Honzo
Make ATK Great Again
Joskus voi käydä myös, kuten minulle. Mut Headhuntattiin pari vuotta sitten ja kävin palkkaneuvotttelua tulevan esimiehen kanssa. Esimies ei istu Suomessa, eikä ole suomalainen.Tuohon ei oikein voi kukaan muu vastata oikein kuin sinä itse. Jos tykkäät nykyisestä työstä paljon niin paljonko pitäisi saada enemmän, että otat riskin vaihtamalla paikkaa. Periaatteessa sillä ei ole mitään väliä mitä normaalisti samasta paikasta maksetaan vaan sillä summalla millä olet itse valmis paikkaa vaihtamaan. Kysymys siis oikeastaan on, että haluatko uuden paikan vai et? Sillä on toki myös vaikutusta kuinka hyvin viihdyt nykyisessä paikassa. Jos siellä ottaa päähän joka päivä niin ehkä samalla palkalla voi miettiä paikan vaihtoa tai jopa vähän pienemmällä.
Mikään ei myöskään estä kysymästä suoraan, että mikä on haetun position palkkahaitari. Headhunter tuollaisen kyllä tietää / saa tietoonsa halutessaan. Tuo on minusta muutenkin yritysten rekryissä ihan hiton tyhmää nykyisin kun niissä ei julkaista palkkahaitaria hakuilmoituksissa. Niistä voisi suoraan raakata pois ne kiinnostavat tehtävät, joista ei vaan selkeästi makseta tarpeeksi eli haetaan oikeasti jotain kokemattomampaa tekijää pienemmällä palkalla.
No päästiin summaan, johon olin tyytyväinen (n. 10% enemmän kuin vanhassa työssä. Toi oli siis kiinteä osuus palkasta. Sitten oli bonarit päälle. En oikein hahmottanut noita bonareita ja ajattelin, että kiva jos jotain tulee.
No ekassa liksassa sitten olikin yksi rivi 750e autoraha (siis ton normiliksan pääälle). Tästä ei ulkomaalainen esimies ollut maininnut mitään.. No ei siinä, kyllä mulle 9000e vuodessa kelpaa. Nyt parin vuoden jälkeen, on myös bonarit rullanneet ja 20-40% tulee bonareina vuosipalkan päälle. Maksimit on jotain 70% päälle ja tänä vuonna jopa toi on mahdollista saavuttaa.