Olen yrittänyt lukea vaikka mitä artikkeleja, lakia, työehtosopimuksia jne. Löydän vain kohtia, jossa "sallittua mutta sivutoimilupa". En vain löydä että olisi kielletty, mutta oletan että työnantaja voi tulkita toisin - että en pystyisi kahta työtä tekemään (kuten aion hetkellisesti pystyä, en pysyvästi...).
Noh, tai molemmat ovat suorittavan tahon tehtäviä, jonka pitäisi olla lieventävä.
Olen yrittänyt lukea lakia, työehtosopimuksia jne. mutta en löydä kohtaa, missä tämä olisi kielletty.. Toisaalta luvan pyytäminen olisi reilua, mutta pelkään että sillä tavoin se voidaan kieltää --> tekisin vaikka kiellettyä ---> varoitus tai irtisanoutuminen jommasta kummasta.
-
Yksinkertaisuudessaan haluan tehdä kahta työtä ja hoidan itse asiat siten, että työt hoituu (suorittavan tason homma). Tunnit ei ole täysimääräiset toisessa työssä.
Mietin vain, että mitä tässä pitää ottaa huomioon.. Toinen työnantajista jo sallii sivutyöt kun aikoinaan kysyin (kunhan ei haittaa omaa toimea), mutta en viitsisi mennä pilaamaan mahdollisuuksia, jos toinen sivutyöt kieltää..