Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Mikähän idea tuossa Overwacth 2 nimessä on kun kuitenkin kyseessä OW1 free-to-playnä ja jotain pieniä graafisia päivityksiä. Samalla kuitenkin noiden kahden version välillä crossplay.

Pääasiassa se "täysimittainen" PvE co-op osio.. Joka pitää siis käsittääkseni ostaa jos sitä haluaa pelata.

..Ne vähät event co-opit mitä joskus tuli pelattua olivat kyllä aikamoista kuraa.
 
Pääasiassa se "täysimittainen" PvE co-op osio.. Joka pitää siis käsittääkseni ostaa jos sitä haluaa pelata.

..Ne vähät event co-opit mitä joskus tuli pelattua olivat kyllä aikamoista kuraa.
OW1:n PVE:t olivat itselle ehdottomasti pelin parasta antia. Tiimityötä sellaisten kanssa, jotka oikeesti haluavat voittaa eivätkä oo vain afkaamassa ekassa chokessa 24/7. Vähän jo kiinnostaa millaista uutta PVE:tä luvassa ja jatkuuko nuo sitten "aina". Saattaa jäädä omat PVP:t vähiin, jos tuossa onnistuvat.

F2P oli varmaan ainoa vaihtoehto tälle uudelle versiolle, kun ei tuo lopulta ollutkaan kuin ykkösosa vähän erilaisellä värifiltterillä. Melkoinen cashgrab olisi ollut täyshintaisena. Pelkään kyllä pahoin ettei tuokaan riitä pelin elossa pitämiseen kun hakkerit ja trollit peleissä lisääntyvät. Premade-tiimillä voi toimiakin.
 
OW1:n PVE:t olivat itselle ehdottomasti pelin parasta antia. Tiimityötä sellaisten kanssa, jotka oikeesti haluavat voittaa eivätkä oo vain afkaamassa ekassa chokessa 24/7. Vähän jo kiinnostaa millaista uutta PVE:tä luvassa ja jatkuuko nuo sitten "aina". Saattaa jäädä omat PVP:t vähiin, jos tuossa onnistuvat.

F2P oli varmaan ainoa vaihtoehto tälle uudelle versiolle, kun ei tuo lopulta ollutkaan kuin ykkösosa vähän erilaisellä värifiltterillä. Melkoinen cashgrab olisi ollut täyshintaisena. Pelkään kyllä pahoin ettei tuokaan riitä pelin elossa pitämiseen kun hakkerit ja trollit peleissä lisääntyvät. Premade-tiimillä voi toimiakin.

Käsittääkseni kyseessä on siis kokonainen co-op kampanja (malliin Left 4 Dead) jota voi pelailla millon lystää.. IIRC hahmoilla on omat progressiot, avattavat kilkkeet yms. mitä vähän olen niitä developer updateja seurannut.

..Ja juu, en ole kovin optimistinen pelin henkiin heräämisestä. Jos joku on halunnut Overwatchia kokeilla niin todnäk. hän on jo kokeillut ja joko ostanut tai todennut ettei siitä pidä.
 
Pelaan alkuperäistä edelleenkin säännöllisesti muutamana päivänä viikossa. Mukavaa ajantappoahan tämä on edelleenkin vaikka tätä ei enää jaksakaan hakata kovin tosissaan, lähinnä arcadea ja QP:tä ja jos joku tuttu satttuu tulemaan onlineen niin myös comppia siihen päälle ja silloinkin riittää että matsin lopussa lukee "victory", joku SR on ihan se ja sama.

OW2 ei kiinnosta pätkääkään. Olisivat vain jatkaneet alkuperäisen pelin kehittämistä, eihän tähän ole tullut uusia herojakaan yli kahteen vuoteen? Kivemmat grafiikat ja pienet reworkit olisi voinut lyödä ihan vaikka tuohon originaaliinkin.
 
Pelaan alkuperäistä edelleenkin säännöllisesti muutamana päivänä viikossa. Mukavaa ajantappoahan tämä on edelleenkin vaikka tätä ei enää jaksakaan hakata kovin tosissaan, lähinnä arcadea ja QP:tä ja jos joku tuttu satttuu tulemaan onlineen niin myös comppia siihen päälle ja silloinkin riittää että matsin lopussa lukee "victory", joku SR on ihan se ja sama.

OW2 ei kiinnosta pätkääkään. Olisivat vain jatkaneet alkuperäisen pelin kehittämistä, eihän tähän ole tullut uusia herojakaan yli kahteen vuoteen? Kivemmat grafiikat ja pienet reworkit olisi voinut lyödä ihan vaikka tuohon originaaliinkin.
Eikös ne muut reworkit tulekin, kun crossplay on tuettuna?
 
"Roadmapin" tynkää.. Saa nähdä miten pitkälle päästään ennenkuin kuopataan:

bhMvvJbGiQoobCHQnAaaCQ.png


..Ja tosiaan, loot boxit lähtevät ja tilalle tulee "Battle passit" ja kauppa.
Vieläkin sitä mieltä että peliä ei elvytetä uusilla hahmoilla vaan olemassa olevat pitäisi ensin laittaa vaateriin/korjata.
 
Vieläkin sitä mieltä että peliä ei elvytetä uusilla hahmoilla vaan olemassa olevat pitäisi ensin laittaa vaateriin/korjata.

Tätähän juuri tehdään. 5v5, tankit uusiks ja cc pois monelta hahmolta. Echo julkaistiin 2 vuotta sitten eikä uusia mappejakaan montaa ole tullut, joten pakko jotain uutta antaa pelin julkaisussa.
 
Tätähän juuri tehdään. 5v5, tankit uusiks ja cc pois monelta hahmolta. Echo julkaistiin 2 vuotta sitten eikä uusia mappejakaan montaa ole tullut, joten pakko jotain uutta antaa pelin julkaisussa.

Onhan nuita hahmoja korjailtu jo vuosia.. Mutta aika hitaasti etenee jos vielä jatkavat sitä reworkien kautta tasapainottamista.
En nyt muista oliko Hanzo ensimmäinen reworkin saanut, mutta siitä taitaa jo olla 4 vuotta.

Tietääkseni tuossa Overwatch 2 päivityksessä on kolme reworkia, Bastion, Orisa ja Doomfist.

..Mutta turha tuota on vatuloida, en vielä ole kokeillut ja niinkuin aikaisemmassa viestissä sanoin: En tiedä onko tasapainotuksen puute tosiaan niin räikeää kuin olen kuullut vai onko se joidenkin suolaisten mainien itkua.
Onhan tuossa päivityksessä liuta hienosäätöä useammalle hahmolle:

Global changes to heroes and hero abilities:
  • All damage heroes now have 10% faster movement speed.
  • All tanks now have 30% knockback resistance and provide 50% less Ultimate charge when damaged.
  • All supports now heal 15 HP/second after not being damaged for 2 seconds.
  • All forms of extra health from abilities (e.g., Brigitte's Inspire or Lucio's Sound Barrier) are considered Overhealth (green health bar) instead of a secondary type of armor or shield health.
  • Armor health now reduces all damage by 30% instead of flatly reducing it by 5 points.

Ana:
  • Ana's Biotic Rifle ammo has been increased from 12 to 15 rounds.
  • Ana's Sleep Dart cooldown has been increased from 12 to 15 seconds.
  • Ana's Biotic Grenade duration has been reduced from 4 to 3 seconds.

Ashe:
  • B.O.B. (Ashe's Ultimate) has had his health reduced from 1,200 to 1,000 HP.

Baptiste:
  • Damage falloff range reduced from 25 to 20 meters.
  • Regenerative Burst healing to allies increased from 75 to 100 HP.
  • Biotic Launcher Alternate Fire healing ammo increased from 10 to 13 rounds.

Brigitte:
  • Shield Bash no longer stuns enemies. Cooldown reduced from 7 to 5 seconds. Distance traveled increased from 7 to 12 meters. Movement is no longer stopped when impacting barriers. Damage increased from 1 to 50. Knockback doubled.
  • Inspire now also triggers off Shield Bash damage.

Cassidy (McCree):
  • Flashbang has been removed.
  • Gained Magnetic Grenade. This ability sticks to enemies and explodes, dealing 131 damage.
  • Peacekeeper "Fan the Hammer" fire rate increased by 7.5%.
  • Deadeye Ultimate grants 40% damage reduction and the maximum duration is increased from 6 to 7 seconds. Deadeye also builds at 130 damage/second for 2 seconds and then ramps up to 260 damage/second. Deadeye Ultimate cost has also been increased by 10%.

D.Va:
  • Health increased from 600 to 650. Armor health reduced from 300 to 200. Normal health increased from 300 to 450.
  • Primary fire movement speed penalty reduced from 50% to 40%.
  • Fusion Cannons weapon spread reduced from 4 to 3.5.

Echo:
  • Focusing Beam maximum DPS reduced from 200 to 175.
  • Duplicate max health reduced from enemy hero HP total to a maximum of 300. For example, even though D.Va has 650 health, duplicating her will only give Echo 300 health.

Hanzo:
  • Storm Arrow damage reduced from 70 to 65 per shot.

Junkrat:
  • Steel Trap no longer prevents all movement for its target. It now slows its target by 65% until they reach its max chain length, then it breaks. It still prevents movement abilities from being activated. Its damage has been increased from 80 to 100, and its projectile speed has been increased from 10 to 17.

Lucio:
  • Crossfade self-healing penalty increased from 30% to 60%
  • Sound Barrier Ultimate cost reduced 12%

Mei:
  • Endothermic Blaster freeze stun removed. Immediately slows targets by a constant 50% instead of building up over time. Slow duration reduced from 1.0 to 0.5 seconds. Damage per second increased from 55 to 100. Ammo increased from 120 to 150.
  • Cryo-Freeze no longer removes Sigma Gravitic Flux effect.
  • Ice Wall pillar health reduced from 400 to 250. Range reduced from 35 to 20 meters.
  • Blizzard Ultimate cost increased by 15%.

Mercy:
  • Regeneration now increases the support role healing passive by 50% (Mercy heals 22.5 HP/second instead of 15).

Reaper:
  • Hellfire Shotguns damage per pellet reduced from 6 to 5.4. Spread increased from 6 to 8.

Reinhardt:
  • Steadfast passive removed (replace by global tank passive).
  • Base armor increased from 200 to 300. Base health increased from 300 to 350.
  • Barrier Field health reduced from 1600 to 1200. Regeneration rate reduced from 200 to 144 health per second.
  • Charge steering turn rate increased by 50%. Can now be manually cancelled. Charge Pin wall impact damage reduced from 300 to 225. Cooldown reduced from 10 to 8 seconds.
  • Fire Strike now has two charges, but deals 90 damage instead of 100.

Roadhog:
  • Take a Breather healing increased from 300 to 350.
  • The Whole Hog Ultimate now has to be fired manually, but it cannot be cancelled with stuns. Additionally, Roadhog can use other abilities while Whole Hog is active.

Sigma:
  • Base shields increased from 100 to 200.
  • Accretion damage increased from 70 to 100.
  • Experimental Barrier regeneration rate reduced from 120 to 100.

Soldier: 76:
  • Heavy Pulse Rifle damage reduced from 20 to 18.
  • Sprint movement speed reduced from 50% to 40%.
  • The Tactical Visor Ultimate no longer removes damage falloff from the Heavy Pulse Rifle, though players can now score headshots while the Ultimate is active by aiming at an enemy's head.

Sombra:
  • Machine Pistol damage reduced from 8 to 7. Spread reduced by 10%.
  • Hack cooldown reduced from 8 to 4 seconds, but the cooldown is no longer reduced when hacking health packs. Cast time increased from 0.65 to 0.85 seconds. Health pack hack duration reduced from 60 to 30 seconds. Ability lock duration reduced from 5 seconds to 1 second. Reveals hacked enemies through walls to Sombra's team for 8 seconds. Interrupting Hack during the channel time now incurs the full cooldown. Stun duration on Bob reduced from 5 seconds to 2 seconds. Hack now destroys Baptiste's Immortality Field.
  • Stealth fade-in time reduced by 50%. Enemy detection radius increased from 2 to 4 meters.
  • Sombra can now use Hack during Stealth without ending the Stealth ability, but is revealed to enemies while hacking and for 0.75 seconds after hacking.
  • Gains Opportunist passive. Damage dealt to hacked targets is now increased by 40%.

Tracer:
  • Pulse Pistols damage reduced from 6 to 5.

Widowmaker:
  • Base health increased from 175 to 200.

Winston:
  • Base armor increased from 150 to 200.
  • New Tesla Cannon secondary fire can be used to charge and release a 30-meter range jolt of electricity. It deals up to 50 damage and costs up to 12 ammo.
  • Barrier Projector health increased from 650 to 800. Duration reduced from 9 to 8 seconds. Cooldown reduced from 13 to 12 seconds.
  • Primal Rage Ultimate cost increased by 10%.

Wrecking Ball:
  • Base armor increased from 100 to 150. Base health increased from 500 to 550.
  • Adaptive Shield radius increased from 8 to 10 meters. Health gained per target increased from 75 to 100 health.
  • Roll knockback increased by 36%.

Zarya:
  • Base health increased from 200 to 250. Base shields increased from 200 to 225.
  • Particle Barrier (self-shield) now has a 10-second cooldown on a shared 2-charge system with Projected Barrier (shielding allies). Cooldown now begins immediately on ability use instead of when the barrier has expired. Barrier's duration increased from 2 to 2.5 seconds.
  • Allies shielded with Projected Barrier cannot be targeted again by the ability for 2 seconds.
  • Energy degeneration increased from 1.8 to 2.2 per second.

Zenyatta:
  • Base shields increased from 150 to 175.
  • Gained Snap Kick passive. Zenyatta's melee attacks deal 50% more damage (45 instead of 30) and knock enemies back significantly.
 
Pitää varmaan kokeilla OW2 betaa tai viimeistään kun julkaistaan, mutta odotukset ei kuitenkaan ole kovin korkealla. On tullut pidettyä viime lokakuusta asti taukoa pelistä ja nyt mielenkiinnolla pelasin yhden placementin, enkä taida pelata enempää. Samantien täyttä suolaamista kun ensimmäinen erä ei sujunut hyvin ja seuraavakin meni sitten suoraan siihen ettei kukaan yritä edes (=soolona täyttä kuraa koko peli). OWL:ää tosin on tullut iltaisin katsottua kun tulee nykyään niin usein tubesta, mielekkäämpää kuin itse pelin pelaaminen.
 
Global changes to heroes and hero abilities:
  • All damage heroes now have 10% faster movement speed.
  • All tanks now have 30% knockback resistance and provide 50% less Ultimate charge when damaged.
  • All supports now heal 15 HP/second after not being damaged for 2 seconds.
  • All forms of extra health from abilities (e.g., Brigitte's Inspire or Lucio's Sound Barrier) are considered Overhealth (green health bar) instead of a secondary type of armor or shield health.
  • Armor health now reduces all damage by 30% instead of flatly reducing it by 5 points.

Ana:
  • Ana's Biotic Rifle ammo has been increased from 12 to 15 rounds.
  • Ana's Sleep Dart cooldown has been increased from 12 to 15 seconds.
  • Ana's Biotic Grenade duration has been reduced from 4 to 3 seconds.

Ashe:
  • B.O.B. (Ashe's Ultimate) has had his health reduced from 1,200 to 1,000 HP.

Baptiste:
  • Damage falloff range reduced from 25 to 20 meters.
  • Regenerative Burst healing to allies increased from 75 to 100 HP.
  • Biotic Launcher Alternate Fire healing ammo increased from 10 to 13 rounds.

Brigitte:
  • Shield Bash no longer stuns enemies. Cooldown reduced from 7 to 5 seconds. Distance traveled increased from 7 to 12 meters. Movement is no longer stopped when impacting barriers. Damage increased from 1 to 50. Knockback doubled.
  • Inspire now also triggers off Shield Bash damage.

Cassidy (McCree):
  • Flashbang has been removed.
  • Gained Magnetic Grenade. This ability sticks to enemies and explodes, dealing 131 damage.
  • Peacekeeper "Fan the Hammer" fire rate increased by 7.5%.
  • Deadeye Ultimate grants 40% damage reduction and the maximum duration is increased from 6 to 7 seconds. Deadeye also builds at 130 damage/second for 2 seconds and then ramps up to 260 damage/second. Deadeye Ultimate cost has also been increased by 10%.

D.Va:
  • Health increased from 600 to 650. Armor health reduced from 300 to 200. Normal health increased from 300 to 450.
  • Primary fire movement speed penalty reduced from 50% to 40%.
  • Fusion Cannons weapon spread reduced from 4 to 3.5.

Echo:
  • Focusing Beam maximum DPS reduced from 200 to 175.
  • Duplicate max health reduced from enemy hero HP total to a maximum of 300. For example, even though D.Va has 650 health, duplicating her will only give Echo 300 health.

Hanzo:
  • Storm Arrow damage reduced from 70 to 65 per shot.

Junkrat:
  • Steel Trap no longer prevents all movement for its target. It now slows its target by 65% until they reach its max chain length, then it breaks. It still prevents movement abilities from being activated. Its damage has been increased from 80 to 100, and its projectile speed has been increased from 10 to 17.

Lucio:
  • Crossfade self-healing penalty increased from 30% to 60%
  • Sound Barrier Ultimate cost reduced 12%

Mei:
  • Endothermic Blaster freeze stun removed. Immediately slows targets by a constant 50% instead of building up over time. Slow duration reduced from 1.0 to 0.5 seconds. Damage per second increased from 55 to 100. Ammo increased from 120 to 150.
  • Cryo-Freeze no longer removes Sigma Gravitic Flux effect.
  • Ice Wall pillar health reduced from 400 to 250. Range reduced from 35 to 20 meters.
  • Blizzard Ultimate cost increased by 15%.

Mercy:
  • Regeneration now increases the support role healing passive by 50% (Mercy heals 22.5 HP/second instead of 15).

Reaper:
  • Hellfire Shotguns damage per pellet reduced from 6 to 5.4. Spread increased from 6 to 8.

Reinhardt:
  • Steadfast passive removed (replace by global tank passive).
  • Base armor increased from 200 to 300. Base health increased from 300 to 350.
  • Barrier Field health reduced from 1600 to 1200. Regeneration rate reduced from 200 to 144 health per second.
  • Charge steering turn rate increased by 50%. Can now be manually cancelled. Charge Pin wall impact damage reduced from 300 to 225. Cooldown reduced from 10 to 8 seconds.
  • Fire Strike now has two charges, but deals 90 damage instead of 100.

Roadhog:
  • Take a Breather healing increased from 300 to 350.
  • The Whole Hog Ultimate now has to be fired manually, but it cannot be cancelled with stuns. Additionally, Roadhog can use other abilities while Whole Hog is active.

Sigma:
  • Base shields increased from 100 to 200.
  • Accretion damage increased from 70 to 100.
  • Experimental Barrier regeneration rate reduced from 120 to 100.

Soldier: 76:
  • Heavy Pulse Rifle damage reduced from 20 to 18.
  • Sprint movement speed reduced from 50% to 40%.
  • The Tactical Visor Ultimate no longer removes damage falloff from the Heavy Pulse Rifle, though players can now score headshots while the Ultimate is active by aiming at an enemy's head.

Sombra:
  • Machine Pistol damage reduced from 8 to 7. Spread reduced by 10%.
  • Hack cooldown reduced from 8 to 4 seconds, but the cooldown is no longer reduced when hacking health packs. Cast time increased from 0.65 to 0.85 seconds. Health pack hack duration reduced from 60 to 30 seconds. Ability lock duration reduced from 5 seconds to 1 second. Reveals hacked enemies through walls to Sombra's team for 8 seconds. Interrupting Hack during the channel time now incurs the full cooldown. Stun duration on Bob reduced from 5 seconds to 2 seconds. Hack now destroys Baptiste's Immortality Field.
  • Stealth fade-in time reduced by 50%. Enemy detection radius increased from 2 to 4 meters.
  • Sombra can now use Hack during Stealth without ending the Stealth ability, but is revealed to enemies while hacking and for 0.75 seconds after hacking.
  • Gains Opportunist passive. Damage dealt to hacked targets is now increased by 40%.

Tracer:
  • Pulse Pistols damage reduced from 6 to 5.

Widowmaker:
  • Base health increased from 175 to 200.

Winston:
  • Base armor increased from 150 to 200.
  • New Tesla Cannon secondary fire can be used to charge and release a 30-meter range jolt of electricity. It deals up to 50 damage and costs up to 12 ammo.
  • Barrier Projector health increased from 650 to 800. Duration reduced from 9 to 8 seconds. Cooldown reduced from 13 to 12 seconds.
  • Primal Rage Ultimate cost increased by 10%.

Wrecking Ball:
  • Base armor increased from 100 to 150. Base health increased from 500 to 550.
  • Adaptive Shield radius increased from 8 to 10 meters. Health gained per target increased from 75 to 100 health.
  • Roll knockback increased by 36%.

Zarya:
  • Base health increased from 200 to 250. Base shields increased from 200 to 225.
  • Particle Barrier (self-shield) now has a 10-second cooldown on a shared 2-charge system with Projected Barrier (shielding allies). Cooldown now begins immediately on ability use instead of when the barrier has expired. Barrier's duration increased from 2 to 2.5 seconds.
  • Allies shielded with Projected Barrier cannot be targeted again by the ability for 2 seconds.
  • Energy degeneration increased from 1.8 to 2.2 per second.

Zenyatta:
  • Base shields increased from 150 to 175.
  • Gained Snap Kick passive. Zenyatta's melee attacks deal 50% more damage (45 instead of 30) and knock enemies back significantly.
Selkeästi muutoksilla haetaan lisää dynaamisuutta peliin, kun stunnaukset on käytännössä napattu pois. Pitääpä jossain kohtaa testata, mille vaikuttaa!
 
Klo 22 pitäis ilmeisesti tulla OW2 linjoille. On kyllä olematon hype pelistä tällä hetkellä. Lähinnä vaan nähnyt miten ykkösen perään itketään.
 
Itse en ainakaan servulle pääse vielä. Connection failed...retrying -loopissa mennään..
 
50 000 pelaajaa jonossa ennen minua. Noh, kokeillaan huomenna uudestaan jos pääsis pelaileen.. :D
 
Herran vuosi 2022 ja vieläkin kärsitään serveriongelmista. En ole vielä päässyt edes peliin sisään kun puskee pleikkarilla LC 208 erroria ja ei päästä serverille. Eipä paljon paskemmin voisi julkistus epäonnistua.
 
Herran vuosi 2022 ja vieläkin kärsitään serveriongelmista. En ole vielä päässyt edes peliin sisään kun puskee pleikkarilla LC 208 erroria ja ei päästä serverille. Eipä paljon paskemmin voisi julkistus epäonnistua.
Vissiin ollut DDOS-hyökkäyksiäkin haittaamassa vielä lisää.
Koneella onnistunut kyllä eilisestä lähtien useamman kerran kirjautuminen, toki pienen odottelun jälkeen.

Mutta joo, olisihan tuo kyllä mukava jos yritykset hetkellisesti edes sais lisäresursseja julkaisiuihin tai isoja päivityksiä varten. Mutta onneksi nuo ongelmat kyllä helpottaa parissa päivässä useimmiten.
 
Vissiin ollut DDOS-hyökkäyksiäkin haittaamassa vielä lisää.
Koneella onnistunut kyllä eilisestä lähtien useamman kerran kirjautuminen, toki pienen odottelun jälkeen.

Mutta joo, olisihan tuo kyllä mukava jos yritykset hetkellisesti edes sais lisäresursseja julkaisiuihin tai isoja päivityksiä varten. Mutta onneksi nuo ongelmat kyllä helpottaa parissa päivässä useimmiten.
Ilmeisesti tuo liittyy tuohon Account mergeen koska sama ongelma oli näköjään myös Switchillä.
 
Meinasin pelata ja näytti että 40 pelaajaa ennen mua ja jes nyt pelaamaan....eiku 30000 pelaajaa edellä?
 
500 players ahead of you. Sorry, we couldn't log you in. 700 players ahead of you. Sorry, we couldn't log you in. 900 players ahead of you.

Ei mee ihan hyvään suuntaan toi.
 
Aamulla pääsi hyvin pelaamaan, saikkupäivä tuli sopivasti niin sai peliin rauhassa tutustua.

Kyllähän tämä on ihan eri peli nyt ja äkkiseltään tuntuu että vähän huonompi. 5v5 on yleisesti aikamoista kaaosta kokoajan, siinä missä 6v6 oli enemmän taktisempaa ja rauhallisempi temmoltaan. Ehkä siihen pitää vain tottua ja ajan kanssa tulee enemmän koordinaatiota. Toisen tankin puuttuminen näkyy tällä hetkellä siinä että jos itse pelaa tankkia, ottaa jatkuvasti enemmän riskejä ja haahuilee liiankin kaukana muusta tiimistä. Sen ikäänkuin unohtaa että yksinhän tässä tankataan nyt. Sinänsä tankit on saanu melkoisesti buffia ja kestää ottaa hittiä enemmän. Varsinki Junker Queen on ihan tautisen vaikea tappaa. Orisa on nyt paljon hauskempi pelata, pelityyli on ihan täysin erilainen kuin mitä aiemmin.

CC:n karsiminen on ihan hyvä juttu mutta samalla se tekee esim. Genjistä lähes pysäyttämättömän. Jos Genjillä on pocket healer niin on todella hankala saada hengiltä ja ei siinä lopulta auta muu kuin katsella miten se vetää teamwipen toisensa perään. Blizzardilla on melkonen homma ruveta balansoimaan tätä peliä nyt uudelleen.
 
Taas pelitti parin tunnin ajan ok ja sitten heitti pelistä ulos takas tuohon sisäänkirjautumisrumbaan.

Peli kyllä tuntuu ulkonäöllisesti paljon pelkältä versiopäivitykseltä, ei kokonaan uudelta peliltä niinkuin nimestä voisi päätellä. Onhan tuo sisältökin suurimmaksi osaksi vain kopio ensimmäisestä pelistä.

5v5, hahmomuutokset ja uudet mapit on muuten ihan raikas tuulahdus. Menee oma aikansa että tottuu tuohon uuteen pelityyliin, tuntuu ehkä hieman nopeammalta kuin 6v6. Vaikea suoraan vertailla kun ei ole ykkösosaa pelannut kunnolla melkein vuoteen.
 
300 players ahead of you. Sorry, we couldn't log you in. 2000 players ahead of you....

Kyllähän tuo sisäänkirjautuminen on melko tuskaa.

Pääsin kumminkin eilen muutaman matsin pelaamaan ja ajatukset noh aika mitäänsanomattomat. Tuo toisen tankin puutuminen kyllä muuttaa peliä aikalailla ja tällä hetkellä fiilikset, että paljon huonompaan suuntaan. Aikaisemmin 2 tankilla pelaaminen jotenkin vapaampaa, mutta nyt lähinnä näen että pakko valita joku "shield" tankki jotta on eniten hyötyä omille.

Lisäksi en ymmärrä miksi stun-liikkeitä piti päästä eroon? Mukava että pystyi pysäyttelemään ulteja + riehuvaa genjiä yms.

+:
Otteluita jossa voi valita minkä tahansa ukon. Tulee vanhat häröpallo-ottelut mieleen.
 
Hyvin pääsi eilen kyllä peliin. 5v5 muutoksesta en ole vielä varma.
On sentään vähän balansoitu kun beta tuntu ihan hirveeltä.
Odotan koska Orisaa tai Genjiä nerffataan.
 
Aamulla pääsin suoraan sisään kun asensin tän tossa kymmenen aikaan. Nyt uudestaan niin 50 jono. No reilussa minuutissa tuo meni.

edit, Nyt onkin sit jo 500 jono. Pitänee vissiin pitää peli päällä koko illan kunhan tuonne joskus pääsee. Omituista touhua, eikö ne voi lisätä servuja tuonne vai mikä tässä nyt mättää?

edit2. Nice. Kesken rankedin server error ja suoraan jonoon. 800 tällä hetkellä. :sclap:
Ihan hieno launchi joo.

edit3. Sijalla 500 tällä hetkellä, eli 300 sijaa 20minuuttiin. Näyttää olevan sen verran rikki että ei tarvii tällei iltasella yrittää eurooppaa ainakaan.
Harmi, ois ollu pelihaluja...
 
Viimeksi muokattu:
Aasian palvelimelle pääsin noin 5 minuutin odottelulla. Peliä varmaan minuutti ja erroria.
Tää ei ole edes hintansa arvoinen.....
 
Noin viitisen tuntia nyt pelannut ja tuntuu kyllä ihan Overwatch 1,5 ei kyllä missään nimessä jatko-osalta. 5v5 tekee matseista paljon nopeatempoisempia ja lyhyempiä. Herojen muutokset on ihan hyviä kuten Bastion.

Tällä hetkellä muutamat herot on ihan liian ylivoimaisia kuten Orisa, Zarya ja Sojourn.

Onkohan Blizzu oikeasti miettinyt että kyllä tästä sen 60e voisi pyytää vai oliko kokoajan mielessä free to play ja rahat loot boxeilla / battlepassilla. Itse en aio battlepassia ostaa, ei paljoa skinit kiinnosta.

PVE julkaistaan ensi vuonna, en vain itse keksi miksi sitä alkaisi pelaamaan, varsinkin jos sieltä voi tippua vain jotain skinejä.

En käytä voice/text/emoteja mutta sain silti varoituksen 'foul language', avasin tuosta dispute joka putsattiin samantien mutta mielestäni aika outoa.

Ei tämä mikään ihan surkea peli ole mutta ei kyllä mikään huippukaan, ehkä olisi enemmän mielenkiintoa jos pitäisi unlockata herot erikseen.
 
Kunhan siinä on se random-moodi arcaden puolella, niin pärjäilen...

Ei ole näkynyt kahteen päivään. 1/10.

No vielä vähän paha sanoa mitään. Alustavasti askel eteen, askel taakse, ja yksi sivulle. Mutta hyvänen aika, kun en osaa enää ajaa Doomfistiä.
 
...ehkä olisi enemmän mielenkiintoa jos pitäisi unlockata herot erikseen.
Eka päivänä Quick playtä pelatessa ei ollut kaikki herot käytettävissä vaan niitä pitää unlockata pelaamalla ja voittamalla pelejä. Niissäkään ei ollut järjestyksellä paljoa järkeä kun genjin sai 2 voiton jälkeen ja eniten meni hammondin aukaisemiseen, taisi olla jotain 150 peliä tai voittoa. Sitten kun siirtyi comppia pelaamaan niin kaikki hahmot oli taas normaalisti auki.

Jos nuo pitäis myös competiven puolella aukaista erikseen niin peleistä tulisi melko epätasaisia. Kokonaan uudet pelaajathan joutuu ilmeisesti pelaamaan aika pitkäänkin tuota QP:tä ennenkuin pääsevät competiveen.
 
Eka päivänä Quick playtä pelatessa ei ollut kaikki herot käytettävissä vaan niitä pitää unlockata pelaamalla ja voittamalla pelejä. Niissäkään ei ollut järjestyksellä paljoa järkeä kun genjin sai 2 voiton jälkeen ja eniten meni hammondin aukaisemiseen, taisi olla jotain 150 peliä tai voittoa. Sitten kun siirtyi comppia pelaamaan niin kaikki hahmot oli taas normaalisti auki.

Jos nuo pitäis myös competiven puolella aukaista erikseen niin peleistä tulisi melko epätasaisia. Kokonaan uudet pelaajathan joutuu ilmeisesti pelaamaan aika pitkäänkin tuota QP:tä ennenkuin pääsevät competiveen.
En tiedä mitä tuossa on tapahtunut, mutta julkkarina kaikki herot oli auki, seuraavana päivänä osa lukittu ja sitä seuraavana päivänä taas kaikki auki. En ole pelannut comppia ja qp:täkin vain muutaman pelin.
 
Ei ole näkynyt kahteen päivään. 1/10.

No vielä vähän paha sanoa mitään. Alustavasti askel eteen, askel taakse, ja yksi sivulle. Mutta hyvänen aika, kun en osaa enää ajaa Doomfistiä.
Se mystery heroes löytyy tuolta unrankedin puolelta, ei arcaden.
 
Hanurista kyllä, että poistivat Overwatch "ykkösen" pelimaailmasta. Varmaan jossain vaiheessa tulee jotain lakisäätelyä, että tälläinen toiminta ei oo ok, vaikka kuinka olis EULA:ssa mainittu, että pelaaja ei voi valittaa mistään.
 
Hanurista kyllä, että poistivat Overwatch "ykkösen" pelimaailmasta. Varmaan jossain vaiheessa tulee jotain lakisäätelyä, että tälläinen toiminta ei oo ok, vaikka kuinka olis EULA:ssa mainittu, että pelaaja ei voi valittaa mistään.

Siis hetkinen miksei olisi ok? Siirsivät kaikki OW1 skinit ja ostetut sisällöt tuonne. Se että peli muuttuu free2play ei ole mitenkään uutta.
 
Siis hetkinen miksei olisi ok? Siirsivät kaikki OW1 skinit ja ostetut sisällöt tuonne. Se että peli muuttuu free2play ei ole mitenkään uutta.
Pelimuoto muuttui 6v6 -> 5v5. Custom pelimoodissa ilmeisesti 6v6 mahdollista, mutta ainakin tank-hahmoja on muokattu niin, että ei ole tarkoitettu 6v6 pelimuotoon.

Käytännössä isoimpana asiana itse periaate liittyen pelin sisällön muutokseen.

Miksi ei jätetty overwatch 1 eloon ilman jatkopäivityksiä ja jatkettu sitten overwatch 2:ssa. Tietenkin tuohon kysymykseen on studion näkökulmasta monia vastauksia, mutta kuluttajan näkökulmasta hänen ostamansa tuote muuttui merkittävästi huonompaan suuntaan (ainakin joidenkin mielestä) mikä olisi voinut vaikuttaa ostopäätökseen.

Pitkän tekstin jälkeen: en olisi yllättynyt, jos jossain muun pelin kohdalla voi tulla jopa rahojen palautus ostajille pakolliseksi vastaavassa muutoksessa.

Mutta en enempää vie ketjua kauemmas itse aiheesta
 
Pelimuoto muuttui 6v6 -> 5v5. Custom pelimoodissa ilmeisesti 6v6 mahdollista, mutta ainakin tank-hahmoja on muokattu niin, että ei ole tarkoitettu 6v6 pelimuotoon.
Jos virallinen pelimuoto on 5v5 niin miksi hahmot pitäisi soveltua 6v6 ? Zaryalla ja Orisalla kun pelaan olen monesti tasoissa DPS muiden kanssa, tämä tekee pelaamisesta ainakin itselle mielekäämpää.

Miksi ei jätetty overwatch 1 eloon ilman jatkopäivityksiä ja jatkettu sitten overwatch 2:ssa. Tietenkin tuohon kysymykseen on studion näkökulmasta monia vastauksia, mutta kuluttajan näkökulmasta hänen ostamansa tuote muuttui merkittävästi huonompaan suuntaan (ainakin joidenkin mielestä) mikä olisi voinut vaikuttaa ostopäätökseen.

Itse en ymmärrä mikä järki olisi jättää OW1 maksullisena rinnalle, kuitenkin oli tarkoitus nostaa boostata Overwatchin pelaajamääriä ja helpoiten onnistuu kun peli on free2play.

Pitkän tekstin jälkeen: en olisi yllättynyt, jos jossain muun pelin kohdalla voi tulla jopa rahojen palautus ostajille pakolliseksi vastaavassa muutoksessa.

En kyllä ihan nyt ymmärrä mikä se peruste olisi että rahoja voisi alkaa vaatia takaisin ? Kaikki kosmeettiset tavarat siirtyi ja kaikki herot on unlockattu. Se että itse pelin mekaniikka muuttui hiukan päivityksessä ei mielestäni oikeuta rahojen palautukseen.
 
Kyllähän tämä aika flopilta vaikuttaa. Orisa ainakin on yks sellane hero joka ei pitäis olla noin tehokas tekemään damagea. Ja sit toisekseen tää peli on paljon enemmän epävakaampi tällä 5vs5 asetelmalla kun ei ole enää toista tankkia jonka kanssa pystyisi hieman pelaamaa yhtee. Oma arvio 1-2v nii tätä peliä ei pelaa juuri kukaan ellei näihin heroihin tuu jotain järkevää muutosta. Ja ainiin, Mei oli ennen hyvä ku pelkällä pyssyllä sait jäädytettyä vihun paikoilleen niin nyt silläkään tee yhtään mitään kun hidastaa vaan vihupelaajaa, torbjörn taasen vaikuttaa olevan hieman enemmän hyödyllisempi verrattuna mitä oli ykkösessä.

Mut joo, aika 2/5 peli kaikenkaikkiaan. Huonompi kuin ykkönen.
 
Eli maksullinen peli muuttui ilmaiseksi.

No käytännössä näinhän siinä kävi. Toisaalta sinällään ihan ymmärrettävää kun ei tässä 'kakkosessa' ole mitään uutta sisältöä josta pyytää maksua, ainakaan täyden pelin edestä.
 
Itse olen tykännyt visuaalisesta ja äänellisistä päivityksistä. Pingi on tippunut 50->20, mutta pelissä tulee ajoittain tilanteita missä ukot warppailee pitkin mappia hetkellisesti. Kill camissä näkyy vihu eri kohdassa kuin itse näin tilanteessa. Vastaavia ei ow 1 ollut, sitä tullut se 7-8h viikossa pelattua. Tosin tuli tuolla Asian serverillä pelattua, koska sinne pääsi nopeammin. Fps165 locked ja pingissä ei näy heittoa tuon bugin aikaan. 3080ti ajurit päivitetty, siellä oli ow2 ajurit. OW2 tukee nyt natiivisti ultrawideä, tämä oli hyvä lisä =)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 667
Viestejä
4 495 498
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom