Tuolla olisi myös it-alaan keskittynyt ketju.Olin kahden vaiheilla postaanko tänne vai työelämä-ketjuun, mutta kokeillaan linkittää palkka mukaan. Eli kuinka monta vuotta mielestänne tai kauanko teillä kestänyt päästä senior-tittelille. Konsultoinnissa itse töissä. Mietin vaan, onko se 5 vuotta? Vai onko se enemmän osaamis- kuin vuosisidonnainen? IT ala kyseessä. Paljonko olette senioriksi ”nimittämisen” yhteydessä saaneet lisää liksaa?
Senior titteleitä jaetaan nykyään aika laveasti. En tiedä onko mielipiteeni ihan väärä, mutta tuntuu että nykyään joka toinen alle viisikin vuotta alalla ollut tituleeraa itseään senioriksi, vaikka osaaminen olisi hyvin kapeaa ja matalaa. Itse en ole ollut sellaisessa työpaikassa jossa titteli suoraan tarkoittaisi palkkaeroa. Senioriteetti on mielestäni jotain muuta kuin pelkät vuodet. Vähän huvittaisi olla seniorina viiden vuoden kokemuksella esim. tiimissä jossa nyt teen hommia, kun kollegoilla on keskimäärin yli 15 vuotta kokemusta ja viis veisaavat titteleistä.
Jos kuitenkin haluat tittelin, niin ehkä sen rinnalla voi palkankorotuksen saadakin. Tuttujeni palkat eivät tunnu korreloivan tittelin kanssa, ellei etuliite ole esim. principal tai lead.