ButtKicker Gamer 2
Sen verran immersiota se tuo simuiluun suht vähällä rahalla että en siitä kyllä luopuisi. Jonkin fysiikkadatan ääniaalloiksi muuttavan softan se kyllä käytännössä vaatii toimiakseen. Itse hommasin simvibe softan ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen.
Olet varmaan perehtynyt noihin softiin, miten
SimVibe eroaa edukseen vaikkapa
SimHub softasta?
Toinen maksaa 89$ ja toinen on ilmainen (vapaaehtoinen lisenssimaksu, alkaen 5eur jonka itse maksoin).
Kokeilin tuota SimHub:a ACC:n kanssa ja onhan se selkeä parannus kuin että ottaisi vain vahvarin sub-out:sta signaalin.
Kokeilin erilaisia säätöjä ja päädyin yksinkertaiseen...moottorista pientä tärinää, vaihdetta vaihtaessa pieni potku ja auton jousituksesta tulevaa tuntemusta sekin vaimeaksi säädetty.
Kanttareiden yliajosta en saanut järkevää tärinää ulos, kuulosti enemmän koripallo-ottelulta.
edit:
Tätä käyttötarkoitusta varten olisi hyvä olla toinen äänikortti, jotta pelin äänet ja SimHub:n luomat äänet ei sekoitu keskenään.
Omalla kohdalla se toimii vahvistimen kautta, jossa jakosuodin muutenkin ohjaa nämä matalat taajuudet subbareille, mutta joudun nyt sammuttamaan varsinaisen bassokaiuttimen, koska sieltä tulee muuten näitä SimHub:n FFB efektejä äänimuodossa.
Kunhan saan uuden vahvistimen, niin kuva ja äänet menee joka tapauksessa HDMI:tä pitkin vahvistimelle, sitten voisin koittaa ulostaa FFB ääniefektit emon kuidulta DAC:n kautta ButtKickerin vahvistimelle.
Esivahvistus jää pois, mutta
@JiiVee70 totesi että toimii ilmankin.
Pistin tilaten
tällaisen DAC:n jossa on ilmeisesti myös jonkinlaista vahvistusta.
edit2:
Hyvin toimii ne radan töyssyefektitkin tuolla SimHub:lla...mulla oli kaiutinasetukset väärin ja siksi keskikajarista (jonka jakosuodin Audyssey kalibroinnissa näemmä 40Hz) kuului jumputusta FFB-efektien tahdissa, kuin olisi koripallo-ottelussa
Pistin nyt kaikki tärinäefektit SimHub:n 8 kanavasäädöstä ohjautumaan vain subille (spdif vaatii em spessuajurin, jotta sieltä saa monikanavaa ulos...) ja toimii ihan loistavasti! Subbari tietty nyt sen aikaa pois kytkettynä pelatessa kunnes tulee se uusi Denonin vahvari ja DAC.
Erinomainen softa, mielellään tästä sen vapaaehtoisen vitosen maksoi
Video josta näkee mistä kyse: