Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Itellä lähti nyt täysin käsistä tämä autosimuilun "uusi tuleminen" ja kävin juuri noutamassa moisen GT Omegan @Ms Piggy ltä, penkki pitää vaan jostain metästää. Mitään vanhaa autonpenkkiä en halua koska ne nyt lähtökohtasesti on aika paskoja istua vrt joku kunnon kuppipenkki.
Jos tässä pääsiäisenä pistäis mancavea vähän uusiksi ja pohtisi miten selviää yhdellä tietokoneella kahdella pelipaikalla. :D

Sit varmaan niitä ratteja ja muita romujakin tarttis uusia jossain vaiheessa.. :comp:
 
Itellä lähti nyt täysin käsistä tämä autosimuilun "uusi tuleminen" ja kävin juuri noutamassa moisen GT Omegan @Ms Piggy ltä, penkki pitää vaan jostain metästää. Mitään vanhaa autonpenkkiä en halua koska ne nyt lähtökohtasesti on aika paskoja istua vrt joku kunnon kuppipenkki.
Jos tässä pääsiäisenä pistäis mancavea vähän uusiksi ja pohtisi miten selviää yhdellä tietokoneella kahdella pelipaikalla. :D

Sit varmaan niitä ratteja ja muita romujakin tarttis uusia jossain vaiheessa.. :comp:
Kerro ihmeessä kokemuksii kun niitä kertyy :D
 
Sim-Lab tuntuu myyvän paljon ei oota.
Ilmeisen kova kysyntä!
Ei tuo meikäläisen Sim-Labin tilaus ihan nappiin mennyt. Tilasin GT1 EVO -rigin + muuta tarviketta helmikuun alussa, heti kun olivat avanneet nettikauppansa uudelleen. Pitivät parin viikon loman ja antoivat tilausjonon lyhentyä. Toimitusaikalupaus oli tuolloin ja näkyy olevan edelleen 10-15 päivää. Kolmen ja puolen viikon päästä laitoin kyselyä, kun tilaus näytti olevan edelleen prosessing-tilassa. Parin päivän sisään tuli vastaus ja sanoivat selvittelevänsä asiaa. Joku kämmi siellä on ollut. Pistivät tilaukseni ykköseksi, kun seuraavaan erään rupesivat sahaamaan profiileja.
Paketit (3kpl) saapuivatkin reilun viiden viikon odottelun jälkeen kotiovelle. UPS hoiti toimituksen Suomeen ja Posti loput. Ihan nappiin ei homma mennyt pakkaajalta, paketeista puuttui 8 kulmapalikkaa ja juomapulloteline. Asiallisen valituskirjelmän jälkeen nuokin saapuivat reilun viikon kuluttua. Hieman huvitti Sim-Labin asiakaspalvelijan sanamuoto vastauksessaan: "Kiva että sait suurimman osan tavaroista..."!

Rigi itsessään on erittäin tukeva, vaikka hieman tuo rattikiinnityssysteemi epäilytti. Huoli oli ihan turha! Rigi on pyörien päällä, mukava siirrellä, varsinkin tässä alkuvirittelyjen aikana. Ajaessa ratti (CSW 2.5) tuntuu välittävän mukavasti värinöitä polkimille ja myös penkkiin asti.
Otin myös lisätuella varustetun pidemmän Large-version vaihdekeppitelineestä, tuohon saa shifterin lisäksi pienen kyynärnoja/hiiripöydän kiinni. Rigiin kuuluva ylimääräiseksi jäävä profiilinpätkä saanee paikkansa Warthogin kaasukahvan telineenä. Näppistelineen tein itse viiden millin plootusta ja vanerilevystä, ostin ainoastaan nivelpalikan. Viidenkympin säästö! :coffee:
Täytyy napsia kuvia, kun saa systeemit julkaisukelpoiseksi...

SRG Barryn erittäin perusteelliset GT1 EVO kasaus ja koeajovideot löytyy muuten tuubista (Hemmon videot kannattaa tsekata muutenkin, jos ei ole ennestään tuttu!):



Seuraava isompi päivitys lienee SFX-100, kunhan tässä ensin lakkaa köyhtymästä... :p


Itellä lähti nyt täysin käsistä tämä autosimuilun "uusi tuleminen" ja kävin juuri... ...penkki pitää vaan jostain metästää.
Se mun iRacingiin paluu 5€/kolme kuukautta on jo maksanut kakkosella alkavan nelinumeroisen summan...

Mites muuten toi Tuontitukun jakkara?

EDIT: typoja korjailtu + linkit lisätty
 
Viimeksi muokattu:

Tuumasin tossa että ryöstän tän nykyisen pelituolin istuinosan tohon jos selviän ilman hitsailua. 4 vuotta vanha Akracingin jakkara natisee siihen malliin etten kestä kuunnella sitä enää yhtään. Joten tämä jakkara ajopenkkiin ja Ikeasta vaikka Markus tilalle.
Mutta siis vaan jos selviän hitsailematta tai muutoin liialta kikkailulta..
 
