Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Itse määritin G29:llä DiRT Rally 2:ssa käsijarrun kytkinpolkimelle kun ratin painiketta ei tahdo koskaan löytyä kun tarve.
Ei tietty mitenkään realistista (tosin tehdäänhän liikuntarajotteisille kaikenlaisia virityksiä oikeisiinkin autoihin ;) ), mutta pienellä harjoittelulla menee se noinkin.
Voi painaa joko pelkkää käsijarrua tai sitten jarru+käsijarru.
Kytkin sitten nappitoiminnalla niihin hetkellisiin kierrosten nostamistarpeisiin. En vaan jaksa kikkailla kytkimen kanssa vaihteita vaihtaessa, ei ole edes shifteriä, vaan vaihdan viiksistä.
 
Itse määritin G29:llä DiRT Rally 2:ssa käsijarrun kytkinpolkimelle kun ratin painiketta ei tahdo koskaan löytyä kun tarve.
Ei tietty mitenkään realistista (tosin tehdäänhän liikuntarajotteisille kaikenlaisia virityksiä oikeisiinkin autoihin ;) ),

Mersuissahan on seisontajarru vasemmalla polkimessa. Tosin sen vapautus tapahtuu erillisestä kahvasta tai napista. :)

Itsekin olen Thrustmasterin pro-polkimiin kytkimeen bindannut käsijarrrun, hyvä ratkaisu.
 
Löytyisköhän täältä neroa joka keksii ratkaisun mun ongelmaan G27:n kanssa? Semmoinen erikoinen vika ratissa siis, että ei tunnista ohjauspyörän liikkeitä oikein Profilerissa kuten alla olevalla videolla näkyy. Silläkin tapaa outo ongelma, että iRacingissä ratti toimii samalla PC:llä kuitenkin niin kuin pitääkin, mutta Logitechin Profilerissa, ACC:ssä ja RaceRoomissa ohjauspyörän liikkeet on pelkkää ääripäätä ja näissä peleissä myös melko kovaa tärinää ratissa.

Lisäksi ratti toimii läppärilläni Profilerissa normaalisti, joten ongelma on nyt jollain tapaa PC:n ja ratin välinen. Tässä koittanut troubleshootata kaverin kanssa mistä voisi kiikastaa, muttei ole vieläkään keksitty ratkaisua. Seuraavia keinoja on kokeiltu jo:

- Profiler asennettu uusiksi, sama versio on kuin läppärilläkin jolla ratti toimii moitteetta
- Profilerin asetukset tarkastettu, mm. kääntösäteen muuttaminen toimii myös normaalisti
- Ratin johdot irrotettu
- PC:n kaikki USB-portit käyty läpi
- Kaveri mainitsi Windowsin päivityksestä KB4482287, joka oli aiheuttanut bugeja joissain peleissä, mutta ei löytynyt omasta päivityshistoriasta tuota



Kiitos etukäteen jos jotain vinkkejä tulee mieleen! Ratin päivittäminen parempaan varmasti luvassa jossain vaiheessa joka tapauksessa, mutta jospa tämänkin vielä täyteen kuntoon saisi :tup:
 
Hommasin reilu kuukausi sitten G29 -ratin ja heti sen jälkeen Riftin. Mopo lähti täysin käsistä, seuraavaksi piti hankkia Playseat Challenge penkiksi, kaikki ajosimut tietty ja sitten lopuksi päivittää ratti Fanatecin settin (CSW 2,5, Elite P1 rim ja CSL LC polkimet).

Nyt ollaan siitä meiningissä, että tuolissa istuessa Riffi päässä on immersio kohdallaan. Jarruilla saan tehtyä todella paljon kauniimpia jarrutuksia kun tuntuma on hyvä. Ratissa on voimaa niin, että välillä muhkuraista Nordschleifea Porschella paukuttaessa saa oikein tosissaan vääntää jos haluaa omalla linjallaan pysyä.

Huikeaa hommaa!
 
Hommasin reilu kuukausi sitten G29 -ratin ja heti sen jälkeen Riftin. Mopo lähti täysin käsistä, seuraavaksi piti hankkia Playseat Challenge penkiksi, kaikki ajosimut tietty ja sitten lopuksi päivittää ratti Fanatecin settin (CSW 2,5, Elite P1 rim ja CSL LC polkimet).

Nyt ollaan siitä meiningissä, että tuolissa istuessa Riffi päässä on immersio kohdallaan. Jarruilla saan tehtyä todella paljon kauniimpia jarrutuksia kun tuntuma on hyvä. Ratissa on voimaa niin, että välillä muhkuraista Nordschleifea Porschella paukuttaessa saa oikein tosissaan vääntää jos haluaa omalla linjallaan pysyä.

Huikeaa hommaa!

Eiköhä tuokin kohta vaihdu ;)

Itellä murtu QR ja nakkasin kaappiin ja tilasin F1 rimin. On itelläki kivasti menny näihin leluihin 4-6k€ tuo hinta sisältää DD1
 
Nyt tuli viimein se aika, että elämässä on taas riittävähkösti aikaa autosimulaattorien ajamiseen. Edelliset G27 setit tuli myytyä 2015. Nyt pistin suorilta paremmaksi ja hommasin Thrustmasterilta TS PC racerin, T3PA polkimet ja playseat challengen. Kalliiksihan tuo tuli, mutta laadusta en rupea tinkimään ja tätä vartenhan sitä töissä käydään, että voisi sitten harrastella. Nyt vain tuskainen parin viikon odotus, että nuo saapuisivat kotiovelle...
 
Onhan tämä kuitenkin "halpa" harrastus jos vaikka vertaa jonkin oikean kilpurin ylläpitoon tai edes ratapäiville valmiin vehkeen laittoon. Toki ei se fiilis sama ole mutta voi ainakin ottaa kaljaa samalla kun painaa Ouninpohjaa.
 
Useamman tonnin budjeteilla aloittaisin itse liikealustasta, jonka päälle lähtisin rakentamaan istuimet, hallintalaitteet ja sitten ympärille greenscreenin jotta näkisi omat kädet ja ratin.

Itse olen katsellut simumakin liikealustoja, tekevät kestäviä malleja joita on armeijallakin käytössä, tosin nyt en löytänyt videota 6dof mallista johon voi ladata 3500kg kuormaa.


 
Useamman tonnin budjeteilla aloittaisin itse liikealustasta, jonka päälle lähtisin rakentamaan istuimet, hallintalaitteet ja sitten ympärille greenscreenin jotta näkisi omat kädet ja ratin.

Mixed reality -ratkaisussa kotoa löytyvän tilan tarve on kyllä moninkertainen verrattuna VR laseihin. Käytännössä pitää löytyä dedikoitu huone, johon rakentaa tuon green screen kopin, kun taas VR laseilla saat vastaavat näkymät missä tahansa tavallisessa huoneessa, jossa on vain ratti pultattu pöytään.

Mixed reality on epäilemättä hieno kokemus, mutta omien käsien näkymisestä joutuu kyllä maksamaan kovan hinnan. Henk. kohtaisesti en usko että tulee ikinä kotikäytössä yleistymään.
 
Mixed reality -ratkaisussa kotoa löytyvän tilan tarve on kyllä moninkertainen verrattuna VR laseihin. Käytännössä pitää löytyä dedikoitu huone, johon rakentaa tuon green screen kopin, kun taas VR laseilla saat vastaavat näkymät missä tahansa tavallisessa huoneessa, jossa on vain ratti pultattu pöytään.

Mixed reality on epäilemättä hieno kokemus, mutta omien käsien näkymisestä joutuu kyllä maksamaan kovan hinnan. Henk. kohtaisesti en usko että tulee ikinä kotikäytössä yleistymään.

Jos on jo ajopenkki niin ei se vihreä kangas paljoa tilaa ympäriltä lisää vie.
 
Mulla on seuraavana h-kaavio vaihteiden ja ehkä uusien pedaalien hommaaminen.
Sitten onkin motion juttujen vuoro jos sopuhintaan jotain järkevää löytyy.
 
Eiköhä tuokin kohta vaihdu ;)

Itellä murtu QR ja nakkasin kaappiin ja tilasin F1 rimin. On itelläki kivasti menny näihin leluihin 4-6k€ tuo hinta sisältää DD1

Näin se voi mennä. Tykkään kyllä tuosta P1 Eliten kehästä, paksuus on minulle sopiva ja näissä uudemmissa on kaiketi tuota muoviosaa vahvistettu. Suurin ongelma on nuo vaihdeläpyskät, jotka ovat minulle vähän lyhyet eikä säätöä ole.

Fanatec on lupaillut DD-laitteiden julkaisuun nipun uusia ratteja, taidan siis odotella hieman ja katsoa mitä tulee. ;)
 
Nakkelen säännöllisen epäsäännöllisesti omalle Youtube-kanavalle ajopätkiä. Noista näkee hyvin tuon motion rigin liikkeet jos kiinnostaa katella.
Livestriimejä en vielä pysty laitteleen koska 4G. Asian pitäisi korjaantua tässä kevään mittaan muuton myötä. (valokuitu)

Tässäpä viime öinen iRacingin LeMans-sarjan kisa Monzassa.

Aktuaattorien liikkeet kys. pätkässä 70% teholla, eli maltilliset liikkeet. Dirt Rallya on kiva vetää kunnon 100% liikeradoilla :)

 
Viimeksi muokattu:
Muilla kokemuksia, että onko normaalia että G29 pitää kääntäessä sirinää? Tunteja n. 30. Uutena ostettu.
 
Onkohan toi Cittarin G29 myös pätevä G920 malliin, kun ne on samassa pinossa siellä. Itsellä ois kanssa ETS2 ja ATS pääkäyttöä + farming simulatoria yhdessä Logitech G Saitek Farming Simulator ohjain - Peliohjaimet tämän kanssa? 199€ ei kuulostaisi pahalta jos saisi. Xboxilla toki jotain Foraza Horizoneita ois kiva pelailla.

Edittiä: eli suomeksi koskeekohan G29 tarjous myös G920:sta.
 
^ Kannattaa käydä kysymässä, sunnuntaihin asti näyttäs olevan tarjous voimassa.

Ite ostin täältä 1kk vanhan G29:n 140 eurolla ja oon ollut siihen tosi tyytyväinen.
Wheel stand pro myös täältä käytettynä 50 eurolla, joka sekin ihan loistava mun tarpeisiin!
Jarrupolkimen kumi (load cell imitaatio) arvellutti, mutta mun mielestä se on just hyvä!
Tuskin jaksan tästä enempää innostua ja päivitellä.
Kunhan Dirt Rallyja on vielä jokunen sata tuntia hakattu ja tarjouksesta tilattua Assetto Corsaa, niin pistetään kaappiin odottelemaan.
 
Puolison suht uusi G29 pitää samanlaista ääntä, oma n. 2-3 vuotta vanha ei. Tosin itse en sitä sirinää edes kuule kun ikää (31) ilmeisesti sen verran etten noin korkeaa ääntä enää kuule. Paljonko sulla on ikää jos saan kysyä? Myös yhdellä kaverilla sirisee ratti ja mitä myös Googletellut niin aika yleinen vika kyseessä.
Noh vielä vähän enempi ja muutenkin kuulo menny. =) Pelaan yleensä kuulokkeet päässä joten eipä ääni haittaa, mutta täytyypi seurailla mihin suuntaan asia kehittyy.
 
Cittarin 199€ tarjous koskee myös G920 rattia. Kysymyksen jälkeen tuli niillekin omansa. IMG_20190323_112913.jpg
 
Ja G29:ssä taitaa olla muutama nappula enemmän.

Mikäköhän vaivaa Wheel Stand Prota? Siis sitä firmaa? Sieltä ei ole vastattu kahteen viikkoon sähköpostiin. Facebookissakin koittelin huhuilla, että mitäs? Ei sielläkään ole vastailtu. Ennen kuitenkin vastattiin jos oli jotain asiaa. Varmaan konkassa koko laitos :bored:
 
...tarjouksesta tilattua Assetto Corsaa
Tänään tuli peli ja 6 tuntia takana Nordschleife rataa muutamalla eri autolla.
Onpahan peli, tosi mahtava :joy:
Tässä riittää tekemistä pitkäksi aikaa, ei olis malttanut lopettaa lainkaan kun aina pienen ajovirheen jälkeen oli pakko taas alottaa alusta. Taisin tuon 6 tunnin aikana päästä 2 kertaa maaliin 2 kierroksen kisassa :)

Tekoäly myös ehdottomasti parasta mitä nähnyt missään ajopelissä, hyvin voi pelailla yksinkin tiukkoja kisoja eikä pelkoa että kone tekee typeriä peräänajoja tms.

Tuntui Dirt Rally 2 melko pliisulta tämän jälkeen.

Vaikkei G29 varmaan mikään paras ratti ja aidoimman tuntunen olekaan, niin kyllä tässä pelissä tuntuma on ihan loistava. Vanhalta asfaltilta uudelle siirryttäessä tuntee senkin.

Mitäs Te muut pelailette näillä rateillanne?
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa tsekata vielä ohjeet ffb:n säätöön, lut-generator yms. Parantaa ratin tuntumaa entisestään.
 
Kannattaa tsekata vielä ohjeet ffb:n säätöön, lut-generator yms. Parantaa ratin tuntumaa entisestään.
Alustana PS4 eli ei varmaan ole mitään lut-generator mahdollisuutta, PC:lle olis tietty vaikka ja mitä.
En löytänyt edes mahdollisuutta kalibroida polkimia, ilmeisesti ne kalibroituvat itsestään kun niitä polkee varikolla muutamaan kertaan pohjaan :confused:
Mutta ei silti ollut mitään ongelmia sen suhteen.
Pistin shifterinkin tilaukseen.
Voin hyvin ymmärtää että jotkut pistää tuhansia euroja simuharrastukseen, jo tällaisella "aloituspakkauksella" on fiilis upea.
 
Project cars 2 ja Assetto corsa on molemmat hienoja pelejä, mutta niitä vaivaa sama ongelma kuin useimpia muitakin autopelejä: sopivan vastuksen puute. AI ajaa kisoissa epätasaisesti ja tuntuu typerältä jatkuvasti hienosäätää vaikeustason kanssa, jotta saisi sopivan vastuksen. Nettimoninpeli randomeitten kanssa taas on useimmiten aivan karmeaa romurallia, jossa 3/4 kisoista päättyy ekaan mutkaan kun joku taulapää rysäyttää kaikkien päälle. Em. syistä olenkin nyt ostanut peliaikaa iRacingiin, joka on moninpeliyhteisönsä puolesta aivan omaa luokkaansa. Ilmeisesti tuo maksumuuri karkottaa kaikki isin pikku Petterit ja jäljelle jää vakavamielisempää nettikisailua hakevaa porukkaa. Kisailu onkin hyvin toimivan matchmakingin ansiosta ollut uskomattoman tiukkaa ja tasaväkistä, enkä ole törmännyt vielä yhteenkään tahallaan kolaroivaan ääliöön. Saa nähdä alkaako nuo kalliit maksut tökkiä miten nopeasti, mutta nyt toistaiseksi itse viihdyn iRacingin parissa :)
 
No ihmettelinkin vähän sitä eilen kun vaikeustasona easy ja autona Audi R8 LMS, välillä vastustajat jäivät selkeästi taakse ja välillä ei ollut juuri mitään saumaa, ottaenkin huomioon että olen vasta alkumetreillä ajokin hanskaamisessa.
Kuitenkin muista peleistä tuttu AI:n järjetöntä perään tökkimista ja kiilailua ei tässä tunnu olevan vaikka AI:n agressiivisuus oli säädetty 100%:iin.
Pitänee siis tilata vielä tuo Project Cars 2 odottelemaan vuoroaan :tup:
 
Project cars 2 ja Assetto corsa on molemmat hienoja pelejä, mutta niitä vaivaa sama ongelma kuin useimpia muitakin autopelejä: sopivan vastuksen puute. AI ajaa kisoissa epätasaisesti ja tuntuu typerältä jatkuvasti hienosäätää vaikeustason kanssa, jotta saisi sopivan vastuksen. Nettimoninpeli randomeitten kanssa taas on useimmiten aivan karmeaa romurallia, jossa 3/4 kisoista päättyy ekaan mutkaan kun joku taulapää rysäyttää kaikkien päälle. Em. syistä olenkin nyt ostanut peliaikaa iRacingiin, joka on moninpeliyhteisönsä puolesta aivan omaa luokkaansa.

Kyllä iRacingissä tulee takaluukusta kavereita, vaikka varmasti vähemmän kuin randomissa public ajelussa. Ja onhan sitten olemasa esim. Fisun sarjat ja viikkoskabat missä ajelu on sivistyneellä tasolla. Tosin ei siellä ihan jokailtaisia kisoja järjestetä.
 
SRS on Assettossa ihan tutustumisen arvoinen. Tarjoaa siis vähän samaan tyyliin aikataulutettuja kisoja kuin esim iRacingissä. Ainakin joskus viime kesän aikaan kun enemmän tuli tuota ajeltua oli kisaaminenkin varsin siistiä.

Sim Racing System
 
Kyllä iRacingissä tulee takaluukusta kavereita, vaikka varmasti vähemmän kuin randomissa public ajelussa. Ja onhan sitten olemasa esim. Fisun sarjat ja viikkoskabat missä ajelu on sivistyneellä tasolla. Tosin ei siellä ihan jokailtaisia kisoja järjestetä.

Tähän vaikuttaa se, että itselläni oli vanha iRacing -tili jostain vuodelta 2013 ja pääsin jatkamaan ajamista suoraan D-lisenssillä. Rookie luokasta jos/kun joutuu aloittamaan uutena jäsenenä, niin varmasti tulee välillä pikku mayhemit siinäkin.

Itsellä ne oli nuo VR lasit, jotka polkaisi tämän autosimu innostuksen uudelleen käyntiin, ennen noita oli ajelut monta vuotta jäähyllä. Ei vaan monitoreilla pääse mitenkään semmoiseen ajamisen fiilikseen.
 
Kyllä iRacingissä tulee takaluukusta kavereita, vaikka varmasti vähemmän kuin randomissa public ajelussa. Ja onhan sitten olemasa esim. Fisun sarjat ja viikkoskabat missä ajelu on sivistyneellä tasolla. Tosin ei siellä ihan jokailtaisia kisoja järjestetä.
Juu alemmissa lisensseissä tulee osumaa enempi ja ylempänä vähän vähempi. Pääsääntöisesti kuitenkin oikein mukavaa ajelua kun kovin tahallisia törmäilyjä ei kuitenkaan ole. Itse ajelin pitkästä aikaa Skip Barberilla Sebrinkiä viikonloppuna ja molemmat kisat mihin osallistuin piti keskeyttää kun itsestä riippumattomista syistä tuli osumia vähän liikaa. Pitäisi vaan itse koittaa antaa vielä enemmän tilaa ja "nössöillä" että pääsee maaliin asti :D

Muutoin tullut ajeltua viimeaikoina vain Automobilistan kartingvehkeillä. Tuntuu olevan ihan hyvää yleisreeniä.
 
Project cars 2 ja Assetto corsa on molemmat hienoja pelejä, mutta niitä vaivaa sama ongelma kuin useimpia muitakin autopelejä: sopivan vastuksen puute. AI ajaa kisoissa epätasaisesti ja tuntuu typerältä jatkuvasti hienosäätää vaikeustason kanssa, jotta saisi sopivan vastuksen. Nettimoninpeli randomeitten kanssa taas on useimmiten aivan karmeaa romurallia, jossa 3/4 kisoista päättyy ekaan mutkaan kun joku taulapää rysäyttää kaikkien päälle. Em. syistä olenkin nyt ostanut peliaikaa iRacingiin, joka on moninpeliyhteisönsä puolesta aivan omaa luokkaansa. Ilmeisesti tuo maksumuuri karkottaa kaikki isin pikku Petterit ja jäljelle jää vakavamielisempää nettikisailua hakevaa porukkaa. Kisailu onkin hyvin toimivan matchmakingin ansiosta ollut uskomattoman tiukkaa ja tasaväkistä, enkä ole törmännyt vielä yhteenkään tahallaan kolaroivaan ääliöön. Saa nähdä alkaako nuo kalliit maksut tökkiä miten nopeasti, mutta nyt toistaiseksi itse viihdyn iRacingin parissa :)
Et ole vielä meistä kuullut?
Finnish Simracing United (FiSU) – ajoseuraa ihan kaikille!

Löytyy assetolle viikottain höntsäkisoja ja meno radalla on todella siistiä verrattuna publiciin. Tällä hetkellä menossa kaksi sarjaa, joista molemmista viimeiset osakilpailut ajamatta. Ja eiköhän uusi kausikin julkaista taas piakkoin. Sekä paljon muuta juttua esim. Ratti ja rigi hommista löytyy älyttömästi juttua.
 
Noita peräänajoja jonossa ajaessa saa aika hyvin vähennettyä oikealla jarruttamisella. Eli ei mitään viime hetkessä jarrut pohjaan vaan hyvissä ajoin sen verran pedaalia koskee, että jarruvalot syttyy ja auto edes vähän hidastuu (tai ei anakaan enää kiihdy) niin takana oleva ehtii reagoida kun ei se mitään jarrumerkkejä kuitenkaan sieltä takaa näe. Eri asia sitten jos kaveri ei ole takana vaan takakulmalla :)

Eikä tuossa edes juuri mitään aikaakaan häviä.
 
Täältä kun ilmeisesti löytyy muitakin Thrustmaster T300 RS -ratin omistajia, niin kysyisin mahtaako alla olevalla videolla kuuluva "rutina" olla kyseiselle ratille normaalia?



Ääni kuuluu keskikohdan yli käännettäessä, mutta vain kun rattia kääntää vasemmalta oikealle. Ääni vaikuttaisi tulevan moottorin taikka hihnan kohdalta. Pelien FFB peittää tuon aika hyvin, mutta esim. Dirt Rally 2.0 Monte Carlossa jäällä, jossa FFB vaste on huomattavasti kevyempi, ratin kääntyminen ei tuossa kohdin ole yhtä sulavaa kuin muualla.
 
Logitech G29 sai tänään uuden ratin.

- Ratti
- Adapteri ja 13mm spacer (korokepala)
- Ohje
- 6kpl M5x35 koneruuveja, nyloc mutterit ja aluslevyt

G29 ratinvaihto 1.jpg

G29 ratinvaihto 2.jpg

G29 ratinvaihto 3.jpg

G29 ratinvaihto 4.jpg

Adapteri kiinnitetään alkuperäisillä ruuveilla, 3D-tulostuksen jäljiltä upotuksia voi hieman väljentää käsin 8mm puuporanterällä.
Ratin kiinnitysreikiä adapterissa ja spacerissa porasin 5mm terällä suuremmaksi, jotta niihin saa M5 pultit.
Pultin kantaa varten sahasin adapterista pienen palan rautasahalla pois, kun sen sahaa sopivasti niin ei tarvitse pitää edes kärkipihdeillä kiinni kun kiinnittää.
Sitten vaan osat paikalleen.

Vaihto tuli maksamaan 84 euroa.

edit:
Lyhyt ja miksei vähän pitkäsormistenkin kannattaa harkita ratin viiksiin pidennyksiä.
Itse tein alumiinilatasta yksinkertaiset, mutta toimivat ja kestävät.
paddle extender.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Logitech G29 sai tänään uuden ratin.

- Ratti
- Adapteri ja 13mm spacer (korokepala)
- Ohje
- 6kpl M5x35 koneruuveja, nyloc mutterit ja aluslevyt


Adapteri kiinnitetään alkuperäisillä ruuveilla, 3D-tulostuksen jäljiltä upotuksia voi hieman väljentää käsin M8 puuporanterällä.
Ratin kiinnitysreikiä adapterissa ja spacerissa porasin 5mm terällä suuremmaksi, jotta niihin saa M5 pultit.
Pultin kantaa varten sahasin adapterista pienen palan rautasahalla pois, kun sen sahaa sopivasti niin ei tarvitse pitää edes kärkipihdeillä kiinni kun kiinnittää.
Sitten vaan osat paikalleen.

Vaihto tuli maksamaan 84 euroa.

edit:
Lyhyt ja miksei vähän pitkäsormistenkin kannattaa harkita ratin viiksiin pidennyksiä.
Itsellä vaihtaminen onnistuu vielä juuri ja juuri, vähän joutuu sormilla kurottamaan.
Erittäin kiinnostava modi. Itsekkin noita adaptereja juuri tänään täältä smyygailin. Huomaako painoeroa alkuperäiseen rattiin nopeuden hidastumisena tms? Onko tuo spaceri tarpeellinen vai koska halusit ratin lähemmäs?
 
Erittäin kiinnostava modi. Itsekkin noita adaptereja juuri tänään täältä smyygailin. Huomaako painoeroa alkuperäiseen rattiin nopeuden hidastumisena tms? Onko tuo spaceri tarpeellinen vai koska halusit ratin lähemmäs?
Tuo on kevyt ratti, en punninnut mutta paino ei tuo minkäänlaista ongelmaa.
Todella kevyt on pyöritellä sen mitä ehdin pikaisesti testaamaan.
FFB:tä saa ehkä vähän ruuvata suuremmalle, makuasia.

Ilman spaceria ratti tulee kyllä turhan lähelle ratin painikkeita eli kyllä sinne laittaisin koroketta, vaikka sitten metalliputkesta sahaa holkit jos ei halua spaceriin investoida.

Pistin sit kuitenkin vielä nuo viiksien pidennyksetkin tilaukseen, niin päästään sinne satkun nurkille modin hinnassa :geek:

Mut joo, onhan tuo nyt ihan eri ratti kuin ennen, suosittelen :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Tuo on kevyt ratti, en punninnut mutta paino ei tuo minkäänlaista ongelmaa.
Todella kevyt on pyöritellä sen mitä ehdin pikaisesti testaamaan.
FFB:tä saa ehkä vähän ruuvata suuremmalle, makuasia.

Ilman spaceria ratti tulee kyllä turhan lähelle ratin painikkeita eli kyllä sinne laittaisin koroketta, vaikka sitten metalliputkesta sahaa holkit jos ei halua spaceriin investoida.

Pistin sit kuitenkin vielä nuo viiksien pidennyksetkin tilaukseen, niin päästään sinne satkun nurkille modin hinnassa :geek:

Mut joo, onhan tuo nyt ihan eri ratti kuin ennen, suosittelen :tup:
Ookkei. Täytyy laittaa kyllä harkintaan tämmöinen jos ei nyt kokonaan uutta basea tule hommailtua.

Mulla on g27 joten ei noita nappeja löydy siitä heti takaa mutta jää sitten nuo keskinapit käyttämättä. Hmm..
 
Muutama tunti tuli DiRT Rally 2:sta pelailtua ja on kyllä todella hyvä ajaa tuolla verrattuna vakioon.
Ratin pyöritys on nopeaa tiukoissa syheröissä ja muutenkin tuntuma sillä parempi.
Keltainen merkkinauha näkyy hämärässäkin ja tietää missä asennossa ratti on.

Noitahan löytyy eri syvyydellä, tuo omani on tuon merkin matalin eli 53mm, sitten on 71mm ja 96mm.
Sitten jää nuo viikset vielä kauemmas eli en näe tähän tarkoitukseen järkevänä ja nappeihin se ei kuitenkaan vaikuta.
Rattejahan löytyy vaikka kuinka paljon, itse hain sieltä halvimmasta päästä enkä jaksanut odotella sen saapumista Kiinasta, jossa olisi säästänyt ehkä 20 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
Sillä lienee eroa onko ratti terästä vai alumiinia, tää halpisratti on lähinnä jäljitelmä aidosta ja tehty alumiinista. Painoeroa alkuperäiseen ei juurikaan ole.
Paljon kevyempi tuota on käännellä kuin vakiolla ja mitä tärinöihin tulee, niin tosiaan aavistuksen saa ruuvata suuremmalle että välittyy samalla tavalla.
Kokeilin DiRT Rally 1:stä ja ei sitä paljoa tarvinnut nostaa kun tärisi jo liikaa ja luonnottomasti, siis ei tuo mitenkään tunnottomaksi pelaamiskokemusta tee, päinvastoin ollaan lähempänä oikeata.
Tuo alkuperäinen on vaan auttamatta liian pieni, enkä ainakaan itse sillä saanut tehtyä nopeita pyörityksia jossa tulee serpoja toinen toisensa perään kuten DR2:ssa Argentiina ja Uusi-Seelanti.
 
Viimeksi muokattu:
Juu ja täällä on myös konsoleilla leikkiviä ;)
Mulle tää setuppi on riittävä, ei tule enää päivityksiä.

edit:
Alkoi kaasupolkimen potikka tahmaamaan (itse asiassa se on tainnut tahmata koko ajan) eli kaasu hirtti välillä enemmän tai vähemmän kiinni.
Purin potikan atomeiksi ja puhdistin kontaktipinnat, pitää toivoa että toimii, ainakin nyt tuntuis toimivan.
Taitaa olla näissä tyyppivika ja jos vika tulee, niin melkeinpä suosiolla ostaa sinne laadukkaamman osan tilalle (takuuseen saa toki...ihan samanlaisen)
Työnä tarkkuutta vaativaa ja melkeinpä ratinvaihto oli tätä helpompi.

Tässä jonkun tekemä ohje aiheeseen:


Sama kuvien ja tekstin kera:
SPIKING PEDALS FIX: Clean your Logitech G25/G27 Pedal Pontentiometers

10kohm lineaariset potikat maksaa muutaman euron eli ei huikea investointi jos ei halua purkaa vanhaa.
potikka1
potikka2
Muovivartisesta saa muokattua vastavan kuin alkuperäinen.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom