Karkaa aiheesta anteeksi etukäteen:
Makuasia. Olen tehnyt välillä koulutushommia 8-16 työajalla, enkä tykkää yhtään. Mulle sopii hienosti se että työvuorot voi olla ihan mitä sattuu, esimerkkinä olin viime yönä töissä 17:45-06:12 (sisältäen palkattoman lepotauon toisella paikkakunnalla noin klo 21-02), huomenna taas on 05:41-15:00.
Pitää mainita myös ns. "heittojakso" joka osuu kohdalle pari-kolme kertaa vuodessa, jolloin tietää etukäteen kolmen viikon ajalle vain 2 varmaa vapaapäivää per viikko, muuten työvuorot tulee tekstiviestinä edellisenä päivänä klo 17 mennessä (vuoro voi alkaa vaikka heti samana yönä klo 00:00). Perjantaisin sentään saa tekstarit koko la-ma välille.
Hyvinä puolina tällaisessa vuorotyössä on mahtavat arkivapaat ja se että töissä yleensäkin käydään vuorojen pituuksista riippuen 3-4 kertaa viikossa töissä. Vapaapäiviätoiveetkin hyväksytään lähes sataprosenttisesti, välillä oikein ihmettelee miten tyttöystävä kestää sitä ettei koskaan pääse esim. arkisin reissuun.
Kaikki kunnia heille jotka viihtyvät hommissa 8-16 viitenä päivänä viikossa, musta ei olisi siihen.