Riippuvainen paikasta ja tesin taulukoiden tulkinnasta. Samaa mieltä kyllä, että tuo on täysin koiran hommaa. Alkupalkkaus on kaikkea 1700-2500e/kk välillä ko. hommassa(koulutus myös vaikuttaa). Monimerkillä alkujaan tein opintojen ohella ja sen jälkeen pienellä palkalla 2k€/kk, työporukka ja ympäristö oli todella hyvä.
Merkkihuolloissa palloilleena tuon työn viihtyvyyteen(ja asiakkaiden käyttäytymiseen) vaikuttavat suuresti brändi jolle työskentelee, sekä sijainti.
Ero on aivan järkyttävä ns. kansanmerkkien ja premium/luksus merkkeihin verraten.
Edellisessä firmassa olin hallitsemassa tiskillä karkeasti jopa 10:ntä brändiä + takuut yhdestä merkistä + hallityönjohto. Tienestit oli 4k€-4,7k€/kk, mutta jatkuva työnteko 6.30-19.00 syö mieltä ja miestä.
Nykyisin yhden merkkibrändin firmassa, tasaiset työajat, hyvä työporukka, ja käytännössä olen päässyt tiskihommista erkaantumaan(takuut+hallijohto). Tienestit heikohkot tällä haavaa, provisioista riippuen kaikkea 3,4k€-3,9k€/kk väliltä.
Kouluttamattomammat ja taitotasoltaan heikommat kollegat tienaavat jopa 1000€/kk enempi, tämä on syy, miksi itsekin olen taas etsimässä muita hommia. Joustoa ei ole ja palkka nousee aina vain paikkaa vaihtamalla = vaihtuvuus on suurta.
Autoinsinööri mallia 2015. Autokorjaamoalalla ei tienaa edes kohtuullisesti, ellei sitten raskaalle puolelle eksy. Seuraava askel tästä itselläni on koulutushommat, tai maahantuonnin palvelukseen astuminen(jos autoalalla pysyn).