Battlefield 6

Lentäminen on kyllä tehty vaikeaksi.
Ohjukset lukittautuu koneeseen kaukaakin, maasto tasaista joten et voi harhauttaa osumaan ohjusta maaperään/taloihin tms.
Flaret latautuu aivan liian hitaasti, joten nekään ei auta kuin siihen ensimmäiseen lukittautuneeseen ohjukseen.
Toivottavasti tuohon tulisi jotain järkeä piakkoin.
Tällä hetkellä ihan mahdotonta lentää pidempään voitokkaasti, ellet tee alas syöksyä ja nopeasti ylös veto katto korkeuteen liikettä.
Muuten peli itsessään on maistunut.
Toki kartat saisi olla paljon suurempia ja etenkin karttojen reuna rajat ajoneuvoille.
Ja tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Yleensä lentohärvelit saa pelissä riehua mielin määrin ilman, että kukaan niitä oikein härnää. Osaava kuski pystyy käyttämään niin hyvin maastonmuotoja hyväksi, että aika harvoin esim engineerin ilmatorjuntaohjuksella saa damagea tehtyä. Ellei kuski ole kokematon tai apuna muitakin engineerejä. Itse toki olen aivan paska lentämään, joten kuolen sekunneissa.
 
Itsekkin olen vähän tuohon snipereihin kuolemiseen kyrpiintynyt. Pelaan yleensä vain isompia karttoja. Ne ovat vaan niin avoimia ja idioottimaisesti niihin on aina laitettu muutamat talot tai vuoren rinteet mistä näet käytännössä koko kartan ja voit rangefinderin kanssa paukutella ukkoa nurin.
Pari kertaa kans käynyt sniperia leikkimässä ja tuo rangefinder kikkailu on tosiaan ihan älytöntä. Älyttömintä hommasta tekee että tuon saa bindattua niin että sitä ei oikeasti tarvitse käyttää erikseen. On kans hitusen omituista että tähtäinkuva ei muutu mihinkään kun kiikaria säädetään eri matkoille. Sehän on ihan totta että nykypäivänä saa niin helvetin hienoja kiikareita että ne laskee rangefinderilla ja luodin ballistiikalla lentoradan ja korjaa tähtäinkuvan kohdalleen, mutta ei se noin toimi että vedät liipaisimesta ja maagisesti joku 20mrad korjausta ja päähän :D Se tähtäinkuva ihan oikeasti pompahtaa ihan päin vittua kun kiikari hakee elevaation kohdalleen ja tuon jälkeen pitäisi tähdätä uudestaan

Sama asia häiritsi manuaalisesti kiikarin korkoa säätäessä. En näe mitenkään tähtäimestä että mihin suuntaan korko edes liikkuu vaan jossain ruudun alareunassa vaan pyörii etäisyysnumero. Mitä vattua.. Maagiset koron säädöt ilman vaikutusta tähtäimeen. Melko kova ampuja kun piippulinjaa siirtää täysin synkassa kiikarin korkosäädön kanssa :D
 
Ja tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Yleensä lentohärvelit saa pelissä riehua mielin määrin ilman, että kukaan niitä oikein härnää. Osaava kuski pystyy käyttämään niin hyvin maastonmuotoja hyväksi, että aika harvoin esim engineerin ilmatorjuntaohjuksella saa damagea tehtyä. Ellei kuski ole kokematon tai apuna muitakin engineerejä. Itse toki olen aivan paska lentämään, joten kuolen sekunneissa.
Tässä pelissä on vielä helpotettu tuota maastossa piilossa olemista. Ei tarvitse olla kuin matalalla niin engineerit ei voi lukita sinuun vaikka olisi koko ajan suora näköyhteys eikä mitään välissä. Huutaa vaan "below" kun yrität lukita
 
Toinen mikä pelissä on kyllä täysin rikki on tuo auto aim. Täällä varmaan suurinosa pelaajista pelaa PC:llä, mutta konsolilla tuo auto aim on täysin älytön. Hyvä auto aim toimii konsolipelissä niin, että sen toimintaa ei juuri edes huomaa, mutta tässä se on täysin päinvastoin. Monesti kannattaa vaan tähtäillä ympäriinsä ympäristöä, koska auto aim nappaa kiinni niin agressiivisesti, että se toimii skannerina piilossa oleville vihollisille. Sitten vaan ampuu jonnekin puskaan missä ei edes näe vihollista, mutta auto aim näki.

No ilmankos usein joku ampuu suoraan pusikkoon, missä ite piilossa. Ensin aattelin, että onko Recon spotannut mut ei kyllä ole näkynyt mitään droneja tms. lähistöllä...

Kuinka kaukaa toi auto-aim toimii?
 
No ilmankos usein joku ampuu suoraan pusikkoon, missä ite piilossa. Ensin aattelin, että onko Recon spotannut mut ei kyllä ole näkynyt mitään droneja tms. lähistöllä...

Kuinka kaukaa toi auto-aim toimii?

En mä tiedä mikä siinä on etäisyys, että kohdistus toimii. Mutta sanotaanko näin: Eilen meni hermo noihin snipereihin ja koska oma joukkue ei päässyt Breakthroussa etenemään minnekään, kokeilin itsekin tarkka-ampujaa. En nähnyt puiden läpi missä päin talon katsolla vastapuolen ampujat ovat, mutta autoaim paljasti niden sijainnin puiden tuoman näköesteenkin läpi. Toki joka kerta auto aim ei tuo tuollaisessa tilanteessa tappoa, mutta lähitaistelussa tuo usein koska voi vaan ryskäistä puoli lippaallsta sinnepäin.

Tuo auto aim on onneksi taidettu jo kertoa korjattavan jossain vaiheessa? Mutta ihme homma kun betassa tämmöistä ei mielestäni edes ollut.
 
Pelaako kukaan framegen päällä? Eilisen testailin 2x ja peli tuntui super smoothilta. En ainakaan omasta mielestä huomannut normaalista poikkeavaa vain sen, että peli toimii uskomattoman sulavasti. Jopa snaipperillä tuli parhaimpia kierroksia ikinä. Voi toki johtua siitä, että sain avattua mini scoutin, joka vaatii ehkä nerffausta.
Mulla pelitti kans PC:llä peli pääsääntöisesti tosi kivasti frame gen 2x päällä ja ohjaimella(kin) pelatessa huomaa sinänsä isomman input lagin (melkein tuplat), mutta en ole pro-pelaaja, joten eipä sil väliä oo. Mun freimit pyöri jossain 120fps, joten lähtötilan freimit ilman frame geniä ei olleet kovin korkeat.

Se, mikä mulla korpes kuitenki PC:llä on sama ongelma, minkä moni muukin (muistaakseni ainakin Digital Foundry) on huomannut Bäfässä. Välillä peli alkoi nykimään (frame time spikes), mikä oli sietämätöntä. En tiedä, mistä se tuli, eikä se aina ollut sellaista joka pelisessiossa. Kait tuo oma prossu on vaan liian huono tähän peliin (i5 12400f). Varmaa pitäis lyödä VSync päälle.
 

We’re rolling out a Quality of Life update on 11 November at 09:00 UTC, bringing refinements to vehicle countermeasure reliability, weapon accuracy, Battle Royale match flow, and overall gameplay stability.

Major Updates for 1.1.1.5:​

  • Fixed an exploit allowing players to ascend and access unintended areas when standing on a XFGM-6D Recon Drone by hitting it with the Sledgehammer.
  • Fixed an issue where Lock-Guided Missiles did not get countered as expected when met with enemy countermeasures such as flares.
  • Fixed an issue where vehicles did not spawn correctly in Breakthrough and Conquest.
  • Fixed multiple Battle Royale issues affecting match flow, squad revives, and End of Round transitions.
  • Addressed progression, audio, and UI issues, improving overall clarity, reliability, and immersion.

CHANGELOG​

PLAYER:​

  • Fixed an issue where dispersion would be higher than intended when going from sprint to firing in ADS.
  • Fixed an issue where dispersion would incorrectly scale with movement speed and always assume the player is moving at maximum movement speed for the stance.
  • Tuned landing animation to reduce excessive camera and weapon movement when aiming down sights, improving visual stability during and after landing. This update also resolves instances where the ADS aim could be displaced when sliding.

VEHICLES:​

  • Fixed an issue where Lock-Guided Missiles did not get countered as expected when met with enemy countermeasures such as flares.

GADGETS:​

  • Fixed an exploit allowing players to ascend and access unintended areas when standing on the XFGM-6D Recon Drone by hitting it with the Sledgehammer.

MAPS & MODES:​

  • Fixed an issue where vehicles did not spawn correctly in Breakthrough and Conquest.
  • Fixed an issue where matches sometimes would start with all sectors and objectives active at the same time.
  • Fixed an issue in Strikepoint on Siege of Cairo where destruction did not reset at halftime.

UI & HUD:​

  • Fixed an issue in Vehicle Customisation locked Anti-Air Vehicle presets did not display their unlock criteria as intended.

PROGRESSION:​

  • Fixed an issue where the shotgun weapon challenge “Kill 5 Enemies With a Shotgun Without Reloading” did not complete properly.
  • Fixed an issue where progress for the “Engineer Specialist 3” Assignment did not save correctly.

PORTAL:​

  • Fixed an issue where “SpawnLoot” would not spawn Ammo or Armor.
  • Fixed an issue where players with community creations privileges set to Block could still access user-generated Community Experiences when the party leader hosted a match.

AUDIO:​

  • Fixed an issue where activating the BF PRO Radio Channel through the Commorose did not play any sound.

REDSEC​

PLAYER:​

  • Fixed an issue where Battle Royale (Quads) matches did not end after the last team was eliminated.
  • Fixed an issue where being killed immediately after a mobile respawn completed could result in the squad being eliminated instead of reviving remaining teammates.
  • Fixed an issue where players could become stuck in a top-down view of the map after redeploying.
  • Fixed an issue where players retained their Second Chance after redeploying and did not transition to the End of Round screen after their next elimination.

UI & HUD:​

  • Fixed an issue where all squad members displayed the same highlighted stat on the Squad Placement screen.

PROGRESSION:​

  • Fixed an issue where the “Battle Royal Master Challenge 4” did not track progress correctly.
 
Hyvä että korjaavat tuon IFV AA bugin ja ton dronehomman. Tänään rushia pelailin, niin omassa sqaudissa kaks pelleä veti itsensä sinne jonnekin helvetin korkealle sillalle siinä Manhattanin ekalla sektorilla. Spawnasin niihin niin siellä oltiin yläilmoissa. Koitin kirjottaa, että lopettakaa nyt tämmönen paska, mutta eipä tuolla ollu vaikutusta.

Hyvin tää edelleen maistuu kyllä. 35h nyt mittarissa. Isompia mappeja saisi kyllä tulla lisää. Milloinkohan se season 2 alkanee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 597
Viestejä
4 987 444
Jäsenet
80 106
Uusin jäsen
thog

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom