Monesti "parempipalkkaisissa" hommissa on myös enemmän vaikuttamismahdollisuuksia työtehtäviin, mutta jos hommat on 100% paskaa niin ei sitä palkka pelasta. Toisaalta aika harva pääsee päinvastaiseenkaan eli 100% tekemään vain kivoja asioita.Toki suuri merkitys on myös sillä, millaista se puurtaminen on. Jos se on jotain mihin voi itse vaikuttaa ja ne tylsätkin hommat on loppupeleissä "ihan siedettäviä", niin eikai siinä mitään. Toisaalta, jos se puurtaminen on semmoista kaikki mehut vievää paskan sietämistä ja tuut niinä päivinä ihan puolikuolleena kotia, niin kyllä se raja jokaiselle tulee jossain vaiheessa vastaan. Yksi sietää paskaa hyvällä palkalla paremmin kuin toinen, mutta nämähän on omia valintoja.
En minä kotonakaan nauti vessan pesusta, mutta tuntipalkka on sen verran hyvä vs siivoojan palkkaaminen että teen sen kuitenkin itse. Se millä palkalla voisin tehdä sitä 40h/vko on varmaan sellainen ettei minua palkattaisi, mutta eiköhän sellainen teoreettinen raja minullakin ole että voisin vaihtaa noihin hommiin