Overwatch (PC, PS4, Xbone)



Youtubessa oli videota Q&A sessiosta kehittäjien kanssa niin tuossa tuli jonkun verran lisätietoja koskien OW2:sta ja tulevia päivityksiä
  • Julkaisu ei tapahdu vielä seuraavaan BlizzConiin mennessä, eli vähintään vuosi on odotettava
  • Kehitystyö keskittyy nyt jo enemmän OW2:een, eli uuden sisällön puolesta OW1:een ei odotusaikana välttämättä tule entiseen tapaan uusia hahmoja/karttoja/tapahtumia
    • Uusia heroja tulee ainakin yksi, normaalisti vuoden aikana niitä tulisi kolme
  • Tällä tai ensiviikolla on tulossa PTR-päivitys joka mahdollistaa arcaden, custom game ja practise-modien pelaamisen quen aikana
  • Seuraavalla competive-seasonilla on rajattu 12 mapin valikoima (3 per jokainen pelimoodi), eli siitä eteenpäin mappivalikoima vaihtelee jokaisen seasonin aikana. Seuraavalla seasonilla ei tulla näkemään esim. Paris ja Horizon karttoja.
Myös OW2:sta koskeva paneeli on upattu youtubeen, eli siinä käydään tarkemmin läpi mitä uutta pelissä on: (video poistettu)
 
Viimeksi muokattu:
Overwatchiin tullut High Precision Mouse Input -asetus, jonka mukaan tähtäämisen pitäisi olla entistä tarkempaa. Videolla näkyy aika hyvin ero edelliseen.

 
Viimeksi muokattu:
Aina vain parempaan suuntaan mennään. Role queue oli paras muutos sitten Mercyn massaressin poistamisen eikä sen jälkeen ole mihinkään comppeihin enää tarvinnut koskea. Vielä jos päästään kilpihelvetistä eroon niin tässä pelissä riittää tahkomista vielä pitkäksi aikaa. :cigar2:
 
Role queue nostanut ehdottomasti compin mielekkyyttä tällaiselle satunnaiselle sooloilijalle. Sama ihmisten jääräpäisyys ja kykenemättömyys adaptoitua muuttuviin tilanteisiin syö peli-intoa, mutta eipähän voi hiilerit ja tankit luovuttaessaan vaihtaa kaikki depseihin ja sooloilla loppumatsia. Tai no eihän se sitä sooloilua poista, mutta pysyypähän 2-2-2 komppi. Ideaali voisi tilanteesta riippuen olla jotain muuta, mutta tuo 2-2-2 hakkaa ne "5 dps 1 healer" setit.
 
Varmasti useaan kertaan puitu ja ihmetelty juttu, mutta meneekö tämä kenenkään mielestä ihan normaalin varianssin piikkiin?
Jokaisessa pelissä sama tuntuma näin tankkia pelatessa, että ei tunnu oman joukkueen dmg/heali/joku muu mikä(?) riittävän, vaan jalkoihin jäädään koko ajan. Olen voice chatissa call outtien kanssa jokaisessa pelissä ja pidän turhautumiset minimissä ja kehoitan tiimikavereita välttämään paskaa kommunikointia.

Tässä siis vain osa peleistä. Reilut 400sr pudonnut parissa päivässä ja alkaa masentamaan tämä jatkuva häviäminen.

Kai tätä nyt joku edelleen pelaa? 5€ tyrkyssä tällä hetkellä...

upload_2019-12-23_20-22-29.png
 
@DrPepper en nyt tiedä millä tasolla pelaat, mutta oma kokemus platin ja dian rajamailla soloquessa on se, että häviöön löytyy aina kymmenen eri selitystä ja sitä yhtä ainoaa syytä on hyvin vaikea löytää. Aina voi olla smurffeja, throwaajia, boostaajia, paremmin yhteen pelaavia tiimejä, itellä huono päivä, huonoa tuuria ym...

Kyllä lukisin tuon -400 sr huonoon tuuriin mutta normaaliin varianssiin. Ja kyllä sieltä varmasti takaisin nousee kun tarpeeksi pelaa.

Monesti ne häviöputket vaikuttaa omaan mielentilaan ja sitä kautta omaan pelisuoritukseen vaikkei sitä siinä hetkessä huomaisikaan. Siinä vaiheessa kun peli ei maistu niin itse vaihdan peliä tai tekemistä.
 
En oo nyt hetkeen pelaillut, mutta healerina mietin usein samaa. Saattaa osuu ekat viis peliä putkeen hyvä tiimi, joka mukautuu tilanteen mukaan ja sitten seuraavat viis peliä jotain luupäitä, jotka juoksee kuolemaan heti kun ne spawnaa. Ja sit kaikki ne muuttujat mitä @mikkelson tossa luetteli ja pari muuta.

Solo queue menestys riippuu aika paljon arpaonnesta ja siitä miten ite pelaat. Jos vähänkin puhuu enkkuu ja pystyy hyvällä kommunikoinnilla ohjaamaan omaa tiimiä, niin ei tarvii sitä parasta arpaonnea voittaakseen. Ton solo queuen huono puoli kuitenkin on se, että se arpaonni saattaa olla sua vastaan niin kauan kunnes et enää jaksa yrittää.
 
jos ei pääse nousee ylös sr:ssä / elossa / mikälie onkaan mittari niin vika on todennäköisesti sinussa
 
@DrPepper en nyt tiedä millä tasolla pelaat, mutta oma kokemus platin ja dian rajamailla soloquessa on se, että häviöön löytyy aina kymmenen eri selitystä ja sitä yhtä ainoaa syytä on hyvin vaikea löytää. Aina voi olla smurffeja, throwaajia, boostaajia, paremmin yhteen pelaavia tiimejä, itellä huono päivä, huonoa tuuria ym...

Kyllä lukisin tuon -400 sr huonoon tuuriin mutta normaaliin varianssiin. Ja kyllä sieltä varmasti takaisin nousee kun tarpeeksi pelaa.

Monesti ne häviöputket vaikuttaa omaan mielentilaan ja sitä kautta omaan pelisuoritukseen vaikkei sitä siinä hetkessä huomaisikaan. Siinä vaiheessa kun peli ei maistu niin itse vaihdan peliä tai tekemistä.

Menee melkoisella skaalalla sr jossa tullut pelattua. Korkeimmillaan käynyt joskus masterissa, mutta nyt on melko tukevasti jumissa 2500-2900 akselilla muutamat seasonit.
Ei tämä ensimmäinen kerta ole kun tämmöistä tapahtuu ja tuskin viimeinenkään, mutta pidän vain erittäin omituisena tätä. Tätä alamäkeä edelsi 200sr nousu ja ihan rehellisesti voin sanoa siinä olleen monta peliä jossa ei tarvinnut itse tehdä yhtikäs mitään.
Tuntuu siltä, että matchmaking joko suosii tai sitten ei. Motivaatio tämän mahtavan pelin suhteen todella koetuksella.
 
jos ei pääse nousee ylös sr:ssä / elossa / mikälie onkaan mittari niin vika on todennäköisesti sinussa

Eihän tässä nyt tästä ollut kyse alkuunkaan. Mutta tuntui varmasti päästä heittämään tämä one lineri kehiin? :)
Aina jossain kohtaa se arpaonni vaihtuu ja matchmaking lykkää puolellesi pelaajia joiden kanssa pelit ovat läpijuoksuja.
 
Tuosta matchmakingistähän on ollut liikkeellä paljon teorioita siihen liittyen että pelien tulokset olisivat jollakin tavalla "ennalta määrättyjä" ja että peli sijoittaisi pelaajan voittoputken jälkeen tahallaan huonojen pelaajien joukkoon tai ylivoimaisesti parempia pelaajia vastaan tehdäkseen pelistä vaikeampaa tms.

Itse innostuin pelaamaan taas smurffilla comppia jota ei ole tullut piiitkään aikaan hakattua säännöllisesti (noin kahteen vuoteen?) ja yllätyin kun sr:ni nousi depsillä jolla kuvittelin olevani kaikista classeista huonoin yli 200sr viime sijoittumiseen nähden ja jopa hieman korkeammalle kuin supportilla joka on ykkösclassini. Ehkä ne quick playssä ja arcadessa käytetyt tunnit ei ole menneet ihan hukkaan ja jossain on tapahtunut kehitystä (lähinnä pelimekaaniikassa yms.)
 
Eihän tässä nyt tästä ollut kyse alkuunkaan. Mutta tuntui varmasti päästä heittämään tämä one lineri kehiin? :)
Aina jossain kohtaa se arpaonni vaihtuu ja matchmaking lykkää puolellesi pelaajia joiden kanssa pelit ovat läpijuoksuja.
niin, no, jos asiasta jauhetaan loputtomiin ja sama viesti toistuu; matchmaking paskaa yhy hävisin 400 sr, ei ole reilua yms.

Mutta tuntui varmasti päästä heittämään tämä one lineri kehiin? :)

Lisättäköön vielä tämä lause edellisestä viestistäsi:

"Tuntuu siltä, että matchmaking joko suosii tai sitten ei. Motivaatio tämän mahtavan pelin suhteen todella koetuksella."


Vastaus:

pelaa paremmin äläkä keskity siihen mitä muut tekevät
 
On vain valitettavasti liikaa tekijöitä joihin yksi pelaaja ei pysty vaikuttamaan määränsä enempää joten parhaansa yrittäminen ei välttämättä aina riitä. Voisi sanoa että voittaminen on tässä pelissä melkein yhtä paljon tuurista kuin taidosta kiinni.

Tänään pelit smurffilla ovat olleet suurimmaksi osaksi joko täyttä kuraa tai superhelppoja, enemmän ensimmäistä. Kiva jonottaa 20min depsiroolia jotta pääsee todistamaan kun joku esim. ilmoittaa heti kättelyssä olevansa derankkaava smurffi ja alkaa perseilemään attack-Torbilla ja Bastionilla tai sitten steamrollata umpipaska vihollistiimi josta puolet lähtee pois toisessa erässä. Parin tunnin pelisessiosta puolet on pelkkää pelin odottamista ja vittuuntumista.
 
Tänään pelit smurffilla ovat olleet suurimmaksi osaksi joko täyttää kuraa tai superhelppoja, enemmän ensimmäistä. Kiva jonottaa 20min depsiroolia jotta pääsee todistamaan kun joku esim. ilmoittaa heti kättelyssä olevansa derankkaava smurffi ja alkaa perseilemään attack-Torbilla ja Bastionilla tai sitten steamrollata umpipaska vihollistiimi josta puolet lähtee pois toisessa erässä. Parin tunnin pelisessiosta puolet on pelkkää pelin odottamista ja vittuuntumista.
Ei varmaan sitten kannata pelata? Muutenkaan en ole ikinä ymmärtänyt smurffeja. Pitää päästä pelaamaan oletettavasti huonompia pelaajia vastaan ja pätemään taidoillaan? Kyllä minulla ainakin peli-ilo katoaa jos pelissä on smurffi, oli se sitten omassa tai vihollisen tiimissä.
 
niin, no, jos asiasta jauhetaan loputtomiin ja sama viesti toistuu; matchmaking paskaa yhy hävisin 400 sr, ei ole reilua yms.

Mutta tuntui varmasti päästä heittämään tämä one lineri kehiin? :)

Lisättäköön vielä tämä lause edellisestä viestistäsi:

"Tuntuu siltä, että matchmaking joko suosii tai sitten ei. Motivaatio tämän mahtavan pelin suhteen todella koetuksella."


Vastaus:

pelaa paremmin äläkä keskity siihen mitä muut tekevät

Millä rankilla itse pelaat ja minkä verran viikkotasolla? Juttujesi perusteella arvaisin ettei sinulla ole tässä pelissä kovin paljon pelitunteja alla, ainakaan solojonossa.

Totta kai keskityn joukkueen valintoihin ja peliin, sillä se on ainoa tapa millä voin maksimoida oman hyötyni joukkueelle.
On tietenkin mahdollista, että nyt pelaisin järjestelmällisesti huonommin kuin aiemmin jokaisen pelin ja aiheutan tappion joukkueelleni. Ei vain tunnu siltä.
Tietenkin katson myös peiliin ja sen vuoksi myös analysoin peliäni esim replayn avulla jälkikäteen.
 
Millä rankilla itse pelaat ja minkä verran viikkotasolla? Juttujesi perusteella arvaisin ettei sinulla ole tässä pelissä kovin paljon pelitunteja alla, ainakaan solojonossa.

Totta kai keskityn joukkueen valintoihin ja peliin, sillä se on ainoa tapa millä voin maksimoida oman hyötyni joukkueelle.
On tietenkin mahdollista, että nyt pelaisin järjestelmällisesti huonommin kuin aiemmin jokaisen pelin ja aiheutan tappion joukkueelleni. Ei vain tunnu siltä.
Tietenkin katson myös peiliin ja sen vuoksi myös analysoin peliäni esim replayn avulla jälkikäteen.
Asensin tällä viikolla pelin uudestaan pitkän tauon jälkeen.

Se on toki hyvä pitää silmällä mitä oma joukkue tekee, että voit itse luoda tilanteesta parhaan mahdollisen. Tämä taas viittaa enemmän sinun yksilötaitoosi hyödyntää tilanteet parhaalla tavalla.

Summasummarum, pelaamalla itse paremmin nouset ylös
 
Asensin tällä viikolla pelin uudestaan pitkän tauon jälkeen.

Se on toki hyvä pitää silmällä mitä oma joukkue tekee, että voit itse luoda tilanteesta parhaan mahdollisen. Tämä taas viittaa enemmän sinun yksilötaitoosi hyödyntää tilanteet parhaalla tavalla.

Summasummarum, pelaamalla itse paremmin nouset ylös

Ei ongelma ole siinä etten pääsisi ylös. Ei missään välissä ole ollut.
edit. Kuten sanoin, tämmöiset dippailut on kyseenalaisia ja nakertavat motivaatiota pelata tätä peliä. Tässä on tuhansia tunteja alla tätä ja siksi epäilen vahvasti sitä, että aina välistä omaa osaaminen vain häviää ja voittaminen on mahdotonta. Ja kuten sanoin, tätä tapahtuu myös toiseen suuntaan.

Matchmaking ei ole missään nimessä täydellinen ja näillä tunneilla tuo SR on myös aivan se ja sama loppujen lopuksi. Toivon vain tiukkoja pelejä, voitti tai hävisi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ongelma ole siinä etten pääsisi ylös. Ei missään välissä ole ollut.
edit. Kuten sanoin, tämmöiset dippailut on kyseenalaisia ja nakertavat motivaatiota pelata tätä peliä. Tässä on tuhansia tunteja alla tätä ja siksi epäilen vahvasti sitä, että aina välistä omaa osaaminen vain häviää ja voittaminen on mahdotonta. Ja kuten sanoin, tätä tapahtuu myös toiseen suuntaan.

Matchmaking ei ole missään nimessä täydellinen ja näillä tunneilla tuo SR on myös aivan se ja sama loppujen lopuksi. Toivon vain tiukkoja pelejä, voitti tai hävisi.
Valitettavasti se ei ole mahdollista. Osalla on "huonoja päiviä" ja jotkut on sitten niitä tahallisia trolleja jne. Turhaa sen enempää asiasta ulista.
 
DrPepper: lisääpä listoille, niin pelataan joskus kimpassa: "riksa#2983" . Pelataan usein iltaisin 2-3 hengen porukassa 3k-3,7k
 
Saa nähdä miten käy nyt OWL:n kanssa kun useampi juontaja on disconnectannut, matkustuskilometrit on joukkueille kovia ja metat on olleet melkosta kuraa jo pitkään. Myöskään skinikauppa ei ole yhtä toimivaa kuin vaikka cs:gossa, niitä kun ei voi vaihtaa eikä myydä. Propsit kyllä siitä että yritetään isompaa liigaa rohkeasti.
 
Saa nähdä miten käy nyt OWL:n kanssa kun useampi juontaja on disconnectannut, matkustuskilometrit on joukkueille kovia ja metat on olleet melkosta kuraa jo pitkään. Myöskään skinikauppa ei ole yhtä toimivaa kuin vaikka cs:gossa, niitä kun ei voi vaihtaa eikä myydä. Propsit kyllä siitä että yritetään isompaa liigaa rohkeasti.
Noiden juontajien kanssa olisivat voineet sopimusasiat käydä läpi jo viime vuoden puolella niin olisi ollut hyvin aikaa etsiä uudet tilalle. Toivottavasti saavat osaavia juontajia tilalle, koska edellistenkin kanssa oli paljon selostusvirheitä otteluiden aikana, jotka kyllä väheni kun kokemusta karttui.

Mitä tuohon skinikauppaan tulee, niin sellaisenaan se ei varmaan sopisi edes OW:seen, mutta jotain rajoitettua sisältöä peliin voisi tulla enemmän kuten Jjonakin Zenyatta skini. Se ei vaan riitä että niitä tulee 1-2 vuodessa, kun sitä erikoisempaa sisältöä pitäisi olla joukkuettain.

Muun maailman kannaltahan tuo matkustelu on plussaa, koska nyt myös eurooppalaisille ja aasialaisille tulee sopivampia lähetysaikoja. Ei tarvitse jatkuvasti katsoa jälkikäteen tai valvoa öitä nähdäkseen ne omat suosikkiottelut.

Saa nähdä miten OWL kehittyy vai meneekö takapakkia.
 
Mikähän nyt mättää, koko päivän ollut Overwatch "päivittämässä", todellisuudessa jumittaa "Initializing" kohtaan. On koitettu käynnistellä koko Battle.net-sovellusta uudelleen (siis ihan oikeasti uudelleen eli se kirjautuu uudestaan sisään jne), tarkistettu että tilaa on enemmän kuin tarpeeksi, koitettu pausettaa ja käynnistää uudelleen tuloksetta.
 
Parin seasonin tauon jälkeen on tullut pelailtua taas comppia. Nykyinen 2-2-2 toimii erittäin hienosti ja pelit ovat pääasiassa tasaisia, ainoastaan se on harmillista että pitkien jonojen takia depsiä ei voi käytännössä pelata. Goldissa healer/tank queue on käytännössä instant, DPS on helposti 10min+. Tällä seasonilla takana 14h healereita + tankkeja ja ainoastaan tunnin verran depsiä. Blizzard käsittääkseni tiedostaa ongelman. Yksi ratkaisu voisi olla mm. sellainen että kun on pelannut määrän X esim tankkia/healeria niin pääsisi pelaamaan depsiä ns. "jonojen ohi".
 
Viimeksi muokattu:
Parin seasonin tauon jälkeen on tullut pelailtua taas comppia. Nykyinen 2-2-2 toimii erittäin hienosti ja pelit ovat pääasiassa tasaisia, ainoastaan se on harmillista että pitkien jonojen takia depsiä ei voi käytännössä pelata. Goldissa healer/tank queue on käytännössä instant, DPS on helposti 10min+. Tällä seasonilla takana 14h healereita + tankkeja ja ainoastaan tunnin verran depsiä. Blizzard käsittääkseni tiedostaa ongelman. Yksi ratkaisu voisi olla mm. sellainen että kun on pelannut määrän X esim tankkia/healeria niin pääsisi pelaamaan depsiä ns. "jonojen ohi".
Monesti nuo healereiden que-ajat on myös lähellä depsien aikoja, jotain 9 minuuttia ainakin välillä näkynyt. Varmaan vaihtelee tasottainkin. Käytännössä se ei kuitenkaan koskaan ole noin pitkä ja välillä tosiaan tulee noita instant pelejäkin, mutta kyllä sitä support roolia saa myös monesti odotellakkin.

Itsellä on taas tämän seasonin pelailut jääneet jonnekkin 3h, placementit pelannut ja jonkun verran arcadea eventtien aikana. Depsiquen ajaksi pitää vaan keksiä jotain muuta tekemistä, ei sitä 10min muuten jaksa odotella.
 
Monesti nuo healereiden que-ajat on myös lähellä depsien aikoja, jotain 9 minuuttia ainakin välillä näkynyt. Varmaan vaihtelee tasottainkin. Käytännössä se ei kuitenkaan koskaan ole noin pitkä ja välillä tosiaan tulee noita instant pelejäkin, mutta kyllä sitä support roolia saa myös monesti odotellakkin.

Itsellä on taas tämän seasonin pelailut jääneet jonnekkin 3h, placementit pelannut ja jonkun verran arcadea eventtien aikana. Depsiquen ajaksi pitää vaan keksiä jotain muuta tekemistä, ei sitä 10min muuten jaksa odotella.
Itse kun pelaa kaikilla goldissa niin support on ollut läpi seasonin max 1min queue. Tankki on vielä lyhyempi ja DPS on helposti sen 7-8min.
 
Mitäs ootte tykänneet tästä uudesta Hero Poolista?

Itsellä on taas maistunut tämä uus seasoni paremmin ja kyllähän nuo muutama herobanni muuttaa jonkin verran peliä. On vaan jäänyt vähän hämärään että millä perusteella noita heroja bannitaan viikottain? Nuo nykyiset ei ainakaan mielestäni olleet ne eniten pelatut. Sekin voisi myös toimia jos hero pool vaihtelisi tason mukaan.

OWL:ssä nuo hero bannit tuntuvat vaikuttavan hyvinkin paljon siihen miten eri joukkueet pärjää ja on kyllä lisänneet mielenkiintoa katsoa niitä enemmän.
 
En ole havainnut hero poolin vaikuttaneen mitenkään merkittävästi pelien kulkuun, tämän hetkisen bannin aikana on tosin hieman nyppinyt kun Ana ja Moira ovat bannittuina ja ne sattuvat olemaan parhaat supportini. Sen takia on joutunut pakosta pelaamaan vähemmän tutuilla supporteilla (lähinnä Mercy ja Lucio) joilla olen korkeintaan keskinkertainen ja se näkyy aika selvästi SR-nousuissa ja etenkin pudotuksissa, onhan sitten myös Zenyatta mutta se vaatisi rinnalle kunnollisen main healerin. On varmaan parempi olla jatkossa mielummin pelaamatta jotakin roolia jos vahvimpia heroja ei pysty valitsemaan kuin tulla "rangaistuksi" räpeltämisestä.
 
En ole havainnut hero poolin vaikuttaneen mitenkään merkittävästi pelien kulkuun, tämän hetkisen bannin aikana on tosin hieman nyppinyt kun Ana ja Moira ovat bannittuina ja ne sattuvat olemaan parhaat supportini. Sen takia on joutunut pakosta pelaamaan vähemmän tutuilla supporteilla (lähinnä Mercy ja Lucio) joilla olen korkeintaan keskinkertainen ja se näkyy aika selvästi SR-nousuissa ja etenkin pudotuksissa, onhan sitten myös Zenyatta mutta se vaatisi rinnalle kunnollisen main healerin. On varmaan parempi olla jatkossa mielummin pelaamatta jotakin roolia jos vahvimpia heroja ei pysty valitsemaan kuin tulla "rangaistuksi" räpeltämisestä.
Itsestä on taas mukava, että bannitaan kaksi eniten pelattua supporttia samantien, koska se muuttaa omasta mielestä huomattavasti pelin kulkua. Tässä tapauksessa healin määrää aika suoraan. Myös reiskan bannaaminen tällä viikolla on ollut mukavaa tankin pelaamisen suhteen, koska reiska on se gotohero jota kaikki vaatii kun jokin ei toimi. DPS banneista sen verran, että niitä saisi olla mielellään 3kpl, koska ei 1-2 heron bannaaminen siellä vaikuta yhtä huomattavasti kuin supporteilla tai tankeilla, onhan sitä valinnanvaraa huomattavasti enemmän.
 
Aivan älytön hero tuo Echo. Niin pirun hauska, mutta vaikuttaa tällä hetkellä OP:lta. Ulti on todella hauska kun voit kopioida käyttöösi vastustajan tiimistä jonkun ja pelata sillä 15s. Ultin aikana kopiohahmon ultin keräys nopeus on 650% kuin normaalisti. Reinhardt kerkeää tehdä 3 shatteria tuossa ajassa ja Tracer 7 pulse bombia. Kun kuolet kopiohahmolla muutut takaisin Echoksi. Lisäksi E ability tekee 50dps kun ammuttava kohde on <50% hp määrältään, jos on alle 50% niin se tekee 200dps. Todella todella hauska hahmo ja vaatii myös taitoa. Pitääpä mennä takaisin PTR:ään leikkimään :tup:

 
Tässä kun on tullut pelattua OW:ta julkaisusta lähtien epäsäännöllisesti niin eipä ole toista peliä missä ois yhtä toksinen ilmapiiri pelaajien keskuudessa kuin tässä. Aivan saatanan vajaat tapaukset alkaa aukomaan päätään kun peli ei sujukaan, ihan sama mitä sun statsit on, pitää vaan keksiä joku ketä syyttää. :sdarra: Ois kyllä tuo jo itsessään hyvä syy lopettaa kys. paskan pelaaminen, ei vaan jaksaisi tuollaista aivotonta, lapsellista vittuilua.
 
Tässä kun on tullut pelattua OW:ta julkaisusta lähtien epäsäännöllisesti niin eipä ole toista peliä missä ois yhtä toksinen ilmapiiri pelaajien keskuudessa kuin tässä. Aivan saatanan vajaat tapaukset alkaa aukomaan päätään kun peli ei sujukaan, ihan sama mitä sun statsit on, pitää vaan keksiä joku ketä syyttää. :sdarra: Ois kyllä tuo jo itsessään hyvä syy lopettaa kys. paskan pelaaminen, ei vaan jaksaisi tuollaista aivotonta, lapsellista vittuilua.
Ihan samaa huomannut itsekin. Ei ole taas kuutauteen ollut voice chatti käytössä kun ei jaksa kuunnella vittuilua. Myös chatti tulee välillä laitettua pois päältä, että mielenrauha säilyy paremmin. Ainoastaan groupissa pelatessa on jotain yhteistyötä tuossakin pelissä jäljellä.

Itse en ole enään sr:stä välittänyt pitkään aikaan, mutta jatkuvasti tulee ihmisiä vastaan joiden mielestä pitäis olla vähintään masteri jos on kultaborderi ym... En ymmärrä miksei tuota peliä voi muka pelata omaksi ilokseen millä tasolla vaan.
 
Itse en ole enään sr:stä välittänyt pitkään aikaan, mutta jatkuvasti tulee ihmisiä vastaan joiden mielestä pitäis olla vähintään masteri jos on kultaborderi ym... En ymmärrä miksei tuota peliä voi muka pelata omaksi ilokseen millä tasolla vaan.

No ne kaikkitietävät- ja osaavat kulta/diamondborder-goldpelaajat joku 2000h takana on kyllä oikeasti aika surullista sakkia. :rofl2: Itse pistän kanssa nykyään suosiolla kaikki voicet ja tekstichatitkin kiinni jos joku alkaa vähänkin aukomaan päätään, oma suoriutuminen siinä vaan kärsii jos alkaa käymään jotakin sanaharkkaa pelin yhteydessä.

Joo, ei minuakaan ole mikään rankki kiinnostanut enää vähään aikaan. Jos tätä peliä ollaan pelattu kahdella tunnuksella se n. 1500h ja vieläkin pompitaan goldista platiin ja takaisin goldiin ja välillä käydään lähellä silveriäkin niin onko sillä nyt niin väliä, ehkä se oma tasokatto vain on siinä. Pelaan voittaakseni ja keskityn vain omaan suoritumiseeni ja voitto tulee jos on tullakseen.
 
Samanlaista ragea se on joka pelissä, ei vain owssä.

Ihmiset on perseestä.

Ohan se niinkin mutta OW:ssa omasta mielestä korostuu sellainen salamyhkäisyys ja sen tuomat ongelmat pelaajien välillä missä tiimiläiset ei näe ollenkaan toistensa statseja pelin aikana. On ihan nollakynnys alkaa huutelemaan "DPS moira fu" kun tiimissä on Mercy ja sulla on Moiralla kulta dmg ja heal.
 
Ohan se niinkin mutta OW:ssa omasta mielestä korostuu sellainen salamyhkäisyys ja sen tuomat ongelmat pelaajien välillä missä tiimiläiset ei näe ollenkaan toistensa statseja pelin aikana. On ihan nollakynnys alkaa huutelemaan "DPS moira fu" kun tiimissä on Mercy ja sulla on Moiralla kulta dmg ja heal.
No onhan toi nyt vähän väärin jos moiralla on kulta dmg, joko siinä ei tarpeeks hiilaa tai sitten muu tiimi ei vaan saa mitään aikaseksi.
 
No onhan toi nyt vähän väärin jos moiralla on kulta dmg, joko siinä ei tarpeeks hiilaa tai sitten muu tiimi ei vaan saa mitään aikaseksi.

Jos osaat yhtään lukee niin sanoin että tiimissä toisena healerina Mercy ja mulla Moiralla "kulta dmg JA kulta heal". :sdarra: Ja kyllä, DPS:t nykyään on monesti ihan avuttomia koska ne on valmiita oottamaan sen 6-12min ja sitten valittaa kun ei tarpeeks healata.
 
Parasta Moiralla pelaamisessa on löytää se hyvä balanssi damagen ja hiilauksen välillä. Joskus sun tiimi on niin rikkonainen tai ihan vaan paska, että se painotus on pakko olla tosi vahvasti hiilauksen puolella, jotta ainakin omalta osalta tekee peliä edistäviä asioita ja antaa tiimille mahdollisuuden kääntää kelkkaa. Välillä tekis mieli heittää vaan hanskat tiskiin, mutta oon opetellu sellasen tavan, että haen vain toistoja pelillisesti oikeisiin asioihin ja pidän sitä matsia treeneinä. Välillä siitä jopa tulee hyvä fiilis, kun onnistuu täysin rikkonaisessa pelissä ja turpasaunassa hoitamaan oman tonttinsa hyvin. Silloin tekis mieli huudella, mutta sitten tajuaa, että olis itse osa sitä toksista yhteisöä ja pitää turpansa kiinni, ellei joku ala aukomaan sun pelaamisesta. Silloinkin kun malttaa vastata asiallisesti, niin omalta osaltaan edistää sitä paskan kulttuurin kehittymistä parempaan suuntaan. Tuulimyllyjähän vastaan siinä kaiketi taistelee, mutta eipähän ainakaan edesauta asian kehittymistä edelleen huonompaan suuntaan.

Parhaassa tapauksessa sulla voi sitten olla kulta heal ja dmg. Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka sulla olis kulta heal, niin se ei välttämättä tarkota, että oot pelannut erityisen hyvin. Se, että toinen hiileri on vielä paskempi ei tuo synninpäästöä siitä, että oot ollu DPS Moira vähänkin pidemmässä pelissä, jossa kultaheal on 5k. Se paras tapaus lienee sellanen, jossa vihun dmg saadaan pidettyä aisoissa, joka antaa sulle Moirana enemmän tilaa olla agressiivinen, joka edelleen ruokkii sitä vastustajan "tyrehdyttämistä" ja toisaalta sulla on jatkuvasti mahdollisuus hiilata.

Vaikka Moiralla onkin se dmg-aspekti, niin sillä kultadamagella ei tee mitään, jos sun tiimi ei oo tehny damagea sen takia, että sä et oo hiilannut niitä.
 
Parasta Moiralla pelaamisessa on löytää se hyvä balanssi damagen ja hiilauksen välillä. Joskus sun tiimi on niin rikkonainen tai ihan vaan paska, että se painotus on pakko olla tosi vahvasti hiilauksen puolella, jotta ainakin omalta osalta tekee peliä edistäviä asioita ja antaa tiimille mahdollisuuden kääntää kelkkaa. Välillä tekis mieli heittää vaan hanskat tiskiin, mutta oon opetellu sellasen tavan, että haen vain toistoja pelillisesti oikeisiin asioihin ja pidän sitä matsia treeneinä. Välillä siitä jopa tulee hyvä fiilis, kun onnistuu täysin rikkonaisessa pelissä ja turpasaunassa hoitamaan oman tonttinsa hyvin. Silloin tekis mieli huudella, mutta sitten tajuaa, että olis itse osa sitä toksista yhteisöä ja pitää turpansa kiinni, ellei joku ala aukomaan sun pelaamisesta. Silloinkin kun malttaa vastata asiallisesti, niin omalta osaltaan edistää sitä paskan kulttuurin kehittymistä parempaan suuntaan. Tuulimyllyjähän vastaan siinä kaiketi taistelee, mutta eipähän ainakaan edesauta asian kehittymistä edelleen huonompaan suuntaan.

Parhaassa tapauksessa sulla voi sitten olla kulta heal ja dmg. Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka sulla olis kulta heal, niin se ei välttämättä tarkota, että oot pelannut erityisen hyvin. Se, että toinen hiileri on vielä paskempi ei tuo synninpäästöä siitä, että oot ollu DPS Moira vähänkin pidemmässä pelissä, jossa kultaheal on 5k. Se paras tapaus lienee sellanen, jossa vihun dmg saadaan pidettyä aisoissa, joka antaa sulle Moirana enemmän tilaa olla agressiivinen, joka edelleen ruokkii sitä vastustajan "tyrehdyttämistä" ja toisaalta sulla on jatkuvasti mahdollisuus hiilata.

Vaikka Moiralla onkin se dmg-aspekti, niin sillä kultadamagella ei tee mitään, jos sun tiimi ei oo tehny damagea sen takia, että sä et oo hiilannut niitä.

Kulta dmg yksistään ei kerro mitään, yleensä siitä että oot laiminlyöny hiilauksen. Yleensä elit on kultaa koska tuolla herolla on todella helppo saada käytännössä joka pelissä 50-70% kill participation. Todella monikäyttöinen hero mikä juurikin syy miksi pelaan sillä: voi tilanteen mukaan mukauttaa pelityyliään.
 
Nyt alkaa taas nyppimään tämä touhu... Viime aikoina liian moni peli on kaatunut siihen että joku/jotkut tiimissä (yleensä depsit) eivät vaihda herojaan tilanteen sitä vaatiessa vaan esim. sillä Echolla ja Genjillä on pakko vetää hamaan loppuun saakka vaikka siitä ei mitään tulisikaan ja vihu mahdollisesti vielä hardcountteraisi siihen päälle. Tai vaikka hero vaihtuisikin niin silloinkin saatetaan tehdä täysin järjenvastaisia herovalintoja, esim. nyt vaikka se Genji Winstonia, Meitä ja Moiraa vastaan. Tai chokesta voisi päästä kahta kilpeä vastaan mahdollisesti helpommin läpi Junkratillä kuin sillä Genjillä mutta ei, vaihdetaan Asheen.

Pitääkö tähän peliin oikeasti kehittää joku kädestäpitosysteemi joka hälyttää "vihutiimissä X määrä countereita, heron vaihto suositeltavaa" tms? Tai alkaa bannimaan heroja yksittäisiltä pelaajilta jos niillä onetrickaa liikaa? Ei nyt vain jaksa oikein enää hävitä pelejä muiden jääräpäisyyden takia, tulee niin turhautunut ja avuton olo kun ei voi edes itse yrittää tehdä jotakin... Ehkä olisi taas hyvä hetki pistää tämä peli vähäksi aikaa naftaliiniin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkaa taas nyppimään tämä touhu... Viime aikoina liian moni peli on kaatunut siihen että joku/jotkut tiimissä (yleensä depsit) eivät vaihda herojaan tilanteen sitä vaatiessa vaan esim. sillä Echolla ja Genjillä on pakko vetää hamaan loppuun saakka vaikka siitä ei mitään tulisikaan ja vihu mahdollisesti vielä hardcountteraisi siihen päälle. Tai vaikka hero vaihtuisikin niin silloinkin saatetaan tehdä täysin järjenvastaisia herovalintoja, esim. nyt vaikka se Genji Winstonia, Meitä ja Moiraa vastaan.

Pitääkö tähän peliin oikeasti kehittää joku kädestäpitosysteemi joka hälyttää "vihutiimissä X määrä countereita, heron vaihto suositeltavaa" tms? Tai alkaa bannimaan heroja yksittäisiltä pelaajilta jos niillä onetrickaa liikaa? Ei nyt vain jaksa oikein enää hävitä pelejä muiden jääräpäisyyden takia, tulee vain niin turhautunut ja avuton olo kun ei voi edes itse yrittää tehdä jotakin... Ehkä olisi taas hyvä hetki pistää tämä peli vähäksi aikaa naftaliiniin.

Oon huomannut saman. Depsit tuntuu olevan niitä ketkä odottavat sen 10min matchmakingia hinnalla millä hyvänsä ja ovat sitten täysin hyödyttömiä, lähinnä syyttäävät huonosta pelistä healereita.
 
Oon huomannut saman. Depsit tuntuu olevan niitä ketkä odottavat sen 10min matchmakingia hinnalla millä hyvänsä ja ovat sitten täysin hyödyttömiä, lähinnä syyttäävät huonosta pelistä healereita.
Välillä tuntuu että on ihan sama pelaako tankkia, depsiä vai hiilua, joku siellä kuitenkin alkaa syyttämään jotakuta pelin huonoudesta syystä x.

Onhan noita one trickejä, jotka ei suostu pelaamaan muuta kuin esim. sitä genjiä, mutta isompi ongelma on se ettei pelata tiiminä vaan sooloillaan ja kuollaan yksin. Itsekin tulee tuohon monesti sorruttua jos ei seuraa kunnolla mitä muut tekee.
 
Herätellään tätäkin ketjua ja kysytään että vieläkö on porukkaa aktiivisesti pelaamassa?

Itsellä meni 2-3 seasonia melko hiljaiselolla, mutta nyt talvella on taas palannut aktiivisemmin pelaamaan ja kyllähän tuo on hyvin maistunut. Vaikka pelissä ei ole mitään suuria muutoksia tapahtunut niin kyllä nuo balancepatchit ja pikkueventit on olleet ihan hyviä piristyksiä peliin. Priority passikin on ollut ihan hyvä uudistus, itsellä gold-tason dps-que ajat tipahti 9-10min puoleen tuolla. Melkeen sama pelata tuota flex-roolia jos tankkia muutenkin pelaa, kerran olen tuolla flex-quella jopa supporttia päässyt pelaamaan.

BlizzCon järjestetään 19.-20.2 ja sinnehän odotetaan Overwatch 2:n Betan julkistamista.
 
Overwatch 2 (moninpeli) tulee olemaan Free-to-Play ja saapuu pelattavaksi 4.10.

..Päälle 1000h alkuperäiseen upottaneena, odotan hieman varautuneena.
Onhan tuo ollut kuolleeksi verrattavissa jo pidemmän aikaa (jos peliin pääsyä joutuu odottamaan ~5 minuuttia ja lobbyt pysyvät kasassa ehkä pelin tai kaksi niin ei kovin hyvin mene).. Toki tuo F2P malliin meno tarkoittaa isompaa määrää häxöreitä yms. ja voi muutenkin olla jo "liian myöhäistä".

Eipä nuo betasta kantautuneet vaikutelmat mitään kovin mairittelevia olleet. "Liian vähän, liian myöhään" jne.. Ja en oikein ymmärrä tuota siirtymää 6v6 asetelmasta 5v5 asetelmaan.

..Overwatch oli yksi hauskimmista peleistä (pelillisesti) aikapäiviin kunnes se siirtyi Esports hikoilun puolelle. Vieläkin sitä mieltä että valtaosa ihmisistä jotka testasivat ja totesivat että "paskaa on", lähestyivät peliä perus FPS pelit mielessä, 1v6 näkökulmasta &"miksei tää iso jannu kuole vaikka ammuin sitä 10 kertaa?", kun valtaosa pelistä pyörii tiimitappeluissa, luokkien/hahmojen välisessä "kivi-sakset-paperi" tasapainossa ja synergioissa.
...En siis meinaa etteikö Overwatchista voisi olla pitämättä, mutta ainakin omasta kaveriporukasta monella tökkäsi juurikin tuohon "en pysty yksin tappamaan koko tiimiä" aspektiin.. Muutamalla taas klikkasi ja upottivat vielä enemmän aikaa kuin minä.
 
Viimeksi muokattu:
Pelasin reilusti tota 5v5 betaa eikä se oikein tuntunut omasta mielestäni oikealta ratkaisulta OW:n ongelmiin. Sillä ehkä ratkotaan pitkät jonot tankkien puutteen takia, mutta se luo liudan uusia ongelmia. Koko peli on tasapainotettu se 2-2-2 mielessäpitän ja sitä on tottunut siihen, että tiimissä yleensä on se off-tank. Betaa pelatessa tiimissä on joko se kilpitankki tai sitten "offtank" doomfist joka tekee sitä omaa juttuaan. Healerit on haavoittavemmassa asemassa kun ei ole zaryaa antamassa kuplia ja ei kyllä dps:nä pelaaminenkaan hirveää herkkua ole kun sitä vastustajan tankkia saa tykittää hulluna että sen saa kaadettua. Tulee mieleen vaan nuo custom gamejen puolella olevat 6v1 "boss battlet".

Epäilen vahvasti, että kun seuraava beta tulee niin mikään ei ole muuttunut merkittävästi. Tuovat tuon 5v5 pakolla sitten OW2 julkasun myötä eikä paluuta 6v6 ole (paitsi ehkä Arcadessa, jos sielläkään). Mystery heroes moodi on melko varmasti tuosta eteepäin täysin rikkinäinen tankkien ylivoimaisuuden takia.
 
Juurikin tuo "muutettiin peli 5v5 muotoon.. Mutta ei tehty mitään tasapainon eteen" (en tiedä onko tilanne ihan näin räikeä, mutta tällaista olen kuullut) muutos on aivan käsittämätön. Luulisi sen olevan sanomattakin selvää että jos tiimikokoonpanosta miinustetaan yksi, niin sillä on aika laaja vaikutus.
..Kai he meinaavat tehdä niitä "reworkeja" ja kohta koko rosteri on yhtä, glorifioitua DPSää koska "peli ei ole kiva jos kaikkea ei pysty soolottamaan" *kädet puuskassa*
Onhan se totta että osa Overwatchin ongelmista nimenomaan juontaa juurensa tuosta tiimipainoitteisuudesta ja siitä että pitäisi uskoa randomeitten hyvään tahtoon ja yhteistyökykyyn.. Mielestäni Role queue oli virhe vaikka pääosin Tankki/Support pelaaja olenkin. Se yleinen "iham mälsää ku joutuu ampumaan jota1 shieldejä" argumentti pelin tylsyydestä oli minusta myös aivan käsittämätön.. Ne kilvet nyt vaan on (tai olivat) osa peliä.
 
Mikähän idea tuossa Overwacth 2 nimessä on kun kuitenkin kyseessä OW1 free-to-playnä ja jotain pieniä graafisia päivityksiä. Samalla kuitenkin noiden kahden version välillä crossplay.
 
Mikähän idea tuossa Overwacth 2 nimessä on kun kuitenkin kyseessä OW1 free-to-playnä ja jotain pieniä graafisia päivityksiä. Samalla kuitenkin noiden kahden version välillä crossplay.
OW2:n PvP on f2p, mutta ilmeisesti sitten se PvE on sitten maksullinen. Ja tuntuu että suurinosa kehityksestä OW2:ssa on juurikin pistetty tuohon PvE, minkä takia balanssit tulee olemaan varmaankin pitkään aivan metsässä PvP:n osalta.
Mutta nää graafiset päivitykset on vissiin ihan uus engine, tai siis päivitetty engine olemassa olevan pohjalta. Varmaan näillä kriteereillä se nimetty jatko-osaksi.

Mutta jaksa mitenkään innolla tätä odottaa vaikka alkuperäistä onkin tullut pelattua suhteellisen aktiivisesti betasta lähtien, toki nykypäivinä harvemmin mutta kuitenkin muutamia kertoja kuukaudessa. Ei ole Blizzardilla mennyt kovin hyvin sen jälkeen kun Activision tuli pistämään vähän hiekkaa rattaisiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 667
Viestejä
4 495 498
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom