Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Itse oon vaihdellut vuosien varrella moneen kertaan edes takaisin vr:n, triplojen ja super ultrawiden välillä. Kaikissa ne omat hyvät ja vähemmän hyvät puolensa.
 
en ole vielä löytänyt muuta peliä kuin Dirt Rally 2 joka sitä tukisi kunnolla. Ainoa moite ehkä tuo G923 itse eli rattaat rutisee aika äänekkäästi ja muutenkin aika karkeasti toteutettu tuo FFB

Muistaakseni monikin peli tuki lonksun shifteriä ilman ongelmia. Ainakin AC, dirt rally 1 ja muistaakseni wreckfestikin.

Lonksuun voi asentaa LUTin millä keskialue kiristyy ja muutenkin forceista tulee vähän "tiukemmat" paremman sanan puutteessa. Tosin en tiedä onko muissa peleissä kuin AC:ssa suoraan tukea (content manager) vai pitääkö kikkailla. Youtubesta löytynee tutoriaaleja. Ääneen auttaa kuulokkeista volumen lisääminen :-D
 
Makuasia. Itse siirryin 6 vuoden VR-käytön jälkeen suwiin eikä ole ikävä hikipöntön kanssa kikkailua. Kaikki on paljon helpompaa kuin tuon hikinaamarin kanssa vehtaaminen.

Komppaan tätä, VR on kyllä immersioltaan top notch, mutta pidemmän päälle (+2h) käyttö kyllä alkaa hankaamaan vastaan allekirjoittaneelle.
Henkka77 esim taitaa vieläkin endurance kisoja ajella niin olis kyllä "hankala", ainakin voisin kuvitella?

Satunnaisiin parin-kolmen tunnin sessiohin varmaan edelleen pätevä tuo VR kypärä, etenkin jos kämpässä on ilmastointi tai edes tuuletin naamalle.

Oma kokemus näytöstä -> VR -> UW -> SUW. Triploille ei ole tilaa.
 
Komppaan tätä, VR on kyllä immersioltaan top notch, mutta pidemmän päälle (+2h) käyttö kyllä alkaa hankaamaan vastaan allekirjoittaneelle.
Henkka77 esim taitaa vieläkin endurance kisoja ajella niin olis kyllä "hankala", ainakin voisin kuvitella?

Satunnaisiin parin-kolmen tunnin sessiohin varmaan edelleen pätevä tuo VR kypärä, etenkin jos kämpässä on ilmastointi tai edes tuuletin naamalle.

Oma kokemus näytöstä -> VR -> UW -> SUW. Triploille ei ole tilaa.

Ei se hiostaminen ollu mulle koskaa ongelma, mutta esim just enduissa kuskin vaihdot (ainakin iRacingissa jossa peli pitää ladata aina uudestaan kun vaihtaa monitorilta VRlle ja toisinpäin) + nuo overlayden käyttö oli kyllä ihan berberistä.
Kyllä mulla alkaa 2h ajamisen jälkee jo hajoamaa paikat muutenkin :D
 
Komppaan tätä, VR on kyllä immersioltaan top notch, mutta pidemmän päälle (+2h) käyttö kyllä alkaa hankaamaan vastaan allekirjoittaneelle.

Voisin kuvitella että on aika riippuvainen käytetyistä laseista myös. Omat lasit toimii ihan omassa päässä hyvin 2 tunnin kisan, aa:n ja harkat. Jotkut toiset lasit voi olla ettei tulis mitään.
 
On tässä hetken aikaa jo tullut mietittyä jos hankkisi G27:n tilalle jotain parempaa.
Ajatuksena hankkia suoraan DD, esim Fanatecin CSL DD 5nm, bundlena jolloin mukaan CSL polkimet, ja näiden kaveriksi vielä CSL kytkinpoljin.
Clubsport shifter vaikuttaa hieman kalliilta muuhun settiin nähden, joten ehkä Thrustmaster TH8S tai Moza racingin shifteri lisäksi?
Nämä pitäisi saada vielä asennettua niin että saisi helposti pois edestä. Nykyinen wheel stand pro toimii mainiosti g27 kanssa joten jotain vastaavaa olisi hyvä keksiä.
Budjetti ehkä noin 800€ nurkilla, tuosta nyt voi tarvittaessa joustaa hyvillä perusteilla :D

Pari asiaa vielä mietityttää:
-Kestääkö esim wheel stand pro tuollaisen 5nm ratin kanssa? Kiinnitysten modaus onnistuu kyllä. Next level wheel stand vaikuttaa kestävämmältä, mutta hankalammalta taitella pois edestä.
-Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, nuo fanatecin peruspolkimet ei ehkä ole parhaat mahdolliset, mutta ei kai ne huonommat ole kuin G27?
-Onko tuohon hintaluokkaan muuta järkevää shifteriä?
-5nm vs 8nm, lieneekö satasen arvoista nuo 3nm?

