Mä olen aina tehnyt sen mitä on tarvinnut, koska toki haluaa että tuote mitä tehdään menestyy. Vaikka moni varsinaisten työtehtävien ulkopuolella olevat hommat voivat olla ikäviä, ne yleensä ovat juttuja jotka tukevat sitä onnistumista.
Usein niistä jutuista voi myös oppia yllättävän paljon. Ainakin mulla eka kerta kun pyydettiin asiakastapaamiseen koin sen ikävänä nakkina. Sittemmin olen huomannut että niistä oppii enemmän kuin mistään (sekä asiakkaan tarpeista, että firman myyjistä, tuesta, millä on merkitystä jne).
Jos joku työ ei maistu niin sitten lähden muualle. Toki sanon etukäteen että joku asia ei nappaa, välillä on muitakin jotka sen voivat tehdä.
Periaatteessa samaa mieltä, mutta jos firman ainoalle web devaajalle aletaan laittamaan myyntihommia nykyisen työn lisäksi niin jotain on pielessä.
Itse olen tosiaan aika avoimesti suhtautunut kaikkeen uuteen tekemiseen mihin on kyselty, mutta olenkin sellainen käsienheiluttelijatyyppi asiakasrajapinnassa joten kaikenlaisen uuden oppiminen kiinnostaa ja edistää uramahdollisuuksia.