Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Kysyisin kokemuksia kuinka hyvin sohvalta telineen varassa pelailu on toiminut ergonomian/mukavuuden puolesta ?Itsellä tuo sohva on korkea, pitkällä selkänojalla ja ryhdikäs istuttava joten toiveikas olen ettei nyt jää tätä ratkaisua katumaan.

Itsellä oli myös tuo sama wheelstand ja ratti, vaihdoin ajan kuluessa kahden huoneen välillä ja aloitin ajamaan myös sohvalta, joka tosin oli aika upottava.
Ajoasennon sai tosi hyväksi kun heitteli pari sohvatyynyä selän taakse, sitten huoneen vaihdon yhteydessä sohva oli aivan liian kaukana niin osti Askosta 20€ kevyen nojatuolin...
Se rattitelinen on todella hyvä sen takia kun saa aika laajasti säädettyä omaan makuun sopivaksi ja yllätyin miten vakaa se oli, tuli esimerkiksi rallia ajettua enkä havainnut mitään liikettä mihinkään, minulla oli ständin edessä aina pari käsipainoja vielä varmistamassa ettei se liukunut eteenpäin jarruttaessa, jos ei ollut käsipainoja niin tunnin kisassa liikkui sen 10cm eteenpäin...

Ergonomia oli aina hyvä, juurikin monipuolisten säätö vaihtoehtojen takia

Kaiken kaikkiaan tosi hyvä setti jopa vähän vakavampaankin ajamiseen
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
992
Tuli hommattua ensinmäinen rattipoljin systeemi itselle, Thrustmaster T150 PRO Ja siinä on T3PA pedaalit. Mistä pääsee muuttamaan polkimien järjestystä, nyt on kaasu kytkimen paikalla, jarru on sentään keskellä :)
Siis fyysisesti vai ohjelmallisesti? Softan ja/tai pelin asetuksista onnistuu. Fyysisesti vain ruuvaamalla mutta jos kaupasta ostit niin epäilen kyllä...
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Siis fyysisesti vai ohjelmallisesti? Softan ja/tai pelin asetuksista onnistuu. Fyysisesti vain ruuvaamalla mutta jos kaupasta ostit niin epäilen kyllä...
Kytkintä kun painaa niin se on kaasu, joka ajopelissä sama homma. Mistähän tuon pääsisi muuttamaan normaaliksi ?
Käytettynä ostin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Mikä peli, simu? Millä alustalla, pc, ps4, Xbox one? Useimmissa peleissä/simuissa pääsee niiden omissa kontrolliasetuksissa muuttamaan/valitsemaan kontrollien akselit/painikkeet. Tai vähintään eri presettejä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
565
Ei thrustmasterissa tarvitse piuhoja irroitella. Siinä on joku näppäinkomento, millä saa kytkimen ja kaasun paikan vaihdettua keskenään. Olisko ollut mode-nappia pohjassa hetken aikaa tms, ei tarkkaan muista kun niin monta vuotta kun noita viimksi omistanut.. Google tai käyttöohje kertonee tarkemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Asia selvisi, vaihde shifteriä veti ja samaan aikaan painoi mode nappia vaihtui kaasu oikeaan paikkaan.
 
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
110
Tuli hommattua thrusmasterin t-lcm polkimet pelaa suht hyvin mutta osaisiko joku sanoa kun on usb kiinni niin silloin tällöin hukkaa polkimet näkyy kyllä valikoissa mutta ei liiku.Tapahtuu joskus muutaman kerran päivässä tai voi mennä useita päiviä ilman.Ratissa kytkettynä toimii hyvin. Irtikäyttää usbin niin taas pelaa.Suunnitelmissa hankkia fanatecin ratti niin Usbissa pitäis toimia.
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
272
Onko Thrustaster T300RS GTE hintansa väärti? Tuo TX base ainakin taitaa olla parasta mitä tuolla rahalla saa. Miten polkimet ja tuon vakioratin tuntuma? Entä mistä adapteri jos haluaa oman ratin viritellä tuon vakio kehän tilalle.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
503
Onko Thrustaster T300RS GTE hintansa väärti? Tuo TX base ainakin taitaa olla parasta mitä tuolla rahalla saa. Miten polkimet ja tuon vakioratin tuntuma? Entä mistä adapteri jos haluaa oman ratin viritellä tuon vakio kehän tilalle.
Minun mielestä se on hintansa väärti ja ylipäätään T300 on monen mielestä hintaluokkansa paras. Ainakin itseäni miellytti huomattavasti enemmän sen hihnaveto, kuin Logitechin rattaat ja Fanatecia ei tuolla rahalla saa.

Noista polkimista ei itselläni ole kokemusta.

Omia ratteja en virittelisi mihinkään muuhun kuin DD-yksiköihin, koska missään muussa ei riitä voima niiden liikuttamiseen (painavampia). Ellet sitten rakenna itse jotain yhtä kevyttä ruoria mitä T300:ssa on vakiona :D.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Onko Thrustaster T300RS GTE hintansa väärti? Tuo TX base ainakin taitaa olla parasta mitä tuolla rahalla saa. Miten polkimet ja tuon vakioratin tuntuma? Entä mistä adapteri jos haluaa oman ratin viritellä tuon vakio kehän tilalle.
Täällä mennään ainakin vuosi vielä tuolla T300. Kun Fanatecia ei vielä ole mahdollista ostaa.

Vakioratti on melko pieni joten ainakin itse päädyin tähän. Paransi ajotuntumaa huomattavasti kun ei ole niin pieni.

TX ja T300 on eri base.
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
272
@X_Jii_X Netissä noista kahdesta basesta on puhuttu samana, liekkö sitten jollain mennyt puurot ja vellit sekaisin. Onko noilla kahdella paljonkin käytännön eroa?

@Henkka77 Ratti valmistajia ei taida hirveän montaa olla.. Ylläkin mainittu että tuolla rahalla Fanateccia ei saa.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
@X_Jii_X Netissä noista kahdesta basesta on puhuttu samana, liekkö sitten jollain mennyt puurot ja vellit sekaisin. Onko noilla kahdella paljonkin käytännön eroa?
Noo yks ero on maksimi kääntösäde.
TX = 900 astetta
T300 = 1080 astetta.

Toinen toimii pleikkarilla ja tietokoneella (T300) toinen Xboxilla ja tietokoneella. (TX)

Mutta on ne melkein sama jos tuon kääntösäde eron unohtaa. Molemmat tukee noita vaihtoratteja joita löytää.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
336
TXllä mennään täälläki jo varmaan 7-8tta vuotta. Polkimet oon vaan vaihtanu näihin uusiin t-lcm:in.
Leather rim ja ferrari f1 rim vaihtelen sitte autojen mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Tänää tuli haettua tuo Thrustmaster T-LCM polkimet ja onpas melkonen downgrade ainakin kaasutunnokuuden osalta vrt CSL Elite. Ihan kamala sienimäinen tuntuma. Tai oikeastaa tunnottomuus kun sitä ei oikein ole, todella hankala annostella kaasua kun ei yhtään tiedä missä kohtaa poljin on menossa paljon lyhemmän liikeradan ja kummallisen loppuvasteen takia.
Kai nää vaatii vähän totuttelua mutta alkufiilis on että CSL Elite vie kyllä kaasun osalta ainakin, jarrua ei voi verrata kun Elitessä ei ollu load celliä. Mutta poljintuntumaltaan ei nyt kyllä kauheasti eroa perus CSL Eliteen.
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Vie takaisin ja osta vaikka V3, eikös niissä ole palautus oikeus? 14pv rahat takaisin
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Tänää tuli haettua tuo Thrustmaster T-LCM polkimet ja onpas melkonen downgrade ainakin kaasutunnokuuden osalta vrt CSL Elite. Ihan kamala sienimäinen tuntuma. Tai oikeastaa tunnottomuus kun sitä ei oikein ole, todella hankala annostella kaasua kun ei yhtään tiedä missä kohtaa poljin on menossa paljon lyhemmän liikeradan ja kummallisen loppuvasteen takia.
Kai nää vaatii vähän totuttelua mutta alkufiilis on että CSL Elite vie kyllä kaasun osalta ainakin, jarrua ei voi verrata kun Elitessä ei ollu load celliä. Mutta poljintuntumaltaan ei nyt kyllä kauheasti eroa perus CSL Eliteen.
Oisit saanu halvemmalla sen loadcell polkimen siihen elite settiin. Onhan se paljon 160€ yhdestä polkimesta mutta ihan tajuton hyöty itse käytössä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Mulla oli 80e lahjakortti Verkkikseen joten se oli käytettävä, eikä ollu tarkotuskaan pitää CSL Eliteä pitkään, vaan näitä oli tarkoituskin kokeilla ihan vaan mielenkiinnosta kunhan T-LCM alkoi olemaan saatavilla. CSL Elitet tuli vain sen bundlen takia ja sen verran murheenkryyniä kuullu sen ongelmista että ei oikein himottanu pistää niihin penniäkään enempää.
Seuraavaksi sitten V3 jos näihin ei meinaa tottua.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
Mulla oli 80e lahjakortti Verkkikseen joten se oli käytettävä, eikä ollu tarkotuskaan pitää CSL Eliteä pitkään, vaan näitä oli tarkoituskin kokeilla ihan vaan mielenkiinnosta kunhan T-LCM alkoi olemaan saatavilla. CSL Elitet tuli vain sen bundlen takia ja sen verran murheenkryyniä kuullu sen ongelmista että ei oikein himottanu pistää niihin penniäkään enempää.
Seuraavaksi sitten V3 jos näihin ei meinaa tottua.
Minulla oli myös T-LCM -polkimet tilauksessa Verkkiksestä silloin, kun ne oli hiljattain julkaistu. Mutta saatavuusongelmien takia peruin tilaukseni ja päädyin lopulta hankkimaan CSP V3 -polkimet. Olen kyllä siitä onnellinen, ettei noita T-LCM -polkimia silloin ollut saatavilla suoraan varastosta. Nimittäin päivääkään en ole CSP V3 -polkimien hankkimista katunut, aivan loistavat polkimet kyseessä varsinkin Brake Performance Kitin kanssa. Suosittelen tuon Brake Performance Kitin hankkimista lämpimästi, jos päädyt V3:t ostamaan. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Kyllähän nää T-LCM aika leluilta vaikuttaa jopa tuon perus CSL Eliten jälkeen. Painavat toki ja jykevät mutta tuo poljintuntuma on vaan kyllä kamala ja liikeradat todella lyhyet vrt Elite.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
Kyllähän nää T-LCM aika leluilta vaikuttaa jopa tuon perus CSL Eliten jälkeen. Painavat toki ja jykevät mutta tuo poljintuntuma on vaan kyllä kamala ja liikeradat todella lyhyet vrt Elite.
Minulla oli ennen V3 -polkimia T500RS -ratin mukana tulleet polkimet, jotka ovat täysin identtiset erikseen myynnissä olevien T3PA-Pro -polkimien kanssa. Jonkin verran modasin niitä, mm. Sparcon poljinpinnat, jäykemmät jouset kaasu- ja kytkinpolkimille sekä Ricmotechin load-cell -modi jarrupolkimelle. Taisivat olla käytössä noitten modien kera noin viisi tai kuusi vuotta kaikkiaan.

Poljintuntuma on kyllä paljon parempi V3 -polkimissa kuin omissa vanhoissa Thrustmastereissa, varsinkin kaasupolkimen liikerata on paljon parempi (ei niin lyhyt kuin Thrustmasterin polkimissa). Ja load cell -jarrun tuntuma varsinkin Brake Performance Kitin kanssa on aivan mielettömästi parempi kuin vanhoissa Thrustmasterin polkimissa. Todella hyvä päivitys itselleni oli nuo V3:t.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Fanatecin V3:siin ollut myös tyytyväinen.

Ainoa haittapuoli on ollut nitinät ja natinat joille olen allerginen :)
Pahin kitisijä on kaasupolkimen alla akselin päässä oleva musta klunssi, joka kovassa käytössä alkaa kitkuttamaan kaasupolkimen metallipintaa vasten ja saa rasvailla kerran viikkoon.
Taso jossa kantapäät lepää niin natisee hieman, pitää avata se toiseen kertaan ja suihkutella silikonia pintoihin joissa metallit osuvat toisiinsa, viimeksi laitoin vaseliinia ja oli pitkään hiljainen.

Kuulokkeilla pelatessa ei tietenkään haittaa, mutta olen pelaillut nyt päivisin äänet kotiteatterin kautta.

Kytkinpolkimeen pitänee laittaa alkuperäinen jousi takaisin sen jäykemmän tilalle.
Kaasussa itse tykkään siitä jäykemmästä ja jarrulla on perf kit, liikeradan säätänyt oikeastaan kokonaan pois joka ei vakiokumilla enää lopussa onnistunut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
Fanatecin V3:siin ollut myös tyytyväinen.

Ainoa haittapuoli on ollut nitinät ja natinat joille olen allerginen :)
Pahin kitisijä on kaasupolkimen alla akselin päässä oleva musta klunssi, joka kovassa käytössä alkaa kitkuttamaan kaasupolkimen metallipintaa vasten ja saa rasvailla kerran viikkoon.
Taso jossa kantapäät lepää niin natisee hieman, pitää avata se toiseen kertaan ja suihkutella silikonia pintoihin joissa metallit osuvat toisiinsa, viimeksi laitoin vaseliinia ja oli pitkään hiljainen.

Kuulokkeilla pelatessa ei tietenkään haittaa, mutta olen pelaillut nyt päivisin äänet kotiteatterin kautta.

Kytkinpolkimeen pitänee laittaa alkuperäinen jousi takaisin sen jäykemmän tilalle.
Kaasussa itse tykkään siitä jäykemmästä ja jarrulla on perf kit, liikeradan säätänyt oikeastaan kokonaan pois joka ei vakiokumilla enää lopussa onnistunut.
Minullakin omissa V3 -polkimissa on kuulunut pientä kitinää joskus kaasupolkimesta, varmaan se täysin sama kohta ääntää kuin sinunkin polkimissa. Ei ole tosin nyt sekään pitkään aikaan pitänyt mitään ääntä, joten en sitten ole tehnyt sille mitään. :D Outoa kyllä, se on ainoa sivuääni, jonka olen omista polkimista kuullut, kantapään tasokin on toistaiseksi pysynyt hiirenhiljaisena.

Omassa V3:ssa, kuten varmasti myös sinunkin polkimissa, tuli kaksi (mustaa) jäykempää jousta mukana, kaasupolkimelle ja kytkinpolkimelle molemmille omansa. Kytkinpolkimessa olen pitänyt punaisen vakiojousen, tosin olen harkinnut vaihtavani sen tilalle jäykemmän mustan jousen, mutten ole sitä vielä aikaiseksi saanut, varmaankin siksi, kun käytän kytkinpoljinta niin harvoin. Kaasupolkimeen vaihdoin heti polkimien käyttöönoton yhteydessä jäykemmän jousen punaisen vakiojousen tilalle, koska itsekin tykkään siitä, että kaasupolkimessa on riittävästi vastusta, muuten poljintuntuma kärsii. :) Minullakin on myös Brake Performance Kit käytössä ja olen säätänyt polkimen niin jäykäksi, että siinä ei ole käytännössä yhtään "löysää", vain olematon liikerata. Taisin muistaakseni sinne jarrupolkimen sylinteriin laittaa ne kaikista kovimmat (vihreät palat) sisään, jotka Brake Performance Kitistä löytyi.
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Itsellä vikisi kanssa kaasu jonkin ajan jälkeen vaikka yritin sinne vähän rasvaa laittaa.
Tuon videon ohjeitten jälkeen kun kaasun rasvasin niin ei ole vikissyt ollenkaan...
Helmikuussa polkimet hankin ja kaksi kertaa olen sen jälkeen ne purkanut ja huoltanut (putsaus + rasvat)

 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Tuon videon ohjeitten jälkeen kun kaasun rasvasin niin ei ole vikissyt ollenkaan...
Juurikin videon kohdassa 2:30 osoitettu kohta aiheuttaa sen vikinän ja molemmin puolin.
Akselin itsekin purin ja rasvasin, mutta pahin on juuri tuo akselin yläpäässä oleva "kuutio".
Sellainen vakiohuoltotoimenpide tuntuu olevan että kun vikinä taas alkaa niin vähän rasvaa/silikonia ja ääni häviää.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Mulla on tosiaan nuo Elite Loadcell pedaalit niin vaatiiks se käsijarrun toiminta PCeellä tosiaan tuon
USB adapterin?

Tässäkin tuotesivun listauksessa se adapteri on viimeisenä.

1601449668004.png
 
Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
55
Mikä base sulla on? Mulla oli aikasemmin csw v2, jossa ei ollut basessa liitintä tolle niin komeesti toimi V3 polkimien kautta. Polkimet oli kytketty baseen eikä usbilla koneeseen. Nykyään DD1:n kanssa käkkäri on suoraan basessa kiinni.

PS. Tuli harrastettua rigiin vähän penkkijumppaa ja sen seurauksena olis nyt kaks käyttämätöntä FK:n kuppipenkkiä myytävänä, kun noita ei saa kuin pareittain. FK Sprignfield ja FK Düsseldorf jakkarat, YV:llä lisätietoja.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Mikä base sulla on? Mulla oli aikasemmin csw v2, jossa ei ollut basessa liitintä tolle niin komeesti toimi V3 polkimien kautta. Polkimet oli kytketty baseen eikä usbilla koneeseen. Nykyään DD1:n kanssa käkkäri on suoraan basessa kiinni.

PS. Tuli harrastettua rigiin vähän penkkijumppaa ja sen seurauksena olis nyt kaks käyttämätöntä FK:n kuppipenkkiä myytävänä, kun noita ei saa kuin pareittain. FK Sprignfield ja FK Düsseldorf jakkarat, YV:llä lisätietoja.
Ratti on edelleen T300. Mutta saako tuon käsijarrun yhdistettyä tietokoneeseen siten että sen liittää vain polkimiin joissa on oma porttinsa sekä käsijarrulle että ratille?

Vai tartteeko ostaa mukaan tuo Adapteri jonka kautta saa käsijarrun omalla johdollaan toimimaan tietokoneessa?
 
Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
55
V3 polkimissa on tosiaan ainakin portti käsijarrulle ja jos noissa eliteissä on myös niin saa yhdistettyä sitä kautta. Eli käkkäri polkimiin ja polkimet usbilla koneeseen
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
415
Ois ensimmäisen ratti+poljin setin hankinta edessä ja lähinnä tässä arvon nyt et odottelenko vielä, tällä hetkellä ois gigantissa G29 tarjouksessa 199€. T300 RS GT setti T3PA polkimilla 339 ja toimitus olis joskus lokakuun toisella viikolla, myös gigantissa.
Tuo T300 houkuttelisi kyllä enemmän, mutta alkaa olemaan siellä budjetin ylärajoilla.

Onko tuota T300 RS GT settiä saanut mihin hintaan esim. blackfridayna/alennuksista?
Vai onko tuo G29 tuohon hintaan järkevä ratkaisu?
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
393
Nostetaas tätä kysymystä vielä. Mietein vaan tarviiko tosissaan tilata se Leo Bodnar adpateri, vai toimiiko nuo kaikki sarjaportti adapterit yhtälailla?
Sanoisin että ei toimi. Ainakin thrustmasterissa polkimissa ei ole muuta elektroniikkaa kun pieni piirilevy, johon johto tulee ja siitä jaettu potikoille. Ja se potikoiden signaali käsitellään sitten ratin sisällä kaasu, jarru yms tiedoksi. Eli polkimissa ei itsessään ole mitään älyä.
 
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
110
Tuli kans tilattua shh shifferi .Ollut thrusmaster mutta seku jousi mennyt poikki jo aikaa sitten ja korvattu kumilenkillä en ole löytänyt että mistä jousia sais.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Tuli nyt viimein "noustua" sille (toivottavasti :D) viimeiselle tasolle ja laitettua tilaukseen Simlabilta GT1 Evo. Eniten hommassa tökki sopivan penkin löytäminen kun ei tehnyt mieli maksaa +300€ jostain FIA-hyväksytystä kuppipenkistä F1 2020 hurjia G-voimia varten, mutta RSH:lta löytyikin sitten kohtuuhintainen Sport-penkki . Samaan syssyyn Fanatecilta ClubSport v3 polkimet ja shifteri niin paloihan tuohon taas kiitettävästi rahaa, mutta on niitä huonompiakin harrastuksia. Penkki tuli jo tällä viikolla, mutta muita roippeita joutuu odottelemaan vielä niin pari kyssäriä:

Penkki vaikuttaa muuten OK-laatuiselta simuilua ajatellen, mutta siinä tuli mukana vähän erikoisen (lue: halvan?) näköinen liukukiskosysteemi: kahva on pultattu toisen kiskon pohjaan ja toinen taas liukuu täysin vapaasti. Pistää miettimään miten vakaa tuollainen viritys tulee olemaan, onko valistuneita arvauksia tai kokemuksia? Asentaminen rigiin vaatinee myös spacerit, koska ymmärtääkseni tuo koholla oleva kahvapuoli tulisi profiilia vasten? Mitään ohjeita ei luonnollisesti tullut mukana, joten vähän hataralla pohjalla tässä ollaan. Mietinnässä lisätä tuohon SimLab-tilaukseen vielä tämä Sparcon liukukisko niin ei ainakaan tarvitsisi rigin koottua todeta, että penkki ei pysy paikallaan. Kuva vielä:
liukukisko.jpg

Toisekseen sitten onko kukaan yrittänyt viritellä rigiään sopimaan samalla satunnaiseen lentosimuiluun? Löytyy siis Saitekin X52 tikku ja kaasu, tällä hetkellä imukuppikiinnityksellä pöydällä, niin pohdin olisiko toimiva ratkaisu lisätä tuo näppisteline ja laittaa lentokamat siihen. Pituutta näyttäisi olevan jotakuinkin rigin verran ja korkeutta voinee luonnollisesti säätää, niin en ainakaan äkkiä näkisi ongelmaa tuossa?
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Noista polkimien äänistä niin mulla ei noista elite polkimista kuulu mitään kummallista sinne kuulumatonta ääntä.

Ei voi olla noin että niin monella on Suomalaisella foorumilla maanantai kappale. :D Kai ne muuten toimii vaikka tulee kummallista ääntä?
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
En nyt sanoisi että se nyt mikään kummallinen ääni on, ihan normaalia metalli vasten metalli kitkaa joka lähtee kun rasvaa laittaa.
Pysyy kyllä poissa kun silloin tällöin huoltaa
 
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
110
jossain oli aikaisemmin juttua täristimistä,mitenhän tommoiset laitetaan ja eli juuuri tasolta lähtien ja mistä noita saa ostettua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Penkki vaikuttaa muuten OK-laatuiselta simuilua ajatellen, mutta siinä tuli mukana vähän erikoisen (lue: halvan?) näköinen liukukiskosysteemi: kahva on pultattu toisen kiskon pohjaan ja toinen taas liukuu täysin vapaasti. Pistää miettimään miten vakaa tuollainen viritys tulee olemaan, onko valistuneita arvauksia tai kokemuksia? Asentaminen rigiin vaatinee myös spacerit, koska ymmärtääkseni tuo koholla oleva kahvapuoli tulisi profiilia vasten? Mitään ohjeita ei luonnollisesti tullut mukana, joten vähän hataralla pohjalla tässä ollaan. Mietinnässä lisätä tuohon SimLab-tilaukseen vielä tämä Sparcon liukukisko niin ei ainakaan tarvitsisi rigin koottua todeta, että penkki ei pysy paikallaan. Kuva vielä:


Toisekseen sitten onko kukaan yrittänyt viritellä rigiään sopimaan samalla satunnaiseen lentosimuiluun? Löytyy siis Saitekin X52 tikku ja kaasu, tällä hetkellä imukuppikiinnityksellä pöydällä, niin pohdin olisiko toimiva ratkaisu lisätä tuo näppisteline ja laittaa lentokamat siihen. Pituutta näyttäisi olevan jotakuinkin rigin verran ja korkeutta voinee luonnollisesti säätää, niin en ainakaan äkkiä näkisi ongelmaa tuossa?
Pistä nuo seat bracketit vielä tilaukseen, niin saat säädettyä penkin kulman kohdalleen. Toimii ylösalaisin asennettuna tuon jakkaran kanssa (jakkara - kiskot - bracket). Mulla on Sabeltin vastaavat sivukiinnikkeet Sparco R100 -penkin kanssa GT1 Evossa. Hyvin toimii ja on tukeva!

En oikein usko, että tuo Sim-Labin näppisteline on riittävän tukeva lentokamoille (mulla on tuo kulmapalikka, mutta muuten omatekoinen näppistaso). Pistä Extra mounting point tilaukseen, saat tukevamman telineen esimerkiksi vaihdekepille tai vaikka lentotikulle, sekä asennettua tuohon pienen hiiripöydän. Kiinnitä alkuperäinen GT1 Evon mukana tuleva vaihdekeppitelineeksi tarkoitettu, nyt ylimääräiseksi jäävä profiilinpätkä vasemmalle puolelle penkkiä ja virittele siihen kaasukahva vaikka L-kulmaraudan pätkän avustuksella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Pistä nuo seat bracketit vielä tilaukseen, niin saat säädettyä penkin kulman kohdalleen. Toimii ylösalaisin asennettuna tuon jakkaran kanssa (jakkara - kiskot - bracket). Mulla on Sabeltin vastaavat sivukiinnikkeet Sparco R100 -penkin kanssa GT1 Evossa. Hyvin toimii ja on tukeva!
Kiitos tästä ajatuksesta, piti kyllä näin aamusta miettiä hetki jos toinenkin että miten ihmeessä tuo toimii, mutta Redditistä löytyikin havainnollistava kuva. Nerokasta! :D

Tuossa linkkaamassasi Sabeltin kiinnikkeessä näyttää olevan säätövaraa aika paljon enemmän kuin Simlabin vastaavassa, joten taidan ottaa ensituntumat pelkillä kiskoilla ja tilailla tuon sivukiinnikkeen jälkeenpäin jos tarvitsee. Vai onko tuo istuinkulman säätö mielestäsi aivan ehdoton?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Tuossa linkkaamassasi Sabeltin kiinnikkeessä näyttää olevan säätövaraa aika paljon enemmän kuin Simlabin vastaavassa, joten taidan ottaa ensituntumat pelkillä kiskoilla ja tilailla tuon sivukiinnikkeen jälkeenpäin jos tarvitsee. Vai onko tuo istuinkulman säätö mielestäsi aivan ehdoton?
Se riippuu ajoasennosta ja poljintason korkeudesta suhteessa penkkiin. Itselläni on poljintaso noin penkin kiskojen korkeudella, kiinnikkeen etuosa alimmaisissa rei'issä ta takana toiseksi ylimmissä (noin 10 asteen kulma).
Ehkä voit alkuun kokeilla ja testata kulmia sopivalla kasalla prikkoja penkin ja kiskojen välissä. Tai vaikka kulmalevyllä. 3D-printterillä saa myös tehtyä säätöpalikoita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 101
^voi käyttää myös jotain sopivan korkuista tyynyä/pehmustetta reisien alla jos penkki ei tue (siis jos jalkojen paino on kokonaan kantapäiden takaosan päällä ja siitä aiheutuu ongelmia)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
En kyllä voi olla tyytyväinen näihin Thrustmaster T-LCM polkimiin. En tiedä mikä näiden ergonomiassa on perseellään mutta tunnin kisan jälkeen jarrujalan nilkka on aivan paskana.
Load cell ei sitä aiheuta kun ei tuo poljin ole sen jäykempi polkea kuin CSL Eliten vaahtokumijarrukaan. :confused:
Rigissä nää vois olla paremmat mutta tällain pöytäsimuilussa todella hankalat itselle ergonomian kannalta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 029
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom