Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja Kautium, 19.10.2016.

1. Barca11910

Barca11910

Rekisteröitynyt:
    02.11.2017
    Ai. Eikö tuota TH8A shifteriä saa pelkällä H-kaaviolla? Kiva jos siitä sais modattua käsijarrun. Tulis halvemmaks ja ainakin toimis varmasti tuon T300RS setin kans.

Vaikee saada H-kaaviosta käsijarrua vaikka miten modaisit.

2. tUMi87

tUMi87

Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    TH8A:ssa on myös analoginen käsijarru (vain PC-yhteensopiva). Tosin se on mielestäni tuntumaltaan melko kehno. Tuota uutta Thrustmasterin TSS -käsijarrua olin minäkin jo ensin tilaamassa, mutta sitten löysin samaan hintaan Simgear.fi:stä Heusinkveldin valmistaman load cell -käsijarrun ja tilasin sellaisen. Simgear.fi:n lähettämä paketti saapuikin jo Postiin, kunhan flunssa ensin vähän hellittää niin pitääkin käydä se hakemassa. :)

Sitten kun keksii vielä kiinnitystavan, jolla sen saa kiinni Playseattiini niin tuossa pitäisi olla minulle käsijarrua vähäksi aikaa. :)

3. Barca11910

Barca11910

Rekisteröitynyt:
    02.11.2017
    Konsoli puolella valikoima on vaan todella suppea. Olisi mukava että se toimisi jotenkin yhteen tuon rattisetin kanssa.

4. tUMi87

tUMi87

Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Näinhän se asia valitettavasti on konsolipuolella. Jos itsekin tarvitsisin hyvää käsijarrua, jota voi käyttää myös konsolien kanssa niin joko Thrustmaster TSS tai vaihtoehtoisesti Fanatecin vastaava olisi todennäköisesti oma valintani, rattivalinta luultavasti ratkaisisi tuon päätöksen.

5. hatih

hatih

Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    En ole kokeillut muuta eikö GIMXillä tai drivehubilla saattaisi onnistua myös noiden oheislaitteiden lisäys jos konsoli tukee sellaista.

6. karik134

karik134

Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
  7. Jussi89

Jussi89

Rekisteröitynyt:
    06.01.2017
    Jos löydät jonkun paikan mistä noi voi tilata niin linkkaatko tänne, itse olen koittanut etsiä mutta ei ole tärpännyt :(

8. Jussi89

Jussi89

Rekisteröitynyt:
    06.01.2017
  9. Make73

Make73

Rekisteröitynyt:
    09.06.2018
    Itse määritin G29:llä DiRT Rally 2:ssa käsijarrun kytkinpolkimelle kun ratin painiketta ei tahdo koskaan löytyä kun tarve.
    Ei tietty mitenkään realistista (tosin tehdäänhän liikuntarajotteisille kaikenlaisia virityksiä oikeisiinkin autoihin ;) ), mutta pienellä harjoittelulla menee se noinkin.
    Voi painaa joko pelkkää käsijarrua tai sitten jarru+käsijarru.
    Kytkin sitten nappitoiminnalla niihin hetkellisiin kierrosten nostamistarpeisiin. En vaan jaksa kikkailla kytkimen kanssa vaihteita vaihtaessa, ei ole edes shifteriä, vaan vaihdan viiksistä.

10. habakoski

habakoski

Rekisteröitynyt:
    01.03.2018
    Mersuissahan on seisontajarru vasemmalla polkimessa. Tosin sen vapautus tapahtuu erillisestä kahvasta tai napista. :)

Itsekin olen Thrustmasterin pro-polkimiin kytkimeen bindannut käsijarrrun, hyvä ratkaisu.

Make73 tykkää tästä.
  11. Ane10

Ane10

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Löytyisköhän täältä neroa joka keksii ratkaisun mun ongelmaan G27:n kanssa? Semmoinen erikoinen vika ratissa siis, että ei tunnista ohjauspyörän liikkeitä oikein Profilerissa kuten alla olevalla videolla näkyy. Silläkin tapaa outo ongelma, että iRacingissä ratti toimii samalla PC:llä kuitenkin niin kuin pitääkin, mutta Logitechin Profilerissa, ACC:ssä ja RaceRoomissa ohjauspyörän liikkeet on pelkkää ääripäätä ja näissä peleissä myös melko kovaa tärinää ratissa.

Lisäksi ratti toimii läppärilläni Profilerissa normaalisti, joten ongelma on nyt jollain tapaa PC:n ja ratin välinen. Tässä koittanut troubleshootata kaverin kanssa mistä voisi kiikastaa, muttei ole vieläkään keksitty ratkaisua. Seuraavia keinoja on kokeiltu jo:

- Profiler asennettu uusiksi, sama versio on kuin läppärilläkin jolla ratti toimii moitteetta
    - Profilerin asetukset tarkastettu, mm. kääntösäteen muuttaminen toimii myös normaalisti
    - Ratin johdot irrotettu
    - PC:n kaikki USB-portit käyty läpi
    - Kaveri mainitsi Windowsin päivityksestä KB4482287, joka oli aiheuttanut bugeja joissain peleissä, mutta ei löytynyt omasta päivityshistoriasta tuota

Kiitos etukäteen jos jotain vinkkejä tulee mieleen! Ratin päivittäminen parempaan varmasti luvassa jossain vaiheessa joka tapauksessa, mutta jospa tämänkin vielä täyteen kuntoon saisi :tup:

12. china

china

Rekisteröitynyt:
    22.12.2018
    Hommasin reilu kuukausi sitten G29 -ratin ja heti sen jälkeen Riftin. Mopo lähti täysin käsistä, seuraavaksi piti hankkia Playseat Challenge penkiksi, kaikki ajosimut tietty ja sitten lopuksi päivittää ratti Fanatecin settin (CSW 2,5, Elite P1 rim ja CSL LC polkimet).

Nyt ollaan siitä meiningissä, että tuolissa istuessa Riffi päässä on immersio kohdallaan. Jarruilla saan tehtyä todella paljon kauniimpia jarrutuksia kun tuntuma on hyvä. Ratissa on voimaa niin, että välillä muhkuraista Nordschleifea Porschella paukuttaessa saa oikein tosissaan vääntää jos haluaa omalla linjallaan pysyä.

Huikeaa hommaa!

Vision, Ms Piggy, Nakkisormi ja 4 muuta tykkäävät tästä.
  13. sawataqe

sawataqe

Rekisteröitynyt:
    15.12.2016
    Eiköhä tuokin kohta vaihdu ;)

Itellä murtu QR ja nakkasin kaappiin ja tilasin F1 rimin. On itelläki kivasti menny näihin leluihin 4-6k€ tuo hinta sisältää DD1

14. barinaX

barinaX

Rekisteröitynyt:
    07.08.2018
    Nyt tuli viimein se aika, että elämässä on taas riittävähkösti aikaa autosimulaattorien ajamiseen. Edelliset G27 setit tuli myytyä 2015. Nyt pistin suorilta paremmaksi ja hommasin Thrustmasterilta TS PC racerin, T3PA polkimet ja playseat challengen. Kalliiksihan tuo tuli, mutta laadusta en rupea tinkimään ja tätä vartenhan sitä töissä käydään, että voisi sitten harrastella. Nyt vain tuskainen parin viikon odotus, että nuo saapuisivat kotiovelle...

jarski tykkää tästä.
  15. täytelaku

täytelaku

Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Onhan tämä kuitenkin "halpa" harrastus jos vaikka vertaa jonkin oikean kilpurin ylläpitoon tai edes ratapäiville valmiin vehkeen laittoon. Toki ei se fiilis sama ole mutta voi ainakin ottaa kaljaa samalla kun painaa Ouninpohjaa.

jarski tykkää tästä.
  16. Tommy Goldfish

Tommy Goldfish

Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Useamman tonnin budjeteilla aloittaisin itse liikealustasta, jonka päälle lähtisin rakentamaan istuimet, hallintalaitteet ja sitten ympärille greenscreenin jotta näkisi omat kädet ja ratin.

Itse olen katsellut simumakin liikealustoja, tekevät kestäviä malleja joita on armeijallakin käytössä, tosin nyt en löytänyt videota 6dof mallista johon voi ladata 3500kg kuormaa.

17. Tukkeuma

Tukkeuma

Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Mixed reality -ratkaisussa kotoa löytyvän tilan tarve on kyllä moninkertainen verrattuna VR laseihin. Käytännössä pitää löytyä dedikoitu huone, johon rakentaa tuon green screen kopin, kun taas VR laseilla saat vastaavat näkymät missä tahansa tavallisessa huoneessa, jossa on vain ratti pultattu pöytään.

Mixed reality on epäilemättä hieno kokemus, mutta omien käsien näkymisestä joutuu kyllä maksamaan kovan hinnan. Henk. kohtaisesti en usko että tulee ikinä kotikäytössä yleistymään.

18. Tommy Goldfish

Tommy Goldfish

Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Jos on jo ajopenkki niin ei se vihreä kangas paljoa tilaa ympäriltä lisää vie.

19. jarski

jarski

Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Mulla on seuraavana h-kaavio vaihteiden ja ehkä uusien pedaalien hommaaminen.
    Sitten onkin motion juttujen vuoro jos sopuhintaan jotain järkevää löytyy.

20. Suolakala

Suolakala

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  21. Zheme

Zheme

Rekisteröitynyt:
    23.04.2018
  22. täytelaku

täytelaku

Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Itsekki tuon bongasin päivän mainoslehdestä. Kyllä tuohon hintaan saa rahoilleen varmasti vastinetta.

23. china

china

Rekisteröitynyt:
    22.12.2018
    Näin se voi mennä. Tykkään kyllä tuosta P1 Eliten kehästä, paksuus on minulle sopiva ja näissä uudemmissa on kaiketi tuota muoviosaa vahvistettu. Suurin ongelma on nuo vaihdeläpyskät, jotka ovat minulle vähän lyhyet eikä säätöä ole.

Fanatec on lupaillut DD-laitteiden julkaisuun nipun uusia ratteja, taidan siis odotella hieman ja katsoa mitä tulee. ;)

sawataqe tykkää tästä.