Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Mikähän on todennäköisyys saada joku oikeasti hyvä shifteri 200€ kun tulee Black Friday?

Lähinä just nää Fanatecin tai Hessun laitteet.

Logitechilla sille on syynsä että se on noin 50€ ja Thrustmasteri hajoaa noin puolessatoista - 2 vuodessa "suunnitellu virheen" takia. Osat vaan kuluu niin että se kestää just sen verran ja hajoo.

Rahaa ei ylimääräistä opiskelijalla luonnollisesti ole mutta tuosta Pleikkarin VR laitteistosta voi pyrkiä eroon ja saada siihen shifteriin rahat. :D
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
180
Onko täällä kukaan CSW v2 omistaja päivittänyt tuota uusinta firmistä v674, joka tulee uusimman beta ajurin v373 mukana? Ja toimiiko Drivehub tuolla firmiksellä? @Raikku
 
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
31
Mikähän on todennäköisyys saada joku oikeasti hyvä shifteri 200€ kun tulee Black Friday?

Lähinä just nää Fanatecin tai Hessun laitteet.

Logitechilla sille on syynsä että se on noin 50€ ja Thrustmasteri hajoaa noin puolessatoista - 2 vuodessa "suunnitellu virheen" takia. Osat vaan kuluu niin että se kestää just sen verran ja hajoo.

Rahaa ei ylimääräistä opiskelijalla luonnollisesti ole mutta tuosta Pleikkarin VR laitteistosta voi pyrkiä eroon ja saada siihen shifteriin rahat. :D
Thrustmasteri ollut jo aika monta vuotta (ehkä joku 4) kovassa lähes päivittäisessä käytössä eikä oo ollu mitään ongelmaa. Just joku kk sit purin ja asentelin 3d rap:in modin sisään, eikä mitään vikaa/vauriota ollu havaittavissa poislukien loppuun kulunut muoviputken pätkä varressa jonka tarkoitus nähtävästi vain vaimentaa ääntä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 351
Onko täällä kukaan CSW v2 omistaja päivittänyt tuota uusinta firmistä v674, joka tulee uusimman beta ajurin v373 mukana? Ja toimiiko Drivehub tuolla firmiksellä? @Raikku
Itsellä 372, eikös siinä tuo sama 674(?) Kun luki sivuilla ettei muutoksia. Ts ainakin ettei muutoksia vaikka olisikin eri nro. Hetki niin tarkistelen. Heti voin sanoa että sillä ainakin toimii mikä oli 372:n mukana.

Juups, 372:ssa oli jo tuo 674. Se mikä näin tulevaisuutta ajatellen kiinnostaisi, olisi tietää että toimiiko DH myös PS5/XbSX:llä. Voisi kyllä koska taaksepäin toimivuus on ohjaimissakin eli koodi on aika lailla sama niissä myös uusissa konsoleissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
180
Itsellä 372, eikös siinä tuo sama 674(?) Kun luki sivuilla ettei muutoksia. Ts ainakin ettei muutoksia vaikka olisikin eri nro. Hetki niin tarkistelen. Heti voin sanoa että sillä ainakin toimii mikä oli 372:n mukana.

Juups, 372:ssa oli jo tuo 674. Se mikä näin tulevaisuutta ajatellen kiinnostaisi, olisi tietää että toimiiko DH myös PS5/XbSX:llä. Voisi kyllä koska taaksepäin toimivuus on ohjaimissakin eli koodi on aika lailla sama niissä myös uusissa konsoleissa.
Kiitos tiedosta! Hieno juttu.

Toinen asia mikä kiinnostaa on tuo PBME:n toimivuus CSW v2 basessa. Sillehän tuli tuki CSW v2.5:lle joskin vielä epävirallinen sellainen tuossa uusimmassa ajurissa. Onko sinulla tietoa tästä?

Entä Podium Hubin ja niiden Podium magneetti läpyjen toimivuus CSW v2 basessa...onko tietoa?

Kyllähän tuo nextgen tuki tuntuisi ihan mahdolliselta. Eihän se todennäköisesti vaatisi kuin uuden firmiksen Drivehubiin. Toivottavasti kehittävät tuota jatkossakin. Pitää vaan toivoa parasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 351
Käsittääkseni PBME ei voi toimia v2:ssa kun siinä ei ole v2.5:n kaltainen ohjauspiiri/elektroniikka tms(jotain sellaista kuitenkin). Foorumillaan sanoneet niin. Vähän sama juttu kuin sitä ajureissa olevaa setup-screeniä(siis ne basen 5 profiilia asetettavissa siellä) ei voi saada toimimaan v2:lla.

Magneettishifterit toimii ihan normaalisti(paitsi joillain niissä analogissa"launch-fläbissä " voi olla deadzonea) mutta Podium shifter ja/tai yksinkertaisempi cs magnetic shifter toimii ihan niin kuin pitääkin. Itsellä nyt pod.shifter F1 2020-ratissa ja ne sen cs magneticit un.hubissa(xb).
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Täällä on keskusteluhistoriaa vähän pidemmältäkin ajalta niin onko joku joskus tämmöistä kun SHH shifteriä käyttänyt? :)

 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
997
Minkäslaisia mokkarinkuloita tech-racerit on vaihdelleet G2x-ratteihin? Ajattelin päivittää Fanateciin mutta jos ensin virittäisi tuota nykyistä... :greedy:
 
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
31
Minkäslaisia mokkarinkuloita tech-racerit on vaihdelleet G2x-ratteihin? Ajattelin päivittää Fanateciin mutta jos ensin virittäisi tuota nykyistä... :greedy:
Älä.
Lyöt noihi yhtää painavampaa ruoria tai isompaa missä paino ulkokehällä, niin sisuskalut on hetken päästä päreinä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 351
Niin ja sen ffb:n määrä mitoitettu sen kevyen alkuperäisrinkulan mukaan. Niin no, jos jonkun tonnin hiilikuituratin(ne jotain 300-500 grammaisia) laittaa niin sitten...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Jos et jo ole polkimia modannut niin, käytä mieluummin mokkarahat polkimien jousipäivitykseen.
Omiin polkimiin(G920) vaihdoin jouset ja on kyllä suuri ero. En olis uskonut että noin paljon tuntumaan voi vaikuttaa. Itse vaihdoin jokaisen polkimen jouset.
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
997
Parasta lienee siis päivittää laitteistoa... Onko Fanatecin CSL Elite Base + CSL Elite Steering Wheel minkäänlainen päivitys vrt. G29 vaiko samantien Clubsporttia?
DD ratteihin ei riitä pelimerkit :itku:
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
508
Onko Fanatecin CSL Elite Base + CSL Elite Steering Wheel minkäänlainen päivitys vrt. G29 vaiko samantien Clubsporttia?
CSL Elite on ihan eri planeetalta kuin mikään Logitech. Päivitys on todella tuntuva. Uskallan suositella varauksetta.

Kannattaa silti muistaa, että tuohon CSL Eliteenkään ei kannata kovin painavaa rattia laittaa. Sen mukana tuleva on todella kevyt ja FFB on sillä erittäin napakkaa. Kokeilin omaani Fanatecin BMW rattia, joka on siis selvästi painavampi ja tuntui kuin forcet olisivat hävinneet melkein kokonaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 351
On parempi, hinta/laatu oikeastaan pitää aina itse miettiä että mitä haluaa maksaa. Clubsport toki parempi. Itse pääpiirteissään ollut tyytyväinen V2:een jo monia vuosia. v2.5 tietysti se nykyinen CS-base,

Mutta kyllähän tuon CSL Eliten arviot pääsääntöisesti olleet positivisia, varsinkin nykyrevisioiden.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
508
Jos haluaa "halvalla" (kaikki on suhteellista) päästä, niin "CSL Elite Racing Wheel for PS4" paketti maksaa 500 euroa. Mukana tuleva pyöreä ratti on tosiaankin hyvä CSL wheel baselle ja tuossa versiossa on sama moottori sekä elektroniikka kuin Clubsport wheel basessa. Tietty tuohon kun laittaa mukaan CSL Elite polkimet load cell jarrulla, niin hinta nousee jo 830 euroon. Clubsport pakettiin meneekin sitten vielä aika monta saturaista enemmän.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
508
Itse elän siinä toivossa, että Fanatecilla olisi DD1:stä edes jonkinlainen Black Friday tarjous tänä vuonna. Tosin pahoin pelkään, ettei ole :(.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
508
Toki on eroja CSW:llä ja CSL Elitellä. PS4 version (joka toimii siis PC:lläkin) kohdalla kuitenkin ihan Fanatecin sivuilla lukee seuraavasti:
"This racing wheel is using advanced and highly praised ClubSport technology. The servo motor, electronics and power supply come straight from its high-end brother."

CSW on rakenteeltaan huomattavasti parempi ja kaipa forcetkin voi olla hiukan paremmat. En ole itse kokeillut, mutta Internet on sitä mieltä, että ero noiden välillä on hyvin pieni, verrattuna siihen, että hyppäisi Direct Drive baseen kummasta tahansa.
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129

Kyllähän tuo CSL on juurikin laadullisesti hieman heikompaa tasoa joka heijastuu myös tuossa FFB:n tuntumassa
Kumpikin varmasti tuntuva päivitys G29:stä ja myös tuo CSL on hyvä wheelbase ja ei varmasti pettymystä aiheuta
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
997
Sanotaan näin että tuo Elite vaikuttaa hintansa puolesta vielä ihan harkinnan arvoiselta, Clubsport karkaa hiukan kun pitää se ruorikin hankkia siihen.

Enemmän ottaa pannuun se että tuota PS4-brändättyä bundlea saa 499€, mutta kehä on osittain jotain nahkapintaa, vaikka hinkuisin enemmän sitä mokkaversiota,
mikä taas pitää ostaa erikseen :shifty:
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
508
Sanotaan näin että tuo Elite vaikuttaa hintansa puolesta vielä ihan harkinnan arvoiselta, Clubsport karkaa hiukan kun pitää se ruorikin hankkia siihen.

Enemmän ottaa pannuun se että tuota PS4-brändättyä bundlea saa 499€, mutta kehä on osittain jotain nahkapintaa, vaikka hinkuisin enemmän sitä mokkaversiota,
mikä taas pitää ostaa erikseen :shifty:
Minä taas ottaisin mieluiten kokonaan nahkaisen version. Kivempi paljain käsin, eikä huvita käyttää hanskoja pelatessa.
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Nahka rimmissä on kyllä hyvä materiaali, helppo pitää puhtaana ja voi myös paljaalla vetää (ei tarvi hanskoja)
Tietysti ihan mieltymys juttuja, itsellä V2 Rimmi ja mielellään vaihtaisin siihen nahkaiset kahvat
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Ei oikein, tuolta FISRA:n discosta voi löytyä joitain käyttäjiä kenen luona pääsee vertaamaan ja löytyy muutenkin paljon tietämystä simuhommiin liittyen
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Mulla on tuo CSL Elite ollu ny toukokuusta asti, erittäin hyvä päivitys vanhaan DFGT:een verrattuna. :D
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Niin siis nuo samaiset polkimet toki tuli tuossa mukana.

CSL Elite = Ratti + polkimet.
 
Liittynyt
24.04.2018
Viestejä
211
Csl elite myös täällä ja jarru mallia loadcell. G29 oli ennen ja aika harppaus on ylöspäin. Ajanut dirttiä 330mm alumokkaratilla ja nappihubilla. Mielestäni max ratin koko kyseiselle baselle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Onko Fanatecin CSL Elite Base + CSL Elite Steering Wheel minkäänlainen päivitys vrt. G29 vaiko samantien Clubsporttia?
Juutuubin suosituksista löytyi löytyi sulle sopiva video, jota yläpeukkujen määrästä päätellen uskaltaa katsomatta suositella.


Itse päivitin viime talvena G27 > CSW 2.5, enkä ole katunut!


Kannattaa silti muistaa, että tuohon CSL Eliteenkään ei kannata kovin painavaa rattia laittaa. Sen mukana tuleva on todella kevyt ja FFB on sillä erittäin napakkaa. Kokeilin omaani Fanatecin BMW rattia, joka on siis selvästi painavampi ja tuntui kuin forcet olisivat hävinneet melkein kokonaan.
Fanan Bemari-ruori on hieman painavahko jopa CSW:lle. Forcet ei nyt sentään ihan kokonaan häviä, mutta ero noin 800 grammaa kevyempään Formula V2 -rattiin on huomattava.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 351
Toisaalta formulalla "ei vaan aja" normiratin vaativia autoja. Ts voi ajaa mutta immersio on kyllä silloin ihan perseestä. Siksi vähintään muutama eri ratti täytyy olla. Ei ehkä tyyliin 10 tms mitä itsellä mutta edes sinne päin.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Toisaalta formulalla "ei vaan aja" normiratin vaativia autoja. Ts voi ajaa mutta immersio on kyllä silloin ihan perseestä. Siksi vähintään muutama eri ratti täytyy olla. Ei ehkä tyyliin 10 tms mitä itsellä mutta edes sinne päin.
Joo mulla on tuossa T300 tälläkin hetkellä kiinni se ralli ratti ja sitten on myös se Open Wheel ratti formuloita tai vastaavia varten.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
PS4 P1 ratin pinta ei liene nahkaa, vaan keinonahkaa.
Mulla alkoi pinnan kuluminen aika nopeasti, toisin kuin niillä rimmeillä joissa pinta on oikeasti nahkaa.

Ite ajan (työ)nahkasormikkailla joista saksilla leikannut sormen päät pois, pysyy rimmit kunnossa eikä kädet ota saumoista ym hittiä.

Ehdoton suositus myös täältä G29-->CSL Elite, harrastus sai ainakin itsellä ihan uuden innostuksen kunnon ratilla ja homma karkasikin sitten käsistä ja rahaa paloi yli 5000eur tähän touhuun :shy:
Nyt ajan iRacing:ä enkä kadu yhtään hankintoja!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Ehdoton suositus myös täältä G29-->CSL Elite, harrastus sai ainakin itsellä ihan uuden innostuksen kunnon ratilla ja homma karkasikin sitten käsistä ja rahaa paloi yli 5000eur tähän touhuun
Joo täällä vähän sama. iRacingin aloitin maaliskuussa sen jälkeen on ajolaitteista mitä silloin oli päivittynyt parempaan kaikki muut paitsi itse ratti. Siitä huolimatta voin laskea että rigi 400€ sisältäen penkin
polkimet 260€ ja noin 650€ iRacing sisällöstä. Tällä hetkellä edelleen mietin minkä shifterin ostan. Semmonen 1400€ + se tuleva shifteri on tähän harrastukseen jo mennyt :D

On niitä huonompiakin harrastuksia. Nuo edellisessä viestissä mainitut ratit oli jo maaliskuussa niitä ei oteta lukuun.

Näin jälkeenpäin helppo ihmetellä miten pitkään sitä pelkällä wheelständillä ajoikaan yhtään mitään. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Useinhan polku on juurikin> Logitech> fana csl (tai vastaava) > DD
Sama rigissä > DIY (tai wheelstand) > Playseat (tai vastaava) > alurigi, simetik (tai vastaava)

Sitä kun olisi suoraan alun jälkeen hypännyt parhaimpaan, itsellä ainekin tuli selväksi jo wheelstandin+G920 jälkeen että tämä on harrastus jota haluan tehdä.
Jotenkin sitä miettii: että noh, tuo on mulle aivan riittävä ja hyvä... Mutta silti hetken päästä tekisi mieli parempaa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
633
Jotenkin sitä miettii: että noh, tuo on mulle aivan riittävä ja hyvä... Mutta silti hetken päästä tekisi mieli parempaa
Niin, tieto lisää tuskaa. Siis tieto siitä, että on aina jotain parempaa. Itsekkin käynyt läpi tuon kaikkein kalleiman polun.
"
Logitech> fana csl (tai vastaava) > DD
DIY (tai wheelstand) > Playseat (tai vastaava) > alurigi, simetik (tai vastaava)"
Olisi pitkä penni säästetty, jos olisi tultu suoraan tähän DD+Alurigi+VR systeemiin.
Seuraava vaihe onkin luonnoööisesti saada tämä rigi liikkumaan. Mutta siihen on vielä jarruna alakerran naapuri, ja 70-luvun äänieristeet. :( eli asunnon vaihto ekana. Alkaa tulla jo simuilulle hintaa :(
 
Liittynyt
18.11.2018
Viestejä
164
Multa löytyy omasta mielestäni yksi parhaista rateista: punainen Logitech Wingman Momo Force.

Kysymys, onko niin ettei tuota saa toiminaan Xbox Onessa?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Useinhan polku on juurikin> Logitech> fana csl (tai vastaava) > DD
Sama rigissä > DIY (tai wheelstand) > Playseat (tai vastaava) > alurigi, simetik (tai vastaava)
En tiedä millaisia DIY rigejä olet nähnyt mutta kyllä ne mitä minä olen nähnyt Playseatit voittavat.

Multa löytyy omasta mielestäni yksi parhaista rateista: punainen Logitech Wingman Momo Force.

Kysymys, onko niin ettei tuota saa toiminaan Xbox Onessa?
Eiköhän sen GIMXillä saa mutta eri asia että kannattaako ja kuinka nautinnollista sen käyttäminen on.
 
Liittynyt
18.11.2018
Viestejä
164
En tiedä millaisia DIY rigejä olet nähnyt mutta kyllä ne mitä minä olen nähnyt Playseatit voittavat.



Eiköhän sen GIMXillä saa mutta eri asia että kannattaako ja kuinka nautinnollista sen käyttäminen on.
Jep, tuntuisi olevan muutenkin jotenkin varastoinnissa kärsinyt kun keskitys ei kalibroinnista huolimatta osu ihan kohdalle, menköön lapsille leikkeihin kun en PC:llä pelaa.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Jeps tänää tuli tilattua tuo SHH shifteri. Hinta reilu 120€.

Toimituspäiväksi sanovat lokakuun 13. mut ei sillä oo kiire. :D
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Itsellä tää rigissä ja olen ollut tyytyväinen:
Nyt kun käyttöä jonkun verran takana (K400), niin pakko sanoa että ihan tyytyväinen en ole hiiren toimintaan. Välillä se tuntuu lakkaavan toimimasta kokonaan ja joskus liikuttaminen muuten vaan tahmeaa.
Matkaa näppikseltä PC:lle on alle 2m ja patterit olen uusinut ettei pitäisi olla siitä kiinni.

Pitää tutkailla tarjontaa josko jotain toimivampaa löytyisi jostain, myös näppäimistön valo olisi hyödyllinen.
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Nyt kun käyttöä jonkun verran takana (K400), niin pakko sanoa että ihan tyytyväinen en ole hiiren toimintaan. Välillä se tuntuu lakkaavan toimimasta kokonaan ja joskus liikuttaminen muuten vaan tahmeaa.
Matkaa näppikseltä PC:lle on alle 2m ja patterit olen uusinut ettei pitäisi olla siitä kiinni.

Pitää tutkailla tarjontaa josko jotain toimivampaa löytyisi jostain, myös näppäimistön valo olisi hyödyllinen.
Ihme homma, itsellä toiminut ihan moitteettomasti, jopa hanskat kädessä olen touch padiä käyttänyt ja mitään moitittavaa ei ole..
Onko sulla USB lähetin koneen etu vai takapuolella?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Onko sulla USB lähetin koneen etu vai takapuolella?
Takapuolella, mutta eikös tuo toimi radiotaajuuksilla (RF)?
Voin tietty kokeilla siirtää koneen päälle, siinä vaan tarttee kytkeä se emolle koska edellinen omistaja ei jostain syystä ole sitä tehnyt.
Samalla voisin tosin vaihtaa uuden powerin jonka hommasin RTX 3080 varten.

K830 olisi taustavalaistu, mutta sitä ei enää ole saatavilla.
edit: Ostin K830:sen eBay:stä, toivottavasti toimii paremmin kuin tuo mun K400.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 067
Takapuolella, mutta eikös tuo toimi radiotaajuuksilla (RF)?
Voin tietty kokeilla siirtää koneen päälle, siinä vaan tarttee kytkeä se emolle koska edellinen omistaja ei jostain syystä ole sitä tehnyt.
Samalla voisin tosin vaihtaa uuden powerin jonka hommasin RTX 3080 varten.

K830 olisi taustavalaistu, mutta sitä ei enää ole saatavilla.
edit: Ostin K830:sen eBay:stä, toivottavasti toimii paremmin kuin tuo mun K400.
Originelli k400 ainakin toimi heikosti, jos ei ole näköyhteyttä lähettimeen.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Originelli k400 ainakin toimi heikosti, jos ei ole näköyhteyttä lähettimeen.
No juu...siirsin tosiaan kotelon päällä olevaan USB-tökkeliin ja alkoi toimia.
Noh, taustavalaistukselle on tarvetta että ei mene hukkaan tuo K830.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
49
Pitkään se on mielessä pyörinyt ja lopulta tuli hankittua "nälkä kasvaa syödessä" setti eli Logitech g920 vaihdekepillä ja verkkokaupalta Wheel stand pro v2. Oikeastaan päätökseen vaikutti se kun Logitech hiljattain julkaisi g29:stä ja tästä ratista uudet mallit ulos jossa ei uutta nyt paljoa äkkiseltään vaikuttanut olevan kuin uutuuden hinta. Eli luultavasti jos haluaa päästä näin budjetilla vielä hommiin käsiksi niin spekuloittisin että nyt siihen oli oikea aika investoida. On myös täysin mahdollista että olen väärässä. :)

Harmillisesti tuota telinettä joutuu täl hetkel odottelee alustavasti vähintään 6.10 asti, ennen sitä ei oikein ole makua ajella ennenku saa edes jonkunnäkösen ajoergonomian kuntoon. Uudelta sohvalta käsin polttelee päästä fiilistelee dirt rally 2:sta vr lasit päässä.

Kysyisin kokemuksia kuinka hyvin sohvalta telineen varassa pelailu on toiminut ergonomian/mukavuuden puolesta ?Itsellä tuo sohva on korkea, pitkällä selkänojalla ja ryhdikäs istuttava joten toiveikas olen ettei nyt jää tätä ratkaisua katumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
610
Tuli hommattua ensinmäinen rattipoljin systeemi itselle, Thrustmaster T150 PRO Ja siinä on T3PA pedaalit. Mistä pääsee muuttamaan polkimien järjestystä, nyt on kaasu kytkimen paikalla, jarru on sentään keskellä :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 652
Viestejä
4 197 379
Jäsenet
70 762
Uusin jäsen
JaffaTheNeste

Hinta.fi

Ylös Bottom