Pitäisi pysyä vaan suunnitelmissa. Ostat tänään huippupuhelimen ja huomenna se onkin jo vanha malli, myyt puhelimen pois ja ostat toisen, mutta seuraavana päivänä toinen valmistaja julkaisee vielä paremman, siis loputon oravanpyörä tämä kehitys.
Ymmärrän mitä ajat takaa ja noinhan se yleensä menee.
Uusia puhelimia tulee tosiaan vuosittain, mutta Fanatecilla on ollut tuo sama alkuperäinen QR myynnissä varmaan 10 vuotta. Jos nyt on piakkoin tulossa uusi, niin haluan ennen DD-wheelbasen ostamista ainakin tiedon siitä, että vaatiiko se uuden akselin/adapterin tms. ostamisen jälkikäteen, että saa sen siihen kiinni. Eikä huvittaisi nyt maksaa Podium Hubista 199 EUR ja sitten muutaman kuukauden päästä todeta, että sen QR ei ole yhteensopiva uuden kanssa. Potentiaalisesti useamman sadan euron lisälasku jälkikäteen.
Tuon BMW ratin voi siis ottaa GT3 kilpa-autosta irti ja tökätä sen sellaisenaan Fanatecin wheelbaseen. Olen aika varma siitä, että BMW:n kilpa-autoon ei tule samaa akselia kuin Fanatecin nykyisissä wheelbaseissa . Joten Fanatecin nykyiset wheelbaset vaatii joko uuden akselin, tai sitten siihen akseliin jonkun lisäadapterin. Ja ratti, jossa vanha QR, ei varmasti sovi siihen enää sellaisenaan. Eli pitää olla kaikki ratit joko uudella, tai vanhalla QR:llä, jos haluaa vaihtaa ratteja ilman työkaluja.
Lisäksi, olen kaivannut Fanatecilta jo pitkään tuollaista GT3 tyyppistä rattia. Formula V2 ratti on mainio, mutta se on minun makuun liian pieni. Minulla oli Fanatecin McLaren GT3 ratti jonkin aikaa ja vaikka se olikin muovinen halpis, niin ajotuntuma oli loistava. Laatu vain oli niin surkeaa, että Fanatec veti sen lopulta kokonaan pois markkinoilta (omakin kävi korjattavana ja kesti korjauksen jälkeen muutaman tunnin, jonka jälkeen alkoi taas oikuttelemaan). Tuo uusi BMW GT3 ratti tulee varmastikin maksamaan maltaita. Veikkaan, että +1500 EUR ja olisin todella ihmeissäni, jos hinta jäisi alle 1000 euron. Ja jos se jää ainoaksi vaihtoehdoksi Fanatecilta tuon tyyppisistä ohjauspyöristä, niin DD2 + tuo + jokin pyöreä ratti tulee jo niin kalliiksi, että voisi lopulta harkita myös Simucubea...
Vaikeaksi menee .