Joo sen verran tuli eilen luettua negaa koko PlaySeatista että en nyt sellaista mene ostamaan. Sitten taas kunnon Rigiin ei yksinkertaisesti ole riittävästi tilaa.
Wheel Stand Pro:lle itsekin ajattelin ensi viikon alussa saapuvat Fanatecin vermeet asentaa.
Tänään tuli jatko-osa shifteriä varten ja siihen istutan niin vaihdekepin kuin käsijarrunkin, lisätuenta tarvittaessa.
Matalampi (~30cm istuinkorkeus) kunnon tuoli pitäisi hommata, niin uskon tuolla pärjääväni hyvin...ja jos ei, niin sitten pitää jonkunlainen rigi hommata.
Näyttönä 77" OLED TV.
WSP RGS.jpg

Tilasin suoraan Wheel Stand Pro:lta (koska Verkkokaupasta ei saa) tuohon RGS-F:n pelkän kiinnityslevyn Fanatecin shifterille, niin ei tarvitse itse värkkäillä mitään ja myös kiinnityslevyt V3 polkimille, jotka heidän mukaansa tarvitsee omat osat.
Postikuluineen Puolasta kotiin 28 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
Wheel Stand Pro:lle itsekin ajattelin ensi viikon alussa saapuvat Fanatecin vermeet asentaa.
Tänään tuli jatko-osa shifteriä varten ja siihen istutan niin vaihdekepin kuin käsijarrunkin, lisätuenta tarvittaessa.
Matalampi (~30cm istuinkorkeus) kunnon tuoli pitäisi hommata, niin uskon tuolla pärjääväni hyvin...ja jos ei, niin sitten pitää jonkunlainen rigi hommata.
Näyttönä 77" OLED TV.
katso liitettä 370806
Joo tällaisella setillä ja T300 ratilla ajelen. Käsijarru on tuon Sparco ratin yhdessä napissa. Siinä napissa joka on sopivasti toisen peukalon alla.
Ite katon tuollaista ylempänä olevaa Omega settiä joka on tällä hetkellä Omegan verkkokaupasta loppuunmyyty. Jokusen videon olen tänään siitä katsonut. Siihen saisi tilattua renkaat alle niin olisi helppo siirtää. Saitte muut vakuuttuneeksi ettei Playseatia kannata ostaa. :)

Tuo Omega vie suurinpiirtein saman verran tilaa huoneesta kasattuna kun tuo nojatuoli + Wheel standi tällä hetkellä vie :)

En onnistu kuluttamaan koko opintotukeani kuukaudessa niin jotain voi harrastukseen käyttää. :)
 
Terve.
Täällä uusi simracing alottaja tarvitsee kokeneilta ISOA apua Tulee tässä ostettua nyt lomautettuna itselle tietokone ja 3x 27" näyttöä. Tarkoitus olisi saada pieneen tilaan mahdutettua kaikki. Pöytä on 160cm leveä ja 74cm korkea jaa sen alle on tarkoitus saada rigi säilöön kun sitä ei ajeta, itse penkki saisi varmaankin jäädä pöydän reunaa vasten, joten taitto ominaisuus ei ole pakollinen, mutta suotavaa toki.
Budjetti simuvehkeille olisi 1000-1500€ (ratti+poljin+rigi+vaihdekeppi+käkkäri)
Näytöille ilmeisesti pitää hankkia telineet, jotta saa ne mahdollisimman lähelle pöydän reunaa liikuteltua. Tila on siis leveydeltään vain 170cm, joten ajatukseen ei tule että rigi ja muu pc toiminta olisi erillään. Aiheuttaa hieman harmaita hiuksia
 
Onkos noissa fanatecin dd1 ja csw v.2.5 kuinka paljon eroa ajettavuudessa,et onko paljonki realistisempaa ajaa tuolla dd1:llä?
 
En ole DD:eitä kokeillut/ostanut(kun ei ole sitä rahaa niin täytynyt vielä CSW 2.0:ssa pysyä). Mutta uskon kyllä testeihin että DD-rattien tapaan ffb on CSW:eitä parempi. Tottakai inertia, nopeus yms on väkisinkin DD:eissä parempia tekniikan johdosta. Ja ilmeisesti Fanatec saanut jo kehitettyä eteenpäin softaansa jossa kai alussa oli ongelmia, tosin ei kai vielä täysin "valmiiksi".
 
Itse vaihdoin aikanaan csw2.5:n dd1:een. Ennakkotilaajana sai tuon päivityksen tehtyä vielä ihan järkihinnalla. Onhan tuo dd tietysti parempi, mutta ei se ero nyt niin tolkuton ole, että välttämättä yli kaksinkertaista hintaa olisin valmis maksamaan csw:hen verrattuna, jos nyt uutta olisi ostamassa. Csw2.5 on oikeasti erittäin hyvä siihen nähden miten "halpa" on.
 
Viimeksi muokattu:
Niinhän ne sanovat että älä kokeile DD rattia ellei sinulla ole varaa ostaa sellaista. Ei se kuitenkaan tee hitaasta kuskista nopeaa.
 
Joo tällaisella setillä ja T300 ratilla ajelen. Käsijarru on tuon Sparco ratin yhdessä napissa. Siinä napissa joka on sopivasti toisen peukalon alla.
Ite katon tuollaista ylempänä olevaa Omega settiä joka on tällä hetkellä Omegan verkkokaupasta loppuunmyyty. Jokusen videon olen tänään siitä katsonut. Siihen saisi tilattua renkaat alle niin olisi helppo siirtää. Saitte muut vakuuttuneeksi ettei Playseatia kannata ostaa. :)

Tuo Omega vie suurinpiirtein saman verran tilaa huoneesta kasattuna kun tuo nojatuoli + Wheel standi tällä hetkellä vie :)

En onnistu kuluttamaan koko opintotukeani kuukaudessa niin jotain voi harrastukseen käyttää. :)
Pystyykö joku kommentoimaan ehkä kokemuksesta tätä Omegaa että onko millaisia tuotteita?
 
Etenkin Omegan tuolit on hinta-laatusuhteelataan oikein hyviä. Toki aina osittain makuasioita nuo. Eivät vaan nyt osaa sanoa milloin tavaraa tulee taas varastoon koska korona.

Mulla oli GT Omega Pro rigi ja se on ihan hyvä setti kun pysytään alle DD-rattien voimissa. Laitoin siihen vähän lisävahvistusta ni riitti just DD ratillekin. Tuosta sun kuvassa olevasta ei ole tietoa itellä.
 
Etenkin Omegan tuolit on hinta-laatusuhteelataan oikein hyviä. Toki aina osittain makuasioita nuo. Eivät vaan nyt osaa sanoa milloin tavaraa tulee taas varastoon koska korona.

Mulla oli GT Omega Pro rigi ja se on ihan hyvä setti kun pysytään alle DD-rattien voimissa. Laitoin siihen vähän lisävahvistusta ni riitti just DD ratillekin. Tuosta sun kuvassa olevasta ei ole tietoa itellä.
Joo eli siis tämä RS9 malli olisi tarkoitus tilata kunhan vaan tavaraa tulee tilattavaksi.


Toki tämäkin setti on surkea jos sitä oikeaan rigiin vertaa. Jos taas vertaa pelkkään Standiin niin se on selkeä päivitys parempaan.

Aikasemmassa viestissäni on kuva siitä tilasta johon se setti on tulossa.
 
Aluprofiilihan on kaikista helpointa kasata koska yleensä vaan suorakulmaisia palikoita jotka kiinnitetään kulmapaloilla. Joku GT1 Evo on ainakin tosi simppleli kasata ja jykevä kun mikä kun kerran on kasattu. Kertaakaan ei ole tarvinut tehdä mitään korjauksia (pl mitä itse halunnut tehdä) siksi ettei palikat pysyis paikallaan.

Suosittelen kyl ite aluprofiilia, se on aika end game ratkaisu jota ei tarvitse olla vaihtamassa varmaan seuraavaan 20vuoteen ja päivitysvara on käytännössä rajaton.

Kuvassa oma GT1 EVO setti ja kuten näkyy, tohon saa vaikka mitä kilkettä kiinni helposti pikkuhiljaa ku päivittelee.


Sulla näyttää oleva toi Nexy Level Racingin ....Motion Platforms... mitä oot tykännyt ...onko auttanut ajamista .....
 
Sulla näyttää oleva toi Nexy Level Racingin ....Motion Platforms... mitä oot tykännyt ...onko auttanut ajamista .....

Mä oon kyllä tykänny. Paras simusofta mihin törmänny, nopea platformi liikkeissään, 100% toimintavarmuus ja hiljainen joten pystyy ajaa kun muut talossa nukkuu. Nykyään toki kattelisin myös SFX-100 suuntaan jos löytyy DIY-intoa, mutta itellä ei tarvetta päivittää.
Mutta auttaako ajamista? No sanoisin, että nopeutta ei varmasti tuo - hauskuutta senki edestä. Toki oon sitä mieltä, että ei kyllä hidastakkaan ajamista. Välillä ihan hyödyllistä informaatiota kuten esim. radan pomput ja kanttarien korkeudet tuntuu paremmin joten helpompi arvata miksi auto käyttäytyy jollain tavalla. Toisaalta taas jollain absoluuttisella sm/mm-tasolla liika turha informaatio voi aiheuttaa tarpeetonta aistien ylirasitusta ja jäädä hyödyllinen informaatio vähemmän hyödyllisen varjoon - jolloin nopeutta voi hakea immersion kustannuksella ja kaikki motion systeemit voisi laskea haittaavan ajamista tuolla tasolla.
 


Onhan tuo aika paljon tukevamman tuntuinen rakennelma kuin CLS Elite PS4
Harmi kun Sonyn kanssa ei ole tuosta V2.5:sta saatu sopimusta tehtyä.

Vääntöeroksi on ilmoitettu 6Nm vs 8Nm

CLS Eliten mukana tulevan ratin kiinnitys tuntuu olevan aika heiveröinen, toivottavasti Universal Hub:ssa se on jämäkämpi.

Ensi viikollahan nuo Fanatecin rojut saapuu, niin pääsee sitten testailemaan.
1700eur investoinnilla on odotukset korkeat G29:iin verrattuna, toivottavasti ei tule kovin pahaa pettymystä.
Sitten pitänee ostaa pelikelpoinen PC ja tuo CSW V2.5

edit:
Fanatecin foorumilta:
"...The newer PS4 version (available as the CSL Elite Racing Wheel for PS4 and CSL Elite Wheel Base + for PS4) uses the same motor and motor driver as the ClubSport V2.5, which gives you the same FFB features (like the advanced drift mode) and a big chunk of the performance - but not all of it. This is because the belt drive mechanisms are very different. The ClubSport V2.5 uses a more sophisticated dual belt system, and it is more robust and smoother. The torque output is also higher due to a different reduction ratio..."

Siis noissa on sama moottori, ero tulee rakenteesta.
 
Viimeksi muokattu:
Nooh en tiedä kuin korkeella sun odotukset on, mutta onha toi G29:stä iso upgrade :) Ite siis tein saman hypyn pari vuotta sitte. Jo pelkästään se, että saat säätää niin paljon oman maun mukaan auttaa paljon. Alussa tää saattaa olla huonokin juttu, koska jos siellä on yksikin asetus päin mäntyä niin saattaa tuntua koko tuntuma aika omituiselta. Mutta kandee varmaan jostain Fisun/FISRAn ym discordeista kysellä porukoilta valmiita hyväksi todettuja pelikohtaisia säätöjä ratille varsinki PC:lle. PC-loikka on suuri panostus mutta kyllä varmaan kaikki siihen tyytyväisiä lopulta on ;)
 
hyvä seon tuoki csl elite wheel base (ps4)...
Mitä ajuriversiota (ja sen mukana tulevia fw versioita) käytät?
328 näyttää olevan viimeisin final release.
Betoja sitten onkin tullut jokunen:
Beta drivers
Oiskohan 347 sellainen jota kannattaisi kokeilla?

edit:
Näemmä joo suositeltu hihnavetoisille on tuo ajuri 347 jossa base versio 664 ja moottorin versioksi 21 tai 20 jos uusin 22 aiheuttaa ongelmia.
edit2: Koko ajurikeskustelun luettua, näemmä jotkut vannovat moottoriajuriin v18 vaikka se aiheuttaakin ajoittain korkeataajuista vinkunaa.

Asensin valmiiksi koneelle tuon 347 ajuripaketin ja näemmä "C:\Program Files\Fanatec\Fanatec Wheel\fw" kansiosta löytyy .exe tiedostot joilla päivitys tehdään.
Latasin myös tuon moottoriversion 18 valmiiksi.
Näissähän voi myös pakitella.

Täällä kokemuksia eri versioista ja mikä on hyväksi todettu?
 
Viimeksi muokattu:
Kellään muulla thrustmasterin ratin omistajalla ollut tälläistä ongelmaa? Eli jos kääntösäde on 1080 astetta niin ratti/ohjaus on täysin suorassa niin peleissä kun CP:ssä, mutta jos asettaa kääntösäteen mihin vaan muuhun (esim nyt vaikka 900/540/360) ni ohjaus menee hitusen vinoon. Tuolloin kun ratti on fyysisesti suorassa ni peleissä ohjaus on jokusen asteen vinossa oikealle sekä thrustmasterin control panel näyttää 49.6%. On nimittäin suht ärsyttävää kun suurin osa nykypeleistä säätää itsekseen joka autolle oikean kääntösäteen, joka 99.9% tapauksessa on muu kun tuo 1080. Nyt siis käytännössä kokoajan ratti vinossa oikealle kun ajaa suoraan :mad:

E: Googlettelun perusteella tuo on suht yleistä että ratti saattaa olla pikkasen vinossa, mutta silloin se on vinossa myös tolla täydellä 1080 asteella ja sen pystyy korjaamaan thrustmasterin sivuilta löytyvän ohjeen mukaan asettamalla kalibroinnin keskikohdan uudestaan. Mutta tuo ei nyt tule kysymykseen omalla kohdalla kun ratti on kuitenkin suorassa tuolla täydellä kääntösäteellä :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Kävipä sillain hassusti ettei mulla nyt sitten ollukaan oikein tilaa tolle GT Omegan rigille. :(
Ostin sen siis täysin mittaamatta kun jotenkin oletin että se mahtuisi heittämällä tähän omaan mancaveen mutta tuo viekin yllättävän paljon tilaa ja mahtuuhan se jotenkuten, mutta sitten menee yleisesti vaan liian ahtaaksi huone enkä diggaa siitä.

Joten jos joku on rigiä vailla niin yyveellä lisätietoja, en ihan vielä raatsi tehdä virallista myynti-ilmoa.. :sori:


EDIT: rigi jatkanut uuteen kotiin
 
Viimeksi muokattu:
Oma Simetik K2 on aika kompakti. leveys 46cm(~51 jos sivulla gear stick teline) ja about 125-130cm pitkä, riippuen minkälainen penkki ja missä kohtaa se on(esim kiskoissa). Toki itsellä rungon "pituus" lyhyimmissä pultin rei'issä kun silloin ~176 centtiselle ok asento(sen playseatin istuimen kanssa mikä itsellä).

Njoo, penkin kohdalta vähän leveämpi, 48-50cm.
 
Joo eli siis tämä RS9 malli olisi tarkoitus tilata kunhan vaan tavaraa tulee tilattavaksi.
Taidan itse myös hommata tuon jos Wheel Stand Pro:lla ja toimistotuolilla ei pärjää.
Täytyy vähän mittailla minkä kokoinen jakkara olisi omalle ruholle paras.
GT Omega.jpg
 
Mitä näyttöjä te olette käyttäneet, et onko järkevää käyttää yhtä isompaa näyttöä vai kolmea näyttöä?
 
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit. Tarkoitus olisi lähteä rakentamaan tulevaisuutta silmällä pitäen rigiä. Olen luopumassa T300RS setistä ja siirtymässä näillä näkymin Fanan systeemiin. Suurin problematiikka on se, että tilaa on hyvin Ultra wide -näytölle, vanhat Clubsport v2:t palvelee hyvin, mutta tuon ratin saan luultavasti vain pöytään (kylläkin tukevaan massivipuusta tehtyyn) kiinni tulevina vuosina. Fyrkka ei niin sanotusti ole ongelma tässä tilanteessa, eli pakka riittää ostaa suoravetoinen vehje, mutta miten mahtaa olla, saako esim. DD1/2:n järkevästi kiinni table clampilla pöytään. Vaihtoehto olisi melkein mennä joko muutama vuosi CSL Elitelle tai pamauttaa suoraan direct drive vehkeisiin. CSL Eliten ongelma on se, että siihen en saa oikeen säädettyä kulmaa, joka taas clampilla olisi mahdollista CSW 2.5:ssa. Mitähän tässä tekisi. Onko tuo Direct Drive liioittelua 4 vuotta pöytään kiinnitettynä?

Edit: Ja siis rigi ei tule kyseeseen, kun hallitus ei anna lupaa tilan puutteen vuoksi ja penskat on vielä muutaman vuoden ainakin kotinurkissa :sad:
 
Mitä ajuriversiota (ja sen mukana tulevia fw versioita) käytät?
328 näyttää olevan viimeisin final release.
Betoja sitten onkin tullut jokunen:
Beta drivers
Oiskohan 347 sellainen jota kannattaisi kokeilla?

edit:
Näemmä joo suositeltu hihnavetoisille on tuo ajuri 347 jossa base versio 664 ja moottorin versioksi 21 tai 20 jos uusin 22 aiheuttaa ongelmia.
edit2: Koko ajurikeskustelun luettua, näemmä jotkut vannovat moottoriajuriin v18 vaikka se aiheuttaakin ajoittain korkeataajuista vinkunaa.

Asensin valmiiksi koneelle tuon 347 ajuripaketin ja näemmä "C:\Program Files\Fanatec\Fanatec Wheel\fw" kansiosta löytyy .exe tiedostot joilla päivitys tehdään.
Latasin myös tuon moottoriversion 18 valmiiksi.
Näissähän voi myös pakitella.

Täällä kokemuksia eri versioista ja mikä on hyväksi todettu?

polkimet pc driver 356, firmware 1.9
csl elite, mclaren gt3 ratilla(ei nyt jaksa vaihtaa)
pc driver 356
wb fw: 669
sw fw: 30
piti ladata noi ajurit et sai fanalabin uusimman betan toimimaa
 
Taidan itse myös hommata tuon jos Wheel Stand Pro:lla ja toimistotuolilla ei pärjää.
Täytyy vähän mittailla minkä kokoinen jakkara olisi omalle ruholle paras.
GT Omega.jpg
Juu @Make73 on tuollainen ART parempi kun mullakin nykytilanne on tämä. On ollut jo muutaman vuoden.


JPEG_20200410_1232344146.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Juu @Make73 on tuollainen ART parempi kun mullakin nykytilanne on tämä. On ollut jo muutaman vuoden.


JPEG_20200410_1232344146.jpg
Jep eikä tuo hintakaan ole ihan mahdoton kun kerran penkki tulee mukana.
Saa nähdä koska tulee taas myyntiin.
Jos tuohon päädyn, niin varmaan XL penkin otan kun pituutta miltei 190cm ja painoa ~100kg.

Tuon Sun tuolin vois kyllä jo päästää eläkkeelle ;)
 
Jep eikä tuo hintakaan ole ihan mahdoton kun kerran penkki tulee mukana.
Saa nähdä koska tulee taas myyntiin.
Jos tuohon päädyn, niin varmaan XL penkin otan kun pituutta miltei 190cm ja painoa ~100kg.

Tuon Sun tuolin vois kyllä jo päästää eläkkeelle ;)

Hetkonen.. tuohon 230e hintaan ei mun tietääkseni sisälly penkkiä, pelkkä rigi. ;)
Penkin hinta on mainittu sivulla erikseen. Korjatkaa jos olen väärässä mutta tuo penkki on tossa kuvasakin "greyed out" eli ei kuuluisi tuohon perusrigin hintaan. Penkin kanssa hinta on halvimmillaan 360e.
 
Hetkonen.. tuohon 230e hintaan ei mun tietääkseni sisälly penkkiä, pelkkä rigi. ;)
Penkin hinta on mainittu sivulla erikseen. Korjatkaa jos olen väärässä mutta tuo penkki on tossa kuvasakin "greyed out" eli ei kuuluisi tuohon perusrigin hintaan.
Näin on, mun mielestä ~400 euroa koko setistä renkaineen on kohtuullinen.
Toimitus ilmainen.
 
Jep eikä tuo hintakaan ole ihan mahdoton kun kerran penkki tulee mukana.
Saa nähdä koska tulee taas myyntiin.
Jos tuohon päädyn, niin varmaan XL penkin otan kun pituutta miltei 190cm ja painoa ~100kg.

Tuon Sun tuolin vois kyllä jo päästää eläkkeelle ;)
Se on pitänyt saada eläkkeelle jo viimesen puol vuotta :D

Ei tuo 400€ koko setistä tosiaa pahalta kuulosta.
Oikea rigi voi olla jo pelkästään rungon osalta sen 700€ ja siihen vielä joku penkki päälle.
 
Tuntuu ihan joululta... :happy:

Fanatec.jpg


edit:
Ensi testit otettu ja tyytyväinen olen, kaikki toimii :)
Onhan tuo ihan eri tuntuinen kuin G29.
Mielestäni voimaa on enemmän kuin tarpeeksi mitä DiRT Rally 2.0:aa testasin, käytin Fanatecin suosittamia asetuksia.
Pehmeä ja äänetön, todella laadukkaan oloinen kokonaisuus oli ensi fiilis.
V3 polkimet hyvän tuntuiset ihan vakio jousilla ja ilman jarrun jäykistämistä jäykemmillä kumeilla. Load cellin säädin johonkin puoleen väliin ja tuntuu sopivalta.

Tänään tuli Puolasta Wheel Stand Pro:lle lisäosat, niin sai kaikki osat tukevasti kiinni.
Ei pelkoa että tanko liikkuu vaikka riuhtoo käsijarrua ja vaihdekeppiä.
Siis myös yksi mahdollisuus jos ei ole tilaa rigille...harkitsen kuitenkin vakavasti sen GT Omegan hommaamista ajoasennon ja penkinkin takia.

Basen päivitin versiosta 630 versioon 664 ja moottorin firmwareksi laitoin kokeeksi 18, pitää kokeilla sitä uusinta 22:sta kun on hetken tuolla pelaillut.
Polkimissa oli valmiina uusin fw.
Universal hubia en vielä testannut (edit: tuli sekin testattua ja toimii, sille ei omaa fw)

Perjantaina tulee F1 rimmi Fanatecilta, viikonloppu menee formulan merkeissä :cool:

Ainoa pieni miinus tulee mukana tulleesta P1 ratista, joka ei ehkä tällaiselle leipälapion kokoiselle kämmenelle ole tarpeeksi paksu, mutta kyllä tuohonkin tottuu. (edit: pelailin enemmän ja tosiaan tottumiskysymys, voiman takia rattia joutuu puristamaan aiempaa kovemmin)
Jossain vaiheessa pitää ostaa Universal Hub:lle paksumpi rallikehä, halkaisijaltaan ehkä 330mm. Noitahan saa laadukkaita alumiinisia alle satasella. (edit: Niin...mukaanhan tuli ostettua tuo isompi D:n muotoinen GT-kehä, paksumpikin eli tuskin tulee ostettua ainakaan vähään aikaan)

Oliko 2000 euron arvoinen setti...noh, se on jokaisen koettava ja arvioitava itse, olen oikein tyytyväinen hankintaan eikä kaduta :)
DR2 Fanatec.jpg
 
Viimeksi muokattu:
On tää kyllä ihan typerä harrastus, oma T300 + wheelstand setti ollut varmaan 2 vuotta koskemattomana, josko huomenna jaksais vaikka taas vähän aikaa koettaa.

Valitettavaa on että pelistä riippuen vaatii säätöä ja säätöä. Googlaa säätöjä ja säädä ja pelaa minuutti ja säädä ja laita vehjes komeroon vuodeksi odottamaan uutta innostumista.

Parasta viihdettä tuon kanssa on ollut Dirt Rally jollain FFB-modilla jonka nimeä en edes muista. Säälittävä fakta on että kaikki ajopelit tuntuu vakioasetuksilla ihan surkeilta, Dirt Rally 2 tosin vielä koettamatta.

Pelattu PC:llä lähinnä Dirt Rallyä ja Project Cars joita säädetty niin maan perusteellisesti, sitten myös Assetto Corsaa, Dirt 4, LFS ja PS4 GT Sporttia, eikä näissä missään vakioasetukset kyllä hyviltä tunnu, ainoa hyvää tunnetta tarjonnut on tuo Dirt Rally FFB-modilla.
 
PCARS nyt varmaan vaikein säädettävä. Codemasterin tuotoksissa taas yleensä keskinkertainen FFB parhaillaankin mutta ei niitä mahdottomasti ole tarttenu säätää mun mielestä (yleensä kopion jonku säädöt samalle setille ja pikku tweak).

Ainaki ite tartten jotain motivaatiota. Kisaamista muiden kanssa jne ja jotain mihin panostaa. Päätön bottien kanssa kruisailu on 5minuutissa tylsää ja sen takia ei kyllä jaksaisi säätää
 
Mulla nyt käytössä csw 2.5 ja siinä v347, base 664 ja motor fw 20, itelle paras combo. Fw18 basen tuulettimet oli todella äänekkäät ja fw22 tuulettimet ei lähteny ollenkaan päälle, ellei restartannu basea hetken ajelun jälkeen.

On kyllä tullu ajeltua aika paljon, postissa tulossa vielä 918 rsr ratti. Nyt mennään alcantara P1:llä ja se on ehkä ainoa miinus koko setissä. Aika lelun oloinen, vaikka toki silläkin pärjää.
 
PCARS nyt varmaan vaikein säädettävä. Codemasterin tuotoksissa taas yleensä keskinkertainen FFB parhaillaankin mutta ei niitä mahdottomasti ole tarttenu säätää mun mielestä (yleensä kopion jonku säädöt samalle setille ja pikku tweak).

Ainaki ite tartten jotain motivaatiota. Kisaamista muiden kanssa jne ja jotain mihin panostaa. Päätön bottien kanssa kruisailu on 5minuutissa tylsää ja sen takia ei kyllä jaksaisi säätää

Jep, enpä itekää jotain botteja vastaan jaksais ajaa sekuntiakaan. PC2 ja ne typerät AI-kuskit olikin syy miksi palasin iRacingiin, peliin jossa moninpeli vaan toimii ja jälleen ollaan pahasti koukussa. :drool:
 
voisin laittaa AC-servun pystyyn jos io-techin virtuaalikuskien kesken saisi sovittua jotain kisaa, eli sovittaisiin rata, auto ja kisapäivä. Olisiko tällaiselle kiinnostusta?
 
voisin laittaa AC-servun pystyyn jos io-techin virtuaalikuskien kesken saisi sovittua jotain kisaa, eli sovittaisiin rata, auto ja kisapäivä. Olisiko tällaiselle kiinnostusta?

Sanon että ole ennemmin yhteydessä Fisuun, siellä on hommia pyöritelty jo kauan ja hommat ilmeisesti toimii.

 
Ensi testit otettu ja tyytyväinen olen, kaikki toimii :)
Onhan tuo ihan eri tuntuinen kuin G29.
Mielestäni voimaa on enemmän kuin tarpeeksi mitä DiRT Rally 2.0:aa testasin, käytin Fanatecin suosittamia asetuksia.
Pehmeä ja äänetön, todella laadukkaan oloinen kokonaisuus oli ensi fiilis.
V3 polkimet hyvän tuntuiset ihan vakio jousilla ja ilman jarrun jäykistämistä jäykemmillä kumeilla. Load cellin säädin johonkin puoleen väliin ja tuntuu sopivalta.

Tänään tuli Puolasta Wheel Stand Pro:lle lisäosat, niin sai kaikki osat tukevasti kiinni.
Ei pelkoa että tanko liikkuu vaikka riuhtoo käsijarrua ja vaihdekeppiä.
Siis myös yksi mahdollisuus jos ei ole tilaa rigille...harkitsen kuitenkin vakavasti sen GT Omegan hommaamista ajoasennon ja penkinkin takia.

Kiitos kun jaoit näitä kokemuksiasi, koska olen itsekin suunnitellut samantyyppistä päivitystä samoista lähtökohdista.

Millä kiinnitit polkimet Wheel Stand Prohon? Tilasitko jonkun erillisen kiinnitysosan? Netistä näytti löytyvän joitain tarranauhakiinnitysviritelmiä, jotka eivät herättäneet luottamusta. Verkkokaupasta taitaa saada jonkinlaisen lisämoduulin Wheel Stand Prolle, joka on tarkoitettu mm. Clubsport-polkimille.

Telineen päivitys on käynyt myös mielessä, mutta päivitys kerrallaan.
 
Millä kiinnitit polkimet Wheel Stand Prohon? Tilasitko jonkun erillisen kiinnitysosan?
Tilasin osat Wheel Stand Pro:lta Puolasta:
order(at)wheelstandpro.com

V3 polkimille tulee 4 lattaa, näkyy hyvin tässä kuvassa eli päälle ja alle, eteen ja taakse. Mukana tuli ruuvit ja mutterit.
Tuollaiset toki tekisi helposti itsekin jos on materiaalia.
wheelstandpro_fanatec_rgsf.jpg

Vaihdekepille pyysin vain kiinnityslevyn eli se johon keppi tulee kiinni.
Mukana tuli kuitenkin myös se kirkas putki johon tuo latta oli valmiiksi kiinnitetty ja ihan hyvä koska putki oli lyhyempi kuin alkuperäinen RGS:n putki.
Mulla siis oli valmiina RGS laajennusosa Verkkokaupasta ostettuna, mutta sillä ei Fanatecin shifteriä saa kiinni.
Jos ei ole valmiina, niin kannattaa ostaa tuolta Wheel Stand Pro:sta suoraan RGS-F (59eur).

Omat osat tuli muutamassa päivässä ja maksoin kauppasumman kuljetuksineen eli 28eur PayPal:n kautta jonka tiedot he lähettivät sähköpostitse ennen tilausta.

Käsijarrun voi laittaa vinottain tai pystysuunnassa shifterin kylkeen kiinni, uramutterit ja ruuvit tulee mukana.

edit:
Jos polkimien kiinnityslatat haluaa tehdä itse, niin latan pituus 290mm, leveys 30mm, paksuus ~3mm ja reikäväli 275mm. Jos on senkkiterä, niin tekee myös upotuksen.
Ruuvit 4kpl senkkikanta M5 tai 6x60mm + mutterit ja aluslevyt. Senkkaus alle, mutteri päälle.

Sen vanhan G29 polkimien kiinnityslatan hyödynsin Fanatecin wheel basen virtalähteen kiinnitykseen.
Eli kiinnitin latan pituussuunnassa polkimien alle kiinnityslattojen väliin nippusiteillä.
Latan päälle pistin powerin ja sen ympärille kaksi nippusidettä.
Saa todella siistin paketin johdotusten osalta.


Mulla nyt käytössä csw 2.5 ja siinä v347, base 664 ja motor fw 20, itelle paras combo. Fw18 basen tuulettimet oli todella äänekkäät ja fw22 tuulettimet ei lähteny ollenkaan päälle, ellei restartannu basea hetken ajelun jälkeen.

On kyllä tullu ajeltua aika paljon, postissa tulossa vielä 918 rsr ratti. Nyt mennään alcantara P1:llä ja se on ehkä ainoa miinus koko setissä. Aika lelun oloinen, vaikka toki silläkin pärjää.
Pistin nyt kanssa kokeeksi tuon fw 20 moottorille.
Fanatecin foorumilla joku kirjoitti että moottori oli kärähtänyt 4 tunnin ajosession jälkeen...josko johtui siitä että jollain fw versiolla sitten tuuletin ei toimi tai lämpöjen monitoroinnissa jotain häikkää.
Itellä kuulokkeet päässä ni ei tuuletinmelu haittaa yhtään, mutta turhaan se tietty miltei koko ajan sitten huutaa 100%:lla jos ei oikeasti tarvetta.

edit: Pelattu nyt jonkun verran moottorin fw 20:llä CLS Elite basella.
Voi olla että tuuletin käy vähemmän kuin fw18:lla, mutta kovin suurta eroa ei mielestäni ole.
En tiedä onko jo tottunut P1 rattiin vai onko 20:ssä käytetty vähemmän voimaa kuin 18:ssa, koska nyt tuo ratti tuntui oikein hyvältä DiRT Rally 2.0:ssa samoilla säädöillä.

Ajoin just hetken aikaa DiRT Rally 2:sta tuo em Universal hub + GT ratin kanssa ja oikein hyvältä tuntui omaan käteen.
Voi olla että siinä P1 ratissa tuntuu ne kaikkein pienimmät värinät herkemmin, mutta kyllä tässä CLS Elite basessa ainakin voimaa riittää yllin kyllin myös tälle kombolle.
Pitänee sittenkin katsella jostain myös rallia varten pyöreä 330mm kehä, tuo D-mallinen sopii loistavasti rata-autoiluun.
edit: Tämä meni tilaukseen, saa nähdä koska tulee.

Tuntuu kyllä aivan mahtavalta tämä ratti ja shifteriinkin pääsi jo tuntumaan, loistotuote sekin :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin osat Wheel Stand Pro:lta Puolasta:
order(at)wheelstandpro.com

---

Todella iso kiitos! Lähetin tuonne kyselyä polkimien osalta, niin he vastasivat sieltä sähköpostiin alle tunnissa hintatiedoilla, maksuohjeilla ja asennusohjeilla. Polkimien kiinnityslevyt tulivat maksamaan 23 € kuljetuksineen.

Olisi toki itsekin voinut kysellä tuolta suoraan, heh.

Vaihdelaatikon keppiä ei vielä ole, niin jos päädyn hankkimaan vaihdelaatikon, niin täytyy ostaa suoraan tuo F-versio.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom