Jos löydät jonkun paikan mistä noi voi tilata niin linkkaatko tänne, itse olen koittanut etsiä mutta ei ole tärpännytThrustmasterilla on se niiden oma usb-hubi oheislaitteille (konsolituki) TM Sim Hub | Thrustmaster
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos löydät jonkun paikan mistä noi voi tilata niin linkkaatko tänne, itse olen koittanut etsiä mutta ei ole tärpännytThrustmasterilla on se niiden oma usb-hubi oheislaitteille (konsolituki) TM Sim Hub | Thrustmaster
Mietin jos laittais tuollaisen splitterin ratista --> käsijarru ja vaihdekeppi niin toimiskohan.. https://www.amazon.com/Cables4PC-LA...8B2Z7Q5ED5J&psc=1&refRID=QSMEDMMY18B2Z7Q5ED5JJos löydät jonkun paikan mistä noi voi tilata niin linkkaatko tänne, itse olen koittanut etsiä mutta ei ole tärpännyt
Itse määritin G29:llä DiRT Rally 2:ssa käsijarrun kytkinpolkimelle kun ratin painiketta ei tahdo koskaan löytyä kun tarve.
Ei tietty mitenkään realistista (tosin tehdäänhän liikuntarajotteisille kaikenlaisia virityksiä oikeisiinkin autoihin ),
Hommasin reilu kuukausi sitten G29 -ratin ja heti sen jälkeen Riftin. Mopo lähti täysin käsistä, seuraavaksi piti hankkia Playseat Challenge penkiksi, kaikki ajosimut tietty ja sitten lopuksi päivittää ratti Fanatecin settin (CSW 2,5, Elite P1 rim ja CSL LC polkimet).
Nyt ollaan siitä meiningissä, että tuolissa istuessa Riffi päässä on immersio kohdallaan. Jarruilla saan tehtyä todella paljon kauniimpia jarrutuksia kun tuntuma on hyvä. Ratissa on voimaa niin, että välillä muhkuraista Nordschleifea Porschella paukuttaessa saa oikein tosissaan vääntää jos haluaa omalla linjallaan pysyä.
Huikeaa hommaa!
Useamman tonnin budjeteilla aloittaisin itse liikealustasta, jonka päälle lähtisin rakentamaan istuimet, hallintalaitteet ja sitten ympärille greenscreenin jotta näkisi omat kädet ja ratin.
Mixed reality -ratkaisussa kotoa löytyvän tilan tarve on kyllä moninkertainen verrattuna VR laseihin. Käytännössä pitää löytyä dedikoitu huone, johon rakentaa tuon green screen kopin, kun taas VR laseilla saat vastaavat näkymät missä tahansa tavallisessa huoneessa, jossa on vain ratti pultattu pöytään.
Mixed reality on epäilemättä hieno kokemus, mutta omien käsien näkymisestä joutuu kyllä maksamaan kovan hinnan. Henk. kohtaisesti en usko että tulee ikinä kotikäytössä yleistymään.
Itsekki tuon bongasin päivän mainoslehdestä. Kyllä tuohon hintaan saa rahoilleen varmasti vastinetta.Taas olisi Logitechin G29 mammuttimarkkinoiden tarjouksessa 199€. Ei tuo varmaan ihan heti sen halvemmaksi lähde, olisikohan se aika jo poistaa itselle..
Eiköhä tuokin kohta vaihdu
Itellä murtu QR ja nakkasin kaappiin ja tilasin F1 rimin. On itelläki kivasti menny näihin leluihin 4-6k€ tuo hinta sisältää DD1
Muilla kokemuksia, että onko normaalia että G29 pitää kääntäessä sirinää? Tunteja n. 30. Uutena ostettu.
^ Kannattaa käydä kysymässä, sunnuntaihin asti näyttäs olevan tarjous voimassa.
Noh vielä vähän enempi ja muutenkin kuulo menny. =) Pelaan yleensä kuulokkeet päässä joten eipä ääni haittaa, mutta täytyypi seurailla mihin suuntaan asia kehittyy.Puolison suht uusi G29 pitää samanlaista ääntä, oma n. 2-3 vuotta vanha ei. Tosin itse en sitä sirinää edes kuule kun ikää (31) ilmeisesti sen verran etten noin korkeaa ääntä enää kuule. Paljonko sulla on ikää jos saan kysyä? Myös yhdellä kaverilla sirisee ratti ja mitä myös Googletellut niin aika yleinen vika kyseessä.
Onko noilla g29 ja g920 mitään muuta eroa kuin ulkonäkö?
Tänään tuli peli ja 6 tuntia takana Nordschleife rataa muutamalla eri autolla....tarjouksesta tilattua Assetto Corsaa
Alustana PS4 eli ei varmaan ole mitään lut-generator mahdollisuutta, PC:lle olis tietty vaikka ja mitä.Kannattaa tsekata vielä ohjeet ffb:n säätöön, lut-generator yms. Parantaa ratin tuntumaa entisestään.
Project cars 2 ja Assetto corsa on molemmat hienoja pelejä, mutta niitä vaivaa sama ongelma kuin useimpia muitakin autopelejä: sopivan vastuksen puute. AI ajaa kisoissa epätasaisesti ja tuntuu typerältä jatkuvasti hienosäätää vaikeustason kanssa, jotta saisi sopivan vastuksen. Nettimoninpeli randomeitten kanssa taas on useimmiten aivan karmeaa romurallia, jossa 3/4 kisoista päättyy ekaan mutkaan kun joku taulapää rysäyttää kaikkien päälle. Em. syistä olenkin nyt ostanut peliaikaa iRacingiin, joka on moninpeliyhteisönsä puolesta aivan omaa luokkaansa.
Kyllä iRacingissä tulee takaluukusta kavereita, vaikka varmasti vähemmän kuin randomissa public ajelussa. Ja onhan sitten olemasa esim. Fisun sarjat ja viikkoskabat missä ajelu on sivistyneellä tasolla. Tosin ei siellä ihan jokailtaisia kisoja järjestetä.
Juu alemmissa lisensseissä tulee osumaa enempi ja ylempänä vähän vähempi. Pääsääntöisesti kuitenkin oikein mukavaa ajelua kun kovin tahallisia törmäilyjä ei kuitenkaan ole. Itse ajelin pitkästä aikaa Skip Barberilla Sebrinkiä viikonloppuna ja molemmat kisat mihin osallistuin piti keskeyttää kun itsestä riippumattomista syistä tuli osumia vähän liikaa. Pitäisi vaan itse koittaa antaa vielä enemmän tilaa ja "nössöillä" että pääsee maaliin astiKyllä iRacingissä tulee takaluukusta kavereita, vaikka varmasti vähemmän kuin randomissa public ajelussa. Ja onhan sitten olemasa esim. Fisun sarjat ja viikkoskabat missä ajelu on sivistyneellä tasolla. Tosin ei siellä ihan jokailtaisia kisoja järjestetä.
Et ole vielä meistä kuullut?Project cars 2 ja Assetto corsa on molemmat hienoja pelejä, mutta niitä vaivaa sama ongelma kuin useimpia muitakin autopelejä: sopivan vastuksen puute. AI ajaa kisoissa epätasaisesti ja tuntuu typerältä jatkuvasti hienosäätää vaikeustason kanssa, jotta saisi sopivan vastuksen. Nettimoninpeli randomeitten kanssa taas on useimmiten aivan karmeaa romurallia, jossa 3/4 kisoista päättyy ekaan mutkaan kun joku taulapää rysäyttää kaikkien päälle. Em. syistä olenkin nyt ostanut peliaikaa iRacingiin, joka on moninpeliyhteisönsä puolesta aivan omaa luokkaansa. Ilmeisesti tuo maksumuuri karkottaa kaikki isin pikku Petterit ja jäljelle jää vakavamielisempää nettikisailua hakevaa porukkaa. Kisailu onkin hyvin toimivan matchmakingin ansiosta ollut uskomattoman tiukkaa ja tasaväkistä, enkä ole törmännyt vielä yhteenkään tahallaan kolaroivaan ääliöön. Saa nähdä alkaako nuo kalliit maksut tökkiä miten nopeasti, mutta nyt toistaiseksi itse viihdyn iRacingin parissa
Täältä kun ilmeisesti löytyy muitakin Thrustmaster T300 RS -ratin omistajia, niin kysyisin mahtaako alla olevalla videolla kuuluva "rutina" olla kyseiselle ratille normaalia?
Erittäin kiinnostava modi. Itsekkin noita adaptereja juuri tänään täältä smyygailin. Huomaako painoeroa alkuperäiseen rattiin nopeuden hidastumisena tms? Onko tuo spaceri tarpeellinen vai koska halusit ratin lähemmäs?Logitech G29 sai tänään uuden ratin.
- Ratti
- Adapteri ja 13mm spacer (korokepala)
- Ohje
- 6kpl M5x35 koneruuveja, nyloc mutterit ja aluslevyt
Adapteri kiinnitetään alkuperäisillä ruuveilla, 3D-tulostuksen jäljiltä upotuksia voi hieman väljentää käsin M8 puuporanterällä.
Ratin kiinnitysreikiä adapterissa ja spacerissa porasin 5mm terällä suuremmaksi, jotta niihin saa M5 pultit.
Pultin kantaa varten sahasin adapterista pienen palan rautasahalla pois, kun sen sahaa sopivasti niin ei tarvitse pitää edes kärkipihdeillä kiinni kun kiinnittää.
Sitten vaan osat paikalleen.
Vaihto tuli maksamaan 84 euroa.
edit:
Lyhyt ja miksei vähän pitkäsormistenkin kannattaa harkita ratin viiksiin pidennyksiä.
Itsellä vaihtaminen onnistuu vielä juuri ja juuri, vähän joutuu sormilla kurottamaan.
Tuo on kevyt ratti, en punninnut mutta paino ei tuo minkäänlaista ongelmaa.Erittäin kiinnostava modi. Itsekkin noita adaptereja juuri tänään täältä smyygailin. Huomaako painoeroa alkuperäiseen rattiin nopeuden hidastumisena tms? Onko tuo spaceri tarpeellinen vai koska halusit ratin lähemmäs?
Ookkei. Täytyy laittaa kyllä harkintaan tämmöinen jos ei nyt kokonaan uutta basea tule hommailtua.Tuo on kevyt ratti, en punninnut mutta paino ei tuo minkäänlaista ongelmaa.
Todella kevyt on pyöritellä sen mitä ehdin pikaisesti testaamaan.
FFB:tä saa ehkä vähän ruuvata suuremmalle, makuasia.
Ilman spaceria ratti tulee kyllä turhan lähelle ratin painikkeita eli kyllä sinne laittaisin koroketta, vaikka sitten metalliputkesta sahaa holkit jos ei halua spaceriin investoida.
Pistin sit kuitenkin vielä nuo viiksien pidennyksetkin tilaukseen, niin päästään sinne satkun nurkille modin hinnassa
Mut joo, onhan tuo nyt ihan eri ratti kuin ennen, suosittelen
Nii jos olisi rahnaa laittaa moiseen niin tuskin täällä g27/29 modeista tarvitsisi puhua.Kustom rattien kanssa joku tälläinen voisi olla hyvä, siis että ne forcetkin vielä tuntuu.