Vähän sosiaalialan palkkoja, AMK sosionomi
Oma palkka nyt ~2650€, helppo stressitön sisätyö, liikkumista jos haluaa niin voi käydä työnantajan (kunta) piikkiin kahvilla asiakkaiden kanssa. Työnkuvan saa muokata ihan itse. Etätyö tarpeen mukaan. Nuorten kanssa työskentelyä. Parempaa palkkaa olisi ollut tarjolla mutta halusin vähän muutakin CV:hen. Kesäksi varmaan irtisanoudun kun haluan parin/kolmen kk kesäloman ja saan opiskella rauhassa. Sosiaalialalla töitä siis riittää, huoleta voi irtisanoutua jos siltä tuntuu. Tai no itsellä vaikuttaa että olen mies jolla 10v työkokemusta melko vaativissa tehtävissä.
Hain töihin toimintavastaajaksi, palkka olisi ollut 2900€ mutta selvisi että iltavuoroja pari kertaa viikko, peruin homman.
Katsellut muita paikkoja ja palkkoja.
- Koulukuraattori varmaan julkisella parhaiten palkattu amk, ~3100€*
- 2800€* sosiaaliohjaaja. En tajua lopulta kummoista eroa sosiaalityöntekijään (~3800€* lastensuojelussa), sosiaaliohjaaja voi tehdä myös päätöksiä esim. harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta. Ei voi tehdä päätöstä esim. huostaanotosta mutta työnkuva ei tunnu eroavan juurikaan.
*ilman kokemuslisiä (5v=3% 10v=8%)
- Erilaisia asiantuntijatehtäviä erilaisissa hankkeissa yms pari vuoden juttuja niin 2500-3300€. Jotain valkarihommia on ollut päälle 3000€ päällikkönä tjs. Samoin esimiehenä (henkilönä) eri paikoissa amk sosionomikin voi olla, mutta en suosittele kenellekään.
Keikkaa voi tehdä vaikka missä, esim joku sunnuntai ilta kävin heittää mielenterveyskuntoutujien yksikössä juomassa kahvia pelejä pelaten, joku 30€/h.
Lastensuojelussa viikonlopusta jos lähtee retkelle saa ~1000€ ennen veroja. Tämä siis vaatii että on koko viikonlopun läsnä. Nukkumisesta saa varallaolon palkan jne ja joskus km-korvaukset päälle. Yleensä kaikkea kivan tekemistä luonnossa, josta itsekin tykkään.
Ihan suhteellisen tyytyväinen olen, mutta varmaan siirryn johonkin asiantuntijahommaan jos löytyy mieluisa ja tietysti jos saan sen paikan
Avoimessa yliopistossa opiskelen nyt , AMK sosionomi jaa alkuun aika hyvin hyväksilukuja. Lastensuojelussa huutava pula sosiaaliatyöntekijöistä, tod näk. kun valmistun palkka jotain +4000€ kun kokemuslisät päälle. Mutta tuskin lähden tuohon vaan nimenomaan jotain spesifimpi asiantuntijahomma hankkeissa/projekteissa tai kehittämishommissa kiinnostaisi.