Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Täällä sama juttu kun AC: tä pelaan tuolla T300 setillä. :D Jossain välis ostan siihen sen Open Wheel Moden nii uskaltaa niitä formuloita ja oikeesti tehokkaita autoja jopa ajaa. Ainoa rata jota toivois koko peliin on tuo Hockkenheimin rata. Muuten siinä on oikeastaan kaikki omat suosikit.

Tuolla perus rimmillä ei tosiaan tunnu pysyvän tiellä ellei aja niillä etanoilla mitä se peli sisältää. :rofl:

Vähänkään kovempaa ajaessa (esim millä tahansa Ferrarilla) niin ajetaa nurmen kautta suuri osa rataa.
Meinaatko ettei pyöreällä ratilla pysty ajamaan formuloita vai missasinko jotain?
 
Täällä sama juttu kun AC: tä pelaan tuolla T300 setillä. :D Jossain välis ostan siihen sen Open Wheel Moden nii uskaltaa niitä formuloita ja oikeesti tehokkaita autoja jopa ajaa. Ainoa rata jota toivois koko peliin on tuo Hockkenheimin rata. Muuten siinä on oikeastaan kaikki omat suosikit.

Tuolla perus rimmillä ei tosiaan tunnu pysyvän tiellä ellei aja niillä etanoilla mitä se peli sisältää. :rofl:

Vähänkään kovempaa ajaessa (esim millä tahansa Ferrarilla) niin ajetaa nurmen kautta suuri osa rataa.

Mulla oli se käsitys että AC:stä löytyy Hockenheim sisäänrakennettuna, tai jos muistan väärin niin ainakin hyvänä modina. Tiedän tämän koska olen ajanut AC:n Hockenheimin rataa satoja kierroksia.

Hyvät kuskit pysyy radalla huonommallakin ratilla, eli uskoisin että on enemmänkin penkin ja ratin välissä se vika kuin simulaattorissa (en pitäisi AC:tä edes pelinä, koska ns. peliä siinä ei ole juuri nimeksikään)

Katso jotain fisran tai fisun striimejä niin näet että ne kaikki autot pysy yihan hyvin hanskassa, ja parhaat ajaa niillä ihan saanan kovaa. Ei olekaan tarkoitus että ilman treenaamista pitäisi pystyä ajamaan kilpailukykyisiä aikoja, niihin on ihan omat pelinsä. Minulla noin sadan kiekan totuttelun jälkeen voi alkaa tuntua siltä että rata ja auto alkaa olla hanskassa. Sitä ennen haetaan oikeita jarrupaikkoja, linjoja, vaihteita jne. Laitetaan rengaspaineet kohdalleen ja jotain muuta perus säätöä.

Ajatko ohjaamosta vai jostain muualta? FOVilla kuten mainittua, ona ika iso merkitys siihen miten vauhti tuntuu. Ja tuosta huolimatta hitaallakin autolla ajo voi olla lähellä oikeaa ja mukavaa.
 
Pystyy toki mutta ainakin noissa CodeMasterssin F1 peleissä saan jopa pädillä parempia kierrosaikoja aikaan. Miina on se sama mikä se on vähänkään simumaisemmissa peleissä et ne ihan pienet liikkeet mitä esimerkiks ohittaminen vaatii on pyöreällä ratilla vähän isompia kun mitä ne vois olla.

Varmasti sais 2 kymmenystä - puoli sekuntia pois ajasta millä tahansa radalla oikeanlaisella ratilla.

Yhtä paljon sä sitä rattia joudut kääntämään, oli sitten pyöreä tai formula-tyyppinen? Asetuksista voi sitten hitaammaksi tai nopeammaksi säätää.
 
Pystyy toki mutta ainakin noissa CodeMasterssin F1 peleissä saan jopa pädillä parempia kierrosaikoja aikaan. Miina on se sama mikä se on vähänkään simumaisemmissa peleissä et ne ihan pienet liikkeet mitä esimerkiks ohittaminen vaatii on pyöreällä ratilla vähän isompia kun mitä ne vois olla.

Varmasti sais 2 kymmenystä - puoli sekuntia pois ajasta millä tahansa radalla oikeanlaisella ratilla.



Ihan ohjaamosta ajan mielestäni mistään muualta ei kannata edes yrittää ajaa jos omistaa ratin ja polkimet. Ainakin tuossa PS4 Ultimate editionissa jonka ostin 15€ on kaikki muut paitsi tuo Hockkeinheimin rata. Imolaa olen ajanut eri autoilla jo semmosen noin 300 kierrosta niin se alkaa sujumaan.

FOVista kysyit niin se on tällä hetkellä 52. Mikä sen kuuluis olla?
Fov säädetään näytön korkeuden(vfov)/leveyden(hfov) ja katseluetäisyyden mukaan, esim. 24" 16:9 näyttö(korkeus 30cm) 55cm etäisyydellä silmistä niin vertikaalinen fov on 30astetta (horisontaalinen fov 53 astetta) tai 55" tv 125cm etäisyydellä niin vfov on myös 30astetta (hfov 53astetta). Assetto Corsassa se fov säätö on kai vertikaalinen. Joku 30vfov / hfov 53 on meilkeinpä minimi mikä on vielä hyvä, jos katseluetäisyyden perusteella pitäisi laittaa vielä pienempi vfov/hfov niin se voi olla huono joten ehkä kannattaa tehdä kompromissi fovin suhteen ja laittaa silti 30vfov (53 hfov).

Googleta fov laskureita ja lyöt sinne lukuja niin saat asteet.
tuossa yksi laskuri Modern FOV Calculator
 
Viimeksi muokattu:
Pystyy toki mutta ainakin noissa CodeMasterssin F1 peleissä saan jopa pädillä parempia kierrosaikoja aikaan.

Tässäpä syy miks tuli rattisydeemit ja F1 2019 myytyä pois, onlinessa ei ratilla voi pärjätä padilla pelaaville. Ihan known issue, ja jos tohon jossain vaiheessa tulee updatea niin ostelen pelin uudelleen jostain alesta.
 
Ja tätä vitsiä sitten myydään virallisena pelinä. Harmi meille jotka haluais oikeesti ajaa.

Olis edes joku HC mode jonka voi laittaa päälle ja ei pädillä pärjää :vihellys:

Niinpä. Ja vuodesta toiseen. Toki näyttää hyvältä ja autenttiset kaikki grafiikat, selostajat yms. mutta harmi kun itse ajaminen on ihan eri tasoa kuin näissä syvemmän pään simuissa.

Toisaalta isoille massoille tehty peli ja varmasti karkottaisi pelaajia jos olisi liian realistinen ja vaikea, mutta ois tuossa silti muutamia ihan perusjuttujakin parannettavaksi. Ja joo en ole tuota itse ostanut tai pelannut, ihan nettimutulla vaan.
 
Onko F1 2019 e-sports pelaajat nopeampia ratilla kuin nopeimmat padi-kuskit? Tuohon F1 e-sports sarjaan tuli fanatec viralliseksi sponsoriksikin niin vähän olisi omituista jos nekään ei pärjäisi padi-kuskeille.
 
Missä tahansa autopelissä voi ajaa pädillä tai miksei myös näppiksellä/hiirellä yhtä kovan kierroksen kuin ratilla. Vaatii vaan harjoittelua ja taitoa. Se on sitten eri juttu kun tapahtuu jotain yllättävää. Tekee ajovirheen tai ottaa osuman ja auto luistelee odottamattomasti. Siinä se ratin feedback tai/sekä motionpenkki tekee ihmeitä kun yrittää selvitä mahdollisimman pienellä aikamenetyksellä. Samoin tietysti keliolosuhteet, kun voi tunnustellla pitoa. Myös ihan vaan onko rengaspaineet kohdallaan tai onko renkaat liian kuluneet yms.

Lähinnä niillä oikean kaltaisilla ajolaitteilla haetaan fiilistä, eikä ne suoraan tuo nopeutta.
 
Lfs:n aikaan osa kuskeista oli ihan vitun kovia hiiri ja näppis kombollakin. Ei se pelkkä ratti tuo mitään nopeutta. Parempi ratti saattaa tuoda jonkun verran varmuutta ajamiseen, juurikin paremman tuntuman takia.
 
Lfs:n aikaan osa kuskeista oli ihan vitun kovia hiiri ja näppis kombollakin.

OT: älä hyvä mies puhu LFS:stä menneessä muodossa ;) juuri menneellä viikolla Scawen (yksi kolmesta kehittäjästä) julkaisi uuden testi patchin joka toi paremman tuen DD-rateille.

For OSW wheels the recommended settings are:

FF Steps -> 10000 (for max resolution allowed by DirectInput)
FF Rate -> 100 Hz (allows FF updates to match LFS physics rate)
 
Katsoin Youtubevideon, jossa kuvankaunis vertailee Fanatecin CLS Eliteä ja Thrustmasterin T-GT:ää toisiinsa. Se mikä alkoi arkarruttaa hihnavetoisten paremmuudesta videon aikakohdassa 13.24 alkaen on ratin pykälittäinen liike. Ihan kuin ratti liikkuisi aina sen verran pykälissä mitä ratin moottorin sähköankkuri kierähtää kerran. Noh, katso videolta itse ja kerro onko tuo kuinka häiritsevää.

Fanatec CSL Elite PS4 VS Thrustmaster T-GT Comparison by SimRacingGirl (9.11.2017)


Kummastelen hieman sitä kommenttia, että Logitechin G29:n jarrusettiä laitettaisiin lisää jäykemmäksi (90 kg). Moni näyttää Youtubevideoiden perusteella ottaneen ainakin pois sen mustan kumipalasen.

Tietämys rateista on kasvanut Youtubevideoin ansiosta huimasti. En tiennyt sitä, että ratin "jäykkyttää" voi säätää haluamakseen ja ratin palautumista keskiasentoonsa voi myös säätää. Näitä kahta ominaisuutta olen pitänyt jopa negatiivisena ominaisuutena. Ihmettelen myös sitä ettei markkinoille ole tullut uudempia ratteja (30 cm tai isompikehäisiä) ja sitä, että ratit ovat pääasiassa konsoleille (PC-yhteensopivuudella).
 
Katsoin Youtubevideon, jossa kuvankaunis vertailee Fanatecin CLS Eliteä ja Thrustmasterin T-GT:ää toisiinsa. Se mikä alkoi arkarruttaa hihnavetoisten paremmuudesta videon aikakohdassa 13.24 alkaen on ratin pykälittäinen liike. Ihan kuin ratti liikkuisi aina sen verran pykälissä mitä ratin moottorin sähköankkuri kierähtää kerran. Noh, katso videolta itse ja kerro onko tuo kuinka häiritsevää.

Fanatec CSL Elite PS4 VS Thrustmaster T-GT Comparison by SimRacingGirl (9.11.2017)


Kummastelen hieman sitä kommenttia, että Logitechin G29:n jarrusettiä laitettaisiin lisää jäykemmäksi (90 kg). Moni näyttää Youtubevideoiden perusteella ottaneen ainakin pois sen mustan kumipalasen.

Tietämys rateista on kasvanut Youtubevideoin ansiosta huimasti. En tiennyt sitä, että ratin "jäykkyttää" voi säätää haluamakseen ja ratin palautumista keskiasentoonsa voi myös säätää. Näitä kahta ominaisuutta olen pitänyt jopa negatiivisena ominaisuutena. Ihmettelen myös sitä ettei markkinoille ole tullut uudempia ratteja (30 cm tai isompikehäisiä) ja sitä, että ratit ovat pääasiassa konsoleille (PC-yhteensopivuudella).

En oo omassa ratissa kiinnittänyt kyllä huomiota tuollaiseen pykäliin.

Fanatechilta löytyy esim. Podium Steering Wheel R300 - 30cm kehällä ja vaihdettavia rimmejä löytyy esim. motamechilta
Motamec Race Rally Steering Wheel Flat Spoke 350mm Black Suede Black Spoke Spoke - Motamec.com
 
Verrattuna muihin vähänkään kunnollisiin ratteihin tuosta puuttuu kokonaan force feedback, joka on siis aivan eri asia kuin tärinämoottori. Suosittelisin jättämään kaupan hyllylle..

Kävin kokeilemassa tai siis ihan vain mallikappaletta kääntelemässä ilman, että oli kytketty mihinkään. Ilmeisesti jousitoteutus, joka palauttaa keskelle. Aivan käsittämätön viritys. Ratin kaarella oleville kytkimille plussaa, joita voisi käyttää näppärästi käsijarruna.


Padleillä pelaajista oli joku viesti takaperin juttua kuinka pärjäävät ajopeleissä. Itselläni ei ole kokemusta F1-peleistä ja koska peliä tai ajotuntumaa voi kai verrata akustiseen ja sähkökitaraan. On ne niin eri planeetalta. Ajetaan kiskoilla ja ajetaan maastossa. ;-)

Wreckfestiä itse tahkoan ja siinä ei voi edes vaihtaa asfaltille sileitä ja soralle karheita renkaita - renkaiden ilmanpaineista nyt puhumattakaan, eli se siitä simulaatiosta. Rengasvalinnat ovat vain visuaalinen lisä. Ajomallinnus on mielestäni kuitenkin hyvä, koska mutkaan saa selvää aikaetua mikäli osaa laittaa auton sivuluisuun tai edes käännettyä korin optimaaliseen kulmaan. Kori kallistuu sen mukaan kuinka löysät tai jäykät iskunvaimentimet on valinnut (1 - 5 vaihtoehtoa). Samoin mutkassa ajoon vaikuttaa vaihdevälitys (1 - 5) ja sitä myötä kuinka hyvin vetopito pysyy ja kuinka hyvän lähtönopeuden saa mutkasta ulosajosta. Valittavana on myös tasauspyörän lukon asetukset (1 - 5). Jonkinlaista simulaatiota kuitenkin.. ABS-jarrua, ohjausvakautinta ja luistonestoa lisäksi..

Edellistä kokemusta tuskin saan ratilla hyttinäkymästä, jossa ei tunne auton kallistusta ja kulmaa. Rallycrossissa etupyöriä "joutuu" kääntämään onnistuneen kaarreajon vuoksi paljonkin laidasta laitaan. En tiedä viittasiko tämä kaveri padlellä ajaviin tähän vai johonkin muuhun pelin sisäiseen toiminteeseen, joka saa edun heille. Padlellä voi todellakin "pyörittää" etupyöriä nopeastikin ääriasennosta toiseen tai "nitkutella" eri kulmia, jotta auto pysyy pienessä vetopitosladissa.

Wreckfestissä on vastaavasti ratilla ja varsinkin polkimilla pelaaville etunsa kytkimen suhteen. He jotka käyttävät analogista kytkintä, saavat kiihdytyksistä selkeän edun automaattimanuaaliin (liipasinvaihteet) ja automaatilla pelaaviin nähden. Asia tiedostetaan Bugbearilla, mutta odotan mielenkiinnolla onko vika korjattu huomisessa (27.7.2019) isommassa päivityksessä. Peli tulee ensimmäistä kertaa nyt myös konsoleille (PS4 ja XBox) ja PC-kehitys ja ylläpitäminen on hieman kärsinyt siitä.
 
Onko täällä porukalla paljon kokemuksia T150 RS Pro setistä vs G29 ? Tuota T150 Prota kun saa saksasta 190e hintaan. Vanilla T150 taitaa olla 156e.

Vai kannattaako unohtaa nämä ja odotella T300 tarjouksia ? T300 hinta taitaa tällä hetkellä olla 240-250e. Ja varmaan T300 kananttaisi ottaa se parempi pro versio niin meneekin jo yli 300e.

Jos jollakin kokemusta näistä.

Tulisi varmaan satunnaiseen pelailuun, Dirt Rally, AC, GT 5, Wreckest jne.
 
Juu ja täällä on myös konsoleilla leikkiviä ;)
Mulle tää setuppi on riittävä, ei tule enää päivityksiä.

edit:
Alkoi kaasupolkimen potikka tahmaamaan (itse asiassa se on tainnut tahmata koko ajan) eli kaasu hirtti välillä enemmän tai vähemmän kiinni.
Purin potikan atomeiksi ja puhdistin kontaktipinnat, pitää toivoa että toimii, ainakin nyt tuntuis toimivan.
Taitaa olla näissä tyyppivika ja jos vika tulee, niin melkeinpä suosiolla ostaa sinne laadukkaamman osan tilalle (takuuseen saa toki...ihan samanlaisen)
Työnä tarkkuutta vaativaa ja melkeinpä ratinvaihto oli tätä helpompi.

Tässä jonkun tekemä ohje aiheeseen:


Sama kuvien ja tekstin kera:
SPIKING PEDALS FIX: Clean your Logitech G25/G27 Pedal Pontentiometers

10kohm lineaariset potikat maksaa muutaman euron eli ei huikea investointi jos ei halua purkaa vanhaa.
potikka1
potikka2
Muovivartisesta saa muokattua vastavan kuin alkuperäinen.

Olis taas sama jumppa edessä, nyt alkoi jarrupolkimen potikka häröilemään ja jarru jää satunnaisesti päälle johonkin asentoon.

Eikö täällä muilla Logitechin omistajilla ole samoja murheita?
 
Olis taas sama jumppa edessä, nyt alkoi jarrupolkimen potikka häröilemään ja jarru jää satunnaisesti päälle johonkin asentoon.

Eikö täällä muilla Logitechin omistajilla ole samoja murheita?

Potikat on kulutustavaraa ja kaikilla on sama edessä jossain välissä. Riippuu käytöstä miten nopeasti.
 
Potikat on kulutustavaraa ja kaikilla on sama edessä jossain välissä. Riippuu käytöstä miten nopeasti.
Näissä eka remppa tuli muutaman kuukauden ikäisenä ja onko tämä nyt reilu puoli vuotta vanha ja jo seuraava huolto edessä.
Takuuta toki olisi jäljellä, mutta kun on tuo ratin vaihtokin sitten edessä ja eiköhän siinä uudessa olisi sitten kuitenkin ihan samanlaiset potikat eli niitäkin saa availla, sama sitten huoltaa tätä.
Hyvä jos saisi ostettua ihan samanlaiset potikat ja vaan vaihtaisi aina uuden tilalle, vaan en löytänyt mistään ihan samanlaisia. Noista em saa kyllä askarreltua vastaavat.

Onko samaa vikaa muillakin merkeillä, kuten Fanatec?
 
Fanatecin edullisemmissa CSL-polkimissa on myös tuollaiset potikat ja nettijuttujen mukaan niitäkin saa kyllä olla korjailemassa. Kalliimmissa on Hall-sensorit eikä siten vastaavia ongelmia.
 
Tilasin nyt 6kpl potikoita ja 3. rempassa pitää askarrella (varren pituus ja halkaisu) niistä tähän sopivat, ni voi sit jatkossa vaan juottaa uuden tilalle.

Tässä hommassa Logitechin osalta haastavinta oli saada se potikka pois, sitä pitää sellainen metallinen lukkoprikka jonka lukituskieleke oli melko haastava saada taivutettua niin että sen sai vedettyä siitä tieltä pois.
Muuten kyllä tottunut tällaisiin askarteluihin.

Nyt kun polkimet taas nappuloina pöydällä, niin otin samalla kuvat ja mitat potikasta.
Voi sitten sopivan potikan löydettyä askarrella vaihto-osia:
Logitech G29 pedal potentiometer.jpg

edit:
Taas olis kaikki kolme potikkaa putsattu ja toivotaan että ajokilometrejä saa kerrytettyä runsaasti ennen seuraavaa huoltoa :)
 
Viimeksi muokattu:
Näissä eka remppa tuli muutaman kuukauden ikäisenä ja onko tämä nyt reilu puoli vuotta vanha ja jo seuraava huolto edessä.

Oma G27 oli ties kuinka monta vuotta käytössä eikä tarvinnut potikoita vaihtaa eikä putsata kertaakaan? En tiedä oliko sitten aiemmin käytössä parempilaatuiset kuin nykyään.
 
Niin ehkä se komponenttien laatu vaihtelee.
Seuraavan kerran kun alkaa temppuilemaan vaihdan sinne toisenlaisen potikan.
 
Noniin laitoin sitten Eccin polkimet myyntiin ja tiedoksi Logitech miehille, että nämä menee myös suoraan teidän rattiin kiinni. Vaihtoehtoisesti toimii myös stand-alone usb polkimina.
Ecci 6000 polkimet
 
Noniin laitoin sitten Eccin polkimet myyntiin ja tiedoksi Logitech miehille, että nämä menee myös suoraan teidän rattiin kiinni. Vaihtoehtoisesti toimii myös stand-alone usb polkimina.
Ecci 6000 polkimet

Voin puoltaa näiden ostoa, omannut aikoinaan kahdet ECCI:n polkimet, yhdet ilman kytkintä ja toiset juurikin nuo keltaiset kytkimen kera jotka tuli hankittua yhdessä 6006 ratin kanssa. Erinomaista tukea tuleva ostaja tulisi tarvittaessa myös saamaan, John Pribble ECCI:lta, erittäin asiallinen kaveri.
 
Onko täällä kukaan rakentanut SFX-100 motion diy simulaattoria tai ketään jota tälläinen kiinnostaisi ?

Itse olen haaveillut vuosikaudet jonkinlaisesta motion rigista mutta suurin osa ratkaisuista on ollut aivan liian kalliita ja osa taasen liian vaikeita toteuttaa.

Esim. D-Box Gen II kahdella aktuaattorilla etu pivot pointin kera maksaisi halvimmillaan uutena 5900€, käytettynä vastaava Gen I maksaisi jenkeistä tuotuna noin 2500€-3500€.

Erilaisia kaupallisia ratkaisuja löytyisi toki pilvin pimein mutta loppupeleissä aina se hinta tulee vastaan ja kun nuo pelkästään penkki motionit ei oikein kiinnosta.

Viimeiset parisen viikkoa on tullut siis lueskeltua sekä katseltua lukuisia videoita koskien aihetta ja mitä enempi tulee tutkittua, sitä enempi vain kiinnostaisi.

Tarvittavat osat tulisivat maksamaan noin 2000€ sekä lisäksi tarvitaaan 3D tulostin & parisen viikkoa reipas tahtista tulostamista (200h).

Servomoottorit saisi tilattua Aliexpressista sekä muut komponentit & tarvikkeet taasen Saksan Amazonista sekä muutamasta liikkeestä Saksasta tilaten.

Lisätietoa tästä ei kaupallisesta projektista:

SFX-100 / SimFeedback – SFX-100 and SimFeedback hub
SFX-100 motion sim platform guide - RowanHick.com
SimFeedback/SimFeedback-AC-Servo

Keskustelua aiheesta:

The SimFeedback-AC DIY Motion Simulator thread - Latest Formula 1, Motorsport, and Sim Racing News



DSC00275-600x403.jpg
 
Olen myös jonkin verran seurannut tuota diy hommaa, kun tosiaan kaupalliset versiot ovat niin kalliita.
Kiinnostaa siis ihan hemmetisti!
 
91D2E08C-D4C1-4D0C-8561-93DFB7CF1DBE.png
Olen myös jonkin verran seurannut tuota diy hommaa, kun tosiaan kaupalliset versiot ovat niin kalliita.
Kiinnostaa siis ihan hemmetisti!

Mistä tällä hetkellä kiinni ettet aloita projektia ?

Itse teen päätöksen ajan kanssa mutta laitoin jo nimeni tänne jos se avittaisi omaa päätöstä ja jos ei, niin ainakin helpottaa hieman mahdollisen 2 erän tilauksen etenemistä ja samalla tulee tuettua hienoa projektia vaikken koskaan omaani aloittaisikaan.

SFX-100 Shield - Group buy round 2 signup - EU - Latest Formula 1, Motorsport, and Sim Racing News

9B111C2D-44E0-406E-B74F-42BB7D698806.png
 
Viimeksi muokattu:
En vielä ole kovin syvällisesti tuohon paneutunut, mutta jos tuo vaatii sähkötietämystä ta ohjelmointia vähänkään enemmän niin jää tekemättä.
 
En vielä ole kovin syvällisesti tuohon paneutunut, mutta jos tuo vaatii sähkötietämystä ta ohjelmointia vähänkään enemmän niin jää tekemättä.

Ennen kuin aloin syventymään aiheeseen, mietin riittäisikö omat rahkeet projektiin koska aluksi tuntui kovin vaikialta projektilta toteuttaa.

Nyt kun olen satoja sivuja aiheesta lukenut sekä muiden rakentajien kokemuksia projektin varrelta, ei tämä tunnu laisinkaan enää niin monimutkaiselta.

Ohjelmointia taikka sähkö osaamista ei myöskään tarvita, juottaa toki saa jos osaa, kytkennät olisi toki hyvä tarkistuttaa alan kaverilta taikka tehdä yhdessä ne.

Tilasin juuri SimLabilta lisää osia rigiin ja tuossa sivussa tuli myös samalla tilattua kiinnityspalaset mahdollisten aktuaattoreiden kiinnittämiseksi.

Jatkokeskusteluille avaan oman topicin jos tuolle tielle lähden.
 
Vielä en ole edes yhtään motion rigiä päässyt kokeilemaan, joten senkään puolesta ei ole sitä viimeistä omistamisen halua tullut.
Rakentelu on aina hauskaa ja onhan nuo osw vehkeetkin jo rakenneltu ym. pientä.
3d tulostinkin löytyisi töistä...
 
Vielä en ole edes yhtään motion rigiä päässyt kokeilemaan, joten senkään puolesta ei ole sitä viimeistä omistamisen halua tullut.
Rakentelu on aina hauskaa ja onhan nuo osw vehkeetkin jo rakenneltu ym. pientä.
3d tulostinkin löytyisi töistä...

Kuullostaa kyllä mun korvaan ihan siltä, että tarvittavaa osaamista löytyisi riittävästi projektin läpi vetämiseksi :)

En ole itsekään kokeillut mutta youtubesta löytyvät videot ovat jo aivan riittäviä saamaan ainakin allekirjoittaneen vakuuttuneeksi :)

Uskoisin että myymällä omat saisi myös takaisin, jos osoittautuisi ettei olisikaan oma juttu.
 
Kuullostaa kyllä mun korvaan ihan siltä, että tarvittavaa osaamista löytyisi riittävästi projektin läpi vetämiseksi :)

En ole itsekään kokeillut mutta youtubesta löytyvät videot ovat jo aivan riittäviä saamaan ainakin allekirjoittaneen vakuuttuneeksi :)

Uskoisin että myymällä omat saisi myös takaisin, jos osoittautuisi ettei olisikaan oma juttu.

Tuli tässä nyt katseltua youtubea sun innoittamana ja kuume on melkoinen :D
Taidan siirtää hankinnan kuitenkin ensi vuodelle, mutta kait nuo nyt pitää hommata jokatapauksessa.
Tai sitten rupean haalimaan tässä osaa kerrallaan pikkuhiljaa...
 
Tuli tässä nyt katseltua youtubea sun innoittamana ja kuume on melkoinen :D
Taidan siirtää hankinnan kuitenkin ensi vuodelle, mutta kait nuo nyt pitää hommata jokatapauksessa.
Tai sitten rupean haalimaan tässä osaa kerrallaan pikkuhiljaa...

Sopii kyllä loistavasti talven pakkasille puuhailtavaksi :)

Ymmärtääkseni kaikki muut osat löytyisivät "suoraan hyllystä" toimitettavaksi mutta alumiini profiilien suhteen kannattaa varautua pitkiin toimitusaikoihin.

Juuri tällä hetkelläkin ovat loppu ja tilanneilla on yleensä kestänyt 1-2 kk, joskus jopa pidempään eli tämä kannattaa pitää mielessä.

Servojen suhteen toimitusajat ovat taasen 3-4 viikkoa.
 
Onko täällä paljon kokemuksia T300 ratista ? Alkaa vaakakuppi kallistua tuon hankkimisen puoleen. Jonkun verran ilmeiseti näissä ylikuumenemis ongelmia ? Onko muita huomattavia ongelmia tuossa mallissa ?
Varmaan myös tulee joku teline hankittua samalla niin Gt Omega telinettä katsellut, toinen vaihtoehto playseat challenge mutta vaikuttaa jotenkin huteralta hintaansa nähden.
 
Minulla on tuollainen Challenge ja se on kyllä hintansa väärti. Eihän se mikään profiilirigi ole, mutta hoitaa kyllä hommansa erinomaisesti siihen nähden että se menee aika näppärästi nippuun.
 
Onko täällä paljon kokemuksia T300 ratista ? Alkaa vaakakuppi kallistua tuon hankkimisen puoleen. Jonkun verran ilmeiseti näissä ylikuumenemis ongelmia ? Onko muita huomattavia ongelmia tuossa mallissa ?
Varmaan myös tulee joku teline hankittua samalla niin Gt Omega telinettä katsellut, toinen vaihtoehto playseat challenge mutta vaikuttaa jotenkin huteralta hintaansa nähden.
Oma T300 alcantara edition on kestänyt lähes 3,5vuotta ja varmaan noin 500h ajamista takana(yht. käytössä lukien tauot peleissä ym. reilu 1000h) ja myös T3PA polkimet toimii edelleen, mutta vaihtuivat huhtikuussa Fanatec V3:iin jotka on kyllä paljon paremmat. Varmaan riippuu ffb tehoistakin joita käyttää että miten hyvin kestää, mutta itsellä ratin control panelissa kaikki on 95% ja peleissä ffb-efektit n. 50% luokkaa tai alle.
 
Tänään pitäisi saapua T300 RS GT versio, pääsee 20v vanha Micrsosoft Sidewinder eläkkeelle :D Toivottavasti ei satu omalle kohdalle maanantaikappale joka kosahtaa heti :vihellys:
Tilasin tuon kaveriksi GT Omega Classic telineen, kun ei ihan vielä vittinyt täyttä rigiä rakentaa ja tuosta saa modaamalla rakennettua myöhemmin OK rigin.
 
Tänään pitäisi saapua T300 RS GT versio, pääsee 20v vanha Micrsosoft Sidewinder eläkkeelle :D Toivottavasti ei satu omalle kohdalle maanantaikappale joka kosahtaa heti :vihellys:

Mulla rupesi nuo pedaalit vinkumaan jo kahden viikon käytön jälkeen, mutta siitä selvisi WD40:llä ja 10min työllä. Alkuperäiset rasvat kuluu nopeasti pois sieltä välistä. Muuten oma yksilöni on pelannut hienosti ja on ollut selvä parannus G25 rattiin :tup:
 
Hei, yritän saada toimimaan vanhan rikki menneen G25 polkimet ja vaihdekepin yhdessä DFGT kanssa. Tietokone tunnistaa ratin mutta ei kalibroi, kuitenkin kaikki napit ja polkimet toimii hyvin. Kuitenkin kun yhdistän lisäksi DFGT niin ohjelmisto ei anna kuin toisen rateista olla aktiivisena. Olisiko mahdollista saada nämä toimimaan jotenkin päällekkäin, jolloin voisi käyttää dfgt rattia ja g25 polkimia sekä vaihdekeppiä? :) tiedän että on olemassa kalliita usb adaptereita mutta yritän jos tämä onnistuisi ilman sitä eikä kolvi pysy kädessä että itse sellaisen tekisin :D toki jos jollain on nuo adapterit ylimääräisenä niin voisin ostaa pois mikäli hinta on sopiva.
 
Hei, yritän saada toimimaan vanhan rikki menneen G25 polkimet ja vaihdekepin yhdessä DFGT kanssa. Tietokone tunnistaa ratin mutta ei kalibroi, kuitenkin kaikki napit ja polkimet toimii hyvin. Kuitenkin kun yhdistän lisäksi DFGT niin ohjelmisto ei anna kuin toisen rateista olla aktiivisena. Olisiko mahdollista saada nämä toimimaan jotenkin päällekkäin, jolloin voisi käyttää dfgt rattia ja g25 polkimia sekä vaihdekeppiä? :) tiedän että on olemassa kalliita usb adaptereita mutta yritän jos tämä onnistuisi ilman sitä eikä kolvi pysy kädessä että itse sellaisen tekisin :D toki jos jollain on nuo adapterit ylimääräisenä niin voisin ostaa pois mikäli hinta on sopiva.
Se bodnarin adapteri polkimille tekee niistä paremmat eli 8-bittiset(1024-asentoa) kun vakiona rattibasen kautta polkimissa on vain 256-asentoa.

24+20puntaa +postit maksaa adapterit polkimille ja vaihdekepille Leo Bodnar, Simulator Electronics
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs asetuksia ootte arvon simuilijat Simucuben pikku-Migessä (v1) käyttäneet? Lähinnä iracingiin hakisin asetuksia. Olen kaivellut noita lähinnä muutamalta youtubettajalta, mutta en oikein löydä mieluisia... :tdown:
 
Se bodnarin adapteri polkimille tekee niistä paremmat eli 8-bittiset(1024-asentoa) kun vakiona rattibasen kautta polkimissa on vain 256-asentoa.

24+20puntaa +postit maksaa adapterit polkimille ja vaihdekepille Leo Bodnar, Simulator Electronics
60 euroa adaptereista 15 vuotta vanhoihin laitteisiin tuntuu tyyriiltä kun G29 saa kepin kanssa käytettynä 150e :) pitää varmaan yrittää käytettynä metsästää tai keksiä toinen ratkaisu. Jotenkin jos koneen saisi huijaamaan luulemaan nuo polkimet ja vaihdekepit vaikka näppäimistöksi niin voisi onnistua yhdistää samaan aikaan DFGT ratin kanssa ehkä?
 
60 euroa adaptereista 15 vuotta vanhoihin laitteisiin tuntuu tyyriiltä kun G29 saa kepin kanssa käytettynä 150e :) pitää varmaan yrittää käytettynä metsästää tai keksiä toinen ratkaisu. Jotenkin jos koneen saisi huijaamaan luulemaan nuo polkimet ja vaihdekepit vaikka näppäimistöksi niin voisi onnistua yhdistää samaan aikaan DFGT ratin kanssa ehkä?

Joo no onhan se vähän paljon mutta ei se G29/920:ään taida tukea kuin 256-asentoa polkimille niin tuolla 23punnan adapterilla saa nekin paremmiksi. Ja on niillä jonkinlainen jälleenmyyntiarvokin jos polkimet, vaihdekeppi vaihtuu toisiin.

Itsellä olisi nuo molemmat adapterit periaatteessa ylimääräisenä, oisko joku 35€ sis. postit jotain mitä voisit maksaa niistä?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom