:n tilalle Fanatecin CSL ratti ja CSL LC polkimet.
Playseat GT:n tilalle RSH Hades lite. Playseatin istuin jää toistaiseksi kun helposti 10h ajosessioita on tullut siinä vietettyä.
Tuossa nettikauppoja selatessa meinasin tilata GT Omega Primen. 17€ enemmän olisi kustantanut kuin
Hades. Aika tukevan oloinen tuo GT Omega Prime kun 40/160 profiileja käytetty.

Luotot oli käytetty eikä viitsinyt pankkikortilla maksaa ulkomaiseen verkkokauppaan. PRIME10 koodilla lähtee
10% GT Omega Prime hinnasta. 602€ olisi ollut kun toimittavat ilman kuluja.

Seuraava hankinta on sitten Aiologs sekventaalishifteri mikäli niitä saa joskus tilattua. Jotenkin vaihdekeppi tuntuu paremmalta kun ratin läpyskät.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on vissiin tarkotettu aktiiviseen simu-elämään? :hmm:

 
Tuossa Primessä on vaan ne tukevat palkit ihan pöljässä paikassa, ne toimii ainoastaan korotuksena - tuo poljinlevykin on ihan naurettava. Hades on kokonaisuutena paljon parempi valinta, onnittelut siitä.
 
Tuossa Primessä on vaan ne tukevat palkit ihan pöljässä paikassa, ne toimii ainoastaan korotuksena - tuo poljinlevykin on ihan naurettava. Hades on kokonaisuutena paljon parempi valinta, onnittelut siitä.
Näin vähän itsekin pohdin että vähän turhan jykevät palkit on. No onneksi ei ollut luottoa ettei tullut tehtyä virhettä.
 
Ketjua aktiivisesti seuranneena en ole huomannut että täällä olisi kukaan muu kirjoittanut omistavansa kyseisen rigin.
Tonnin hintaan ei kuulosta laadukkaalta jos joustoa noin paljon, ei mun mielestä joustoa saa olla yhtään :hmm:

Mikä siinä ratin pikakiinnityksessä ääntää?
Voisko olla joku ruuvi löysällä, ei olisi ensimmäinen Fanatecin löysä ruuvi?!
Ensin se kiristysruuvi löysälle, ratti paikoilleen, ruuvi kiinni ja kiristys, viimeisenä kiristetään se kullanvärinen kiristysruuvi joka tiivistää sen kumin sinne niin ettei pitäisi olla klappia yhtään joka pääsisi ääntämään.
Itse F1 V2 voi alkaa jossain vaiheessa pitää pientä muovista natinaa joka tulee kohdasta jota puristetaan.

Keinonahkapenkkiin ostin mustan puutarhatuolinpäällisen joka osoittautunut oikein hyväksi, ei hiosta lainkaan niin paljon. Torkkupeite tms ajanee saman asian.

Ajohanskoista...meillä on töissä monenmoista työsormikasta jotka on hyviä myös ajohommiin, niistä raaskii tarvittaessa leikata sormenpäät pois että näppiksen käyttö helpompaa.
Wurth, Etra, Motonet, K-Rauta jne...

Esim tämän tyyppinen sormikas jossa kämmenessä pehmeä nahka maksaa 2 - 5eur/pari:
sormikas.jpg

Ok, koitin googlaillakkin, mutta eipä löytyny infoo. Muutenhan rigi on aivan loistava ja varsinkin noi forcelock säädöt on tosi helpot ja nopeet.

Siellä äänti ja napsahtelu pikakiinnityksen kuulat. Suhautin sinne vähä jotai PTFE rasvaa, nii loppu se napsuminen. Nyt ei tunnu rattiinkaan mitään ylimääräistä napsumista.
 
Minkäslaisia kokemuksia porukalla on G29 ratista?
Olisi tarkoituksena ostaa ps4/pc ratti, peleinä lähinnä on GT sport ja dirt rally 2.0.
 
Minkäslaisia kokemuksia porukalla on G29 ratista?
Olisi tarkoituksena ostaa ps4/pc ratti, peleinä lähinnä on GT sport ja dirt rally 2.0.

No sehän on "parasta mitä halvimmalla saa" :D.

Jos ei rattaiden rahina ja pieni klappi häiritse, eikä odotukset ole hirveän korkealla, niin se on hintaisekseen hyvä. Parempaa saa sitten budjettia kasvattamalla.
 
Lähinnä miettinyt, että kannattaako sijoittaa reilu satanen lisää ja ostaa esim. Thrustmastersin T300 RS GT Edition?
Onko tuossa miten iso ero verrattuna G29?
 
Lähinnä miettinyt, että kannattaako sijoittaa reilu satanen lisää ja ostaa esim. Thrustmastersin T300 RS GT Edition?
Onko tuossa miten iso ero verrattuna G29?
Ratti on hiljaisempi jos sillä nyt väliä on. Polkimissa ei niin suurta eroa ole.
 
Lähinnä miettinyt, että kannattaako sijoittaa reilu satanen lisää ja ostaa esim. Thrustmastersin T300 RS GT Edition?
Onko tuossa miten iso ero verrattuna G29?

Minun mielestä kannattaa, mutta se on vähän makuasia. T300 on hiljaisempi ja vähemmän klappia. Tuntui minun makuun muutenkin paremmalta kuin Logitech (itselläni ollut G25 ja G27).
 
Melkein sanoisin että ei koska kumpikin menee vaihtoon jos se ajokärpänen puree kunnolla ja halvempi riittää siihen että näkee onko oma juttu.
 
Taidan ostaa verkkisestä G29:n ja jos en ole tyytyväinen niin palautan sen ja otan Thrustmasterin tilalle.
Itselläni edellinen ratti oli joskus 10 vuotta sitten Logitechin Formula force ex.
 
Logitechin G920:n omistaneena itse inhosin sitä ratastuntumaa, pauketta ja keskialueen tunnottomuutta. Jarrun kumitattia en kerenny poljeksimaan pehmeemmäks, ei ollu mikään ajonautinto sekään. Perusrattina hyvä, jos alottelee harrastusta, eikä ole varma vielä siitä onko tarkotus ajella enemmänkin. Jos on varma että ajaa, nii hankkisin paremman.
 
@Vision in podiumf1 kotiutui tänne Satakuntaan :)


Nättiä! Täälläkin vedetään Podiumilla!:



Onko toi se PC/PS4/PS5 setti mikä sulla on, vai pelkästään PC:lle? Olis ihan mielenkiintosta tietää onko PS yhteensopivuus rattibasessa pelkkä firmishomma, vai onko siellä oikeesti joku yhteensopivuuspiiri sisässä.
 
Olen ajanut sekä G920(/G29), Thurstmasterin TX base ja Fanan DD rateilla/polkimilla.
Logitechissä tosiaan se ratin keskialueen klappi alkoi kiusaamaan kun olin ajanut Fanan DD ratilla. Sitä ennen kaljapäissäni en tästä ollut kiusaantunut.
Logitechin polkimet paremmilla jousilla vetää Thrustmasterin polkimia miten päin tahansa. Tuntuma GTeye:n jousilla logitechin polkimissa on paljon parempi kuin Thrustmasterin polkimet. GTEYE

Thrustmasterilla en ole paljoa ajanut, mitä nyt alle 6h kaverilla. Polkimet oli pettymys, ratti on parempi kuin logitech, mutta muuten tosi heiveröisen oloinen. Jotenkin ei herättänyt luottoa. Vaihdekepissä taas on aivan järkyttävän pitkät liikkeet. En tiedä mitä rekkasimua tuolla olisi tarkoitus ajaa. Polkimet on vasteeltaan aivan liian löysät. Eli niissä ei ole mitään tuntumaa vs gteye jouset.

Fanan DD, tästäkin alle 6h ajoa (yksi yö). Sanomattakin selvää että on aivan eri kaliiberiä, tietty hintakin joku 6x Thrustmasteriin. On jämerä, ei väljää ja tuntuma on aivan loistava. Ensimmäisellä vedolla mentiin pitkin metsää kun forcen teho ja tarkkuus yllätti. Toisella vedolla mentiinkin jo vähintään yhtä lujaa kuin logitechillä. Haasteita oli tämän kanssa että luotti että se pieninkin liike vaikuttaa. Eli tästä voi päätellä että tarkkuudessa suuri ero mitä ei huomannut kuin siinä että kädet tottuneet että kääntö ei aina vastaa haluttua.

Eli budjettiratkaisuna paras olisi Thrustmasterin TX base sopivalla kehällä ja siihen Logitechin polkimet GTeyen jousilla. Tälläinen kombo vaan ei ainakaan konsoleilla onnistu.
 
  • Tykkää
Reactions: T0m

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 626
Viestejä
4 552 649
Jäsenet
75 033
Uusin jäsen
Jehu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom