Overwatch (PC, PS4, Xbone)

jos ei pääse nousee ylös sr:ssä / elossa / mikälie onkaan mittari niin vika on todennäköisesti sinussa

Eihän tässä nyt tästä ollut kyse alkuunkaan. Mutta tuntui varmasti päästä heittämään tämä one lineri kehiin? :)
Aina jossain kohtaa se arpaonni vaihtuu ja matchmaking lykkää puolellesi pelaajia joiden kanssa pelit ovat läpijuoksuja.
 
Tuosta matchmakingistähän on ollut liikkeellä paljon teorioita siihen liittyen että pelien tulokset olisivat jollakin tavalla "ennalta määrättyjä" ja että peli sijoittaisi pelaajan voittoputken jälkeen tahallaan huonojen pelaajien joukkoon tai ylivoimaisesti parempia pelaajia vastaan tehdäkseen pelistä vaikeampaa tms.

Itse innostuin pelaamaan taas smurffilla comppia jota ei ole tullut piiitkään aikaan hakattua säännöllisesti (noin kahteen vuoteen?) ja yllätyin kun sr:ni nousi depsillä jolla kuvittelin olevani kaikista classeista huonoin yli 200sr viime sijoittumiseen nähden ja jopa hieman korkeammalle kuin supportilla joka on ykkösclassini. Ehkä ne quick playssä ja arcadessa käytetyt tunnit ei ole menneet ihan hukkaan ja jossain on tapahtunut kehitystä (lähinnä pelimekaaniikassa yms.)
 
Eihän tässä nyt tästä ollut kyse alkuunkaan. Mutta tuntui varmasti päästä heittämään tämä one lineri kehiin? :)
Aina jossain kohtaa se arpaonni vaihtuu ja matchmaking lykkää puolellesi pelaajia joiden kanssa pelit ovat läpijuoksuja.
niin, no, jos asiasta jauhetaan loputtomiin ja sama viesti toistuu; matchmaking paskaa yhy hävisin 400 sr, ei ole reilua yms.

Mutta tuntui varmasti päästä heittämään tämä one lineri kehiin? :)

Lisättäköön vielä tämä lause edellisestä viestistäsi:

"Tuntuu siltä, että matchmaking joko suosii tai sitten ei. Motivaatio tämän mahtavan pelin suhteen todella koetuksella."


Vastaus:

pelaa paremmin äläkä keskity siihen mitä muut tekevät
 
On vain valitettavasti liikaa tekijöitä joihin yksi pelaaja ei pysty vaikuttamaan määränsä enempää joten parhaansa yrittäminen ei välttämättä aina riitä. Voisi sanoa että voittaminen on tässä pelissä melkein yhtä paljon tuurista kuin taidosta kiinni.

Tänään pelit smurffilla ovat olleet suurimmaksi osaksi joko täyttä kuraa tai superhelppoja, enemmän ensimmäistä. Kiva jonottaa 20min depsiroolia jotta pääsee todistamaan kun joku esim. ilmoittaa heti kättelyssä olevansa derankkaava smurffi ja alkaa perseilemään attack-Torbilla ja Bastionilla tai sitten steamrollata umpipaska vihollistiimi josta puolet lähtee pois toisessa erässä. Parin tunnin pelisessiosta puolet on pelkkää pelin odottamista ja vittuuntumista.
 
Tänään pelit smurffilla ovat olleet suurimmaksi osaksi joko täyttää kuraa tai superhelppoja, enemmän ensimmäistä. Kiva jonottaa 20min depsiroolia jotta pääsee todistamaan kun joku esim. ilmoittaa heti kättelyssä olevansa derankkaava smurffi ja alkaa perseilemään attack-Torbilla ja Bastionilla tai sitten steamrollata umpipaska vihollistiimi josta puolet lähtee pois toisessa erässä. Parin tunnin pelisessiosta puolet on pelkkää pelin odottamista ja vittuuntumista.
Ei varmaan sitten kannata pelata? Muutenkaan en ole ikinä ymmärtänyt smurffeja. Pitää päästä pelaamaan oletettavasti huonompia pelaajia vastaan ja pätemään taidoillaan? Kyllä minulla ainakin peli-ilo katoaa jos pelissä on smurffi, oli se sitten omassa tai vihollisen tiimissä.
 
niin, no, jos asiasta jauhetaan loputtomiin ja sama viesti toistuu; matchmaking paskaa yhy hävisin 400 sr, ei ole reilua yms.

Mutta tuntui varmasti päästä heittämään tämä one lineri kehiin? :)

Lisättäköön vielä tämä lause edellisestä viestistäsi:

"Tuntuu siltä, että matchmaking joko suosii tai sitten ei. Motivaatio tämän mahtavan pelin suhteen todella koetuksella."


Vastaus:

pelaa paremmin äläkä keskity siihen mitä muut tekevät

Millä rankilla itse pelaat ja minkä verran viikkotasolla? Juttujesi perusteella arvaisin ettei sinulla ole tässä pelissä kovin paljon pelitunteja alla, ainakaan solojonossa.

Totta kai keskityn joukkueen valintoihin ja peliin, sillä se on ainoa tapa millä voin maksimoida oman hyötyni joukkueelle.
On tietenkin mahdollista, että nyt pelaisin järjestelmällisesti huonommin kuin aiemmin jokaisen pelin ja aiheutan tappion joukkueelleni. Ei vain tunnu siltä.
Tietenkin katson myös peiliin ja sen vuoksi myös analysoin peliäni esim replayn avulla jälkikäteen.
 
Millä rankilla itse pelaat ja minkä verran viikkotasolla? Juttujesi perusteella arvaisin ettei sinulla ole tässä pelissä kovin paljon pelitunteja alla, ainakaan solojonossa.

Totta kai keskityn joukkueen valintoihin ja peliin, sillä se on ainoa tapa millä voin maksimoida oman hyötyni joukkueelle.
On tietenkin mahdollista, että nyt pelaisin järjestelmällisesti huonommin kuin aiemmin jokaisen pelin ja aiheutan tappion joukkueelleni. Ei vain tunnu siltä.
Tietenkin katson myös peiliin ja sen vuoksi myös analysoin peliäni esim replayn avulla jälkikäteen.
Asensin tällä viikolla pelin uudestaan pitkän tauon jälkeen.

Se on toki hyvä pitää silmällä mitä oma joukkue tekee, että voit itse luoda tilanteesta parhaan mahdollisen. Tämä taas viittaa enemmän sinun yksilötaitoosi hyödyntää tilanteet parhaalla tavalla.

Summasummarum, pelaamalla itse paremmin nouset ylös
 
Asensin tällä viikolla pelin uudestaan pitkän tauon jälkeen.

Se on toki hyvä pitää silmällä mitä oma joukkue tekee, että voit itse luoda tilanteesta parhaan mahdollisen. Tämä taas viittaa enemmän sinun yksilötaitoosi hyödyntää tilanteet parhaalla tavalla.

Summasummarum, pelaamalla itse paremmin nouset ylös

Ei ongelma ole siinä etten pääsisi ylös. Ei missään välissä ole ollut.
edit. Kuten sanoin, tämmöiset dippailut on kyseenalaisia ja nakertavat motivaatiota pelata tätä peliä. Tässä on tuhansia tunteja alla tätä ja siksi epäilen vahvasti sitä, että aina välistä omaa osaaminen vain häviää ja voittaminen on mahdotonta. Ja kuten sanoin, tätä tapahtuu myös toiseen suuntaan.

Matchmaking ei ole missään nimessä täydellinen ja näillä tunneilla tuo SR on myös aivan se ja sama loppujen lopuksi. Toivon vain tiukkoja pelejä, voitti tai hävisi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ongelma ole siinä etten pääsisi ylös. Ei missään välissä ole ollut.
edit. Kuten sanoin, tämmöiset dippailut on kyseenalaisia ja nakertavat motivaatiota pelata tätä peliä. Tässä on tuhansia tunteja alla tätä ja siksi epäilen vahvasti sitä, että aina välistä omaa osaaminen vain häviää ja voittaminen on mahdotonta. Ja kuten sanoin, tätä tapahtuu myös toiseen suuntaan.

Matchmaking ei ole missään nimessä täydellinen ja näillä tunneilla tuo SR on myös aivan se ja sama loppujen lopuksi. Toivon vain tiukkoja pelejä, voitti tai hävisi.
Valitettavasti se ei ole mahdollista. Osalla on "huonoja päiviä" ja jotkut on sitten niitä tahallisia trolleja jne. Turhaa sen enempää asiasta ulista.
 
DrPepper: lisääpä listoille, niin pelataan joskus kimpassa: "riksa#2983" . Pelataan usein iltaisin 2-3 hengen porukassa 3k-3,7k
 
Saa nähdä miten käy nyt OWL:n kanssa kun useampi juontaja on disconnectannut, matkustuskilometrit on joukkueille kovia ja metat on olleet melkosta kuraa jo pitkään. Myöskään skinikauppa ei ole yhtä toimivaa kuin vaikka cs:gossa, niitä kun ei voi vaihtaa eikä myydä. Propsit kyllä siitä että yritetään isompaa liigaa rohkeasti.
 
Saa nähdä miten käy nyt OWL:n kanssa kun useampi juontaja on disconnectannut, matkustuskilometrit on joukkueille kovia ja metat on olleet melkosta kuraa jo pitkään. Myöskään skinikauppa ei ole yhtä toimivaa kuin vaikka cs:gossa, niitä kun ei voi vaihtaa eikä myydä. Propsit kyllä siitä että yritetään isompaa liigaa rohkeasti.
Noiden juontajien kanssa olisivat voineet sopimusasiat käydä läpi jo viime vuoden puolella niin olisi ollut hyvin aikaa etsiä uudet tilalle. Toivottavasti saavat osaavia juontajia tilalle, koska edellistenkin kanssa oli paljon selostusvirheitä otteluiden aikana, jotka kyllä väheni kun kokemusta karttui.

Mitä tuohon skinikauppaan tulee, niin sellaisenaan se ei varmaan sopisi edes OW:seen, mutta jotain rajoitettua sisältöä peliin voisi tulla enemmän kuten Jjonakin Zenyatta skini. Se ei vaan riitä että niitä tulee 1-2 vuodessa, kun sitä erikoisempaa sisältöä pitäisi olla joukkuettain.

Muun maailman kannaltahan tuo matkustelu on plussaa, koska nyt myös eurooppalaisille ja aasialaisille tulee sopivampia lähetysaikoja. Ei tarvitse jatkuvasti katsoa jälkikäteen tai valvoa öitä nähdäkseen ne omat suosikkiottelut.

Saa nähdä miten OWL kehittyy vai meneekö takapakkia.
 
Mikähän nyt mättää, koko päivän ollut Overwatch "päivittämässä", todellisuudessa jumittaa "Initializing" kohtaan. On koitettu käynnistellä koko Battle.net-sovellusta uudelleen (siis ihan oikeasti uudelleen eli se kirjautuu uudestaan sisään jne), tarkistettu että tilaa on enemmän kuin tarpeeksi, koitettu pausettaa ja käynnistää uudelleen tuloksetta.
 
Parin seasonin tauon jälkeen on tullut pelailtua taas comppia. Nykyinen 2-2-2 toimii erittäin hienosti ja pelit ovat pääasiassa tasaisia, ainoastaan se on harmillista että pitkien jonojen takia depsiä ei voi käytännössä pelata. Goldissa healer/tank queue on käytännössä instant, DPS on helposti 10min+. Tällä seasonilla takana 14h healereita + tankkeja ja ainoastaan tunnin verran depsiä. Blizzard käsittääkseni tiedostaa ongelman. Yksi ratkaisu voisi olla mm. sellainen että kun on pelannut määrän X esim tankkia/healeria niin pääsisi pelaamaan depsiä ns. "jonojen ohi".
 
Viimeksi muokattu:
Parin seasonin tauon jälkeen on tullut pelailtua taas comppia. Nykyinen 2-2-2 toimii erittäin hienosti ja pelit ovat pääasiassa tasaisia, ainoastaan se on harmillista että pitkien jonojen takia depsiä ei voi käytännössä pelata. Goldissa healer/tank queue on käytännössä instant, DPS on helposti 10min+. Tällä seasonilla takana 14h healereita + tankkeja ja ainoastaan tunnin verran depsiä. Blizzard käsittääkseni tiedostaa ongelman. Yksi ratkaisu voisi olla mm. sellainen että kun on pelannut määrän X esim tankkia/healeria niin pääsisi pelaamaan depsiä ns. "jonojen ohi".
Monesti nuo healereiden que-ajat on myös lähellä depsien aikoja, jotain 9 minuuttia ainakin välillä näkynyt. Varmaan vaihtelee tasottainkin. Käytännössä se ei kuitenkaan koskaan ole noin pitkä ja välillä tosiaan tulee noita instant pelejäkin, mutta kyllä sitä support roolia saa myös monesti odotellakkin.

Itsellä on taas tämän seasonin pelailut jääneet jonnekkin 3h, placementit pelannut ja jonkun verran arcadea eventtien aikana. Depsiquen ajaksi pitää vaan keksiä jotain muuta tekemistä, ei sitä 10min muuten jaksa odotella.
 
Monesti nuo healereiden que-ajat on myös lähellä depsien aikoja, jotain 9 minuuttia ainakin välillä näkynyt. Varmaan vaihtelee tasottainkin. Käytännössä se ei kuitenkaan koskaan ole noin pitkä ja välillä tosiaan tulee noita instant pelejäkin, mutta kyllä sitä support roolia saa myös monesti odotellakkin.

Itsellä on taas tämän seasonin pelailut jääneet jonnekkin 3h, placementit pelannut ja jonkun verran arcadea eventtien aikana. Depsiquen ajaksi pitää vaan keksiä jotain muuta tekemistä, ei sitä 10min muuten jaksa odotella.
Itse kun pelaa kaikilla goldissa niin support on ollut läpi seasonin max 1min queue. Tankki on vielä lyhyempi ja DPS on helposti sen 7-8min.
 
Mitäs ootte tykänneet tästä uudesta Hero Poolista?

Itsellä on taas maistunut tämä uus seasoni paremmin ja kyllähän nuo muutama herobanni muuttaa jonkin verran peliä. On vaan jäänyt vähän hämärään että millä perusteella noita heroja bannitaan viikottain? Nuo nykyiset ei ainakaan mielestäni olleet ne eniten pelatut. Sekin voisi myös toimia jos hero pool vaihtelisi tason mukaan.

OWL:ssä nuo hero bannit tuntuvat vaikuttavan hyvinkin paljon siihen miten eri joukkueet pärjää ja on kyllä lisänneet mielenkiintoa katsoa niitä enemmän.
 
En ole havainnut hero poolin vaikuttaneen mitenkään merkittävästi pelien kulkuun, tämän hetkisen bannin aikana on tosin hieman nyppinyt kun Ana ja Moira ovat bannittuina ja ne sattuvat olemaan parhaat supportini. Sen takia on joutunut pakosta pelaamaan vähemmän tutuilla supporteilla (lähinnä Mercy ja Lucio) joilla olen korkeintaan keskinkertainen ja se näkyy aika selvästi SR-nousuissa ja etenkin pudotuksissa, onhan sitten myös Zenyatta mutta se vaatisi rinnalle kunnollisen main healerin. On varmaan parempi olla jatkossa mielummin pelaamatta jotakin roolia jos vahvimpia heroja ei pysty valitsemaan kuin tulla "rangaistuksi" räpeltämisestä.
 
En ole havainnut hero poolin vaikuttaneen mitenkään merkittävästi pelien kulkuun, tämän hetkisen bannin aikana on tosin hieman nyppinyt kun Ana ja Moira ovat bannittuina ja ne sattuvat olemaan parhaat supportini. Sen takia on joutunut pakosta pelaamaan vähemmän tutuilla supporteilla (lähinnä Mercy ja Lucio) joilla olen korkeintaan keskinkertainen ja se näkyy aika selvästi SR-nousuissa ja etenkin pudotuksissa, onhan sitten myös Zenyatta mutta se vaatisi rinnalle kunnollisen main healerin. On varmaan parempi olla jatkossa mielummin pelaamatta jotakin roolia jos vahvimpia heroja ei pysty valitsemaan kuin tulla "rangaistuksi" räpeltämisestä.
Itsestä on taas mukava, että bannitaan kaksi eniten pelattua supporttia samantien, koska se muuttaa omasta mielestä huomattavasti pelin kulkua. Tässä tapauksessa healin määrää aika suoraan. Myös reiskan bannaaminen tällä viikolla on ollut mukavaa tankin pelaamisen suhteen, koska reiska on se gotohero jota kaikki vaatii kun jokin ei toimi. DPS banneista sen verran, että niitä saisi olla mielellään 3kpl, koska ei 1-2 heron bannaaminen siellä vaikuta yhtä huomattavasti kuin supporteilla tai tankeilla, onhan sitä valinnanvaraa huomattavasti enemmän.
 
Aivan älytön hero tuo Echo. Niin pirun hauska, mutta vaikuttaa tällä hetkellä OP:lta. Ulti on todella hauska kun voit kopioida käyttöösi vastustajan tiimistä jonkun ja pelata sillä 15s. Ultin aikana kopiohahmon ultin keräys nopeus on 650% kuin normaalisti. Reinhardt kerkeää tehdä 3 shatteria tuossa ajassa ja Tracer 7 pulse bombia. Kun kuolet kopiohahmolla muutut takaisin Echoksi. Lisäksi E ability tekee 50dps kun ammuttava kohde on <50% hp määrältään, jos on alle 50% niin se tekee 200dps. Todella todella hauska hahmo ja vaatii myös taitoa. Pitääpä mennä takaisin PTR:ään leikkimään :tup:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tässä kun on tullut pelattua OW:ta julkaisusta lähtien epäsäännöllisesti niin eipä ole toista peliä missä ois yhtä toksinen ilmapiiri pelaajien keskuudessa kuin tässä. Aivan saatanan vajaat tapaukset alkaa aukomaan päätään kun peli ei sujukaan, ihan sama mitä sun statsit on, pitää vaan keksiä joku ketä syyttää. :sdarra: Ois kyllä tuo jo itsessään hyvä syy lopettaa kys. paskan pelaaminen, ei vaan jaksaisi tuollaista aivotonta, lapsellista vittuilua.
 
Tässä kun on tullut pelattua OW:ta julkaisusta lähtien epäsäännöllisesti niin eipä ole toista peliä missä ois yhtä toksinen ilmapiiri pelaajien keskuudessa kuin tässä. Aivan saatanan vajaat tapaukset alkaa aukomaan päätään kun peli ei sujukaan, ihan sama mitä sun statsit on, pitää vaan keksiä joku ketä syyttää. :sdarra: Ois kyllä tuo jo itsessään hyvä syy lopettaa kys. paskan pelaaminen, ei vaan jaksaisi tuollaista aivotonta, lapsellista vittuilua.
Ihan samaa huomannut itsekin. Ei ole taas kuutauteen ollut voice chatti käytössä kun ei jaksa kuunnella vittuilua. Myös chatti tulee välillä laitettua pois päältä, että mielenrauha säilyy paremmin. Ainoastaan groupissa pelatessa on jotain yhteistyötä tuossakin pelissä jäljellä.

Itse en ole enään sr:stä välittänyt pitkään aikaan, mutta jatkuvasti tulee ihmisiä vastaan joiden mielestä pitäis olla vähintään masteri jos on kultaborderi ym... En ymmärrä miksei tuota peliä voi muka pelata omaksi ilokseen millä tasolla vaan.
 
Itse en ole enään sr:stä välittänyt pitkään aikaan, mutta jatkuvasti tulee ihmisiä vastaan joiden mielestä pitäis olla vähintään masteri jos on kultaborderi ym... En ymmärrä miksei tuota peliä voi muka pelata omaksi ilokseen millä tasolla vaan.

No ne kaikkitietävät- ja osaavat kulta/diamondborder-goldpelaajat joku 2000h takana on kyllä oikeasti aika surullista sakkia. :rofl2: Itse pistän kanssa nykyään suosiolla kaikki voicet ja tekstichatitkin kiinni jos joku alkaa vähänkin aukomaan päätään, oma suoriutuminen siinä vaan kärsii jos alkaa käymään jotakin sanaharkkaa pelin yhteydessä.

Joo, ei minuakaan ole mikään rankki kiinnostanut enää vähään aikaan. Jos tätä peliä ollaan pelattu kahdella tunnuksella se n. 1500h ja vieläkin pompitaan goldista platiin ja takaisin goldiin ja välillä käydään lähellä silveriäkin niin onko sillä nyt niin väliä, ehkä se oma tasokatto vain on siinä. Pelaan voittaakseni ja keskityn vain omaan suoritumiseeni ja voitto tulee jos on tullakseen.
 
Samanlaista ragea se on joka pelissä, ei vain owssä.

Ihmiset on perseestä.

Ohan se niinkin mutta OW:ssa omasta mielestä korostuu sellainen salamyhkäisyys ja sen tuomat ongelmat pelaajien välillä missä tiimiläiset ei näe ollenkaan toistensa statseja pelin aikana. On ihan nollakynnys alkaa huutelemaan "DPS moira fu" kun tiimissä on Mercy ja sulla on Moiralla kulta dmg ja heal.
 
Ohan se niinkin mutta OW:ssa omasta mielestä korostuu sellainen salamyhkäisyys ja sen tuomat ongelmat pelaajien välillä missä tiimiläiset ei näe ollenkaan toistensa statseja pelin aikana. On ihan nollakynnys alkaa huutelemaan "DPS moira fu" kun tiimissä on Mercy ja sulla on Moiralla kulta dmg ja heal.
No onhan toi nyt vähän väärin jos moiralla on kulta dmg, joko siinä ei tarpeeks hiilaa tai sitten muu tiimi ei vaan saa mitään aikaseksi.
 
No onhan toi nyt vähän väärin jos moiralla on kulta dmg, joko siinä ei tarpeeks hiilaa tai sitten muu tiimi ei vaan saa mitään aikaseksi.

Jos osaat yhtään lukee niin sanoin että tiimissä toisena healerina Mercy ja mulla Moiralla "kulta dmg JA kulta heal". :sdarra: Ja kyllä, DPS:t nykyään on monesti ihan avuttomia koska ne on valmiita oottamaan sen 6-12min ja sitten valittaa kun ei tarpeeks healata.
 
Parasta Moiralla pelaamisessa on löytää se hyvä balanssi damagen ja hiilauksen välillä. Joskus sun tiimi on niin rikkonainen tai ihan vaan paska, että se painotus on pakko olla tosi vahvasti hiilauksen puolella, jotta ainakin omalta osalta tekee peliä edistäviä asioita ja antaa tiimille mahdollisuuden kääntää kelkkaa. Välillä tekis mieli heittää vaan hanskat tiskiin, mutta oon opetellu sellasen tavan, että haen vain toistoja pelillisesti oikeisiin asioihin ja pidän sitä matsia treeneinä. Välillä siitä jopa tulee hyvä fiilis, kun onnistuu täysin rikkonaisessa pelissä ja turpasaunassa hoitamaan oman tonttinsa hyvin. Silloin tekis mieli huudella, mutta sitten tajuaa, että olis itse osa sitä toksista yhteisöä ja pitää turpansa kiinni, ellei joku ala aukomaan sun pelaamisesta. Silloinkin kun malttaa vastata asiallisesti, niin omalta osaltaan edistää sitä paskan kulttuurin kehittymistä parempaan suuntaan. Tuulimyllyjähän vastaan siinä kaiketi taistelee, mutta eipähän ainakaan edesauta asian kehittymistä edelleen huonompaan suuntaan.

Parhaassa tapauksessa sulla voi sitten olla kulta heal ja dmg. Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka sulla olis kulta heal, niin se ei välttämättä tarkota, että oot pelannut erityisen hyvin. Se, että toinen hiileri on vielä paskempi ei tuo synninpäästöä siitä, että oot ollu DPS Moira vähänkin pidemmässä pelissä, jossa kultaheal on 5k. Se paras tapaus lienee sellanen, jossa vihun dmg saadaan pidettyä aisoissa, joka antaa sulle Moirana enemmän tilaa olla agressiivinen, joka edelleen ruokkii sitä vastustajan "tyrehdyttämistä" ja toisaalta sulla on jatkuvasti mahdollisuus hiilata.

Vaikka Moiralla onkin se dmg-aspekti, niin sillä kultadamagella ei tee mitään, jos sun tiimi ei oo tehny damagea sen takia, että sä et oo hiilannut niitä.
 
Parasta Moiralla pelaamisessa on löytää se hyvä balanssi damagen ja hiilauksen välillä. Joskus sun tiimi on niin rikkonainen tai ihan vaan paska, että se painotus on pakko olla tosi vahvasti hiilauksen puolella, jotta ainakin omalta osalta tekee peliä edistäviä asioita ja antaa tiimille mahdollisuuden kääntää kelkkaa. Välillä tekis mieli heittää vaan hanskat tiskiin, mutta oon opetellu sellasen tavan, että haen vain toistoja pelillisesti oikeisiin asioihin ja pidän sitä matsia treeneinä. Välillä siitä jopa tulee hyvä fiilis, kun onnistuu täysin rikkonaisessa pelissä ja turpasaunassa hoitamaan oman tonttinsa hyvin. Silloin tekis mieli huudella, mutta sitten tajuaa, että olis itse osa sitä toksista yhteisöä ja pitää turpansa kiinni, ellei joku ala aukomaan sun pelaamisesta. Silloinkin kun malttaa vastata asiallisesti, niin omalta osaltaan edistää sitä paskan kulttuurin kehittymistä parempaan suuntaan. Tuulimyllyjähän vastaan siinä kaiketi taistelee, mutta eipähän ainakaan edesauta asian kehittymistä edelleen huonompaan suuntaan.

Parhaassa tapauksessa sulla voi sitten olla kulta heal ja dmg. Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka sulla olis kulta heal, niin se ei välttämättä tarkota, että oot pelannut erityisen hyvin. Se, että toinen hiileri on vielä paskempi ei tuo synninpäästöä siitä, että oot ollu DPS Moira vähänkin pidemmässä pelissä, jossa kultaheal on 5k. Se paras tapaus lienee sellanen, jossa vihun dmg saadaan pidettyä aisoissa, joka antaa sulle Moirana enemmän tilaa olla agressiivinen, joka edelleen ruokkii sitä vastustajan "tyrehdyttämistä" ja toisaalta sulla on jatkuvasti mahdollisuus hiilata.

Vaikka Moiralla onkin se dmg-aspekti, niin sillä kultadamagella ei tee mitään, jos sun tiimi ei oo tehny damagea sen takia, että sä et oo hiilannut niitä.

Kulta dmg yksistään ei kerro mitään, yleensä siitä että oot laiminlyöny hiilauksen. Yleensä elit on kultaa koska tuolla herolla on todella helppo saada käytännössä joka pelissä 50-70% kill participation. Todella monikäyttöinen hero mikä juurikin syy miksi pelaan sillä: voi tilanteen mukaan mukauttaa pelityyliään.
 
Nyt alkaa taas nyppimään tämä touhu... Viime aikoina liian moni peli on kaatunut siihen että joku/jotkut tiimissä (yleensä depsit) eivät vaihda herojaan tilanteen sitä vaatiessa vaan esim. sillä Echolla ja Genjillä on pakko vetää hamaan loppuun saakka vaikka siitä ei mitään tulisikaan ja vihu mahdollisesti vielä hardcountteraisi siihen päälle. Tai vaikka hero vaihtuisikin niin silloinkin saatetaan tehdä täysin järjenvastaisia herovalintoja, esim. nyt vaikka se Genji Winstonia, Meitä ja Moiraa vastaan. Tai chokesta voisi päästä kahta kilpeä vastaan mahdollisesti helpommin läpi Junkratillä kuin sillä Genjillä mutta ei, vaihdetaan Asheen.

Pitääkö tähän peliin oikeasti kehittää joku kädestäpitosysteemi joka hälyttää "vihutiimissä X määrä countereita, heron vaihto suositeltavaa" tms? Tai alkaa bannimaan heroja yksittäisiltä pelaajilta jos niillä onetrickaa liikaa? Ei nyt vain jaksa oikein enää hävitä pelejä muiden jääräpäisyyden takia, tulee niin turhautunut ja avuton olo kun ei voi edes itse yrittää tehdä jotakin... Ehkä olisi taas hyvä hetki pistää tämä peli vähäksi aikaa naftaliiniin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkaa taas nyppimään tämä touhu... Viime aikoina liian moni peli on kaatunut siihen että joku/jotkut tiimissä (yleensä depsit) eivät vaihda herojaan tilanteen sitä vaatiessa vaan esim. sillä Echolla ja Genjillä on pakko vetää hamaan loppuun saakka vaikka siitä ei mitään tulisikaan ja vihu mahdollisesti vielä hardcountteraisi siihen päälle. Tai vaikka hero vaihtuisikin niin silloinkin saatetaan tehdä täysin järjenvastaisia herovalintoja, esim. nyt vaikka se Genji Winstonia, Meitä ja Moiraa vastaan.

Pitääkö tähän peliin oikeasti kehittää joku kädestäpitosysteemi joka hälyttää "vihutiimissä X määrä countereita, heron vaihto suositeltavaa" tms? Tai alkaa bannimaan heroja yksittäisiltä pelaajilta jos niillä onetrickaa liikaa? Ei nyt vain jaksa oikein enää hävitä pelejä muiden jääräpäisyyden takia, tulee vain niin turhautunut ja avuton olo kun ei voi edes itse yrittää tehdä jotakin... Ehkä olisi taas hyvä hetki pistää tämä peli vähäksi aikaa naftaliiniin.

Oon huomannut saman. Depsit tuntuu olevan niitä ketkä odottavat sen 10min matchmakingia hinnalla millä hyvänsä ja ovat sitten täysin hyödyttömiä, lähinnä syyttäävät huonosta pelistä healereita.
 
Oon huomannut saman. Depsit tuntuu olevan niitä ketkä odottavat sen 10min matchmakingia hinnalla millä hyvänsä ja ovat sitten täysin hyödyttömiä, lähinnä syyttäävät huonosta pelistä healereita.
Välillä tuntuu että on ihan sama pelaako tankkia, depsiä vai hiilua, joku siellä kuitenkin alkaa syyttämään jotakuta pelin huonoudesta syystä x.

Onhan noita one trickejä, jotka ei suostu pelaamaan muuta kuin esim. sitä genjiä, mutta isompi ongelma on se ettei pelata tiiminä vaan sooloillaan ja kuollaan yksin. Itsekin tulee tuohon monesti sorruttua jos ei seuraa kunnolla mitä muut tekee.
 
Herätellään tätäkin ketjua ja kysytään että vieläkö on porukkaa aktiivisesti pelaamassa?

Itsellä meni 2-3 seasonia melko hiljaiselolla, mutta nyt talvella on taas palannut aktiivisemmin pelaamaan ja kyllähän tuo on hyvin maistunut. Vaikka pelissä ei ole mitään suuria muutoksia tapahtunut niin kyllä nuo balancepatchit ja pikkueventit on olleet ihan hyviä piristyksiä peliin. Priority passikin on ollut ihan hyvä uudistus, itsellä gold-tason dps-que ajat tipahti 9-10min puoleen tuolla. Melkeen sama pelata tuota flex-roolia jos tankkia muutenkin pelaa, kerran olen tuolla flex-quella jopa supporttia päässyt pelaamaan.

BlizzCon järjestetään 19.-20.2 ja sinnehän odotetaan Overwatch 2:n Betan julkistamista.
 
Overwatch 2 (moninpeli) tulee olemaan Free-to-Play ja saapuu pelattavaksi 4.10.

..Päälle 1000h alkuperäiseen upottaneena, odotan hieman varautuneena.
Onhan tuo ollut kuolleeksi verrattavissa jo pidemmän aikaa (jos peliin pääsyä joutuu odottamaan ~5 minuuttia ja lobbyt pysyvät kasassa ehkä pelin tai kaksi niin ei kovin hyvin mene).. Toki tuo F2P malliin meno tarkoittaa isompaa määrää häxöreitä yms. ja voi muutenkin olla jo "liian myöhäistä".

Eipä nuo betasta kantautuneet vaikutelmat mitään kovin mairittelevia olleet. "Liian vähän, liian myöhään" jne.. Ja en oikein ymmärrä tuota siirtymää 6v6 asetelmasta 5v5 asetelmaan.

..Overwatch oli yksi hauskimmista peleistä (pelillisesti) aikapäiviin kunnes se siirtyi Esports hikoilun puolelle. Vieläkin sitä mieltä että valtaosa ihmisistä jotka testasivat ja totesivat että "paskaa on", lähestyivät peliä perus FPS pelit mielessä, 1v6 näkökulmasta &"miksei tää iso jannu kuole vaikka ammuin sitä 10 kertaa?", kun valtaosa pelistä pyörii tiimitappeluissa, luokkien/hahmojen välisessä "kivi-sakset-paperi" tasapainossa ja synergioissa.
...En siis meinaa etteikö Overwatchista voisi olla pitämättä, mutta ainakin omasta kaveriporukasta monella tökkäsi juurikin tuohon "en pysty yksin tappamaan koko tiimiä" aspektiin.. Muutamalla taas klikkasi ja upottivat vielä enemmän aikaa kuin minä.
 
Viimeksi muokattu:
Pelasin reilusti tota 5v5 betaa eikä se oikein tuntunut omasta mielestäni oikealta ratkaisulta OW:n ongelmiin. Sillä ehkä ratkotaan pitkät jonot tankkien puutteen takia, mutta se luo liudan uusia ongelmia. Koko peli on tasapainotettu se 2-2-2 mielessäpitän ja sitä on tottunut siihen, että tiimissä yleensä on se off-tank. Betaa pelatessa tiimissä on joko se kilpitankki tai sitten "offtank" doomfist joka tekee sitä omaa juttuaan. Healerit on haavoittavemmassa asemassa kun ei ole zaryaa antamassa kuplia ja ei kyllä dps:nä pelaaminenkaan hirveää herkkua ole kun sitä vastustajan tankkia saa tykittää hulluna että sen saa kaadettua. Tulee mieleen vaan nuo custom gamejen puolella olevat 6v1 "boss battlet".

Epäilen vahvasti, että kun seuraava beta tulee niin mikään ei ole muuttunut merkittävästi. Tuovat tuon 5v5 pakolla sitten OW2 julkasun myötä eikä paluuta 6v6 ole (paitsi ehkä Arcadessa, jos sielläkään). Mystery heroes moodi on melko varmasti tuosta eteepäin täysin rikkinäinen tankkien ylivoimaisuuden takia.
 
Juurikin tuo "muutettiin peli 5v5 muotoon.. Mutta ei tehty mitään tasapainon eteen" (en tiedä onko tilanne ihan näin räikeä, mutta tällaista olen kuullut) muutos on aivan käsittämätön. Luulisi sen olevan sanomattakin selvää että jos tiimikokoonpanosta miinustetaan yksi, niin sillä on aika laaja vaikutus.
..Kai he meinaavat tehdä niitä "reworkeja" ja kohta koko rosteri on yhtä, glorifioitua DPSää koska "peli ei ole kiva jos kaikkea ei pysty soolottamaan" *kädet puuskassa*
Onhan se totta että osa Overwatchin ongelmista nimenomaan juontaa juurensa tuosta tiimipainoitteisuudesta ja siitä että pitäisi uskoa randomeitten hyvään tahtoon ja yhteistyökykyyn.. Mielestäni Role queue oli virhe vaikka pääosin Tankki/Support pelaaja olenkin. Se yleinen "iham mälsää ku joutuu ampumaan jota1 shieldejä" argumentti pelin tylsyydestä oli minusta myös aivan käsittämätön.. Ne kilvet nyt vaan on (tai olivat) osa peliä.
 
Mikähän idea tuossa Overwacth 2 nimessä on kun kuitenkin kyseessä OW1 free-to-playnä ja jotain pieniä graafisia päivityksiä. Samalla kuitenkin noiden kahden version välillä crossplay.
 
Mikähän idea tuossa Overwacth 2 nimessä on kun kuitenkin kyseessä OW1 free-to-playnä ja jotain pieniä graafisia päivityksiä. Samalla kuitenkin noiden kahden version välillä crossplay.
OW2:n PvP on f2p, mutta ilmeisesti sitten se PvE on sitten maksullinen. Ja tuntuu että suurinosa kehityksestä OW2:ssa on juurikin pistetty tuohon PvE, minkä takia balanssit tulee olemaan varmaankin pitkään aivan metsässä PvP:n osalta.
Mutta nää graafiset päivitykset on vissiin ihan uus engine, tai siis päivitetty engine olemassa olevan pohjalta. Varmaan näillä kriteereillä se nimetty jatko-osaksi.

Mutta jaksa mitenkään innolla tätä odottaa vaikka alkuperäistä onkin tullut pelattua suhteellisen aktiivisesti betasta lähtien, toki nykypäivinä harvemmin mutta kuitenkin muutamia kertoja kuukaudessa. Ei ole Blizzardilla mennyt kovin hyvin sen jälkeen kun Activision tuli pistämään vähän hiekkaa rattaisiin.
 
Mikähän idea tuossa Overwacth 2 nimessä on kun kuitenkin kyseessä OW1 free-to-playnä ja jotain pieniä graafisia päivityksiä. Samalla kuitenkin noiden kahden version välillä crossplay.

Pääasiassa se "täysimittainen" PvE co-op osio.. Joka pitää siis käsittääkseni ostaa jos sitä haluaa pelata.

..Ne vähät event co-opit mitä joskus tuli pelattua olivat kyllä aikamoista kuraa.
 
Pääasiassa se "täysimittainen" PvE co-op osio.. Joka pitää siis käsittääkseni ostaa jos sitä haluaa pelata.

..Ne vähät event co-opit mitä joskus tuli pelattua olivat kyllä aikamoista kuraa.
OW1:n PVE:t olivat itselle ehdottomasti pelin parasta antia. Tiimityötä sellaisten kanssa, jotka oikeesti haluavat voittaa eivätkä oo vain afkaamassa ekassa chokessa 24/7. Vähän jo kiinnostaa millaista uutta PVE:tä luvassa ja jatkuuko nuo sitten "aina". Saattaa jäädä omat PVP:t vähiin, jos tuossa onnistuvat.

F2P oli varmaan ainoa vaihtoehto tälle uudelle versiolle, kun ei tuo lopulta ollutkaan kuin ykkösosa vähän erilaisellä värifiltterillä. Melkoinen cashgrab olisi ollut täyshintaisena. Pelkään kyllä pahoin ettei tuokaan riitä pelin elossa pitämiseen kun hakkerit ja trollit peleissä lisääntyvät. Premade-tiimillä voi toimiakin.
 
OW1:n PVE:t olivat itselle ehdottomasti pelin parasta antia. Tiimityötä sellaisten kanssa, jotka oikeesti haluavat voittaa eivätkä oo vain afkaamassa ekassa chokessa 24/7. Vähän jo kiinnostaa millaista uutta PVE:tä luvassa ja jatkuuko nuo sitten "aina". Saattaa jäädä omat PVP:t vähiin, jos tuossa onnistuvat.

F2P oli varmaan ainoa vaihtoehto tälle uudelle versiolle, kun ei tuo lopulta ollutkaan kuin ykkösosa vähän erilaisellä värifiltterillä. Melkoinen cashgrab olisi ollut täyshintaisena. Pelkään kyllä pahoin ettei tuokaan riitä pelin elossa pitämiseen kun hakkerit ja trollit peleissä lisääntyvät. Premade-tiimillä voi toimiakin.

Käsittääkseni kyseessä on siis kokonainen co-op kampanja (malliin Left 4 Dead) jota voi pelailla millon lystää.. IIRC hahmoilla on omat progressiot, avattavat kilkkeet yms. mitä vähän olen niitä developer updateja seurannut.

..Ja juu, en ole kovin optimistinen pelin henkiin heräämisestä. Jos joku on halunnut Overwatchia kokeilla niin todnäk. hän on jo kokeillut ja joko ostanut tai todennut ettei siitä pidä.
 
Pelaan alkuperäistä edelleenkin säännöllisesti muutamana päivänä viikossa. Mukavaa ajantappoahan tämä on edelleenkin vaikka tätä ei enää jaksakaan hakata kovin tosissaan, lähinnä arcadea ja QP:tä ja jos joku tuttu satttuu tulemaan onlineen niin myös comppia siihen päälle ja silloinkin riittää että matsin lopussa lukee "victory", joku SR on ihan se ja sama.

OW2 ei kiinnosta pätkääkään. Olisivat vain jatkaneet alkuperäisen pelin kehittämistä, eihän tähän ole tullut uusia herojakaan yli kahteen vuoteen? Kivemmat grafiikat ja pienet reworkit olisi voinut lyödä ihan vaikka tuohon originaaliinkin.
 
Pelaan alkuperäistä edelleenkin säännöllisesti muutamana päivänä viikossa. Mukavaa ajantappoahan tämä on edelleenkin vaikka tätä ei enää jaksakaan hakata kovin tosissaan, lähinnä arcadea ja QP:tä ja jos joku tuttu satttuu tulemaan onlineen niin myös comppia siihen päälle ja silloinkin riittää että matsin lopussa lukee "victory", joku SR on ihan se ja sama.

OW2 ei kiinnosta pätkääkään. Olisivat vain jatkaneet alkuperäisen pelin kehittämistä, eihän tähän ole tullut uusia herojakaan yli kahteen vuoteen? Kivemmat grafiikat ja pienet reworkit olisi voinut lyödä ihan vaikka tuohon originaaliinkin.
Eikös ne muut reworkit tulekin, kun crossplay on tuettuna?
 
"Roadmapin" tynkää.. Saa nähdä miten pitkälle päästään ennenkuin kuopataan:

bhMvvJbGiQoobCHQnAaaCQ.png


..Ja tosiaan, loot boxit lähtevät ja tilalle tulee "Battle passit" ja kauppa.
Vieläkin sitä mieltä että peliä ei elvytetä uusilla hahmoilla vaan olemassa olevat pitäisi ensin laittaa vaateriin/korjata.
 
Vieläkin sitä mieltä että peliä ei elvytetä uusilla hahmoilla vaan olemassa olevat pitäisi ensin laittaa vaateriin/korjata.

Tätähän juuri tehdään. 5v5, tankit uusiks ja cc pois monelta hahmolta. Echo julkaistiin 2 vuotta sitten eikä uusia mappejakaan montaa ole tullut, joten pakko jotain uutta antaa pelin julkaisussa.
 
Tätähän juuri tehdään. 5v5, tankit uusiks ja cc pois monelta hahmolta. Echo julkaistiin 2 vuotta sitten eikä uusia mappejakaan montaa ole tullut, joten pakko jotain uutta antaa pelin julkaisussa.

Onhan nuita hahmoja korjailtu jo vuosia.. Mutta aika hitaasti etenee jos vielä jatkavat sitä reworkien kautta tasapainottamista.
En nyt muista oliko Hanzo ensimmäinen reworkin saanut, mutta siitä taitaa jo olla 4 vuotta.

Tietääkseni tuossa Overwatch 2 päivityksessä on kolme reworkia, Bastion, Orisa ja Doomfist.

..Mutta turha tuota on vatuloida, en vielä ole kokeillut ja niinkuin aikaisemmassa viestissä sanoin: En tiedä onko tasapainotuksen puute tosiaan niin räikeää kuin olen kuullut vai onko se joidenkin suolaisten mainien itkua.
Onhan tuossa päivityksessä liuta hienosäätöä useammalle hahmolle:

Global changes to heroes and hero abilities:
  • All damage heroes now have 10% faster movement speed.
  • All tanks now have 30% knockback resistance and provide 50% less Ultimate charge when damaged.
  • All supports now heal 15 HP/second after not being damaged for 2 seconds.
  • All forms of extra health from abilities (e.g., Brigitte's Inspire or Lucio's Sound Barrier) are considered Overhealth (green health bar) instead of a secondary type of armor or shield health.
  • Armor health now reduces all damage by 30% instead of flatly reducing it by 5 points.

Ana:
  • Ana's Biotic Rifle ammo has been increased from 12 to 15 rounds.
  • Ana's Sleep Dart cooldown has been increased from 12 to 15 seconds.
  • Ana's Biotic Grenade duration has been reduced from 4 to 3 seconds.

Ashe:
  • B.O.B. (Ashe's Ultimate) has had his health reduced from 1,200 to 1,000 HP.

Baptiste:
  • Damage falloff range reduced from 25 to 20 meters.
  • Regenerative Burst healing to allies increased from 75 to 100 HP.
  • Biotic Launcher Alternate Fire healing ammo increased from 10 to 13 rounds.

Brigitte:
  • Shield Bash no longer stuns enemies. Cooldown reduced from 7 to 5 seconds. Distance traveled increased from 7 to 12 meters. Movement is no longer stopped when impacting barriers. Damage increased from 1 to 50. Knockback doubled.
  • Inspire now also triggers off Shield Bash damage.

Cassidy (McCree):
  • Flashbang has been removed.
  • Gained Magnetic Grenade. This ability sticks to enemies and explodes, dealing 131 damage.
  • Peacekeeper "Fan the Hammer" fire rate increased by 7.5%.
  • Deadeye Ultimate grants 40% damage reduction and the maximum duration is increased from 6 to 7 seconds. Deadeye also builds at 130 damage/second for 2 seconds and then ramps up to 260 damage/second. Deadeye Ultimate cost has also been increased by 10%.

D.Va:
  • Health increased from 600 to 650. Armor health reduced from 300 to 200. Normal health increased from 300 to 450.
  • Primary fire movement speed penalty reduced from 50% to 40%.
  • Fusion Cannons weapon spread reduced from 4 to 3.5.

Echo:
  • Focusing Beam maximum DPS reduced from 200 to 175.
  • Duplicate max health reduced from enemy hero HP total to a maximum of 300. For example, even though D.Va has 650 health, duplicating her will only give Echo 300 health.

Hanzo:
  • Storm Arrow damage reduced from 70 to 65 per shot.

Junkrat:
  • Steel Trap no longer prevents all movement for its target. It now slows its target by 65% until they reach its max chain length, then it breaks. It still prevents movement abilities from being activated. Its damage has been increased from 80 to 100, and its projectile speed has been increased from 10 to 17.

Lucio:
  • Crossfade self-healing penalty increased from 30% to 60%
  • Sound Barrier Ultimate cost reduced 12%

Mei:
  • Endothermic Blaster freeze stun removed. Immediately slows targets by a constant 50% instead of building up over time. Slow duration reduced from 1.0 to 0.5 seconds. Damage per second increased from 55 to 100. Ammo increased from 120 to 150.
  • Cryo-Freeze no longer removes Sigma Gravitic Flux effect.
  • Ice Wall pillar health reduced from 400 to 250. Range reduced from 35 to 20 meters.
  • Blizzard Ultimate cost increased by 15%.

Mercy:
  • Regeneration now increases the support role healing passive by 50% (Mercy heals 22.5 HP/second instead of 15).

Reaper:
  • Hellfire Shotguns damage per pellet reduced from 6 to 5.4. Spread increased from 6 to 8.

Reinhardt:
  • Steadfast passive removed (replace by global tank passive).
  • Base armor increased from 200 to 300. Base health increased from 300 to 350.
  • Barrier Field health reduced from 1600 to 1200. Regeneration rate reduced from 200 to 144 health per second.
  • Charge steering turn rate increased by 50%. Can now be manually cancelled. Charge Pin wall impact damage reduced from 300 to 225. Cooldown reduced from 10 to 8 seconds.
  • Fire Strike now has two charges, but deals 90 damage instead of 100.

Roadhog:
  • Take a Breather healing increased from 300 to 350.
  • The Whole Hog Ultimate now has to be fired manually, but it cannot be cancelled with stuns. Additionally, Roadhog can use other abilities while Whole Hog is active.

Sigma:
  • Base shields increased from 100 to 200.
  • Accretion damage increased from 70 to 100.
  • Experimental Barrier regeneration rate reduced from 120 to 100.

Soldier: 76:
  • Heavy Pulse Rifle damage reduced from 20 to 18.
  • Sprint movement speed reduced from 50% to 40%.
  • The Tactical Visor Ultimate no longer removes damage falloff from the Heavy Pulse Rifle, though players can now score headshots while the Ultimate is active by aiming at an enemy's head.

Sombra:
  • Machine Pistol damage reduced from 8 to 7. Spread reduced by 10%.
  • Hack cooldown reduced from 8 to 4 seconds, but the cooldown is no longer reduced when hacking health packs. Cast time increased from 0.65 to 0.85 seconds. Health pack hack duration reduced from 60 to 30 seconds. Ability lock duration reduced from 5 seconds to 1 second. Reveals hacked enemies through walls to Sombra's team for 8 seconds. Interrupting Hack during the channel time now incurs the full cooldown. Stun duration on Bob reduced from 5 seconds to 2 seconds. Hack now destroys Baptiste's Immortality Field.
  • Stealth fade-in time reduced by 50%. Enemy detection radius increased from 2 to 4 meters.
  • Sombra can now use Hack during Stealth without ending the Stealth ability, but is revealed to enemies while hacking and for 0.75 seconds after hacking.
  • Gains Opportunist passive. Damage dealt to hacked targets is now increased by 40%.

Tracer:
  • Pulse Pistols damage reduced from 6 to 5.

Widowmaker:
  • Base health increased from 175 to 200.

Winston:
  • Base armor increased from 150 to 200.
  • New Tesla Cannon secondary fire can be used to charge and release a 30-meter range jolt of electricity. It deals up to 50 damage and costs up to 12 ammo.
  • Barrier Projector health increased from 650 to 800. Duration reduced from 9 to 8 seconds. Cooldown reduced from 13 to 12 seconds.
  • Primal Rage Ultimate cost increased by 10%.

Wrecking Ball:
  • Base armor increased from 100 to 150. Base health increased from 500 to 550.
  • Adaptive Shield radius increased from 8 to 10 meters. Health gained per target increased from 75 to 100 health.
  • Roll knockback increased by 36%.

Zarya:
  • Base health increased from 200 to 250. Base shields increased from 200 to 225.
  • Particle Barrier (self-shield) now has a 10-second cooldown on a shared 2-charge system with Projected Barrier (shielding allies). Cooldown now begins immediately on ability use instead of when the barrier has expired. Barrier's duration increased from 2 to 2.5 seconds.
  • Allies shielded with Projected Barrier cannot be targeted again by the ability for 2 seconds.
  • Energy degeneration increased from 1.8 to 2.2 per second.

Zenyatta:
  • Base shields increased from 150 to 175.
  • Gained Snap Kick passive. Zenyatta's melee attacks deal 50% more damage (45 instead of 30) and knock enemies back significantly.
 
Pitää varmaan kokeilla OW2 betaa tai viimeistään kun julkaistaan, mutta odotukset ei kuitenkaan ole kovin korkealla. On tullut pidettyä viime lokakuusta asti taukoa pelistä ja nyt mielenkiinnolla pelasin yhden placementin, enkä taida pelata enempää. Samantien täyttä suolaamista kun ensimmäinen erä ei sujunut hyvin ja seuraavakin meni sitten suoraan siihen ettei kukaan yritä edes (=soolona täyttä kuraa koko peli). OWL:ää tosin on tullut iltaisin katsottua kun tulee nykyään niin usein tubesta, mielekkäämpää kuin itse pelin pelaaminen.
 
Global changes to heroes and hero abilities:
  • All damage heroes now have 10% faster movement speed.
  • All tanks now have 30% knockback resistance and provide 50% less Ultimate charge when damaged.
  • All supports now heal 15 HP/second after not being damaged for 2 seconds.
  • All forms of extra health from abilities (e.g., Brigitte's Inspire or Lucio's Sound Barrier) are considered Overhealth (green health bar) instead of a secondary type of armor or shield health.
  • Armor health now reduces all damage by 30% instead of flatly reducing it by 5 points.

Ana:
  • Ana's Biotic Rifle ammo has been increased from 12 to 15 rounds.
  • Ana's Sleep Dart cooldown has been increased from 12 to 15 seconds.
  • Ana's Biotic Grenade duration has been reduced from 4 to 3 seconds.

Ashe:
  • B.O.B. (Ashe's Ultimate) has had his health reduced from 1,200 to 1,000 HP.

Baptiste:
  • Damage falloff range reduced from 25 to 20 meters.
  • Regenerative Burst healing to allies increased from 75 to 100 HP.
  • Biotic Launcher Alternate Fire healing ammo increased from 10 to 13 rounds.

Brigitte:
  • Shield Bash no longer stuns enemies. Cooldown reduced from 7 to 5 seconds. Distance traveled increased from 7 to 12 meters. Movement is no longer stopped when impacting barriers. Damage increased from 1 to 50. Knockback doubled.
  • Inspire now also triggers off Shield Bash damage.

Cassidy (McCree):
  • Flashbang has been removed.
  • Gained Magnetic Grenade. This ability sticks to enemies and explodes, dealing 131 damage.
  • Peacekeeper "Fan the Hammer" fire rate increased by 7.5%.
  • Deadeye Ultimate grants 40% damage reduction and the maximum duration is increased from 6 to 7 seconds. Deadeye also builds at 130 damage/second for 2 seconds and then ramps up to 260 damage/second. Deadeye Ultimate cost has also been increased by 10%.

D.Va:
  • Health increased from 600 to 650. Armor health reduced from 300 to 200. Normal health increased from 300 to 450.
  • Primary fire movement speed penalty reduced from 50% to 40%.
  • Fusion Cannons weapon spread reduced from 4 to 3.5.

Echo:
  • Focusing Beam maximum DPS reduced from 200 to 175.
  • Duplicate max health reduced from enemy hero HP total to a maximum of 300. For example, even though D.Va has 650 health, duplicating her will only give Echo 300 health.

Hanzo:
  • Storm Arrow damage reduced from 70 to 65 per shot.

Junkrat:
  • Steel Trap no longer prevents all movement for its target. It now slows its target by 65% until they reach its max chain length, then it breaks. It still prevents movement abilities from being activated. Its damage has been increased from 80 to 100, and its projectile speed has been increased from 10 to 17.

Lucio:
  • Crossfade self-healing penalty increased from 30% to 60%
  • Sound Barrier Ultimate cost reduced 12%

Mei:
  • Endothermic Blaster freeze stun removed. Immediately slows targets by a constant 50% instead of building up over time. Slow duration reduced from 1.0 to 0.5 seconds. Damage per second increased from 55 to 100. Ammo increased from 120 to 150.
  • Cryo-Freeze no longer removes Sigma Gravitic Flux effect.
  • Ice Wall pillar health reduced from 400 to 250. Range reduced from 35 to 20 meters.
  • Blizzard Ultimate cost increased by 15%.

Mercy:
  • Regeneration now increases the support role healing passive by 50% (Mercy heals 22.5 HP/second instead of 15).

Reaper:
  • Hellfire Shotguns damage per pellet reduced from 6 to 5.4. Spread increased from 6 to 8.

Reinhardt:
  • Steadfast passive removed (replace by global tank passive).
  • Base armor increased from 200 to 300. Base health increased from 300 to 350.
  • Barrier Field health reduced from 1600 to 1200. Regeneration rate reduced from 200 to 144 health per second.
  • Charge steering turn rate increased by 50%. Can now be manually cancelled. Charge Pin wall impact damage reduced from 300 to 225. Cooldown reduced from 10 to 8 seconds.
  • Fire Strike now has two charges, but deals 90 damage instead of 100.

Roadhog:
  • Take a Breather healing increased from 300 to 350.
  • The Whole Hog Ultimate now has to be fired manually, but it cannot be cancelled with stuns. Additionally, Roadhog can use other abilities while Whole Hog is active.

Sigma:
  • Base shields increased from 100 to 200.
  • Accretion damage increased from 70 to 100.
  • Experimental Barrier regeneration rate reduced from 120 to 100.

Soldier: 76:
  • Heavy Pulse Rifle damage reduced from 20 to 18.
  • Sprint movement speed reduced from 50% to 40%.
  • The Tactical Visor Ultimate no longer removes damage falloff from the Heavy Pulse Rifle, though players can now score headshots while the Ultimate is active by aiming at an enemy's head.

Sombra:
  • Machine Pistol damage reduced from 8 to 7. Spread reduced by 10%.
  • Hack cooldown reduced from 8 to 4 seconds, but the cooldown is no longer reduced when hacking health packs. Cast time increased from 0.65 to 0.85 seconds. Health pack hack duration reduced from 60 to 30 seconds. Ability lock duration reduced from 5 seconds to 1 second. Reveals hacked enemies through walls to Sombra's team for 8 seconds. Interrupting Hack during the channel time now incurs the full cooldown. Stun duration on Bob reduced from 5 seconds to 2 seconds. Hack now destroys Baptiste's Immortality Field.
  • Stealth fade-in time reduced by 50%. Enemy detection radius increased from 2 to 4 meters.
  • Sombra can now use Hack during Stealth without ending the Stealth ability, but is revealed to enemies while hacking and for 0.75 seconds after hacking.
  • Gains Opportunist passive. Damage dealt to hacked targets is now increased by 40%.

Tracer:
  • Pulse Pistols damage reduced from 6 to 5.

Widowmaker:
  • Base health increased from 175 to 200.

Winston:
  • Base armor increased from 150 to 200.
  • New Tesla Cannon secondary fire can be used to charge and release a 30-meter range jolt of electricity. It deals up to 50 damage and costs up to 12 ammo.
  • Barrier Projector health increased from 650 to 800. Duration reduced from 9 to 8 seconds. Cooldown reduced from 13 to 12 seconds.
  • Primal Rage Ultimate cost increased by 10%.

Wrecking Ball:
  • Base armor increased from 100 to 150. Base health increased from 500 to 550.
  • Adaptive Shield radius increased from 8 to 10 meters. Health gained per target increased from 75 to 100 health.
  • Roll knockback increased by 36%.

Zarya:
  • Base health increased from 200 to 250. Base shields increased from 200 to 225.
  • Particle Barrier (self-shield) now has a 10-second cooldown on a shared 2-charge system with Projected Barrier (shielding allies). Cooldown now begins immediately on ability use instead of when the barrier has expired. Barrier's duration increased from 2 to 2.5 seconds.
  • Allies shielded with Projected Barrier cannot be targeted again by the ability for 2 seconds.
  • Energy degeneration increased from 1.8 to 2.2 per second.

Zenyatta:
  • Base shields increased from 150 to 175.
  • Gained Snap Kick passive. Zenyatta's melee attacks deal 50% more damage (45 instead of 30) and knock enemies back significantly.
Selkeästi muutoksilla haetaan lisää dynaamisuutta peliin, kun stunnaukset on käytännössä napattu pois. Pitääpä jossain kohtaa testata, mille vaikuttaa!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 126
Viestejä
5 063 655
Jäsenet
81 030
Uusin jäsen
Jooonas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom