Tuo taas kuulostaa äärimmäisen halvalle? Mitä tuollainen kuluttaa tunnissa polttoainetta - 30- 40 litraa?
Ei nyt sentään. Toi voi mennä yhdistelmällä kun ajetaan 80km/h.
Tyhjäkäynti vie 1-2l tunnissa, niin mitä enemmän tyhjäkäyntiä maansiirtohommissa, niin aina parempi.
Yhdistelmällä n. 45-60l/100km, tosin sekin riippuu täysin ajomatkasta yms. Eli ajaako päivässä sitä 20km/siivu vai 50km/siivu, niin äkkiä se lyhyempi matka on yrittäjä ystävällisempi. Vaikka keskikulutus on suurempi.
Nuppina maansiirtoajossa melkeen samat lukemat(harvoin alle 40l/100km pääsee), mutta nuppina ei päivässä tule paljon kilometrejä.
Eli vaikka kulutus olisi 45l/100km, niin niitä kilometrejä ei nupilla ajaessa isolla työmaalla tule paljoa(70-200km/päivä, riippuen tekeekö muutakin, kun pyörittää rattia, eli on tarpeen vaatiessa vaikka apumiehenä)
Ja vielä tohon mopon huoltoon, itsellä oli tänään mönkijä ekassa huollossa, öljyt vaihdettiin.
Hinta 260e, josta työn osuus 200e. No saahan sitä aikaa kulumaan, kun valuttelee aluksi moottoriöljyt pois, vaihtaa suotimen ja lisää uudet öljyt.
Sen jälkeen vasta tekee saman peräöljyille, samaan aikaan kun noita ei voi tehdä.
Perissäkin kun on oikeen 0,7l öljyä.
No huollossa käytin sen takia, että pysyy takuu, niin kai noiden on sen takia helppo rahastaakkin tunnin hommasta.
Toivottavasti takuuaikana tulis jotaan vikaa, joka kompensoisi noita huoltojen hintoja.
Eikä sen puoleen, mukava ukkeli oli tiskin takana.
Hinta vaan kismittää, kun ovat AD-ketjuun kuuluva huoltamo, eli huoltavat myös autoja yms, eli ei ole pelkästään mopojen/mönkijöiden huoltoon erikoistunut.