Pelimaku pyörii kaiken väliltä F1-AMS-ETS2, joten vähän kompromissi tuo paketti tulee olemaan väkisin.

Vaikuttaako mitenkään järkevältä?
 
On tässä hetken aikaa jo tullut mietittyä jos hankkisi G27:n tilalle jotain parempaa.
Ajatuksena hankkia suoraan DD, esim Fanatecin CSL DD 5nm, bundlena jolloin mukaan CSL polkimet, ja näiden kaveriksi vielä CSL kytkinpoljin.
Clubsport shifter vaikuttaa hieman kalliilta muuhun settiin nähden, joten ehkä Thrustmaster TH8S tai Moza racingin shifteri lisäksi?
Nämä pitäisi saada vielä asennettua niin että saisi helposti pois edestä. Nykyinen wheel stand pro toimii mainiosti g27 kanssa joten jotain vastaavaa olisi hyvä keksiä.
Budjetti ehkä noin 800€ nurkilla, tuosta nyt voi tarvittaessa joustaa hyvillä perusteilla :D

Pari asiaa vielä mietityttää:
-Kestääkö esim wheel stand pro tuollaisen 5nm ratin kanssa? Kiinnitysten modaus onnistuu kyllä. Next level wheel stand vaikuttaa kestävämmältä, mutta hankalammalta taitella pois edestä.
-Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, nuo fanatecin peruspolkimet ei ehkä ole parhaat mahdolliset, mutta ei kai ne huonommat ole kuin G27?
-Onko tuohon hintaluokkaan muuta järkevää shifteriä?
-5nm vs 8nm, lieneekö satasen arvoista nuo 3nm?

Pelimaku pyörii kaiken väliltä F1-AMS-ETS2, joten vähän kompromissi tuo paketti tulee olemaan väkisin.

Vaikuttaako mitenkään järkevältä?

Kannattaa vakavasti harkita, että riittäisikö budjetti ottamaan kytkimen sijaan loadcell jarrun, jolloin alkuperäinen jarrupoljin toimisi kytkimenä.
Loadcell jarru on kuitenkin mielestäni oleellisempi, kuin DD päivitys.
 
Next level wheel stand vaikuttaa kestävämmältä, mutta hankalammalta taitella pois edestä.
Omaa Wheel Stand 2.0:sta en ole kertaakaan laittanut linkkuun. Se on todella painava ja siinä ei ole kahvoja tms. mistä saisi hyvän otteen.
Mutta korvasin jalat lukittavilla huonekalupyörillä. Niiden varassa teline on helppo rullata pois pöydän edestä sivuun odottamaan seuraavaa kertaa. On pyörillä varustettuna ihan yhtä tukeva kuin alkuperäisillä jaloilla, mutta huomattavasti helpommin siirreltävissä.
 
Kannattaa vakavasti harkita, että riittäisikö budjetti ottamaan kytkimen sijaan loadcell jarrun, jolloin alkuperäinen jarrupoljin toimisi kytkimenä.
Loadcell jarru on kuitenkin mielestäni oleellisempi, kuin DD päivitys.

Juuri tällainen palaute on loistavaa, tuohon loadcelliin budjetti riittää, jättää vaikka sen 3nm pois. Ei olekaan ennen tullut perehdyttyä tuohon loadcelliin, mutta vaikuttaa hyvältä
 
Juuri tällainen palaute on loistavaa, tuohon loadcelliin budjetti riittää, jättää vaikka sen 3nm pois. Ei olekaan ennen tullut perehdyttyä tuohon loadcelliin, mutta vaikuttaa hyvältä

Ehdottomasti jos itse olisin valitsemassa loadcell-jarrun ja 3nm väännönlisäyksen väliltä, niin koska tahansa LC. Vaikuttaa ajamiseen suuresti kun jarru toimii niinkuin sen olettaa toimivan. Tuon teholisäyksen voi sitten tehdä jälkikäteen jos tuntuu, että 5nm ei riitä.
 
Juuri tällainen palaute on loistavaa, tuohon loadcelliin budjetti riittää, jättää vaikka sen 3nm pois. Ei olekaan ennen tullut perehdyttyä tuohon loadcelliin, mutta vaikuttaa hyvältä

Sitten ehdottomasti loadcell! Tuon 8nm virtalähteen pystyy myös itse tekemään muutamalla kympillä jos ei halua maksaa sitä satasen ryöstöhintaa (googleen "Fanatec DIY boost kit")
 
Miettinyt tässä itsekin seuraavanlaisen CSL DD paketin laittamista:

1696071254848.png


Sanokaas viisammat, että nyt kun tuo QR2 tuli myyntiin, niin onko tuon CSL Universal Hub V2:sen QR1 LIte Wheel-Side epäyhteensopiva tuon uuden QR2 Base-Side:n kanssa? Yrittävät kaupata jälkimmäistä CSL DD:n kylkeen pienellä alella eli onko järkeä ottaa sitä vielä jos se vaatisi kumminkin sen, että pitäisi vielä ottaa tohon Universal Hubiinkin se QR2 Wheel-Side, jolloin napsahtaa hintaa lisää yhteensä 160e? Koitan vähän semmoista lompakolle järkevämpää settiä ensi alkuun, että ei menisi ihan niin kalliiksi, jolloin olisi melkein sama miettiä jo sitten Mozalta vaikka isompaakin basea (R12) rensseleineen. Mozan ylikuumenisongelmat vähän pelottaa (lukenut ehkä liikaa Redditiä :cautious:), niin sillä nyt vaakakuppi kääntyikin Fanan puoleen. Tarkoitus päivittää myöhemmin jollakin Aliexpressin muuntajalla tuo CSL DD 5nm -> 8nm. Tosiaan tuo Universal Hubin sivulla oleva info vähän sekoittaa nyt tätä: "Ready for next-generation QR2 system".

Tavoitteenahan olisi, että tällä setillä pärjäisi vuosia eikä tulisi halua isommalle väännölle mutta mistäpä sen etukäteen tietää. Minkäänlaista kokemusta ei ole vielä DD-rateista itsellä - ainoastaan klonksusta ja hihnavetoisista Turskista. RBR, DR2.0 ja tod.näk tuleva WRC on ehdottomasti mitä eniten tulisi ajeltua ainakin näillä näkymin.
 
Viimeksi muokattu:
pitäisi vielä ottaa tohon Universal Hubiinkin se QR2 Wheel-Side, jolloin napsahtaa hintaa lisää yhteensä 160e?

Se tarvitseeko uutta QR:ää riippuu vähän tuurista., minulle on jäänyt käsitys että se lepsuus ei johdu itse QR:stä vaan siitä mihin se qr kytkeytyy tms. Ja kaikilla ei löysty tai heilu ja toisilla heiluu heti paketista.
 
Se tarvitseeko uutta QR:ää riippuu vähän tuurista., minulle on jäänyt käsitys että se lepsuus ei johdu itse QR:stä vaan siitä mihin se qr kytkeytyy tms. Ja kaikilla ei löysty tai heilu ja toisilla heiluu heti paketista.

Juu tämä tiedossa kyllä. Sen verran paljo tullu luettua redditejä ja katottua tubesta pätkiä näistä, että meinaa heikompaa jo hirvittää tiedon ja erilaisten kokemusten määrä. Lähinnä vaan mietin, että päivittäisikö tuon sitten myöhemmin (tarpeen mukaan) eikä nyt ota heti ensi alkuun jos kerta vaatii tosiaan kumpaakin päähän tuon setin. Melkoisen kallis systeemi kuitenkin molempien palikoiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Miettinyt tässä itsekin seuraavanlaisen CSL DD paketin laittamista:

1696071254848.png


Sanokaas viisammat, että nyt kun tuo QR2 tuli myyntiin, niin onko tuon CSL Universal Hub V2:sen QR1 LIte Wheel-Side epäyhteensopiva tuon uuden QR2 Base-Side:n kanssa? Yrittävät kaupata jälkimmäistä CSL DD:n kylkeen pienellä alella eli onko järkeä ottaa sitä vielä jos se vaatisi kumminkin sen, että pitäisi vielä ottaa tohon Universal Hubiinkin se QR2 Wheel-Side, jolloin napsahtaa hintaa lisää yhteensä 160e? Koitan vähän semmoista lompakolle järkevämpää settiä ensi alkuun, että ei menisi ihan niin kalliiksi, jolloin olisi melkein sama miettiä jo sitten Mozalta vaikka isompaakin basea (R12) rensseleineen. Mozan ylikuumenisongelmat vähän pelottaa (lukenut ehkä liikaa Redditiä :cautious:), niin sillä nyt vaakakuppi kääntyikin Fanan puoleen. Tarkoitus päivittää myöhemmin jollakin Aliexpressin muuntajalla tuo CSL DD 5nm -> 8nm. Tosiaan tuo Universal Hubin sivulla oleva info vähän sekoittaa nyt tätä: "Ready for next-generation QR2 system".

Tavoitteenahan olisi, että tällä setillä pärjäisi vuosia eikä tulisi halua isommalle väännölle mutta mistäpä sen etukäteen tietää. Minkäänlaista kokemusta ei ole vielä DD-rateista itsellä - ainoastaan klonksusta ja hihnavetoisista Turskista. RBR, DR2.0 ja tod.näk tuleva WRC on ehdottomasti mitä eniten tulisi ajeltua ainakin näillä näkymin.

Ymmärtääkseni molempien osien wheel side ja base side pitää olla samaa generaatioo. Qr1 ja Qr2 ei oo sekoitettavissa.

Itte en ottais tota muovista qr1:stä. Joko metallinen qr1 tai uudemmasta ihan mikä vaan. Kuulemma qr2:n muovinen jo ihan hyvä.

Ittellä löytyy bmw ratti muovisella qr1:llä ja sit formula 2.5v ratti metallisella qr1:llä. Metallinen selvästi parempi, kuhan vetää sen ruuvin kiinni, oon tykännyt.

Toki, jos tiukka budjetti, niin on se tyhjää parempi, mut todennäköisesti on eka päivityksen kohde.
 
Viimeksi muokattu:
Miettinyt tässä itsekin seuraavanlaisen CSL DD paketin laittamista:

1696071254848.png


Sanokaas viisammat, että nyt kun tuo QR2 tuli myyntiin, niin onko tuon CSL Universal Hub V2:sen QR1 LIte Wheel-Side epäyhteensopiva tuon uuden QR2 Base-Side:n kanssa? Yrittävät kaupata jälkimmäistä CSL DD:n kylkeen pienellä alella eli onko järkeä ottaa sitä vielä jos se vaatisi kumminkin sen, että pitäisi vielä ottaa tohon Universal Hubiinkin se QR2 Wheel-Side, jolloin napsahtaa hintaa lisää yhteensä 160e? Koitan vähän semmoista lompakolle järkevämpää settiä ensi alkuun, että ei menisi ihan niin kalliiksi, jolloin olisi melkein sama miettiä jo sitten Mozalta vaikka isompaakin basea (R12) rensseleineen. Mozan ylikuumenisongelmat vähän pelottaa (lukenut ehkä liikaa Redditiä :cautious:), niin sillä nyt vaakakuppi kääntyikin Fanan puoleen. Tarkoitus päivittää myöhemmin jollakin Aliexpressin muuntajalla tuo CSL DD 5nm -> 8nm. Tosiaan tuo Universal Hubin sivulla oleva info vähän sekoittaa nyt tätä: "Ready for next-generation QR2 system".

Tavoitteenahan olisi, että tällä setillä pärjäisi vuosia eikä tulisi halua isommalle väännölle mutta mistäpä sen etukäteen tietää. Minkäänlaista kokemusta ei ole vielä DD-rateista itsellä - ainoastaan klonksusta ja hihnavetoisista Turskista. RBR, DR2.0 ja tod.näk tuleva WRC on ehdottomasti mitä eniten tulisi ajeltua ainakin näillä näkymin.
Tässä vähän omia kokemuksia samanmoisesta setistä:

Muovinen qr1-lite menee just ja just jonkun 280mm ratin kera, mutta vakavasti harkitsisin metallista versiota tuohon full size rimmiin.

Kannattaa myös varautua muutama kymppi laittamaan magneetti shifteri kittiin tuohon universal hubiin.
Ykkösversiossa ne läpsyttimet olivat tuntumaltaan aivan leluja.
Tuosta kakkosversiosta ei ole kokemusta, mutta aika heppoisilta näyttävät edelleen.

Mulla oli aliexpressin 8nm kalikka ja toimi ainakin omilla asetuksilla sen aikaa mitä kerkesin käyttämään.

Elite pedaalit (v2) on saakelin hyvät :tup:
 
Miettinyt tässä itsekin seuraavanlaisen CSL DD paketin laittamista:

1696071254848.png


Sanokaas viisammat, että nyt kun tuo QR2 tuli myyntiin, niin onko tuon CSL Universal Hub V2:sen QR1 LIte Wheel-Side epäyhteensopiva tuon uuden QR2 Base-Side:n kanssa? Yrittävät kaupata jälkimmäistä CSL DD:n kylkeen pienellä alella eli onko järkeä ottaa sitä vielä jos se vaatisi kumminkin sen, että pitäisi vielä ottaa tohon Universal Hubiinkin se QR2 Wheel-Side, jolloin napsahtaa hintaa lisää yhteensä 160e? Koitan vähän semmoista lompakolle järkevämpää settiä ensi alkuun, että ei menisi ihan niin kalliiksi, jolloin olisi melkein sama miettiä jo sitten Mozalta vaikka isompaakin basea (R12) rensseleineen. Mozan ylikuumenisongelmat vähän pelottaa (lukenut ehkä liikaa Redditiä :cautious:), niin sillä nyt vaakakuppi kääntyikin Fanan puoleen. Tarkoitus päivittää myöhemmin jollakin Aliexpressin muuntajalla tuo CSL DD 5nm -> 8nm. Tosiaan tuo Universal Hubin sivulla oleva info vähän sekoittaa nyt tätä: "Ready for next-generation QR2 system".

Tavoitteenahan olisi, että tällä setillä pärjäisi vuosia eikä tulisi halua isommalle väännölle mutta mistäpä sen etukäteen tietää. Minkäänlaista kokemusta ei ole vielä DD-rateista itsellä - ainoastaan klonksusta ja hihnavetoisista Turskista. RBR, DR2.0 ja tod.näk tuleva WRC on ehdottomasti mitä eniten tulisi ajeltua ainakin näillä näkymin.

QR1 toimii vain QR1 kanssa ja QR2 toimii vain QR2 kanssa. Se ratin ja basen välinen kiinnityskohta on erimallinen niissä. "Ready for next-generation QR2 system" tarkoittaa että siihen voi vaihtaa sen (joihinkin vanhempiin ratteihin ei nimittäin pysty)

Kokeilin itse laitella samat tavarat ostokoriin ja tarjosi baseside qr2 normaalihintaan eli 70e. Eli ei kannata ostaa qr2 nyt kun siinä ei säästä mitään ja hyöty on todella marginaalinen varsinkin verrattuna hintaan. Olisi tietysti aivan eri asia jos sen voisi valita kumman haluaa, mutta nykyisellään qr2 joutuu ostamaan erikseen. Sen voi sitten joskus myöhemmin ostaa ja vaihtaa jos kokee sen tarpeelliseksi. Metallisen QR1 hintaa on muuten laskettu 100->50e joten se saattaisi olla harkitsemisen arvoinen juttu.

Polkimet ja base :thumbsup: Ratti on ainut sellainen minkä saattaa haluta vaihtaa joskus parempaan (= vähemmän muoviseen)
 
Viimeksi muokattu:
Miettinyt tässä itsekin seuraavanlaisen CSL DD paketin laittamista:

1696071254848.png


Sanokaas viisammat, että nyt kun tuo QR2 tuli myyntiin, niin onko tuon CSL Universal Hub V2:sen QR1 LIte Wheel-Side epäyhteensopiva tuon uuden QR2 Base-Side:n kanssa? Yrittävät kaupata jälkimmäistä CSL DD:n kylkeen pienellä alella eli onko järkeä ottaa sitä vielä jos se vaatisi kumminkin sen, että pitäisi vielä ottaa tohon Universal Hubiinkin se QR2 Wheel-Side, jolloin napsahtaa hintaa lisää yhteensä 160e? Koitan vähän semmoista lompakolle järkevämpää settiä ensi alkuun, että ei menisi ihan niin kalliiksi, jolloin olisi melkein sama miettiä jo sitten Mozalta vaikka isompaakin basea (R12) rensseleineen. Mozan ylikuumenisongelmat vähän pelottaa (lukenut ehkä liikaa Redditiä :cautious:), niin sillä nyt vaakakuppi kääntyikin Fanan puoleen. Tarkoitus päivittää myöhemmin jollakin Aliexpressin muuntajalla tuo CSL DD 5nm -> 8nm. Tosiaan tuo Universal Hubin sivulla oleva info vähän sekoittaa nyt tätä: "Ready for next-generation QR2 system".

Tavoitteenahan olisi, että tällä setillä pärjäisi vuosia eikä tulisi halua isommalle väännölle mutta mistäpä sen etukäteen tietää. Minkäänlaista kokemusta ei ole vielä DD-rateista itsellä - ainoastaan klonksusta ja hihnavetoisista Turskista. RBR, DR2.0 ja tod.näk tuleva WRC on ehdottomasti mitä eniten tulisi ajeltua ainakin näillä näkymin.
Mä ainakin tuosta setistä jättäisin tuon järkyttävän hintaisen rimmin pois ja tilaisin tämän tilalle
Säästyneillä rahoilla saisi Season passin tohon baseen.
tuolta vielä halvemmalla
 
Viimeksi muokattu:
Mä ainakin tuosta setistä jättäisin tuon järkyttävän hintaisen rimmin pois ja tilaisin tämän tilalle
Säästyneillä rahoilla saisi Season passin tohon baseen.
tuolta vielä halvemmalla

Jaksaako tuo CSL DD (varsinkaan 5nm:n voimalla aluksi) siirtää voimia tarpeeksi hyvin tuohon OMP:n rattiin - meinaa painaa näemmä 1,5kg ja siihen vielä Universal Hubin paino päälle? Ainakin Moza R9:lla kuulostanut FFB:n tuoma tunne tippuvan tuntuvasti heidän omilla parin kilon rateilla..

Itseasiassa tuo Fanan rimmi on halvempi kuin ovh hinta, koska tuossa on tuo vajaa 80e bundlealennus tuon hubin kanssa. OMP:n ratti on varmasti kaikin puolin parempi ja laadukkaampi mutta tuo paino huolettaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä vähän omia kokemuksia samanmoisesta setistä:

Muovinen qr1-lite menee just ja just jonkun 280mm ratin kera, mutta vakavasti harkitsisin metallista versiota tuohon full size rimmiin.

Kannattaa myös varautua muutama kymppi laittamaan magneetti shifteri kittiin tuohon universal hubiin.
Ykkösversiossa ne läpsyttimet olivat tuntumaltaan aivan leluja.
Tuosta kakkosversiosta ei ole kokemusta, mutta aika heppoisilta näyttävät edelleen.

Mulla oli aliexpressin 8nm kalikka ja toimi ainakin omilla asetuksilla sen aikaa mitä kerkesin käyttämään.

Elite pedaalit (v2) on saakelin hyvät :tup:

Ts. Universal CSL Hub V2 + metallinen QR1 + magneetti kitti muutama kymppi (postit päälle) tekee varmaan arviolta ainakin 250e yhteensä lonkalta heitettynä. Eli oikeastaan melkein sama ottaa sitten suoraan jo tuo ClubSport Universal Hub V2 (299,95e). Tosin tuokin kyllä jo aika painava itsessään (1kg) QR1:sen kanssa + siihen vielä ratin paino. On tää aika taiteilua kyllä nykyään. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Ts. Universal CSL Hub V2 + metallinen QR1 + magneetti kitti muutama kymppi (postit päälle) tekee varmaan arviolta ainakin 250e yhteensä lonkalta heitettynä. Eli oikeastaan melkein sama ottaa sitten suoraan jo tuo ClubSport Universal Hub V2 (299,95e). Tosin tuokin kyllä jo aika painava itsessään (1kg) QR1:sen kanssa + siihen vielä ratin paino. On tää aika taiteilua kyllä nykyään. :hmm:
Totta turiset..
Mikäli käytetty kelpaa hieman huokeampaan hintaan, täältä löytyy Clubsport universal hub v1 + fanatecin virallinen magnetic paddle shifter moduuli ja tuo samainen alcantara ratti.
Paiskaa YV:tä jos tarvetta, niin kerron enemmän.
 
Totta turiset..
Mikäli käytetty kelpaa hieman huokeampaan hintaan, täältä löytyy Clubsport universal hub v1 + fanatecin virallinen magnetic paddle shifter moduuli ja tuo samainen alcantara ratti.
Paiskaa YV:tä jos tarvetta, niin kerron enemmän.

Muuten hyvä mutta jos en ota fanalta rattia DD:n kaveriksi niin jää aika tuntuvat bundlealet pois, jolloin en taida kovinkaan paljoa tuossa säästää lopulta kuitenkaan.

1696116810479.png


Tai no varmaan jotain säästän toki kun CS Hub V2 on aika pirun kallis mutta sitten tuossa sinun V1:ssä ei taida olla optiota QR2:lle, joten harmillisesti ei future proof sen osalta. Tukeeko tuo täysin CSL DD:tä kun tuotteen discontinued sivulla ei ainakaan mainita, että tukee?
 
Muuten hyvä mutta jos en ota fanalta rattia DD:n kaveriksi niin jää aika tuntuvat bundlealet pois, jolloin en taida kovinkaan paljoa tuossa säästää lopulta kuitenkaan.

1696116810479.png


Tai no varmaan jotain säästän toki kun CS Hub V2 on aika pirun kallis mutta sitten tuossa sinun V1:ssä ei taida olla optiota QR2:lle, joten harmillisesti ei future proof sen osalta. Tukeeko tuo täysin CSL DD:tä kun tuotteen discontinued sivulla ei ainakaan mainita, että tukee?
GT DD Prossa tuo on kiinni ja hyvin rokkaa. Laitan sulle YV varuilta.
 
Mitähän hyväkuntoisesta ja vähän ajetusta (kaikissa ajopeleissä yhteensä korkeintaa 300h ja tostakin aika paljon ajeltu ohjaimella) T500RS-setistä kehtaisi pyytää? Ainoa muokkaus on, että metelöivä tuuletin vaihdettu Noctuaan.
 
Laitoimpa Fanalta tulemaan CSL DD Ready2Race GT Alcantara Bundlen ja Deleltä kaveriksi Trak Racerin TR80 Lite rigin + GT-jakkaran.

Seuraavaksi ois tarkoitus tutustua RBR ohella iRacingin maailmaan.

Ei ole ostopalsta mutta QR1:sestä olisin kiinnostunut jos jollain on ylimääräisenä, en tajunnut sitä tuohon settiin ottaa.
 
Mitähän hyväkuntoisesta ja vähän ajetusta (kaikissa ajopeleissä yhteensä korkeintaa 300h ja tostakin aika paljon ajeltu ohjaimella) T500RS-setistä kehtaisi pyytää? Ainoa muokkaus on, että metelöivä tuuletin vaihdettu Noctuaan.
Semmonen 250€ voisi saada.

PS. Ennen kuin noita DD-motteja alkoi saada vähän edullisemmin niin nuo olivat vielä hinnoissaan, saman koin itsekin tuota myydessä.
 
Viimeksi muokattu:
Semmonen 250€ voisi saada.

PS. Ennen kuin noita DD-motteja alkoi saada vähän edullisemmin niin nuo olivat vielä hinnoissaan, saman koin itsekin tuota myydessä.

Joo, huiput tuosta on mennyt jo kauan sitten.

Täytyy listailla joku päivä myyntiin.
 
T500RS saisi tosiaan pikkuhiljaa väistyä. Tulee ajeltua 90% ACC ja pohdin kumpikohan ratti olisi mielekkäämpi? Tietty osittain makuasia. Loadcell-poljin pitäisi vielä ottaa kylkeen, mutta nyt ollaan rajallisella budjetilla liikenteessä, joten jäänee myöhemmäksi.
 

Liitteet

  • Fanatec.jpg
    Fanatec.jpg
    113,7 KB · Luettu: 183
T500RS saisi tosiaan pikkuhiljaa väistyä. Tulee ajeltua 90% ACC ja pohdin kumpikohan ratti olisi mielekkäämpi? Tietty osittain makuasia. Loadcell-poljin pitäisi vielä ottaa kylkeen, mutta nyt ollaan rajallisella budjetilla liikenteessä, joten jäänee myöhemmäksi.

Pyöreämpi on monikäyttöisempi. Mutta jos ajat vaan GT3 autoja about niin aika sama kumpi. Ostaisin ehkä itse pyöreän ja sitten myöhemmin jonkun gt/formula ratin jos jää jotain kaipaamaan.
 
Miten on toimitukset sujunu teillä fanatecil viimeaikoina? Tilasin tiistaina DD setin, heti seuraavana aamuna oli pakattu ja lähetetty mut ei näy seurantakoodia missää. Fanatecin sivuilla lukee tuosta mahdollisesta max 5 päivän viiveestä mutta facebookin puolella on paljon kommenttia että odottanu kuukaudenkin paketin seurantakoodia..
 
Miten on toimitukset sujunu teillä fanatecil viimeaikoina? Tilasin tiistaina DD setin, heti seuraavana aamuna oli pakattu ja lähetetty mut ei näy seurantakoodia missää. Fanatecin sivuilla lukee tuosta mahdollisesta max 5 päivän viiveestä mutta facebookin puolella on paljon kommenttia että odottanu kuukaudenkin paketin seurantakoodia..
Mulla meni tässä syksyllä ihan samalla tavalla. Tilauksesta seuraavana päivänä oli status "Completely shipped" mutta seurantakoodia piti odotella joku 11 päivää. Sieltä ehti tulla aspasta jopa oku viesti koskien logistiikkaruhkaa ja viivästymistä.

Lopulta koodi oli vain ilmestynyt fanatecin profiilin alle, eikä siitä tullut mitään erityistä ilmoitusta.
Lisäksi koodi ei aina näy jos tsekkaat tilannetta kännykällä ja pidät luuria pystyssä...
 
Onko kellään kokemusta tästä rigistä? Ois järkevän hintanen, mutta jotenkin vaikuttaa ahtaalta tälläiselle 195cm ja 115kg liha(s)kimpulle.

 
Joko täällä on fanan QR2:sta jollain käytössä?

Ite laitoin nyt tilaukseen päivityksen, vaikkei isompaa ongelmaa ykkösen kanssa ole ollutkaan.
 
Joko täällä on fanan QR2:sta jollain käytössä?

Ite laitoin nyt tilaukseen päivityksen, vaikkei isompaa ongelmaa ykkösen kanssa ole ollutkaan.

Onko QR2 se uusi juuri julkaistu vai se aikaisempi ykkösestä muokattu? Jos aiempi niin ei muuta eroa kuin potentiaalisesti huonompi. Parannusta on tapahtunut vain siinä juuri julkaistussa kalliissa QR:ssä.
 
Onko QR2 se uusi juuri julkaistu vai se aikaisempi ykkösestä muokattu? Jos aiempi niin ei muuta eroa kuin potentiaalisesti huonompi. Parannusta on tapahtunut vain siinä juuri julkaistussa kalliissa QR:ssä.
QR2 on tosiaan juuri julkaistu ja siitä on eri versioita. DD2:seen tulee baseen type-M ja sit otin perus mallin rattiosan, ilmeisesti Pro versioon ei isoa eroja. Lite versioo ei vissiin kannata katella.
 
Onko muilla PayPalin kanssa ongelmia Fanatecilta tilatessa? Ennen toiminut aina, mutta nyt ei kelpaa.
 
Onko kellään kokemusta tästä rigistä? Ois järkevän hintanen, mutta jotenkin vaikuttaa ahtaalta tälläiselle 195cm ja 115kg liha(s)kimpulle.


Tolla hinnalla saat jo ihan kunnollisen alurigin. Penkki toki vielä siihen päälle mutta jos haluaa päästä halvalla ni romikselta joku Mersun tjsp penkki.
 
Mitähän hinta-arviota tälläiselle setille?
  • Fanatec 8nm DD + CSL Wheel P1 V2
  • V3 pedals
  • Hessun seq
  • Simlab gt-1 evo rigi sparcon kuppipenkillä ja
  • Next level racingin näyttöteline?
Ei käsi kestä ajamista niin joutanee pölyttymästä.
 
Onko kellään kokemusta tästä rigistä? Ois järkevän hintanen, mutta jotenkin vaikuttaa ahtaalta tälläiselle 195cm ja 115kg liha(s)kimpulle.

Tilaat gtomega art:in pelkän rungon ART Simulator Cockpit ja siihen sitten itsellesi sopivan kuppijakkaran. Näin ite tein ja olen samankokoinen kun teikäläinen. Mulla sparco sprint xl jakkarana.
 
Ajattelin päivittää 10 vuotta palvelleen, satunnaisesti käytetyn, Thrustmaster F430 Force Feedbackin saman valmistajan T248-malliin, kunhan se tulee alle 200 euron alennukseen. Nykyiselle ratille löytyy Wheelstand Pro V2, jonka yhteensopivuudesta kysyin valmistajalta. Tarvitsen kuulemma vain polkimien kiinnittämiseen pidemmän teräspalkin, jonka voivat lähettää 10 €:lla. On kyllä ollut pitkäikäinen ja laadukas rattiteline - ja edullisesti päivitettävissä!
 
Ajattelin päivittää 10 vuotta palvelleen, satunnaisesti käytetyn, Thrustmaster F430 Force Feedbackin saman valmistajan T248-malliin, kunhan se tulee alle 200 euron alennukseen. Nykyiselle ratille löytyy Wheelstand Pro V2, jonka yhteensopivuudesta kysyin valmistajalta. Tarvitsen kuulemma vain polkimien kiinnittämiseen pidemmän teräspalkin, jonka voivat lähettää 10 €:lla. On kyllä ollut pitkäikäinen ja laadukas rattiteline - ja edullisesti päivitettävissä!

Eikös tommonen T248 ole vähän "puolimallin" päivitys kun on varustettu hihnan lisäksi rattailla?
 
Eikös tommonen T248 ole vähän "puolimallin" päivitys kun on varustettu hihnan lisäksi rattailla?
Tuossa hintaluokassa ei taida muita olla tuon lisäksi kuin Logitechin G923, joka arvosteluiden mukaan pitää aikamoista rytinää. Ajelu on kuitenkin luokkaa silloin tällöin, niin en viitsi kovin paljoa investoida.
 
Tuossa hintaluokassa ei taida muita olla tuon lisäksi kuin Logitechin G923, joka arvosteluiden mukaan pitää aikamoista rytinää. Ajelu on kuitenkin luokkaa silloin tällöin, niin en viitsi kovin paljoa investoida.

Joo, ei mitään älytöntä kilpailua ole. Tuo 248 on vaan myös osittain samalla tekniikalla kuin G923, joten hieman varauksella suhtautuisin. Vaihtoehtona tietty esim. käytetty Fanatec CSL Elite tai T500RS. Paras olisi varmasti, että sinnittelet vielä tuolla vanhalla Thrustmasterilla ja säästät Fanatecin DD-bundleen. Tiedän itsekin, että ei aina mahdollista, mutta voisi olla "järkevin" vaihtoehto.

Itseasiassa myös T300RS lienee fiksumpi vaihtoehto kuin tuo T248. Ei tosin uutena löydy oikeastaan edes Outletista alle 300
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa hintaluokassa ei taida muita olla tuon lisäksi kuin Logitechin G923, joka arvosteluiden mukaan pitää aikamoista rytinää. Ajelu on kuitenkin luokkaa silloin tällöin, niin en viitsi kovin paljoa investoida.
Jos maltat black fridayhin asti odottaa, jokainen valmistaja melkein varmasti laittaa omat settinsä tarjoukseen.
 
Joo, ei mitään älytöntä kilpailua ole. Tuo 248 on vaan myös osittain samalla tekniikalla kuin G923, joten hieman varauksella suhtautuisin. Vaihtoehtona tietty esim. käytetty Fanatec CSL Elite tai T500RS. Paras olisi varmasti, että sinnittelet vielä tuolla vanhalla Thrustmasterilla ja säästät Fanatecin DD-bundleen. Tiedän itsekin, että ei aina mahdollista, mutta voisi olla "järkevin" vaihtoehto.

Itseasiassa myös T300RS lienee fiksumpi vaihtoehto kuin tuo T248. Ei tosin uutena löydy oikeastaan edes Outletista alle 300
Jos ottaisin jonkun muun valmistajan kuin Thrustmasterin, niin rattiteline menisi myös vaihtoon ja se tietäisi yli satasen lisäpanostusta. Käytettynä en halua ostaa, leviää minun tuurillani kuitenkin seuraavana päivänä. T300 RS GT voisi olla toinen vaihtoehto, jos hinta tippuisi tarpeeksi alas.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom