Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Saako tohon csl dd baseen millään ilveellä mitään muuta kuin noita fanan omia ratteja? Olis joutilaana 350mm rrs ralliratti onko mitään adapteripalikkaa tms?
Kiitos paljon!Saa minkä tahansa ratin missä on 6x70 tai 3x50 kiinnitys. Väliin pitää hankkia joko Fanalta Universal hub tai Podium hub tai vaihtoehoisesti esimerkiksi Sim Racing Machinesilta fana emulaattori.
Kiitos paljon!
Otan myös vastaan ehdotuksia rigeistä mitkä mulle sopisi? Jonkin verran noita jo googlaillutkin muttei vielä osannu mihinkään päätyä.
Kriteerejä
-paikka H shifterille + käsijarrulle(edes jollain lisäpalalla?)
-pääaiheena rallysimfans rbr eli en tarvitsisi kait mitään supertukevaa 20nm DD ratin kestävää järkälettä??? Uskoisin pärjääväni tälläsillä ~8-10nm väännöillä hamaan tulevaisuuteen.
-josko tästä alle 600€ selviäisi? Siinä aika ehdoton kipuraja.
Päivitys fanaongelmaani:
Kävin tänään pähkäilemään asiaa ja kun pistin koneet käyntiin nii suureksi yllätykseksi ratin näyttö ei jäänytkään pelkkään fanan logoon ja kaikki toimi taas.
Ilmeisesti eilisillan säätämiset jäi tilanteeseen että olisi vielä yksi restartti pitänyt koneeseen tehdä.
Säikähdyksellä selvittiin kait. Pitää tuota qr2 harkita ainakin.
Saako tohon csl dd baseen millään ilveellä mitään muuta kuin noita fanan omia ratteja? Olis joutilaana 350mm rrs ralliratti onko mitään adapteripalikkaa tms?
Ööö? En ole päälle 10v (11-12v?) mitä ollut QR1:sellisiä baseja/ratteja, mitenkään onnistunut rikkomaan sitä/niitä, miten ihmeessä se tapahtuisi?Fana kyllä mokasi suunnittelussa QR1 kanssa. Tietty valtava plussa siinä oli, ettei tartte erillistä usb piuhaa mutta muuten aika surkeaa suunnittelua. Itselläni ei ole ongelmaa kun ei koskaan vaihda rimmiä, mutta olisihan se kiva vaikka välillä vaihtaakin ilman pelkoa että liiallisella vaihtamisella rikkoo QR:n
Ööö? En ole päälle 10v (11-12v?) mitä ollut QR1:sellisiä baseja/ratteja, mitenkään onnistunut rikkomaan sitä/niitä, miten ihmeessä se tapahtuisi?
Onhan noista netti pullollaan, yleensä siis pinnit menee vinoon.
Siitä itse pitänyt huolta etten mitenkään DD Pron rattiin nojaa/tai varsinkaan ota tukea penkkiin istuessa/noustessa.
Paljonko noista sitten lopulta on käyttäjävirheitä ja paljonko Fanan ongelmaa?
Aika moni tuote kyllä menee rikki jos sitä "käyttää väärin" ja osa porukkaa saa graniitinkin palasiksi "tosi helpolla".Vaikea sanoa mistä QR ongelmat lopulta johtuu, mutta noin ylipäätään jos tuote on suunniteltu niin että käyttäjä voi saada sen takuuaikana rikki "käyttämällä sitä väärin" niin se ei ole kovin hyvin suunniteltu. Vähän kuin jonkun firman "you are holding it wrong".
Ajokärpänen puree taas urakalla. Pitää lueskella ketjua, mutta Gran Turismoon pääasiassa settiä hakemassa. Ykkönen olisi kai tuo uusi Fanan DD Extreme, mutta täydet hinnat 10v vanhoine polkimineen, ei bundle-alennusta, QR2 Liten käyttö, ja kalliit postit ajoi katsomaan toiseksi parasta? vaihtoehtoa eli Logitechin G Pro:ta, joka näyttäisi lähtevän sivuilta nyt polkimineen 1264€ posteineen. Onko tätä saanut paljoa halvemmalla? Voittaa kuitenkin kommenttien perusteella selvästi Fanatecin DD Pro:n, mutta Logitech silti vähän epäilyttää. Ehkä voi odottaa tarjousta DD Extremestä, mutta Fanatecin tuntien se voi olla turhaa.
Aika moni tuote kyllä menee rikki jos sitä "käyttää väärin"
Onhan tuossakin jo vaihtoehtoja. Ennenvanhaan oli vain halvat Logitechit. Logitech ainakin lupailee yhä tuoreeltaan pian julkaistavia varusteita sarjaan. Ja esim. Gran Turismossa niiden TrueForce on aina toiminut hyvin. DD Pro:n totesin jo liian heikoksi. Siinähän on rattiosa itsessään kuulemma lelun tasoinen. Vaikkei parasta A-luokkaa ole noissa muissakaan. Isommat nm:t lukemani perusteella tuo rahalle hyvin vastinetta, mutta kannattaa olla myös tuo uuden polven FFB, eli G Pro tai DD Extreme. Pitää lukea vertailua noista, kunhan alkaa tulla. PC:lle saa samalla rahalla toki parempaa ja vaihtoehtoja riittää. Laadukas rigi tulee myös ostoon jos kallis rattikin+polkimet, siitä ei varmaan kannata tinkiä. Muuta ei sitten tarvita.Kyllä konsolipuolella DD:n kanssa on vaihtoehdot aika vähissä. Thrustmasterin konsolituen piti tulla jo joskus syksyllä, ei tullut, Logitechiltä puuttuu kokonaan ekosysteemi ja tuntuu että Logi itsekin on luovuttanut tuon kanssa. Fanateciltä sitten joko DD Extreme mikä on alennuksessa ehkä mustana perjantaina jos silloinkaan tai se DD Pro.
Siinähän on rattiosa itsessään kuulemma lelun tasoinen.
En ookkaan tiennyt että tuossa on vaan tuo 3nm. En kyllä nää mitään syytä että miksi ei ostais fanatecin 5nm bundlea samaan hintaan ja kiinasta tehokkaampi poweri muutamalla kympillä, että saa 8nm.
Eikö se olis vaan helpompi käyttää kolmea displayporttia ja kattella onko ongelmia.Onko mitään eroa otanko triploille liitännät pelkistä displayporteista tai jos käytän kahta dp:tä ja yhtä hdmi:tä? Syksyllä yritin noita saada toimimaan ja joku ongelma oli kun aina toimi vain kaks yhteen ja kolmannessa reso oli päin persettä. Pari kertaa sain ne toimimaan (kuva todisteena ) mutta ongelma palasi uudelleenkäynnistyksellä. Tuolloin käytössä oli 2xdp ja yks hdmi.
Näytöt on kaikki samanlaisia halppis Eletra leon 31.5" sillä erolla että yksi oon ilmeisesti jollain tapaa uudempaa versiota tjsp. kun näytön valikko eroaa vähän kahdesta muusta. Kaikki kuitenkin samaa mallia. Näyttiksenä on Asuksen strix rtx3090.
Nyt alkais uudet rakennelmat olla sillä mallilla että joku päivä pitäis kohdata todennäköisesti ongelmakin uudelleen. Oisko hyviä vinkkejä millä korjata ongelma? Jossain ulkomaalaisessa faceryhmässä oli jollain ilmeisesti sama ongelma ja se oli korjautunut muuttamalla hdmi-porttien joku asetus 1.4 1.3:een tjsp. mutta mun taidot ei ehkä riitä noin pitkälle kun ei oo hajuakaan mistä ja miten se tehdään. Meen näiden kanssa enempi tuurilla kuin taidolla.
Jos mulla olis ollut tuossa hyllyssä valmiiksi kolmas piuha ni oisin kai mä sitäkin kokeillut. Vaan kun ei ole ja joutuu käymään kaupan kautta ni kyllä tää etukäteen kysyminen helpommaksi ja halvemmaksi tulee jos vika onkin muualla. Noi on kuitenki sen nelisenkymppiä kpl ni sillä rahalla saa muutakin kuin kenties tarpeettomia piuhoja. Toimihan se kuitenki hdmi:lläkin aina kunnes teki buutin ni vois olettaa ettei vika välttämättä ole piuhoissa.Eikö se olis vaan helpompi käyttää kolmea displayporttia ja kattella onko ongelmia.
Jos mulla olis ollut tuossa hyllyssä valmiiksi kolmas piuha ni oisin kai mä sitäkin kokeillut. Vaan kun ei ole ja joutuu käymään kaupan kautta ni kyllä tää etukäteen kysyminen helpommaksi ja halvemmaksi tulee jos vika onkin muualla. Noi on kuitenki sen nelisenkymppiä kpl ni sillä rahalla saa muutakin kuin kenties tarpeettomia piuhoja. Toimihan se kuitenki hdmi:lläkin aina kunnes teki buutin ni vois olettaa ettei vika välttämättä ole piuhoissa.
Noi on kuitenki sen nelisenkymppiä kpl
Jos sulla ei oo kerta mitään tietoa asiasta onko tuolla merkitystä ni olisko vaan parempi ollut olla vastaamatta? Kaikki muukin selviää kyllä useimmiten kokeilemalla mutta neuvona se on harvinaisen huono. Eikö nää foorumit oo osaltaan sitä varten ettei jokaisen tarvi kokeilla kaikkea vaan voi ottaa selvää etukäteen kyselemällä muiden kokemuksia?Eihän se neuvo kelvannut, vaan tartti ihan itte lähteä kaivamaan kuoppaa itelle.
Tilasinko mä vittuilua vai kysyinkö neuvoa?
Harvinaisen huono neuvo jolla nyt kuitenkin mentiin. No niinpä.Jos sulla ei oo kerta mitään tietoa asiasta onko tuolla merkitystä ni olisko vaan parempi ollut olla vastaamatta? Kaikki muukin selviää kyllä useimmiten kokeilemalla mutta neuvona se on harvinaisen huono. Eikö nää foorumit oo osaltaan sitä varten ettei jokaisen tarvi kokeilla kaikkea vaan voi ottaa selvää etukäteen kyselemällä muiden kokemuksia?
Joo, sun vastauksen ymmärsinkin niinkuin sen tarkoitit. Ja tilannehan olikin juuri noin eli powerilta hain kun oli tuossa nurkalla ja otin sen ainoan vaihtoehdon joka oli saatavilla. MMuistin hinnan vaan väärin. Jos ne olis ollu tuon 40e kpl, ni oisin ostanu silti ennemmin kuin tilannu jostain edullisemmat koska ne sai heti.Ainakin minun neuvo oili ihan vilpittömästi kirjoitettu, ei kaikki tajua että yleensä satunnaisen kaupan hyllyssä on vaan niitä kalliimpia tuotteita.
Mutta noi näyttöjen, liitäntöjen jne. sekalaisuus aiheuttaa kyllä varsinkin monen monitorin konfiguraatioissa ongelmia. Kuten vaikka se että HDMI ei kykene toistamaan kuvaa monitorin parhaalla virkistystaajuudella, mutta DVI pystyy. Mut joo, toivotaan että asia ratkeaa kaapelilla.
Sovitaan nyt vaikka niin sitten että sun neuvosi oli niin mahtava että se vastaa kaikkiin mun tuleviinkin ongelmiin ja kysymyksiin kohdallasi. Nyt voitkin sitten vaappua vaikka syömään tai päikkäreille ni ei tarvii täällä kiukutella.Harvinaisen huono neuvo jolla nyt kuitenkin mentiin. No niinpä.
Ja on tiedossa, että näyttöjen ja piuhojen miksaaminen ei ole se paras ratkaisu, varsinkin jos on kympistä kahdesta kiinni.
Mutta en ole mikään asiakaspalvelu silittelemässä päätä.
Te jotka olette Fanatecin asiakaspalvelun / huollon kanssa olleet tekemisissä niin miten on asiointi onnistunut?
Itse laitoin takuunalaisesta käsijarrusta viestiä 29.1 fanatecin omien sivujen kautta.
Ensimmäisen ja toistaikseksi ainoan vastauksen sain 7.2. Tein mitä siinä pyydettiin ja lähetin vastauksen. Tämän jälkeen täysi hiljaisuus.
Oikeastiko tämä on aina näin helv. hidasta tomintaa?
En nyt tiedä ihan aina, mutta tällä hetkellä kyllä. Mikään ei toimi ja mitään tapaa asioiden hoitamiseen ei ole. Tilanne ollut tämä ainakin black fridaysta asti. Ja onhan näitä aspa-kriisejä ollut aiemminkin, eli ei tämä mitenkään täysin poikkeuksellista ole. Taas on luvattu ummet ja lammet että loppuvuodesta ovat asiakaspalvelun markkinajohtaja ymsp. mutta näiden jamppojen puhe on halpaa.
Ainakin omassa kiinakepissä sai käännettyä kahvan, jolloin sen sai noin pystyyn. Aika paljon trial&error ennenkuin löytää ne sopivat kohdat itselle.Moro! Olen päivittämässä alumiinirigiin (Hades 2.0 Plus), mutta nyt tarvisin vinkkejä vaihdekepin ja käsijarrun kiinnittämiseen. RSH:lta saa tilattua tarpeet kiinnittämiseen, mutta se sisältää vain pätkän 4080 profiilia ja sen kiinnikkeitä. Keppi ja käkkäri ovat kiinan vermeitä ja kiinni täysin itse tuunatulla alustalla . Puukalikan tavoite on ollut eristää keppi rigistä, kun rattia kääntäessä tuli härösignaaleja.. Rattina Fanatec CSL DD. Eli miten olette kiinnittäneet omianne alumiinirigeihin?
Roniin vaan yhteyttä sähköpostil tai discordis niin saa suunniteltua just eikä melkein sopivat lisäpalikat ja modaukset rigiin. Itse tein tämän operaation viime vuoden lopulla ja sai esittää samalla kaikki tyhmät kysymykset. Toimintamalli ja asiakaspalvelu pelkkää priimaa RSH:lla.Moro! Olen päivittämässä alumiinirigiin (Hades 2.0 Plus), mutta nyt tarvisin vinkkejä vaihdekepin ja käsijarrun kiinnittämiseen. RSH:lta saa tilattua tarpeet kiinnittämiseen, mutta se sisältää vain pätkän 4080 profiilia ja sen kiinnikkeitä. Keppi ja käkkäri ovat kiinan vermeitä ja kiinni täysin itse tuunatulla alustalla . Puukalikan tavoite on ollut eristää keppi rigistä, kun rattia kääntäessä tuli härösignaaleja.. Rattina Fanatec CSL DD. Eli miten olette kiinnittäneet omianne alumiinirigeihin?
Oletko mitään muuta testannut? Esim. Asseto Corsaa?Codemasters taitaa vihata Thrustmasterin ohjaimia...
Pelasin tänään kahteen otteeseen WRC:tä ja molemmilla kerroilla klubikisa oli pakko lopettaa kun kaasu hirtti kiinni: ensimmäisellä kerralla 40% ja toisella kerralla 70%.
Käytössä T300RS ja T-LCM. Polkimet kytketty rattibaseen ja base USB-hubin kautta koneeseen.
Samaa teki silloin tällöin myös Dirt Rally 2.0. Assetto Corsa Competizione ei kertaakaan muistini mukaan.
Tässä nyt on vaihtoehtoina 1) polkimet ovat hajoamassa, 2) USB-hubi on hajoamassa tai 3) pelissä on jokin yhteensopivuusongelma TM:n ajureiden kanssa.
Lisäksi WRC ei muista rattiin bindattuja omia nappula-asetuksia: joka käynnistyksellä ne nollautuvat defaultteihin ja ne pitää asettaa uudelleen. Internetin mukaan muillakin TM käyttäjillä sama ongelma.
Turhauttavaa. Muuten peli olisi kuosissa ja sitä olisi kiva pelata mutta klubikisat menee tärviölle kun kaasu sekoaa kesken ajon ja pakko on joko valita quit tai retire.
T-3PA ja vajaa 500 tuntia ilman mitään ongelmia dirtti 2.0.Codemasters taitaa vihata Thrustmasterin ohjaimia...
Pelasin tänään kahteen otteeseen WRC:tä ja molemmilla kerroilla klubikisa oli pakko lopettaa kun kaasu hirtti kiinni: ensimmäisellä kerralla 40% ja toisella kerralla 70%.
Käytössä T300RS ja T-LCM. Polkimet kytketty rattibaseen ja base USB-hubin kautta koneeseen.
Samaa teki silloin tällöin myös Dirt Rally 2.0. Assetto Corsa Competizione ei kertaakaan muistini mukaan.
Tässä nyt on vaihtoehtoina 1) polkimet ovat hajoamassa, 2) USB-hubi on hajoamassa tai 3) pelissä on jokin yhteensopivuusongelma TM:n ajureiden kanssa.
Lisäksi WRC ei muista rattiin bindattuja omia nappula-asetuksia: joka käynnistyksellä ne nollautuvat defaultteihin ja ne pitää asettaa uudelleen. Internetin mukaan muillakin TM käyttäjillä sama ongelma.
Turhauttavaa. Muuten peli olisi kuosissa ja sitä olisi kiva pelata mutta klubikisat menee tärviölle kun kaasu sekoaa kesken ajon ja pakko on joko valita quit tai retire.