Tässä olisi tulossa väännöt palkasta viimeistään vuodenalussa ja toivon mukaan aiemminkin. Pystyttekö antamaan omaa näkemystä mitä voisi vaatia, koska tunnen olevani palkkakuopassa. Vaatimustaso ja vastuu on viimeaikoina noussut huomattavasti.
Pomo vetoaa pieniä palkkoja siihen, että olemme alihankinta yritys ja emme voi maksaa suuren suuria palkkoja. Hänen omien sanojensa mukaan minun tunnit pitäsi olla 100% laskutettavaa erinäisille projekteille. Tämä ei tietenkään firman byrokratian ja sellaisten tehtävien takia joita ei voi laskuttaa täysin toteudu ne kuuluvat kuitenkin tehtäviini, koska ei ole muita tekijöitä, jotka osaa.
Pomo haluaa 30% kateprosentin toteutuvan joka on ilmeisesti ok alihankinta yritykselle.
Tällä hetkellä bruttopalkkani on 2850€/kk
Asiakkailta/projekteilta laskutettavat tunnit vaihtelevat 80-100€ väliltä.
Olen "suunnittelija" työtehtäviini kuitenkin kuuluu työopastamista, tuotekehitystä, Projektisuunnittelua ja niiden vetoa. Lisäksi vastuualueisiini kuuluu täysin yksi firman perustuotekategoria joihin firman muilla sunnittelijoilla ei ole juuri ollenkaan osaamista.
Olenko laskenut oikein, että oletetulla kateprosentilla ja jos laskutettavat tunnit olisi täydet 100%, 80€ tuntihinnalla niin absoluuttinen maksimi minkä pomo vois maksaa olisi noin 5200€ (1,7x henkilöstökulukertoimella) ja silti tekisi minun tunneilla 30% voittoa?
En toki tuollaista summaa ole näin alkuun vaatimassa, koska olen melko vähän aikaa ollut talossa(9kk), mutta mietin tulevaisuuden näkymiä ja neuvoitteluvaltteja. Pomo on sieltä vaikeimmasta päästä palkkaneuvotteluissa ja olen kuullut, että 50€ saaminen palkkaan tulee olemaan työn takana.
Kiitoksia jo näin etukäteen avusta!