Itse ollut nyt 7v rakennusalalla toimihenkilönä. Pari kertaa korotusta pyytänyt ja nyt viimeisimmän indeksikorotuksen jälkeen menee 4k€/kk rikki juuri ja juuri. Viimeisimmän vuoden olen keskittynyt enimmäkseen tehdasautomaatioon ja niiden kehitykseen sekä ylläpitoon. Matkapäiviä tulee vuoteen yli 100 reilusti. Varsinkin isompien projektien kohdalla päivät venyy mutta ylitöitä ei "tehdä" vaan tunnin menee työaikapankkiin josta ne pidetään sitten joskus vapaana. Töitä saa suunnitella vapaasti ja työn vaihtelevuus on iso plussa. Tosin nyt on viime aikoina alkanut stressaamaan tuo reissaaminen, vaikka luulisi että yksineläjän olisi helppo aina lähteä. Työreissuja saattaa tulla pienelläkin varoajalla, niin mietipä siinä sitten kaupassa käydessä ruokaostoksia, kun ei edes tiedä monta päivää kotona on.
Ensi viikolla olisi työpaikkahaastattelu, kyseessä pienen paikkakunnan yritys jossa työntekijöitä muutama kymmenen. Hakevat tuotannonsuunnittelijaa jonka tehtäviin kuuluu mm:
- Uuden tuotannonsuunnittelujärjestelmän sisäänajo, päivittäminen ja kehittäminen
- Valmistuskapasiteetin suunnittelu ja hallinta
- Raaka-aine varausten suunnittelu ja hallinta
- Ostotilausten hoitaminen
- Sisäinen asiakaspalvelu
- Tuotannon kehittäminen
Nykyisessä työpaikassa olen tuotannonohjausjärjestelmiin tutustunut ja niitä ylläpitänyt sekä kouluttanut käyttäjiä ja muistakin kehitystehtävistä kokemusta. Mietityttää vain että millaista palkkaa tuollaisesta tehtävästä voisi pyytää? Nettihakujen perusteella keskipalkka siellä 3300-3600. Koen että ehkä nykyisessäkin työpaikassa olisi palkan tarkastamisen aika, mutta voi olla melko nihkeää kun kovat säästötoimenpiteet on meneillään. Kai se pitää vain pitää pää kylmänä ja pyytää vähintään sama mitä nykyisessä paikassa.
Ensi viikolla olisi työpaikkahaastattelu, kyseessä pienen paikkakunnan yritys jossa työntekijöitä muutama kymmenen. Hakevat tuotannonsuunnittelijaa jonka tehtäviin kuuluu mm:
- Uuden tuotannonsuunnittelujärjestelmän sisäänajo, päivittäminen ja kehittäminen
- Valmistuskapasiteetin suunnittelu ja hallinta
- Raaka-aine varausten suunnittelu ja hallinta
- Ostotilausten hoitaminen
- Sisäinen asiakaspalvelu
- Tuotannon kehittäminen
Nykyisessä työpaikassa olen tuotannonohjausjärjestelmiin tutustunut ja niitä ylläpitänyt sekä kouluttanut käyttäjiä ja muistakin kehitystehtävistä kokemusta. Mietityttää vain että millaista palkkaa tuollaisesta tehtävästä voisi pyytää? Nettihakujen perusteella keskipalkka siellä 3300-3600. Koen että ehkä nykyisessäkin työpaikassa olisi palkan tarkastamisen aika, mutta voi olla melko nihkeää kun kovat säästötoimenpiteet on meneillään. Kai se pitää vain pitää pää kylmänä ja pyytää vähintään sama mitä nykyisessä paikassa.