Taas turhaa nillitystä. Tottakai verottomat edut voi laskea tuohon mukaan kunhan ne ilmoittaa vaikka erikseen.
Ymmärrän kyllä että vituttaa kun ahkera duunari vetää kovempaa nettoliksaa kun pikkupomo.
No en oo pikkupomo tai isokaan, mutta lvi-insinööri ja ma-pe klo 7-15 työaika (ja puhelin jää pöydälle töihin, vapaa-ajalla kun en töitä tee), 10 vuoden aikana tehnyt ylitöitä yhteensä joku 8 tuntia (kahtena eri kesälomana 4 tunnin setit, 3*korvauksella joka lähtee siitä kun mä lähden himasta ajamaan töihin ja päättyy siihen kun oon takas kotipihassa) liksa 4500 €/kk, ei sisällä toki saatuja vaatteita/kenkiä, kilsoja, ateriakorvauksia, osapäivärahoja, onnistumisbonuksia, joululahjakortteja, kyytiä töihin (n. 100 päivänä käytän sitä ja loput sit omalla autolla) tms. mitä vois laskee mukaan. Ja onhan sitä aika paljon tullut haettua tukuista jne. tavaraa "speciaaliruinaushintaan itselle" taloprojektiin, lisäksi saanut aika paljon roipetta töistä, ruvetaanko laskeen nekin mukaan paljon sain alennusta / ilmaiseksi vs. mitä ois maksanut K-Raudassa kun sen saa näköjään muuttaa nettoliksaksi
Töitä toki olis loputtoman paljon tarjolla, voishan sitä itekin painaa 60-80-tuntista viikkoa kuten jotkut alalla (moni on klo 7-19 töissä), mutta mulle kyllä riittää se 37,5 h:kin ihan jees niin jää aikaa perheelle ja harrastuksille.
Vähiten oon kateellinen niille, ketkä painaa peräsuoli pitkällä hommia ja pitkää päivää lapsiansa/vaimoansa tms. näkemättä ja sit illalla kuolevat himassa sohvalle herätäkseen taas seuraavaan työpäivään ja sit kun pääfocus töissä, niin viikonloppu menee palautuessa.
Ja mitenkään sähkäreitä paheksumatta, mutta se se on vittumaista hommaa työmaalla vetää päivästä toiseen rasioita ja MMJ:tä kattoon kädet puutuneena kurkotellen ja tapella kenen vuoro on millonkin ja mikä ei kuulu kenen urakkaan jne. Alipalkattua hommaa peruspalkoiltaan ja rasittavuuteen nähden.